2007 LOKAKUUN MAMMAT,Herhiläispesä vko17

dogtor, toivotaan että kaverisi vauvalla on kaikki hyvin. Ilmoittelehan sitten kuulumisia.

Heidi, pidän vaan oma pääsi ja anna lapselle sitä ruokaa minkä itse näet parhaimmaksi. Törkeetä oli tosiaan se että ne oli sun tekemät ruuat laittaneet roskiin :kieh:

Milekolle ja Sannille :hug: Ikävää kyllä nuo ihottumajutut :( Mä tiedän yhden paikan mistä saa niitä isompia vaippoja. Kirjoittelen sulle vaikka yv:tä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
LS: Ei siellä kerhossa kukaan kohta viitti käydä, kun mä vaan valitan siellä milloin mistäkin... :ashamed:
Höpö höpö... mä vaan odottelen sinne tietoja noiden reissuun lähtijöistä. Että voitais alkaa suunnittelemaan tuota ruokapuolta.

Sitä paitsi mihin sä voisit purkaa tuntemuksiasi ellet sinne! On kiva kuulla missä teillä mennään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja LillaStina:
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
LS: Ei siellä kerhossa kukaan kohta viitti käydä, kun mä vaan valitan siellä milloin mistäkin... :ashamed:
Höpö höpö... mä vaan odottelen sinne tietoja noiden reissuun lähtijöistä. Että voitais alkaa suunnittelemaan tuota ruokapuolta.
miä oon kaikki ruokanen :p tai laktoosia kestän miten kestän...
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Mikä helkatti mua nyt naurattaa kaikki :LOL: :LOL: Olin kuolla nauruun tuon Tiipiin lähettämän s-postin kans. :LOL: Taidanpa lähteä Annin seuraksi pyöräilemään niin saa tämä pää vähän tuuletusta. :LOL:
Siis mikä siinä nauratti? Sehän oli ihan asiallinen s.posti :) Mut toi akka juo kaljaa pisti kyllä naurattaan! :LOL:
 
tuutis ,miä en kans kestä paljoo laktoosia joten voimme varmaan karata aina jonnekki kiven taa kera savukkeen ja kaameiden kaasujen..
ruusumarja just kaveri laitto et huomenna tietävät koe tulokset..vaavi on tänään oppinu imemään ja iha hyvin voivat..
 
Mammoliino Miula on kanssa PCO,Yleensähän sanotaan että raskaus parantaa taudin..miula ei parantanu kyllä yhtään.Jälkitarkastuksessa molemmat munasarjat täynnä rakkuloita :'( Niin ja miula on kaikki noi oireet paitsi liikalihavuus.Joskus jostain luin että tauti liittyy jotenkin insuuliiniinkin..en vain muista miten? :headwall: Miula on kaapissa odottamassa jo lääkkeitä josko sitä imetyksen jälkeen nappailisi niitä.
 
nu niiiii.. nyt kun tuo likka nukkuu niin mun on ihan pakko sanoa, kun jài vaivaamaan ettà ei tuo mun anoppi siis mikààn noita-akka ole vaikka nyt noista mun kirjoituksista jààkin vàhàn sellainen kuva.. Ihana ihminen muuten, on aina mun puolella riidoissa, ostelee lahjoja ja synnytyksen jàlkeen piti musta hyvàà huolta: teki ruuat ja osti vaatteita ( kun odotusajan vaatteet oli liian kylmàt ja syksyn normaalit vaatteet ei mahtuneet pààlle) yms. Ja nytkin osti kaikki lahjat vieraille ristijàisiin ja kengàt annikalle :) Se on vaan sellainen temperamenttinen vàlistà, mutta hyvà niin kun lòytyy multakin tuota hermojen napsahtelua ;) Mutta mutta tosiaan se ettei muhun luoteta rakkaan lapsenlapsen kasvatusasioissa on loukkaavaa... JA heidàn ideoiden tuputtaminen rupeaa kyllàstyttàmààn.. No joo ei siità sen enempàà, kiitos uudelleen kaikille lohduttavista sanoistanne! :flower:

Mammoliino inhottavaa kun ei saa nukutuksi, sitten kaikki menee pàin pe****tà :hug:

dogtor toivottavasti kaverillasi ja vauvalla kaikki hyvin! Muuten onnittelut sinne :flower:

Mitàs muuta.. jotain piti kommentoida mutta ei muista :headwall:
 
Keiju07
Heips, kerkiinpä teitä kurkkaamaan!

Kiirusta ollut tämä elämä viime aikoina... no kelläpä ei tavalla tai toisella olisi. Hermot vaan menee, kun pitäisi saada paljon aikaseksi ja Viena on päättänyt, että ei nuku yli 45 min unia. Herää aina 45 min jälkeen ja uusi nukutus vaatii heijauksen ajoissa tai kävelylenkin. Illalla sama meno, yöllä tahti hiukan rauhoittuu... saattaa jopa 2 tuntia vetäistä putkeen. Kovasti ootan, että noi kiinteet tasaisi jotenkin näitä meidän rytmejä ja auttaisi Vienan ylittämään tuon 45 minuutin unirytmin itsenäisesti.

Reilu viikko nyt maisteltu soseita kahdesti päivässä. Sellaisen jääkuution verran menee alas kerralla; maitoa laitan sekaan pehmittämään. Aloitettiin bataatilla ja jatkoin maissilla, kun sattui pakastemaissia olemaan pakkasessa. Maissi maistui tänään jo tosi hyvin. Linnunpoikanen osasi jopa avata suutaan... Ihan ei kieli vielä kuitenkaan tajua, että ruokaa pitäisi siirtää nieluun päin, ei takaisin ulos suusta... ja se päristely, välillä on äiti enemmän sosessa kuin lapsi. :D

Teidän ottamuksia ja sattumuksia lukiessa päällimmäiseksi kommentoitavaksi nousi tuo Italian-anopin sanomiset. Heidi, sinuna jättäisin vaan kertomatta asioita. Näin olen itse toiminut oman anoppini kanssa. Hän kärttää jatkuvasti iltapuuron syönnistä (ei, meillä ei ole alotettu puuron antamista) ja olen lopen kyllästynyt, mutta jotenkin nykyään onnistun myötäilemään. En kerro totuutta, mutta nyökkäilen anopin kommentteihin ihan kuin olisin samaa mieltä :D . Omalle äidille tulee sitten sanottua ihan tiukasti, jos ärsyttää. :ashamed: Parempi niellä tietyt asiat, jotta suhde pysyy kunnossa, kun kerta muuten menee ihan hyvin. Pätee muuten kaikkiin ihmissuhteisiin :) , mutta on vaan niin vaikeaa välillä...

Meillä mies taas sairastaa. Ärsyttää, kun se kantaa kotiin noita flunssia jatkuvasti. Mitenköhän sen vastustuskykyä saisi parannettua...
 
Keiju, mä oon aika samanlainen. Olisin tulisesti vihoissa jo anopin kanssa jos aina sanoisin sille mitä ajattelen siitä ja sen sanomisista. Joten hymyilen ja nyökkäilen vaan ja sit kotona miehelle annan tulla :D
 
Heidi mie kyllä tekisin ite ruuat ja jättäisin anopin sanomiset sikseen.Meillä kanssa anoppi kovasti yrittää että tee sitä ja tätä ja mikset anna sitä ruokaa jne. Kiehun "sisälläni" enkä useinkaan sano hänelle mitään mutta pelottaa että jossain vaiheessa räjähdän.Etköhän sie äitinä tiedä mikä on siun lapselle parasta eikä siinä anoppi kyllä määrää!
 
kerkesimpä nyt vasta koneelle,meillä kaikki nukkuu..tyty on tänään könynny kontallee,mutta ihan ihmeissään siinä sitten mäjöttää paikallaan,ei älyä mihkään suuntaan liikkua.

mie olen tänään maalaillu taas..nyt maalasin ton pesuhuoneen kaameen ruskeen oven valkoseksi..jotenkin koko pesuhuone valostu .

täällä on ollu puhettä lapsosien syömisistä..
meillä venla syö aamulla n.1-1½dl puuroo
sitten lounalla 4 jääpala kuutiota lihaa/kasvista tai kalaa/kasvista
välipalaksi n.purkillinen hedelmä sosetta.
sitten päivälliseksi samanmoinen satsi kuin lounaalla
puuro menee sitten iltapalaksi ja maitoa vielä ennen nukkumaan käyntiä.
maitohuikkia ottaa yleesnä jokaisen ruokailukerran jälkeen jonkun ajan kuluttua.

tänä iltana menikin ihan normikaurapuuroo n.1½dl ja purkillinen persikkasosetta..ja 120dl maitoa..sanoinkin miehelle että onkohan nyt joku kasvukausi meneillään.

minnuu väsyttää..

mileko täälläkin persus vuotaa..ei kyllä ennen tälleen losottanu..saa kaikki tullot olla yötä päivää :eek:

pikkumyy :hug: koita jaksaa miehen kanssa.
 
Ihania ihmisià olette, taas tullut kivaa palautetta :hug:

Mà nyt intoilen tuon ristijàisten kanssa ja mun on ihan pakko laittaa kuva Annikan kastemekosta, siinà kun on niin nàtti historia ettà se on isin vanha! :D Siis miehen ;) Ja miehen tàti on aikoinaan sen virkannut, alla oli aluskangas mutta se oli pakko purkaa pois kun tuo neiti on liian pullukkainen :D

 
Tänään olikin ihan hauska päivä. Uskaltauduin pojan kanssa kahdestaan kaupunki reissulle ja kaupoille (itselle en löytänyt mitään, pojalle kylläkin :snotty: ). Meillä menee koko päivä, jos kaupungille lähdetään, jo matkoihin menee yht 2 tuntia. Aikasemmin oon ollu ihan poikki reissun jälkeen, kun poika on vaan kitissy ja marissu ja vaatinut jatkuvaa huomiota. Nyt oliki hyvän tuulinen jätkä koko päivän :)

Santti Lähde vain perhekerhoihin. Vaikket ketään tuntisikaan, kyllä siellä opit tuntemaan. Mie en täältä tunne ketään ja uskatauduin kerhoon, nykyään taitaa olla viikon kohokohta kun pääsee neljän seinän sisältä pois ja höpöttelemään muiden mammojen kanssa. Omanlaistansa rohkeuttahan se vaati, mennä ekan kerran ihan yksin vieraiden ihmisten joukkoon, mutta kannatti.

Heidi Miun omalla äidillä oli ja on aika vahvat mielipiteet siitä miten mikin asia pitä olla ja tehdä. Olen oppinut, että kannattaa vaan hymähdellä myötäillen, jättää asioita kertomatta ja tehdä niinkuin itse parhaaksi näkee. Miun äidin mielestä kiinteät olisi pitänyt aloittaa 6vkon iässä ja perunalla, kyselyihin että mitä syötetään, oon vastannu vain, että syöhän tuo kaikenlaista :D (nykyään myös koiran luita, kun sellaisen luo onnistuu ryömimään....)
Mut raivostuttavaahan tuommoinen 'ylikäveleminen' on. Anoppien ja äitien pitäisi ymmärtää olevansa vain neuvonantaja roolissa ja tukijoina, päätöksen tekijöitä ovat lapsen vanhemmat. Ei auta kuin yrittää ymmärtää vanhuksia, heillä on kaikenlaisia omituisia päähän pinttymiä muutenkin.... ;)
 
Aivan ihana kastemekko Annikalla :heart: Ja nuo tossut :heart: :heart: :heart:

Mua on jääny NIIIIN kaivelemaan tuo Topsyn ihana viikonloppuretki, että oon tosissani alkanu suunnitella samantyyppistä ratkasua kaveripiirissä. Ainut vaan, että melekeistä kaikilla on nyt alle 1 vuoden ikäinen mukula ja osassa perheistä mies ei halua jäädä lasten kanssa yön yli.... *mutinaa ja silmän pyöritystä* Että pienehköksi jääpi tuo porukka... Montako teitä Topsy oli? Ja oliko teillä kallis se lysti, ja mitä siihen kuulu? Ja ja ja ja :D Mulla on useammalla kaverilla oma hepo ja yks on ratsastuksen opekin, että sikäli voipi olla että saatais nuo heposet vähän huokeamminkin..... Mutta ajatuksena tuo on niin ihana, että pakko ainakin yrittää!!!

Ja piristy se mieli kummasti kun muistin, että perjantaina tuli postin mutkassa SATSiin ilmaisviikko-kortti, joten huomenna roudaan nämä laardit ekka body pumppiin ja sitte vielä joogaan, AAAH =) Ja keskiviikkona ajateltiin kokeilla Siljan kans SatsBabyakin. Minä tykkään ihan hirveesti noista SAtsin ohjatuista rehkimisistä, mutta lupasin isännälle, että en vähään aikaan haikaile sen kortin perään kun tuon crosstarinerin sain.... Pitikin mennä lupaamaan :kieh:

Ja Pikkumyylle ja Millille piti jo päivällä sanoa, että tänne, tai kerhon puolelle SAA ja PITÄÄ avautua!!!! Täällä kun on kumminkin aina joku joka lukee ja jaksaa kommentoida ja tsempata, niin tulee itellekkin parempi mieli. Minä ainakin luen teidän jutut aina ja mielelläni :hug:

Nyt suihkuun ja jos sitten menis unta hakemaan.... Toivossa on hyvä elää :p

R

Ai niin. Haleista piti Heidiä kiittää ja Vipiltä piti kysellä että mitäs lääkkeitä sinä siihen PCOhon syöt? Mulle jälkitarkastuksessa suositeltiin metformiinia jota söin jo raskausaikana diabetekseen, mutta en oo saanu aikaseksi mennä niistä neuvottelemaan omalääkärin kans... En kyllä jaksa tätä vuoto-rumbaakaan :(
 
HUomenta! Annikaa varten on todella kaunis mekko =) Ja historia tekee siitä vieläkin upeemman. Mun esikoinen on kastettu samalla mekolla kuin minut. Muita taas ei välirikon takia (mekko mummolassa). Muut on taas kastettu mun kummitytön kastemekolla.

Santti miä oon ja hirveän huono menemään perhekerhoihin :ashamed: Avoimessa käytiin pari kertaa Danielin odotusaikana mutten kestänyt sitä hälinää ja meteliä. Kauhea päänsärky pamahti päälle. Esikoisen aikana taas kävin perhekerhossa mut silloinkin mulla oli seurana mun täti tyttösä kanssa :D
 
Huomenta!

Mä oon nykyään usein aamuisin eka kirjoittelija, on se niin kätevää kun on läppäri keittiössä :D Josta tulikin mieleen, ei kukaan tarvis läppäriä? Meillä ois ylimääräinen myytävänä. Toimiva ja hyvä peli, jos kiinnostaa, voin laittaa lisätietoja. Noni, tulipa aamun myyntipuhekin pidettyä :LOL:

Heidi, ihana mekko! Meillä kans virkattu Annilla ja Mintulla ja on todella kaunis. Hienoa että saat täältä voimaa pysyä kannassasi, hyvä niin! :hug:

Mammoliino, ei se määrä vaan se laatu ;) Vaikka teitä pari lähtisi, varmasti on kivaa! Meitä oli 8, joista viisi lähti sitten mökille. Onhan se mahtavaa kun ei tarvitse ajatella kuin itseä 24 tuntia, ja sitä meniskö taas tupakalle, ottaisko karkin vai avaisko lonkeron :LOL: Hóll-tallilla kolmen tunnin vaellus maksoi 65, johon kuului makkarat, leivät ja kahvit laavulla. Mökki meillä oli omasta takaa yhdellä tytöllä siinä lähellä. Mun mielestä se kahden tunnin vaelluskin on riittävä.

Oululaisille tiedoksi, meillä on tänään mammakahvit ja paikalla äiteitä joilla vauva syntynyt syksyllä 2007. Eli jos kahvittelua ja juttuseuraa kaipaatte, tervetuloa Saarelaan vaan, 10-11 aikaan aloitellaan :)

Nyt aamukaffelle.
 
hipkukka miekin olen muuten muutaman kerran tytyn kanssa nyt "uskaltautunu" tonne kaupunkiin kahestaan..meilläkin venla tätä ennen on tirissy ja nirissy koko ajan..nyt oli rattaissa,ja ihan istuvassa asennossa,niin kaipa sit niin oli mielenkiintosta ympärillä,ettei hoksannu edes kiukuta..
ja noista perhekerhoista käytiin yhen kerran MLL.n perhekerhossa,ja minuakin se kamala hälinä ja meuhkaaminen häiritsee..ja venlakin katto vaan sylissä ihmeissään kun toiset penskat juoksi ja kilju..
sitten tuolla seurakunnan perhekerhossa myös käytiin,niin se miusta oikeastaan oli sitten ehkä kuitenkin pikkusen isommille lapsille tarkoitettu..kun siellä sitten askarreltiin ja oli jotakin leikkiä ym..

meillä oli taas viime yönä pien ralli,mieheltä palo käämi (meni tänä aamuna klo 6.töihin)
koira liessus rauhattomana ees taas,oli vissiin kuuma,sit sen sata kertaa pyrki ulos,ja kissatkin juoksenteli sisään ulos..mie jo sanoin et anna niiden kissojen ulkona olla,kaks kissaa raapii ovea kun pyrkiivät sisälle..ei hää kuulema saanu nukuttuu kun raastovat sitä ovea..sitten venla alotti klo 03 tirinän,en tiiä mikä lie oli,otin sitten sen viereen,ja sen kanssa sitten aivan kylki kylessä maattiin..meikä oli ku tönkkösuolattu muikku kun aamulla yritin sängystä ylös.kyllä joka jäsen ja selkä oli ihan juntturassa..

nyt tässä mietin josko ton tytyn kanssa lähettäs käymään pienellä lenkillä,nukkus vaunuissa vaikka nuo ekat unet..

joo,nyt täytyy mennä..aurinkoista päivää kaikille.
 
Huomenta

Heidi: Ihana mekko! MEilläkin tuollainen "Perintö"mekko käytössä, se ostettu mun isoveljelle 34 v sitten, sen jälkeen siinä kastettu minut, kaikki mun serkut äidin puolelta sekä nyt minun lapseni. Se on kaunis ja ihana, toivon että se säilyy seuraavallekin polvelle!

anopista: Meillä esikoisen aikaan anoppi kovasti neuvoi, ja oli mielipiteitä, mutta nyt kolmannen kohdalla ei suoraan sano. On kai jo huomannut että ei aina kannata:)
Mutta usein ne ilmeet ja eleet, silmien pyöräytykset kertoo enemmän kuin ne sanat..anoppi on kyllä itsekin nyt sanonut että monet asiat on muuttuneet, ja ei hän varmaan enää osaisi.

Mun isällä on sellainen tapa että se on koko ajan kyselemässä että miksen syötä sitä tai tätä, jaksaa ihmetellä miksi edelleen imetän tms..Olisi halunnut viimeksi antaa eemille jäätelöä, ja piti mua kai ihan idioottina kun niin ehdottomasti kielsin.
Ja tämä eemin hoitoon jättö "ongelma", Eemihän ei suostu kuin 15 min olemaan jonkun muun kanssa, ja sitten alkaa ihan hillitön parku..mä olen sitä mieltä että en ehdoin tahdoin viitsi huudattaa..ehtii tuo vielä olla musta erossa kunhan tottuu..mun isä taas on sitä mieltä että mun pitää vaan jättää se jollekin, ja antaa huutaa..
kun en suostu, niin isä pyörittelee silmiään ja kommentoi että on mun oma vika kun olen Eemin tuollaiseksi "opettanut"..
Välillä tuntuu että isä unohtaa että olen jo ihan aikuinen, ja että mulla kolmas lapsi..pitää mua ihan pentuna vielä.
Ja Idan suhteen mun isä on ihan mahdoton..sillä ja Idalla on jokin sielujen sympatia, ja isän mielestä mä en saisi komentaa Idaa ollenkaan. JOs Ida vaikka kiukkuaa ja metelöi, on se isän mielestä lähinnä hellyttävää, ja luultavimmin mun oma vika.. :headwall:

Välillä on vaikeaa muistaa että mun isä on ollut tosi tiukka kun olin lapsi, meillä tosi tarkat säännöt, ja äiti meillä meidät pääasiassa hoisi kun olin pieni, isä oli paljon töissä. Nyt siitä on tullut tollainen "pehmo-ukki":)

Mulla jotain matalapainetta nyt koko ajan, tuntuu että en pääse tästä mun ukin kuolemasta yli. No ei siitä ole kuin viikko, mutta tätä jatkuvaa itkua on koko ajan.
On vaikeaa nukkua, ja mikään ei tunnu miltään. Mä luulen että tämä laukasi kaikkia muitakin murheita nyt pintaan, pää on täynnä vaikka mitä muistoja ja juttuja.

 

Yhteistyössä