2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

miehet on siis perseestä, onneks te olette täällä :heart:.
Allekirjoitus täältä tähän! :) Meillä miestä ärsyttää se, että oon niin peloissani ja täpinöissä näistä asioista. Pitäis muka pystyä olemaan rennommin ja ajatella jotain muuta! No just. Niinpä en sille enää juuri edes puhu omista fiiliksistäni tän lapsettomuus- ja raskausasian suhteen. Mutta onneks on tämä palsta. Tosin sekin äijää välillä ärsyttää, että käyn koko ajan täällä palstalla... :D

Mollis Mullakin on vielä luget käytössä. Voisin ne jo lopettaa, mutta haluan käyttää ne loppuun, kun pelkään kans, että vuoto alkaa heti kun ne lopetan. Mulla annostus on kyl pieni, yks pallo aamulla ja yks illalla. Mutta ei kai niistä pitäis olla mitään haittaa, vaikka jatkaisikin esim. just sinne varhaisultraan saakka.
Ja täällä ihan sama tuon nänniarkuuden kanssa: illalla on selvästi kipeemmät!
 
lugeista: mulla oli vain 1 x 200 mg koska oli pas luonnolliseen kiertoon ja ohje oli lopettaa jo ennen veritestiä kait PP9 mut jatkoin niitä sit veritestiin asti ja jätin sit pois. naikkarilla myös tuoresiirron jälkeen käskettiin jättää pois kun veritesti oli ollut positiivinen. Felicitaksen lääkäri tais sanoo mulle sillon kun mulla oli se vuoto viime raskaudessa että lugetkin saattaa aiheuttaa vuotoa kun sitä keltarauhashormonia on sitten ylenmäärin kun on omat ja keinotekoiset....
 
Kiitti ihanaiset! Jos ihan pokkana soittelen huomenna klinikalle. Onhan sinne tässä aikojen saatossa maksettukin niin saavat ottaa vastuuta piruvie. Toiviksen kommentti on kyl hyvä, sitä en oo aatellutkaan, että olis överikeltsit :D

Viel yks kyssäri: paljon varhaisultra maksaa yksityisellä?
 
Hei,

taidan myös siirtyä talven ketjusta tähän, kun olen enemmän samoilla viikoilla. en vielä valmis vaunuostoksille, kuten siellä. :D

Eli: 25.12, Plastex, esikoinen, 33

Onnea erityisesti toivorikas-72, muistan sinut hoitopinoista.

Eka ultra oli 7+1 klinikalla, jolloin nähtiin sydämen syke:heart: Ekan ultran jälkeen oli pientä vuotoa, luultavasti siitä tökkimisestä johtuen. Sitten ensimmäinen neuvolakäynti 8+1 ja kaikki edelleen ok. Kokoakin oli jo 1,7 cm! Seuraava on tulossa huomenna 9+4. Tavallisesti noin kuukauden välein, mutta edellisten keskeytyneiden vuoksi toivoin tiheämmin käyntejä. Toivottavasti huomenna kaikki reilassa.

Lugeista: meillä tuoresiirto ja alkuun luget 400+400. Ensimmäisen ultran jälkeen vähennettiin 300 aamuin illoin. Ensi viikolla 10+0 eteenpäin enää 200 iltaisin muutama päivä ja kokonaan loppuu 10+3. Eli aikamoisia eroja paikkojen välillä.

Oireina on ollut alusta asti kuvotusta, viikolta 7 lähtien reilumpi kuvotus ja tolkuton väsy. Päiväunet lähes joka päivä. :)

Kestoherkku suklaa ei maistu sitten ollenkaan. Helpoiten menee alas mehut ja hedelmät.

Tsemppiä kaikille!!
 
Heippa!

Täällä vähän helpottanut, vuotoa ei tullut enää eilen, vain kaksi kertaa lugemössön mukana vaalean ruskeaa. Myös vatsakipu loppui. Huh. Kävin äsken verikokeessa, jonka tulosta tässä sitten jännätään.. Toivon niin paljon että arvo on noussut hyvin! Ehkä ehdin saamaan tuloksen kymmeneen mennessä, tai sitten menee yhden jälkeen iltapäivälle.

Mulle on määrätty eka ultra 16.6., jolloin on 8+0. Jos (ja KUN) raskaus on jatkunut ja jatkuu, niin ajattelin pyytää polilta josko sitä sais aikaisemmaksi, esim vaikka viikolla, kun luulisi sykkeen näkyvän jo 7+ viikoilla?!? Ei tarttis niin kauan jännittää.

Tulethan toivis kertomaan ultrakuulumiset pikimmiten! :)
 
Hyviä uutisia, arvo tänään 2884, joten hoitajan mukaan kaikki hyvin toistaiseksi. Keskustelee vielä lääkärin kanssa onko tarvetta lisäkontrollille.. Josko taas vähän aikaa vois hengittää? Sain aikaistettua ultraa kahdella päivällä, ilo se on pienikin ilo :)
 
toivelintu Ihanaa että arvo oli noussut hyvin! Ja nyt, pois kaikki tyhmät säikyttelevät vuodot, hus! Ihmeen myöhään sulla onkin tuo varhaisultra. Mulla on ultra jo viikolla 6+4, ja hoitaja sanoi, että sillon pitäis jo sykkeen näkyä, jos on näkyäkseen. Hyvä kun sait sitä vähän aikaistettua.

plastex Kivaa, joulutonttunen tulossa! :xmas: :)

toivorikas Mäkin tulin kurkkimaan sun ultrauutisia. Toivottavasti kaikki on hyvin! Tuu sit heti kertomaan.

ON. Eilen illalla tuli taas tosi vahva tunne, että kaikki ei oo masussa hyvin. :( Pyysin lähetteen toiseen verikokeeseen, sinne menen maanantaina. Tein yöllä taas yhden r-testin, mutta ei se viiva muuttunut ainakaan enää tummemmaksi kuin keskiviikkona tekemäni. On kyllä vielä hieman kontrolliviivaa vahvempi. Katotaan nyt, mitä tästä tulee. Ärsytti sekin, kun hoitaja puhelimessa yritti rauhoitella, että kaikki on varmastikin ihan hyvin. Mistä se voi tietää, onko kaikki hyvin? Ei se näe mun mahan sisään sen puhelinlinjan välityksellä. Pitkä viikonloppu tulossa, maanantain veritestiä odotellessa.
 
toivelintu: jiihaa, ihanaa hyviä uutisia! ainakin hetken hengähdystauko.... kaarne: tiedän niin sun tunteet ja itsekin vertailen aina niitä viivoja, mä teen niitä testejä edelleen kaks päivässä ja nyt sen tuhrun jälkeen enemmänkin. on varmaan hölmöä mutta so what jos se mun paniikkia hieman auttaa. eilen ja tänään tullut selvästi vahvempi testiviiva kuin kontrolliviiva mammaksin ei-herkkiin testeihin. toivottavasti sun arvo on hienosti noussut maanantaina!
ja sit ne ultrakuulumiset: oltiin siis femedassa sillä bruno cacciatorella. JA KAIKKI OLI HYVIN :heart:! alkion syke näkyi ja me jopa kuultiin se, vähänkö siistiä! syke oli kai 102. pääperämitta alkiolla 4,4 mm joka vastaa täydellisesti viikkoja 6+1. on kuulemma kiinnittynyt hyvin ja kaikki näyttää hyvältä, ainakin siis toistaiseksi. mitään vuotoa ei näkynyt. se tuhru oli kuulemma tullut oikeasta munasarjasta. eli nyt vähän aikaa voi olla rauhassa, seuravaan tuhruun tai seuraavaan ultraan (6.6.) asti.
 
Ihanaa toivis!
Lugeista lopetin ne muistaakseni reilu viikko plussan jälkeen ja ihan seinään eli en mitään vähennellyt annosta, käytin vain paketin loppuun. Metut lopetin viikolla 7+ jotain ja niissä vähensin annostusta portaittain.
Kai minäkin nyt sitten tähän pinoon siirryn, kun alkaa kato käymään tuolla vanhassa pinossa.
Eli AdAstra LA 22.12 esikoinen ikä 31
(.) Maha ei enää niin kipeä, äitini sanoi, että kivut voi johtua kohdun kasvustakin, toivottavasti oli sitä tai sitten jotain sopimatonta ruokaa ja kohdussa olisi kyytiläinen elossa. Melkein kolme viikkoa vielä seuraavaan ultraan...
 
toivorikkalle ja toivelinnulle paljon onnea hyvistä uutisista! :heart:
kaarne: itsekin tikkuja tihrustaneeni, eipä ne ollu mullakaan sen tummempia, vaikka päivät eteni, hyvä jos yhtä tumma oli (tein apteekin omalla). Sit vaan sai sielun rauhan ku cb:n digillä viikot aina vastas omia..

Kyllä tää on jännää aikaa..ikinäkö tää jännittäminen ja ressaaminen loppuu...!? :headwall:

Tarantella83 ja ElliEemeli 9+2-4
 
Toivis - onnea hyvästä ultrakäynnistä!! =) On se vaan helpottavaa nähdä sellainen pieni ihmisenalku ja sydämen syke ruudulla! Tosi hyvä myös se, että tuhrulle löytyi selkeä selitys, niin ei tarvi sitä pohtia.

Ja Toivelintu - hieno juttu, että arvot on nousseet niin kuin pitää!

Itse olin tänään nt-ultrassa (vaikka ei turvotusta mitattukaan eikä otettu veriseuloja). Olin aika paniikissa ennen sitä, mutta sain pidettyä itseni koossa ja huh helpotusta, kun ruudulla näkyi vilkkaasti liikkuva pieni sikiö!! =) Kun viikkoja oli sen verran, niin katsoivat ultralla vatsan päältä ja siellä tosiaan oli jo kuusisenttinen pieni ihmistaimi, joka liikuskeli ahkerasti. Kyllä helpotti ja ei osannut lakata hymyilemättä, kun sitä miehen kanssa ihmeteltiin. Kaikki näytti kuulemma olevan niin kuin pitääkin ja mitta oli pari päivää ikäänsä edellä, eli ei siinäkään mitään ongelmaa. Se on aika ihmeellistä, kuinka tosiaan tässä vaiheessa siellä vatsassa on jo ihan ihmisen näköinen olento, kun alkuviikoilla on vasta sellainen pieni toukka (vaikka tietysti niin ihanan jo silloin sykkivän sydämen kanssa) :O

Nyt täytyisi kai sitten osata olla huolehtimatta ja yrittää nautiskella raskaudesta. Vähän olen leikilläni miettinyt koti-dopplerin hankkimista, etenkin kun noita neuvolakäyntejä on NIIN harvoin ja todisteita babyn elossa olosta ei saa normikaavan mukaan kuin kahden kuukauden päästä rakenneultrassa. Ellei sitten tietysti liikkeitä ala tuntua jossain vaiheessa ennen sitä. :heart:

Täällä siis aloitellaan viikonloppua iloisissa tunnelmissa. Toivon kovasti sitä samaa myös teille kaikille!

DQ 12+1
 
Ihana lukea teidän viestejä ultrista ja sykkeestä ja hcg-arvoista. Alkaa tulla todellisemmaksi ja todellisemmaksi äitiys. Älkää ihmetelkö, jos mä olen tässä kohtaa vähän hiljaisempi. Oma olotila kun on kovin rauhallinen eikä mitään uutta tapahdu (toivottavasti ainakaan) ennen kuin 16.6. ultrassa. Varmaan aktivoidun siinä kohtaa enemmän kirjoittamaankin. Tällä hetkellä seuraan kyllä teitä ja iloitsen kanssanne, ja kommentoinkin, jos koen voivani antaa teille jotain. Mutta koska olen vielä rauhallinen, niin yritän itseni sellaisena pitääkin niin pitkään kuin voin ja siksi en mieti tätä omaa raskauttani toistaiseksi kovinkaan paljoa. Olen vain valtavan onnellinen siitä, että olen saanut ne kaksi viivaa. Ja odottelen hymyillen seuraavia omia vaiheitani.

Hyvää viikonloppua naiset.
 
Tarantella Kiitos tsempistä! Apteekin omalla mäkin oon testaillut. Ehkä se viiva vaan ei enää voi siitä tummemmaksi muuttua. Yritän ajatella niin :) enkä osta enää yhtään apteekin testiä tätä raskautta mittaamaan. Kotitestaus saa nyt riittää (no katotaan vaan).

engeli Hienoa että pystyt elämään hetkessä ja nauttimaan siitä, mitä oot saanut, murehtimatta liikaa tulevaa! Ihailen tosi paljon sun mielen lujuutta. Osaispa itsekin olla noin tyyni.
 
Viimeksi muokattu:
toivelintu, onnea hienosti kasvaneesta arvosta!

toivorikas, hieno ultrakäynti! Onnea!!!!!! Pikkaraisen vauvan pieni sydän!!!:heart:

Dancing queen, samoin, hieno ultrakäynti!!! Sulla on jo sellainen viikko menossa, jotta riskit on erittäin pienet! Nautihan olostasi!!

Eilen ultrakäynti. Dopplerilla ei vielä kuulunut mitään ja ehdin jo hieman hätääntyä. Mahan päältä ultralla näkyi kuitenkin pikkainen mytty, joka hieman pyörähteli ja heilautti kättään. Aivan mieletön olo! Ensimmäistä kertaa mieleen tuli häivähdys siitä, jotta josko tämä onnistuisi!!! Ei vielä taikauskoinen uskalla kuitenkaan liikaa hehkuttaa. Seuraava käynti onkin sitten 2 vkon kuluttua nt-ultra ja neuvolla jälleen siitä 2 vkon kuluttua. Ihana neuvolan täti sanoi, että jos tulee välillä epäuskoinen olo, niin tule vain piipahtamaan niin kurkataan! Ihana! :)

Plastex 9+5
 
plastex ihana kuulla että pikkuinen vilkutteli sinulle ruudulla :heart:

engeli sinun kirjoituksistasi tulee aina jotenkin niin levollinen ja hyvä mieli :heart:

Kaarne ja muut intopiukeat testailijat, mäkin tuossa perjantain vielä pissin tikkuun ja eipä se kai tummempi vois olla. Hölmöä sinänsä testailla koska kai nyt ne viikon takaiset veriarvotkin tikkua mallikkaasti värjäävät...

Nyt loppuviikosta on uupumus ollut jo kohtalaiset rankkaa...mutta onneksi voi hyvällä omallatunnolla vaan nukkua ja kasvatella pikkuista :)

Hyvää sunnuntaipäivää odottajat :heart:
 
Hei kaikki! :wave:

Minäkin voisin tulla tähän pinoon, kun on enemmän samoissa vaiheissa kulkevia kuin tuossa loppu- ja alkuvuodesta plussanneissa. Ihanaa että tänne odotuspuolelle on tullut niin paljon vanhoja tuttuja hoitoketjuista! Onnea kaikille vanhoille ja uusille tutuille! :heart:

28.12..................Neela Naranja................esikoinen...................31

Meillä on eka välietappi saavutettu kun Naistenklinikalla oli varhaisultra pari viikkoa sitten 7+1 -päivänä. Siellä näkyi pikkuinen kaveri ja pikkuinen syke. Oli se uskomaton tunne! 8+2 oli sitten neuvola, sieltä tuli paljon papereita ja vihkosia mutta ei varsinaisesti uutta tietoa. Synnytyssairaala piti kyllä päättää! :O Siinä sitten kyseltiin että mitkäs ne vaihtoehdot on ja niistä "arvottiin" kun ei neuvolan täti oikein osannut sanoa muuta kuin että ihan hyviä kaikki... Päätettiin mennä (jos sinne asti päästään) Kätilöopistolle. Ajateltiin että Naistenklinikalla on näissä toisissa merkeissä oltu niin moneen kertaan... Ja Kättäri on myös lähempänä meiltä kotoa.

Neuvolassa myös laskettiin laskettu aika edellisistä kuukautisista, niiden mukaan olisi jouluaattona. Tuntui kyllä hassulta että laskettiin niistä kun tarkka hedelmöityspäivä on tiedossa. Katsotaan mitä seuraavassa ultrassa sanotaan, kumman päivän antavat vai onko jotain ihan muuta...

Mulla alkoi pahoinvointi viikolla 6 ja jatkui tosi voimakkaana pari viikkoa. Sittemmin on helpottanut, ei tule enää kuin hetkellisiä ällötyksen tunteita. Kahvia en ole voinut juoda pitkään aikaan. :x Muita oireita on ollut voimakas väsymys, jano ja rintojen arkuus. Nykyään pitää myös muistaa syödä aamu- ja välipalat, muuten olo huononee.

Nyt odottelen kutsua seuraavaan ultraan (nt).

Tsemppiä ja aurinkoa kaikille! =)

Neela ja Hippiäinen 9+4
 
Hei! Haluaisin liittyä mukaan porukkaan. Olen 40 v. ja toinen lapsi tulossa. Hedelmöitysajankohdan mukaan laskettu aika on 23.12. Nyt siis viikkoja 10+. Tämän raskauden alkamiseen tarvittiin 4 PAS:ia. Meillä on vähän yli vuoden ikäinen poika, joka sai alkunsa ICSI-tuoresiirrosta. Hyvää ja rentoa odotusta kaikille, vaikka taidetaan jokainen stressata enemmän tai vähemmän. Raskausoireita ei paljon ole ollut, mikä saa olon aika epävarmaksi, vaikka oireettomuudesta voisi nauttiakin.
 
Neela ja mapunen tervetuloa! :wave:
Kiva saada teitä vähän pidemmällä olevia mukaan pinoilemaan ja kertomaan kuulumisia. Hyvät uutiset aina huojentavat mieltä. Huomaa selvästi, että tässä pinossa ei ole niin aktiivista kuin tuolla aikaisemmassa hermoilupinkassa =) Mutta sehän toivottavasti tarkoittaa sitä että kaikki on meillä hyvin.

Tänään on ollut tosi huono aamu. Tahtoisin niin kovasti jo päästä varhaisultraan joka ensi maanantaina. Raskausoireet jatkuvat: arat rinnat, uupumus (!), lievä etominen etenkin ruokailujen jälkeen. That's it. Työt kiinnostaa kuin sata kiloa kakkaa. |O

Hurja pelko läsnä. :snotty:

Mollis 5+6
 
Mollis. Juu kaikki hyvin. Paitsi, että en voi kyllä mitenkään väittää, että pitäisin tästä älyttömästä väsymyksestä tai totaalisesta huonosta olosta. En pidä, vaikka tiedän mistä se johtuu ja syy on mitä ihanin, rakkain ja toivotuin. Silti. Voisin vain nukkua, jos vaan huonolta ololtani pystyisin. Kohtalaisen pitkät 9 kuukautta edessä... Mutta mua ei onneksi pelota, yksi kipupiste siis vähemmän kuin monilla muilla. Näine oireineen tämä tuntuu niin todelliselta, että en osaa edes ajatella tämän päättyvän kuin sitten, kun on aika synnyttää. Toivottavasti päästään kaikki sinen asti.
 

Yhteistyössä