2007 LOKAKUUN MAMMAT,Herhiläispesä vko17

voi jessus teidän kakkajuttuja :LOL: :LOL: mutta oishan se toki ikävää tuolilla istua ja sieltä välistä yrittää tusertaa :D

pupulle piti kommentoida että minä voisin kyllä olla raskaana, mutta mine en haluis sitä vauvaa, tää johtuu varmaan siitä että mulla on jo yks :LOL: raskaana ollessa olin elämäni kunnossa, ainaskin siinä puolesta välistä eteenpäin! Siljassa on mulle kyllä hommaa ihan riittämiin, ois ihan hirveetä jos ois toinen samanlainen tossa vieressä :D
 
Leya :wave: Paljolla myyt sen Bumbon? Jos vaikka neiti-näpsän pylly siihen vielä sopis...

Heidille MLL:n päivärytmi-lippulappunen


Ja Milekon vuotoasiaa piti vielä kommentoida, että OMG, mulla on samoja oireita :eek: Minä oonkin niistä kummallisista välivuoteluista tännekkin avautunu. Eli viikko aina mennkojen välillä ja sitten taas 8-9 päivän menkat :eek: Vuoto niin runsasta että Tampax+yöside ja vaihtoväli max 2 tuntia... Eli ainut hoitokeinoko on hormoonit tai kohtu veks :eek: EN HALUA KUMPAAAAN, APUA!!! Onko sulla ultrattu sitä kohtua/munasarjoja? Mullahan sieltä löyty jälkitarkastuksessa paljon rakkuloita, eli POCD (munasarjojen monirakkulaisuus) on kyseessä. Minä oon koko ajan aatellu että se siellä nyt vaivaa, ja jahka oma omalääkäri palaa lomalta, aion olla häneen yhteydessä asian tiimoilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammoliino:
Leya :wave: Paljolla myyt sen Bumbon? Jos vaikka neiti-näpsän pylly siihen vielä sopis...

Heidille MLL:n päivärytmi-lippulappunen


Ja Milekon vuotoasiaa piti vielä kommentoida, että OMG, mulla on samoja oireita :eek: Minä oonkin niistä kummallisista välivuoteluista tännekkin avautunu. Eli viikko aina mennkojen välillä ja sitten taas 8-9 päivän menkat :eek: Vuoto niin runsasta että Tampax+yöside ja vaihtoväli max 2 tuntia... Eli ainut hoitokeinoko on hormoonit tai kohtu veks :eek: EN HALUA KUMPAAAAN, APUA!!! Onko sulla ultrattu sitä kohtua/munasarjoja? Mullahan sieltä löyty jälkitarkastuksessa paljon rakkuloita, eli POCD (munasarjojen monirakkulaisuus) on kyseessä. Minä oon koko ajan aatellu että se siellä nyt vaivaa, ja jahka oma omalääkäri palaa lomalta, aion olla häneen yhteydessä asian tiimoilta.

Mulla on aikoinaan ultrattu ja onko mullakii sitten toi sama, kun toisessa munasarjassa oli 11 ja toisessa 13 kypsää tuotosta.
Lääkäri oli ton kierrukan kannalla just sen vuotoja hillitsevän vaikutuksen takia, mut samaan lauseeseen sai sisällytettyä myös sen, että näin voimakkailla vuodoilla ei välttämättä ees pysy. Nyt sitten siis ootellaan syksyyn, et tasottuuko hormoonit. Omalääkärin arvio oli, ettei muuta keinoo oo kun kohdunpoisto, kun ei nuo hormoonit sovi. Minä voin tuon vehkeen toki poistattaa kun sterilisaatiokii on, mut mieluiten kuitenkii jotennii muuten. Noitten vuotojen saaminen kuriin on ihan mun hempparinkii takia tärkeetä, kun on edelleen sen 101.
Mulla ei siis noita välivuotoja oo, mut ovulaatiokivut on järkkyjä ja tuo vuoto...
Jostain kun saisin niitä isoja muovitettuja jutskia, mitä on laitoksella...
 
Krisu ja milli voin tulla pitämään kutsuja sinne lähes koska tahansa. Lauantaisin on yleensä peli isukilla, joten ne on vähän huonoja päiviä, mutta muuten ei mitään hätää. Voin myös tulla arkipäivänä ihan päivälläkin.
Tässä kuussa on emännänlahjana sellainen rimpsuessu. Ensi kuusta en vielä tiedä. Essu on aikuiselle, 1-2 vuotiaille tytöille ja miehille/pojille edellisten lisäksi myös 4-6 v pojille (tyttöjen on loppu). Eikä tartte mun puolesta olla talo täynnä ihmisiä... sunnuntaina oli emännän lisäksi "vain" 2 eli pienempikin porukka käy.

Muuten kuulumisia vähän myöhemmin tänään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Mulla on aikoinaan ultrattu ja onko mullakii sitten toi sama, kun toisessa munasarjassa oli 11 ja toisessa 13 kypsää tuotosta.
Lääkäri oli ton kierrukan kannalla just sen vuotoja hillitsevän vaikutuksen takia, mut samaan lauseeseen sai sisällytettyä myös sen, että näin voimakkailla vuodoilla ei välttämättä ees pysy. Nyt sitten siis ootellaan syksyyn, et tasottuuko hormoonit. Omalääkärin arvio oli, ettei muuta keinoo oo kun kohdunpoisto, kun ei nuo hormoonit sovi. Minä voin tuon vehkeen toki poistattaa kun sterilisaatiokii on, mut mieluiten kuitenkii jotennii muuten. Noitten vuotojen saaminen kuriin on ihan mun hempparinkii takia tärkeetä, kun on edelleen sen 101.
Mulla ei siis noita välivuotoja oo, mut ovulaatiokivut on järkkyjä ja tuo vuoto...
Jostain kun saisin niitä isoja muovitettuja jutskia, mitä on laitoksella...
Kuulostaa samalta... Tulipa muuten väärin tuo kirjainyhdistelmä, eli kyseessähän on PCOD. Lukaseppa alla olevasta lisäinfoa. Mulla on nuo kaikki oireet paitsi ovulaatio tulee kyllä ajallaan ja KIPEÄNÄ:kieh:
http://www.hedelmallisyys.fi/finland/concern/Infertility_in_Females/Ovulatory/Polycystic_Ovary_Disease.jsp
 
kävin s.postia laittaan! :wave:

hitsit laitoin miehelle ärisevän viestin töihin, käskin sen mennä hotelliin yöks ja nyt se saamari väittää ettei sille oo mitään viestiä tullu, no kelle hitolle minä sen sitte muka oon lähettäny :eek:

ihana ilma ulkona, tosin me ollaan oltu koko päivä vaan kotosalla :ashamed: join oluen, olis ollu kiva juua se tossa lasitetulla parvekkeella kun siinä niin lämmin. paha vaan että Silja nukkuu siellä joten en viittiny, ois meinaa voinu olla vähän kaameen näköstä naapureille ku vauva nukkuu vaunuissaan ja akka ite juo vieressä kaljaa... :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
kävin s.postia laittaan! :wave:

hitsit laitoin miehelle ärisevän viestin töihin, käskin sen mennä hotelliin yöks ja nyt se saamari väittää ettei sille oo mitään viestiä tullu, no kelle hitolle minä sen sitte muka oon lähettäny :eek:

ihana ilma ulkona, tosin me ollaan oltu koko päivä vaan kotosalla :ashamed: join oluen, olis ollu kiva juua se tossa lasitetulla parvekkeella kun siinä niin lämmin. paha vaan että Silja nukkuu siellä joten en viittiny, ois meinaa voinu olla vähän kaameen näköstä naapureille ku vauva nukkuu vaunuissaan ja akka ite juo vieressä kaljaa... :x
Mitä sinä sitä ukkoa ulkoruokintaan oot laittamassa, onko teillä ryppy rakkaudessa?

Olisit vaan kiskassu sen kalijan siellä partsilla, niin olis ollu naapureillekki puheenaihetta :LOL:
 
Ei mitään yksittäistä syytä ärinään. Välillä vaan semmosia aikoja että kaikki ärsyttää :kieh: :kieh: :kieh: Varmaan se tämä vauva-arkikin tekee sitä kun ei ole aikaa olla kahdestaan ja jutella asioista, sitten kun ollut näitä unikouluja sun muita tässä niin varmaan molemmilla vähän pinna kireellä... jospa se taas tästä lähtis suttaantuun. Tänään kyllä oikeesti oon aatellu että voi kun meniskin sinne hotelliin, tyttökin oli niin pahalla päällä ennen päiväunille menoa että aattelin että helpommalla pääsen jos ukko ei tulis kotiin ollenkaan. No sano kuitenkin tossa klo18 aikaan tulevan joten sitten nähään että millä päällä ollaan :whistle:
 
mileko apteekkiin sais varmaan tilattua niitä muovi juttusia tai sit kotisairaanhoidosta tai jostai..mä otin itelle niitä mukaan sillon kysiltä ku oli niin kauhee se jälkivuoto..aina ku nous sängystä nii oli lattia punanen ja veri tipat huoneesta vessaan..mut toi sun vaivas on varmaan tosi inhottava,mulle kun on jo kestämistä normaali menkoissa :ashamed:
ruusumarja ei oo kuulunu kaverista mitää,aamulla laitoin txt et miten voivat nii ei oo viel vastannu..jospa siel ois kaikki hyvin..

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: voi teidän kakka juttuja :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
No niin.... tässä on monta päivää mennyt aika vauhdissa. Mitähän meille... Meillä meinaa hampaita vissiin pukata. Eemeli on monta päivää ollut aika kiukkuinen. Lisäksi hän on nyt itse lisännyt itselleen 2 päiväunet lisää. Eihän siinä mitään sinänsä, kun kuitenkin nukkuu ne pienet päikyt tossa leikkikehässä tai lattialla tai kävelyllä ollessamme. Nukkuu siis noin 30 minuuttia. Ei vaikuta noihin yöuniin tai meidän iltapäivän päikkyihin onneksi. Aamupäivisin on ihan hyvän tuulinen ja leikkii mielellään, mutta illat on aika sylittelyä. Ei se sinänsä minua haittaa, mutta onhan tuo aika tuskaista koko ajan pitää sylissä. Mitään ei tartte pahemmin tehdä. Kaipa se tästä.
Tai sitten meillä ollaan tulossa kipeiksi... mene ja tiedä.

milekolle piti sanomani, että harmi jos se rasva ei auttanut. No onneksi olette käyneet lekurilla ja jospa se selviäisi kohta jollain tavalla.

Meillä maistettiin muuten äsken vähän appelsiinia. Puristin mehua ja maustoin tota vettä eemelillä sillä. Mutta näpyt nousi suun ympärille, joten se maistelu voidaan jatkossa unohtaa. Sinänsä huvittavaa, kun laitoin sitä noin teelusikallisen 40 ml vettä. Mutta ei voi mitään.

Täällä on viime päivinä ollut tosi kauniit ilmat, joten me ollaan ahkerasti oltu liikenteessä. Päivittäin käydään pienellä kävelyllä jossain tai muuten ollaan ulkona. Tuo kävelytuoli on nähtävästi meidän pihassa tosi kätevä. Jätkä voi vetää pihalla sillä ja itte saa samalla tehdä jotain.

Mutta nyt meillä nähtävästi herättiin eli syliä kaivataan taas!
 
kiitos kaikille kannustavista sanoista! on se ihanaa ettà tààltà saa sità tarvitsemaani kannustusta! :hug: kyllà màkin olen sanonut miljoona kertaa ettàmenkàà ihmiset kysymààn vaikka ammattilaisilta ettà se maito pitàà olla korvikemaitoa ja niin tààllà sanotaankin, miehen perhe ei sità vaan usko kun muutkin tenavat ovat saaneet jo oikeaa maitoa tàssà iàssà.. mikà tulee nuihin vehnàjauho puuroihin niin pitàà kysyà lààkàriltà mità mieltà on jos ne korvaa ihdalla oikealla ruualla..siis esim. pastalla kuten olen tàhàn asti tehnyt. ne vaan on niiiin hulluna tuohon pastaan ettà periaatteessa kuolet jos et syò pastaa ;) tuo mies on vàhàn juuta ja jaata.. mutta onneksi kuitenkin tekee niin kuin mà haluan ja on monesti sanonutkin ettà ei hànen perheelleen tarvitse kaikkea kertoakaan, mutta jos joka pàivà tivataan tuhansia kertoja mità annika syò, mà sanon niinkuin asiat on. Niin ja siità kieli hommasta ettà tuo anoppi kun on kuitenkin àlykàs nainen ja ennen annikaa aina sanoi ettà totta kai 2 kieltà pitàà opettaa yms. ja sitten syntymàn jàlkeen olikin eri ààni kellossa.. Siinà onneksi saan tàyden tuen mieheltàni :)
Juu eikà mulla ole aikomusta luovuttaa missààn asiassa, kunhan joskus kaipaan lisàpotkuja takamukselleni ;) Nàin siinà vaan kày kun on 2 erilaista vahvaa elàmàntapaa

mammoliinolle kiitos taas tuosta lapusta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
Ei mitään yksittäistä syytä ärinään. Välillä vaan semmosia aikoja että kaikki ärsyttää :kieh: :kieh: :kieh: Varmaan se tämä vauva-arkikin tekee sitä kun ei ole aikaa olla kahdestaan ja jutella asioista, sitten kun ollut näitä unikouluja sun muita tässä niin varmaan molemmilla vähän pinna kireellä... jospa se taas tästä lähtis suttaantuun. Tänään kyllä oikeesti oon aatellu että voi kun meniskin sinne hotelliin, tyttökin oli niin pahalla päällä ennen päiväunille menoa että aattelin että helpommalla pääsen jos ukko ei tulis kotiin ollenkaan. No sano kuitenkin tossa klo18 aikaan tulevan joten sitten nähään että millä päällä ollaan :whistle:
:LOL: Ei vitsi, tiiäkkö mullakin on tänään ollu semmonen päivä että oksat pois!

Ensinnäkin oon ollu viime päivät TOSI väsyny niiden työhommien takia (en muuten enää ala siihen, toivottavasti kaveri ei suutu...). Viikonloppuna en saanu nukuttua kunnolla just noiden töiden vuoksi, ja jostain syystä nousin ylös kumpanakin aamuna samalla kun Silja ja mies... Olin jo eilen illalla ku viulun kieli ja kaveri tuli käymään illalla, joten kaadoin sen lastin sen niskaan :ashamed: Mieskin vaan valitteli kun ei nuku isin syliin, ei, ja minä tyhmä otin tytön nukuttaakseni :kieh: on sitä pöljä, olis vaan antanu tytön huutaa niin tottuuhan se siihen joskus. Nyt taas kierre vaan atkuu kun äiti tuli ja nukutti :eek: No ei se mullakaan ihan niin helppoa ollu...Piti laittaa neiti vaunuihin ja lähtä kävelylle, prkl. Eilen aamulla käytiin muuten kattomassa yhtä taloa, ja täytty sanoa että olis taas puskutraktorille töitä...

No tämä aamu, tai siis yö meni vituiks jo siinä vaiheessa kun heräsin 3 aikaan (olin menny 1 nukkumaan) hirvittävään pukamasärkyyn. Tunnin kärvistelin olkkarissa ja särkylääkkeen voimalla sain sen taltutettua. ½ 7 soi ukon herätys, onneksi sain aika pian unesta uudelleen kiinni. 10 vaille 8 herään siihen kun KOIRA HAUKKUU :kieh: Se kurja rakki on paskonu viime aikoina yöllä sisälle (no lääkkeiden takia, mutta kummiski), ja siitä viisaastuneena teljettiin se yöski keittiöön. No se elukkahan luuli, että yksin jätettiin kun mies ja poika aamulla lähti. Hirveä meteli! Kävin huutamassa kaikki osaamani kirosanat ja turpatukkoon-käskyt siihen päälle, ja painuin takas sänkyyn (Silja ei onneksi heränny...). No hetken päästä se rakki päätti kokeilla uudestaan että josko sitä pääsis karanteenista pois, ei päässy :kieh: Nukahin ooneksi uudestaan, mutta vain ja ainoastaan herätäkseni 08.16 siihen kun joku stanan tyyppi soittaa että otanko työharjotteluun :eek: Arvatkaa otinko... No siihenhän tuo tyttökin sitten heräs, että se niistä kunnon yöunista. Millonhan nukkus? 2 vuoden päästä syyskuussa..? PRKL!

Jaa, neiti heräs. Käyn kampeemassa sisälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
LillaStina
Tolle rasvalle löytyy kyllä käyttöä ja käyttäjiä, joten ei ollu turha ostos. Eipähän jääny harmittamaan, etten kokeillu sitäkii...
En mä sillä... Harmi vaan, kun se ei teidän prinsessalle auttanut. Mutta onneksi tosiaan ootte saaneet jo jotain apua asiaan. Jospa tuo selviäisi.
 
Mummi osti pojille tänään uuret kiiltävät siniset pyörät :D Jepelle piti ostaa vaan apupyörät lisäksi kun tuo pyöräily on vielä ihan hakusessa noiden tasapaino hahmottamis hommien takia. Ja viime kesänä tuo ei edes suostunut kokeilla polkemista :headwall: No nyt hokas ja muisti JOPA katsoa eteenpäin ja voi sitä riemua kun onnistui :heart:

Daniel oli taas unohtanut koko polkemisen. Hihkui että polkee kun selkä kyyryssä poikaa ja pyörää raahasin pihaan. No kun kaivoin kuopan takapyörän alle ja pyöritin pojan jalkoja polkimisella hokien:vuorotellen, vuorotellen... muistista löytyi polkemisen taito eikä pelkästään jarruttamisen. Pitää kiinnittää naru pyörään että saa vedettyä perässä..

Nyt hokee sohvalla vuorotellen, vuorotellen... Aivopesty lapsi :LOL: :LOL: Mutta onnesta soikeena olivat :heart: ja äiti sai hien pintaan :kieh:

 
Mun pitäis kans vissiin mennä nyt pikkuhiljaa gynelle kun vasemman munasarjan kohdalla tuntuu kauhee mokkula ja kummallisia pieniä alavatsakipuja kierron läpi, vaikka syön pillereitä(ennen ei tullut mitään tuntemuksia pillereiden aikana). Tällä kertaa tuntuu että nämä pillerit sopivat oikein hyvin muuten.
mammoliino: Hormoonit tasaantuu vuoden sisään kuulemma synnytyksestä eli ei sun vielä kannata edes pelätä kohdunpoistoa, niiden takia =) Tosta PCOD:stä en kyllä tiedä mittään.

Sain nukuttua tytön kanssa 2,5 tunnin päikyt ja tekikin oikein hyvää! =)
 

Yhteistyössä