2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Moi,

ilmoittaudun minäkin mukaan:

la 28.12.2011, Tevu, toinen, ikä 37

Viikkoja kasassa 9+1 ja olo todella väsynyt. Onneks saan olla päivät kotona ja huilia esikoisen ollessa koulussa. Alkuraskauden ultrassa kävin omalla klinikallani ja eka neuvola myös takana.

Tällä hetkellä pähkäilen vielä nt-ultraan menon + verikokeen kanssa. Päätimme, että menemme ultraan, mutta niskaturvotus jätetään katsomatta, koska oletettavasti saisin hälyn jo ikäni perusteella. Istukkabiopsiaan tai lapsivesipunktioon en halua mennä keskenmenoriskin takia, koska tämä lapsi on niin tekemällä tehty ja kultaakin kalliimpi. Mielummin sitten elämä epätietoisuudessa kuin murehdin ehkä turhaakin hälyä loppuraskauden ajan. Oletteko muut mitä mieltä nt-seulasta?

Tevu ja masu 9+1
 
Heipskukkuu! Kiva kun tästä on tullut aktiivinen ketju ja tulevia äitejä tulee lisää ja lisää ja lisää :heart:. Tervetuloa Hanskis, Uttinen, engeli ja Kaarne, tosin jo tuttuja tuolta 11-hoidoista. Moikkelis myös Tevulle, mikäs hoito teille nyt plussan tuotti??? Mollis, ihanaa kun joku on ihan yhtä panareissa kun mäkin, mä teen edelleen testin tai kaks päivässä ja tosiaan jo ylihuomenna menossa ekaan ultraan :saint:. Kyl mäkin olen toivonut pahoinvointia että vois jäädä saikulle ja vaan ottaa tosi rauhallisesti tässä alussa. Mä olen kyllä nukkunut niin huonosti että kohta jään sen takia kotiin että voin nukkua edes päivällä. Uni on äärettömän tärkeää, mulla oli aikoinaan paha nukahtamis- ja uniongelma ja se kyllä vaikuttaa ihan koko kroppaan ja varsinkin psyykeen. Tää vauvan alku on nyt kaikkein tärkein ja viime kerran km:n jälkeen en aio ottaa mitään riskejä. Vaikka kyllä mä tiedän että se km tulee jos tulee mutta jos nyt antais parhaimmat mahdolliset olosuhteet pikkuiselle kuitenkin. Syö terveellisesti ja liikkuu jne. Mulla ei oo oikeesti mitään muita oireita kun vähän tissit kipeet ja nännit arat ja närästys. Päänsärky välillä. Pitäis kai olla tyytyväinen mutta tahtoo konkretiaa :headwall: !! Oijoi, saadaankohan me uusia tänne 11-hoidoista tänään.... omppupompulle toivon meinaan veritestistä hyviä uutisia.... Mä en oo miettinyt sen kummemmin tota nt-ultraa tai veriseulaa, viimeksi oltiin menossa mutta sit meni kesken ennen kun ehdittiin. Miten ikä vaikuttaa niihin? Mä oon niin pihalla....
 
  • Tykkää
Reactions: Omena_
:DMoi,

toivorikas-72 kyseli meidän hoitoja eli kahden epäonnistuneen inseminaation jälkeen siirryttiin ivf:ään, joka tuotti heti tulosta. Viidestä rakkulasta saatiin viisi solua, jotka kaikki kehittyivät top-alkioiksi ja yksi siirrettiin, neljä jäi pakkaseen.

Onhan tää aika hienoa ja vielä jotenkin epätodellista, kun on jo parin vuoden ajan tottunut epäonnistumisiin. Paljon rankemmalta tää raskaus vaan tuntuu näin vanhempana, 37 v., kuin kahdeksan vuotta sitten ensimmäisestä lapsesta, mutta toisaalta osaa jotenkin nauttia pahoinvoinnista kun tätä on "tekemällä tehty" :D

- Tevu
 
Moi...
minäkin voisin ehkä tulla mieluummin tähän pinoon,koska on enemmän lasketut ajat samalla suunnalla. =) Meillä tehtiin hoito maaliskuun kiertoon ja siitä tuli plussa. Laskettu on 10.12.2011. Eilen olin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Tänään sitten heti perään sokerirasitustestissä. Meillä on entuudestaan 1v4kk ikäinen tytär joka on niinikään saatu aikaiseksi pakastealkionsiirrolla niinkuin tämä toinenkin. Pakkaseen jäi vielä kivasti alkioita joten jos joskus mahdollisesti vielä kolmatta haluaisi yrittää niin siihen on pieni toivo.
 
Heipat!
Meikäläinenkin kurkkii tänne pinoon, kun täällä on vanhoja "pinokavereita":D lapsettomuuspuolelta. Oon tossa edellisessä pinossa, mutta saatanpa jäädä sinne joulukuussa ihan yksin, kun melkein kaikki muut ovat paljon pidemmällä kuin minä. Eli toivottavasti saan käydä täälläkin lukemassa ja joskus kommentoimassakin.
Mutta piti vastata tevulle, että meillä samat pohdinnat nyt ajankohtaisia ja päätettiin skipata seerumiseulat ja niskaturvotukset. Mennään siihen "tavalliseen" ultraan. Päätettiin miehen kanssa jo ennen hoitoja, että meidän perheessä on tilaa kaikenlaisille lapsille ja seulat antavat niin paljon sekä vääriä negatiivisia että vääriä positiivisia tuloksia, että tuntuu ihan tyhmältä sellaista tulosta selvittää, kun keskeytys ei kumminkaan ole meille vaihtoehto.
 
Hei kaikille!

Jos mukaan mahtuu, niin täällä olisi yksi huhtikuussa hoidoilla plussannut odottaja. Kun tänne on ilmestynyt muitakin joulukuisia, niin ehkä uskaltaudun minäkin mukaan =) Olen seuraillut useitakin paltoja täällä, mutta en missään aktiivisesti kirjoitellut. Yritystä on ennen plussaa takana kolme vuotta, johon mahtuu yksi kohdunulkoinen raskaus kesällä 2009.

Vuosi ehdittiin käydä hoidoissa yksityisellä, kun julkiselle oli niin kova odotus ja aikojen kanssa ei joustoa lainkaan, mikä teki sen reitin käytännössä mahdottomaksi. Hoitoja tehtiin tiiviiseen tahtiin, alkaen ovulaation induktiosta ja parista inssistä ja IVF/ICSI-yrityksiä oli kaikkiaan neljä. Näistä ainoastaan kahdessa päästiin siirtoon - munasoluja tuli siis aina todella vähän. Viimeisessä ICSI-hoidossa saatiin aikaan vain yksi kypsä solu, joka hedelmöittyi, jakautui ja kasvaa nyt sikiönä tuolla vatsassa! Oli mielessä jo luovuttaa, kun tie oli niin takkuinen, mutta onneksi nyt ollaan tässä ja toivottavasti loppuun saakka päästään.

Ikää minulla on 35v ja kysessä on sekä minun että mieheni ensimmäinen lapsi. Laskettu aika hedelmöitysajankohdan mukaan on 8.12.2011, mutta katsotaan mitä ultrassa sanovat.

Täällä on ollut puhetta nt-ultrasta ja seulonnoista ja se aihe on nyt kovasti ajankohtainen itsellenikin. Ylihuomenna on tiedossa tuo ultra ja olemme päättäneet myös olla ottamatta seuloja ja mittauttamatta turvotusta. Tavallaan olisi ihana kuulla ne (toivottavasti) hyvät uutiset, mutta toisaalta en halua turhaa huolta raskaudesta, kun kuitenkaan en olisi valmis keskenmenoriskiä lisääviin jatkotutkimuksiin enkä raskauden keskeyttämiseen. Samanlaiset ajatukset siis kuin Tevulla ja AdAstralla.

Ultran lähestyessä kovasti huolettaa, että jos kaikki ei olekaan kunnossa... Varhaisultrassa on toki käyty ja siellä kaikki ok, mutta sen jälkeen todisteet vauvasta on lähinnä jossain määrin paisuneen vatsan muodossa. Tosi helpolla olen tämän raskauden kanssa päässyt - alkuun oli jotain pientä kuvotuksen tunnetta silloin tällöin, mutta muuten lähinnä on tulleet kunnon yöunet entistäkin tärkeämmäksi. Vatsa pullottaa sen verran, että olen muutamat äitiyshousut ostanut.

En tiedä onko täällä muita helsinkiläisiä, mutta täällä ei odottajia kyllä liioilla neuvolakäynneillä vaivata... : / Ensimmäisen kerran kävimme toukokuun alkupuolella 9 viikon tienoilla ja seuraava käynti on tästä vasta 3kk kuluttua eli viikolla 22! Väliin ehtivät sekä nt- että rakenneultra. No, täytyy olla vaan itse skarppina, jos jotain vaivaa tulee.

Hyviä vointeja ja aurinkoista kevättä kaikille.

DQ 11+6
 
Kiva kun tulee porukkaa mukaan! Mieluummin näissä merkeissä kuin tuolla toisella puolella.. :)

Mutta joo, just kun ehdin sanoa että vois jo huokaista, niin olis kannattanut pitää mölyt mahassa.. Eilen iltasella alkoi jonkinmoinen menkkakipuun verrattava mahakipu, ja tuli myös vaaleanpunaista vuotoa. Itkin sitten tietenkin silmät päästäni ja alkoi kamala ahdistus..

Aamulla verta tuli noin teelusikallinen siteeseen, sen jälkeen lähinnä vaihtelevasti vaaleanpunaista ja vaalean ruskeaa, ei enää housuun asti vaan paperiin. Kipu kuitenkin jatkunut ja vähän yltynytkin, otin panadoliakin.

Kävin polin lähetteellä aamulla verikokeessa uudestaan. Juuri soitin tulosta, ja on tuplaantunut onneksi! PP13 siis 749, ja tänään pp15 1495. Joten hoitajan mukaan ei ole akuuttia hätää.. Toivottavasti pysyis vaan vuoto aisoissa. Ja voi helvetti että pelottaa! Perjantaina menen vielä aamulla verikokeeseen, niin nähdään mihin suuntaan kehittyy.

Syitä tälle voi olla miljoona.. Mulla pitäis menkat alkaa näinä päivinä oman kiertoni mukaan, ja hoitajan mukaan sekin voi aiheuttaa vuotoa.. tai se että toinen alkio menee kesken.

Elämme siis edelleen jännittäviä aikoja! Voi vitsi kun toivon että tää kaikki olis vaan ihan harmitonta!
 
Heippatirallaa kaikki mammat!

Liityn nyt tähän pinoon, kun paremmin tämä meille ajankohtainen, ku toi loppu- ja alkuvuodesta plussanneet hoitolaiset..

Eli täällä plussattu 21.4. 2.ICSI tuoresiirrosta, kyytiin lähti tuolloin 2 nelisoluista alkiota, joista nyt toinen kasvaa (n.2,5cm:p). Nyt viikkoja kasassa 9+0-2

26.12.2011 Tarantella83 esikoinen 28
 
toivelintu: toivon todella että kaikki on hyvin. mulla oli muuten kans "valemenkat" viime raskaudessa eli vuotoa silloin kun menkat olis tullut jos ei olisi tiineenä. mulla kans seurattiin HCG arvoja ja ne nousi ihan ok, eli vuoto oli vaaratonta. Mullahan meni kesken sitten myöhemmin mutta ei liittynyt kyllä varmaan siihen 4 vk aikaisempaan vuotoon. millis, DQ: tervetuloa mukaan :wave: Ja tottakai Adastra voit olla mukana täällä =).

Muoks: ja tervetuloa myös tarantellalle! Oltiinko me muuten samassa "piinailijoista ekaan ultraan"- ketjussa sillon marraskuussa???
 
Viimeksi muokattu:
DQ Asuin ennen hesassa ja tosiaan ei ekasta lapsesta niitä käyntejä juurikaan ollut. Just eka käynti rv9 ja sitten just joku rv 20-24. Nyt asutaan Tuusulassa ja täällä oli eka käynti rv8 ja seuraavaksi on rv 14 neuvolalääkäri. Siitä eteenpäin on käynnit 1krt/kk.

Ihanaa,kun tämä väsymys on voitettu. Ekat 9viikkoa oli aikalailla univoittoista. Pakko oli nukkua päikkärit ja mennä illalla ihan sika ajoissa nukkumaan jotta selvisi seuraavasta päivästä.

millis ja vertti 11+4
 
Vihdoin löytyi syys näihin mun jatkuviin verenvuotoihin, jotka siis alkoi viikolla 6. istukkahan se siellä on osittain kohdunsuulla ja on ilmeisesti siirtyessään aiheuttanut hematooman joka vuotelee ulos. Hyväjuttuhan se ei tietty ole, mutta nyt ainakin tiedän mistä on kyse, ei tarvi joka kerta kakata housuun kun tulee tuhru. Tosin nuo etiset istukat on kai aika yleisiäkin ja siirtyvät yleensä sinne minne pitääkin. Toivotaan näin. Alkio tänään 7+3 ja 15,2mm vastaa kuulemma viikkoja =) ja sydän sykkii nätisti.
 
Tervetuloa kaikki uudet mukaan! Täällä pinossa on kyllä mukavampi kökötellä kuin tuolla aikaisemmassa :p

Voi toivelintu, toivotaan että on harmitonta. Tuntuu vuotelu aika yleiseltä mutta on varmaan järkyttävä fiilis. Kamalaa. Tonneittain tsemppiä!! Ja onneksi arvo on kasvanut!

hanskis, mukava kuulla että sait jotain selvyyttä vuoteluun ja pikkuinen sykkii jo ihan täpöillä äidin massussa =)

Huimat 1,5 päivää on mennyt edellisestä "varmistuksesta", eli HCG testistä. Ja voi hitto miks en mä lukenut itteäni vaiks sairaanhoitajaksi tai lääkäriksi niin voisin piikitellä ja ultrailla itseäni joka päivä salaa työpaikalla. Mut ei, ämmä luki markkinointia. Hyötyä raskauteeni? Noup. Hyötyä elämääni? Noup. Vaihtaisko pikasesti alaa? Saiskohan itteensä terapoitua järkevästi? Keittiöpsykologin kirjekurssi, Here I come!!

PS: Koska annatte itsellenne luvan ostaa jotain pientä ja ihanaa masuasustajalle? Saisko jo ostaa vaiks jonkun pienen täydellisen turhakkeen? :rolleyes:
 
Moro vielä, onko muille tullut jo muutosta ruokailuun ja syömiseen? Mulle on aina mättö ja höttö maistunut liiankin hyvin ja nyt kyllä ollut eilisestä iltapäivästä saakka joku hätänä. Onko sitten sitä etomista vai mitä? Ei maistu oikein mikään. Hedelmät ja kylmät mehut kyllä risteilee mielessä mutta jalat ei vie kuitenkaan keittiöön. Ei tee mieli pistää suuhun mitään. Hampaat söis mutta kurkku ei niele...:x
 
toivorikas-72 juu ollaampa varmaanki oltu, sillon todettiin tm ja myös heinäkuun onnenhipuista on mut joskus tavoittanut.

syömisestä täällä menee kyl kaikki ja vähän naapurinki lautaselta :D ainut, jonka oon huomannu vaikuttaneen negatiivisesti, niin raakasipuli salaatissa jonka eilen söi..jessus mikä turvotus mahassa sen jälkeen, musta tuntu että en voi hengittää istuallaan, kun kaveri oli ´päiväkahvilla..onneks yön aikana sit meni ohi.

(.) tänään aamuyöllä kun nukuin mahallani, ni tuntui sellanen pieni pallo masussa, ei tehnyt pahaa, mutta en nyt siihen viittiny jäädä sitä litistämäänkään :D Tänään oli myös toinen neuvola, jossa otettiin np-ultra verikokeet ja ultras nyt sit ekan kerrran myös masun päältä.

Tarantella83 ja ElliEemeli 9+0-2
 
Kiitos toivotuksista!

Vuoto hyytyi iltaa kohden, mutta varmasti myös siksi että vietin koko illan vaakatasossa.. Välillä tulee itku kun vituttaa ja pelottaa niin paljon. Mies yrittää ihanasti tsempata, ja voihan se tosiaan olla ettei tässä ole mitään säikähdystä kummempaa. Toivon että voisin pikakelata huomiseen, jolloin saan tietää sitten huomisaamun verikokeen tuloksen. Ja TOIVON että tämä vuoto loppuis äkkiä.

On kyllä tullut kaikki ruskean ja punaisen sävyt nähtyä parin päivän aikana..

Tosta syömisestä: mulla on ruokahalu jotenkin hukassa.. Tai se voi johtua tästä jännittämisestäkin.. Mutta jo ennen vuotoa eli maanantaina en kyennyt syömään ite tekemääni tonnikalasalaattia.. Iltaisin oon syönyt lähinnä just pari hedelmää.
 
Tervetuloa kaikki uudet pinoon! :)

Voi toivelintu, kunpa kyse olis tosiaan harmittomasta vuodosta! Jännäyksellä odotan minäkin sun huomista verikoetulosta. :hug:

hanskis Hyvä että sait selvyyden vuodon alkuperästä. Varmasti se rauhoittaa mieltä edes vähän. Nyt vaan toivotaan parasta! Ja ihanaa että pieni voi hyvin :)

Vähän oon kateellinenkin teille kaikille, jotka ootte jo käyneet ultrassa ja saaneet varmuutta, että pienen sydän lyö :heart: Ollapa jo siinä vaiheessa!

Täällä mennään joka päivä vuoristorataa. Enkä nyt puhu Lintsistä. Kun masua ei juili, alkaa pelottaa, ja sitten kun masua juilii, alkaa pelottaa vielä enemmän. :D Eilen oli pariin otteeseen n. 10 min. ajan kunnon menkkakivut, ja olin taas ihan maani myynyt. Mutta vielä ei näy vuotoa. Joka toinen tunti oon ihan varma, etten oo enää raskaana, ja joka toinen tunti ajattelen, että voin ehkä ollakin.
Sekin pelottaa, kun oireita ei oo tullut lisää. Nännejä hieman aristaa, poskia kuumottaa, nukun huonosti, välillä juilii mahaa. Ei muuta. Maalaisjärki sanoo, että jos raskaushormoni tuplaantuu, tuplaantuu oireetkin, mutta ei kai se niin sitten mene. :confused:

Ruokahalusta: Musta tuntuu, että olis nälkä ihan koko ajan! Silti ei tee mieli syödä oikein mitään. Ei mulla oo yhtään huono olo, mutta ei vaan tee mieli, ja pitää vähän väkisin sitten tunkea murua rinnan alle.

DQ Täällä myös yks helsinkiläinen :wave:
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Mukavaa, että täällä on aktiivista keskustelua.

Kaikille vuodoista kärsiville, kovasti tsemppiä ja mahdollisimman rauhallista mieltä!! Helppo sanoa, kun on itse niiltä välttynyt... :ashamed: Varmaan tiedättekin, että ne on tosi yleisiä (olikohan niin, että ainakin joka neljännellä on alkuraskaudessa harmitonta vuotoa). Siskoni on myös nyt raskaana ja hänellä on ollut koko raskauden välillä ihan runsastakin vuotoa ja lisäksi myös ajoittain kipuja. Alkuun oli täysin varma, ettei siitä mitään tule, mutta nyt on jo viikolla 14 ja käynyt ultrassa kolme kertaa ja aina kaikki kunnossa. Vuodot vaan jatkuu vieläkin, mikä tietysti luo varjonsa raskauteen, mutta se voi kai aiheutua esim. istukan "repsottavista" reunoista, polyypeista yms. vaarattomasta. Eli toivotaan ja uskotaan, että teilläkin kaikilla on ihan harmitonta sorttia tuo vuoto!

Vaikka vuotoja ei minulla olekaan ollut, niin muutamaan otteeseen oli alkuviikoilla sellaista menkkakipumaista tunnetta, sekä vatsassa että selässä, mutta kai nekin kuuluvat asiaan. Ja plussatestiä edeltävänä iltana olin täysin varma, että nega tulee, kun oli niin menkkoja muistuttavat kivut. On tämä vaan piinallista, kun ei oikein osaa rauhassa iloita, vaan pelko raskauden jatkumisesta varjostaa mieltä... Ehkä sitten jossain vaiheessa..?

Itselläni on jo ruokahalu palannut aika normaaliksi, mutta joskus ehkä 6-9 viikkojen kohdalla meinasi olla enemmän sellaista pientä ällötystä ja kaikki ruoka ei tuntunut maistuvan. Söinkin etenkin iltaisin paljon porkkanoita ja ruisnäkkäriä sekä mahdollisimman hapanta tuoremehua :D Vieläkään ei tee juuri makeaa mieli, varsinkaan jos on yhtään nälkä.

Toinen ultra on sitten edessä huomenna ja ei tässä nyt ihan paniikkia ole, mutta asia pyörii kyllä mielessä ja pelottaa kovasti, mitä siellä on edessä. Käynti on iltapäivällä ja joudun vielä tulemaan kiireellä takaisin töihin tärkeään kokoukseen. Mies kotona ihmettelee, että tulenko olemaan koko raskauden ajan näin hermona, kun vähän väliä kyselen, että onko maha kadonnut ja onkohan se pieni enää elossa ollenkaan...

Mollamaija en ole ostellut vielä mitään, enkä tiedä koska uskallankaan (ehkä joskus syksyllä... :whistle:), mutta toin kyllä yhdeltä reissulta hotellissa olleen kylpy"ankan" mukanani, kun oli niin hauskan näköinen ja ajattelin, että jos tällä pikkuisella olisi sille joskus käyttöä :)

Millis tuo on kyllä jännä miten neuvolakäyntien määrässä on näin suuret erot! Mulla näillä mennään, minkäs teet. Ja kaarne, kiva kun on muitakin helsinkiläisiä täällä.

DQ 12+0
 
moikkelis! täällä kans sitten eilen tuli tuhruvuotoa. tulin pyörällä töistä ja menin sitten pissalle ja tein sen vaki-iltapäivätestin :D ja pyyhkiessä sitten papruun tuli oranssia tuhrua. voi vittu mikä fiilis taas. mä ajattelin heti että jaaha, tää on nyt sit taas tässä, eikä päästy edes niin pitkälle kuin viimeks. aivan kaameeta. no, vuotoa ei sit sen enempää ole tullut, jos oikein kaivaa niin jotain ruskeeta ehkä havaittavissa mutta thats it. mut tuntuu että nännit ei ole enää arat ja hirvee paniikki päällä. testit näyttää kyllä edelleen vahvaa plussaa mutta kun on jotenkin ankee fiilis. mieskin on taas jossain kokouksessa ja oli yön poissa ja mua niin ketuttaa kun tuntuu että se ei ole kovin kiinnostunut. ei puhettakaan että olis lähtenyt pois sieltä kokouksesta (ovat krapissa tuusulassa ja asutaan hesassa) ja olis tullu mun seuraks ja lohduttamaan. yks ankee tekstari illalla että "älä huoli on varmaan vaaratonta" mistä vitusta se muka mitään tietää, hä? sitten aamulla ei edes soittanut. HVAD? Mä en jotenkin ymmärrä miten tää raskaus, meidän vauvanalku ja minä ei olla se elämän tärkein asia tällä hetkellä?? onko työ muka tärkeämpää??? ja sit se suuttuu jos mä sanon sille että olen pettynyt kun se ei soita tms. ei ole kiinnostunut. Hianoo. Enivei, huomenna on siis se ultra joskus 10 aikaan että toivotaan nyt sit kuitenkin parasta. Sori tää vuodatus mutta nyt on kyllä eukko ihan hajalla.

terv. Toivis & Öttis 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Toivorikas ja muut tiputtelijat: mulla tuli punaista verta kerran pyyhkiessä viikolla muistaakseni 5+1-3, varasin heti yksityiselle ultraan ja sain ajan 5+6, sieltä löytyi kuitenki elävä alkio, joka vastasi viikkoja. Punaista tuli vain pyyhkiessä, ei housuihin asti, mutta vielä samana ja seuraavana päivänä ruskeeta limaa ja kerran myös ihan mustaa limaa (n.1cm viiva). Nämähän saattoi olla jäänteitä siitä toisesta alkiosta, tai sitten jotain kasvuvuotoja. Lääkäri ei niihin osannut sanoa juuri mitään. Kipuja mulla ei ollut, kun repäsy kipuja ylös noustessa. Sen jälkeen ei oo verta, eikä muutakaan tuhrua tullut ja kaikki on hyvin.

Tarantella83 ja ElliEemeli 9+1-3
 
Voi Toivis - olen tosi pahoillani, että joudut murehtimaan tuosta vuodosta!! :'( Mitäs tuohon sanoisi muuta kuin oikein paljon voimia ja täällä on kädet ristissä, että olisi ihan vaaratonta. Ei ihmetytä, että paniikki meinaa iskeä, kun huomioi taustalla olevat kokemukset. Ymmärtääkseni on yleensä aina parempi, jos tuhru / vuoto on tummaa, koska silloin ei ole ainakaan tuoretta verta, jos se nyt yhtään lohduttaa. Onneksi sinulla on ultra "jo" huomenna, niin et joudu stressaamaan sen pidempään.

Toivottavasti saat miehestä tukea mahdollisimman pian tähän! Vaikka oma mieheni osaa olla maailman ihanin, niin olen kyllä minäkin välillä joutunut pettymään hänen tukeensa tämän prosessin kuluessa. Esim. joskus hoidon kriittisessä vaiheessa olisin tosissaan tarvinnut tukea ja lohdutusta ja herra vaan riekkuu asiakkaiden / työ- tai muiden kavereiden kanssa yötä myöden :| Jotenkin (useimmat) miehet ei vaan taida ottaa näitä asioita oikein samalla lailla ja on vaikea edes ymmärtää, miten isoja asioita nää on meille, kun ollaan niin konkreettisesti kaiken keskellä. En tiedä, miten sen osaisi vääntää rautalangasta, kun ei vaan tunnu aukeavan ja tuttu tilanne, että sitten tulee vielä helposti suuttumista ja riitaa, jos yrittää vaatia vähän enemmän sympatiaa... Voimia!!
 
Voi toivis, toivotaan että olis ihan harmitonta tuo "vuoto"juttu! Ihan skörtsää ettei voi hetkeekään relata. Ja mä niiiiiin tiedän tuon mies-jutun josta kerroit. Mustakin tuntuu että mies vaan odottelee ja chillailee eikä ressaa mistään. On jopa sellainen tunne että kiellettyjä puheenaiheita/kyllästymiseen saakka jauhamiani aiheita ovat raskaus ja vauva sekä väsymysoireet ja tuntuu että vittuuntuu siitä, etten oikein uskalla vapaa-aikana liikkua rankemmin, tehdä kotihommia ja pihatöitä. F*cking HARD! Voi olen niin kade kun pääset jo ultraan. No, on kyllä hyvä että pääset koska tuo tuhrukin pelästytti.

Ihan yksi tässä siis ollaan. Onneks te ootte olemassa.

Toivis, meet ilmeisesti yksityiselle? Miten sait näin aikaisin ultrauksen?!? Pitäsköhän munki...?!? :kieh:
 
Mollis: meen femedaan joo huomen. olin kyllä viime kerralla ultrassa jo 5+4 mehiläisessä ja 6+0 Felicitaksessa. Eihän ne mitään kysele miks sinne olet menossa. Tai ainakaan kun varaa netistä ajan :D. Sillon 5+4 näky että raskaus on oikeassa paikassa muttei vielä muuta. 6+0 näky alkio ja syke. Siis viimeks.
Summa summarum: miehet on siis perseestä, onneks te olette täällä :heart:.
 
Pakko taas kirjoittaa, kun on ollut niin aktiivista!=)
Vuodoista toivottavasti ovat harmittomia, itsellänikin niitä oli ja tiedän, että pelästyttävät. Mitään syytä ei löytynyt, istukkakin kuulemma hyvässä paikassa ylhäällä, mutta jostain sitä verta vaan tihkui. Lääkäri sanoi, että keinoalkuisissa on yleensä enemmän vuotoa, mutta voi johtua siitäkin, että nainen tarkkailee tilaansa huomattavasti luomuraskautta enemmän. Ai miten niin?:D
Miehistä omani on yleensä rauhallinen kuin viilipytty ja muutenkin mallia "hajamielinen professori" eli arjen asiat ei paljon hetkauta, mutta muutama päivä sitten jouduin ihan hämilleni, kun mies sanoi, että on useana iltana pyörinyt sängyssä jopa tunnin-puoltoista ja miettinyt, että miten pärjätään vauvan syntymän jälkeen, pitäiskö hänen vaihtaa työpaikkaa, että vois tehdä lyhyempää päivää yms. Itsellä on ajatukset niin tiukasti tässä tämänhetkisessä tilassa, ettei ole tullut mieleenkään murehtia vielä mitään huomista pidemmälle. Eli kai ne miehetkin sitä tulevaa pohtii omalla tavallaan.
ON: viime yö meni vatsakivuissa, luultavasti maha-suolistoperäistä, kun ei vuotoa ole näkynyt, mutta vähällä oli, etten lähtenyt päivystykseen, sen verran menkkamaisia kivut olivat. Mutta päivä kerrallaan eteenpäin.
AdAstra 10+0 *poks*
 
Olikos teillä muilla vielä luget käytössä?
Oman klinikkamme ohje oli jatkaa viikolle 9 saakka ja paikka jossa punktio ja siirto tällä kertaa tehtiin, heidän suositus oli lopettaa testipäivään pp12. Oma klinikkani suositteli jatkaa palleroita se määrä mitä kaapeissa jäljellä ja hiljalleen lopetella varhaisultraan (6+6). Mulla on nappeja vielä 3 pakettia eli 11 päiväksi jäljellä (okei, hain pari pakettia lisää kun oli reseptillä vielä jäljellä). En oo kertakaikkiaan uskaltanut alkaa vielä vähentämään. Eihän niistä mitään haittaakaan kai ole?!?

Miten siis teillä muilla?

Pitäskö vaan uskaltautua vähentämään esim huomisesta (5+3) 800mg->600mg ja sit ens viikolla ->400mg jne...En millään viittis taas klinikalle soittaa kun just soittelin allergialääkkeistäkin sinne...hankalaa I know.

Pelottaa niin vimmatusti että tyyppi lähtee heti veks kun lopetan...! :|

Menkkanippailut on vähentyneet tänään tai en ole niitä juurikaan ainakaan huomannut.
Ootteko muut tissi-ja erityisesti nännikipuiset huomanneet että nännit olisivat tuhottoman arat iltaisin kun ottaa liivit pois, mutta sitten aamulla kun herää, arkuus on pääosin poissa?!? :eek:
 

Yhteistyössä