***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

Keiju07
Huomenia,

mikähän siinä on, että ihminen ei osaa nukkua pitkään, vaikka kerrankin saisi. Kolmelta yöllä olen kotiutunut, mutta jo ysiltä kuikin hereillä... Viena on isovanhemmilla yökylässä ja minä eilen viettämässä tyttöjen iltaa: ensin drinksuilla, sitten Sinkkuelämää-leffassa ja sen perään vielä syömässä ja siitähän tottakai piti vielä jatkaa yhdille jne jne. :headwall:

Oikein äsyttää, että ei osaa käyttää hyödykseen näitä harvoja öitä, jollon saisi nukkua, vaan pitää kukkua pitkin yötä kaupungilla ja sitten vielä aamulla ponkasta heti ylös. Meillä yöt olleet taas viime aikoina aikamoista hulabaloota: neiti käyttää ihan surutta hyväkseen mun läsnäoloa, maitoa saa tarjota joka väliin ja itse herään jatkuvasti viiltävän päänsäryn kanssa. Taas vannoin, että nyt alkaa unikoulut, mutta saa nyt nähdä. Sen pari syöttöä jaksan ihan kevyesti, mutta tällaista showta taas en... Peruslaiskana on vaan niin paljon helpompi tarjota maitoo pari kertaa kuin alkaa tapella vastaan. Pääsee nopeemmin itekin takas uneen... Mut saas nähdä, miten tässä nyt käy.

Siis tosi ihania uimakuvia teillä, tuutis ja rontti! Kaipa meijänkin pitää tuollanen allas hankkia.

Dogtorin mahdollista plussaa jännätään ;) , kaipa se on sitä, kun ei ite oikeen voi (ehkä edes halua...) noin vaan plussata tähän saumaan, niin pitää toisen jännityksessä sitten elää mukana. Ja monihan täällä on sanonu, että viimeinen vauva menossa, joten sillon etenkin on kiva elää toisten plussafiilistelyissä mukana :) .

Me lähdetään kohta hakemaan tuo yökyläilijä matkaan ja suunnataan Vienan serkun kolmivuotissynttäreille. Harmittaa vaan, että on niin tylsä lahja matkassa... junaradan paloja Brion junarataan. Mut on päivänsankarin äidin toiveita ja eiköhän tuo kolmevee ole lahjaähkyssä ihan muutenkin. Ois vaan joskus kiva keksiä jotain hohdokasta, ehkä sitten tulevina vuosina. Teiltä voi sitten pummata kaikenmaailman ideoita.

Synttäreiden jälkeen suunnataan mökille, joten olen pimennossa nyt pari päivää, yritän sit taas kahlata teidät kiinni. Hauskaa loppuviikonloppua kaikille!!!
 
Ihania kuvia lapsista :)

vai on tohtori pieniin päin... plussatuulia täältä päin... :heart:

meillä typy nous tänään melkeen istumaan!!!! mahallaan oli ja siirty siitä kylelleen ja nous jo semmoseen puolistuvaan asentoon!! ei varmaan pitkää mee kun ponkasee kokonaan ylös!

mitähän piti muuta taas sanoa..en muista... nyt on ollu koko viikko niin kiirettä kun on saanu ravata taas joka paikassa mut tänään ollaan ihan kotosalla.. ärsyttää kun ukko on reissussa ja palaa vasta huomenna, lähti jo torstaina. en oo kerenny ees tota koiraa nyppimään moneen päivään, pitäs sekin saaha nypittyä viimeistään ens viikkoon mennessä niin päästäis loppusiistintään...
 
Ihania uimareita - Tuutiksen ja Rontin rinsessat ... jaaaa, tää mamma on nynny ruohon suhteen(kin) - mun laps ei ala ruohoa vielä kotona maisteleen :) :LOL:
hekotihee .. noooh, katotaan nyt sitten ...

Sain tuosta innostuksen puhkua ja pumpata sen meidänkin altaan - näin pilvisellä säällä - kokoon... aika skeida pumppu, mutta sai sillä nyt kuitenkin pumpattua.
Täytyy sanoa että sillä - kuka nyt olikaan - joka puhalsi sen JYSKIN altaan on kyllä KEUHKOT. Wau ! Aaltoja, multa ois henki lähtenyt, sanan kirjaimellisessa merkityksessä....

Ja Minttu on kyllä kone ! Siis kova mimmi menemään ... sais tulla pitämään kursseja... Viu harjoittelee ihan muita juttuja - en tiedä missä niistä on hyötyä... tuo jalkatyö selällään yhä paranee - nyt aika isoa kirjaa paukutteli lattiaan ja melkein nokkaansa eestaas...

Millillä Sara panee paremmaksi - eikus pöntöllä ko kakkii :) Katotaan kenen vayva alkaa itse pyyhkimäänkin ekana ... talouspaperirulla kyllä meillä ainakin purkautuu aika nopsaan, ei oo mikään yhdenpalan jättiläinen (niinkus mainoksessa) tuo meän tyttö...
Ihana , jos alkaa Saralla helpottamaan - on tää kyllä taidetta koko hommeli ... jos saa vaan juomaan paljon niin runsas juominen auttaa ummetukseen myös ... meilläkin on aika papanoita, mutta ihan hyvin nuo on ulos tulleet, toistaiseksi... aloin minäkin luumua ja ruusunmarjaa himpun lisäämään...


Ja mukavaa menoa mammoliinolle ... mä en ees tiedä haluttaako baanalle, onkohan musta tullut vanha ? Vaiko nynny ja mammis - äiti ?
 
milli meillä istutaan itse, mennäänkin itse istumaan ja hyvin pysyy. Ihan yks kaks alkoi itse mennä ja siitä reilu viikko alkoi kontata. Että kyllä ne siitä lähtee istumaan, kuka konttaamaan jne. ihan omalla ajallaan! Varmasti teilläkin! Meillä esim. ei olla noustu tukea vasten vasta kuin pari kertaa.
 
voi helvetti |O yrittivät sieltä sairaalalta taas soittaa ja oltiin just koiran kans pihalla et en vastannu ja nyt ei sieltä kukaan vastaa... kauhee paniikki..mitä ne lauantai päivänä soittaa sieltä :'( jotain tuloksia varmaan tullu... voi helvetti et kädet tärisee ja kauhee olo tuli...
anteex tää purkaus mut nyt ei oo muutakaan kelle vois kertoo kun en uskalla mihikkään soittaa, on pidettävä linja auki jos uudestaan soittavat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja Rontti:
Kuinkahan moni lokavauva on tänään polskinut vedessä :) ? Varmaan aika moni!


:wave: siinä jyskin hienossa altaassa :D
Hitsit toissa päivänä meillä oli tosi kaunis ja lämmin päivä, aattelin että jos Eemilin kanssa lähdettäs uiskentelemaan siihen Jyskin altaaseen
;) Noh olin yksin kotona ja eipäs ollutkaan noin vaan saada se ilma siihen altaaseen :eek: ainut mihin sain, oli ne lelut :snotty: Noh ukko tuli kotiin sitten myöhemmällä ja tosta vaan puhalsi siihen ilmat |O Hitto että silloin raivostutti taas, kun ei ollut kotona kun piti :headwall: olikin sitten jo niin myöhä, että sääskiä jne. ettei enää menty.. sisällä vaan kuivaharjoiteltiin ilman vettä.. Eilen oli heti viileämpi johtuen tuulesta ja tänään +10 astetta lämmintä, kun vein pojan ulos nukkumaan :eek: Se siitä, että toivottavasti niitä allaskelejä vielä tulisi...

Ihme kesä, toissapäivänä helle ja poju nukku melekis alasti sen pikku hetken vaunussa ja nyt piti pukea fleecepuku päälle :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
voi helvetti |O yrittivät sieltä sairaalalta taas soittaa ja oltiin just koiran kans pihalla et en vastannu ja nyt ei sieltä kukaan vastaa... kauhee paniikki..mitä ne lauantai päivänä soittaa sieltä :'( jotain tuloksia varmaan tullu... voi helvetti et kädet tärisee ja kauhee olo tuli...
anteex tää purkaus mut nyt ei oo muutakaan kelle vois kertoo kun en uskalla mihikkään soittaa, on pidettävä linja auki jos uudestaan soittavat...


:hug: varmaan inhottava tunne :( toivotaan ettei mitään pahaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja dogtor:
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Millonkas tohtori testaa seuraavan kerran, että tietää olla paikalla kuulemassa raporttia...?! :whistle:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

ihana :heart: maanantaina ellei menkat oo alkanu,sillon on tasan viikon olleet myöhässä,joten luulis testissä näkyvän jos raskaana oon..jos en niin sit kyl varaan lääkärille ajan,saa ultrata mun munasarjat kun on ollu joskus niitä isoja kystia..
Mullakin näytti eka testi negaa, kun aloin tätä pikkukakkosta odottamaan

;) :whistle: tsemppiä :heart: sitten testasin muutaman päivän päästä uudelleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Huomenta,


Meidän naapurin pihalta löytyi toissa päivänä kyykäärmeen poikanen. Oli aivan kamalan näköinen kun naapurin pappa iski siltä lapiolla hengen ja se jäi siihen aukomaan suutaan ja heilumaan vaikka kuinka kauaksi aikaa. Eikö nuo poikaset ole vielä kaikkein vaarallisimpiakin siinä mielessä että eivät osaa säädellä myrkyn määrää vaan päästelevät kaiken tulemaan. En uskalla kyllä pitää enää poikaa nurmikolla ollenkaan. Hyi!!! |O
Hyi

:x :eek: meidänkään perällä niitä ei ole nähty ennen, toissa kesänä kaverin 3v poika istui kyyn päälle omalla kotipihallaan :eek: Joutui yön yli sairaalaankin, onneks oli ollut niin viileä ilma, että oli vaatetta päällä ainakin kakskerrosta! Vähän lievensi... mutta oli kipee se purema kohta pitkään. Poika ei sillon osannut vielä edes kunnolla puhua, isosisko selitti, että istui "narunnäköisen" päälle kun olivat olleet pihalla leikkimässä..
 
Ja vielä kaikille kuvia laittaneille: ihania kuvia =) , nyt jotakin touhuamaan. Ihanaa isäntä ollut kotona ja olen kahtena aamuna nukkunut klo10 asti :D sen verran heräsin, kun Eemil heräs ja isäntä otti pojan ja minä jatkoin nukkumista.. pitää joku aamu varmaan vaihtaa vuoroja, onhan hänkin ollut väsynyt. Mutta se on varmaan niin erinlaista se.. ja on muuteskin enempi aamunvirkku olemassaan.
 
ihania kuvia..

topsy ei olla ostettu lippuja ja ei me tiedetty et ne mitkää festarit on :headwall: me ei siis mennä sinne,enkä tiiä huvittaako koko ouluun lähtee,ku ihan tuota varten olin tulossa ja kun tuo sturm und drang ei esiinny tässä lähellä ja oulussa ois sopivasti sukulaisiakin..

tytteli mä kaipailen sitä sun masu kuvaa :D

tinakenkätyttö hassua kylläkin että lauantaina soittavat,toivottavasti soittavat pian uudelleen eikä ole huonoja uutisia :hug:

ja älkäähännyt herhiläiset innostu liikaa,en mä viel plussannu oo,enkä tuskin pieniin päinkään =)
 
Dogtor ei ne mitkään perusfestarit oo, eli ei sielä oo mitään yöpymisiä alueella yms. Se järjestetään ihan tässä meidän lähellä, ite en oo kylläkään menossa.

Katjanna kyllä meillä menee jo varmaan 4dl velliä nokkiksesta per/päivä, joten edistystä on tapahtunut =) hyvältä kuulostais kyllä tuo illanvietto mammaporukalla, mutta mitään varmaa en uskalla vielä sanoa. Meillähän Silja huutas kyllä koko yön jos oisin poissa, mutta pakkohan mun on joskus alkaa jossain käymään :whistle: Nyt on kyllä ollu ihan hyviä öitä, paitsi sitten viimeyö taas oli kiukkumista läpi yön...oiskohan ollu liian kuuma/kylmä tai hampaita tai.... :headwall:
 
sain nuo kuvat nyt koneelle ja laitan meijän makkarakintusta kuvaa...

tässä eilen otettu kuva.



vanhemman tytön jalka jäänyt kuvaan :D




ja kun mökillä käytiin,niin törmättiin ihan rotan näköseen oravaan


:eek:
tosiaan oli karvat johonkin oravalta kadonnu...



toisesta kulmasta tuo elikko..

 
Moiks,

aattelin että laitanpas , keksin yhden tavan tuunata niitä 5e tarjouspäivänvarjoja ...



Eli oli jäämistössä viulettia nauhaa ja ruusuja - varjon nupikka irti - reiät nauhojen keskelle ja ristiin. Sitten ruusulla kiinni röyhelön reunaan. Kuvassa vielä kesken , mutta reunan vois viimeistellä , tai sitten ei ... varmaan ruusujen sijaan vois laitta eriväriset napit , tai vaaleanpunaista nauhaa tai pitsiä tai ...
Tää on helppo purkaakin, jos alkaa tuntua liian makeelta ja romanttiselta :)
Ja meidän toiset vankkurithan oli nuo viuletit , Viulla - kuinka ollakaan ....

Kauhia orkku Niinukalla - jaiks .... :D ja ihanainen rantaneitohan se siellä kurkistelee , hyvin saapi kuviinkin teän neidin hymyt, taitaa olla malliainesta...

Onkohan ihmisillä oikia elämä - kun täällä on niiiiiiin hiljaista ? Meikä kävi tekemässä ärrällä lottoa, siinäpä lauantai-illan huumaa kerrakseen ...
Alan ompeleen nuo loput ruusut vankkureiden päivänvarjoon.
 
tin
Mammikselle hauskaa iltaa tulin toivotteleen ja muillekki bilehileille =)
Unohdin kertoo erään tärkeen asian elikkäs Tatu oppi Tampereella konttimaan :) :heart: Kauan se keikisteliki konttausasennos vaan. Sitte keksi kuinka lähetään ja nyt kuuluu vaan läpsläpsläps jokapuolelta!

Mutta mulla on ollu tänään elämä! (sitä tulinki tiedottamaan alunperin;) ) Olin aamun töissä, sitte menin iskälle lomittajaks sikalaan että herrasväki pääsee johonki synttäreille ja nyt oon siivonnu paikkoja, pessy pyykkiä jnejne ja kaveri kävi äsken kaffilla. Oli ostanu Tatulle Keskiseltä vaippoja, 17e/2pkt pampersseja. Ootteko muuten saanu pamperssilta sen et jos lähettää neljästä kuitit niin saa 20e takas? ... Njaah, huomenna taas töihin. Ihan jees kyllä. Kuinkas santin työt? Joko maistuu? Mulla alkaa siis virallisesti vasta 15pvä mut pari saikkua oon ollu tuuraas.

Nyt Tatu suuttuu ku kielsin repimästä koneen piuhoja... :kieh: :headwall:

Niin joo, ja Yodottajalle tärkee tieto, santti se muistaakseni joka puhalsi koko altaan ite :) Mäki puhalsin mut ukko puhalsi ne lelut :D
 
no ihan kivasti on alkanu luistamaan työt. ennemmin olisin kotona... mut kivaa vaihtelua. Huomenna olis iltavuoro.
minä joo puhalsin sen altaa ihan omilla pikku keuhkosillani... ja meinas vähän huipata sen jälkeen...


no jospa laittais viel vaikka kuvia vähän...


tuos eilen





ja sit äitin saparopää... irvileuka :LOL: :D
 
Santti ja Tin - ootte kyllä tosiiiiii keuhkoja - meikäläisellä meni tuolla sekundajalkapumpullakin tehdessä ...
Enpä ihmettele jos on huipannut ....

Mä väliin aina - leikkisästi - vertailen näitä miehen ja milloinminkäkin apuvälineen/palvelun kustannuseroja... Halpa oli tuo jalkapumppukin , männä kesänä kun sen ostin, muistaakseni 5e... eli vaikka ois kuinka hyväkeuhkoinen niin ylläpito tulee helpostikin kalliimmaksi...
No, ehkä huonoa tsägää kun on tullut viimeaikoina noita enempi elätettäviä kuin elättäjiä vastaan ...
Nooo, ehkäpä joskus nekin saldot - siis ees henkisessä tai ruummillisessa mielessä - kääntyy plussalle , tai edes tasapeliin...

On se nyt, kun meikä innostuis raapustaan , niin muilla on elämä ...
 
Vihdoinkin meidän Apinanpoika sai Multi-techin. Visalla maksoin niin ei tunnu vielä niin pahalta :/ Musta-harmaan värisen, hinnan sain tingattua 319? ja tuo hinta siis Vauvatalosta jos joku Oululainen vielä haluaa vertailla istuimien hintoja. Jotenkin tuntuu ettei ehkä olisi ollut pakko ostaa vaan olisi siirtänyt vanhaa autosta toiseen, mutta oli tuo asentaminenkin kyllä niin hikistä etten tiedä viitsiskö tuota kovin usein alkaa asentelemaan. Melkoista säätämistä vois olla joten parempi varmaan kaksi tuolia olla olemassa. Toinen on kuitenkin ilmaiseksi saatu Annille mun siskon pojalta aikoinaan.

Lyhyeksi jäi meikäläisen kirjoituksen. Poika on aika väsynyt jo kun menee näin myöhäseen, joten pitää kai se lähteä laittamaan nukkumaan. Huh, taas jotenkin hiostava, painostava ilma, saa nähdä miten se uni meikäläiselle maittaa ensi yönä. Nukun huonosti kun on niin hiostavan kuumaa tämä huone ilmakin, puhumattakaan ulkoilmasta.
 
Eeli täytti tänään 9kk! Paljon onnea myös Viulle. Eeli oppi myös konttaamaan -jotenkuten. ja sai TAAS uuden hampaan. Tällä kertaa alas.
Siiri on kyllä kovasti äiteensä näköinen. Ai niin, ja vielä Mammoliinolle erittäin hauskaa iltaa. Mä en taida enää uskaltaa lähteä minnekkään. Niin harvoin kun käy, niin aina mulla menee överiksi :x Isäntä tuli iltavuorosta kotia, niin täytyy rueta sitä jututtamaan.
 

Yhteistyössä