2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko.18

Alkuperäinen kirjoittaja ruusumaria:
Mukava kuulla etten ole ainoa jolla on kuiva värkki :LOL: ei se kyllä naurun asia ole mutta vähän huvittaa noita alapään juttuja täällä jutskailla.
eipä se värkki kovin kostee tääläkään oo
:LOL: :LOL: mut toisaalta eipä sitä seksielämääkään oo :D
imetän ja menkkoja ei oo vie ollu....emmasta alkoi muistaakseni aika pian synnytyksen jälkeen vaik sitäki imetin.....mut nyt sit näin....enkä niitäkyllä kaipaakkaan =)
 
neuvolassa käyty
paino 10,295kg :D
pituus 72,8cm
pipo 45,7cm (muistaakseen)

pituutta on tullu liikaa kuukaudessa ( 5cm ) mut ei tarvii tarkkailua koska on muuten kaikki kunnossa..joten pojan kiukkuilu on voinu olla myös kasvukipua..lääkäri kehui maasta taivaisiin ja kysyi mistä näin kilttejä ja suloisia lapsia saa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi25:
Hei kaikille!

Meidàn Annika nyt lauantaina otti ja tuli tosissaan kipeàksi.. Kuume nousi 41 asteeseen ja sai jo kuumekouristuksiakin, sain sen sitten silloin laskemaan kylmillà kààròillà mutta yòllà piti sitten tyttò viedà sairaalaan :( Edelleen kuumetta 40 asteessa, joka laskee 37,5 ja nousee nopeasti 40 eli tuommoista sahaavaa kuumetta :( Kotona kuitenkin ollaan ja yritetààn pitàà kuumelààkkeellà ja antibiootilla ja kylmillà kààreille kurissa, mutta hirvittàvàà on nàhdà kun pieni tàrisee ja on ihan tòòt :'( Pitàà kuulemma odotella muutama pàivà ettà antibiootti rupeaa vaikuttamaan ja huomenna sitten jos kuume edelleen korkea niin vaihdetaan vahvempaan. Ristijàiset pidettiin eilen kuitenkin niin ettà vieraat syòtettiin ja juotettiin ja itse kaste kirkossa pidetààn sitten kun Annika on paremmassa kunnossa perheen kesken.. Mutta nyt pitàà mennà murun luokse, joka onneksi just sòi purkillisen omena-mustikka sosetta ja on tàllà hetkelle paremmassa kunnossa :) Toivotaan ettà ei enàà kuume nousisi
Voi toista pientä! :/ Annikalle pikaisia paranemisia ja vanhemmille voimia :hug:
 
Ai luoja kun on ihana saada käyttää kahta kättä :attn: :attn: :D ! Johan viimeksi klo 12 sain olla näin vapaasti. Meillä aamupäivän unet on yleensä aika hyvät, mutta sitten klo 12 jälkeen nukkuu ehkä 45min :headwall: ja se ei oikein tunnu riittävän. En tiedä mikä tänään niin erityisesti kitisytti |O . Ja hampaita ei ole mailla halmeilla näkyvissä.

Muutes Santti ja muut... Ei Aapiskukkoa olis mahku vaihtaa IdeaParkiin :whistle: ? Pääsis samalla niin kivasti shoppaileen :p .

Saakos Katjanna udella, mihin Anni on pääsemässä kesälomareissulle? Ja Annille onnea 5kk lomasta :heart: :) . Kyllä kesät oli lapsena NIIN ihania, on ne edelleen, mutta lapsena se oli jotenkin NIIN huoletonta aikaa :D . Ja Topsy ihanana suunnittelee lomia ja aina sulla kaikkia kivoja treffejäkin jne. Mä tykkään kans kulkea, mutta kyllä lapset on haluja :kieh: , kaikenlaisia haluja :kieh: vähän vieneet. Jotain reissua tehdään kyllä porukalla. Musta olis kiva, kun mies olis välillä pois noitten isompien kanssa, mutta toisaalta tuppaan sit kans oleen sellanen, etten haluu ite jäädä paitsi. Ja onhan se tärkeetä olla koko poppoolla kokemassa, muuten tässä kotona kun ollaan jotenkin niin tosi vähän loppupeleissä ihan yhdessä koko porukka. Mies on joko töissä tai sit aina jompi kumpi meistä tekee jotain ja toinen hoitaa lapset tai toinen on osan lapsista kanssa vaikka ulkona ja toinen sisällä. Meillä nuo isommat on nyt ollut melkein kaiket päivät ulkona, hyvä niin :) .

Mutta nyt vielä jotain touhuamaan, kun on kerta nämä kaksi kättä. Olishan se kiva sohvallekin pläjähtää, mutta mutta.
 
voi annikaa :hug: anskalta sinne =)
en oo kerenny oikeen juttuja lueskella enkä pahemmin kirjotellakkaan..on niin kiirettä pitäny vaikka tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi..mulla itella alkaa olla jo kiva kesä fiilis,oon ulkoillu ja siivoillu jne..pahin "masennus" jakso on jo takana ja ilman lääkkeitäkin oon tässä viikon melkein jo ollut :flower:

mä söin just 3 neekerin pusua,siis niitä brunebergin suukkoja jos joku ei hokaa :LOL: piru vie et on hyviä,on mulla niitä laatikollinen tuolla :whistle:
murkkuja,murkkuja ja paaaaljon murkkuj on täälläkin,tai no vessassa öisin..nyt on myrkyt laitettu sinne ja jos ei niillä häviä tai leviävät muualle kämppään niin saapi kiinteistöpalvelu juosten tulla myrkkyjensä kanssa.

ihanaa isukilla on enää huominen töitä,sit loppu viikko vapaata :heart: ja keskiviikkona sit sinne hotelliin ;) :LOL:
tilda miten kävi lääkärissä?

mun toinen kaveri sai tänä aamuna pojan ihanaa,nyt niitä alkaa syntyä

:heart: :heart: :heart:
 
annikalle paranemisia täältäkin ja äidille ja isille jaksuja! :hug:

dogtor: Ihanat uudet mitat ukkelilla! :heart: :D Ja ihanat kommentit terkalta! =)

Tänään kävi nolouksien nolous...
Viime pe meille olis tullut nokikolari,mutta Sara nukkui juuri silloin päikkäreitä. Sanoi sitten tulevansa seuraavalla viikolla. Mä unohdin koko homman samantien..
No tänään...just kun olin päättänyt rankan viikonlopun jälkeen pitää kalsaripäivät täällä Saran kanssa kaksin, niin eiköhän ovikello soinut. Ja siellä se mustaakin mustempi ukko oli oven takana. Voi luoja mua hävetti...mulla kalsari vaatteet päällä, tukka pystyssä, Saralla kalsarointipuku päällä, eteisessä pommin räjähdys käynyt, Saran lelut levällään olkkarissa, meidän sänky mullin mallin petaamatta...siis sellainen kaaos, etten kuuna päivänä olis tänne ketään päästänyt ennen siivousta. Ja pakkohan mun oli se päästää,kun viime viikolla lupasin.. :ashamed: Hätäpäissäni siinä voivottelin kaaosta ja pyysin että: Ootas...petaan edes tuon sängyn.. :eek: :ashamed: Saran just vaihdettu vaippakin oli sohvan kulmalla.. :ashamed:
Mua hävetti niin että olis tehnyt mieli hautua jonnekin piiloon. No se nokikolari otti ihan rennosti naureskeli vaan ettei heilläkään aina pedata petiä. Sitten katsoi Saraa ja totesi ääneen: Onpas tuhti kaveri! :D On ollut ruoka aikana kotona ainakin :D Sara ei tiennyt enää siinä vaiheessa pitäisikö itkeä vaiko nauraa, oli sen verran musta kaveri noesta :LOL:
No mut loppu hyvin kaikki hyvin, hävetys on laskenut :D Tästä lähtien kalsaroin vain viikonloppuisin ettei odottamattomat vieraat yllätä ja talo pidetään juhlakunnossa ettei tarvitse hävetä.. :whistle:

 
Anttonilla oikeen isännän mitat :D :heart:

Meikeläiselle pukkas jonkinasteista häästessiä :headwall: :headwall:
Mä kun niin luulin että oltiin jo sovittu kaikesta, mutta tuon kolmejalkasen mielestä on vissiin kiva kääntää ja vääntää..
Saunassa äsken kovasti sanasotaa asioista käytiin, kun tuntuu että hää haluu kovasti eri asioita, mutta sitten ei tiiä että mitä :eek:
Tarkotus oli juhlia hyvin pienissä piireissä, mutta nyt tuo suunnittelee isojakii kemuja.. sais päättää jo, koska vieraat tuskin haluaa tulla päivän varotusajalla :|
No josko saatas asiat väännettyä reilaan, sitten ei oiskaan enään kun se loppu kaamee hössötys :kieh:

Rupes vallan tekemään mieli simaa kun Dirlattan ja muut siitä niin puhuivat, täytyy elää vaikka toivossa että anoppi olis simat vääntäny, tuskin, mutta haaveilen :p :D
 
Kiitokset kaikille -parane pian -toivotuksista joita ei tullut ensimmäistäkään meidän tytölle vaikka on ollut kovin kipeä.
Ei ole onnittelujakaan tullut, ei uusista taidoista eikä puol vuotis synttäreistä missään vaiheessa.
Ja kiitos dirlittanille vakuutus vastauksesta muilla ei varmaan sit ole vakuutuksia.
 
Huomenia.
Räsynukke, paranemisia sinne :hug: Älä huoli, ei mullekaan ole tullut kommentteja sun mainitsemistasi asioista. Oli Eetukin vasta kipeenä, täytti 7kk ja kävi neuvolassa. En mä siitä sen kummemmin ajatellut että jonkun pitäisi niistä kommentoida. Varsinkin kun harvemmin kirjoittelee, en odota että mun juttuja niin edes huomataan. Meillä ei oo lapsi vakuutusta.

Eetun eilisen ekan hampaan seuraksi oli sitten samantien tullut toinen, nyt aamulla sain kurkattua suuhun sen verran =)
 
Räsynukke ja ruusumaria miä en kyllä tarkoituksella jätä kommentoimatta/onnittelematta/paranemisia toivottamatta. :ashamed: mut mun päähän ei jää nykyään mitään lukemastani ellen lainaa ja kommentoi niitä samantien. Pitäis ottaa taas viereen paperi mihin kirjoittaa muistilappua. Sitä nimittäin yhdessä vaiheessa tein. Tiiättehän työ jo tän mun muistin joka huononee päivä päivältä :headwall: :headwall: :headwall:


Vakuutuksesta
sen verran että meillä sitä ei ole kenelläkään lapsella ja syy on ihan selkeä: tulee niin tyyriiksi 5 vakuuttaa... :/ kovasti ootellaan että isännän työn sairaskassa alkaisi kunnolla pyörimään ja lapset saisi siihen mukaan.

Räsynukke kävittekö työ lääkärissä tytön kanssa? Meillä Kiia oli jouluna kipeenä ja kurkunpääntulehdus oli (samaan aikaan oli Danielillakin) Niin ja kuumetta, nuhaa ja yskää oli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
kiitoksia kaikille noista kasvukivuista vastanneille! on kyllä meijän isoa neitiä tutkittu jos jonkun kerran mutta toisista syistä..reumat ym. eikä mitään oo löytyny. Kasvukipuja siis täälläkin podetaan...

Ronja on kanssa tutkittu päästä varpaisiin. Syntyy kk:n etuaikasena abo-immunisaation takia. ultrattiin sillon kaikkien sisäisten verenvuotojen ym takia kaikki. Nyt sitten noitten kasvukipujen takia on kuvattu, ultrattu, seurailtu, kontrolloitu, lääkitty, pistelty ym. ja kasvukipuja ne sitten on. Ihmetyttää eniten kuitenkin se, että tytöllä on aamujäykkyyttä, kivut on pahimpia aamuöisin, sauna, kylmä, veto ja rasitus pahentaa, kivut on lähinnä oikeessa polvessa joka on ollut kerran turvonnut ja punoittava...






PuPu
Noi hääasiat on kyllä välillä iso stressin aihe. Oisko apua siitä, että teistä molemmat listaa vaikka 3 asiaa, jotka ehottomasti haluaa häihin... :hug:


Meillä kaikilla tytöillä on Tapiolasta tapaturmavakuutus. Sellanen vakuutus, joka korvaa lääkäritkii ois kiva, mutta ei tällä lapsilaumalla, eikä tuloilla... :eek:

Räsynukella on siellä pikkuinen keijukainen =)
Voihan se olla, että neiti yllättää äitinsä lähtemällä konttailemaan tuosta vaan.

Jaksamisia ja :hug: kaikille sairastelijoille ja äideille. Meillä ollaan onneksi oltu pääsiäisen jälkeen terveitä, mutta eihän sitä koskaan tiedä, millon pöpö iskee
 
:headwall: :headwall: unohtui taas. Elikäs paranemisia toivotella sinne Räsynuken typykälle ja Eetulle onnea toisesta hampista =)

Jokos joku on niitä uusia aivoja/päitä bongannut tarjouksesta? Tarve ois kyllä kova täällä :kieh:
 
Miä haluun valkovuokkoja maljakkoon. Kukahan ne menis kerää? Viime vuonna keräiltiin mutta loppui keräys siihen kun punkki käveli kenkää pitkin :x Ja arvatkaapa saako minuu sinne mettää enään |O Ja niin nätisti jo valkoisia kukkia on joka paikka täynnä.... pistäisköhän ukon asialle :whistle: Tosin se tois sieltä varmaan vaan yhden katkenneen
 
RäsyNukke: meijän poju myös pakittaa :) , ikää on nyt 5kk ja 3vk. Konttausasentoon hakeutuu, mutta ei vielä kestä siinä kauaa.
Vielä ei meillä olla sairastettu (kop,kop). Paranemista kaikille pienille ja isoille potilaille. :hug:

ruusumaria: mä imetän vielä, soseita ollaan vasta maistelemassa. Menkat kuitenkin alkoi n. kuukausi sitten, kesti kolme päivää eikä jomotuksia ollut. :eek: Värkin kuivuudesta mulla ei ole tietoakaan, päinvastoin. Ongelma sekin, tavallaan. :ashamed: ;)

Vakuutusta meillä ei ole, vielä ainakaan, harkinnassa kyllä on sellainen pojulle hommata.

No niin, nyt tulla rutisee kitisijä siihen malliin että pitää mennä toista viihdyttämään. :wave:
 
Tuutilulla, kiitos vaan hampi-onmnittelusta. Poika kitisee heti aamusta niin että taitaa suu olla jonkin verran kipeä :'( Mä oikoluin ton sun kirjotuksen ja luin muka että sä haluat valkovuotoa maljakkoon :LOL:

Tuli vielä mieleen tosta kommentoinnista että omasta aktiivisuudesta on aika paljon kiinni kommentoiko muut sun juttuja. Jos ei itse juurikaan kommentoi muiden neuvolakuulumisia yms niin ei varmaan sitten omiakaan kuulumisia monikaan kommentoi. Voi kuulostaa tylyltä mutta näin se taitaa olla. Korjatkaa jos olen väärässä...

dogtorin Antton on kyllä hienon kokoinen poika =)
 
Huomenta!

Minttu söi alkuyöstä yhdesti ennenkuin me oltiin laitettu nukkumaan ja sitten yhdesti yöllä :O Ihmetten aika ei ole ohi. Ensi yönä sitten varmaan taas kahden tunnin välein.

Räsynukke, minä voin suosiolla myöntää että en ehdi/jaksa vastata kaikkiin kirjoituksiin, synttäreihin, neuvolakuulumisiin jne. Haluan lukea kaikki palstan viestit, joten siihen menee jo kovasti aikaa. Sitten minusta on kiva kirjoitella tänne omia kuulumisia. Siihenpä se aika oikeastaan jo menee, ja kotihommat taas kutsuvat. Olen kuitenkin ajatellut että muut palstalaiset mieluummin varmaan lueskelevat toisten kuulumisia kuin onnitteluja jne. Koen siitä välillä huonoa omaatuntoa, etten ehdi kaikille vastailla, mutta sellaistahan se lapsi perheessä. Luen kuitenkin kaikki viestit todella tarkkaan ja usein mietin että "onpas anska kivasti kasvanut" tai "no ilmestyihän se Heidi ja Annikakin taas paikalle ja toivottavasti Annika tervehtyy pian", tai esimerkiksi Rontin viestejä on kiva lukea, mutta tuskin ikinä olen niihin vastannut? Tai teidän Tilda jututkin kiinnosti, vaikka ikinä en kommentoinut kuinka hienoja juttuja osaatte tehdä! Eli niin vain kun alan sitten viestiä lukemisen jälkeen kirjoittamaan, on hankala muistaa mitä kukin on kirjoitellut ja nopeimmin selviää kirjoittelemalla vain omat kuulumiset. Toki, kun usein palstalla käyn, tulee sitten vastailtuakin yksittäisillä viesteillä kysymyksiin jne. Mutta yleensä onnittelut jne jätän kirjoittelematta. Mutta tiedoksi, mielessä ja jo sydämessäkin olette ja iloitsen jokaisen syntymäpäivästä, hyvästä yöstä ja hampaasta hiljaa mielessäni ja hymyillen :heart: Ja näin ajattelen teidänkin ajattelevan minun kirjoituksistani, enkä todellakaan pety jos minun kirjoituksiini ei kommentoida :)

Niin ja vakuutuskysymyksen käsitin niin että kaipasit vastauksia heiltä joilla se oli hylätty. Meillä on vakuutus turvassa ja olemme olleet todella tyytyväisiä. Kilpailutin kaikki firmat ennen syntymää ja Turvassa oli halvin samoilla ehdoilla.

Mutta nyt minä suljen päiväksi koneen ja alan hommiin. Anni meni tänään mummulaan, joten meillä mintun kanssa tiedossa vessaremonttia, ulkoilua, pyykin pesua ja kodin siistausta niin että kun Anni kotiutuu voidaan laittaa serpentiinit ja ilmapallot paikalleen. Kesä tulee, jeee! :D
 

Yhteistyössä