2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Onpa lohdullista kuulla, etten ole ainoa joka luulee vähän väliä että on mennyt kesken. Ja erityisen lohdullista on se, ettei se luulo tai oireiden hetkellinen väheneminen tarkoita välttämättä yhtään mitään. Hienoa Toivis että sait taas nähdä pikkuisen voimissaan! Paras hääpäivälahja :)
Uttinen Tsemppiä ja mielenrauhaa sullekin ultran odotteluun! Miten tää aika voikin mennä niin hiii-taaas-tiii? Yritetään pitää päät kylmänä :)

Mulla on nyt muutamana päivänä ollut aamupäivisin etomista, mutta menee ohi kun vähän syö jotain. Iltaisin seurana yleensä närästys. Mahanippailut on vähentyneet reilusti, mutta en nyt aio päätellä siitä mitään. Huominen ultra jänskättää tosi paljon. En varmaan nuku ens yönä ollenkaan. |O Onneksi ultra on heti aamulla.
 
Hola Senoritas! :)

Monet ovat tuskailleet oireettomuuksien kanssa viikonloppuna. Liityn kerhoon. Tissit on puristelusta kohta arat!! Miehelle totesin tuossa aamulla ultraa odottaessa että onkohan se möttö kuollut kun on niin haikea fiilis...

Kaikki oli onneksi hyvin, Keijo "keke" oli 9,00mm ja tänään 6.6., 6+6 vastasi viikkoja 7+0. Sukupuolta ei vielä nähty. :p

Toivis ihanaa kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Ihaninta hääpäivää :)

Kaarne ja uttinen semppiä!! engeli kaksikkoineen, ja muut, toivottavasti voitte hyvin :heart:
 
Onnea Toivis ultran ja hääpäivän johdosta! =)

Mollikselle myös onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! =)

Liityn nyt tähän oireettomien kerhoon. Mulla on ollut ihan samoja fiiliksiä kuin Uttisella ja Kaarnella, että voiko kaikki olla hyvin kun pahoinvointia tai muutakaan oiretta ei ole ollut pitkään aikaan... Väsymystä kyllä on mutta sitä on niin vaikea määritellä että mistä kaikesta voi johtua. Voi höh tätä päänvaivaa! On niin helppo tsempata toista ja perustella itsellekin asioita järjellä, mutta kun tää pelko iskee niin sitä ei voi kunnolla torjua. :|

Eilen jo anopille selitin keskeytyneen keskenmenon mahdollisuutta kun se niin puhelimessa huokaili olevansa onnellinen... Ja sit se oli että voi voi, kun sanoin ettei kaikki välttämättä ole kunnossa. En haluais puhua tästä asiasta nyt kenenkään - varsinkaan anopin - kanssa ennenkuin on ultrassa käyty. Paitsi täällä kun tiedän että ymmärrätte asian ihan eri tavalla ja omakohtaisesti. Torstaiaamuun pitää vielä odottaa...

Tsemppiä kaikille! Toivottavasti saadaan jokainen uskonvahvistusta pian!

Neela 10+5
 
Anteeksi tunkeutumiseni teidän ketjuunne, mutta toivorikas-72 uutiset saivat ilon kyyneleet silmäkulmiin :heart: Olen teidän taivaltanne seuraillut aina välillä ja nyt todella toivon, että kaikki menee hyvin loppuun saakka, siellä se teidän ihana vauvanne kasvaa ja voi hyvin :hug: :heart:
Ihana sattuma sekin, että sinulla on LA täsmälleen samana päivänä, kuin minulla oli tänä vuonna. 21.1.11 oli meidän vauvan laskettuaika (mutta tuohan syntyi tasan kaksi viikkoa yliaikaisena).

Suuret onnittelut myös kaikille muille ketjun odottajille, ihanaa, että teitä on näin paljon :heart:

Terveisin Pikkuperho (viisi vuotta lapsettomuutta, pari inssiä, pari IVF:ää, monta PASsia, kaksi keskenmenoa.. ja vihdoin; se oma ihana tytär :heart: )
 
Pikkuperholle lämmin kiitos välittämisestä! Joo, kyllä sitä itekin toivoo että jo onnistuis mutta on tää niin monesta kiinni että.... Neelalle tsemppiä epätietoisuuteen, oliko se niin että säkin olit naikkarilla hoidoissa muuten? Ja Kaarne, Kaarne, mielettömän paljon tsemppiä ultraan, kyllä sieltä hyviä uutisia tulee :heart: ! Ja Uttiselle kanssa voimia ja tulkoon perjantai nopeasti :). Ihana aamu, pyöräilin shortseissa ja topissa töihin eikä ollut kylmä! Olisin muuten antanut aika paljon rahaa jos olisin saanut jäädä nukkumaan tänään, aivan järkky väsymys aamulla vaikka valot sammutin about klo 22. Kuuluu kai asiaan mutta jeesus kun uuvuttaa. Aurinkoista päivää kaikille ja tulkaa kertomaan kuulumisia!!!

Toivis ja öttis 7+3 (tai 7+5)
 
Toivis Kiitos tsempeistä! :)

Eka ultra on nyt takana, ja sain kuin sainkin ihastella yhden pienen ihmisalun sydämen sykettä! :heart: Oi, haluaisin nähdä sen heti uudelleen! Seuraavan ultran varasin jo ensi viikon lopulle. Tässä vaiheessa alkio oli vasta n. 4 mm pitkä, se oli vain sellainen sykkivä möykky :)
Kaikki on siis toistaiseksi hyvin, vaikka pelkäsinkin pahinta. Nyt olen virallisesti raskaana! Jee! Vielä voi tietty tapahtua vaikka mitä, kun on niin alussa, mutta eloa kohdussa on ainakin todistettavasti ollut.

Kaarne ja Möykky 6+2
 
Ihanaa Kaarne, jotta sait jännityksen jälkeen ihania uutisia!

Kävin tänään väliultrassa ja siellä heilui pää, käsiä ja jalkoja! Vaikeaa uskoa vieläkin, että se kaikki tapahtuu tämän "toivottoman tapauksen" mahassa! Ihana väkkärä!! =) *halkeaa onnesta* Perjantaina onkin sitten nt-ultra!

Plastex 11+2
 
Heippa ja anteeksi, että täällä sotken teidän ketjuanne. Oli pakko tulla toivottamaan Toivikselle oikein paljon onnea ja halauksia! Kympin ketjusta jäit silloin mieleen ja olen aina välillä plannut kuikkimaan kuulumisiasi. Pidän peukut ylhäällä, että pienokainen pysyy nyt matkassa mukana aina loppuun saakka ja saat syliisi sen kauneimman aarteen :)

Paljon onnea myös teille muille ja tsemppiä näin kesähelteillä!
Sannis ja poitsu 6kk
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaarne ja plastex!
Omaan ultraan on vielä viikko ja tässä välissä tarttis lähteä miehen sukulaisiin, anoppilaan nimittäin. Nähdään samalla meidän tuleva kummityttö.
Pian on "maagiset" 12 viikkoa täynnä ja kyllä jännittää!
 
Kaarne ja Plastex :heart: ihania ultrakuulumisia!! Niinhän se on että ultra rauhoittaa vain yhdeksi-kahdeksi päiväksi. Itse kävin maanantaina ja eilen jo tuntui että olisi ikuisuus siitä kun sain nähdä sykkivän sykeröni!

Ekaa kertaa tuli juomattomuuden kanssa haasteita eilen: oli työpaikan kaksipäiväiset palaveri/illanistujaiset ja kaikkihan alkoi siitä että palaverin jälkeen jengi korkkasi kylmää olutta ja siideriä meren rannalla. Jotkut viisaat laskivat 1+1 yhteen ja hiffasivat missä mennään. Illemmalla sain vaihdettua punkkulasin pomon kanssa puolikkaaseen punkkulasiin ja yhden siideritölkin täytin vichyllä. Voi hitto mitä säätöä!! Ja sitten vielä alkupalasiksi oli perunoita ja silliä, voi jee, oli pakko maistaa kaks palaa silliä ja kostuttaa huulta punkkulasissa. Toivottavasti pieni ei ottanut olemattomiin nokkiinsa...:headwall: Totesin kyllä eräälle että mulle on aivan v*****n sama jos joku arvaa touhuni. En sitä huutele vielä ja elämään kuuluu myös vaikeat ja paskat asiat jos niin luoja päättää. Paska päätös mutta niin se vain on. No, toivottavasti pikkuKeijo voi hyvin ja saapuu maailmaan alkuvuodesta :D
 
...ainiin yks kyssäri mikä on painanut mieltäni jo pitkään: millä viikolla olen nyt 7+1? Olenko seiskalla vai kahdeksannella? Itse veikkaan että kahdeksannella kun seitsemän viikkoa on jo periaatteessa täynnä? Ja jossain luki että viikolla 8 on alkio 5 viikkoa vanha...Anyone?
 
AdAstra kiitti, kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin että olisi vasta seiskalla |O ja onnea 12+ saavutuksesta!!

Toivis, hyvä päätös :) !!! Tiedätkö itse olen ajatellut ihan samaa. Valvoin yöllä 02-04 miettien työasioita.
Ihan suunnaton ressi. Kamalan huono omatunto kun stressaa ja pikkuisella pitäisi olla huikean rauhalliset olosuhteet kasvaa pikku kammiossaan. Tein päätöksen stressaavimman asian suhteen tänään ja päätin lykätä yhtä projektia +1,5kk, eli vois jäädä saikulle...Kuinka hyvin lekuri kirjottaa stressistä raskausaikana? Kuinka näkyy saikkutodistuksessa?

-Mollis ja Keijo 7+2 (tai 7+4)-
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan uskaltaisin liittyä ihanaiseen seuraanne =)

eli LA 27.1.2012 kolmas lapsemme tulossa ja ikää 30

raskauden osalta kaikki mennyt tuntemuksien mukaan hyvin, viikkoja huomenna 7+0 ja oireita on... unta riittää ja huono olo tulee aina syömisen jälkeen ja aamuisin ennen syömistä =)
tosin huoltakin muulta saralta riittää... samana päivänä kun varmistin omalta neuvolatädiltä veritestin tuloksen, saimme sairaalasta kirjeen että esikoisellamme on aivojen verenkierrossa poikkeumia, joten hän joutuu juhannuksen jälkeen viikoksi sairaalaan tutkimuksiin... tämäkin ilmeni todella pahan migreenikohtauksen jälkeen (hän joutui sairaalaan pariksi päiväksi) ja lääkärin mukaan tämä on vain varatoimenpide tehdä tutkimuksia eikä tarkoita että mitään vakavaa olisi kyseessä mutta eipä sitä äitinä rauhassa osaa tutkimuksia odotella... onneksi esikoisemme osaa ottaa asian yllättävän rauhallisesti!

onneksi pääsen tiistaina ensimmäiseen ultraan ja saadaan tietää kuinka pienokainen voi, tässä kun tullut stressattua tuota esikoisen asiaa koko ajan...
 
Syystoive, tervetuloa! Muistelen että olenkin törmännyt nimimerkkiisi jossain aikaisemmin :)
Ikävä kuulla että ihanaa odotusaikaasi hämmentää huoli esikoisestanne. Toivotaan että tutkimukset ja oikea hoito toisivat pian avun ja normaali elämä pääsisi taas jatkumaan. Haleja ja tsemppejä!! :heart: Tulehan sitten viimeistään kertomaan ultrakuulumiset tänne tiistaina ;)

ps. itse pähkäilen kuumeisesti mistä kehittää muutama satanen ylimääräisiin ultriin. Ihan pakko päästä rv10 ja sit jossain siellä +15 :) Pikkusuunnitelma mulla :whistle: ei olisi pitänyt lukea yhtiäkään keskustelupalstakirjoituksia rv7-12 kuolleista sinteistä. En osais pelätä jos en olis tietoinen että voi ihan vaan kupsahtaa kohtuun. Aina jotenkin aattelee että kivut veks = vauva poks!

Tekisi niin mieli kuuluttaa kaikille että meille tulee vauva. Eilen kävin isovanhemmillani ja alzheimer-mummelini totesi että "olenko perinyt läskini ja lihani häneltä". Loukkaannuin tietty. Seuraavaksi ajoin kauppaan. Siwan kassalla känniääliödenso pilkkasi minua kun olen niin valkoinen. Miksen tajunnut sanoa että "olenkin tehnyt töitä enkä juopotellut päivät pitkät puistossa bisseä!!". Ajoin kotiin ja lähdin koiran kanssa lenkille. Yhdessä risteyksessä patsasteli isäntineen joku iäkkään oloinen lassie/collie karvakasa ja auringosta iloisena totesin isännälle ohi mennessäni että "teidän haukulla on varmasti tosi kuuma". Tähän tyly ääliö (mies 50+) vastasi "ihanks tosi?". Vit** mitä urpoja. Olin koko illan pahalla tuulella. No onks ihme?!? :kieh:
 
toivorikas harmi, ettet saa nukuttua, toivottavasti saikkari auttaa! Itse olen nyt raskaana ollessa nukkunut kuin tukki, helposti menee kellon ympäri + päikkärit päälle. Unet ovat kyllä olleet vähintään eriskummallisia. Ehkä sinullakin pian "moodi" vaihtuu ja saat nukuttua kunnolla.
mollamaija "olet nyt raskaana, muista ajatella kauniita ajatuksia" luki jossain neuvolan vihossa ja sitä olen itselleni hokenut, kun on meinannut alkaa sukulaisten ym. asiat ketuttamaan. Raskaus on nyt hyvä syy anta kaiken mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Aina se ei tietty ole niin helppoa.
syystoive tervetuloa!
 
Voihan helpotuksen itku! Tulin juuri ultrasta ja kaikki oli hyvin! Pieni sydän jumpsutti niin vimmatusti ja tyyppi oli jo yli sentin pitkä :) Koko vastasi viikkoja 7+2 mutta hedelmöityksen mukaan on 7+4. Voi että tätä helpotuksen tunnetta... Uskaltaisikohan tästä jopa nauttia muutaman päivän ennenkuin alkaa stressata np-ultraa :)

Meillä oli eilen firman kesäjuhlat. Enpä ole ennen noin montaa olutta kaatanut viemäristä alas tai nurtsille :) Olen yleensä ollut "bileiden bilehile" ja nyt rauhallinen olemukseni kyllä aiheutti ihmetystä. Loppuillasta eräs miespuolinen työkaverini hipaisi vatsaa ja sanoi, että sinulla taitaa olla masussa asukas.... Nikkasin silmää ja jatkoin matkaa... Alkaa olla jo sellainen olo että ihan sama kuka tietää! Tosin olisi varmaan korrektia kertoa pomolle ensin.. mutta reaktion kun tiedän niin ei ihan hirveästi kiinnosta... No, lomalta kun palaa niin ei jää kenellekään epäselväksi :) Nytkin on jo tuo turvotus melkoinen. Tosin nyt kun ultrattiin niin vasemmalla puolella oli vielä lähes 3 senttisiä munarakkuloita.
Tämä oli taas tätä omaa vuodatusta... mutta nyt vaan on niin onnellinen... töiden teosta ei kyllä tule tänään mitään! Taidankin varata seuraavaksi neuvola-ajan. Jokohan nyt uskaltaisi kertoa lapsille, ei tarvitisisi heidänkään ihmetellä miksi äiti lukee vauvalehtiä :)
Aivan ihanaa aurinkoista ja stressivapaata viikonloppua kaikille!

Mii & Uttinen 7+4

ps. tosiaan LA onkin 23.1.2011...
 
AdAstra, kiitos järkisanoistasi :heart:

Uttinen, ihania uutisia :D Aika mahtavasti todettu että "sulla taitaa olla masussa asukas..." eikä perinteisesti "ootko raskaana" :)

Mulla on huomenna Rostedt Spa-elämyshoito jossa hieroskellaan kasvoja, päänahkaa ja hartioita (ehkä?). Eihän siitä hoidosta ole haittaa varsinkaan jos ei käytä mitään aromaattisia aineita? En tarkkaan tiedä mitä hoito sisältää kun netistäkään en oikein ole löytänyt mitään infoa mutta jonkulainen kasvohoito/intialainen päähieronta se kai on...mulla ei ole koskaan ollut näin paljoa kipeitä pikkunäppyjä otsassa ja päänahassa asti. Missä on hiusten puhtaus ja hehkuva iho? Mä en ainakaan tässä vaiheessa ole saanut vasta kuin turvonnen pömppämasun ja turbobooster tissit :LOL:
 
Uttinen: ihkua, ihania uutisia :heart: . Tervetuloa syystoive, olitkin tuolla 11-hoidot ketjussa ja siinä meidän "plussa-aallossa". Harmi se esikoisen juttu, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! mollis: tuskin sun hoidosta on mitään haittaa, nauti täysillä, kuulostaa aivan ihanalta!

me lähdetään taas mökille, lämmintä on luvattu, saa nähdä onko saimaa jo +20 niinkuin jossain luvattiin.... sitten pitää ehkä jo mennä kastautumaan :eek:. Mulla siis saikkua ens torstaihin asti, katotaan sitten mikä on tilanne. Seuraava ultra maanantaista viikon päästä jolloin on 9+4 (9+2). Sittenhän siihen tulee kunnan tarjoama np-ultra vkolla 10-13 kait (?) ja sitten pitää ehdottomasti mennä joskus vkolla 15 niinkuin molliskin ajatteli ennenkuin sitten on rakenneultra. Voih kun on vielä pitkä aika siihen ja tuskallista odottaa :headwall:
Hottia viikonloppua!
Toivis ja öttis 8+1 (7+6)
 
Syystoive, tervetuloa! toivottavasti ennakkohuoli esikoisesta osoittautuu todellisuutta suuremmaksi ja mitään vakavaa ei olisi kyseessä. tsemppiä tiistain ultraan!

Mollamaija, eikö teilläpäin pääse ylimääräisiin ultriin neuvolaan? Meillä saa varsinaisten ultrakäyntien väliin varattua "pikakäyntejä", jos haluaa vain kurkkauksen ja mielen huojennuksen.

Uttinen =)

Toivorikas toivottavasti rentouttava viikonlopput tuo hyvät yö- ja päiväunet!

Nt-ultrassa käyty. Kaikki hyvin. =) Koko vastasi viikkoja ja ruudulla vilkkui parilliset jalat ja kädet. Niskassa ei turvotusta ja down-riski erittäin pieni. Hiphei! Muutoin kivaa, paitsi nuiva ultraajatäti. Öh. Vaikka se on tehnyt tämän monesti, niin pientä eläytymistä, kiitos!

Nyt voisi ehkä jo alkaa miettiä, jotta kertoisiko tästä. Vielä ei ole julkista. Vain yksi kaveri tietää, hällekin oli "pakko" kertoa jo kuukausi sitten muusta syystä. Mitä olette muut ajatelleet? Koska on se oikea hetki?

Plastex ja nimetön 11+5
 
Plastex toitpa mukavia uutisia nt-ultrasta :) Täytyy hoitorumban varjolla ruinailla neuvolan tädiltä ylimääräisiä ultra-aikoja. Mulla on vaan ihan sellanen tunne/käsitys että meidän kunnan neuvolakonttori on ihan vuodelta nakki ja makkara. Varmaan tutkailevat maha-asustajaakin jollain metallisella torvella...:|
Kertomisesta: meillä tietää jo mun vanhemmat, miehen äiti, kolme kaveria ja pari työkaveria. Lähinnä olen avoimesti kertonut jos joku on jaksamisesta ja hoidoista kysynyt tai suoraan arvannut esim. juomattomuudesta tai mun typerästä hymystäni. Iloitaan kun on iloittavaa, surraan kun on surettavaa...
Tää vatsan turvotus on ihan kamalaa. Ei haittaa siis mua, mutta ku ei uskalla eikä oikein pystykään hoikistamaan mahaa sisään niin on ihan plösö olo. Rehellisesti näytän siltä että olen ainakin viikolla 15+, huoh kun olis ihanaa iloita avoimesti ja pönöttää masu pörheänä ja ylpeänä pystyssä :) Eihän tätä onnea edes ymmärrä :O

Mollis ja Keijo 7+3/7+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä