***2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 27**

jee,osasin..mutta mitä noi tekstit tonne ylös jäi,Höh! :whistle:

no mutta kuitenkin,tämä kuva eilen otettiin leikkikentällä,meijän muru rakastaa kiikkumista :heart:

muoks:nyt sitten syömään,minä oikeen osaa lähtä pois tästä koneen ääreltä...
 
Milla-Maria; ei ollut hampaiden aikaan. Pari päivää meni ihan hyvällä syönnillä, mutta sitten taisi taas päivän lakkoilla. Nyt tänään on syöny ihan normaalisti. Meillä ei ole normaalistikaan mikään kovin kova syömäri tuo poika, eikä kyllä esikoinenkaan. Aatu on selllainen tissin lillittäjä. Juoko teidän vauva paljon? Meillä on molemmat olleet kovia maidon juojia ja kai se vie sitten nälän tunnetta eikä ruoka maistu. Silloin kun Aatu on meidän äidillä hoidossa syö aina koko purkillisen ja tosi hyvin kaikkea kiinteää. En tiedä johtuuko siitä ettei maitoa ole tarjolle tissistä, vaiko siitä että ruokaa antaa joku muu kuin minä.
 
katjanna: juu,kyllä maitoa tykkää killitellä meilläkin poika.
määrä vaihtelee,nyt kuumalla menee n.800ml ja joskus vähemmän(500ml)
nyt kun puuroa oisin antanut niin suun pisti oikeen tiukasti kii...
maitoa tuo kuitenkin tohkeissaan kittasi sellaset 120ml.
kai sillä massu nyt kuitenkin täynnä,kun tuossa onnessaa töhöttää.
on kyllä kumma ku kylään mennään niin syötäs purkkitolkulla...
täytynee mennä aina ruokailemaan kylään nii saa syötettyä kunnolla(muutaki ku maitoo)
=)
 
Milla-Maria; niinhän se on että kuumalla ei ruoka tahdo maistua aikuisillekaan. Minusta kuitenkin se on tärkeää että nestettä menee hyvin lämpimälläkin ilmalla. Ihan hyvältä kuulostaa tuo teidän ruoka politiikka, ei varmaankaan mitään syytä huoleen tuon syömisen suhteen. Sitten jos lakkoaa viikko tolkulla eikä hyviä syönti päiviä ole yhtään niin kantsii miettiä onko jotain muuta häikkää. Teidän poika kuitenkin on onnessaan ja leikkii niin ihan kuulostaa normaalilta. :D
 
YO ei mulla ole v.punaista pitsiliinaa :/ Mut äiskältä saattais löytyä :whistle: *minähänostajoseioleihanpakko) :D

niinukka en miä ole sen enempää miettinyt kun et kaks täyskäriä on pakko tehdä ja samaten voileipäkakkua. Ristiäisissä oli vain yks iso voileipäkakku ja meni kaikki. Kakkuja ei olis yksi silloinkaan riittänyt. Ja jos jotain pipareita ostais, kuivaa kakkua jne. Leipomaan en ite ala kun nuo täyskärit ja voileipäkakut. Saamarin joudun aika ajoissa nousta ylös niitä koristelemaan kun konfirmaatio alkaa jo klo 10. Mun äitillä on se edellinen viikko kesälomaa ja lupaili tulla auttamaan siivouksessa (siis vahtimaan muksuja että saan selvittyä paikkoja rauhassa ilman keskeytyksiä) :) Miä oon miettinyt että mitä vois edellisiltana laittaa valmiiksi.. Kupit tietty jos Netan (koiran) saa pysymään niistä kaukana... Plääh, miä inhoan juhlien järjestelyä kotonani :kieh: :headwall: Kun tässä omassa päässäni suunnittelen kaiken valmiiksi (pikkutarkasti) ja todellisuudessa en mitään saa onnistumaan niin kuin haluaisin. Miks sitä pitää rima asettaa liian korkealle? :( :headwall:

Milekolla kivoja uintikuvia =) Meillä on niin pieni tuo kylppäri ettei sinne allasta mahdu. Näitä vanhojen talojen ihanuuksia minne on vasta 80-luvulla tehty kylppäri ja vedetty yleensäkin vesi! Vaatis aikamoisia remontteja että tuon isommaksi saisi...

milla-marian pieni nauttii selvästi :heart: Se on jännä miten tuo kiikkuminen tuntuu olevan kaikkien mieleen :D Paitsi mun, nykyään tulee huono olo :x Ja mustelmat tuonne sivuille. Onkos nuo kiikut kutistuneet muutaman vuoden jälkeen? En myönnä että mulla ois persus levinnyt |O
 
tuutilulla mie heräsin silloin ton vanhemman tytön rippiaamuna klo 04.30,koristelemaan täytekakkua..ja viimosia siivouksia tekemään,eli imuroimaan,pesemään lattiat ja veskit ja laittamaan matot lattialle..koira ei saanu tulla sisälle sillo rippiaamuna.
tyty nous klo 5 väkertämään hiuksiaan :eek:
miten teilä,tuleeko pojan isä rippijuhliin? kirkkoon pelkästään vai ihan teille kotiin?
meillä olivat tytön isä ja isän veli pelkästään kirkossa,ja ex anoppiin oli iskenyt yllätys yllätys mahatauti sinä aamuna :LOL: paskat sillä mikään ollu,ei vaan halunnu lähtee.sitten exän toinen veli+sen vaimo tulivat ihan meille kotiin,kun ovat tytön kummeja,ja pietään tiiviisti yhteyttä vieläkin.
saas nähdä iskeekö ex anopiin ens kesänä paskatauti kun pitäs rippijuhliin tulla :eek:

ja mielenkiinnolla ootan sitä kesää kun tuo miehen tyttö pääsee ripille,niin tuleeko kutsu miehelle pelkästään vai kutsutaankohan minutkin :D

jep,venlukka nukkumassa,nukahti maitopullolle syliin,ja oli kiva pukee sitten täysin lötköö 10kilosta vaunuun nukkumaan :D

milekolla kivoja uintikuvia :) pitäsköhän minunkin tollanen jyskin allas ostaa,oli tosiaan siellä 5e nyt tarjouksessa =)
 
niin ja tuutilulla mie oon sitten kauheen kriittinen omia tekeleitäni kohtaan,ja tulee kyllä mietittyy et mitä vieraat kakuista ym paakelsseista ajattelee..vaikka mies kehuu maasta taivaaseen tekeleet..eikä muiltakaan vierailta oo eväät lautaselle jääneet..mutta kuitenkin..

muutama kuva tekeleistä,joita tein isäni synttäreille :D



 
... että jos arvon mammat tietäis tämänkin - mistä sais kangaspalikoita, pehmopalikoita ? Mun kamulla oli kivat Babar palikat - googlailin aikani enkä löytänyt kuin lillerilallerista yhdenlaiset, ei Babarit , vaan muut.
Niissä Babareissa oli kussakin noppakuvioita ja liekö ollut muutakin sivistävää ... ettäkö noppakuutiot on ? On, on - jos vaikka varanvuoksi kouluttaisi rinsessasta uhkapeluria , tuo luottokorttien käyttöhän alkaa olla jo hallussa (sen meän leikkilompsan myötä...) :) :LOL:

Onkos joku jostain hommannut ja mistä ...
Tuol oli 8*8 cm ja hinta 18e...
 
niinukka hienoja kakkuja :p Kelpais mullekin :D

Ja kyllä ainakin esikoisen isän kanssa on puhetta ollut että tulee juhliin, ihan tänne meillekin :) Ja ottaa äitinsä mukaan jos hää lähtee. Oon miä kylässä käynyt (siis exän äidillä) siellä eron jälkeen pari kertaa ja ainahan myö suustamme kiinni jäädään kun kohdataan. Ja exän uuden exän kutsun myös :D Tulee tai ei. Esikoinen on nimittäin sielläkin ollut yötä välillä ja oikein harmittaa että heillä meni sukset ristiin. Oli nimittäin todella mukava nainen. Ja kaipa isä tuo nuo esikoisen sisarukset mukanaan jos hänen uusin ex ei tule. (hitto mitä nimityksiä exän uusi ex tms.) :LOL: Mutta nimilläkään ei viiti kirjoittaa.

Mun pitää kyllä sanoa että aikanaan ihan sovussa erottiin ja sovussa ollaan nykyään. Jotain mutkia tuli myöhemmin elatusmaksujen kanssa (pari kertaa) ja tapaamisten mutta kun sain yksinhuoltajuuden sitä pyytäessä niin sen jälkeen (ja pojan kasvaessa) on sujunut ihan hyvin. Kyllähän tuo ex puhelimessa multa kysyi uuden liiton kaatuessa että: Sano mulle mikä minussa on niin paskaa että kaikki minut jättää eikä halua mun kanssa elää :/ Mitäs siihen sanomaan mitään, myöhän ei aikoinaan yhdessä enää oltu kun huomasin että odotan (19v) ja tulevan lapsen takia yhteen mentiin kun ei toisaalta ollut estettäkää (mutta ei sitä roihuavaa rakkauttakaan ainakaan mun puolelta). Ja sehän kuihtui kasaan esikoisen ollessa 11kk. :/ No se oli silloin ja nyt on nyt. Hyvä että ex pystyy juhliin tulemaan ja nykyisellä ei ole mitään vastaan (paitsi että sen mielipidettähän ei kyselläkkään) :whistle: :D
 
Heipä hei :wave: Mökkiviikonlopusta kotiuduttu.Meillä oli terassin talkoot ja hyvälle mallille jäikin.Tyty nukkui tosi hyvin mökillä..tuntui että jatkuvasti oli unilla.Nyt se tuola sängyssään meuhkaa eikä meinaa uni tulla |O

Hienoja kuvia kaikilla =) Jahka ehdin niin laitan itekin...nyt pitää taas mennä,huuto kovenee |O
 
Nyt tarvitaan taas niitä kannustavia sanoja..

Mä ikävöin Eetua niin kovin.
On ollut Tiistaista asti siellä reissussa, ja hyvin pärjää. Joka päivä soitetaan, ja pojalla on siellä tosi kivaa. Toki pientä ikävää, mutta ei mitään kestämätöntä.
Tänään soittivat, että Torstai olisi se kotiin tulo päivä..Ensin oli puhetta Tiistaista, mutta heillä siellä jotain käytännön juttuja ja kysyivät onko tuo Torstai ok..Mun päässä huutaa että EIEIEIEEI..ei päivääkään pidempään, mutta ääneen sanoin että toki jos Eetu vaan jaksaa olla..
Sovittiin, että jos Eetun ikävä yltyy tulevat aiemmin, muuten vasta torstaina..
Eetun kanssa taas puhuin, olivat olleet kalassa ja saaneet hauen, se on kaupunkilaispojalle huima juttu :)

Tämän oman ikävän kanssa olen pulassa, olen nytkin koko illan itkenyt, ja mun pää on täynnä ihan hulluja juttuja; mitä jos Eetu viihtyy siellä niin hyvin että ei enää meitä kaipaa ollenkaan, ja tulee vastahakoisesti kotiin..Jos se toinen äiti siellä onkin Eetusta ihanampi kuin minä..Eli suomeksi sanottuna kai olen mustasukkainen että ne muut saa olla minun ihanan lapseni kanssa!
Toki osasin varautua että ikävöin, mutta se että on ihan fyysinen paha olo, on yllätys!

Ja kaikki sanoo että Eetu jo 10, että tekee hyvää reissata, ja että äkkiä aika kuluu, ja että olen itsekäs kun täällä itkeskelen ikävääni vaikka Eetulla on huippuloma menossa..
Tiedän toki tuon kaiken mutta minkäs teet! Enkä haluaisi olla tällainen "hysteerikko" ja itkeskelijä..

Kuulostaa varmaan ihan pimeältä, mutta en taas tiedä kelle näitä puhuisin, ei tuo mieskään tajua.
Ja tottakai olen onnellinen että Eetulla on kivaa, on vaan niin ikävä kun rakastan sitä poikaani ihan hullun lailla! Eetu on ihana poika, ja olen niin onnellinen että Eetu on juuri minun poikani! Kun tulee kotiin niin rutistan oikein kovaa ja pidän kainalossa ainakin viikon yhtä soittoa
:LOL:
 
Dirlittan mukavaa että Eetu on viihtynyt hyvin! Yritä keksiä jotain mukavaa puuhaa nyt alkuviikolle jotta saisit ajan nopeammin kulumaan, usko pois, torstai tulee tosi äkkiä! Mutta älä huoli, ei kukaan voi omaa äitiä korvata! :hug:
 
Dirlittan :hug: Pakko kertoa että et ole ainoa ajatuksinesi... :ashamed: Me kun viime kesänä muutettiin tähän uuteen taloon niin Annipa yhtäkkiä alkoi viihtyä naapureiden pihalla, missä oli vuoden vanhempi tyttö. Ja minä olin mustasukkainen :eek: En olisi halunnut että viettää aikaa toisten pihalla, mietin miksei ne voi olla meidän pihalla jne. Ja yhäkin välillä tulee näitä tunteita, tosin Mintun tulo on niitä hieman helpottanut. Mutta sano vain reilusti jos haluat Eetun jo tiistaina kotiin, muista että äiti ja isä tietää aina parhaiten mikä on lapselle parasta :) Tätä saan nimittäin nykyään aika paljon toitottaa siskolle kun keskimmäinen on todella pahassa uhmassa ja äiti on ihan per***stä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
*muisti palailee pätkittäin*
Joku kaipaili autoon peiliä jolla näkee mitä lapsi takapenkillä puuhailee. Tälläinen löytyy ainakin Vauvattaresta http://www.ostokset.fi/pd/da11afe9/
Huh, toi ois kyllä tosi hyvä vaan on siinä peilillä hintaa :eek: Kattelin vähän muualta ja Biltemassa näytti olevan 7,99 ? :) Nimellä vauvapeili, ei pystynyt linkittään sivua...
 
Täälä viikonloppu menny ihan mukavasti. Mies lähtee aamuyöllä kavereitten kanssa Saksaan lomailemaan ja tulee kotiin vasta pertjantaina. Eiköhän me tytön kanssa täälä pärjäillä. Nyt on menny pari yötä persiilleen ja huomasin äsken että alas tullu 2 hammasta lisää, eli nyt yhteensä 6kpl. Kiipeilyinnostus on alkanut ja saa olla jatkuvasti vahtimassa :eek: Eilen alko nousemaan sohvaa vasten seisomaan ja yrittää siitä lähteä kävelemään, jalat vaan on vielä sen verran spaghettia että saa olla pikasesti koppaamassa kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Dirlittan Mutta sano vain reilusti jos haluat Eetun jo tiistaina kotiin, muista että äiti ja isä tietää aina parhaiten mikä on lapselle parasta :)
Sanoinkin sille äidille että minä olisin jo ihan heti valmis ottamaan Eetun tänne halittavaksi.
En vaan haluaisi "komentaa" Eetua aiemmin kotiin, kun tosiaan on kyse vain parin päivän viivytyksestä..
Kun Eetu viihtyy ja on hyvissä ja turvallisissa käsissä, niin pitäisi osata antaa nauttia.
Mutta jos Eetulla itsellä tulee aiemmin ikävä, niin tulevat sitten ensimmäisellä mahdollisella junalla, se tieto helpottaa..
Jos Eetu pärjää ikvänsä kanssa, niin kai minunkin pitäisi :)
 
Tinakenkätyttö Hieno juttu!

Dirlittan
:hug: Siä oot "höpsö" ihanalla tavalla :heart: Toivotaan että se torstai koittaa todella pikaisesti :D Niin tiipii sanoi niin keksi paljon tekemistä alkuviikoksi. Järjestäkää vaikka Eetulle muiden kanssa kotiin tulojuhlat ilmapalloineen ja muineen :D (höhlä idea mutta pälkähti päähän :D)

Kyllä miäkin muistan silloin kun esikoinen lähti jonnekin tai nuo pojat isälleen v.lopuksi (eron aikana) teki mieli soitella koko ajan ja joskus teinkin tikusta asiaa vain kuullakseni että kaikki on hyvin :D Ja usein mielessä oli keksiä joku koko poppoon meno ja hakea muksut kotiin kesken kaiken.

Mutta ajatteles kuinka ihana äiti oot ollut :heart:. Oot lapsellesi antanut mahdollisuuden päästä reissuun ja taatusti Eetu sitä kiittää, nyt ja vanhempana =)

Olikos ollut muutes isokin hauki? Kuuluiko kunnon kalavale puhelimesta :whistle:


Ai niin tosta mustasukkaisuudesta niin miä oon ollut joskus hoitotädeille mustis kun esikoinen viihtyi siellä niin hyvin ettei kotia meinannut lähteä
:kieh: :ashamed: Ja mun omalle äidille kun hän on todella tärkeä noille muksuille. Mummin perään kysellään jatkuvasti ja äidille kiukutellaan :/ :ashamed: :D
 
Voi Dirlittan sua! :heart: :D
Oot kyllä ihan hassu tosiaan! :hug: :D

Meillä Miki kotiutui tänään partioleiriltä Virosta ja hyvin oli mennyt reissu. Poika kyllä haisi kuin rankkitynnyri viikon leirin jäljiltä :x :x :x Pesin jo kaikki ällöpyllyvaatteet rinkasta ja ihmettelen vieläkin miten pieni poika voikaan haista niin pahalle, saatikka sen lenkkarit?! :x
Arvatenkin, kumpparit löytyivät koskemattomina rinkasta ;)
Ja koko rahalla oli sitten ostettu tuliaisiakin, tosin melkein kaikista oli maisteltu matkan aikana :D Ja sitten tuli myös uutisia..."äiti...seuraavan kesän leiri onkin sitten Amerikassa, pääsenhän sitten sinne??" Apua! :eek: Sitä pitää tosiaan sitten miettiä ja tosi tosissaan jo :eek:

Me liitytään syömälakkoklubiin Pöden kanssa. Ei suostunut aamulla kuin pullolliseen maitoa, myöhemmin meni pikkuisen puuroa. Soseita meni kaksi purkkia koko päivän aikana ja maitosaldo tai olla 550ml vai 650ml. Taitaa riivata ylähammas, kun ei tule läpi. Pikkuinen valkoinen piste ollut jo monta viikkoa ja kyllä mä tunnen ikenen allakin jotain toisella puolella. :/ Viime yö meni ihan hyvin muistaakseni yhdellä heräämisellä, mies oli sitten seiskalta noussut sen kanssa vaikka olis varmasti saanut nukkumaan maitohuikalla.
Vieläkin on masu kovalla, eikä toiminut tänään ollenkaan, ei auta luumut ei :/
 

Yhteistyössä