2007 LOKAKUUN MAMMAT,Herhiläispesä vko17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mileko35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katjannalle ja Tiipiille kiitokset onnitteluista =)
Tulisesta ruuasta.. me syötiin eilen tosi hottia kiinalaista valkosipulikastikkeessa. Heräsin sitten yöllä kauheaan vatsan väänteeseen ja istuin pöntöllä varmaan puol tuntia. Lasi jugurttia vähän helpotti poltetta. Mutta kyllä oli hyvää :p

Krisulle mukavaa juopottelu-iltaa :D

Taitaa olla aika yleistä että shoppailu reissun jälkeen ei kaikista ostamistaan tavaroista sitten tykkääkään :/ Mullekin on aika monta kertaa sattunut niin.
Mä kävin tänään ostamassa h&m:ltä Eetulle takin ja housut kesäksi, tosi söpöt! Itelle ei oo tullut ostettua vaatetta aikoihin, ristiäisiin taisin ostaa paidan. Tänä vuonna en ainuttakaan rättiä ole itseeni satsannut, pitäis varmaan :whistle:

*muoks* niin noita turhia tuotteita tuli ostettua silloin joskus muinoin kun kävin shoppailemassa, nykyään ei oo tullut paljoa kaupoilla käytyä.

Ostin yhden tunikatyyppisen paidan, hameen ja yhen hienon mekon. Tuosta mekosta tykkään, mutta musta tuntuu että tuo paita on jotenki hassu, se on sellanen leveämallinen mitä nyt nykyään on, ihan näyttää ku ois raskaana...hame on ihan ok, mutta aika tavis... mulla tulee aina tämä katumisvaihe ostosten jälkeen :headwall:

kanapatongit siis ite patongit on noita kaupan esipaistettuja, joko ihan vehnä tai sitten joskus laitan itelleni niitä tomaatti/oliivipatonkeja. Eli kun me syödään miehen kanssa kahestaan niin 4 patonkia uuniin ja sitten naturel-kanasuikaleet pannulle n.300g. Kun patongit on valmiit niin täytteeks Heinzin Curry saucea molemmin puolin levitettynä, sitten kanat kyytiin ja päälle curry ja broilermaustetta. Lisäks vielä punasipulirenkaita, paprikasuikaleita ja salaatinlehtiä. Ite laitan kans joko aurajuustomurusia tai sitten fetakuutioita..nää on hyviä!!! Ollaan ite näitä vaan joskus alettu omasta päästä tekemään eli täytteet on ihan meidän maun mukaan valitut... :p Niin ja TÄRKEÄÄ on vielä että kun täytteet on kyydissä niin se patonki pitää leikata silleen hienosti viistoon kahtia ihan ku ois ostanu sen jostain kahvilasta, maku kärsii jos ei näin tee :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Ostin yhden tunikatyyppisen paidan, hameen ja yhen hienon mekon. Tuosta mekosta tykkään, mutta musta tuntuu että tuo paita on jotenki hassu, se on sellanen leveämallinen mitä nyt nykyään on, ihan näyttää ku ois raskaana...hame on ihan ok, mutta aika tavis... mulla tulee aina tämä katumisvaihe ostosten jälkeen :headwall:

kanapatongit siis ite patongit on noita kaupan esipaistettuja, joko ihan vehnä tai sitten joskus laitan itelleni niitä tomaatti/oliivipatonkeja. Eli kun me syödään miehen kanssa kahestaan niin 4 patonkia uuniin ja sitten naturel-kanasuikaleet pannulle n.300g. Kun patongit on valmiit niin täytteeks Heinzin Curry saucea molemmin puolin levitettynä, sitten kanat kyytiin ja päälle curry ja broilermaustetta. Lisäks vielä punasipulirenkaita, paprikasuikaleita ja salaatinlehtiä. Ite laitan kans joko aurajuustomurusia tai sitten fetakuutioita..nää on hyviä!!! Ollaan ite näitä vaan joskus alettu omasta päästä tekemään eli täytteet on ihan meidän maun mukaan valitut... :p Niin ja TÄRKEÄÄ on vielä että kun täytteet on kyydissä niin se patonki pitää leikata silleen hienosti viistoon kahtia ihan ku ois ostanu sen jostain kahvilasta, maku kärsii jos ei näin tee :laugh:

kuulostaa hyvältä :p

meillä isäntä tekee persikka rahkaa... kävin meinaan äskön kaupasta ostamassa tarvikkeet! pitäis asua jossain sellasessa paikassa mistä ei viitti lähtee asiakseen tähän aikaa illasta kauppaan... täs on hyvät ja huonot puolet :$

tänään kotihommia tehty,ja pihaakin haravoitu lisää,aamupäivä meni siellä kaupungissa.

venla on jo nukkumassa,isäntäkin tossa torkkuu,on menossa yöks töihin.
mie iskostin kuorinta naamion lärppääni..jos nuo patit häippäis johonkin,meikäläiselle iskeny joku hiivatin murkkuikä,tuntuu että pattia pukkaa ihan mahottomasti..

joku muukin haikaili terassille ym..niin miekii..mikähän se yleensä näin keväisin onkin et tekis mieli johonkin..ostin tänään jopa kaks siideriä..mutta taijan ne säästää sittenkin vapuksi..tosiaan tekis mieli johonkin..venlan kummit tulee meille vappua viettämään,pitäs vissiin grillailla ja varmaan muutama situkka ottaa..harmi vaan et ei ole lapsen vahtia että olis jossain voinu käydä..

koko päivä taas reissattu..aamulla ku heräsin nii en saanu kättä ojennettua ollenkaa,olkapää on ihan jumissa,on vieläkin tosi kipee,ei jaksa ees pojua sylissä pitää ku koskee..vissiin siitä eilisestä tavaroiden kantelusta..

ostettiin tänään gracon matkasänky sitä kesän tapaamis reissua varten,no onhan sillä käyttöö muuallaki kuten ens keskiviikkona mun äiskän luona ku me mennään sinne hotelliin :D :heart:

ja sainpahan ne verhotkin olkkariin,hiton kalliit vallilan verhot :headwall: mut onpaan hyvät..

palaan myöhemmin,pojun nukutukseen..

Mä en tiedä lähtisinkö käymään parilla vai en... entten tentten
Jotenkin nykyään tuntuu et mulla ei ole mitään niin tärkeetä kerrottavaa, et kantsis rueta kirjottaa. Niinku mä oisin ennenkään asiaa kirjottanu.

Tiipii tuttu tunne tuo shoppauskrapula. Mullakin yleensä iskee morkkis, vaikka kaupassa ostokset tuntuis vuosisadan löydöiltä.

Tiipii tuo on tuttu tunne kun miettii olikohan tää fiksu ostos vai ei.. Se mikä kaupassa näyttää kivalle niin näyttääkin kotona jollekin muulle :headwall: Kattelin tossa eilen noita paitoja mitä myynnissä on niin kaikki näytti ihan odotusajan vaatteille :o Ei kiitos taas tänä kesänäkin! Johan sitä viime kesä sellaisissa kuljettiin :D Muoti suosii odottajia :whistle:

Kotona taas..Tämä päivä menikin reissatessa. Aamulla lähdettiin ajamaan ennen yhdeksää kohti Oulunsaloa ja tunti sitten palasimme kotiin...Ihan mukava päiväreissu :whistle: 335km/suunta. Ja hattua nostan tälle meidän nuorimmaiselle joka jaksoi viettää lähes koko päivän turvaistuimessa istuen. Tietysti oli pakko pitää usein taukoja, kun piti välillä tytön tissutella ja tietysti juuri tänään oli päivä jolloin vatsa toimi tavallista useammin... Mutta nyt on ruokakalusto haettu :D Ja täytyy tunnustaa että minä tykkään ajella autolla, kun vaan tuo polttoaine olisi edullisempaa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Topsy, huomenna mennään
n015.gif

:laugh:

Niin mennään!!! :D Ai että mä ootan! Mä en ehtinyt sulle tänään soittaa, aamulle kiireellä ristiäisiin, sieltä suoraan lautalla Hailuotoon mökille ja just tultiin kotiin. Mökillä yritin soittaa vaan eipä toimi DNA hailuodossa! Mä laitan sulle heti aamulla tekstaria, tai jos luet vielä tän, niin laita mulle vaikka tekstari niin sovitaan ajasta.

Huomenta!
Pari suht hyvin nukuttua yötä takana, mies herännyt Mintun kanssa. Ja ei toi vissiin ole syönytkään kuin kahdesti yössä, joka on meille hyyyvin positiivista.

Mut sanokaa miten pääsen tästä järkyttävästä kurkkukivusta eroon?? Tätä on kestänyt torstaista ja on iha karmeeta! Syöminen kestää tunnin ja silloinkin saa muutaman suupalan syötyä, sekä yleensäkin nieleminen ei onnistu. Yöllä herään monta kertaa tähän ja särkylääkkeetkään ei enää auta :headwall: Ottaa niin päähän, kun ei voi puhuakaan kunnolla! Pitää mennä huomenna lääkäriin jos tää vaan jatkuu, sielläkin vaan kestää kun ottavat ensin näytteet, niin päivätolkulla ennenkuin tietää mikä se on...

Valitusta, alan pipertään tuota leipää joka ollut pöydällä jo puolituntia.

Topsy
Mulla oli odotusaikana tollasta kurkkukipua. Kysissä sitte tähystivät kurkun ja joku pöpö siellä oli johon sain kuurin. Siellä alempana oli sellasia isoja rakkuloita ja lääkäri sano, et jos rupee ahistamaan, niin takasin, kun saattaa tukkia koko kurkun. Meni onneks niillä lääkkeillä sitten ohi. Angiinakii voi olla kuumeeton, mut kurkussa pitäis olla valkoset peitteet. Muutama yksittäinen valkonen pilkku saattaa olla myös nielutulehdusta...
n040.gif

Huomenta!

Meilläkin herättiin syömään taas 5.20, nukahti viereen ja nukkus ihan hyvin seiskaan asti. Tuosta ei nyt oikein tiedä onko sillä oikeasti nälkä aamulla siihen aikaan, vai herääkö vain valoisuuteen. Ruuan kanssa on nukahtanut joka kerta viereen ja nukkuu siihen puol seiskaan tai seiskaan. Seuraavaksi kai pitäis kokeilla tuota pimennystä. Illalla olen jo lisännyt ruokaa, annan niin paljon kuin napa vetää ja sitähän menee. Mutta se ei taas tunnu auttavan noita aamuja.

Itte alkaa olla ihan väsynyt koko ajan. Nukun muutenkin huonosti siitepölyn takia ja sitten vielä eemelin uniongelmat päälle.... :headwall:

Mun pitäis mennä kohta kirkkoon. Meillä on sen jälkeen kokous, mutta jos ei mene kirkkoon, niin pappi tykkää kyttyrää. Tiedän vain, että mä nukahdan sinne kesken saarnan jos sinne menen.... Ehkä mä yritän vetää tässä pikku tirsat ja lähden sitten tunnin päästä.

Nyt todistetusti eemelille auttaa toi lääke. Silmät ei vuoda enää ollenkaan, eikä myöskään hiero niitä (joten kutinakin siis taisi helpottaa). Yskä on vähentynyt huomattavasti ja toi nenäkään ei vuoda ihan niin paljoa enää. Eli kaipa se oli sitten ihan oikea diagnoosi, jonka itse tein. Toivottavasti vain tuo koivun kukinta menee nopeasti ohi, että voidaan lopettaa lääkitys. Ja jospa ei mikään muu reagoisi. Helpolla päästäisiin, kun olis vain yksi... *pitää peukkuja pystyssä ja sormet sekä varpaat ristissä*

topsy toivottavasti helpottaa kurkkukipu pian.

Dirlittan onks mitään hajua koska olette tulossa tänne? Aattelin vain tuota tuutiksen pakettia. Ja tuossa olis muutama "ylimääräinen" vaatekin niistä meidän vaatteista. Jos et ota, niin aattelin yrittää tehdä niistä jotain muunnelmia. Jos vaikka housuista sais tehtyä shortsit tai caprit ja jos paitojen hihoja sais lyhennettyä. Jos niistä tulis silleen siistejä. Naurettiin tuossa, että me saadaan tällä hetkellä käyttää vaatteita 1½-2 viikkoa ilman pesemistä.... :D Olisko vähän liikaa? :saint: :laugh:

Mutta nyt niille torkuille, jos vaikka sais pienet otettua.

Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Naurettiin tuossa, että me saadaan tällä hetkellä käyttää vaatteita 1½-2 viikkoa ilman pesemistä.... :D Olisko vähän liikaa? :saint: :laugh:

Ei lasten vaatteita VOI olla liikaa :whistle: :D *toteaa joku joka mättää neidin kaapista pieniä vaatteita pois pussitolkulla ja toteaa: eihän osa ole edes neidin päällä ollut*

Minä olen jo imuroinut, tehnyt murekkeen uuniin ja perunatkin laitoin jo kiehumaan. Mietin että lähtisinkö tänään Annin kans katsomaan Muumien juhannusta. Taidan lähteä jos tälläistä puolipilvistä on koko päivän, mutta jos aurinko alkaa paistaa täydeltä terältä, niin ei sitä sitten raski lähteä elokuvateatterin sisälle istumaan. B)

Tiipii: onkohan meillä nyt vaihtunut vauvat? Tuo meidän poju on nyt sitten alkanut heräilemään tunnin välein tissille :headwall: ja eikö se Silja herännyt nykyisin vasta aamu viideltä eka kerran =) :whistle: Pelottaa ihan tosissaan aikooko tuo ottaa tälläisen tyyliin tavaksi. Tiedän että kolmatta ylähammasta tekee eikä se ole ihan vielä läpi joten voi johtua siitäkin tuo kova imemisen tarve. Mutta kun tiedän senkin että vauvat ottaa hyvin helposti huonotkin tavat tavaksi ja kohta täällä ollaan siinä kierteessä että tissin on oltava suussa läpi yön |O Tassuttelu hommat onkin sitten meillä miehen heiniä, onhan tuo saanutkin tähän asti nukkua yönsä heräämättä :o

Katjanna meillä juu nukutaan edelleen hyvin. Viimeyönä heräs muistaakseni kerran joskus siinä viiden aikaan syömään (hassua kun noita heräämisiä ei taho enää aamulla muistaa) ja nukku sitten aamuun. Onhan meillä aina väliin hieman huonompiakin öitä, mutta nekin tarkottaa enää vain noin kolmea heräämistä, kun aiemmin huono yö oli että herättiin jotain 10 kertaa :whistle: eli huima parannus on kyllä tapahtunu =) Kuitenkin meen vielä vähän varpaillaan tän asian kanssa kun eihän sitä ikinä tiiä että onko tämä pysyvä tila vai mitä vielä on eessä...
Huomaan kyllä itestäni että nautin tästä äitiydestä nyt ihan eri tavalla kuin ennen! Aiemmin kaikki pyöri vaan nukkumisongelmien ja tississä roikkumisen välillä, nyt kun saa itekkin nukkua kunnolla niin jaksan paljon enemmän touhuta omiakin asioita ja tytön kanssa on paljon helpompaa ja ihanampaa:heart:
Toivottavasti teillä olis vaan ohimenevä vaihe tuo heräily, se kun on niiiin tympeetä jos nuo yöt joutuu jatkuvasti hereillä kukkua... mullahan itelleni tuli välillä ihan inho koko imettämistä kohtaan mutta nyt sitäkin jo täysin eri mielellä =)

sammaksesta onko teidän muiden vauvoilla vielä sammasta? Siljalla on ja nyt se on ihan ruskeeta :o onkohan mustikka sen värjänny vai mikä on... Yritin vähän vichyllä sitä poistella mutta eipä se käykkään enää niin helposti kuin 2kk ikäseltä :headwall:

joo täälläkin on aikamoista vaatteiden keräilyä :D varastossa on jo jotain 4-5 kassillista pieniks menneitä ja kaikki ollaan ostettu uutena :whistle: eilenki piti taas pari uutta vaatetta pojalle ostaa..
mä meen tänään kattoo sitä kaverin vauvaa,olivat eilen kotiin päässeet..ihanaa..voi olla pikkasen pieni..
tänään me avataan grilli kausi..ostettiin eilen piffejä ja makkaroita..sit vaan potut tulille ja valkosipuli dippiä :p

Heippa!
Taas en oo vähään aikaan muutaku taustaillu. Kiirusta pitää. Oltii pe mökillä Virroilla kavereitten kans, tai siis mä olin. Ukko oli Tatun kans kotona. Olipas rentouttavaa. Sit käytiin mun kaverin ja Tatun kans viä Keskisellä ostoksilla, se on aina yhtä kauhiaa krapulas... Ostin taas vaikka ja mitä :D Itelleniki... Mulle ei tuu shoppailukrapulaa, pikemminki niin päin et miks en ostanu sitä ja tätä. Oon nimittäin tosi pihi ihminen ja jätän kaiken kivan aina kauppaan :kieh:

Nooh, tänään oltiin Tatun kans vauvauinnis taas ja voi että ku se tykkää! Siä otettiin kuviaki ja ne saa ens kerralla :) Ihanaa. Ootteko miettiny että koska vois viedä uimaan oikeen järveen tms? Voikohan jo kesällä? Tyhmiä taas kyselen...

Eipä meille muuta ihmeellistä. Mun kouluhommat alkaa olla hyvällä mallilla ja semmosta.
LS: Onneks Eemelin allergia alkaa helpottaa!

Hei muutes, oon ettiny mustia pimennysverhoja ku ukolle ei kelpaa mikää muu väri, onks tietoa mistä sais?

Yhteistyössä