2007 LOKAMAMMOJEN SURINAT *VIIKKO 16*

Alkuperäinen kirjoittaja santti:
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Apteekista 100 g sitruunahappoa, maksaa muistaakseni noin 1,5 e. Laita jauhe pesuainelokeroon, niin kuuma ohjelma kuin löytyy, ja heti perään sama ohjelma jauhemaisen pesuaineen kanssa niin hapon irrottama sakka lähtee koneesta.

voiks käyttää nestemäistä? mä en käytä jauhetta kun on päältä täytettävä ja musta tuntuu et sinne lokeroon jää sitä mömmöä.
minä pesen 90 tyhjän koneellisen, ilman minkäänmaailman pesuainetta sen hapon jälkeen. ja zeoliittiähän niistä jauhemaisista kertyy....
 
Nyty et ollu joo soittanut.... Se oli jäänyt poistamatta lauantaina :headwall: Jos osais lukea, että tänään ei ole 12. päivä :saint: :LOL:

Pepisallehan mulla oli sellaista asiaa, että paketti on kohta teidän postilaatikossa (ja jos se ei ole teidän laatikossa, niin se on siinä naapurin.... :LOL: ) . Laihdutuslistaan saa laittaa 68,5 yhä edelleen.... Miten tuon lopun saisi? :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Alkuperäinen kirjoittaja santti:
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Apteekista 100 g sitruunahappoa, maksaa muistaakseni noin 1,5 e. Laita jauhe pesuainelokeroon, niin kuuma ohjelma kuin löytyy, ja heti perään sama ohjelma jauhemaisen pesuaineen kanssa niin hapon irrottama sakka lähtee koneesta.

voiks käyttää nestemäistä? mä en käytä jauhetta kun on päältä täytettävä ja musta tuntuu et sinne lokeroon jää sitä mömmöä.
minä pesen 90 tyhjän koneellisen, ilman minkäänmaailman pesuainetta sen hapon jälkeen. ja zeoliittiähän niistä jauhemaisista kertyy....
kiitän ja kumarran ja menen ostamaan kohta sitä happoa... ja jos sillä ei lähe on yksi pesukone ajelehtimassa teurojoessa!

:kieh:
 
Enja lisätty listaan, Tiipiin nimi korjattu.
Hemuli-76 antaisitko vielä tytön syntymäpäivän, niin saan sinut sijoitutettua listaan oikeaan kohtaan (jos haluat sen kertoa). En aikasempien ketjujen listasta löytänyt, kun yritin vilkaista.
Valkosorsa anna toki tietosi niin lisään siut tuonne listaan. Ei ketään tahallaan olla pois jättämässä. *muoks* löysinkin edellisistä viestiketjuista tietosi -> lisätty

Osa on ilmeisesti pudonnut jo aiemmin pois, jossain lista kopionti vaiheessa. Kun en aikasemmista listoista löydä tietoja. Sikälikin hyvä tämmöinen tarkistus =)

Tarkastakaa ihan tarkastuksen vuoksi, että olen listaan oikeita asioita kirjaillut. Mie en luota itseeni tippaakaan...
 
Mie oon täällä =) =) =) =) =) =) =)
Kun e oo kirjoitellut ku en oikein tunnu kuuluvani tänne..olen vähän sellainen yksinäinen susi :LOL: :LOL: :LOL:

Meitin tyttö oli 6kk neuvolassa 7690/65,8.
Meillä syödään 2lämmintä ateriaa päivässä, maidon juonti vähän heikkoa mutta rupesin antaan noita vauvajugurtteja ja lasken että sais n 6dl maitotuotteita päivässä.

Mies pitää mua ihan kahjona kun olen hamstrannut jo ensitalveksi 3kpl haalareita, välikausipukuja..mie taidan tosiaan olla hullu :LOL: :LOL: :LOL:

Mä meen terapeutille vähän jutteleen kun hermot pinnassa koko ajan, tarkistetaan kilpirauhanenkin.

Tääl paistaa arska..jee
Otteko kattonut sellaista leffaa kun Juno????kannattaa kattoa..suosittelen
 
höpsistä höö, shenda! kirjoittelemallahan sitä tutuksi tullaan, eli tekstiä vaan!

niinukalle piti sanoa, että juu, pyörii kun ******* ********, ja soseet on erräänkin kerran olleet silmässä, nenässä ja korvassa :kieh: vaikka en kyllä vielä hirveitä pidä syöttiksessä (n. 1 x päivässä) kun neitokainen ei ole kuin 5 ja ½ kk päälle.

ja galluppiin piti sanoa että ei hampaita!

mulla on näköjään tänään taas palstapäivä kun pitäis työt alottaa :D argh, mistä motivaatiota?!?!
 
Keiju07
Moi moi, minä kuittaan läsnäoloni.

Takana tosi kiirus viikko. Lauantaina juhlittiin kaverin kolmikymppisiä sankoin joukoin ja itse olin toisen ystäväni kanssa järjestelyvastuussa. Lahjaksi siis ruvettiin bileitä värkkäämään. Ei siinä nyt ihan yhtä paljon hommaa ollut kuin esim. häissä, mutta lähelle. Onnistuttiin kyllä tosi hyvin, ihan mahtavat bileet ja sankari ikionnellinen. Mitään muuta en sitten viikkoon olekaan ehtinyt tehdä.

Hampaista, meillä ei mitään, Viena siis melkein 6 kk. Eikä kyllä väliksikään, koska se ikenillä jyystäminen sattuu syödessä jo ihan tarpeeksi :eek:

Dirlittanille jaksamista! Meillä oli viime viikolla kolmen oksun tauti, mutta sillä meni ohi. Eli ei siis oikeasti mitään tautia, kunhan varmaan jostain syystä maha sekaisin. Mutta ihan kalpeaksi ja väsyneeksi veti lapsen. En osaa edes kuvitella teidän showta... Myötätunto :hug:

Meillä alettiin eilen maistelemaan bataattia. Sitä nyt jonkun aikaa maistatan ja sitten lisään jotain muuta kuvioihin. Kuinkas nopeasti olette siirtyneet mausta toiseen? Viikko vai vähemmän? Eihän sitä mennyt alas kuin se muutama lusikallinen, jos sitäkään, mutta eiköhän se tästä lähde. Sormet ristissä toivon, että ajan myötä vaikuttaa sitten yöuniin...

Shenda, Juno on mun vuokrauslistalla. Kiva tietää, että on hyvä.
 
lhs
Argh! Mä en jaksa tuota lumen tuloa! Sitä oli ennestäänkin vaikka muille jakaa, ja lisää puskee jatkuvasti :kieh: :headwall: Olis edes kunnon lunta, mutta kun se on vuorostaan loskaa ja välillä silkkaa jäätä, eipä juuri ulkoilut houkuta :headwall:

Galluppiin hampaita ei ole meidänkään tytöllä vielä yhtään, tosin ikenet pullottaa alhaalta ja hampaat tuntuu siinä ikenen alla, saa nähdä kuinka kauan niitä vielä tekee, johan nuo on ollut melko kauan tulossa, tyttö puree joka paikkaa, oikein vihaisena repii ikeniä leluilla, nyrkeillä ja kaikella mikä suuhun osuu, usein myös tissillä, ja se se ei sitten tunnukkaan mitenkään mukavalle :/ tosin hampaiden kanssa se on sitten jo suorastaan tuskaa :x *sitä odotellessa*
Kokeiltiin uudestaan potun syöntiä..enemmän meni varmaan vaatteille kuin mahaan :LOL: No, tästä se alkaa.. =)
Piti mun vielä jotain muutakin, mutta en sitä enää muista.. :headwall: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enja:
Lunttasin hesarissa olleesta ohjeesta, että jauhemainen aine poistaa nestemäistä paremmin kalkin ja zeoliitin koneesta hapon jälkeen. Tuon jutun mukaan happo irroittaa ne ja pesuaine kuljettaa pois. Jos kotoa ei jauhetta löydy niin ei sitä varmaan kannata tämän takia ostaa. Tämä ohje on teipattuna siivouskaapin oveen. :)
aa, tämä oli uutta. eli siis jauhemainen toimii tässä paremmin. muuten kyllä vältellään kun se pilasi edellisen koneen... korjaaja sano että zeoliittilieju oli jumittanu..jotain, ja kone meni kaput. ja kuulemma se zeoliitti tulee jauheaineista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keiju07:
Kuinkas nopeasti olette siirtyneet mausta toiseen? Viikko vai vähemmän? Eihän sitä mennyt alas kuin se muutama lusikallinen, jos sitäkään, mutta eiköhän se tästä lähde. Sormet ristissä toivon, että ajan myötä vaikuttaa sitten yöuniin...
Me alotettiin niin, että viikko ja sitten uutta. Mutta nyt kun noita makuja ja ruoka-aineita on jo useampi mukana, niin varmaan viiden neljän päivän välein otetaan uus. Käsittääkseni, se viikko ja uus maku suositus, johtuu lähinnä siitä, että silloin näkee paremmin, jos uus ruoka-aine ei sovikkaan (tulee iho-oireita tms) tai ainakin on helpompi päätellä mikä ruoka-aine sen aiheuttaa.
Alussa maistatettiin monta päivää lusikallisia ja hissuksiin lisättiin määrää. Mut nykyään maistatan vain pari päivää lusikallisen ja sit jo kasvatan ihan reilustikin määrää per ateria. Aattelen sen niin, että kun kiinteisiin on jo muutenkin totuttu.
 
Zeoliittiä on lähes jokaisessa kaupan "normi" pesuaineessa. Sitä ei jää pelkästään koneeseen vaan myös vaatteisiin. Eli jos joskus pesun jälkeen vaatteissa on sellaista valkoista "jauhetta" tms omituista, niin se on sitä. Sen takia vaihdoin suoraan noihin "oman firman" pesuaineisiin. Niissä ei sitä ole. Joskin ensimmäisen kerran piti pyöräyttää konetta 90 asteessa tyhjänä, että sai tuon zeoliitin pois. Sitä myötä hävis multa ainakin tuo hirvee kutina iholla. Että olisko ollu sitten toi zeoliitti. Mun mielestä myös jossain kaupan allergia-aineessa ei kanssa ole, mutta siitä en ole ihan varma.

Siis tää ei ollu mikään "myyntipuhe"... aattelin vain kertoa... :ashamed:
 
pepisa: laihislistaan mulle -300g. Eli paino nyt 66,7kg. Oli vähän mässäys viikko.. :ashamed: Lenkillä kyllä kulettiin joka päivä ja yli tunnin lenkkejä, et siinä oon petrannu. =) Kun puskee kolmea lasta tuplissa ylämäkeen ja vastatuulessa ja lumituiskussa, niin tuntee kyllä olevansa lenkillä!
Ollaan kolmestaan, siskon ja naapurin kanssa, käyty lenkillä ja mahetaan olla näky! Kolmet tuplarattaat, 8 lasta ja yks iso koira vaan mukana, kun säällä kuin säällä tuolla joka aamu ollaan lenkkiä vedetty. :saint: :D
 
tosta sitruuna haposta miekii ostin vaan yhen pussin..pitää varmaan seuraavan kerran ostaa kaks pussukkaa..eikä meillä mitään ohjeita tuolta apteekista saanu..eukot happamia ku joku ois heijän eväät syöny..seuraavan kerran käyn kaupungista kyllä osamassa..

miekii olen ihmetelly et ainakin paksummat vaatteet esim hupparit.haisee aina välillä sellaselle ummehtuneelle..niinkuin märkä pyyhe :$ vaikka en nyt tunge ihan täytee konetta,ja väljästi kuivaavatkin..mistähän lie johtuu..nestemäistä pyykinpesuainetta kytän ja huuhteluainetta..

heidi hyvä et maijon juonti nyt onnistu tytyltä..meillä kyllä syödään hedelmäsosetta jälkkäriksi,ja siitä noin tunnin kuluttua sitten maitoo..nyt ei olla kohta viikkoon velliä juotu,kun tuntuu hyvin uppoovan nuo puurot (kaupan).
laskin että n.400-450ml menee maitoo päivässä.
 
Heips!
Mut vois lisätä listalle takas. Eli tyttö syntyi 18.9.2007 rv. 36+4 2700g. ja 46cm.
Oon enemmän sellainen taustailija, joka päivä käyn lukemassa mut harvemmin kirjoittelen. Viimeks olin kirjoittanu 21.3 tai jotain =) kun kävin tarkistamassa.

Me oltiin etelässä maaliskuun vika viikko ja oli aivan ihanaa, tyttö oli tosi reipas reissaaja eikä mitään ongelmia ollu. Aurinko paisto sopivalla lämmöllä. Lennotki meni tosi upeesti eikä korviin sattunu ollenkaan!

Joku kyseli hampaista meillä tyttö täyttää pe. 7kk. eikä hampaita ole vielä tullut, edes ikenet ei pullota yhtään siihen malliin että olis tulossakaan. Ei haittaa :D

Eri makujen antamisesta , eli mä oon antanut uusia eri makuja monenakin päivänä peräkkäin. En oo sitä viikkoa pitäny mitä neuvolassa suositeltiin. Ihan siis omaan tahtiin. Me ollaan annettu vaan hedelmiä ja nyt kokeiltu puuroa, uppoo jotenkin. Perunaa kokeiltiin ekaa kertaa tos yks päivä ja tyttö meinas oksentaa ku ei tykänny yhtään. Muuttu punaseks ja kako joten ajattelin jättää perunan hetkeks ja joku päivä kokeilla vaik porkkanaa, bataattia ja kukkakaalia.

Joku puhui siitä turkoosista syöttötuolista hauck alpha tais olla, niin mä ostin huuto.netistä sellasen uutena 69e maksoi. Joku nainen siellä niitä myy uutena. Pitäis tulla tällä viikolla postissa mulle, kovasti odotan!!!
 
Hemulin tietoihin lisätty päiväys. RäsyNuken tiedot lisätty. (Mie ilmoittelen nää päivitykset, ihan sen takia, että voitte huomauttaa, jos multa on joku jääny huomaamatta)

Huomasin, että Nytyn ja Shenda81:n tiedot oli vajaita. Haluatteko, että lisätään puuttuvatkin tiedot?
 
Hyvä hyvä, mun onkin tässä jo useamman päivän aja pitäny kysyä teiltä siitä pesukoneen puhistuksesta ja vauvojen ruokamääristä, mutta nehän tuli nyt sitten selväks, Kiitos! :flower:

hampaista meillä on Siljalla jo 3hammasta, mutta yhtään en pistäis pahaks vaikkei ois vielä yhtään...nimittäin ihanaa on testailla uusia leegoja äipän tissiin :eek:

Ketä oululaisia on menossa Baby Bioon torstaina? ajattelin et oltaisko saatu porukkaa kasaan? :wave:
 
Hipkukka: Niin meitin syntymäpäivä oli 10.10

LillaStina:Mitäs myytkö sä sellaista pesuainetta????jotain hajustamatonta???Mä tarviisin valko-ja kirjopyykille omansa....

Me ei olla oltu vielä kertaakaan kipeitä..Jee...täytyy koputtaa puuta.

Niin se juno tosiaan on hyvä leffa..kattomisen arvoinen.
Meillä Milla yrittäis kovasti jo nostella peppua konttausasentoon...mutta ei ihan vielä :LOL: :LOL:

Sitten kun hänet laittaa leikkimatolle ja vilkaisee 2min päästä niin se on jo puoliksi sohvan alla menossa :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Aateltiin että leikkautetaan meidän narttukoira...kun pennut jo teetetty.
 

Yhteistyössä