2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.18

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
te siman taitajat..mistä tietää että sima on valmista..?? :ashamed: [color]

En ole koskaan ennen simaa tehnyt, ja on hiukan kateissa tuo tietotaito tässä asiassa..


Sitten kun rusinat noussu pintaan on sima valmista..jos laitoit rusinoita? Muutama ainakin kannattaa just tuon takia laittaa.



juu laitoin, ja ne on pinnassa jo..ja lauantaina siis tehtiin?
Onko oikeesti näin nopeeta??
 
meidän melina menee lattial ihan raivolla eteenpäin..vetää käsillä ja sit osittain ryömii ja menee jopa välil konttaus asentoon :eek: KÄÄK,koht tää mamma ei pysy peräs. ja ukolla tulee hoppu asentaa portti portaitten alapäähän,ylhäällä kun jo on. :D
Ei jaksanu kauaa pimu olla hereilläkään,kun kulutti kaikki energiat tuol lattial touhutes.

kiinteistä Onko jollain tullu poskien punotusta soseista? ja jos niin ootteko vaan jatkanu sen tietyn soseen antoa? Kun meillä nyt taas punotti bataatti-parsakaali soseen jälkeen posket :eek: mutta kun ne punotti myös porkkana soseen ja aprikoosi soseenki jälkeen..eli eihän me voitas mitään syödä,jos punotus allergia oire :headwall:
 
Dirlittan. Ei mulle ole kommentoitu mitenkään imetystä. Enkä oikein uskalla enää mitään suunnitellakaan sen asian suhteen, kun meillä on se ongelma ettei Aatu muualta maitoa suostu juomaankaan. Toisaalta ei mulla ole edes mitään kiirettä lopettaa vaikka välillä kyrsii kun tässä on niin kiinni. Menkat mulla ei ole pysyneet pois imetyksen myötä. Minä en jaksa ymmärtää ihmisiä jotka kommentoi toisten ihmisten imetystä ja sitä onko se heidän mielestä tarpeellista vai ei. :eek: Ei kai imetyksen jatkumisesta voi mitään haittaakaan olla vai voiko?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Alkuperäinen kirjoittaja krisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
te siman taitajat..mistä tietää että sima on valmista..?? :ashamed: [color]

En ole koskaan ennen simaa tehnyt, ja on hiukan kateissa tuo tietotaito tässä asiassa..


Sitten kun rusinat noussu pintaan on sima valmista..jos laitoit rusinoita? Muutama ainakin kannattaa just tuon takia laittaa.



juu laitoin, ja ne on pinnassa jo..ja lauantaina siis tehtiin?
Onko oikeesti näin nopeeta??


Onks ollu lämpimäs kokoajan? Kun huoneenlämmös voi valmistua vissiin kolmes päiväs? Ja ettehän laittanu liikkaa hiivaa
:whistle: :D
 
Viikonloppuna yöt meni päin mäntyä. :headwall: :headwall: Poju heräili taas miten sattuu. :/ Viime yö taisi mennä paremmin, en ainakaan muista kuin klo 00 ja 05 herätykset. Kaipa tämä tästä parempaan suuntaan, ajan kanssa ainakin. :|
Sen verran "pitkän" pätkän viime yönä sain nukuttua, että näin unia. Mun unessa tuutilulla tuli käymään meillä. Ihan tuosta noin vaan tuutis lampsi sisään ja alkoi papattamaan niitä näitä. ;) Olin unessa vähän hölmistyneenä, eihän oltu aikasemmin nähty ja tuossa se vaan istuu ja höpöttelee kuin vanha tuttu konsanaan. :whistle: :LOL: :LOL:
Juu, näin se on, vierotusoireita kun en viikonloppuna ehtiny palstailemaan. :LOL: :LOL:
 
Mie nukutin poikaa, kun ovi kello soi :kieh: Just oli jätkä nukahtamassa. Mut en mie sit osannukkaan olla kiukkunen oven takana oleville. Siellä kun oli postimies meitin syöttötuolin kanssa :D Yesh!
Myö tilattiin syöttötuoli Saksasta, merkkinä TippTopp. 19.4 laitettiin tilaus ja netin kautta maksettiin ja nyt tuli kotiovelle asti. Tällä kokemuksella uskallan suositella http://www.baby-direkt.de/ sivua. Nyt syyhyä sormet päästä kokoamaan tuota. Jos sais poika tänään syödä päiväruokansa niin kuin isot vauvat ;)
 
Dirlittan meillä kans imetetään ja kyllä on suunnitelmissa sitä jatkaakin. Meillähän pidettiin unikoulua ja vähennettiin noita yösyöntejä, muuten mennään niinku ennenkin, mutta tokihan nuo tissittelyt on vähentyneet kun kerran kiinteitä syödään. Nyt kun meillä vihdoin nukutaan hyvin ekaa kertaa koko aikana niin aion nauttia tästä kesään asti ja opettaa kunnolla kiinteisiin. Kesän aikana sitten varmaan alan hiljalleen vähentelemään syöttökertoja ja joskus syksyllä sitten lopetan kokonaan.
Mulle on ainakin tullu vaan kehotuksia jatkaa imetystä. Muutama viikko takaperin olin ihan poikki valvottujen öitten takia ja sillon ajattelin koko homman lopettamista mutta anoppi kannusti jatkamaan, niin ja Katjannastakin oli paljon apua tsemppauksessa :flower:

Meillähän Silja ei syö ollenkaan pullosta joten jos nyt lopettaisin rintamaidon antamisen niin tulis kyllä ongelmia nesteen saannin suhteen...

Eihän näitä asioita voi kuitenkaan ihan loppuun asti suunnitella, sen viimesen päätöksen tekee kuitenkin tuo itse syöjä ;) mutta nyt mennään näin ja sitten vähitellen syksyä kohden vois harvennella kertoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pepisa:
Sen verran "pitkän" pätkän viime yönä sain nukuttua, että näin unia. Mun unessa tuutilulla tuli käymään meillä. Ihan tuosta noin vaan tuutis lampsi sisään ja alkoi papattamaan niitä näitä. ;) Olin unessa vähän hölmistyneenä, eihän oltu aikasemmin nähty ja tuossa se vaan istuu ja höpöttelee kuin vanha tuttu konsanaan. :whistle: :LOL: :LOL:
ilmankos olo on väsynyt ja miä se vaan syytän tenavii... Ite se juoksen maailmalla yötä myöten
*pyytää lepoa ensi yönä*
 
dogtor: mitäh?!?! meillekkin semmonen pimennysverho |O |O |O |O |O |O |O ! *herättiin viideltä* :eek:
tissigallup juu meillä kaikki maito annetaan tissistä; voisin jo pikkuhiljaa ajaa maidontuotantoa alas mutta herralleppa ei tutteli maistu! ollaan ukon kans nyt vähän ihmeissään tän asian kanssa :/ . tuumailin tuossa että auttaskohan jos kokeilin nannia?
jos se ois paremman makuista? :D

mut nyt peseen tukkaväri pois päästä :wave:
ainiin ja lääkärikin tänään koskien sitä mun nukkumisongelmaa *tabuja kiitos :D *
 
lhs
Vien nyt tilaa, mutta piti vielä kommentoida tuohon imetykseen..Unohtui noiden hymiöiden kanssa leikkiessä :ashamed:

Eli imetyksestä, minä olen imettänyt poikia yli vuoden kumpaakin, ja kyllähän se jossain vaiheessa muuttui siitä hyväntahtoisesta "vieläkö imetät?" kyselystä, sellaiseen tympääntyneeseen ihmettelyyn "ai vieläkö sinä imetät?!!"
Minä en ole koskaan välittänyt siitä, mitä muut ajattelee, oma on vauva, ja omat on tissini, imetän juuri niin kauan, kuin se vauvalle ja minulle sopii :LOL:

Meillä siis mennään pääasiassa rinnalla edelleen, soseita pikkuhiljaa on alkanut neidille kelvata, päivällä annan pikku annoksen pottua/bataattia/maissia/porkkanaa, jotain noista sekoitettuna, ja nyt on iltapuuro otettu kuvioihin, jonka jälkeen vielä reilu annos tissimaitoa.
Muuten siis edelleen täysin rinnalla.

Meillä ei kukaan ole koskaan juonut pullosta mitään, vaan olen tarvittaessa antanut hörppyyttämällä tai nokkamukista pumpattua maitoa, mutta harvassa ne kerrat on kyllä olleet. Minä olen niin kiinni vauvassa, ettei minusta olisi lähtijäksi pidemmäksi aikaa mihinkään. Kyllähän sitä toki joksikin tunniksi tässä kohta pääseekin taas johonkin, kunhan tuo iltapuuro alkaa kunnolla upota.



Piti vielä kokeilla..
 
lhs
Höh, tuli väärä kuva äsken, en mä sitten osannutkaan enää :headwall:

Sitä vielä piti tuohon imetykseen lisätä, että tokihan siitä rintamaidosta on hyötyä vielä sen 6kk jälkeenkin, pitäähän vauvan maitoa juoda, ja rintamaidossa on edelleen ihan samalla tavalla kaikki mitä vauva tarvitsee, kuin ennenkin. :)
 
Imetystähän miun piti kommentoida kans. Mie oon aatellu, että imetän niin kauan kuin se sujuu. Mielellään imettäisin sinne asti kunnes aletaan antamaan oikeaa lehmänmaitoa. Ei huvittas alkaa ostelemaan korvikkeita, kun tähänkin asti on selvitty 'omalla tuotannolla'. Soseita me ollaan aloiteltu, mutta täytyy tunnustaa, että helpommin mie tarjoan rintaa kuin alan lämmittämään ruokaa ja syöttämään (laiskuus) :ashamed: Eihän syömisestä sit meinaa mitään tulla, kun on massu jo täynnä maitoa. Tätä menoa poika syö tissiä vielä rippikoulu iässä, kun äiti pääsee niin (muka) helpolla, kun ei tarvi ruokaa tehä :snotty:
Jos nyt ryhdistäytys ja oikeasti alkois painottaa kiinteitä. Yötkin vois sen myötä muuttua paremmiks. Ja soseiden aloituksen jälkeen meillä helpotti tuo panttaus ongelmakin :)

Kommentteja en ole saanut minkäänlaisia. Vähän olen siitä ihmeissänikin. No, täytyy katsoa kunhan oma äiti tulee kylään.... Hää on ollu jo alusta asti sitä mieltä, ettei noin iso poika selviä tissimaidolla. (Kiinteät olis pitänyt alottaa 6viikkosena ja korviketta antaa, kun se on tuhdimpaa yms)
Mut saa nähä, voihan tässä tapahtua vaikka mitä vielä. Kuukautisetkin on vielä pysyny poissa. Toisaalta tekis mieli alkaa vierottamaan poikaa pois tissiltä. Kunhan kuukautiskierto taas alkaa ja elimistö on hetken levähtänyt, on tarkoitus kokeilla kasvattaa pojalle sisarus. Alkiot odottavat pakkasessa ja miellellään en haluis niiden vanhenevan turhan paljon. Ja jossain vaiheessa pakastussopimuksen määräaikakin umpeutuu :| Mutta nyt meni hiukan jo muihin aiheisiin ja toivottavasti ei turhan sekavaksi teksti sen takia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Dirlittan. Ei mulle ole kommentoitu mitenkään imetystä. Enkä oikein uskalla enää mitään suunnitellakaan sen asian suhteen, kun meillä on se ongelma ettei Aatu muualta maitoa suostu juomaankaan. Toisaalta ei mulla ole edes mitään kiirettä lopettaa vaikka välillä kyrsii kun tässä on niin kiinni. Menkat mulla ei ole pysyneet pois imetyksen myötä. Minä en jaksa ymmärtää ihmisiä jotka kommentoi toisten ihmisten imetystä ja sitä onko se heidän mielestä tarpeellista vai ei. :eek: Ei kai imetyksen jatkumisesta voi mitään haittaakaan olla vai voiko?
Eikös osittaista imetystä suositella jatkettavaksi 1v. saakka...
 
Kiitos Tiipii. :flower: kiva kuulla että minustakin on apua jollekin. =)

Nyt on käyty kulmat ja ripset maalaamassa kestovärillä ja tunnin päästä kaupungille kampaamoon =) Ihana kun on tälläinen hömppä päivä =) =) mistähän saisin vielä jonkun rentoutus hieronnan :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
imetysgalluppia tissittelijöille ja muillekin..:
Ootteko "suunnitelleet" kauanko aiotte imettää..Onko teille kommentoitu mitään että miksi vielä imetätte?
Pohdin tätä kun Eemi huomenna 6kk(apua) ja olen nyt muutaman kerran saanut vastailla että miksi imetän vielä, ja että ei tämän ikäinen enää tarvitse tissimaitoa..
Toisaalta mulla ei kiirettä imetystä lopettaa kun tämä kerran vielä sujuu, ja tekee yösyötöt helpoiksi ja menkatkin pysyneet poissa.. Toisaalta joskus sitä on kuitenkin lopeteltava..
Meillä noi molemmat isommat lopetti itsekseen tässä 6kk kohdalla, en siis koskaan varsinaisesti ole joutunut tissistä vieroittamaan. Nyt Eemillä ei ole kyllä mitään elettäkään että luopuisi vielä tästä herkusta:)
ei oo kukaan maininnu sanallakaan,et miks imetän...ja aion kyl imettää vielä jos jätkälle vaan kelpaa...nyt ainaki tuntuu kelpaavan :D .....Emmaa imetin aikanaan 11kk ja sit se vaan jotenki loppu,ku imetin siin lopus vaan illalla ennen nukkumaan menoo ja aamulla ku heräs.......
mut must se on kivaa ja aion siis jatkaa ;) ....ei meilläkään muuta juoda ku tissiä ja olis kivaa jos menis taas siihen noin vuoteen asti....siitä sit hyvä siirtyä lehmänmaitoon.....ei emmakaan ikinä korvikkeita saanu
 

Äsken oli vähän tollanen fiilis, kun Peppi pas..i vaatehuoneen lattialle. Meillä on kolmas viikko pottaharjottelua menossa. Tytöllä kastu housut, käskin riisua ne. Sit lähin vaihtamaan Sannille vaippaa, niin Peppi kävi sillä aikaa rykäsemässä....
 
Meillä oli viikko sitten 7kk. neuvola ja mitat oli 6280g. ja 67,7cm. päänympärys 42cm. Meidän pieni höyhen :D
Kerran on tyttö ryöminyt vähäsen mutta kovasti peruuttelee ja konttaus asentoon menee koko ajan mutta ei vielä siitä eteenpäin pikkusen kyllä taakse päin.
Meillä ollaan EKAA KERTAA kipeenä. Kuumetta tytöllä korkeimmillaan ollu 40,3c´ja aivan kauhea nuha ja yskä ja ääni ihan maassa, niin ettei voi edes kunnolla itkeä :(
No, parempaan suuntaan ilmeisesti menossa nyt. Lääkettäkin annettiin ekaa kertaa, sitä nestemäistä panadolia pikkusen.

Imetyksestä, että itse en siis imetä, ikävä kyllä, kun maito eo riittänyt ja muitakin ongelmia oli mutta jos imetys olisi onnistunut niin olisin imettänyt ainakin pari vuotiaaksi asti. Siskoni "imetti" vielä 4v. esikoistaankin eli poika kävi silloin tällöin lupsuttelemassa. Nyt sisko imettää vaan kuopustaan joka on 1,5v.

Lapsimessuilla olin perjantaina ja olin vähän pettynyt tarjontaan, aikasemmilla vuosilla ollut paremmat tarjonnat. Uudesta äitiyspakkauksesta en ihan hirveesti tykänny paitsi ne oranssikelta raidalliset vaatteet ja oranssit puolipotkarit oli iiiiiihanat!! Ja ne ruskeat housut oli kivat. Mutta makuupussi oli mun mielestä ruma ja kevyttoppapuku oli sinivalkoraidallinen eli ehkä enemmän pojalle. Se oli hyvä kun pakkaukseen oli tullu yks 56 senttinen vaate.
Mutta on se kumma kun pitää totaki pakkausta tuijotella vaikkei edes ole raskaana saatika pakkausta saamassakaan :D

Semmonen kysely pystyyn (voi olla että on jo ollu joskus mut en muista) että te ketkä olette ottaneen lapsellenne vakuutuksen siis tapaturma- ja sairasvakuutuksen syntymän jälkeen niin mistä olette ottaneent? Jos päätös on hylätty niin mikä on ollu perustelu siihen?
Meillä on hakemus vetämässä nordeassa niin saa nähdä miten käy...

Eipä kai muuta nyt =)
 
Imetyksestä, imetän vielä ja mielessä on myös ollut lopetus.. Toisaaalta kun maitoa tulee, poika tykkää olla tissillä ja tää on muutenkin vaivaton tapa ruokkia niin miks lopettaisin..? mulle ei oo kukaan kommentoinut mitään että vieläkö imetän jne. Varmasti täräytän jotain päin naamaa jos joku uskaltaa jotain valittaa :kieh:

Kysymys imettäville ja tietenkin muillekin jos tuntuu tutulta omgelmalta. Onko teillä menkat alkanut? ja onko alapää ns entisellään? mulla on kokoajan synnytyksen jälkeen ollu limakalvot ihan rutikuivat :( jälkitarkastuksessa lääkäri sano että on tosi yleistä että imettävillä äideillä on limakalvot kuivat ja että menkat ainoastaan auttaa asiaan. Liukastusvoiteita jne ollaan kokeiltu mutta seksi ei oo sujunut kertaakaan pojan syntymän jälkeen, kipeetä käy niin paljon. Mietin vaan että olenkohan ainut ongelmasta kärsivä vai onko kätilö sillä yhdellä laittamallaan tikillä kursinut mun kamppeen kiinni |O

Milekolle tsemppiä kakkelin siivoukseen =)

doktor, kiva että kaverisi on päässyt vauvan kans kotiin. On varmasti ollut söpö pakkaus se vauva =)
 
Imetyksestä: Kiitos vastauksista. Meilläkään ei Eemi ota maitoa pullosta ollenkaan. Nokkamukin tajuaa, ja siitä juo, mutta ei tykkää. Enkä minä ole kauheasti jaksanut nyt opettaakaan..Illalla tykkää ottaa maissi tai riisivelliä vielä puuron päälle "unilääkkeeksi" ja se kyllä menee pullosta vaikka maito ei menekään..nirso on poika mulla:)
Mulla tuota omaa maitoa tulee hyvin edelleen, olen oikeastaan siitä yllättynytkin. JA minä itse olen tykännyt nyt imettää, ja kun siltä vaikuttaa että tämä on minun viimeinen imetettäväni, niin en haluaisi pitää kiirettä.
Mutta taaperoimettäjänä en itseäni näe, luulen että se ei multa luonnistaisi.

Mulle tosiaan on jo muutama kommentti tullut että VIELÄKÖ sinä imetät ja että miksi kummassa..Olen perustellut että kun maitoa tulee ja on edukasta ja terveellistä..
Minun isäni (jolla ei kyllä ole mitään lääketieteellistä tutkintoa..) sanoi että Eemi on jo niin "iso" että ei hyödy enää minun maidostani, ja että pitää jo lopettaa..musta tuntui jotenkin kauhean pahalta. Totesin vaan että kyllä se ennen armeijaa lopettaa..

Tulipa vuodatus..

 
Ai niin..Hipkukka, kerro sitten oliko se syöttis hyvä..täällä edelleen menossa täydellisen syöttötuolin metsästys,,
Nyt meillä käytössä tuo Brio Sofus, mutta haluaisin sellaisen joka menee sitten pitkään.

VAKUUTUS, meillä on kaikilla lapsilla Tapiolan lapsi-vakuutus. Ei mitään moitittavaa ollut.
 

Yhteistyössä