2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.18

Meillä Eemikin tänään ryömi hiukkasen!
Ajatteli kai että kun on jo puolivuotias niin ei enää kehtaa vaan makoilla:)
JA kun noi isommatkin kerran oli askarrellu nuo synttärilahjat, niin Eemi muru lahjaksi ajatteli ottaa ja ryömiä:):)

Se mun ystävä joka yöllä sen tytön sai, laitteli äsken viestiä. .Kuulemma tyttö nukkuu hyvin ja imee hienosti..Tuli niin elävästi mieleen se kun Eemi ½ vuotta sitten syntyi, ne fiilikset ja olot kun toisiimme siellä sairaalassa tutustuttiin..Voi että on haikeeta..
Millähän sitä sais sellaisen olon että ei haluais enää lisää lapsia..tämä on niin kovin kroonista tämä mun vauvakuumeilu..
 
Rontti ja katjanna tää miun murre..on itä-karjalaista ja pohjois -karjalaista sekoitusta :D ja tuo pöhötys sana on v.......n ja ketutuksen kanssa ihan sama juttu..tosin..kyllä kaljapöhötys on myös tuttu :D
eli täällä tulee väännettyy ja käännettyy..tosin kirjoittaa kyllä varmaan voisi "kirjakielellä" mutta jotenkin kun sitä tulee vaan kirjoitettuu samalla tavalla kun puhuu :D

rontin munkin teko kuulosti tutulta..tosin mie paistan ihan munkkirasvassa,nyt kyllä laitoin lisäksi ihan normaalia ruoka öljyä.ja rasvaa kans tulee laitettuu vähemmän.löysä pullataikina että saapi ihan kulhosta suoraan ottaa taikinaa ja pyörittää leivinliinan päälle kohoamaan(olen joskus miettinyt että miks pitää se leivinliina olla siellä pullukoiden allakin..ehkä kun äitinikin silleen teki,niin siitä on tapa jäänyt minullekkin)
munkit oli hyviä,tosin ite en syönyt kuin yhden,5 pääty pakastimeen,ja muutama papalle maistiaisia.loput uppos likkojen ja miehen suihin
:eek:

kaulapoimuista venlalla yhessä vaiheessa kaula hautu hirmu helposti,ja meni auki..mutta nyt ei ole pitkään aikaan ollu mitään.olisikohan öljyllä jota laitan kylpyveteen jotakin vaikutusta tohon asiaan..

 
Minäkin siis käyn täällä aina taustailemassa, mutta en vaan jotenkin jaksa kommentoida mihinkään mitään....on muka niin kiirus kokoajan. :eek:

Tosin meillä Essi ryömii ja vie Emmalta aina kaikki lelut ja tutit yms. ja pitää olla silmä tarkkana vahtimassa ja pientä puolustamassa pikkusiskon hyökkäyksiltä. :)

Emmakin menee ja liikkuu mutta ainoastaan pakkivaihteella ja on joka paikassa jumissa. :headwall:

Vapusta sen verran että huomenna päivällä mennään perhekerhoon ulkoilemaan ja makkaraa paistamaan. Isäntäkin tulee taas kotiin kun on maanantaista asti ollut reissussa. Mutta olen ollut sillä aikaa ahkera ja pitänyt jopa kynttiläkutsut neljän lapsen kera. :D

Ilta ollan kotosalla, ja ehkä herkutellaan sipsillä ja limulla. Mutta muuten on ihan tavallinen viikko.
 
*Röyh* tuli sitten muutama munkki syötyä... :ashamed: Jos joku haluaa taivaallisen ihania munkkeja, laittakkee taikinaan maitorahkaa! Aivan mahtavat tulee, ei niin rasvaisen oloiset ja jännä hapan sivumaku. Nam :p Tässä mun käyttämä ohje:

Rahkamunkkitaikina

2 dl maitoa
1 tlk maitorahkaa (250 g)
50 g hiivaa
1-2 tl suolaa
2 dl sokeria
1 rkl vaniljasokeria
1 rkl kardemummaa
1 muna
n. 10 dl vehnäjauhoja
1 dl voisulaa

Ja ihan rypsiöljyssä minäkin paistan.

Jaa, ukko räyhää tuolla jotain, pitänee mennä kuunteleen. :wave:
 
Tohtori
Pääsetkö sinä lauantaina tulemaan? Aion varata pöydän perjantaina, kun tulijoita kuitenkii on useempi.

Sanni nousi sitten tukee vasten seisomaan tänään. Kivvoo tuntu olevan tytöstä, mut äipästä ei...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Onnea Eemille uudesta taidosta :heart: Meillä vaan pakitetaan, eteenpäin ei tunnu olevan kiire. Eipä sen puoleen sitte kun pimatsu liikkeelle lähtee, saa äitikin liikuntaa yllin kyllin. Joten ei kiirettä :D
Yhtään Eemin uutta taitoa väheksymättä pakko sanoa että Eemi eteni varmaan yhteensä 10 cm.. Mutta siitä se lähtee..:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Onnea Eemille uudesta taidosta :heart: Meillä vaan pakitetaan, eteenpäin ei tunnu olevan kiire. Eipä sen puoleen sitte kun pimatsu liikkeelle lähtee, saa äitikin liikuntaa yllin kyllin. Joten ei kiirettä :D
Yhtään Eemin uutta taitoa väheksymättä pakko sanoa että Eemi eteni varmaan yhteensä 10 cm.. Mutta siitä se lähtee..:)
Alku se on sekin :D Ja kohta juoksee nopeammin kuin äiti ehtii perään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Onnea Eemille uudesta taidosta :heart: Meillä vaan pakitetaan, eteenpäin ei tunnu olevan kiire. Eipä sen puoleen sitte kun pimatsu liikkeelle lähtee, saa äitikin liikuntaa yllin kyllin. Joten ei kiirettä :D
Yhtään Eemin uutta taitoa väheksymättä pakko sanoa että Eemi eteni varmaan yhteensä 10 cm.. Mutta siitä se lähtee..:)
Alku se on sekin :D Ja kohta juoksee nopeammin kuin äiti ehtii perään :D
Tätä pahoin pelkään..on jo nyt sellaiset elkeet :LOL:
 
Tahtoo nähdä Henkan rusketuksen! Harkitsin tuota suihkurusketusta itsekkin. Olis vähän ihoystävällisempi kuin solarium tai arskanotto. Kellään kokemusta kestopigmentoinnista? Kevät ja uus tukka on saanut mut taas katsomaan kriittisesti peiliin -jotain tarttis tehdä.

Isäntä ehdotti et lähdettäis vappuna kahdestaan juhlimaan ja jätettäs Eeli mummolle. Ei olla oltu Eelin syntymän jälkeen kahdestaan kuin kerran leffassa... mut silti... :'( Osaakohan sitä rentoutua yhtään jos Eeli on yötä mummolassa. Pitää vielä harkita. Miten tää onkin niin vaikeeta.

Imetyksestä Olen saanut lähinnä positiivista kommenttia. Imettelen kyllä enää harvakseltaan. Kerran pari päivässä. Eeli alkaa jo vähän vieraantua tissistä. Sitähän mä halusinkin kun mulla on toiminnassa enää toinen tissi. Toinen oli kuiva sukka ja toinen kunnon maitohinkki -ei kiva, ei. Puolivuotta mulla oli tavotteena ja Eelihän on kohta 7kk. Haikeeta. Taas yhden aikakauden loppu häämöttää. Yhtä jossittelua mulla taas. Jos oisin vaan tiukasti imettäny myös sitä kuivempaa tissiä niin... jne.

Jännityksellä odotan miten tää yö menee. Yritän opettaa Eeliä takas omaan sänkyyn. Whis me luck :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Sanni nousi sitten tukee vasten seisomaan tänään. Kivvoo tuntu olevan tytöstä, mut äipästä ei...

Sannilla on kiire liikkeelle. Ei muuta kun kypärä päähän ja tyynyt typyn molemmin puolin pehmukkeeksi :D
Minä Sannia kehottelin pysymään maassa, mut nauro vaan ja yritti hyppiä


 
Unikoulusta hain netistä tietoa ja tämmöinen löytyi:

"Kuuden elinkuukauden jälkeen uni sisältää, varsinkin aamuyön vaiheessa, vilkeunijaksoja ennen hetken kestävää valverajalla viivähtämistä, jonka jälkeen alkaa uusi unisykli. Pienet vauvat aloittavat unensa aktiivisella unella ja painuvat sen jälkeen syvälle, palatakseen jälleen kevyempään uneen. Heidän unisyklinsä on pituudeltaan n. 50 min., kun se on aikuisella. n. puolitoista tuntia. Tämän vuoksi vauvan herääminen ajoittuu useimmiten aikuisen syvimmän unen vaiheeseen, jossa aivot eivät ole virittäytyneet valvetilaan, vaan aikuinen herää hämmentyneenä ja sekavana ja usein vihaisena. Syvimmässä unen vaiheessa herättäminen on pitkään tunnettu kidutuskeinona."

Tuo viimenen lause on kyllä paras :D
Kokonaisuudessaan teksti löytyy täältä http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2547,6444,6445,7649 Oli ihan mielenkiintoista luettavaa lapsen unesta ja nukahtamisesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Sanni nousi sitten tukee vasten seisomaan tänään. Kivvoo tuntu olevan tytöstä, mut äipästä ei...

Sannilla on kiire liikkeelle. Ei muuta kun kypärä päähän ja tyynyt typyn molemmin puolin pehmukkeeksi :D
Minä Sannia kehottelin pysymään maassa, mut nauro vaan ja yritti hyppiä
Sanni se varmaan ajattelee että hittoako sitä enää jarruttelemaan
Varmaan suunittelee jo seuraavaa vaihetta, kävelyä tai kiipeilyä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
aikuisen syvimmän unen vaiheeseen, jossa aivot eivät ole virittäytyneet valvetilaan, vaan aikuinen herää hämmentyneenä ja sekavana ja usein vihaisena. Syvimmässä unen vaiheessa herättäminen on pitkään tunnettu kidutuskeinona."
Meillä ukko ei uskalla herättää minuu kesken unien jostain kumman syystä:whistle: Meijen äiti kerran soitti ja tuo vastas mun puhelimeen ja oli sanonut ettei taatusti herätä kun sen jälkeen minuu ei kattele pirukaan :ashamed:
 
Unesta Mä en muista yleensä miten edellinen yö on mennyt! Siis montako kertaa on herätty, syöty jne. Isäntä kysyy yleensä et miten yö meni (esim nyt yövuorossa) Mistä minä tietäisin! Onko muilla samaa?
 
Juu ei tunnu likka paranevan.. Kuinka kauan suomessa odotellaan antibiootin vaikuttamista ja annetaaan 39-40 asteen sahaavan kuumeen jatkua ? Musta tuntuu ettà meidàn Annikalla on nyt jotain muutakin kun vaan kurkkutulehdus.. Ei voi jatkua nàin meno :/ Ja ajatelkaa mità miehen yksi tuttu sanoi tànààn, kun nàmà idiootit ovat tààllà niin sità mieltà ettà meidàn Annika on liian lihava.. Ettà no voi voi, mutta nythàn se tyttò sitten samassa laihtuukin kun ei saa syòdyksi :kieh: :kieh: Saatanan saatana, ettà kehtaakin!!! Lapsi on 6 kuukauden ja jo idiootit miettii dieettejà!!!!!!!!! Perkele jos olisin siinà ollut niin olisin varmasti motannut! :kieh: :kieh: Kyllà ihminen sità niiin pinnallisia ja tyhmià tyyppejà edestànsà lòytààkin :kieh:
 

Yhteistyössä