2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

plastex, voi kiva, mulla on samankokoinen masu kuin sulla ja laskettujen aikojen välillä kuitenkin kuukausi...kääk! Töissä kertomisesta: ihan sama fiilis mulle on i-h-a-n sama kuka hommani tekee, mutta ihan kiva jos joku tekis sillä muuten on kettumaista palata takaisin. Esimieheni muuten kysyi kielletyn kysymyksen, johon itsekin totesi ettei mun ole pakko vastata: kuinka kauan oletan että olen poissa. Kerroin että voivat rekrytä mulle sijaisen vuodeksi 2012. Aivan käsittämätöntä. Mulle äitiyslomansijainen, huh! Sähän oletkin huisin aktiivinen kaikissa mammajumpissa...! Hyvä tyttö!

Tänään olin saikulla, mutta silti Keijo sai Lindexiltä valkoisen pienen takin ja beiget raitapöksyt (samettia, koko 50), nallesukat ja vihreän krokotiiliyöpuvun ja valkoisen myssyn. Ja liikkeet jatkuvat. Tuntuvat aina näin illalla sohvalla maatessa/istuessa.

Öitä naiset!

Mollis ja Keijo 16+1
 
Mollis, mulle on joskus sanottu, että mun kohtu kenottaa taaksepäin. Siksi ei varmaan kovin mittava!=)

Ihan höpöltä tuntuu tosiaan ajatella äitiyslomansijaisia, mammajumppia ja vastaavia. Kai se lienee kuitenkin ajankohtaista!!! Ei tuo kumpu varmaan pelkästä makkarasta kasva ja potki!!!

Saan toksoplasmoosin tulokset maanantaina. Erehdyin taas googlettamaan sitä ja ah-ris-taa vähän. Yritän hirveästi olla ajattelematta..... Muutoin ollut nyt aika rauhaisa mieli, mutta kai se stressi pitää jostain kehittää....: /
 
Viimeksi muokattu:
Plastex Voin antaa vinkiksi,että 50 ja 56 cm ei kannata ostaa kauheita kasoja. Niitä ei oikeasti ehdi juurikaan käyttää. :)

Töissä kerroin jo heti np-ultran jälkeen. Työ on senverran raskas,että halusin jo silloin keventää työtehtäviä.

Täällä on alkanut olla selkäkipeä. Ei yhtään kiva. Varmaan,kun masu tulee niin eteen niin särkee. Ja kun saan vielä kanneskella esikoista jonkun verran. Saa nähdä kauanko tässä pystyy olla töissä. Ekasta jäin jo rv 32 kokonaan pois töistä.
 
Oi miten monet täällä ovat jo tunteneet liikkeitä ja tehneet hankintojakin!

Ihana maha Mollis! Minulla taitaa olla vieläkin pönäkämpi vaikka olenkin jäljessä sinusta, mutta siitä minun mahasta taitaa olla iso osa jotain ihan muuta kuin vauvamahaa. Aika pelottavia tuollaset supistelut, onneksi sait sairaslomaa.

Tänään kävin ultrassa (yksityisellä) tarkastamassa tilanteen ja kaikki näytti hyvältä. Tosin vauveliini oli jotenkin niin takana etten itse kyllä saanut paljoa tolkkua ultrakuvasta. Minulla on tosin myös istukka etuseinämässä ja osittain kohdunsuun päällä mikä kuulemma saattaa olla syynä myös vuotoihin ja pieneen ruskehtavaan tiputteluun mitä vieläkin välillä ilmenee.

Mitenkä te olette käyneet neuvolassa?? Minulla oli eka käynti kesäkuun lopussa ja seuraava vasta elokuun lopussa, aika harvakseltaan näitä on? En ole vielä kertaakaan kuullut edes niitä sydänääniä :|

AdAstra Onnea hienoista vaunuista!

Nanniga minulla myös on jonkinnäköisiä alaselkäkipuja ja lääkäri sanoi, että ovat ihan normaaleja ja johtuvat nivelsiteiden (tai joidenkin vastaavien) löystymisestä ja kuuluvat asiaan.

Hoppis Onnea ultrakuulumisista! Minä olen kertonut töissä pomolle mutten muille. Itseasiassa työt alkavat vasta ensi viikolla, mutta ajattelin että on helpompi kertoa puhelimitse rauhassa niin ettei koko porukka kuuntele vieressä.

Nyt on tämä ilta paastoa ja huomenna sokerirasituskoe, hui. Minulla on paha sukurasitus diapetekseen ja tätä ylipainoakin on, niin pyysin päästä jo tavallista aikaisemmin kokeeseen.
 
Ikuisuuksiin en ole ehtinyt kirjoitella... Höh, paljon olisi ollut kommentoitavaa moneen juttuun. Ihanaa, kun täällä on uskaltauduttu jo vaunu- ja muille ostoksille (wow AdAstra :) ) ! Itse ostin viime viikonlopun matkalta ensimmäiset vauvanvaateet, hui :D Kynnyt kaikkiin konkreettisiin hankintoihin on ollut korkea, mutta nyt yksi huppari ja suloiset Niken verkkarit odottelevat omistajaansa. Äitiyspakkaus on kyllä tarkoitus ottaa ja siellähän tulee sitten jonkun verran ns. peruskamaa.

Seuraavana pakollisena juttuna tulee vakuutusasioiden mietintä. Olen ymmärtänyt, että jos sen haluaa ottaa jo ennen syntymää, niin takaraja olisi 3kk ennen laskettua aikaa. Meillä siis tähän jäljellä enää kolmisen viikkoa. Onko täällä jo moni miettinyt asiaa tai tutkinut vaihtoehtoja? Käsittääkseni selvästi halvemmalla pääsee, jos vakuutuksen ottaa vasta parikuiselle vauvalle, mutta täytyisi tosiaan tähän perehtyä.

Moni on käynyt ultrassa ja sukupuoliakin on saatu selville, ihanaa :) Molliksella oli tosi nätti masu, enkä huomannut tuossa mitään läskiin viittaavaakaan vaan ihan selvä kaunis raskausvatsa! Esittele sitä siis ylpeänä. Itsellänikin on kyllä jo hyvin selvä tapaus, mutta onhan noita viikkojakin kertynyt. Olen muuten itsekin ajatellut hankkia sellaisen ison imetystyynyn nukkumakaveriksi ihan lähiaikoina. Vaikuttaa aika pätevälle ja hyvä jos sinullakin on positiiviset kokemukset.

Plastex oli kunnostautunut mammaliikunnan suunnittelussa – hienoa! Itsekin olen suunnitellut samaa, mutta olen elokuussa niin paljon työ- ja myös lyhyellä lomamatkalla, etten ole vielä saanut hoidettua enkä myöskään pystyisi nyt lähiviikkoina mihinkään sitoutumaan. Pilates ja jooga kiinnostaa myös minua. Molempia olen harrastanut jonkin verran, mutta nyt pitäisi kyllä mennä noihin mammaversioihin. Täytyy ottaa asiaksi ihan pikapuoliin. En muista missä asut, mutta mulla olis hakusessa paikat mieluiten Helsingin keskustasta, joten hyviä vinkkejä otetaan vastaan… Nyt olen bonganut Kirppanat-nimisen paikan, joka on harkinnassa.

Hoppis – minä kerroin töissä pikku hiljaa noin viikon 12 jälkeen. Olin ajatellut pantata vielä muutaman viikon, mutta tuli tilanne, jossa oli pakko sanoa. Ennen kesälomakautta asiasta tiesi harvempi, mutta nyt elokuussa asiaa ei enää voi peitelläkään… Onnittelut hyvistä tuloksista np-ultrassa!

Nanningalle tsemppiä selkäkivun kanssa! Tuo wc-paperirulla voi olla vähän epäluotettava äänien kuunteluun :) Minulta ei neuvolassa haluttu vielä 10 viikon tienoilla yrittää sydänääniä, kun on kai epävarmaa saako ne kuuluviin ja sitten aiheutuu vaan turhaa huolta. Mutta tässä voi käytännöt poiketa.

Olen ollut kovasti huolissani viime yöstä lähtien, kun joku pieni ripuli on iskenyt… Olen työmatkalla Aasiassa ja olen kyllä välttänyt kaikkea kiellettyä. Äyriäisiä olen syönyt ja ainoastaan ihan tasokkaissa paikoissa, mutta nehän eivät kieltolistoilla varsinaisesti olekaan. Todennäköisesti tämä on vaan jotain mausteisesta ruuasta johtuvaa, mutta tiedätte kyllä miten sitä huolehtii asioista :( Onneksi liikkeitä on tuntunut myös tänään jonkin verran, että toivottavasti tämä ei olisi mitään vaarallista. Vaikka listeria sun muut isommat harmit taitaa itää jonkin aikaa ennen kuin iskee päälle. Kamalaa, kun joutuu stressaamaan ja hirmuinen vastuu kahdesta elämästä, apua… Nyt täytyy taas mennä, mutta ihanaa odotusta kaikille!

DQ tänään 23+0 :O
 
Mä olen tainnut sanoa joskus aiemminkin, että mä olen kertonut kaikille. Varmaan johtuen siitä, että olin hyvin avoin jo hoitojenkin suhteen, Ihmiset kun oli rehellisen ja kohteliaan kiinnostuneita minusta. Koin, että olivat erityisesti kiinnostuneita hyvinvoinnistani ja toivoivat mulle vain pelkkää hyvää. Niin hurjan moni jo aidosti jakoi kanssani lapsettomuuden ja hoitojen epäonnistumisen surua. Yhtä aidosti on iloittu uutisestani. Ainahan saattaa mukana olla joku, joka ei niin mun onnistumisistani tykkää, mutta ne jätän omaan arvoonsa enkä anna niiden vaikuttaa tapaani elää. Moni on myös sanonut, että mun avoimuuteni on avannut heidän silmiään lapsettomuudesta. Enää ei tule avioituneilta sukulaistytöiltä kyseltyä lapsien tekemisen perään vaan annetaan heidän kertoa, jos on jotain kerrottavaa. Lapsettomuus on edelleen yllättävän vähän puhuttu asia ja ne joilla ei ole omakohtaista kokemusta, ovat aika ulkona asiasta. Sitä verhoa olen halunnut raottaa ja saada ihmisiä laajentamaan ajatteluaan. Auttaa heitä ymmärtämään. Olen siinä tainnut siis vähän onnistuakin.

Hankinnat.... Hmmmm. Joku teistä mainitsi tori.fi -nettisivun. Kävin siellä ja löysin naapurin äidin (tosin ei ollut mulle tuttu) myymässä vaatteita ja tavaroita. Kävin sitten eilen kylässä ja ostamassa satasella tavaraa... Osa vaatteista oli täysin käyttämättömiä ja lopuistakaan ei kyllä juuri käyttöä huomannut. Oli kuulemma tullut ostaneeksi vähän liikaa...ihan ku mä ;) Hintalaput oli osassa vaatteita/tavaroita kiinni. Niin mäkin joskus vien kamaa kirppikselle.... Mä ostin vain ne neutraalit tavarat, ja kaikki poikien vaatteet jätin vielä sinne (hänellä oli kaksi poikaa). Ehkä huutelen vielä jossain vaiheessa niiden perään, jos meille poikia tulee. Mutta siis vaatteet oli hyviä ja halpoja, bodyt, housut, paidat ehkä noin 50 senttiä kappale, farkkuhaalarit parin euron verran. Oli Reiman toppapukua ja fleecehaalaria. Kotiin lähti myös hieno mobile, leikkimatto kaarella, käyttämättömiä tuttipulloja ja tutteja ja rintareppu. Ja kun ottaa huomioon sen, ettei mun oikein pitänyt mennä mitään paljoa ostamaan vaan kattelemaan tarjontaa, niin ei mennyt ihan putkeen ;) Tehtiin myös diiliä, että aina kun on jotain myytävää, niin aloittaa musta. Saan jatkossakin hyvää tavaraa. Hänen pojat kun on syntyneet alkuvuodesta, ihan niin kuin meidänkin vaavit tulevat syntymään. (Taas muuten kutittaa ihan kauhiasti, ah, ihanaa.)

Seinäkukkanen. Mulla on ollut kaksi käyntiä neuvolassa, taisi olla niissä kolme viikkoa väliä. Seuraava on ensi maanantaina neljä viikkao edellisestä. Eli noin kerran kuukaudessa. Mutta kun meille tulee ne kaksoset, niin käynnit tiivistyy. Tokalla kerralla kuunneltiin sydänääniä ja ihan kunnona ikaa, varmaan vartti kuulosteltiin ja seurattiin nappuloiden eloa. Nyt onkin helpompaa, kun osaan jo itse sanoa, että missä ne menee, kun tunnen liikkeiden kutitusta.

Nyt takas hommiin.

engeli ja Mortti+Vertti 16+1 (taisin laittaa tän ekan kerran, näyttää aika hienolta)
 
Millis, olikohan vaatekoko-kommentti tarkotettu mulle ;) ? Mä ostin 50cm kuteen Kekelle kotiintuloa ajatellen :) On ne söpöt, laitoin jo verhotangosta roikkumaan kun ei raaskinut laittaa kaappiin :D Ikävää että kärsit selkäkivuista. Minäkin mainitsin jo neuvolassa vanhan noidannuolen arpikudosmötikän oireilusta, ihan jo silmällä pitäen sitä jos joutuu hiljentämään loppuraskaudessa työtahtia sen vuoksi...

plastex, hyvä mun kannalta että kohtusi nököttää taaksepäin. Sovitaan että mun kohtuni rötköttää etiäpäin :whistle: Voi, tiedän niin sen ahdistuksen jonka toksot ja listeriat aiheuttavat. Mielenrauhan säteitä sinne ^^^^^!

seinäkukkaselle tsemppiä sokrurasitukseen. Perässä tullaan :) Neuvolakäynneistä: mulla oli rv9 ja nyt rv17. Seuraava onkin sitten rv22, jolloin rakennekin.

engeli, lopeta nakuilu ja ota kuvat :) Loistavaa, Mortti ja Vertti ovat saaneet nimet!! Keijo tervehtii heitä :heart: Hienoa että koet voineesi vaikuttaa ihmisten ajatuksiin lapsettomuudesta! Mua risoo suunnattomasti että se on vieläkin tabu ja toisekseen se että ihmiset luulee että kaikki "vaan saa" lapsia pyykkäämällä äijien kalsareita...!! :kieh: Ja säkin olet löytänyt kauppakumppanin naapurista, ja diilinkin jo teitte! Hyvä hyvä! Kummallista. Missähän vanhusten korttelissa me oikein asutaankaan...Onko sulla vielä jonkinlaista fiilistä sukupuolista? Odotteletko mielessäsi kahta tyttöä? :heart: Mä alan olla päivä päivältä varmempi että herra pippeli masussani 100% kasvaa :) Aikaisemmin kun olet himmaillut rauhallisuuteinesi (?) niin nyt sitten hommasit kamaa oikein urakalla...Me like it! :p

ON: inhottavista inhottavin viiltävä alamahakipu vaivaa. Tuolla oikealla puolella oikein sykkii!!! Toisaalta miellän heti kiputuntemukset raskauteen, eli käyttäydyn rauhallisemmin. Jos tätä kipua ei olisi, unohtaisin varmaan olla rehkimättä...Keijon huone saa tänään tapetit.

DQ, mukava kuulla sinustakin :) Niken verkkarit, ihanaa :p Vauvojen kengätkin on niin pop! Hyvä kun muistutit tuosta vakuutusasiasta! Meille on kyllä ollut pelastus koiran vakuutuskin, joten eiköhän Keijollekin vakuutus oteta...Riennä oitis hakemaan jumboimetystyyny! Mä olen nukkunut 3 yötä kuin tukki sen kanssa! Ehkä ajatus tyynyn halailusta kuulostaa vähän rivolta, mutta on se kyllä ihan paras keksintä pyörän ja hehkulampun jälkeen... :saint: Kiitos myös masukommentistasi, kävin eilen ostamassa neljä äitiysmekoksikin/tunikaksi luettavaa riepua, ovat makkarankuoria masun kohdalta, mutta ihanaa kun kerrankin ei haittaa että röllö näkyy! :whistle: Kääk! Olet ollut Aasiassa, rohkea tyttö! Itse pähkäilen marraskuisen Teneriffan matkan kanssa...että uskaltaako siellä syödä mitään...Mut hei, Mollis onkin ihan sekaisimmasta päästä...!

Synnytysajatuksia: podetteko normaalia suurempaa hirvitystä esim. kipupelon vuoksi? Minä ilmeisesti menen syksyllä keskustelemaan pelkopolille sillä en jotenkin osaa luottaa kaikkiin saataviin troppeihin...ja siihen että hoitajat antaisivat tarpeeksi lääkettä. Ne rohkeat naiset, jotka ajattelevat että "turhaa paskapuhetta, naisen kuuluu synnyttää ja luomusynnytys on paras vauvalle...blaa blaa..." tai "leikkauksesta olet jälkeenpäin kipeämpi..." ,älkööt vaivautuko kommentoimaan...! Mulla oli niin karmeat ne punktiokokemuksetkin jo, että senkin vuoksi pelottaa...Mähän siis ilmoitin ekassa neuvolassa jo että laittakaa vaan jo leikkausjonoon, minä en uskalla synnyttää. Ja johtuu ihan kipupelosta ja siitä kun ei tiedä mitä on odotettavissa, ei siitä että muija pelkää että reva leviää...! Olen jo alkuraskauden ummetuskivuistakin ihan pyörtymispisteessä! Ehkä se ekassa neuvolassa ilmoitettu leikkaustoive, joka oli 100% varma, on nyt lievittynyt 95%:iin, lievittyy vielä vuoden vaihteeseen mentäessä terveeksi peloksi..Who knows...Miltä teistä ajatus synnyttämisestä tuntuu?

muoks: jos panadol auttoi kipuvihlontaan, eikös se ole merkki siitä että ei tartte olla huolissaan? :eek:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta Taas on tullut paljon tekstiä, että ei oikein tiedä mistä sitä alkaisi purkamaan :confused:
Kertomisestaettä itse kerroin töissä muutamalla työkaverille jotka ovat hoidoistamme tienneet. Lähinnä kyllä he itse olivat aktiivisia utelemaan, ja mitä sitä sitten kiertelemään :) Muutamalle kaverille olen kertonut, samoin äidille. Sisko ja veli ei tiedä, mutta kun ensi viikolla on se np-ultra niin ehkä sitten jo uskallaudun kertomaan, jahka kaikki on hyvin.

SynnyttämisestäEn sitä niinkään ole vielä kauheasti ajatellut, mutta tietynlaisia pelkoja kyllä siihen liittyy. Ehkä sitten lähempänä niitä pelkoja pitää tarkemmin tutkia... kunpa nyt pääsisi tämän ensimmäisen etapin ohi kunnialla :)

(.) Hävisi se kummallinen selkäkipukin, luulen, että jotain iskiaksen-tyyppistä kipuilua oli. Jännittää kovasti tuo ensi keskiviikkoinen... ja se, että menin googlettamaan np-ultrasta kaikkea negatiivista, niin aloin tietty pelkäämään... eipä sais yhtään nyt lueskella netistä tietoa :|

Jaahas, se on iltavuoro, ja sitten saakin jäädä kolmen päivän vapaille :)

Päivänjatkoja :wave:
 
DQ Jos otat vakuutuksen vasta lapsen syntymän jälkeen niin saat sen vasta,kun vauva 2kk ja jos lapsi on sairastanut tuona 2kk aikana jo jotain niin kaikki ne rajataan pois siinä vakuutuksessa eli niistä ette saa korvauksia. Näin ainakin tapiolassa. Me ollaan nyt molemmille otettu ennen syntymää ja ei oo kaduttu vaikka onkin hiukka arvokkaampi. Esim.meidän esikoinen oli heti synnyttyään 4vrk tehohoidossa,koska sai synnytyksessä tulehduksen niin se meni jo heti vakuutukseen. Vakuutus korvasi hänen sairaalakustannukset. JOten suosittelen!!

synnytys Ei sitä kannata pelätä. Saatte siellä lääkkeitä tarpeen mukaan. Itselleni oli synnytys positiivinen kokemus. Ihan oikeasti. Mulle laitettiin epiduraali ja alkuun pidin lämpötyynyä selässä. Ne auttoivat. Synnytyksen jälkeen toki istuminen oli hiukka hankalaa,kun oli pari tikkiä alakerrassa..mutta siitäkin selviää kun istuu tyynyjen päällä syödessä. Ja isolla hädällä käynti onnistuu,kun vetää luumua kunnolla. :LOL: Toki kaikille synnytys ei oo samanlainen kokemus,mutta kerroin vaan omani joka oli oikeasti positiivinen ylläri!!
 
DQ. Mä olen selvittänyt vakuutusasiaa oman vakuutusfirmani kanssa ja olen hankkimassa ne jo ennen syntymää, eli se 3 kk ennen laskettua aikaa on se takaraja. Nyt hankituissa vakuutuksissa on se hyvä puoli, että ne astuvat voimaan jo heti lapsen synnyttyä eikä niissä ole mitään rajoitteita eli mitään sairauksia ei suljeta pois. Jos ottaa vakuutuksen vasta lapsen syntymän jälkeen, saa sen silloin kun lapsi on 2 kk ikäinen ja siinä on sitten rajattu pois jo kaikki ne sairaudet, mitä sitä ennen on syntymän jälkeen tai jo ennen syntymääkin todettu. Meillä vakuutus maksaa ennen lapsen syntymää noin 100 euroa/lapsi eli on aika pieni hinta siitä, että syntymän jälkeen on oikeutettu kaikkien sairauksien korvauksiin. Sen jälkeen maksut on niin kuin muissakin vakuutuksissa eli omavastuusta riippuen noin 250-300 euroa/vuosi/lapsi.
 
Heipsan ladies! Täällä on tullut niin hurjasti tarinaa ettei millään enää kykene reagoimaan kaikkiin, mutta aloitan näistä uusimmista ?

Mollis: yritän tänään ottaa kuvan masustani ja liityn rohkeaan joukkoosi ? Tosin en kyllä yhtään vielä tiedä miten kuva tänne laitetaan…
Sinulla on oikein suloinen masu, ja kuten joku muukin sanoi; missä se läski muka on???

Seinäkukkanen: Meillä oli eka neuvolla viikolla 9 ja nyt seuraava vasta 17+3. Tosin vaihdoin tässä välissä yksityiseen neuvolaan. Julkisen puolen neuvola-aika olisi ollut tämän viikon maanantaina, eli 16+0. Siitä kun viimeksi olen neuvolapalveluita käyttänyt (9v sitten) ovat kyllä käynnit harventuneet kovasti, tässäkin ilmeisesti taas säästetään…

Hankinnoista: Ihanaa että osa on rohkaistunut tekemään hankintoja! Mä olen ihan kade… jostain syystä vaan himmailen ja haluan odottaa että rakenneultra on takanapäin. Siihen on vielä kuukausi, huoh!!! Tosin, Maranellossa kun käytiin niin autohullu mieheni osti Uttiselle pienenpienet Puman Ferrarikengät, ihanat <3 ja mä ostin Disney kaupasta Tigru-puvun jossa on häntä ja korvatkin ? Taitavat molemmat päätyä vitriiniin seinälle eikä suinkaan vauvelin päälle…

Kertomisesta: Mä kerroin pomolle ja hlöstöpäällikölle tilanteesta juuri ennen lomia, viikolla 12. En halunnut jännittää koko lomaa miten uutiseen suhtaudutaan. Onneksi suhtautuminen oli oikein jees. Tosin, kyllä minultakin heti kysyttiin milloin palaan takaisin. Vastasin että luultavasti 2013 syksyllä, mutta mahdollisesti aikaisemmin tai myöhemmin :D Hyvinkin pyöreällä vastauksella siis… Sijaisen olen rekrytoinut itselleni jo valmiiksi joten sitäkään ei tarvitse ressata vaan voin aloittaa perehdyttämisen ajoissa.
Lomien jälkeen en ole kertonut kellekkään, mutta masusta kyllä jo näkee ettei sitä ihan pelkällä makkaran syömisellä ole saatu aikaiseksi. Onnitteluita on siis sadellut joka puolelta. Vain yksi työkaverini tiesi hoidoista ja häneltä olenkin saanut uskomattoman määrän tukea ja olkapäätä hoitojen aikana. Ja nyt hän on lähes yhtä innoissaan vauvastani kuin minäkin <3

Vakuutuksesta: Me otimme Fennian vauvavakuutuksen jo tuossa heinäkuussa. Kallishan tuo on mutta olkoon. Toivottavasti sitä ei tarvitse käyttää… mielelläni maksaisin ns. tyhjästä ? .

Liikunnasta: minulla jäi liikunta keväällä hoitojen aikaan aivan täysin pois… olin niin kipeä niiden 22 rakkulan kasvatuksesta ettei tullut mieleenkään tehdä mitään fyysistä. Ja vatsakivuthan sitten jatkuivat plussaan asti ja siitä eteenpäinkin ja sitten alkoikin jo pahoinvointi… Enää en oikein keksi tekosyitä miksi en taas lähtisi lenkille tai spinningiin… Tosin, nyt kun tässä on tehnyt viikon verran muuttoa ja ravannut rappusia kolmen kerroksen välillä, on välillä supistanut niin kipeästi että on pitänyt haukkoa henkeä hetken aikaa… Pilateksen aloitan taas syyskuussa. Menen ihan normiryhmään mutta ohjaaja lupasi aina keksiä minulle sijaisliikkeen jollen pysty sitä oikeaa tekemään.

Liikkeistä: Pieniä ilmakuplia olen tuntenut nyt muutaman viikon ajan, mutta tällä viikolla meillä on potkittu jo ihan kunnolla ? Ihanaa…
Doplerilla kun kuuntelin eilen sydänääniä niin tyyppi potki siihen niin lujaa, että hyvä kun ei kuulo lähtenyt ? Nytkin tässä istuessani tunnen liikkeitä… On se vaan niin pysäyttävää… <3

Synnytyksestä: Minä yritän olla toistaiseksi ajattelematta koko asiaa… Muistot niistä kahdesta jo koetusta synnytyksestä eivät ole kovinkaan ruusuisia, tosin eivät mitään aivan järkyttäviäkään. Olen oikeastaan päässyt aika helpolla, mutta kyllä se silti hirvittää… Molemmat murut ovat syntyneet noin 1kk etuajassa, joten en tiedä miltä tuntuu puskea se normikokoinen vauva ulos. Tosin kätilön mukaan edellisten kokemusten perusteella on myös aika varmasti odotettavissa että taas joudutaan käynnistämään ajoissa. Keisarileikkaus pyörii myös mielessä kovasti. Ystäväni sai pari viikkoa sitten lapsen keisarileikkauksella ja hänellä oli siitä ainoastaan positiivista sanottavaa. Haava parani nopeasti ja liikkeellekin pääsi yllättävän nopeasti. Olen myös ajatellut mennä pelkopolille juttelemaan tässä jossain vaiheessa syksyä…

ON: massu kasvaa hurjaa vauhtia, fiilis on iloinen ja odottava (kiitos dopplerin ja liikkeiden). Hieman huolestuttaa nyt nämä liikkeestä johtuvat supistukset jotka tosiaan välillä sattuvat aika kovaa… Pitäisi olla fiksu ja jäädä kotiin lepäämään, mutta kun toistaiseksi ainakaan en ole.
Ensi viikolla on ensimmäinen käynti yksityisessä äitiysneuvolassa. Ja siellä ultrataan joka kerta!!! Jippii!!! Puhelimeen vastannut kätilö oli niin herttaisen ja ihanan kuuloinen, että melkein aloin itkeä ?. Painoa on tullut aivan mielettömästi ? Hoitojen aikana tuli jo runsaasti ja nyt vaan koko ajan lisää.. Ei oikein syömistäkään voi vähentää enää tästä… Edellisistä raskauksista painoa ehti tulla vain noin 9kg per raskaus (mutta synnytys siis 1kk etuajassa), nyt on kohta tullut jo tuo 9kg enkä ole vielä puolessa välissäkään!! Apua, minusta tulee selvästi valas ?

Jahas, kai se täytyy lähteä halimaan koululaisia… Lapset (9&10v) ovat muuten aivan innoissaan tulokkaasta. Taidan saada 2 aika innokasta apulaista, tai ainakin toivossa on hyvä elää…

Ps. olen muuten aivan idiootisti tehnyt tuon nimimerkkini… Masuasukki on alusta lähtien ollut Uttinen, mutta kun en saanut oikeaa nickiäni rekisteröityä, laitoin tuon hätäpäissäni nimimerkiksi. Mutta sovitaan että me olemme sitten Team Uttinen, johon kuuluvat sekä äiti että vauva ?
 
hyvä Team Uttinen, oikeaa meininkiä, -kuvaa odotellessa. Trust me, läskiä täältä löytyy, nyt Keijo on vain pyöristänyt sen kokonaiseksi kasaksi. Ja tuo peilikin vääristää, kerrankin oikeaan suuntaan :| Olet ihan oikeassa noista potkuista: välillä tuntuu että ihan kuulo tosiaan lähtee ja suututtaa kun korvaan sattuu...:) kunnes taas muistaa että ei se kolina olekaan mikään turha pieru...:LOL:
 
Voi IhaNaiset, kiitos kuulumisten kyselystä! :kiss: Meillä on ollut vieraita eilisestä alkaen ja on yhä, niin käyn vain pikaisesti kertomassa rakenneultrakuulumiset.

Eilisaamuna siis oltiin katsomassa meidän pientä ja kaikki näytti hyvältä! :heart: Oli kyllä niin helpotus ja kätilö oli myös tosi mukava ja tutki kaiken huolellisesti. Ultraamisen lopetettuaan hän sanoi "te ette sukupuolta halunneet tietää" ja kerrottiin sitten että tiedetään/luullaan yksityisultran perusteella hänen olevan tyttö. Kätilö vielä tsekkasi ultralla kun kysyin näkikö hän varmistusta tälle, ja hänkin veikkasi tyttöä, mutta ihan varmaksi ei nähnyt. Kai se meidän pieni tyttö on, kun Toiviksen luottomies Bruno niin meille sanoi. :D Tai sitten tulee tosi ylläri joulukuussa. ;)

Sellainen pieni "huoli" tosin ilmeni että mulla on istukka osittain kohdunsuun päällä, takaseinässä. 8 viikon kuluttua on lääkärin tekemä tarkistusultra jossa katsotaan onko istukka edelleen kohdun suulla (se voi kuulemma kohdun kasvaessa siirtyä ylöspäin) ja jos on niin se vaikuttaa synnytystapaan eli alatiesynnytys ei silloin onnistu. Mutta pääasia että Murunen oli kunnossa!

Palaan teidän kuulumisiin seuraavalla kerralla, kun on talo tyhjentynyt vieraista. :)

Neela 20+1
 
Perjantaita siskot!
Miten seinäkukkasen sokerirasitus?
Neelalle onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Uttisellakin söötti pieni pötsi :) Meikäläisellä ei mitään ja nyt on 21+1... No, ilmeisesti kuulun niihin naisiin, jotka voivat halutessaan salata koko raskauden loppuun asti.
DQ vakuutusta mekin pohditaan, yhtiö vielä haussa. Meillä koirat vakuutettu Fenniassa ja auto Pohjolassa ja Fenniassa ollut tosi nopea korvauspalvelu.
engeli laittanut rahat leviäks, kiva, että löysit hyvän ostopaikan. Eilen näin kirpparilla yhdessä kojussa kaikkea myynnissä kaksin kappalein, on varmaan sielläkin myyjällä kaksoset (pojat väristä päätellen).
Plastex kyllä nuo hankinnat näin ensikertalaiselle on aika vaikeita, mitä sitä oikeastaan tarvitsee? Rintapumppu?? Itkuhälytin?? Kantoreppu? Ei voi tietää etukäteen.: /
Mollis mä ajattelen synnytyksestä, että se perinteinen reitti ois helpoin ja turvallisin, keisarinleikkausta en haluais. Paitsi rd on nyt tuonut senkin mieleen, sillä jos vauva kasvaa jättiläiseks, niin silloin kuulemma voidaan jo käynnistää tai leikata viikolla 38. Kipua en pelkää ainakaan vielä.
ON: kontrolliultrassa käyty. Ja vähän on ristiriitaiset fiilikset ja sitä olen tässä itkeä tihruttanut. Kun tulkittiin miehen kanssa yksi lääkärin kommentti eri tavalla. Lääkäri sanoi, ettei täällä ainakaan sellaista sydänvikaa ole, mistä ei leikkauksella selvittäisi, niin minä aloin jo mielessäni kuvitella meidän pikkuisen leikkauspöydälle, kun taas miehen mielestä lääkäri tarkoitti lähinnä sitä, että huonon näkyvyyden takia sitä ei voida täysin poissulkea. No joka tapauksessa meni kaikki ilo pinnasängynkin kokoamisesta :( Ja sukupuoli jäi yhä arvoitukseksi, Viuh-viuh on ilmeisesti päättänyt olla näyttämättä vehkeitään vieraille... Ensi kuussa sitten seuraava ultra.
 
Ihanaa, että niin monet ovat takaisin kesäriennoista! Vaikka mielellään sitä kesää jatkaisi, mutta jotta vauvat saa syliin on talven ensin tultava. Mitä pikemmin, sitä parempi! :xmas:

Cava, toivottavasti flunssa jo alkaa helpottaa! Kyllä minäkin niitä potkutuntemuksia niin odotan!

Mollis, painoa on minulle tullut vaan 1-2 kiloa vaikka neuvolassa ei ole punnittukaan. Minun mahani on myös samankokoinen kuin sinun vaikka olen 3 viikkoa jäljessä. Eikä se ole yhtään noin kaunis ja pyöreä. Ultraaja eilen sanoi, ettei se minun mahani vielä oikea vauvamaha ole, rasvaa ja nestettä vaan :LOL: Synnytystä en ole kovin vielä ajatellut, paitsi sen verran, että minäkin haluaisin luonnollisesti synnyttää, jos se vaan on mahdollista. Ajattelin samalla tavala kun Team Uttinen, että se on vauvoille turvallisinta, jos kaikki näyttää hyvältä. Kaksosten kohdalla vaan yli puolet tulee sitten kuitenkin ulos keisarinleikkauksella, kun kaikki ei näytäkään menevän putkeen.

Plastex, ei minullakaan ole hyvää kuvaa siitä, mitä kaikkea pitäisi hankkia ja kuinka paljon. Täällä Ruotsissa ei edes ole äitiyspakkauksia vaan kaikki pitää hankkia itse. olisin niin kovin halunnut äitiyspakkauksen :ashamed:. Ehkä jostain netistä löytyy hankintalista - pitääpä googlailla.

Seinäkukkanen, minullakaan ei ole sydänääniä vielä kuunneltu. Ymmärtääkseni täällä kuunnellaan vasta 20 viikon jälkeen. Minä luulin, että neuvolakäyntejä olisi paljon enemmän, mutta infokäynti meillä oli kesäkuun lopulla, sitten sisäänkirjautuminen heinäkuun lopulla ja seuraava käynti on vasta syyskuun lopulla. Ultrat siinä välissä (np ja rakenne) tehdään sairaalassa. Mutta neuvolassa lupasivat, että tämä tulee olemaan hyvin kontrolloitu raskaus, koska kyse on IVF:stä ja kaksosista. Luulisin, että syyskuun lopun jälkeen alkaa käyntejä olemaan parin viikon välein.

DQ, kyllä mekin ollaan vakuutuksesta puhuttu, että otettaisiin se jo raskausaikana. samalla tuntuu tosi tyhmältä, että hyvinvointiyhteiskunnassa, jossa maksetaan sellaiset verot, joutuu terveydenhuollon kuitenkin maksamaan itse :headwall:

Engeli, mekin olemme olleet tosi avoimia hoitojen suhteen kavereiden ja suvun kanssa, mutta töissä olen yrittänyt pitää matalaa profiilia. Töissä raskaudestani tietää kaksi kollegaa (jotka myös tiesivät hoidoista) ja kaksi konsulttia. Esimiehelleni ajattelin kertoa, kun 15 viikkoa on täynnä, jos pystyn raskauden vielä salaamaan. Eli viikon päästä suunnittelin kertovanni.

Nanniga, minäkin pelkäsin kuollakseni np-ultraa. Luin kaikkia juttuja netistä ja se sai vaan minut tosi pelokkaaksi. Hyvin se tulee menemään! Luota vaan siihen.

Neela, loistavia ultrauutisia! Onnea!

Team Uttinen, tosi kaunis ja pyöreä vauvamasu sinullakin. Voi kun minunkin alkaisi jo näyttää yhtä kauniilta kuin Molliksen ja sinun vauvamasusi.

AdAstra, varmaankin se lääkäri tarkoitti sitä, että kaikkea ei koskaan ultralla nähdä ja siksi mistään ei 100% varmuutta ole ennenkuin vauva syntyy. Eli mitään poikkeuksellista ei löytynyt. Mutta kyllä minuaksin tuollaiset kommentit jäisivät painamaan - kuinka tyhmästi sanottu lääkäriltä. Voisitkohan soittaa sinne ja kysyä, mitä hän tarkoitti. Ovat varmaan tottuneet kaikenlaisiin raskaanaolevien hysterioihin :p. Soita sinne niin ei tarvitse jäädä miettimään!

Me haluaisimme lähteä vauvakamashoppailemaan New Yorkiin joskus syys-lokakuun vaihteessa ja kysyimme jo neuvolasta heinäkuun lopulla, miten lentämisen kanssa on. Eivät nähneet siinä mitään ongelmaa, jos kaikki on sujunut hyvin. Uskalletaankohan varata? Me ajattelimme, että nyt kun dollarikin on niin halpa ja kaikki siellä muutenkin on halvempaa, voisi olla hyvä tehdä suuri osa hankinnoista siellä :)

Hoppis ja pikkuiset (13+4)
 
Viimeksi muokattu:
Voihan F***… pääsin kirjoittamisessa hyvään vauhtiin, sitten kävin klassinen moka ja painoin jotain nappia ja kaikki hävisi. Arhg!!! :mad: Uusi yritys siis.

Kiitos vakuutuskommenteistanne! Olin vähän ajatellut, että sellainen syntymän jälkeen otettava riittäisi, kun alun mahdolliset vaivat kuitenkin saa varmaan aika hyvin julkisella puolella hoidettua. Eikös aluksi pidä olla yhteydessä synnytyssairaalaan ja pikkuvauvan kanssa voi kai Helsingissä mennä suoraan lastenklinikalle. Mutta en ollut sitä niin ajatellut, että mahdolliset esiin tulevat sairastelut rajoittavat sitten vakuutuksen kattavuutta, joten täytyy tuota vielä miettiä. On tosiaan Hoppis vähän tylsää maksaa vielä verojen päälle vakuutuksestakin, mutta minkäs teet jos ei terveyskeskuksissa jonottelu oikein innosta…

Hoppis – mietit tuota matkalle lähtöä. Taitaisit olla tuolloin suunnilleen samassa vaiheessa kuin minä nyt. Itse olin siis tällä viikolla Aasiassa ja nyt on 4vrk:n sisään kaksi reilut 10h kestävää lentoa takana. Kaikkihan riippuu hirmuisesti voinnista tuossa kohtaa, mutta minulla ei ainakaan mitään ihmeellisempiä ongelmia ilmennyt. Asiaa tietty helpottaa se, että kun olin työmatkalla eikä ollut omista rahoista kyse, niin pystyin matkustamaan siellä tilavammalla puolella… Tärkeää on varmasti se, että pystyy liikkumaan ja oikomaan itseään lennon aikana, kasassa paikallaan istuminen ei varmasti tekisi hyvää. Samoin ahkera juominen ja sopivin välein syöminen sekä mukavat vaatteet ja tukisukkikset varmasti auttavat. Eli rohkeasti vaan matkaan :wave: Tuo reissu kuulostaa niin ihanalle, että olen edelleen ihan kade :p

Tylsää kun teillä AdAstra oli tuollainen hassusti kommentoinut lääkäri ultrauksessa : / Jotenkin näitä ultrakokemuksia kuunnellessa on tullut sellainen olo, että lääkärit useammin kommentoivat jotenkin tökerösti, kun taas kätilöt ovat selvästi tunneälykkäämpää porukkaa, ainakin keskimäärin. Eiköhän uskota, että miehesi tulkinta kommenttiin liittyen oli oikea ja toivottavasti seuraavassa ultrassa näkyvyys on taas sitten parempi!

Team Uttisella kanssa nätti masukuva ja tuossa ei ainakaan ollut valaan piirteitä havaittavissa ;) Ihanat matkatuliaiset teillä ja kyllähän siellä lastenhuoneessa pitää koristeluakin olla, jos ei sitten päälle tulisikaan ;) Tosi kiva tilanne, kun tuuraaja on tiedossa ja siirtymän pystyy hoitamaan rauhassa. Minulla ei ole ollenkaan noin onnellinen tilanne, vaan seuraaja vielä ihan hakusessa ja perehdytys jäänee aika heikoksi, hmph :O No, eipä kai ole tarkkaan ottaen sitten minun ongelmani.

Neela – onnea todennäköisestä tytöstä =) Ja tietty siitä, että vauva näytti olevan kunnossa! Toivottavasti tuo istukka vielä siirtyisi! Parhaillaan raskaana olevalla siskollani on ihan sama tilanne ja hänelle oli sanottu, että onneksi vain 1,5% odottajista istukka pysyy loppuun asti kohdun suulla. Siitä ollaan puhuttu, että on kyllä onnekasta kun nykyään tuo pystytään näkemään jo ultrassa ja varautumaan tarvittaessa tilanteeseen etukäteen, eikä sitten ole mitään turhia riskejä. Hurjaa, että tuollaiseen on vielä aika vähän aika sitten pahimmillaan länsimaissakin (ja tietty varmaan edelleen kehitysmaissa) jopa kuollut äitejä, kun tuleekin synnytyksessä ongelmia. Tällasista jutuista tulee aina mieleen, miten onnekkaassa asemassa ollaan näinkin hyvän terveydenhuollon kanssa!

Mollis – rohkea tai sitten uhkarohkea :/ Olen tottunut matkustamaan niin paljon, etten jotenkin osaa kauheasti pelätä, mutta kyllä nyt vähän hirvittää, että jos sitä sitten rohkeuttaan ja varomattomuuttaan vaarantaa pikkuisen elämän, niin miten voi oikein itsensä kanssa ollakaan… Vatsa on vieläkin sekaisin, mutta toivottavasti se on vaan mausteisemman ja erilaisen ruoan & aikaeron ja väsymyksen aiheuttamaa. Jos ei ala mennä ohi, niin sitten täytyy kai huolestua. Mutta eikös vatsaongelmia kai voi helpommin tulla raskauden aikana… eikös, jookos… Vielä on ainakin vauva mukana matkassa, sen verran ahkerasti tuntuu liikkuvan. Tuosta imetystyynystä – sellainenhan odottikin minua eteisen tuolilla kun tulin kotiin aamulla! Ihana mieheni oli käynyt ostamassa doomoo-merkkisen jumboversion, jota oltiin vähän yhdessäkin katseltu. :heart: Olivat kuulemma kaupassakin kovasti kehuneet ja kyllä tämä mukavalle vaikuttaa. Nyt olenkin viettänyt koko päivän sängyllä tyynyyn nojaillen etätöissä (ja muuten vaan netissä..). Uskon, että viihdytään tämän tyynyn kanssa loistavasti :D

Tuohon Niken verkkariin innostuin oikeastaan mieheni juoksuharrastuksen innoittamana. Hän on viime vuodet juossut aika ahkerasti ja kesästä lähtien jo tutkinut kaikki mahdolliset juoksuratasmallit jne. Ajattelin sitten, että jos meidän poika kerran lähtee isänsä kanssa lenkille (mikä ihana ajatus!!! :heart:), niin pitäähän sitä kunnon varusteet olla :D Tämän viikon matkaltakin ehdin ostaa yhden vaatteen. Pahoja merkkejä ilmassa… Olen aina vähän moitiskellut äitiystäviäni, jotka shoppailureissuillaan kiertävät vaan lastenvaateosastoja ja unohtavat itsensä. No mulla ei ole vielä edes lasta ja silti sorrun samaan :p

Engeli – musta on hienoa, kun olet ottanut noin avoimen linjan. Me ollaan kanssa ystävien ja perheen kanssa puhuttu aika suoraan hoidoista, mutta puolitutuille ja töissä olen kyllä pitänyt suuni supussa. En ole ehkä halunnut, että muut alkavat miettiä ”projektin” etenemistä ja myös olen halunnut nuolla haavojani mieluummin vain läheisten kanssa. On kyllä totta, että lapsettomuusasioissa on vielä valistettavaa ja valitettavasti ongelma taitaa olla vaan yleistymään päin, joten sikälikin se olisi hyvä tiedostaa.

Surullisena ja myötätuntoisena kuuntelen myös adoptiojonossa olevia tuttuja, joilla on muutaman vuoden prosessin jälkeen vielä vuosikausia odotettavana. Siinä on sitten hyvä joidenkin kommentoida, miten olisi ”kiva” adoptoida omien biologisten lasten lisäksi… Toki on hienoa tarjota tarpeessa olevalle koti, mutta on sekin kyllä niin raskas tie. Meni vähän sivu aiheesta, mutta kokonaisuudessaan on tosiaan liian monelle itsestään selvää, että lapsia tulee kaikille ja suht helpostikin. Mahtavaa, kun olet engeli löytänyt tuollaisen aarreaitan hankinnoille!

Synnytyksestä: En ole ajatuksissani vielä päässyt ihan tuohon asti. Ensi viikolla on eka perhevalmennus, mutta en tiedä onko synnytys vasta sitten myöhemmillä kerroilla. Joka tapauksessa kai tuokin alkaa vähitellen tulla ajatuksiin. Periaatteessa suhtaudun ihan positiivisesti ja uteliaana synnytykseen ja vaikken kipua mitenkään innolla odotakaan (eikä sitä kai osaa ihan etukäteen kuvitella…), niin en oikeastaan vielä ainakaan sitä kauheasti pelkää. Luotan siihen, että lääkitystä saa sitten, kun sitä tarvitsee. Sekin tuntuu ihan turvalliselta, kun synnytyssairaala on Naistenklinikka, niin siellä pitäisi olla ainakin valmiudet hoitaa mahdollisesti eteen tulevia ongelmia. Sen kyllä huomasin, että alkuraskaudessa telkkarista katsottu synnytysohjelma tuntui jotenkin eri tavalla ehkä jopa vähän ahdistavalta (siis niiden naisten kipu jne.) kuin ennen raskautta, kun nyt on sama itselläkin edessä. Kivaa ja rohkaisevaa kun sinulla Millis on ollut noin positiivinen kokemus!
 
Hei kaikki! Onpas tänne alkanut ilmestyä kivoja masukuvia. Lisää vaan (vaikka en itse taida laittaakaan...)! =)

Meilläkin on nyt rakenneultra takana. Lyhyesti sanottuna kaikki näytti normaalilta ja se tietysti helpottaa. Sukupuoltakin kysyttiin, mutta pidetään se vain omana tietona. En täysin luota noihin ultrajuttuihin, vasta syntymän jälkeen sen sitten varmaksi näkee. Nyt voi sanoa, että meillä on perinteenä ostaa vauvalla eka vaate rakenneultran jälkeen. Ei tämä kakkonen taida muuten juuri uusia vaatteita alkuvaiheessa saadakaan, mutta pitihän sitä rakenneultraa vähän juhlistaa.

Vakuutuksista: me ei todennäköisesti oteta vakuutusta. Ei otettu esikoisellekaan ja hän on ollut täysin terve tähän asti. En tietenkään kuvittele, että meillä hyvää onnea riittää loputtomiin, mutta en myöskään usko, että mitenkään ylivoimaisia kustannuksia olisi tiedossa.

Synnytyksestä: on se mielessä taka-alalla, varmaan h-hetken lähestyessä aina vaan enemmän. Olen yrittänyt uskotella itselleni, että toinen kerta on helpompi kuin ensimmäinen. Joka tapauksessa alatiesynnytys on tavoitteena, en osaa pitää keisarinleikkausta yhtään parempana vaihtoehtona.
 
mä en taida masukuvaa laittaa. On meinaan NIIN iso maha muihin verrattuna,että en kehtaa laittaa.

Ei meilläkään tosiaankaan oo mitään ihmeempää ekalla ollut,mutta silti otettiin toiselle vakuutus. On ollut kiva käyttää yksityisellä pienempien juttujen vuoksi esim just ihottumat,nuhat yms ja vakuutus korvaa lääkkeetkin. Olemme molemmat vuorotöissä niin ei oo kiva jonotella täällä pkseudulla terveyskeskukseen.
 
Vakuutuksesta... luulin sitten tosiaan ottaneeni vauvavakuutuksen ja kaiken piti olla kunnossa niin eilen tulikin kirje että vakuutusta ei ole voitu myöntää koska aikaisemmissa raskauksissa on ollut toksemia... Enpä minä hölmö tajunnut että se vaikuttaa, mutta jälkikäteen ajateltuna, olisihan se pitänyt ymmärtää... Fennian asiakaspalvelun kanssa kun asiasta puhuin, ei sanottu mitään... tosin puhelimessa oli mies :) Noh, mutta täytyy sitten ottaa vakuutus heti kun vaaveli on syntynyt... Harmittaa :(

Kävin tänään hankkimassa uuden verkkarit/ulkoiluhousut... ei ollut muuten mikään ihan helppo homma. Mies innostui tutkimaan H&M:n vauvanvaaateosastoa ja meinasi jo ottaa vaikka mitä mukaan :D Annoin ostoluvan vasta rakenneultran jälkeen... Mutta niiiiin suloista :heart:
Muksaa viikonloppua!!
 
Mä tyhmä menin eilen ajattelematta asiaa yhtään syömään vuohenjuustoa!! Paikka oli ravintola ja vuohenjuusto oli parillalla grillattu, mutta ei ollut uunissa. Tajusin vasta myöhemmin ja koitin kysyä oliko juusto pästöroitu, mutta eivät tietäneet. Onkohan nyt vaara että olisin voinut saada listerian?? Onko jollekin tehty listeria testi joskus? Harmittaa ihan kauheasti...

Oi, tänne on jo tullut muutamia masukuvia. Itsellä on vielä sen verran pieni että ei tohdi laittaa, mutta ehkä sitten jossain vaiheessa.

Me otettiin jo lapsivakuutus, vaikka la on vasta maaliskuussa. Oltiin muita vakuutusasioita hoitamassa ja se tuli siinä samalla puheeksi. Nyt kun vakuutus on otettu näin ajoissa se ei sulje mitään sairauksia pois. Ajateltiin että katsoaan alku minkälainen tarve sille on, eli lähinnä kuinka paikkakunnan neuvola toimii. Jos toimii hyvin niin silloinhan periaatteessa vakuutus on turha ja sen voi lopettaa.

Omista vaivoista sen verran että pahoinvointi on onneksi helpottanut *huoh*. Nyt mulla on jo pari viikkoa ollut toinen lonkka/kankku tosi kipeä, semmoista vihlovaa kipua joka säteilee jalkaan, ilmeisesti iskis tms. Onko muilla ollut vastaavia vaivoja jo näin alkuaikoina? Olen ymmärtänyt että saattaa olla varsin yleistä lopussa, mutta että jo nyt...ei oikein lupaavalta vaikuta loppuraskautta ajatellen..

Hope ja nimetön 10+0
 
Heippa ja huhhuh on ollut kiirettä! Nyt vihdoin pääsen teidän kuulumisten kimppuun! =)

Hope, luulisi että Suomessa kaikki juustot on tehty pastöroidusta maidosta? Varmaan tuo säikäytti, mutta eiköhän pariloinnissakin ole mahdolliset pöpöt kuolleet ja kaikki hyvin. Mitä jos soittaisit neuvolaan ja kysyisit listeriatestiä niin saisit mielenrauhan? Tsemppiä kovasti!

Team Uttinen, mahtavaa siellä on jo liikkeitä! Ja nätti masukuva!

Millis, kiva kuulla että synnytys oli sinulla positiivinen kokemus! Minäkin haluaisin ensisijaisesti synnyttää alateitse mutta jos tuo istukka tai jokin muu sen estää, niin sitten toki sektio. En siis mitenkään "vastusta" sitäkään. Luotan jotenkin siihen että lääkärit tietävät mitä kannattaa tehdä ja antavat tarpeelliset lääkitykset.

Mapunen, onnea rakenneultrasta! On aina ihana kuulla että pikkuisella on kaikki hyvin!

Engeli, teillä on löytynyt oikein aarrearkku naapurista! Huippua! Ja masukuva on söpö!

DQ, tuo on niin totta, että me ollaan onnellisessa asemassa kun on hyvä terveydenhuolto ja ultrat ja muut. Ja lohdullista myös tuo prosenttiluku mitä siskollesi oli sanottu istukan paikasta. Toivottavasti sulla vatsa rauhoittuu, helpostihan tuolla kaukomailla kaikenlaista pöpöä saa...

Hoppis, onnea np-ultran hyvistä kuulumisista! New Yorkin matka olis varmaan ihana piristys syksyyn ja saisit vielä vauvatavaroita! :)

AdAstra, vitsit noiden lääkärikommenttien kanssa! Luulen kyllä että asia on niin kuin miehesi tulkitsi, mutta kyllähän tuollainen jää vaivaamaan. Minäkin ehdottaisin että soitat ja kysyt mitä lääkäri tarkoitti tuolla. Saisivat kyllä miettiä miten asioita sanovat... :kieh: Ja hei ihanaa kun sait vaunut ja vielä edullisesti!

Nanniga, kiva että kipu lähti ja kovasti tsemppiä np-ultraan! Muistan kyllä hyvin miten se jännitti!

Mollis, olipa söpö vatsa! Ja hienolta kuulostaa Keijon kotiintulovaatetus. Tuo vauvan huone... Meillä on ollut yksi ylimääräinen huone (4h+k) siitä asti kun muutettiin (2,5v sitten) jossa on ollut vaan satunnaisia tavaroita säilytyksessä. Sille ei ole tehty mitään kun ei voitu olla varmoja saako siihen sen mitä toivottiin, eli lastenhuoneen. Nyt pitäis laittaa tavarat huutonettiin tai pyytää Fida/Kierrätyskeskus hakemaan pois. Sitten pääsis maalaamaan... Tai se taitaa nyt jäädä miehelle, ettei vauva saa mitään ylimääräisiä huuruja. Meillä vaan minä olen maalannut tähän mennessä kaiken. Täytyykin nyt tsempata sitä tarttumaan toimeen!

Seinäkukkanen, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Meillä (Hki) on ollut neuvolat n. vko 8 ja 18. Jälkimmäisellä kuunneltiin sydänäänet. Seuraava neuvola on vko 22.

Plastex, oi miten ihailtavaa mammajumppa-aktiivisuutta! Toivottavasti huomiset toksotulokset on kunnossa!

Cava, toivottavasti flunssa on jo hellittänyt!

On: Vieraita on nyt käynyt kovasti ja niitä on kestitty. :) Oli kiva nähdä kaukaisempiakin sukulaisia ja myös työkavereita on käynyt muutama joille kerroin nyt vauvauutisen. Mulla siis oli kätevästi tämä 10vk loma niin ei ole tarvinnut miettiä milloin huomaavat töissä. Huomenna meen ekaa päivää loman jälkeen töihin ja kaikki kyllä taatusti tästä massukasta näkee mikä on asiantila. :p Rehtorille laitoin viestin jo pari viikkoa sitten, niin ei tarvitse sen reaktiota sitten jännittää. Mulle muuten sanottiin rakenneultrassa myös että en saisi nostella mitään painavaa missä joutuu rehkimään, tuon istukan takia, kun on osittain kohdunsuun päällä. Sanottiinko sulle Seinäkukkanen mitään tällaista?

Elokuun aurinkoa naiset!

Neela 20+4
 
Oih, tännehän oli ilmestynyt kerrassaan ihunaisia vauvamasuja, niin kauniita :heart:

H.o.p.e. luulisi tosiaan että ravintolajuustot ja maitotuotteet ovat pastöroituja. Ymmärrän huolesi :x Itsekin unohdin pyytää härkäfajitaksiini eilen lihan kypsänä. Käännytin safkan tylysti takaisin parilalle mutta ei se liha siltikään ihan ruskeaa ollut, vaan vähän punertavaa sisältä...: /

Ilmeisesti kaikilla on asiat hyvin, palaan paremmalla ajalla lukemaan teitin kuulumisia tarkemmin :wave:

Pus :heart:

Mollamaija ja Keijo 16+5
 
Neela Naranja hyvä tietää tuosta nostelusta, sillä ei minulle siitä mitään sanottu. Ainoastaan mainittiin, että istukka saattaa olla syynä pieniin vuoteluihin. Onko sinulla mitään sellaista ilmennyt? Tänään on taas tullut jokunen ihan pieni tippa verta ja se on kyllä tosi hermostuttavaa.

Sokerirasituksessa kävi köplästi, sillä kaikki kolme arvoa olivat nousseet jonkin verran:| Ensi viikolla haen mittarin neuvolasta ja sitten tutkitaan riittääkö ruokavalio vai täytyykö tehdä jotain muuta. Mitenkäs sinulla AdAstra olikaan? Taidat selvitä ruokavaliolla?

H.o.p.e minulle kävi samanmoinen vuohenjuusto kömmähdys ravintolassa alkuaikoina. Lääkäri kyllä minua rauhoitteli, että aika harvinainen se listeria kuitenkin on ja jos juustojenkin kylmäsäilytys vaan on ollut kunnossa niin ei niistäkään pitäisi mitään tulla. Mutta mites noista ravintolaruuista mitään tietää.
 

Yhteistyössä