2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.18

Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Sanni on saanu vaaleeta ja tummaa leipää+voita, jäätelöö, suklaata, tikkaria, perunaa ja makkarakastiketta, sienikastiketta, kiisseliä ja kermavaahtoo, keksiä, pullaa, nakkia, vaahtokarkkia, kinkkukiusausta, täytekakkua...
joo,on meilläkin venla saanut jäätelöö,normaalia pottumuussia..tosin lusikan kärellä maistettuna..ja olis varmaan enempikin syönyt :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Ehdin lukaista tuolta että olit kertonut meidän tavanneen jo, ja että mies ei vastannut mielikuvaa..herää kysymys että millaiseksi olit ajatellut..utelee..
No jotenkin oli mielikuva sellaisesta vaaleasta pitkästä pyykkilauta tyypistä :D En tiiä miten sellainen kuva oli tullut, mutta kuitenkin... Sehän olikin ihan perus suomalainen ukko :saint: :LOL:

Kiva, että hautajaiset meni kivasti. Moni kyselikin siinä päivän aikaan kenen hautajaisia kylällä vietetään (täälläkö muka uteliasta väkeä :whistle: ).
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Ehdin lukaista tuolta että olit kertonut meidän tavanneen jo, ja että mies ei vastannut mielikuvaa..herää kysymys että millaiseksi olit ajatellut..utelee..
No jotenkin oli mielikuva sellaisesta vaaleasta pitkästä pyykkilauta tyypistä :D En tiiä miten sellainen kuva oli tullut, mutta kuitenkin... Sehän olikin ihan perus suomalainen ukko :saint: :LOL:

Kiva, että hautajaiset meni kivasti. Moni kyselikin siinä päivän aikaan kenen hautajaisia kylällä vietetään (täälläkö muka uteliasta väkeä :whistle: ).
Joo, katselin kun sieltä kirkolta lähdettiin, niin jotkut oli jo siellä haudalla niitä seppeleitä lukemassa..

Ihan tavallinen ukko tuo on, ja eikä ihan vaaleakaan :) Pyykkilauta on tainnut joskus ollakin, tiedä minne on kadonnut:)


 
Alkuperäinen kirjoittaja niinukka:
topsy oletko porkkanan,ja kurkun raastanu vai miten antanu?kun ei nyt venlukka noilla kahella hampaan tynkällä taija kovin isoja paloja irti saada.. :D
tota tomattia pitääkin kokeilla,parsaa,ja kukkakaalia kyllä tykkää syödä kun pieniä nuppuja antaa. :D
Porkkanan annan raakana. Meillä kun Mintulla ei ole yhtään hammasta vielä niin sen syöminen on kyllä mennyt harakoille, tai kai se kivalta tuntuu ikenissä. Kurkkua leikkaan ison pitkän palan, sellaisen neljäsosan kurkusta pystysuunnassa ja siitä saa sitten imeskeltyä sitä keskustaa ja kivasti reunojakin. Kuoret otan pois.
 
Piti jo eilen kommentoida, että IHANIA KUVIA KAIKILLA! :heart: :heart: :heart:

Täällä meni viime yö suht hyvin. Tein kans saman kuin tuutis tais tehdä: vauvalle t-paita ja vaippa vaan päälle. Sitten laitoin kans akkelin ahtaalle eli rullasin pötkylät makuupussista ja peitosta kummallekin puolelle tyttöä, ettei pysty pyörimään sängyssään ja kääntelin vaan kylkeä kun tuttia pyys. Ja pyys sitä ehkä n.5 kertaa. Aamulla annoin vellin puol seiska, enkä suostunut nousemaan ylös ennenkuin ysiltä :ashamed: Muutaman kerran pistin vellin jälkeen tuttia, niin nukahti uudestaan. Jo oli kumman pirteä olo,kun sai nukkua pidempäänkin vaikkakin pätkissä. Ainahan mä herään seiskalta, oli arki tai vkl.

Täällä on vissiin muutkin lokakuiset mammat olleet pihatöissä :D Me tehtiin meidän yks pihan osa tuossa muutamana viikonloppuna ja nyt sitten istutin siihen nurtsia. Siemenet loppu kesken niin piti hakea lisää ja samalla ostin elämäni ensimmäiset kukkasipulit! :flower: :D Tenpähäntä sitten ensimmäisen kukkapenkkini :D
Ja toivon nyt sitten sadetta lähi viikoiksi että lähtevät itämään nurtsit ja kukkasipulit :D

Hauskat illan jatkot kaikille! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Sanni on saanu vaaleeta ja tummaa leipää+voita, jäätelöö, suklaata, tikkaria, perunaa ja makkarakastiketta, sienikastiketta, kiisseliä ja kermavaahtoo, keksiä, pullaa, nakkia, vaahtokarkkia, kinkkukiusausta, täytekakkua...

:eek: :eek: :LOL: Sannihan syö enemmän kuin minä :LOL:

Mä en aio antaa tuolle meidän akalle mitään ylimääräistä ennen ensimmäistä syntymäpäivää. Samoin tein Annille. Siis ei mitään sokeri/suolapitoista. Suolaakin vältän toisenkin vuoden. Enintään vähäsuolaista. Onko kukaan muu samalla pirttihirmulinjalla? ;)
Sienikastiketta :p :p Pakko saada nyt ja heti sienikastiketta, mielellään metsästäjänleipäversiona!!! |O |O Tai sienisalaattia!! :p |O Hirvee nälkä siis! :LOL:
 
dirlittan :hug: mukava kuullaettä hautajaiseton mennythyvin..ja ihania kuvia,melkoinen naku nalle :heart:
meillä on syöty
leipiä,maissinaksuja,kasvispihviä,grillimakkaraa,domino keksien täytettä,kermavaahtoa,täytekakkua,muumi keksiä,vesi rinkeliä,jäätelöä,vesimelonia,tikkaria,öö olikohan viel jotain muuta..

voi ku satas vettä yöllä niin vihertys noi maisematki hiukan ja lähtis enin pöly pois..
katoin äsken sitä petteri summasen jokukaltaiseni ohjelmaa,oli kyl hyvä..hitto ois pitäny se eka jaksoki kattoo ku eiks se lopu jo seuraavalla kerralla?
 
samoilla linjoilla topsyn kanssa! meillä esikoinen sai pullaa ensimmäisen kerran 1 vuotis synttäreillä, kakkua silloin maistoi. sitten ensimmäiset karkit sai vasta päivää ennen 2 vuotis synttäriä ja se oli suklaakalenterin suklaata johon neiti ekan kerran sanoi kun avas luukun et hyi kakkaa! mut sit kun maistoi ni johan oli hyvää :D nytkään karkkia ei anneta syödä hirveesti eikä hää sitä vaadikkaan, viinirypäleet on ison tytyn herkkua!

monet sanoo et ei onnistu toisen kohalla mut minun mielestä se on ihan omasta asenteesta kiinni.. esikon kanssakin pystyin syömään nameja ihan huoletta vaikka näki ja sanottiin et nää on aikuisten juttuja ja annettiin hälle rusinoita tms. ja ne oli ok!
Aijon siis pitää pintani vaikka mummot surkuttelee että niin kovin säälittää kun toinen ei saa hyvää syödä, kyllä sitä vaan ehtii myöhemminkin :kieh:
 
Heipsan!
Menihän se sade ohi meillä ja päästiin miehen kanssa ja Eemilin kanssa vaunuilemaan. Brenda koirakin tietty mukana :) Käytiin siellä cittarissa ja jätettiin Brenda koirille tarkoitettuun häkkiin pihalle ja hyvä että muistettiin ottaa lähtiessä mukaan :snotty: Siis luoja miten minulla on mennyt muisti ja olen tullut jotenkin hajamieliseksi ja mies kanssa. Oliskohan väsyllä osuutta asiassa ja tällä omalla tämän hetken tilallani :/ Aivan tuli huono omatunto, jos olisin Brendan sinne unohtanut :ashamed: Olisi ollut noloa lähteä sitä hakemaan autolla sitten kotiin :LOL: Se on jotenkin niin rauhallinen ja huomaamaton nykyään. Jotenkin kun oli 2 koiraa, ne jotenkin liikkuivat kotona tietty enemmän ja pitivät elämääkin yllä. Välillä käy sääliksi Brendaa, kun ei ole enää koirakaveria, mutta tähän saumaan ei kyllä todellakaan koiranpentua nyt, huh :eek:

Kun sade meni ohi, meillä tuli kylmä ulkona :kieh: huomiseksi lupasi +5 astetta lämmintä enää, kun eilen oli varmaan +20 :(

En minäkään aio antaa Eemilille mitään suola/sokeri pitoista vielä piiitkäään aikaan ;)

Mutta nyt nukkumaan :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
samoilla linjoilla topsyn kanssa! meillä esikoinen sai pullaa ensimmäisen kerran 1 vuotis synttäreillä, kakkua silloin maistoi. sitten ensimmäiset karkit sai vasta päivää ennen 2 vuotis synttäriä ja se oli suklaakalenterin suklaata johon neiti ekan kerran sanoi kun avas luukun et hyi kakkaa! mut sit kun maistoi ni johan oli hyvää :D nytkään karkkia ei anneta syödä hirveesti eikä hää sitä vaadikkaan, viinirypäleet on ison tytyn herkkua!

monet sanoo et ei onnistu toisen kohalla mut minun mielestä se on ihan omasta asenteesta kiinni.. esikon kanssakin pystyin syömään nameja ihan huoletta vaikka näki ja sanottiin et nää on aikuisten juttuja ja annettiin hälle rusinoita tms. ja ne oli ok!
Aijon siis pitää pintani vaikka mummot surkuttelee että niin kovin säälittää kun toinen ei saa hyvää syödä, kyllä sitä vaan ehtii myöhemminkin :kieh:
Meillä myös mummojen mielestä olen aika v:mäinen äiti kun en anna lapseni syödä keksiä ja pullaa juuri ennen ruoka-aikaa... :whistle: Vaan minkäs sille pakkomielteelleen voi ;)
 
Topsy2 Mà taidan olla kanssa tuolla pirttihirmulinjalla osakseen ;) Jààtelòà olen annikalle antanut 3 lusikallista ja kanssa kermavaahtoa saanut maistella mutta muuten en sitten mitààn kun pelkààn just noita suolaisia ja sokerisia juttuja.. Ettei saa liikaa..
Mutta antakaas mulle hyvàt rouvat nyt neuvoja eli mità ja miten voisin antaa tuolle annikalle ruokaa kàteen, siis ettà rupeaa tottumaan isompiin paloihin yms. Oletteko antaneet justiinsa esim. kokonaisen banaanin kàteen ja vauva saanut itse sità maiskutella ?? Kun tààllà ei mitààn maissinaksuja ole.. Ja leipàkin on pehmoista sorttia ettà sitàkààn ei varmaan voi antaa ( paitsi kyllà varmaan jotain kovaakin lòytyy, pitàà katsastaa seuraavalla kerralla kaupassa ) Kuinkas tuota porkkanaa olette antaneet raakana ? Siis raastettu lautasella ja siità saa itse kumota kurkkuun ??

Ja seuraavaksi VINKKI mulle sanoi tànààn lastenlààkàri ettà tàmàn ikàiselle voi antaa VUOHENMAITOA, joka vastaa àidinmaitoa ravinto-arvoltaan paitsi ettà siità puuttuu e-vitamiini sekà vuohenjuustoa.. Ajattelin sitten huomenna kàydà kaupassa ja tehdà vihannes-vuohenjuusto soseen :) Ja parmisaanijuustoakin laitetaan pari teelusikallista ruuan joukkoon, sehàn sisàltàà hirvittàvàn mààràn kalsiumia niin ei tarvitse sitten niin hermoilla sen maidon juonnin kanssa :) Siis nàin tààllà :) Mutta en tiedà sitten onko mimmoista se vuohenjuusto, tehty erikseen vauvoille vai kuinka... Nyt neiti kutsuu pitàà mennà....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
Topsy2 Mà taidan olla kanssa tuolla pirttihirmulinjalla osakseen ;) Jààtelòà olen annikalle antanut 3 lusikallista ja kanssa kermavaahtoa saanut maistella mutta muuten en sitten mitààn kun pelkààn just noita suolaisia ja sokerisia juttuja.. Ettei saa liikaa..
Mutta antakaas mulle hyvàt rouvat nyt neuvoja eli mità ja miten voisin antaa tuolle annikalle ruokaa kàteen, siis ettà rupeaa tottumaan isompiin paloihin yms. Oletteko antaneet justiinsa esim. kokonaisen banaanin kàteen ja vauva saanut itse sità maiskutella ?? Kun tààllà ei mitààn maissinaksuja ole.. Ja leipàkin on pehmoista sorttia ettà sitàkààn ei varmaan voi antaa ( paitsi kyllà varmaan jotain kovaakin lòytyy, pitàà katsastaa seuraavalla kerralla kaupassa ) Kuinkas tuota porkkanaa olette antaneet raakana ? Siis raastettu lautasella ja siità saa itse kumota kurkkuun ??

Ja seuraavaksi VINKKI mulle sanoi tànààn lastenlààkàri ettà tàmàn ikàiselle voi antaa VUOHENMAITOA, joka vastaa àidinmaitoa ravinto-arvoltaan paitsi ettà siità puuttuu e-vitamiini sekà vuohenjuustoa.. Ajattelin sitten huomenna kàydà kaupassa ja tehdà vihannes-vuohenjuusto soseen :) Ja parmisaanijuustoakin laitetaan pari teelusikallista ruuan joukkoon, sehàn sisàltàà hirvittàvàn mààràn kalsiumia niin ei tarvitse sitten niin hermoilla sen maidon juonnin kanssa :) Siis nàin tààllà :) Mutta en tiedà sitten onko mimmoista se vuohenjuusto, tehty erikseen vauvoille vai kuinka... Nyt neiti kutsuu pitàà mennà....
Joo meillä oli aikanaan vuohia kotona ja juuri neuvolasta kyseli joskos meiltä sais sitä maitoa joillekkin lapsille, kun oli lehmänmaitoallergiaa. Mutta meillä ei sillä hetkellä ollut harmiksemme lypsäviä kuttuja. Noita kuttuloita vaan on niin vähän ja en tiedä miten kaupasta sitä saisi jos olisi tarve :/ ja kuin hintavaa.
 
Ajatelkaas vappuaattona oli vielä niin kylmähkö ilma meillä, että Eemilillä vielä paksumpi pipo oli päässä, komea aurinkoinen keli oli, että tottakai piti aurinkolasit olla päässä ;) muuten käy silmiin tosissaan :) Kuvassa oltiin lähdössä käymään kaupassa ja korkkaamassa jäätelökausi käymällä jäätelökioskilla, mummo kun pitää sellaisia

;)



Nyt sinne nukkumaan :LOL:
 
Heippa!

Vappulomalta palattu ja hyvin meni =)

Ryömimisharjotukset on olleet hieman taka-alalla nyt vapun aikaan. Muutamia vetoja on menty eteenpäin mutta muuten mennään edelleen navanympärillä. Mutta mutta, Silja se yllätti kaikki lauantaina ja [/b]alko puhumaan :eek:

Nyt sitten kokoajan huutaa äittää ja launtaina kun olin saunassa niin oli alkanu sillä välin anopin sylissä huutamaan äitäntyttöä! Minä aina oon Siljaa sylissä pitäny ja sanonu samalla äitin tytöksi, niin nyt sitten alkanu pieni tuota väsyneenä itkun seasta huutamaan. Jatko tuota sillon lauantaina vielä pitkin iltaa aina kun hävisin näkyvistä ja niin selvästi tuli tuo puhe ettei mitään epäilystäkään jääny sanoista. Voitte uskoa että oltiin ihmeissään.... Nyt ei ole kuitenkaan enää äittäntyttöä huutanu mutta hatkuvasti äittää hokee kun meen vaikka toiseen huoneeseen käymään :LOL:

Nyt nukkumaan, oon ihan poikki -reissussa rähjääntyny- ;)

huomenna palataan!
 
tiipii voi että,varmasti ihana kuulla äittää :D

syömisistä meillä maisteltu äidiltä vähän jäätelöö(en oo uskaltanu paljoo antaa)
maissinaksuja annan sit syöpötellä kun istuu syöttötuolissa.
pysyy hyvin kädessä ja rouskutus kuuluu
:LOL:
kiva kun meilläkin alkanut menemään alas pikkasen rakeiseimpaa ruokaa,ihan haarukalla vaan soseutin pottua,herneitä ja porkkanaa nii alas meni:)
kyllä mää kehuin murua kuinka reipas poika se on :D

täällä joku toinenkin kirjotteli että kun lyhythiaset bodyt vähäisenä,niin myös meillä.
aattelinkin kävästä kirpparilla huomenna kierroksella.
kesä varastoja täytteleen...jos itellekki jotain kivaa löytäs!:)

uimassa käytiin tänään,kaytettiin yks vauva-uinti lippu.
oli mukava viiä poika pulikoimaan kun nyt kahtena kertana peruuntunu.
mukaavahan ttuolla oli ominkin päin =)

nyt painun hakee kahvijukurttia(mun suurinta herkkuu) ja painun hetkeksi viel töllön ääreen.
oikein hyviä öitä kaikille :wave:
 

Yhteistyössä