2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.18

Sanni ottaa tiukalla otteella poskista kiinni. Ja molemmilla käsillä. Nytkii on useemmalla meidän perheessä naama naarmuilla. Hiuksista on kanssa ihana nyktää. Ja kun sanoo, että sattuu, niin Sanni kikattaa onnellisena. Sadisti... |O
 
onnea kaikille ja silleen :D en muista mitä piti kirjottaa :headwall: olitte niin paljo jo tänään kirjotellu..

joo siis anskahan on melko kookas poika mut ukon puolen suvun ukot on isoja :LOL: joten voitte vaan kuvitella mikä kantaminen mulla täällä aina on,pyllyn pesu tekee jo tiukkaa,ukkoki sano et mun kädet on levinny :kieh: teki miel testata sen naamaan kuinka paljon niihin on tullu lihasta :kieh:

pitäs alkaa pakata anskan kassi ja meiän kassit ku huomenna on sinne rauhalahteen meno ja sit pitäs ehket kokeilla mahtuuko bikinit päälle ( suositus: ei kannata tulla huomenna rauhalahteen uimaan,meikä on siellä ) jaaaaaa jalkakarvatki pitäs ehket trimmailla,hmm mistähän mä ruohonleikkurin saisin :LOL: joo,palailen myöhemmin..

vaakutuksesta viel sen verran et anskalla on tapiolan joku öö tapaturma vakuutus?ku ei ollu muuta..
 
nonii jospas sitä sais taas pari riviä aikaseks :D

elikkäs komeita on teil muksujen mitat :eek: mä ootan innolla meijen neuvolaa ny ensviikol,ku poikahan laihtu tosi paljon siinä oksennustaudissa.....oiskohan saanu jo hyvin painoo!!??!

sit tosta repimisestä ja nipistelystä.....meillä poika kokoajan mun naamas kii,tai kaulassa...ja jumankauta ku on toisella sit käsivoimat...pikkasen sattuuu |O |O mut herralla on hauskaa....

sit vakuutuksista meil pohjolassa.....ja otettiin jo ennen syntymää...joku sairauskuluvakuutus...emmalla
samanlainen!!

mitäs muuta?? niin et jokos ootte päässy sopimukseen siit tapaamisesta (rontti,santti,V-O...ja yksäiti tietty :) )?

meil tänään emman vanhempain ilta :eek: huh...kylläpäs se aika rientää....pikku tyttöni menee jo kouluun...hui....pelottaakohan äitiä enemmän ku likkaa :LOL:

ja nii juu...kävin sit eilen ottamassa suihkurusketuksen naamaan....apua :eek: ny oon ihan neekeri.....en ees kehtaa mennä sinne vanhempiniltaan......
mut joops...palaillaan taas
 

Henkka, Santti sun muut

Hei, jos sovitte tapaamisen sinne aapiskukkoon tai tuuloseen, niin voisko joku ihana laittaa mulle siitä yv:tä, kun en kerkee millään selaan juttuja läpi.. Saisin siten paremmin infoo.
Tuulonenhan laajenee ja sinne kuulemma tulee Villen viidakko ..?

Tänään ulkoiltu kovasti... voi paska, mullahan on kiehumassa vesi makarooneja varten...
Palaillaan...
 
Onnea Dirlittan :flower: :hug: !!! Ja kaikki puolivuotikkaat :heart: :heart: !!

Jospa minäkin nyt jotain vihdoin kirjoitan. Koko päivän käynyt lukemassa ja mielessäni olen kommentoinut jos vaikka mihin jo monta kertaa :LOL: . Eli niin se käy minullekin usein, kommentoin päässäni heti lukiessani ja sitten vielä kotitöitä tehdessänikin :kieh: , mutta sitten ne asiat onkin jo niin kommentoitu, etten tänne enää viitsi/kautta ehdi. Mutta todellakin, kaikki tekstit tulee luettua ja mielessä juttelen teidän kaikkien kanssa :LOL: . Ja se vielä, että ehkä jostain syystä herkemmin tulee kommentoitua enemmän kirjoittaville, ehkä he jollain tavalla tuntuvat muka tutummilta, ja sen takia niihin viesteihin sitten tarttuu ekana. Ja sit jo loppuukin aika :/ . Mutta onhan sekin niin tosi juttu, että mieltä aina kummasti lämmittää, kun toiset jotakin kommentoi :heart: . Ja josksu pienesti harmistuttaa, jos kukaan ei sano mitään, vaikka senkin hyvin ymmrtää :D . Taidan kanssa välillä olla kuin pieni lapsi huomion perässä, tänäänkin tuntui niin hyvältä kun Topsy kirjoitti, että mun juttuja olis mukava lukea :ashamed: :hug: .

Niinukka, mun korvaan on ottanut ennenkin tuo sun murre-sana pöhöttää... Siis onko se joku synonyymi ketuttaa sanalle? :whistle: . Musta pöhötys tarkottaa vaan sitä, mitä oluen juonti saa kropassa aikaan :LOL:

Minä paistoin munkit jo lauantaina ja teinkin litran taikinan, niin riitti vieraille ja vielä meille pakkasesta vapuksikin. Vaikka ite sanon, niin musta mun tekemät munkin on ihan mielettömän hyviä :p . Kaikki niitä aina kehuukin :) . Me ollaan vappu kans kotona. Mies on huomisen töissä. Isommalla oli tänään päikyssä vappuhulinaa ja huomenna jatkuu diskoilun merkeissä. Pallot saadaan päikyltä huomenna kanssa. Illalla meinaan mennä tyttöjen kanssa srk järjestämään :eek: (on mustakin vapun juhlija tullut :LOL: ) vappujuhlaan. Ollaan oltu ennenkin ja oikein kiva meno lapsille. Naamiaisia, munkkia ja muuta herkkua, jotain esitystä, ongintaa jne. Vappupäivänä mennään ehkä kaupungille hetkeksi hulinaa katselemaan ja sitten vaan kotona grillaillaan ja olostellaan :) .

Onnea Silja :) ! Meillä otettiin tänään kanssa taas uutta ennätystä, kaipa se tästä joka päivä kehittyy tuo ryömiminen :heart: .

Pottailusta. Minä oon ollut tosi laiska opettaan potalle. En ole potalla viitsinyt istuttaa, kun sinne ei ole mitään tullut. Molemmat sitten n 2v tai vähän yli, kesän korvalla olivat jo niin isoja, että kun pottaa aloin esiin kaivamaan ja sitä tosiaan olkkarissakin pidettiin, niin sitten sujuikin aika itsetään. Joskus sitten tekivät sen ekan kertansa ja me ylistettiin ja taputettiin ja kuvatkin otettiin :LOL: ja niin ne yllättävän helposti oppivat. Ihan vain muutamia vahinkoja. Nythän meillä on edelleen tuolla just 3v täyttäneellä yövaippa. Yleensä se on kuiva, mutta joskus on vahinko sattunut, aamulla luulen. Oon vaan nyt ollut sitä mieltä, että kun vauvan kanssa heräilen, niin enää pissasänkyjä en ala yöllä siivoomaan.

Noi hymiöt on ihan huippuja :D . Ihana kun joku viittii niihin aikaa käyttää :) .

Meillä ei vielä nipistellä, mutta kyllä noi kaikki on jossain vaiheessa sitä harrastaneet. Varsinkin vanhan mummun kanssa, jolle tulee helpolla mustelmia :eek: .

Mulla ollut tänään TAAS ärsyttävän väsynyt päivä |O , melkein päätkin särkenyt. Ruuan päälle tein itelleni jotain ennen kuulumatonta. Menin pitkäkseni lattialle, joku satu siinä luettiin ja vauvakin vierellä leikki. Sit taisin jopa nukahtaa hetkeks :eek: , oli sen jälkeen kivasti pirteempi olo, mutta väsymys hiipi sitten uudelleen. Äääh, ja herkkukaapilla ravaan kuin voimaa sieltä ammentaen :/ . Miekkonen on iltavuorossa. Sekin on tavallaan ärsyttänyt, kun haluisin olla ulkona, tuolla on ihan mieletön keli, mutta vauva on vähän toista mieltä. En sit ulkona jaksa vaan niinkään olla, että pidän typyä sylissä, muutten kun ei oikein viihdy. Ja unet on ihan lyhyet :headwall: . Vähän sentään sain taas yhtä kukkapenkkiä raakattua, mutta paljon olis tekemistä ja tykkäisin tehdä, kun vaan pystyis :/ . Mutta mutta, pitäs vaan osata ajatella, että aika aikaansa kutakin ja parin vuoden päästä mä voin olla pers pystyssä tuolla penkeissä niin paljon kuin ikinä haluan :kieh: .

Tuolla tapellaan, täytyy mennä :wave:
 
Oho :eek: , tulipa teksti :LOL:

Kommentointiin liittyen vielä ja toivottavasti en saa vihoja niskoilleni :) , mutta sen verran voin myöntää, että jotkut koirajutut oon joskus hypännyt yli. Tää täti kun ei elukoista niin suuresti välitä :whistle: . Älkää silti mua hyljätkö, kunhan tunnustin :LOL:
 
rontti mullon vielä talvi turkki :LOL:

ja jumavitasaakutiperskutarallaavoihanräkänenusentäänettäottaaatoktorianytpattiinjakovaa :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall:

meidän auto hajos sunnuntaina,siitä piti olla menny rikki vaan joku tiiviste jossain öljy jutskassa,noh eilen vietiin auto korjaamolle ja tänään se ukko oli alkanu sitä tiivistettä vaihtaa nii siel onki menny jotai muita juttuja rikki,kuukaus menee ku saa sen kuntoon ja sellaset 1000e saa remppaan varata ku pitää koko kone purkaa irti että saa ne osat laittaa..kiva juttu.. :headwall: :'(
 
Minä oon tehnyt ihan tavallisen pullataikinan, mutta jätän sen tosi löysäksi ja ehkä sokeria ja rasvaa hivenen vähemmän kuin pullaan laittaisin. Tosin oli sitä rasvaa litran taikinaan aika määrä (varmaan 400g), kun toi esikoinenkin kattoi ihan kauhuissaan :whistle: . Ja minä oon paistanut ihan rypsiöljyllä.
 
Lapset lopetti tappelun, niin ehdin kävästä kerhon puolellakin. Pitäs vielä muutamaan juttuun siellä ehtiä kirjottaan, mut nyt meen peseen pääni. Ai että tuolla on upee ilma ja me ollaan sisällä :headwall: :headwall:

Mä en voi taas nauramatta kattoa tota Milekon viimeistä naamaa :LOL:
 
Räsynukke; meidän lasten kohdalla voin allekirjoittaa tuon väitteen että mitä myöhemmin hampaat tulee sen helpommin. Meillä Annille tuli ensimmäinen hammas 8.5kk ikäisenä ja minun mielestä ei ole koskaan ollut tälläistä he..ttiä mitä tuon pojan hampaiden tekeminen. Aatulla ensimmäinen hammas tuli 3.5kk ikäisenä ja nyt niitä on jo yhteensä viisi :eek:

Mulla on ihan sama homma tuon Niinukan murteen kans kuin Rontillakin. Pöhöttynyt tarkoittaa mun mielestä turvotusta ja toinen mitä luin ensimmäisen kerran Niinukan kirjoituksista suu auki oli se että: tein valot :eek: En ymmärtänyt sitten millään mitä Niinukka yritti selittää kunnes sitten usemman kirjoituksen jälkeen tajusin jonkun tekstin yhteydessä sen tarkoittavan sitä että laitetaan valot päälle :LOL:

Mulle soitti eilen seurankunnasta nainen että haluavat tulla meille kylään katsomaan puolivuotiaan vauvan arkea. Tekevät vissiin meidän kunnassa tuon ikäisten vauvojen koteihin ihan järkiään käyntejä ja tuovat kuulemma mukanaan lahjankin:saint: Mikäs siinä toivotin tätin tervetulleeksi :D

Munkit oli hyviä :p ja simaakin on mennyt jo kohta kolme pulloa :p

Rontti: mullakin on muuten oma herkkukaappi josta käyn aina napsimassa:p Harmi vaan kun meidän Annikin on sen keksinyt ja jos yllätän tytön sieltä rimpuilemasta alkaa kamala virka yskä ja neiti tuumailee hakevansa kurkkupastilleja kun kurkku kuulemma karheena :LOL: tuo meidän neiti on kyllä niin uskomaton että! Äitiinsä tullut herkkubeba :D
 
Katjanna, hauska juttu tuo "tein valot" :LOL:
Tiipiin Siljalle onnittelut uudesta taidosta :flower:
Pikkumyyn poitsu oli saanut ekan hampaan, Eetulle tuli nyt kaks ekaa melkein yhtä aikaa. Kyllä on ollut kitinää :x
Puolivuotiaille onnitteluja :flower:
Mitäs mun vielä piti, ulkomuistista yritän jotain muistella mitä jäi mieleen.. Ai niin vappu-suunnitelmia meillä ei ole. Pihahommia tehdessä varmaan menee aika. Jos vaikka grillattais ekaa kertaa..

MaMa, mukavaa vappua sinnekin ja hauskoja hetkiä pihahommissa. Lauantaina nähdään!
Mä kävin kampaajalla, nyt on uus pää. Aika lyhyt :/ Eetulla on ollut tosi kitinä päivä, onneks nukahti kiltisti. On kyllä suppoja pitänyt laittaa mut silti on suu tainnut olla raukalla kipeä :'(
 
Niin onhan mullakin uus tukka. =) Mies kehui hyvännäköiseksi kun eilen kotiuduin kampaajalta. Aika lyhyt takaa ja viistosta pidempi eteenpäin. Jännästi kihartuu tuo takatukka kun on niin rikottu eri mittaiseksi, vaikkei paljon fööneilekään.

Meilläkin poika raapii mua neulanterävillä kynsillään rinnuksista ja naamasta, ja ai että käy muuten kipeää. :eek:

Vappu suunnitelmissä meillä on käydä kaupungilla hakemassa Annille pallo ja Aatu menee siksi aikaa mummulaan päikkäreille ulos vaunuihin. Ihan kiva kun saa kerrankin vaan Annin kans lähteä liikenteeseen. =)
 
pikasee vaan tuun käväsee... jutut oon lukenu mut en kyl jaksa kirjottaa mitään ihmeempiä.
Se aapiskukko olis kyl ihan kiva ja tietty kivempi ois toi tuulonen mut tampereen porukalla on vähän pitkä matka. tai no... onhan mullakin tohon aapiskukkoon mut mä voin ajella. Et sit jos sitä kellon aikaa? mulle käy mikä aika vaan.
 
No nyt Katjannalle,mikä on järkiään? ilmeisesti järjestään kaikkien luo? Kerro sit mikä oli lahja :D ! Meillä tuo herkkukaappi on sopivasti aika korkeella, mutta kyllä lapset on haukkana kyselemässä, jos huomaavat mun ovea avaavan :whistle: . Montakohan kertaa oon tänäänkin avannut, salassa siis ;) :ashamed: . Ja pistäs Katjanna tukkaa kerhoon ja muutkin!

Munkeista vielä... Tapoja varmaan monia, miten muut teette... Mä annan taikinan nousta eka jonkun puoli tuntia, sit pyörittelen pulliks ja sit annan vielä nousta reilusti. Ja ennen kuin heitän kattilaan, teen pullaan sen reiän, rinkulamunkkeja siis mulla. Äiti teki joskus pyöreitä, mut jäivät helmommin keskeltä raaoiks.

:attn: :attn: Onko kenenkään muun vauvalla kaulapoimut auki? Meillä tätä vaivaa ollut alusta lähtien ja nyt taas ärtsynä, toinen oikein raapii ja itkee :/ . Nyt koitin eka kertaa Bepanthenia, se kun auttaa usein niin moneen...

Ja hampaista, meillä noille kahdelle ekat hampaat tullut 8kk iässä eikä ole vaivannut yhtään. Että olisko tolla iällä tosiaan merkitystä... Nyt ei ole vielä tällä hampaita ja toivottavasti ei tule vaivoja :saint:
 
Dirlittanille paljon onnea



Leyan Essille, minsun Mealle ja Dirlittanin Eemille puolivuotis onnittelut! teitä olikin monta samana päivänä syntyneitä =)

Leya Mitens Essin suu on parantunut?

pikkumyyn poitsukalle onnea hampista

Räsynukke meilläkin Kiia oli jonkun aikaa kipeenä, en vaan muista enää kauanko tauti kesti. Pahimmillaan maitoa ei mennyt juuri ollenkaan mutta pimatsu joi sitten mehua että saatiin nestettä menee riittävästi. Toivottavasti tauti teillä hellittäis pian. Samoin Heidin Annikalla. :)

niinukka nipistelee ja repii :kieh: Aina on naama ja kaula ym. paljaat paikat täynnä punaisia jälkiä kun Kiia on pikkusen pitänyt hyvänä :whistle: Niin lyhyeks noita kynsiä ei saakkaan ettei se sattuisi |O

Siljalle onnea ryömimistaidosta! Nyt sitte kovaa vauhtia eteenpäin niin äiti saa kyytiä :whistle:

Kaulapoimuista Kiialla punottaa herkästi. Ihmekös tuo on noiden leukojen alla. Bepanthen auttaa hyvin. Välillä käytän talkkia mutta se tuntuu jotenkin paakkuuntuvan sinne ja ompi aika mielenkiintoista laittaa kun pimu pistää hanttia.

No niin, huomaattekos että mulla on monta sivua auki samaan aikaan kun yritän seurata ja muistaa kommentoida :D Ainut että tää on jumalattoman hidasta touhua ja en muista sitäkään vähää lukemastani :ashamed:

Myö ollaan oltu koko päivä ulkona. Tai Jepen eskarissa oloaika vietettiin Danielin kummitädillä. Sisälläkin ois miljoona hommaa mutta pojat huolii olla ulkona ja en uskalla niitä sinne keskenään jättää. Vaikka onkin aidattu piha mutta nuo osaa portit avata ja meri kun on tossa ihan vieressä... Eivät ole ennen lähteneet mutta kerta se on ensimmäinenkin.. Ties vaikka lähtisvät perhosta jahtaamaan tms. Ja sitte piti eskarilaiselle rakentaa merirosvopuku huomiseksi ja yllättäin pienemmällekin :D

Vappu ollaan ihan kotona ja varmaan pihalla nauttien lämmöstä. Kiiakin oli tänään ulkona kuin toinen tyttö kun vaatetta vähennettiin ja sai toisen kevyemmän hatun päähänsä. Ihan t-paita keli ois ollut mutta en kyllä kenenkään antanut niin vähissä olla. Pitkähihaiset päällä oltiin ja hiki valui :eek:

Jospa menis tupakkitauolle nyt kesken romaanin väkerryksen :D Ai niin meillä ompi neiti tänään jo 7kk! Siis minne tää aika menee, ihan oikeestaan :'(
 
En tajuu, mut en osaa kuvitella Tuutin polttavan :eek: . Hauska kyl sit tapaamisessa saada käsitykset ihmisistä oikeille raiteille. Nyt näin netin kautta voi olla monta väärää mielikuvaa :kieh:

YOdottaja ollut kans kovin hiljaa. Tosin olikos hän nyt Tospyn vai kenen luona tänään kahvilla, että henki ainakin hyvin pihisee :saint: .

Mä oon laittamassa valokuvia, meen vielä hetkeksi jatkamaan ja sit soffalle :D . Kummasti iltaa kohti piristyy :ashamed: ja herkkukaapin ovi on auki ihan vapaasti :LOL:
 

Yhteistyössä