2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Moi. Nyt vaan omaa napaa: mulla tuli taas tuhrua eilen ja kaikki raskausoireet tyystin kadonneet. Testiin ei tule enää niin vahva viiva kuin aikaisemmin. Tänään aamulla jälleen tuhrua ja alavatsa ja alaselkä kipeät. Vahva tunne että kaikki ei ole hyvin. Ultra klo 10:30 ja huonoja uutisia taitaa tulla. En tiedä miten selviän jos on taas mennyt kesken :'( .
 
Toivikselle paljon tsemppiä :flower:
Ei kyllä yhtään toivoisi enää minkäänlaisia vastoin käymisiä kenellekään. Hoidot jo itsessää on niin stressaavaa aikaa, kun sitä vaa odottaa ja odottaa että millon testiin piirtyy kaks viivaa. Saatikka ne tunteet jo ennen hoitoja, ku aina vaan täti tulee kylään.

Tervetuloa uusille (vanhoille :))

Tuosta lasketunajan laskemisesta...mua myös vähän ihmetytti, kun terkka laski menkkojen mukaán, vaikka hedelmöittymispävä on tiedossa..mutta, kylläpähän nuo sit np-ultrassa kattoo ehkä vähän tarkemmin..

Omasta navasta ei nyt juuri kertomista ole, samaa rataa kun tähänkin asti. Kipuja välillä, mut ne johtuu kohdun kasvusta.

Tarantella83 ja ElliEemeli 9+6(-10+1) huomenna poksuu hedelmöittymisen mukaan..ja alkaa 11.rv ja ´pienestä tulee sikiö :heart:
 
Voi toivis, toivottavasti olisi väärä hälytys!
Tervetuloa mapunen!
Neela meillä neuvola ei muuttanut laskettua aikaa, kun hedelmöitysajankohta on kerran tiedossa. Eikä lääkärikään muuttanut, vaikka ultran mukaan pari päivää myöhässä. Ultran mukaan mullakin olisi la jouluaattona, katsotaan ollaanko samaan aikaan synnyttämässä. :)Meillä sairaalana tosin Tyks (ikävä kyllä, on niin huonot muistot sieltä lapsettomuuspuolelta).
ON: oireet alkaa helpottaa, viime viikon vatsakivutkin diagnosoin ihan itse kalkkitableteista johtuneiksi, loppuivat kun lopetin tablettien syönnin. Neuvola määräs mulle kalkkitabletteja, kun oon kasvissyöjä ja vähän laiska käyttämään maitotuotteita, nyt täytyy yrittää muistaa vaan syödä kunnolla. Kävin tänään niissä neuvolaverikokeissa, aika älytöntä oli ottaa taas hivit sun muut, kun just tammikuussa lapsettomuusklinikalla otettiin, mutta niin vain kuulemma on tapana.
Aurinkoista alkuviikkoa kaikille!
AdAstra 10+4
 
Tervetuloa Neela ja mapunen! engeli on niin seesteinen, tahtoo kans! Hyvä että AdAstralla masukipu alkaa helpottaa. Säkin oot jo ihanan pitkällä. Mollikselle tsemppiä ultran odotteluun, onneks olet säästynyt tuhruilta ja oireita on. tarantellan pikkuinen on huomenna jo sikiö, sinne asti kun itekin pääsisi. Kiva että kaikki on hyvin.

ON: ultrassa käyty ja kaikki oli edelleen hyvin. ultralaite oli suoraan sanottuna aika paska mutta kyllä sieltä sen vilkkuvan sykkeen juuri ja juuri havaitsi. aikamoinen ero sen cacciatoren vehkeisiin. (ja tarkoitan sen ultralaitetta en muita vehkeitä :LOL: ) vuoto johtuu ilmeisesti jostain nesteaitiosta joka oli kohdun takana 18 mm kokoinen ja keltarauhanenkin jotenkin vaikutti. meni vähän ohi. alkio oli nyt 5,7 mm mutta se mittaus on aika hankalaa tässä alussa. vastasi kuitenkin 6+3 eli päivän heitto. huh helpotusta mutta jotenkin stressi ei kyllä ihan kokonaan lauennut, jos mulla edelleen tuhruttelee niin kyllä mä kiipeän seinille kohta. viikon päästä ultra naikkarilla jos siihen asti kestäis käymättä yksityisellä :p.
 
Viimeksi muokattu:
Lyhyeen loppui mun aikani tässä pinossa, vauvanalku valui eilen runsaan veren ja kunnon klönttien kanssa pihalle, äsken sain vielä varmistuksen laskeneesta veriarvosta. Siirryn siis nuolemaan haavojani ja toivotan teille kaikille parempaa onnea, toivottavasti saatte kaikki vauvan syliin asti.

Varasin myös ajan toisen ivf:n suunnitteluun, vaikka tuntuukin raskaalta ajatukselta just nyt.

"Tuuli tuule sinne missä muruseni on,
leiki hetki hänen hiuksillaan,
kerro rakkauteni kerro kuinka ikävöin,
kerro häntä ootan yhä vaan.."

toivelintu ja särkynyt sydän
 
toivelintu Ei oo totta :'( Itku pääsee, tää on niin epäreilua, kun ensin annetaan ja sitten otetaan pois. Voimia. :hug:

toivis Ihanaa, että pieni oli vielä elossa! Ja hyvä että vuodon syy selvisi. Mäkin oon ihan paniikissa aina kun raskausoireet ei hetkeen tunnu.

Tervetuloa mukaan Neela ja mapunen!
Hyvä että ketju saa lisää jäseniä, niin alkaa vilkastua :)

ON. Tänään kävin sitten toisessa veritestissä ja arvo oli reilut 6200. Eli jos se oli tasan viikko sitten yli 500, niin se on kai noussut ihan hyvin. Mutta helpottaako keskenmenon pelkoa? Ei sanottavasti. Voi tästä kuitenkin päätellä sen, että omat tuntemukset ei välttämättä kerro yhtään mitään hcg:n noususta. Vaika olis miten "sisäisesti varma olo" että hcg on laskussa, se ei välttämättä silti ole.

*edit. Jos jotakuta kiinnostaa hcg-arvojen nousu, täällä on oivallinen laskuri: HCG Calculator and hCG Level Tool | BabyMed.com
 
Viimeksi muokattu:
Toivis, onneksi kaikki oli hyvin taas :heart: Kyllä sinun pinnaasi ja stressitasoasi nyt kovasti koetellaan, tsemppiä!! :)

toivelintu, sanattomaksi vetää. Kyyneleet poskilla kertovat aika paljon...voi kuinka pahoillani olen puolestasi :'(

Kaarne onnittelut hyvästä veriarvosta!!

Plastex, hienot viikot sulla jo takana ja kasvattelet kammiossasi jo ihan tosiaan vauvaa :heart:

ON: lähdin tänään töistä jo aikaisemmin kotiin lepäilemään. Jomottelee ja turvottaa masu. Pieni ihmeemme, pidä kiinni ja lujaa :O Uupumus on aika hurjaa ja olo on kuin olis kohtalainen dagen efter. Ihania oireita.

engelin seesteisyys on kadehdittavaa...;)
 
Mollis Oliskohan se niin, että pregnylin pistosta seuraava päivä laskettais ovispäiväksi (kuten yleensä), ja sen jälkeinen päivä olis dpo 1. Näin sen ainakin itse laskin, kun mulla oli tässä passissakin nyt pregnyl käytössä aikaistamassa ovista.
 
Toivelintu: Olen niin pahoillani! Tuntuu ihan kamalalta sun puolesta. Voimia kovasti! :hug:

Toivis: Onneksi kaikki oli hyvin! Vai sellaiset Cacciatoren VEHKEET..! :LOL:

Kaarne: Kiva että arvo noussut hyvin! :)

Mollis: Hyvin näitä oireita tosiaan kestää ja jopa odottaa, kun tietää mistä ne johtuu! ;)

Plastex ja Tarantella: Ihanaa kun pienestä tulee jo "oikea" sikiö! Perässä tullaan pian! :whistle:

AdAstra: Hyvä että vatsakivut loppui ja löysit mahdollisen syyn! :) Mulla oli aikanaan pahoista murtumista johtuen (olin onnettomuudessa) tosi vahva kalkkilääkitys. Seurauksena oli virtsakivet, jotka johtui liiallisen kalkin saostumisesta. Eli leikkaukseen sitten "pääsin" tämänkin asian tiimoilta... Tällainen on kyllä varmasti tosi harvinaista, joten ei kannata kenenkään säikähtää!

Neela 9+5
 
Nyt vain omaa napaa. Rouva rauhallisuus on juuri tullut yksityiseltä ultrasta. Pari tuntia sitten alkoi verenpunainen vuoto ilman ennakkovaroituksia. Itkua, järkytystä ja pelkoa. Totaalipysähdys. Ja ultrassa paluu takaisin elämään. Vuoto oli istukan kiinnittymisestä aiheutuvaa. Vauvat voivat hyvin, molemmat. Ja äiti ja isä voivat hyvin. Huh.

Engeli ja kaksi ihmettä 5+5
 
Huh huh engeli, kylläpä pomppasi sydän kurkkuun heti aamusta kun aloin lukemaan tekstiäsi! Mutta onneksi kaikki hyvin!! JA MITÄ IHMETTÄ, tiesitkö että siellä on kaksi tai siis sinulle siirrettiin kaksi? Mulla mennyt ihan ohi. Voi ihanuuksien ihanuus...veti täälläkin päässä ihan jalat alta!! Kaksi ihmettä? Wau! Onnea :heart:
Mistä vuoto johtui?!?

Mollis ja odotuksien odotus 6+0

PS. Uskalsin vähentää lugeja sunnuntaina -200mg, saavutus ja ainakaan vielä ei ole mitään hälyyttävää näköpiirissä. Sain taas uutta pontta engelin ihanista ultrakuulumisista oman ultran varaamiseen jo tälle viikolle...hmm...tää ja huominen vielä aikaa...hmmm...
 
Mulle näytettiin ultrasta se vuotokohtakin, sekin helpotti. Eli kuulemma istukan kiinnittymisestä johtuvaa. Muutaman tunnin kesti ja ihan punaista vuotoakin tuli, Ei mitään ruskeaa eikä mitään tuhrua. Pönttöön asti punaista. Kyllä oli tuskainen kokemus, henkisesti. Mutta ei siis mitään hätää loppupeleissä. Mulle siirrettiin kaksi alkiota, joten olen tätä kahden vauvan mahdollisuutta osannut odottaa. Ja joku intuitio on sanonut, että kaksi niitä onkin. Tulipa eilen onnellisesti todistettua. Tunne on aika lailla sanoinkuvaamaton. Kun pelon ja järkytyksen keskellä sulle esitellään kahden vauvan alut, jotka voivat tositaiseksi hyvin. Siinä hetkessä ei saa pidäteltyä kyyneleitä. En minä eikä puolisokaan.
 
engeli: ai jestas sentään, kyllä varmaan pysäytti! Mut onneks kaikki hyvin. Näkyikö sykkeet jo? Sehän on siinä ja siinä voiko näkyä tossa vaiheessa. Ja saiko mitään mittaa alkioille? mollis pähkäilee ultraa :p... toihan on tosi hlökohtaista toi että käykö ylimääräisissä ultrissa. toki vaikuttaa että onko ollut aikaisempaa keskenmenoa tai onnistunutta raskautta varmaan. ja jotkut (ainakin allekirjoittanut) on vaan taipuvaisia paniikkiin ilmeisesti. mä sitäpaitsi ainakin haluaisin tietää heti jos km on tapahtunut enkä että luulisin olevani onnellisesti raskaana ja sitten muutaman viikon päästä ultrassa huomataan että alkio/sikiö on menehtynyt jo viikkoja sitten. viimekshän kävin ultrassa 9+0 ja alkio oli menehtynyt 8+ jotain. ja meikäläisen iässä ei muutenkaan kannata odotella, sit pitäis uutta hoitoa putkeen vaan miettiä heti kun mahdollista jos kesken menisi. mut hope not. ja toisaalta onhan se ihana tunne kun alkio on kunnossa ja sydän väpättää :heart:, vaikkei mitään kummempaa syytä paniikkiin edes olisi. ja en tosiaankaan halua pelotella ketään tällä, yritän kait vaan analysoida omia ultrakäyntisyitäni....
ON: no niin, tänään aamulla meinas sitten laatta lentää. aamulla join vain tuoremehua ja kävin koiran kanssa ulkona. sitten pyörällä töihin (8 km) ja kalkkiviivoilla alko kuvotus ja oikein yökkäilin. menin vessaan kun pääsin tänne sisälle mut mitään ei kuitenkaan tullut ylös. käyköhän tässä nyt sitten niin kun kovasti toivoin selviä oireita että nyt alkaa sitten kunnon pahoinvointi? saapa nähdä....
mukavaa viikonjatkoa kaikille!

toivis ja öttis 6+5
 
Toivelintu olen niin pahoillani :hug: Ei todellakaan toivoisi meille vaikeasti raskautuville tällästä...
Toivis hyvä, että kaikki hyvin!
Ja engeli kaksoset! Vau! ja hyvä, että ovat kunnossa.
Ultrista itse kävin kolmessa varhaisultrassa vuotojen takia. Nyt olen päättänyt odottaa siihen ekaan julkisen tarjoamaan ultraan, mikä mulla on rv 12+6. Lähinnä siksi, että päivät ennen ultraa on mulle kuin teloitustuomion odottamista, olen ihan varma, että vauva on kuollut ja se ultran antama helpotus ei kestä kuitenkaan kuin pari päivää. Tuudittaudun nyt vaan siihen uskoon, että kun kohdun kasvukipuja on, niin joku siellä kasvaa.
neela kalkkitablettien pakkausselosteessa luki, että yksi tuhannesta saa pahoja vatsavaivoja ja mä olin nyt se yksi tuhannesta. Googlailin myös, että hyperkalsemiasta voi olla sikiöllekin haittaa, niin parempi on käyttää vaan maalaisjärkeä ja koittaa saada kalkki ruoan mukana. Onneksi äitini lupasi syödä tabletit pois, niin ei mene iso pakkaus hukkaan.
Mollamaijan ultrakuulumisia odotellaan :)
 
Kiitos naiset tuesta. Kovaa on ollut, mutta taas yksi etappi selvittiin. Juu mä sain mitat. Oli niin terhakkaita 0,26 senttisiä :whistle: Ja lääkäri totesi, että tässä vaiheessa ei sykettä taideta saada, mutta ilmeisesti saatiin kuitenkin. Näytti kuinka pari viivaa aaltoili ja sanoi, että tuossa se syke on. Ja mä siihen itkun keskeltä, että joo. Näin mä ne viivat ja sen aaltoilun, mutta en mä sitä sykkeeksi tunnistaisi. Mutta jos niin sanotaan, että se on syke, niin kelpaa mulle. Ei mullakaan mutuen olisi ollut tarvetta ultraan, mutta tosissani luulin saaneeni keskenmenon ja halusin sen tiedon heti. Jotta pääsen suremaan heti. Olin kovin yllättynyt, kun ei sitä sitten ollutkaan. Ja niin kovin kiitollinen. Nyt sitten odotan ihan rauhassa taas seuraavaa ultraa 16.6. Ellei sitten jotain omaa sydäntä pysäyttäviä vuotoja ala sitä ennen.

Toivelintu. Lämmin halaus. On niin vaikea sanoa mitään järkevää.

Mollis. Sulle toivotan ihania hetkiä ultraan. Se on paljon enemmän, kun osaan kertoa. Se pitää kokea. Varaudu nenäliinoilla :)
 
Hola raskautetut! Lisätään tulta rovioon: kuinka monella näkyi jo 6+0 (tai aiemmin) syke? Mitä pitäisi ainakin näkyä? Raskaussäkki? Joka toisessa keskustelussa todetaan olevan liian aikaista, joka toinen taas kirjoittaa että näkyi jo vaikka mitä.
engeli, nekkuliinat messissä =)

Agenttimollis
 
Mollis: mulla näky ekassa raskaudessa 6+0 syke ja nyt 6+1. Sitten näkyy raskauspussi, ruskuaispussi ja tietty se alkio :heart:. Vaikka niinkuin engelikin sanoi niin on se kyllä aika epäselvää mustaharmaavalkoista sotkua koko ultrakuva mutta kyllä mä ainakin noi pussit sieltä erotan. Onko muuten raskauspussi sama kuin sikiöpussi hä? vastaan itse, on, koska bruno oli kirjoittanut sikiöpussi ja toi eilinen lääkäri raskauspussi. Tsemii!!!!!!!!!!!!
 
toivelinnulle iso voima hali ja tsemppiä uusiin (toivottavasti parempiin) tuuliin.

Syke löytyi täällä 5+6 päivillä, jolloin alkiosta näkyi kaikki muukin tarvitava, eli pienessä pussissa pieni 2,5mm alkio ja sydän jumputteli, ja sen näytti siltä niinkuin koko pieni "otus" olisi siellä liikkunut :)

Onnea Toivis :flower:

Täällä siis poksui viikot 10+, jahuuu :heart: Ensiviikolla onkin sitten neuvola aika ja kuulemma pitkän kaavan mukaan, kuunnellaan sydän äänet ja saarnataan ruokavaliosta jms. =)

Tarantella83 ja ElliEemeli 10+
 

Yhteistyössä