2007 LOKAKUUN MAMMAT,Herhiläispesä vko17

LOKAMAMMAT 2007

Listaa siistitty, tarkista tietosi! Ilmoita, jos tietosi puuttuvat tai ovat väärin!!

Piituli1974 13.9 rv 36+2 Emma ja Essi A 2135g 44cm B2360g 44cm
Vilma-Onni 14.9 rv 35+6 Eero 2880g 48,5cm
NäkymätönNinni 17.9 rv37+4 Elia 3525g 50cm
Rontti 17.9 rv 38+2 tyttö 3150g 49cm
RäsyNukke 18.9 36+4 2700g 46cm
Viinika 20.9 rv 38+2 Erika 3400g 48cm
ruusumaria 22.9 Eetu rv 38+4 2880g, 48cm
yksäiti84 26.9 rv 38+2 Pessi 3040g 49cm
L-ouisa 25.9 rv 38+4 Pihla 2595g 46cm
santti 27.9 rv 39+4 Siiri 3120g 48cm
tuutilulla 29.9 rv 40+0 Kiia 3080g 47cm
niinukka 1.10. rv 39+2 Venla 3305g 48,5cm
mamma3 1.10 rv 40+2 poika 3240g 49cm
vip1 2.10 Ella 3310g 50 cm
susa79 5.10 rv 39+2 Eeli 3370g 49cm
LillaStina 5.10 rv 40+3 Eemeli 3820g 52cm
Nyty 6.10 yamelia
valkosorsa 6.10. rv 40+2 Valtteri 4070g 53cm
äityli75 9.10 poika 4330g 52 cm
krisu 9.10 rv 39+4 Melina 3870g 52 cm
shenda81 10.10 rv 41+2 Milla 4010g 51 cm
Hemuli-76 12.10 rv41 tyttö 3885g 51cm
tylsä 12.10 rv 40+5 Silja 3990g 50cm
bambi07 13.10 rv 41+3 tyttö 4770g 53cm
tytteli 14.10 rv 40+0 Eemil 2830g 50cm
Lapanen 14.10 rv 41+2 Wiia 3850g 52cm
dogtor 15.10 rv 38 Antton 3260g 49cm
katjanna 15.10 rv 38+6 Aatu 3370g 52cm
Heidi25 16.10 rv 39+0 Annika 3210g 48cm
Topsy2 16.10 rv 39 Minttu 3900g 52cm
tin 16.10 40+4 Tatu 3220g 50cm
mileko35 17.10 rv 40+2 Sanni 4115g 52cm
milli78 18.10 rv 38+3 Sara 3155g 48cm
PuPu10-07 18.10 rv 40+4 Juho 2840g 49cm
Ippuli 21.10 rv 40+2 Aliina 3890g 51cm
Ihs 21.10 rv 41+1 tyttö 3020g 48cm
diipeli 22.10 rv 40+2 Jesse 3580g 51cm
tilda77 22.10 rv 40+6 poika 3920g 53,5cm
henkka81 23.10 rv 40+3 Veeti 4350g 53cm
tiipii 23.10 rv 41+0 Silja 4040g 52cm
keiju07 24.10 rv 40+1 Viena 3040g 48cm
milla-maria 24.10 rv 41+3 poika 3465g 52 cm
Mammoliino 25.10 rv 39+3 Silja 3495g 49cm
pikkumyy 25.10 rv 40+2 poika 3660g 52cm
Enja 25.10 rv 42+0 tyttö 3306g 50cm
Tinakenkätyttö 26.10 rv 39+6 tyttö 4005g 50cm
Dirlittan 29.10 rv 41+3 Eemi 4065g 52cm
Leya 29.10 rv 40+0 Essi 4060g 51 cm
Minsu 29.10 rv 42+4 Mea 3800 g 51,5 cm
Äitivaan 2.11 rv 41 poika 4215g 53,5cm
piippu 2.11 rv 42+1 Ella 3910g 52 cm
Oliivia 4.11 rv 42+5 Hilma 3990g 50cm
Toivotaan 5.11 rv 42+3 Noora 3580g 49cm
Pepisa 6.11 rv 41+1 Leo 3840g 53 cm
hipkukka 7.11 rv 42+2 poika 4360g 56cm
MaMa74 8.11 rv 41+3 Ilona 4840g 53cm



http://keskustelu.kaksplus.fi/t869871
http://keskustelu.kaksplus.fi/t954633
http://keskustelu.kaksplus.fi/t962291
http://kaksplus.fi/keskustelu/t967463
http://kaksplus.fi/keskustelu/t986352
http://kaksplus.fi/keskustelu/t992104
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1010530
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1016398
LainaaIlmoita asiaton viesti
 
Tuutilullaa sen verran vaivaan, että jos sen glitterkuvaosotteen tänne laittasit. Tai tietysti joku muukin, jos vaan viittii. Mulla on koko kone ohjelmoitu uudelleen ja koneelta on hävinny KAIKKI...
Nyt on sitten niin karvahattuversio koko masiina, että päivityksiin ja latauksiin menee ainakii viikko. Kaikkia ei näköjään voi ees ladata :headwall:
 
Mileko ollos hyvä http://www.glitter-graphics.com/


Meillä kaatunut lisää porukkaa. Illalla esikoinen haki ämpärin. Yöllä herätti minut hirveän vaivaantuneena. Oli käynyt vahinko nukkuessa kun maha oli ihan sekaisin. Kyllä oli pojalla vaikea olo :heart: Ja isäntä samaan aikaan kysyi ämpärin perään. Totesin että ÄITI hakee.. Aikuinen ukko ei ämpäriä löytänyt. Koko yön on kuulunut; aih, voih, eih... Eipä tuo kivaa ollut mut nyt ukkokin tietää mitä se on!

Nyt pitää alkaa ilmottelemaan ja peruuttelemaan taas kaikkia aikoja..
 
Huomenta.

Mulla on uus tukka!



Ollaan oltu mökkeilemässä ja välillä kone oli taas huollossa jne jne. Eli taas olen ulkona teidän jutuista. Tilda villitys näyttää leviävän. Ihania luomuksia! Ja se Tiipiin laittama "pimp my puku" linkki oli kans kiva. Välillä ihan unohtuu et en osaa ommella... :ashamed:

Varasin Eelille lääkäriajan. Koko viikon ollu välillä kuumetta ja välillä vaan lämpöö. Ei kuitenkaan ole oma itsensä. Kummallisia iho oireitakin ilmestyi. Luulin että on allerginen antibiootille, mutta voi myös viruksen aiheuttamaakin. Toivottavasti saadaan tänään jokin selvyys.

Kohta jätän nuo miehet keskenään ja lähden käyttämään joululahjaksi saamani kosmetologi lahjakortin. Luvassa olisi kokonaisvaltainen tuhkimohoito, mitä ikinä se nyt onkaan... Toivottavasti osaan jättää hetkeksi Eelin oireet syrjään ja rentoutua. Rankka viikko takana kahdestaan sairaan lapsen kanssa.
 
Huomenta!

Meillä vauhti jo päällä toista tuntia. Pesukone pyörii, kauheesti kertynyt pyykkiä. Onneks saa ulos kuivaan!
Tänään yks kyläreissu iltapäivällä, muuten kotona oloa.

Voi Tuutis koittakaahan toipua pian!!

Täällä upee keli taas tulossa, jippii!!
 
Laihislista

DOGTOR (60kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +/-0g, nyt 63kg

LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta +/-0g, nyt 68,5kg

NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg

NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 66,7kg

PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta -500g, nyt 83,5kg*

TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta -500g, nyt 78kg

TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta -500g, nyt 73,9kg
 
Huomenta
Meillä taaas huonosti nukuttu yö takana..melina herätteli parin tunnin välein.
Mikähän sitä oikeen riivaa? Onkos muilla sellasta,et heräillään itkuun ja tutil rauhottuu? Ja monta kertaa yössä? Ekat 5kk meil nukuttiin hyvin,mut nyt on joku ihme tullu..

LS Täytyy tosiaan kattoo,josko ihan oikeesti kutsuisin sut pitää ne kutsut :D
Jos vaan saisin tarpeeks porukkaa kasaan...kai se Milli ainaski tulis :LOL:
Ja jos saadaan sun aikatauluihin sopimaan.
 
täällä kans uniongelmainen,kuka kaipasikaan kohtalotovereita |O ? keskiviikkona olis neuvola,tarkoitus olisi puhua näistä omistakin ongelmista :| jos uskallan :ashamed: .....

puuh,väsyttää vaan |O ....

ainiin ja meillä nukutaan ihan hyvin pinniksessä; kolme yötä takana ja herää 0-1 kertaa yössä ja nukahtaa illalla ihan itsekseen mikä on ihan ihmeellistä :heart: !
 
Eilinen meni töissä ja sen jälkeen lähdettiin synttäreille ja siitä vielä pistäydyttiin mun äidillä kahvilla. En siis ole jaksanut tänne kirjoitella.. =)

Meillä taas unet ihan pyllyllään... joku 10kertaa tuttia sai taas laittaa niinkuin toissayönä. Todella levotonta tytön uni! :(

Kiinteistä...Meillä on kai syönyt nyt pari kuukautta ja nyt menee hyvin niiden suhteen, oikeestaan kuukaus sitten alkoi mennä suht hyvin ja nyt niitä menee 4-5 purkkia päivässä. Neljä menee silloin jos menee aamu/ilta velli, muutoin 5. Enää ei meinaa maito maistua :/ Kauheeta tappelua sen suhteen, ajattelin josko tässä joku päivä ostais nokkiksen josta tulee hitaasti juoma, jos se maito siitä maistuis?

krisu: Mie tuun iliman muuta :D
 
susa en minäkään osaa ommella, jotain ihme söherrystä aina tulee mutta kyllä ne saumat jotenki kiinni pysyy :LOL:

Paljonko näitte meidän pikkusten pitäis juoda päivässä? Meillä kun ei se tuttipullo kelpaa ja nokkiksestakin menee puolet harakoille. Vielähän tissimaitoa menee, mutta oon huomannu että nyt kun yöimetykset on lopetettu niin maitomäärä mulla vähentyny tosi paljon. Mitähän jos en tajua antaa tarpeeks nestettä päivän aikaan? sitä kun on niin vaikea arvioida että mitä noista rinnoistakin lopulta tulee :headwall:
 
Heippa,

Uusi viikko ja uudet kujeet, :D Ihanasti aurinko paistaa ja me ollaan jo käyty tälle aamua puistossakin. B) Linnut jo laulelee ulkona aika kovasti ja kuulu ne kivasti itkuhälyttimen kautta tänne sisällekin =) Ihanaa kun kevät on tullut vihdoinkin :flower: :flower: =)

Aatun kans ollaan nyt harjoiteltu enemmänkin tuota syöttiksessä istumista kun sain vihdoinkin haettua varastosta nuo supistajat tuohon ympärille. Oletteko antaneet vauvalle jo leipä palasta käteen? Minä en ole vielä uskaltanut kun viljoista vasta kauraa maistellaan ja toiseksi pelkään sitä tukehtumista. Vaikka leipä on kyllä aika pehmoista että tuskin nyt siihen pääsee tukehtumaan :LOL:

Aatukalla on nyt uudet apina housut ja bodykin :D Pitäähän ne apinanpoikaselle olla vermeet nimensä mukaan. Ja lisää huutelin Huuto.netistä. :D

Juup, mutta pitää lähteä tekemään pakolliset kotityöt niin joutaa sitten istumaan enemmänkin koneella :kieh:
 
Käytiinpä sitte porukalla lääkärissä. Sannin korvakontrollissa onneks terveet korvat. Ihottumaan saatiin nyt sitten hydrocortison ja Locobase repair. Viikko päätettiin miehen kanssa noilla ohjeilla mennä ja jos apua ei tuu, niin sitten Mehiläiseen.
Omiin selkä ja mahavaivoihin sain käskyn laihduttaa, uuden lääkereseptin ja lähetteen ravintoterapeutille. Vuoto-ongelmaa katellaan syssyyn astio ja sitten kohdunpoistoon jos ei rauhotu. Keikka oli siis melko turhaa...

Meillä syöty kiinteitä Semperin vaihdon jäälkeen pari viikkoo ja nyt menee aamu-ja iltapuuro sekä 2 päiväruokaa. Kerta-annokset vaihtelee t-lusikasta puolikkaaseen pilttipurkkiin. Viljat ja lihat on siis alotettu kerralla ja ainoostaan mansikka aiheuttaa oireita. Maitovelliä menee lisäks 6-8dl. Viime yö meni kolmella syötöllä ja siihen päälle kymmenisen tuttitarjoilua. Jotkut yöt voi mennä yhdellä syötöllä, mut pääasiassa kahdella.

Minen kanssa osaa ommella, edes suoraan... :ashamed:

Tuutilullalle kiitos :flower: ja paranemis :hug:
 
Tiipii: kyllä Silja saa tarpeeksi nestettä rintamaidosta. Meillä tuo poika on hylännyt toisen rinnan melkein kokonaan ja siitä juo vain jos huijaan imettämällä toisen yli. Meillä ollaan aina syöty sen kerran-kaksi yöllä ja ihan hyvin riittää maito. Tokihan se nyt tasaantuu jos ennen lupsutteli pitkin yötä, mutta tarpeeksi neiti silti saa nestettä. Mua kans mietityttää kovasti että miten tuon saa oppimaan juomaan jotenkin muutenkin kuin rinnasta. Mullahan olisi kesäkuussa ne mun siskon 30-vee juhlat, mutta jos tällä tyylillä mennään niin pahoin pelkään että mulla jää nekin juhlat väliin.
 
Heipsan!!

meillä olis ihan järkyttävä sotku... ei kukaan tahtos tulla siivoomaan meille?? :kieh: :D :whistle:
Äh, ei vissiin auta kun ite ottaa imuri ja moppi kauniiseen käteen ja alkaa viuhtomaan :/
Ihan kun pommi olis räjähtäny meijän keittiössä |O

Huomenna olis Juholla 6kk neuvola, seuraava onkin sitten vissiin 8kk neukku.
Tuntuu ihan järkyttävältä että poju on jo 6kk.. Mihin tää kaikki aika on menny? :(
Toisaalta on tosi ihanaa seurata kun poika joka päivä oppii jotakin uutta ja kehityksen vauhti on ihan hirmunen, mutta....
Tahtosin lisää lapsia vaikka heti, mutta jos joku olis mun puolesta raskaana :whistle: synnyttäisin miljoona kertaa mieluummin kun olisin raskaana.. No on vissiin ooteltava että vauvakuume on niiiiiiin suuri että raskauskaan ei enään haittaa... Katellaan siis parin vuoden päästä uudelleen :|

Mäkin tahtosin ommella jotain, jos joku menis ostamaan mulle kankaita, ei millään huvittas lähtee paahtamaan tonne keskustaan vaan jonkun kangaskaupan takia... tai oliskohan nastolassa kangaskauppaa :whistle: näin hyvin tunnen kotikuntani :whistle:
Melkeen aina tulee ajettua lahteen asioille vaikka olishan täälläkin noita kauppoja sun muita, mutta melkeen sama matka on meijän "keskustaan" kun lahteenkin. Joten mieluummin sitä sitten kai piipahtaa paikassa jossa on enemmän valikoimaa.

Mä kaipaisin seuraa tai jotain, itseasiassa täällä nastolassa oliskin eräs äippä jolle mun on pitäny tyyliin kaks kolme kuukautta laittaa viestiä että mentäs kaffelle, mutten jostainsyystä ole saanu aikaseen.. Että on vissiin turha valittaa yksinäisyyttään kun en sitten ite saa mitään aikaseen :headwall: :headwall:
Mites jos kaikki tulisitte meille vaikka huomenna :whistle: toiset vois ottaa lapion mukaan ja toiset mopin :whistle: meillä olis piha hommia vaikka muille jakaa ja sisälläkii hommia riittää, tai jos joku haluaa hioa ja maalata, niin sitäkii hommaa olis :whistle:
Mä voin sitten keittää kahvit kiitokseks :D

Äh.. jos lopettas p*skan puhumisen ja rupeis siivoon |O
 
Ihana kuulla et muillakin uniongelmia,vaikka ei se kyl ihanaa oikeesti ole...mutta on muitakin kohtalotovereita.Pitää miunkin ottaa puheeksi neuvolassa :ashamed: Niin tosiaan,kukahan antais meille sitä tassuhoitoa? :whistle: Tohtori,mites sillon ku siula oli sitä lääkettä mistä nuppi meni sekasin ni miten pystyit yöllä syöttää?

Meillä syödään n. 3 purkkia päivässä soseita ja 2kertaa puuroa,tosin aamulla puuroa uppoaa vaan n. 5lusikallista jos sitäkään..muutenkin tuntuu että aikas huono syömään.Nyt ollaan syöty kiinteitä 1,5 kk.

Mut eikös Rontti puputkin ole aika eroottisia eläimiä? ;) Eli on teilläkin erotiikkaa ilmassa kun pupuja väkerrätte. :D Mie voin tunnustaa etten edes omista ompelukonetta.Saati jaksaisin ommella napin paitaan kiinni,silityksestä puhumattakaan. :ashamed:
 
Pupu: etkö sinä käy useinkin siellä naapurissa kahvilla? Meillä tässä tiellä on kolme äitiä yhtäaikaa ä-lomalla, mutta eipä tässä ole tullut kahviteltua yhdessä. Ihmetyttää miksei me pidetä enempää yhteyttä, mutta en viitsi itse enää tungetella kun olen jo kerran pyytänyt että voitaisiin käydä yhdessäkin kävelyllä, mutta eipä ole tullut käytyä. Kovasti aina on asiaa kun nähdään tuossa sattumalta, mutta ei vain sitten ole tullut sen lähemmin oltua tekemisissä. Tai sitten noilla muilla äideillä on muutakin elämää :whistle: ja mulla vaan tylsää. Onneksi tuo aurinko on nyt näyttäytynyt niin olen minäkin ihan pirtsakkana täällä touhuillut =) Ja huomasin äsken kun peilin ohi kävelin että mun pisamatkin ovat taas näyttäytyneet kasvoille B)
 
syödäänpäs teillä kaikilla paljon soseita..millin sarakin vetelee 4-5prk :eek: :eek: :D
Huh huh,meillä ei varmaan 15 kesäsenäkään viel syödä niin paljoo :LOL:
Nyt meni taas vaan pari tl :headwall: tosin viikko meillä vasta maisteltukkin noita pöperöitä.
Tota maitoo(tai siis neocatee) meil menee edelleen vaan 6-8dl maks.
 
Tervehdys!
Viikonloppu meni pihatöiden parissa. Haravointi olikin yllätävän mukavaa, kunhan alkuun pääsi.. Kukkapenkille pitäisi katsoa paikka ja muutenkin vähän fiksailla, mansikkamaa pitäisi siivota kuivista lehdistä ja tehdä lisää mansikkapenkkejä uusille taimille...eli tekemistä riittää :D
Minä olin jo ehtinyt unohtaa millaista on kun on vain yksi vauva..Kaksosten kanssa ei tarvinnut olla jatkuvasti seurana lattialla, kun heillä oli seuraa toisistaan, mutta tämä neiti haluaa että hänen kanssaan leikitään viltillä :) No koulutehtävät joutaa odottamaan, vaikka opettaja ei saata olla samaa mieltä...
Pitää näköjään nakittaa tuo ukko ikkunanpesuun :D näyttää sen verran kamalille nuo lasit kun niihin paistaa aurinko....
 
Tulinpa pikaiseen pyrähtää..Ahistaa taas niiiin moni asia. Miksei tää minun elämä ikinä asetu raiteilleen :'(
susalla tosi ihanat hiukset. Kiva kun pääsette virkistäytymään välillä. Kampaajalle ja moni kai kosmetologillakin käyny.. Minä en pääse yhtään mihinkään ilman tuota pikkumiestä. Kävin kierukankin laitattamassa viimeviikolla, poika mukana tietty :whistle: Onneksi oli kiltisti ja jututti kovasti terkkaria sillä aikaa :D Kampaajalle tässä joku aika yritin mutta se nyt kaatui siihen etten saanu poikaa mihinkään siksi aikaa. Mies totesi vaan että pitääkö hänen olla pois töistä siksi että rouva pääsee kampaajalle. (Mies siis päivystää koko ajan, ei kuitenkaan töissä koko aikaa) On se vaan jännä, että hällä joka ilta jotain omaa menoa ja kerta kuukaudessa käy viihteelllä.
Minusta tuntuu, että jos olisin virallisesti yksin pääsisin hiukan helpommalla. Hoidan nyt jokaisen syötön,yöheräämisen, pyllypyykin, vaatteiden pesun, ruuanlaiton, pipin, muun harmin, tytön menot ym. ym.
Mutta taas tästä tulee valitusvirsi. PArasta lopettaa ja tulla seuraavan kerran, kun on jotain toisillekin kommentoitavaa. Nyt ei siihen kyllä energia riitä :/
 
huomenta vaan kaikille! :)

Mà olen ollut kuumeessa ja kauheassa kurkkukivussa yms. viimeiset 5 pàivàà ja tànààn nyt tuntuu nàkyvàn valoa ja aivotkin toimii suht koht. normaalisti.. Kyllà se on kauheaa kuinka kuume saa ihan hourupàiseksi.. :/ En tiedà menisikò lààkàriin vai ei kun tuo kurkku tuntuu olevan huomattavasti parempi..

Noista soseista tààllàkin on ollut "sota" kun meidàn anskua edelleen syòtàn sen suomalaisen ruokataulukon mukaan ja tààllà ajatellaan vàhàn erilailla siità.. Mun mielestà, sanokaa jos olen vààràssà reippaasti vaan, on hirveàà RAHASTUSTA maksattaa vanhemmilla 2 euroa kasvispurkista, johon pitàà ERIKSEEN ostaa 2 euron lihapurkki joka pitàà lisàtà riisi/vehnà tai maissipuuroon ( joka maksaa ainakin sen 3 euroa ) JOTTA VOIT TAATA LAPSELLESI HYVàn KASVUPERUSTANNNN Mutta eikò se ole sama asia jos Minà teen kasvissoseen itse, lisààn siihen vaikka sitten riisià tai pastaa, tai itse tehtyà maissisosetta tai perunaa ??? Riisijauhothan on tehty riisestà, maissijauheet maissista ja vehnàà saa pastasta ?? :eek: Olenko kuulkaan ladyt ihan vààràssà vai ovatko nuo miehen puolen sukulaiset oikeassa ettà parempi tuputtaa vehnàpuuroja joihin on lisàtty kaupan mòssòt ? oli ihan pakko tulla purkamaan tànne kun on saanut koko viikonlopun kuulla moittimisia meidàn syòmisistà.. Ja kaiken lisàksi eilen kun menivàt kahdestaan mummolaan oli àidin mòssòt paiskattu roskikseeeeen!! :kieh: :kieh:
Muuten normaalisti meillà syòdààn n. 3-4 sosepurkkia pàivàssà + maito jos onnaa, nykyààn ei kyllà tuttipullo kiinnosta neitià

Susalla ihanat hiukset ja tosi upea vàri!!

Pu-Pu Joo màkin tiedàn tuon tunteen kun kaipaa seuraa, varsinkin sellaista NORMAALIA seuraa :D Itsestànsà se kait on kiinni jos haluaisi oikeasti seuraa.. Olisihan mullakin tuossa miehen puolelta ystàvià ja yksi vaimokin jolla syntynyt lokakuussa vauva, mutta jotenkin sità ei vaan viitsi/jaksa paneutua asiaan ettà pitàisi pistàà koti kuntoo, kahvia tulemaan, jaaritella niità nàità.. Noh ehkàpà me tàstà jonain pàivànà repàistààn :D
 
ollaankohan me nyt pari kuukautta syöty kiinteitä. ja veihtelevasti menee... aamulla menee dl puuroa kera hedelmä soseen, klo:12 ½pulloa tai pullollinen maitoa ja hedelmä sosetta (½purkkia tai koko purkki), klo:16 lihasose ja joskus hedelmä sosetta päälle jos ei ruoka maistunut ja ½pulloa tai pullollinen maitoa, klo:18-19 maitoa ja joskus sosetta, klo:20-22 velli.

Mä kans just hokasin et ei mulla ei oo kavereita täällä. 20km pitää ajaa jos aikoo jutella naamatusten. onhan tääl työkavereita mut en mä niille osaa mennä kylään... ne on vaan työkavereita. oon suunnitellu et meen äiti-lapsi kerhoon mut ei hitto ku en tiiä yhtään ketä siel käy niin en uskalla, tarvis jonku kaverin mukaan. :(

Mut nyt ruokkimaan toi hirviö.
 

Yhteistyössä