2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

Taidanpa miekii puuttuu listasta...eli Hemuli-76 rv 41 tyttö 3885g ja 51cm
Arkajalka ei uskalla lapsensa nimeä paljastaa... :ashamed:
Dirlittanille iiiso :hug: ja hyvin hyvin pikaista paranemista!! Ihan kamala tauti!
Heidi25, miun esikko oli pienenä tooooosi huono juomaan mitään siis yhtään mitään. Vellit joi aamusin ja iltasin mut päivällä ruuan päälle ei ikinä juonu enempää kun 20ml!!! Ystävän lapsi joi vieressä 200ml...Ei mulle sillon mitään ees kalkkitabuista puhuttu. Sit ku siirryttiin puuroihin niin ei se nesteen määrä lisääntyny vaan se oli sen 20ml ruuan/puuron päälle. En muista minkä ikäsenä, tais olla sit ku nokkamukista joi niin alko meneen nestettä enempi. Keskimmäiselle annoin ruuan päälle 100ml, enempikin varmaan ois juonu mut se oli sit yhtä puklaamista. Tälle mimmille hyväksi määräksi on tullut 80ml, jos enempi annan nii puklaa mut eipä se sen enempää ees huolikaan.

Jotain muutakin piti viä sanomani mut on tää muistamattomuus heittäny myös osansa tänne! Se vissiin on vähä niinku tarttuvaa... :LOL: No onneks ei tunnu niin yksinäiseltä!! =)
 
Juu kyllähän se minäkin täälä kirjottelen, nyt vaan meni muutama päivä hiljaiselossa vaikka lukemassa kävinkin, hieman on ollut huolia omassa elämässä, mutta eiköhän se taas tästä. Hipkukka jos viitsit niin lisäätkö listaan sen mun nimestä puuttuvan i-kirjaimen kun siellä lukee nyt vaan tiipi... eihän tuo nyt kovasti haittaa mutta ajattelin että onhan se kiva että on nimimerkki oikeen =)

Talvi tuli sitten takas tännekin, ei ois kyllä tarvinnu :/ Aikas tylsä päivä tiedossa, ei mitään tekemistä! Vähän oon sitä omaa blogia tehny, mutta en osaa laittaa sinne kuvia ilman miehen apua ja se kun on töissä :headwall:

unikoulua nyt reilu viikko takana ja ihan hyvin on menny paitsi viimeyönä ei. Mies kyllä oli lukenu jostain että unikouluissa tulee takapakki sitten kun sitä on kestäny noin 1-2 viikkoa joten ehkä se oli sitten sitä? :whistle:
 
kesti hetken että pääsin hännän päähän :D viikonloppuna en juur ehtiny lukea, alotettiin ton alakerran jättirempan lisäks myös yläkerrassa pieni pintaremontti. Jestas mitä kaikkee saiselmusta ihminen viittiikin säästää |O no kaatiskuormaa on nyt onneks kerätty..

Huvitti vaan tuo mun ukko... purettiin viikko sitten meijän tietsikka pöytä ja meinattiin myydä se, nyt se vetäskii takapakkia ja sano että ei sitä myydä viitti, säästetään Juholle se, on pojalle sitten pöytä kun sitä tarvii :headwall: :headwall: hitto minkä hamsterin kanssa mä elän..
Kerrankii vähän omatoimisesti siivosin autotallia ja heittelin romuja kärryyn että viiään kaatikselle, ukko kanto yli puolet sisälle takas ja vieläkii se muistaa sanoa että nyt sitä nuppineulan päätä olis tarvinnu minkä sä heitit kaatikselle |O :headwall: :kieh:

Piti LillaStinalle sanomani, meijän jätkä on aika "pieni" (5 kk neukussa 6975g ja 67cm). Sillon kun treffattiin santin ja piitulin kanssa, niin kyllä meijän jätkä näytti jättiläiselle verrattuna heijän tyttöihin. Tosin, tytöt olivatkii keveempiä ja kaikenlisäks muutamia viikkoja vanhempia.
Mulla ei oo mitään hajuakaan millä käyrillä meidän poju kasvaa, - käyrällä menee paino ja + käyrällä pituus.

Ja sitten on pakko hehkuttaa :D :D musta tulee lokakuussa täti B) tai siis täti toistamiseen..
Ihanaa :heart: siskolla laskettu aika lokakuussa :heart: :heart:

Miljoonaa asiaa piti kommentoida ja muutakii höpistä, muttei muista mitä.. meen kattoos onko kerhossa ollu elämää :D
 
kiva kun ette viskanneet listalta ulos :D !
takatalvi tuli meillekkin,eikölie 5cm jo lunta :headwall: ! tahtoo kevään takaisin |O !
taas poika ulvoi koko yön,kaks suppoo tuuppasin ja kerrankin ne tais vaikuttaa, nukku klo 2-6, ihan silimät ristissä oon taas |O |O |O |O |O ! liekkö hampaista johtuvaa vai ei? korvatkin on käyny mielessä mutta ei niitä mitenkään oirele :/ .......päivällä ihan ok,nytkin nukkunu jo 3tuntia.

kellä käytössä jotain muita suppoja kuin panadol? neuvolassa joskus mainitsi että olis jotain tehokkaampia olemassa?
 
:wave: Gallup :wave:
Ei hampaita siis täälläkään!! Kuolaa tulee ja jyystäminen on kovaa, purulelut on kivoja kavereita, mutta kaikkea muutakin pitää pureskella. Ja ai että se voi sattua se tissin pureminen jo pelkillä ikenilläkin... Neuvolatäti oli sitä mieltä viimeksi että taitaa olla aikaslailla turvotusta ikenissä alhaalla, mutta mun silmään ne kyllä näyttää samalta kuin ennenkin. :ashamed:
 
Heippa!

Hyvä juttu tuo listasiivous! Kuulee samalla jos taustailijoita on, en pistä heitä pahaksi, mutta kiva olisi tietää ketä täällä taustailee.

Pupulle onnea tätiksi tulosta :) Ja ihana että vielä lokakuussa :hug:

Heidi meidän mussukat on keskiviikkona puoli vuotta :heart: Pidättekö silloin kastejuhlat? Meillä on tarkoitus kummeille kakkua tehdä, Anni sitä kovasti odottaa kun Mintulla on synttärit :)

Dirlittanin tilanne todella väsyttävä varmasti! Voimia sinne :hug:

Meillä tuo akka on ihan mahdoton syömään kiinteitä. Me syödään niin että pidän lautasta sen naaman edessä ja nostan lusikalla ruokaa, toinen työntää pään eteenpäin ja suu auki ottaa lusikan suuhun. Eli en ehdi sitä edes viedä suuta kohti kun syöksyy jo eteenpäin :LOL: Äsken meni 2 sellaisen pienen lastenruokapurkin verran ruokaa...

Meillä loppui myös pullolle nukuttaminen :( En jaksa sitä että jos ei ole tuttipulloa likka ei nukahda. Periaatteessa ei haittaa jos nukkuu pullolle, mutta sitten jos on syönyt vaikka puoli tuntia sitten, ei välttämättä maito nukkumaan mennessä maistukaan ja mites sitten nukahdat?? Eli huuto on armoton. Tänään en antanut pulloa päiväunille, vartin itki ja jouduin silitteleen ja lohdutteleen mutta kyllä nukahti sitten kuitenkin. Saas nähdä riittääkö mulla puhti tähän.

Nyt lähdetään kirjastoon :wave:
 
Ai niin ja meilläkin yöt tuntuu viimeinkin olevan parempaan päin, toivottavasti pysyykin. Tähän astihan koko ikänsä tuo on nukkunut melkos levottomasti, herätyksiä 4-10, yleensä 7-8. Nyt viikon verran maisteltu kiinteitä ja herätyksiä ollut 1-3 per yö :D . Eikä siis aiemminkaan ole nälkäänsä heräillyt, syöntikertoja aiemminkin ollut se 3, mutta jostain syystä nyt ne ylimääräiset tuttiherätykset ja tarkastukset onko äiti kotona on jääneet taka-alalle ja hyvä niin.

Ja nytkin siis tuo kiinteiden maistelu on vielä aikalailla maistelua. Lounaalla menee yksi jääpalakuutiollinen jotain kasvista ja päivällisellä kaksi yleensä bataattia.
 
dirlittan kantsii tosiaan käsidesiä käyttää,ja tolua tai klorittia..ovenkahvat,hanat,pyyhkeet vaihtaa useasti,kädet pestä aina kauppareissun jälkeen..
miusta on tullut venlan syntymän jälkeen tosiaankin aika hullu pesemään käsiä..ja noita pyyhkeitä vaihtamaan..aina kun mistä tullaan kotiin,niin heti käsipesulle..oikein sellanen likanen olo on,enneku on kädet pesty..kai ihan höyrähtäny oon..

tein tytylle taas satsin evästä tonne pakkaseen..entiset aika tarkkaan syöty kaikki tuolta pakkasesta.
nytkin uppos 4 jääpala kuutiota (2 lihaa ja 2 kasvista) sekä ½ purkkia luumusosetta. :eek:
ja maidot vielä ennen päikkäreille käyntii.

tytyllä oli taas pyllyvaosta lähteny sellaset pienet läntit nahkaa..epäilen että mango tekee..eilen sai mango banani sosetta.. :eek:
 
Meillä Eero tänään tasan 7kk ja hampaaton on ukkeli vielä, joten nou hätä!
Onnille tuli 8-9kk iässä eka, että samaan tahtiinko menee pikkuveli??
Meil oli Eerolla äsken tyttöseuraa ja Onnilla ystävä. Nyt tarttis jotain syyä ja lähtee kirjastoon hoiteleen ukon palautuksia pahasti myöhässä :headwall:
 
Päivää pinoon!

Jaa, se on keväsiivous täälläkin :D Ja kiitos Hipkukalle uudesta pinosta :flower: Minäkin voisin tietysti joskus ottaa palstan haltuun, mutta kun meillä herätään aina niihin aikoihin että muut on jo 4 sivua saanu aikaseksi :LOL: Noh, joku kerta skarppaan!

Heidin Annikan ruokamääriä tuossa ljäin miettimään, että miten menis Heidi jos Annika ei lounaalla söiskään sitä jälkkärisosetta, vaan jois maitoa sen edestä? Ja jos se maito ei mene ruuan jälkeen alas, niin auttaisko se jos sen maidon antais ensin? Vähän niinku nuo tissittelijät kertoo antavansa. Kuulosti nimittäin aika reilulle tuo lounaalla syötävä sosemäärä, joten ihan hyvin MUN MIELESTÄ (eli ei asiantuntija :D ) vois korvata osan maidolla. Ja vaikka noihin puurojauheisiin on lisätty noita kaikenmaailman vitamiineja, niin minä teen sen aamupuuron Nanniin (Muksun riisipuurojauhe) ja jotain hedelmää pari Tlusikallista "hilloksi". Vertailun vuoksi laitan miten Silja syö päivän mittaan;

-aamupuuro Nanniin (100ml) hedelmä-/marjasoseella ja 80ml maitoa
-unimaito 130ml
-lounaaksi lihakasvisosepurkki ja n.80ml maitoa
-välipalaksi joko 140ml maitoa, tai kasvisosetta ja 50ml maitoa
-hedelmäsosetta n.purkin verran ja vettä palan painikkeksi
(-satunnaisesti tässä kohti maitoa n.100ml)
-unille mentäessä 200ml maissivelliä

Minäpä laitan tuossa päivällä semmosen listan, miten MLLn mukaan vauvojen pitäis syödä ja nukkua... jahka ehdin... Josta tulikin muuten mieleen, että älkää tuiputtako listalta jos minusta ei pariin viikkoon kovin intensiivisesti kuulu, otin töitä vastaan :ashamed: Ja tottakai vielä kiireaikataululla... No, kaveria ei jätetä ja täytyy auttaa miestä mäessä jne. jne...
 
Topsy2 juu tulee lapsosilla se puoli vuotta jo tàyteen :'( mihin se aika menee ??? :eek: Kastejuhla pidetààn 27 pàivà eli vàhàn menee yli synttàreiden :D Tuossa vitsailtiinkin miehen kanssa ettà kohta annika voi jo itse kàvellà kastettavaksi, ollaan sen verran pitkitetty tàtà prosessia :LOL: Eilen me koitettiin Annikalle isànsà vanhaa kastemekkoa, sellaista itse tehty virkattu mekko, noh eipà se neidille mennyt. Jài puristamaan hartioista, onneksi mummo sitten kekkasi purkaa alla olevan alusmekon pois ja sittenhàn tuo virkattuhame joka venyy sopi tosi hyvin Annikalle :) Ihana juttu kun tuollainen perintò mekko pààllà :)

mammoliino Ehdinpàs jo ennen sinua pudottamaan tuon jàlkkàri hedelmàsoseen pois :D JA TEHOSI! Likka kasvissoseen jàlkeen hyòkkàsi kuin tiikeri pullon kimppuun ja joi kokonaiset 60 ml :D Eihàn se nyt hirvittàvàn paljon ole, mutta ainakin edes jotain :) Niin ja pistà vaan tuota listaa tànne :) Mua ainaskin kiinnostaisi :) Muuten tuosta syòmisten mààràstà ettà taas oli neiti laihtunut.. Kuinka voi olla mahdollista ??? :eek:
 
Kiva kuulla Heidi, että Annikalle maito maistui :D

Huomasitko muuten kun laitoin sulle edelliseen ketjuun sen kuvan siitä meijän kahvipöydästä? mietin vaan että menikö ohi kun sillon tuli aika paljon tekstiä... Siinä oli muuten antimina meidän ensimmäinen voileipäkakku ikinä (ja koristelu n. 5 min...) ja se itetehty vadelma-valkosuklaakakku ja mies teki mun mielestä siihen hienot pursotukset :) Lisäksi oli suklaakonvehteja kahvin kanssa (mun mieliyhdistelmä), kasvispasteijoita, mansikkaviinereitä, konjakki-appelsiinikuivakakkua, ja paria laatua keksejä. Servetit oli ihan p***eestä kun en löytäny koko vaal.pun. kahviserviisejä ja jouduin viimetingassa (tottakai) tyytymään semmosiin kuviollisiin.
 
Mileko minä sitten ostaa täräytin sen pöydän :ashamed: eli loppukuusta reissaamme pohjoiseen...
Meillä tytölle menee soseita vaihtelevalla menestyksellä. Toisinaan maistuu ihan hyvin toisinaan taas ei kelpaa kuin tissimaitoa...Mutta eiköhän se tästä...
 
Mammoliino juu kyllà mà huomasin kuvan ja muistaakseni kiitinkin ?! :eek: Ja sultahan mà tosiaan sain sen ohjeen tuohon vadelma-valkosuklaakakkuun jonka pààtin tehdà :) Viikonloppuna tuli tehtyà 2 eri koe versiota, joista toinen syòtiin kahdestaan miehen kanssa.. Oli muuten tosi herkkua :p :p Mutta noiden vadelmien sijaan pistin sitten mansikoita kun ei tààltà noita marjoja oikein tahdo lòytyà :) Mutta tosiaan kiitos tuostakin ohjeesta! :)
 
huomio... kukas käytti sitä sitruunahappoa (vai mitä se oli) pesukoneen puhdistukseen?
apteekistako sitä hankitte? pyykinpesukone nimittäis tuoksahtaa sen verta pahalle et jotain on tehtävä... ja vaatteisiin jää sellanen outo haju.
eli siis äkkiä tietoa...
:kieh:
 
No voi jee! Muijat on vetäneet täällä täyttä häkää... :saint: :D
Mä en ole koko päivänä päässyt palstalle, joten tuutis kiitti linkistä! Kiva kun päivititte listaa, vaikka olihan tuo silti aika mukavan pitkä.
dirlittanille jaksuja! :hug:
Mitähän muuta piti kommentoida :eek: :(

Meillä aamulla oli se tapaaminen noiden 2007 syntyneiden kanssa... No joo, eipä ollut siitä mitään iloa... Samat mammat sinne paikalle ilmestyivät... siis ne, jotka jo muutenkin liikkuvat tässä ympäristössä... Eli ei uusia tuttavuuksia. No ei voi mitään. Jospa he innostuisivat myöhemmin liittymään joukkoon.

Eemelillä meni muuten rytmit syystä tai toisesta ihan sekaisin viikonloppuna (meillähän oli pe ne synttärit, lauantaina ikea) ja nyt herätään jo 5.30-6.00 aamulla. Mennään ihan normaaliin aikaan nukkumaan, joten mikähän lie tuli? Vai annankohan mä jotenkin liian vähän ruokaa ja olis nälkä jo noin aikaisin? Mitä ihmettä? :eek:
Sitten hän on kiukkuinen aamupäivällä ja vaatii "ylimääräiset" päikkärit ennen lounasta ja päiväunia. Pitäis vaan keksiä, että millä sen "normaalin" rytmin sais takaisin...

Joo, mä lähden hakemaan postia nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
Mammoliino juu kyllà mà huomasin kuvan ja muistaakseni kiitinkin ?! :eek: Ja sultahan mà tosiaan sain sen ohjeen tuohon vadelma-valkosuklaakakkuun jonka pààtin tehdà :) Viikonloppuna tuli tehtyà 2 eri koe versiota, joista toinen syòtiin kahdestaan miehen kanssa.. Oli muuten tosi herkkua :p :p Mutta noiden vadelmien sijaan pistin sitten mansikoita kun ei tààltà noita marjoja oikein tahdo lòytyà :) Mutta tosiaan kiitos tuostakin ohjeesta! :)
Voi hyvinkin olla, multa meni ohi mutta pääasia että huomasit :D Ja minä muuten jätän siitä valkosuklaamoussesta puolet siitä kananmunahärdellistä pois niin se ei ole niin älyttömän makeaa... Olenpa joskus jättäny sen kokonaankin pois, eli pelkkä kerma ja valkosuklaa liivatteella hyydytettynä. Ja toimii muuten mansikoillakin, kokeiltu on :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
huomio... kukas käytti sitä sitruunahappoa (vai mitä se oli) pesukoneen puhdistukseen?
apteekistako sitä hankitte? pyykinpesukone nimittäis tuoksahtaa sen verta pahalle et jotain on tehtävä... ja vaatteisiin jää sellanen outo haju.
eli siis äkkiä tietoa...
:kieh:
jep, sieltä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Apteekista 100 g sitruunahappoa, maksaa muistaakseni noin 1,5 e. Laita jauhe pesuainelokeroon, niin kuuma ohjelma kuin löytyy, ja heti perään sama ohjelma jauhemaisen pesuaineen kanssa niin hapon irrottama sakka lähtee koneesta.

voiks käyttää nestemäistä? mä en käytä jauhetta kun on päältä täytettävä ja musta tuntuu et sinne lokeroon jää sitä mömmöä.

 

Yhteistyössä