2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.18

Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
Tuutilulla, kiitos vaan hampi-onmnittelusta. Poika kitisee heti aamusta niin että taitaa suu olla jonkin verran kipeä :'( Mä oikoluin ton sun kirjotuksen ja luin muka että sä haluat valkovuotoa maljakkoon :LOL:

Tuli vielä mieleen tosta kommentoinnista että omasta aktiivisuudesta on aika paljon kiinni kommentoiko muut sun juttuja. Jos ei itse juurikaan kommentoi muiden neuvolakuulumisia yms niin ei varmaan sitten omiakaan kuulumisia monikaan kommentoi. Voi kuulostaa tylyltä mutta näin se taitaa olla. Korjatkaa jos olen väärässä...

dogtorin Antton on kyllä hienon kokoinen poika =)
Kyllä pitää paikkaansa! Vuorovaikutustahan se on täälläkin palstalla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
Tuli vielä mieleen tosta kommentoinnista että omasta aktiivisuudesta on aika paljon kiinni kommentoiko muut sun juttuja. Jos ei itse juurikaan kommentoi muiden neuvolakuulumisia yms niin ei varmaan sitten omiakaan kuulumisia monikaan kommentoi. Voi kuulostaa tylyltä mutta näin se taitaa olla. Korjatkaa jos olen väärässä...
Harvakseltaan itse kirjoittelen, mutta olen huomannut saman asian. Tylyä tai ei, niin se on. Ei mua haittaa jos mun kysymykseen jätetään vastaamatta tai johonkin viestiin kommentoimatta. Enhän itsekään kovin usein vastaile tai kommentoi. Enkä tällä viestillä ole hakemassa muutosta siihen asiaan. :LOL: Mutta, tosiaan, jos sitten haluaa että omat viestit huomioidaan, niin perään huutelu auttaa. :D Muutama harvoin kirjoitteleva on huomiota saanut sillä, että harmittelee kun ei viesteihin vastata. ;) :D
 

:attn: Laihislistaa pukkaa, joten listoilla olijat ilmoilkaa painonne!
:attn:

DOGTOR (60kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +2100g, nyt 65,1kg*

LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta +/-0g, nyt 68,5kg

NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg

NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 66,7kg

PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta -400g, nyt 83,1kg*

TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78kg

TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta -500g, nyt 73,9kg

 
Huomenta :D

Huh,olipas anskalla hyvät mitat :) . Meiän kirppu ei varmaan paina kymmentä kiloo viel yks vuotiaanakaan :LOL: Oikeen jänskättää taas mennä neuvolaan reuílu viikon päästä,kun tuntuu,että eihän tuo typy oo yhtään kasvannu. :eek:

Vakuutuksista Meillä melinalle vakuutus ifistä,sieltä kun kaikki
muutkin vakuutukset niin kävi helpoiten niin. Ei ruvettu sitten kilpailuttaa nuita muita firmoi. Pirun kallishan tuo on,mutta nyt jo ollaan voiton puolella,vaik vakuutus astu voimaan vasta 30.1. On tullut pikkasen noita lääkäreissui :whistle:
Meillä kun alkuun oli nuo bilirubiinit aika korkeella niin pelkäsin,että vaikuttaa vakuutuksen saantiin,mut ei vaikuttanu. Hyvä niin!

Minkäslaisia vappu suunnitelmia teillä on?
Mä huomenna paistelen munkkei ja sit iltasel grillaillaan ja varmaan muutama sidukka juodaan..siinä se :D
Perjantaina me sitten lähdetään tallinnaan päiväristeilylle. Toivottavasti ois hyvä
ilma B) ja toivottavasti neiti osaa reissussa käyttäytyy :)

jaa,pitiköhän mun vielä jotain kommentoida? Ei muista ei..sama pää kun kesät talvet :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Huomenta!

Minttu söi alkuyöstä yhdesti ennenkuin me oltiin laitettu nukkumaan ja sitten yhdesti yöllä :O Ihmetten aika ei ole ohi. Ensi yönä sitten varmaan taas kahden tunnin välein.

Räsynukke, minä voin suosiolla myöntää että en ehdi/jaksa vastata kaikkiin kirjoituksiin, synttäreihin, neuvolakuulumisiin jne. Haluan lukea kaikki palstan viestit, joten siihen menee jo kovasti aikaa. Sitten minusta on kiva kirjoitella tänne omia kuulumisia. Siihenpä se aika oikeastaan jo menee, ja kotihommat taas kutsuvat. Olen kuitenkin ajatellut että muut palstalaiset mieluummin varmaan lueskelevat toisten kuulumisia kuin onnitteluja jne. Koen siitä välillä huonoa omaatuntoa, etten ehdi kaikille vastailla, mutta sellaistahan se lapsi perheessä. Luen kuitenkin kaikki viestit todella tarkkaan ja usein mietin että "onpas anska kivasti kasvanut" tai "no ilmestyihän se Heidi ja Annikakin taas paikalle ja toivottavasti Annika tervehtyy pian", tai esimerkiksi Rontin viestejä on kiva lukea, mutta tuskin ikinä olen niihin vastannut? Tai teidän Tilda jututkin kiinnosti, vaikka ikinä en kommentoinut kuinka hienoja juttuja osaatte tehdä! Eli niin vain kun alan sitten viestiä lukemisen jälkeen kirjoittamaan, on hankala muistaa mitä kukin on kirjoitellut ja nopeimmin selviää kirjoittelemalla vain omat kuulumiset. Toki, kun usein palstalla käyn, tulee sitten vastailtuakin yksittäisillä viesteillä kysymyksiin jne. Mutta yleensä onnittelut jne jätän kirjoittelematta. Mutta tiedoksi, mielessä ja jo sydämessäkin olette ja iloitsen jokaisen syntymäpäivästä, hyvästä yöstä ja hampaasta hiljaa mielessäni ja hymyillen :heart: Ja näin ajattelen teidänkin ajattelevan minun kirjoituksistani, enkä todellakaan pety jos minun kirjoituksiini ei kommentoida :)

Niin ja vakuutuskysymyksen käsitin niin että kaipasit vastauksia heiltä joilla se oli hylätty. Meillä on vakuutus turvassa ja olemme olleet todella tyytyväisiä. Kilpailutin kaikki firmat ennen syntymää ja Turvassa oli halvin samoilla ehdoilla.

Mutta nyt minä suljen päiväksi koneen ja alan hommiin. Anni meni tänään mummulaan, joten meillä mintun kanssa tiedossa vessaremonttia, ulkoilua, pyykin pesua ja kodin siistausta niin että kun Anni kotiutuu voidaan laittaa serpentiinit ja ilmapallot paikalleen. Kesä tulee, jeee! :D
Peesaan topsyä - munkin tulee todella harvoin nykyisin kirjoitettua enkä sitten kaikkea varmasti kommentoi. Mut luen aina kaikki jutut, jokaisen tarinat on ihan yhtä tärkeitä!

Sitten vähän meidän kuulumisia taas pitkästä aikaa. Hilma on vihdoin oppinut kääntymään molempiin suuntiin, tosin ei sitä kovin useasti tee. Halu mennä eteenpäin on kova, mutta vielä Hilma ei ihan hokaa et miten se tapahtuisi :D

Keväästä nautitaan ja viikonloppuna tehtiin ensimmäinen piknik. Hilma oli ihmeissään ja suloinen ilmestys aurinkolaseissaan. Ensi viikolla tulee meilläkin 6 kuukautta täyteen ja samalla viikolla äippä täyttää 30v. Juhlahumua siis luvassa =)

Kiinteitä syödään, tosin aika vähän tuo neiti niitä syö. Puuro uppoaa jo aika hyvin, lihat aloitellaan varmaan ensi viikolla.

Nyt kutsuu ätiä väsynyt neiti, jolla on aamu-unien aika...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Tuo HipKukan tuoli vaikutti hyvältä. Paljon tuli kaikkineen hintaa kun tilasitte, miten hoitui maksaminen? Siis jos saa udella?
Tuolta nettikaupan sivuilta löytyy kaikki tiedot. Tosin vain saksaksi... Mies osaa saksaa, joten hää hoiti mulle tulkkauksen ja tilauksen. Maksaminen hoitui ihan tilisiirtona, tilausvahvistuksessa (s-postina) tuli tilausnumero, joka laitettiin viitteeksi. Tuoli maksoi 79,90e, pehmuste 24,90e ja rahti oli 20e. Eli yhteensä ~125e.
Tuota samaa tuolia myydään suomessakin, hintaan 125e (ilman pehmustetta). Ett vähän siinä ja siinä oliko oikeasti mitään järkeä tilata tuolta. Mutt liikkeessä ei ollu sitä väriä mitä haluttiin ja mie olen vähän sellainen, että jos johonkin asiaan ihastun niin se on sitten pakko saada :ashamed:
Hiukan kyllä kieltämäti jännättiin, ett miten käy. Kun mistään ei löytynyt kokemuksia tuosta nimenomaisesta nettikaupasta. Monesta muusta saksalaisesta löytyi keskustelupalstoilta kokemuksia. Arvatkaa vaan iskikö nyt hinku tilata vielä jotain muutakin :D Mies jo katseli miten paljon olis eroa hinnassa tilata turvaistuin. Harmillista vain, että monet siellä käytössä olevista on vain kasvot menosuuntaan laitettavia. Tää tapa/suositus laittaa selkämenosuuntaan on yleistä vain pohjoismaissa.
 
Huomenta!

Kommentoimisesta mä en viitti kommentoida joka asiaa, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa asiaan :ashamed: :D Tai jos en mitään asiasta tiedä, niin mitäpä sitä turhaan... Olen pahoillani, jos joku siitä loukkaantuu. Mutta en tosiaan loukkaannu siitä, jos kukaan ei kommentoi mun juttuja. Uskon, että kaikki ne lukee tavalla tai toisella ja jos jollakulla on asiaan sanottavaa, niin varmaankin myös kertoo sen.

Pepisa paino on nyt 69,5 eli onko se nyt +1kg?

DIRLITTANILLE ERITTÄIN HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ :hug: :hug: :flower: :heart:


Mä meen maalaamaan nyt eemelin pottaa, sain jo toissapäivänä hiottua ja kitattua sen, eilen maalattua pariin kertaan ja nyt vielä viimeinen silaus. Jos tänään päästäisiin jo käyttämään sitä ihan oikeasti. Ja tunnin päästä tulee meille hieroja, jos vaikka saisin tuon selän johonkin kuntoon...
 
:attn: Laihislistaa pukkaa, joten listoilla olijat ilmoilkaa painonne! =)

DOGTOR (60kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +2100g, nyt 65,1kg*

LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta +1000g, nyt 69,5kg*

NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg

NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 66,7kg

PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta -400g, nyt 83,1kg*

TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78kg

TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta -500g, nyt 73,9kg



 
Vakuutuksista Me otettiin ihan tylsästi Pohjolasta, kun kaikki muutkin vakuutukset on sieltä. Ja hakemus laitettiin jo ennen syntymää.

Kaksikielisyydestä piti Heidille kertoa, kun katselin yhtä vauva dokumenttia ja siinä oli myös kielellisestä kehityksestä. Kaksikielisissä kodeissa lapset jokelteleekin eritavalla eri ihmisille. Eli jos äiti on aina puhunut lapselle englantia, niin lapsi jokeltelee äidille samoin kuin englantilaiset lapset. Jos taas isä on aina puhunut lapselle ranskaa, niin isälle lapsi jokeltelee kuten ranskalaiset lapset. Musta jännä juttu, että jo ennen puhumaan oppimista lapsi ymmärtää vanhempansa erikielisiksi.

Kommentoinnista Kyllähän sitä välillä käy niin, että kukaan ei reakoi omaan kysymykseen, mutta jos joku toinen laittaa saman kysymyksen parin päivän päästä, niin johan vaustauksia tulee :D Mut kyll mulle itellekin käy välillä niin, että huomaan ihmisten vastaavan johonkin, jota en ole edes huomannu kysytyn (välillä tää luettuun keskittyminen heikkoa).

Ja LillaStina: siis maalaat pottaa? Hionut, kitannut? Nyt heräs mielenkiinto, että millainen potta on kyseessä. Tuskin ihan tavallinen muovinen...
 
En mäkään kommentoi jos ei oo mitään sanottavaa =) Itsekkäästi ajateltuna toisten neuvolakuulumiset on mulle vaan numeroita :ashamed: :ashamed: ei niitä monestikaan ehdi ajatuksen kanssa ajatella.
enkä siis suutu tai muutenkaan loukkaannu jos ei mun juttuihin vastailla. Jos on jotain tärkeetä sanottavaa niin sit tummennan tekstin. Kyllä silloin yleensä aina joku vastaa jolla on asiasta jotain kokemusta/sanottavaa.
 
Kiitos onnitteluista, olin ihan yllättynyt. En muistanut että olen täällä edes synttäripäivääni kertonut,..vähänkö olen laho päästäni..

Eemi tänään täyttää ½vuotta, ja aamulla oli neuvola. Mitat 68,5 cm, paino 7420g. Taas tuli kommenttia että on liian kevyt pituuteen nähden..Poika syö 5 ateriaa + tissit päälle, ja on terve, iloinen, nukkuu ok..En ymmärrä sitä naista ja sen käyriä :headwall:

Kiitos HIPKUKALLE vastauksista, alan miestä pehmittämään että haluuuun tuollaisen :p

ANTEEKSI kaikille teille joiden juttuja en kommentoi tai huomaa. Niinkuin kaikilla, on mullakin täällä tätä hulinaa ja hyörinää, ja varsinkin viimeaikoina on tämä oma olo ja ajatukset olleet kovin kovin sotkuisia, ja en ole kai osannut teitä kaikkia huomioida. Koitan parantaa tapani, tuli ihan paha mieli.
Räsynukelle ja muille halit ja kaikille potilaille paranemiset, onnittelut kaikille joilla onniteltavaa on ja jaksuja jokaiselle.

Nyt menen leipomaan kakkua, jos joku vaikka mun synttäreille eksyy:)

ja vielä--mun ystävä sai aamulla tytön, arvaatko oonko hiukan kade ja nyt vauvakuumetta taas pukkaa..takokaahan mulle taas että ei enää meille..
 
Meidän pottatuoli on tosiaan vuodelta kirves ja kypärä. Se on mulle ostettu joskus aikoinaan (eli -79 kai). Siinä on puinen tuoli selkänojalla ja irroitettava muovinen potta. Se tuoli osa on siis sellainen normi pöntön tapanen. Laittelen kuvaa kunhan toi maali kuivuu ja saan sen tuotua tänne yläkertaan. Pitäis keksiä siihen jostain uusi vyö vielä ja sitten se olisi täysin käyttövalmis eemelille.
 
Kommentoinnista
Minäkin olen välillä aktiivisempi, mut yleensä en. Vastailen mieluiten sellaisiin asioihin, joista on kokemusta tai luulen muka jotain tietäväni :D
Minäkään en noihin neuvolamittoihin juuri ota kantaa, jos ei sitten siitä mielipudettä kysytä. Onnittelujenkin kanssa on vähän niin ja näin. Synttärionnitteluja teille äideille, joiden merkkipäivät tiedän, yritän laittaa. Siinäkin välillä vaihtelevalla menestyksellä.
 
lhs
Huomenta! Minä kun muka jo ilmoitin, etten ehdi koneelle, niin nyt sitten änkeän tänne vähän väliä :LOL: :LOL: , tosin on ihan oikeasti ollut asioita, joita olen netistä etsinyt, että en ihan lusmuillessani täällä roiku :saint: :D

Vakuutuksesta meillä on lapsilla hoitokuluvakuutukset, mutta ikinä niitä ei ole käytetty, sairastavat yleensä pari flunssaa vuodessa, ja noista nyt on selvitty ilman ihmeempiä lääkärireissuja, tuntuu toisinaan hurjalle maksaa sellaisia summia, mutta jos sillä pysyy lapset terveenä niin, mikäs siinä sitten :D ;) Tosin nyt meillä on ilmeisesti menossa vak.yhtiö vaihtoon, on alkanut ärsyttämään tämän hetkinen sen verran rankasti :headwall: :kieh:

Tuosta toisten juttujen kommentoinnista, ja vastaamisesta, minä tunnen joskus myös itseni hiukkasen ulkopuoliseksi, mutta tokihan se on ymmärrettävää, että ne jotka täällä kirjoittelevat enemmän, kommentoivat toistensa juttuja enemmän, osahan on tavannut ihan livenäkin, minäkin täältä kaukaa huutelen yksikseni :LOL:
Ja toisaalta, kuten moni sanoi, tulee yleensä vaan luettua viestit läpi, ja sitten kun alkaa kirjoittaa, on unohtanut jo suurimman osan mihin aikoin kommentoida, sama pää, ja silleen.. :LOL:
Mutta kuten kaikki varmaan ymmärtää, niin väsyneenä sitä joskus ottaa nokkiinsa aika herkästä. Joku aika sitten minkäkin tunsin oloni kuin ala-asteelaiseksi, ja palasin mielessäni siihen vaiheeseen, kun istun yksin hiljaa kauempana muista, kun kukaan ei kommentoinut, eikä vastannut yhteenkään kysymykseeni, ja tuli jo ihan paha mieli. Mutta sitten taas paremmin nukutun yön jälkeen hoksasin, että ei kannata ehkä miettiä liikaa, tuskin täällä ketään tarkoituksella sorsitaan, ehkä tämä on vähän räjähdysaltista toisinaan, kun mammat täällä hormoonimyrskyn jälkihuuruissa, ja toisinaan vähän väsyneenä kirjoittelee, ja tämän nyt ei ole tarkoitus loukata ketään, ihan omasta puolestani puhun, minuun nuo hormonit ja väsymys ainakin vaikuttaa melko tavalla :whistle: :D

Jaahan, rinsessa rymäytti melko pahan hajuisen lastin pöksyihin :x , että eikun pikku pyllyn pesulle :wave:
 
Olinpa saada äsken kohtauksen ukolle. :eek: Kuulin kun se aamulla mietti ääneen onkohan yöksi pöydälle jättämänsä ranskalaiset enää syötäviä,( tuntuivat kuulemma kovilta). No ei ollut niihin koskenut eikä vaivautunut roskiinkaan laittamaan, mutta sen sijaan oli tyhjentänyt eiliset kiinalaisen jämät niin että mulle oli jättänyt riisit ja kaksi lihan palaa |O |O Meinasin ottaa puhelun, mutta jätinpä ottamatta :eek: Varmaan parempi niin :x

Rontti:
En minä sen kummemmin tiedä mihin aikovat lomalle. Sen tiedän että suunnitelmissa on menomatka junalla, Annin toiveesta, ja tulomatka sitten autolla. Mies suunnitteli ostavansa auton etelästä joten kai ne johonkin sinnepäin suuntaavat. Mun mies on muuten henkeen ja vereen autokauppias ;) Ja Anni kuuluu puhuvan joka päivä erilaisista kesäloma haaveista. Eilen taisi olla Ariel ( pieni merenneito) maailmaan matka :D

Anni ei kesällä yleensä ole kovinkaan paljon sisällä ja nytkin jo aika myöhään on iltasella ulkona kavereiden kans. Jännä tosiaan kuinka nuo lapsetkin on herännet talviunesta eloon. Tielläkin käy oikea kuhina kun poljetaan pyörällä niin kamalan lujaa että ihan hirvittää. :eek:

Räsynukke :hug: Mun oli tarkoitus kommentoida vakuutusasiaan, mutta en vissiin sitten muistanutkaan :ashamed: Meidän vakuutukset on Tapiolasta ja olen ollut tyytyväinen. Vertailin muistaakseni Ifin ja Tapiolan välillä, koska meillä on muutkin vakuutukset niissä yhtiöissä.

Meillä oli viime yö hyvä =) Kaksi herätystä ja toinen niistä johtui röyhtäyksestä. :D Mutta, mutta, olen nyt antanut Aatun nukkua äidin vieressä ja siinähän tuo uni näyttää maistuvan paremmin kuin hyvin =) Samapa tuo, tulee se päivä varmaan vielä eteen että toimittaa mua pois halailemasta jne :'( joten nautin nyt kun vielä äitin vieressä on kiva olla. ;)
 
meillä on vaihdettu kaikki vakuutukset Pohjolaan, kun ollaan Osuuspankin asiakkaita. Ennen ne oli Ifissä, mutta siellä on huonot henkilövakuutukset, korvaavat hoitokuluja paljon, mutta muuten ei juuri mitään. Siis sellaisia vakuutuksia, mitä vaikka amerikkalaiset käyttää, kun niillä ei ole ilmaista terveydenhuoltoa ollenkaan. Eihän suomalaiset sellasia tartte normaalisti.

Mekin käytiin eilen neuvolassa, mitat 68,3cm, 10 750g ja py jotain 46+cm. Painossa mentiin (taas) Anskan ohi, mutta pituudessa ei :LOL: Essi on potra tyttö ;) Taijetaan tehä siitä painija, eilenkin otti yhden pehmolelun semmoseen koukkuotteeseen kainaloon että oksat pois :D
 
anskahan on ottanut ihan miehenmittaisen kasvupyrähdyksen :D ! juu ja sain nukkumatin tabletit lääkäristä. seuraavaa unetonta jaksoa odottelevat kaapissa. nyt pitää poika taas meitä hereillä yöt; nousee kitisemään parin tunnin välein,ja aamulla ylös 5-6n aikaan |O .....en tiedä mitä tässä tekis......
juu ja imetyksestä vielä; kyllä niitä kommentteja tosiaan tulee kaikenlaisia :eek: !
enää en oo suunnitellu millon lopetan (alussa tais olla tavoite 6kk), kokeilen tarjoilla myös korviketta joskus josko oppis sitä juomaan, jos ei niin eiköhän se jossain vaiheessa vierota ite ittensä näistä tissihommista :heart: ! öisin se on kyllä kätevää; näinä hulinöinä itku ei lopu ja uni tule kuin tissille :heart: hyvä vaan että jollain nukahtaa!

mulla muuten ihan viimosen päälle hormooniraivoitkukohtaus päivä tänään,silmät turvoksissa jo näin aamupäivästä kun kaikki pännii niin vitusti!!!!!! *selaa kalenteria millonkas ne menkat nyt viimeks olikaan*
 
Huomenta!

Kiitos haleista kaikille! Viime yò meni jo paremmin, ei enàà noussut yli 40. Tuntuu ettà antibiootti rupeaa vaikuttamaan. Aamulla neiti sòi 250 ml maitoa joka on jo hyvà merkki! Ajattelin jo ettà kohta saa kàrràtà lapsen sairaalaan tiputukseen kun ei tuo 2 pv ole suostunut juurikaan syòmààn / juomaan. Mutta tàytyy sanoa ettà on mulla sellainen kultakimpale tààllà, kuumetta yli 38 ja vauva naureskelee ja leikkii :heart: Màkin olen unohtanut ihan tyystin syòdà ja ottaa omia antibiootteja tuohon nielutulehdukseen ja kironnut tàtà nyky ajan modernia lààketiedettà! Ettà vuonna 2008 pitàà edelleen kàrsià nàin kovista kuumeista ja kylmà kààreillà toista peitellà pitkin pàivàà kun kuumelààkeen vaikutus lakkaa muutaman tunnin pààstà! JA vielà noin pienen ressukan pitàà kàrsià tàmmòisistà :'( Onneksi sentààn nyt nàkyy valoa tunnelin pààssà.. En olisi vaan millààn uskonut ettà meidàn tytòlle ikinà tulee noin kovaa kuumetta ettà luulin jo ettà toinen kuolee kàsiin :'( Hirvittàvàà nàhdà kun tulee niità kouristuksia ja sitten toinen vaan tuijottaa eteenpàin eikà reagoi enàà mihinkààn... :/ Huh huh..

Hipkukka Juu mà huomasin melkeinpà heti alusta asti ettà Annika ymmàrsi ettà mà puhun eri kieltà, vàlistà se kyllà nàytti hàmmentyneeltà. Erityisesti jos olin jàttànyt murun hoitoon mummolle kun menin esim. kauppaan niin sieltà tullessaan kun avasin suuni katseli mua ihan silmàt suurilla ettà àiti puhuukin ihan eri kieltà kun nuo muut :heart: :heart: :heart:

Meillà lààkàri tànààn kello 11 joten pitàà rupeta heràttelemààn Annikaa ja katsoa jos neiti syò jotakin :)
 

Yhteistyössä