****2007 LOKAKUUN HERHILÄISET **VKO 24**

Kotimaisista minäkii oon Leningrad Cowboysin nähny ja Hurriganesin eri kokoonpanoissa monesti. Sitte Him, Negative, Teräsbetoni, Nightwish, Popeda monesti, Yö monesti, Dingo monesti, Zero Nine, Antti Tuisku :D , Eput...

Voi niitä nuoruuden päiviä... :D
 
täällähän on ollut oikein gallup kysymyksien päivä :D

jepulis..

telkkari ohjelmista saksalaiset poliisi sarjat (silloin kun mies ei kotona),csi,ilman johtolankaa,todistettavasti syyllinen,kotimaiset sarjat mm.karjalan kunnailla,metsolat silloin kun ne tuli..nyt ostettu kolme dvd.tä noista metsoloista..ja elokuuta ootan kun neljäs dvd ilmestyy.. :D salkkareita katon,huvila ja huussi ym sisustus ohjelmia,joitain ruoka ohjelmia myös tulee katottuu,sekä olet mitä syöt :D

lehtitilauksista vauva ja kaks+ tulee nyt laskutuskauden loppuun,paikallislehtiä 2kpl.ja meidän perhe lehden tässä tilasin.

jäätelöstä kaikkik käy..
kirjoista kirja kirjoja ei tule nykysin luettuu.."roskromaaneja" aina silloin tällöin..hyvää unilääkettä kyllä kirjat ovat..

meijän pippurinen neiti heräs..pienet pultit tos ennen nukkumaan käyntiä otti kun ei saanu kynsisaksia omaan käteen :eek: kun toiselta kynnet leikkasin..siis ei oo tällästä temperamenttia vielä näyttänykkää.. :eek:

joo,jospa mie poistun nyt vähäks aikaa koneelta..muutkin näkyy haluuvan nettiin..
 
Mä kolmatta kahvikuppia juon :eek: Taitaa herkkulakko tehdä tehtävänsä...kahvia menee reilummin :whistle: Millon alkaa sit etoo?
Joo, toi hurriganes oli aikoinaan kans aika POP :) Onhan se vieläkin...ainakin jos tulee i will stay :p
Niinukan typyn temperamentista, meilläkin on alkanut osoittamaan luonnetta enmmän. Aiemmin oli sellainen äitin poika...jos joku otti lelun pois kädestä niin toinen vaan hymyili, nyt kyllä alkaa sellanen huuto että sitä ette vie =) Hyvä vaan että tahtoa riittää, ettei sit toisten jakoihin jää ;)
 
Kirjoista, mun ehdoton kirjailiasuosikki on Ilkka Remes, monta remeksen kirjaa löytyy hyllystä. Ja nuo Juha Vuoriset on kanssa aika hyviä, ne meillä taitaa olla melkeen kaikki. Muuten luenkin sitten sekalaisesti. nyt ei vähään aikaan oo tullu luettua ja mulla iteasiassa oliskin tossa toi Remeksen uusin lukematta :eek: voiskin alkaa lukemaan =)

Lehdistä viellä, tulee mulle muutes noita liitonkin lehtiä :eek: en muistannu ollenkaan.
Mutta niistä taitaa tulla norjalainen metsäkissa lehti ja suomen rotukissa lehti ja sit insinööriliiton lehti tulee kans (enkä mä ole edes valmis insinööri :ashamed: ) mutta ins. opiskelijaliittoon kuulun ja sen takii tulee tuo lehtikin. Rupesin miettiin että meniköhän noi kissalehdet noin :/ en jaksa kävellä keittiöön kattoon mitänenytoli..

Khuul. muutaman tunnin päästä pääsee elokuviin =) B) en ookkaan tos lahen uudessa leffateatterissa käyny vielä. Kyllä se varmaan on hieno :D

Hmmph.. Juho kuljettaa tota meijän keittiönjakkaraa mukanaan :eek: raahaa sitä perässään jo varmaan kolme metriä vetäny sitä. Nyt meni vaan kissa painoks jakkaran päälle :LOL:
pitää vissiin mennä pelastaan toi jakkara :eek:
 
Galluppia näemmä pukkaa. =) Katsotaas jos muistan kaikki..
lehti: vauva ja viikonloppusin hesari.
musiikki: rock, metalli, heavy B) ja 70-luvun musiikki. :whistle:
keikat: eipä ole missään suurilla keikoilla tullu käytyä, muutamalla pienemmällä.
lempikirjailija: Stephen King
jäätelö: mikä tahansa missä on suklaata. :p
telkkari: CSI, todistettavasti syyllinen, ilman johtolankaa, emmerdale :ashamed: , salkkarit, greyn anatomia ja päivien viemää :ashamed:
 
Meitin poika puri tänään itseään kieleen :'( voi sitä itkun määrää. Hällä on nykyään tapana syödessä alkaa leikkiä lusikalla, pureskelee sitä oikein kunnolla ja klonksuttelee hampaiden välissä. Tänään sitten jäi kieli väärään paikkaan. No, pipi unohtu kun sai lohdutukseksi molempiin käsiin maissinaksut :D

Katsotaas mitä galluppeja muistan:
Musamaku ei mitään erityistä Nova on useimmiten päällä. Ja nykyään soitan paljon lasten lauluja, miusta on kiva hoilailla pojalle, vaikkei laululahjoja minulle olekaan suotu. Fröbelin palikoilla on kivan simppeleitä lauluja miullekin :D
Kirjailijoista Miun suosikki kirjailija on Terry Pratchet (toivottavasti tuli oikein). Nuorisokirjoja nuo taitaa olla oikeasti :snotty: mutta minusta niin ihanaa aivot päältä lukemista ja tiedän, että aina saa nauraa ja tulee hyvälle tuulelle kuin noita lukee. Lempikirja on Walter Moers:n Kapteeni sinikarhun 13½ elämää. Lastenkirja sekin :ashamed: mutta niin ihana ja kyllä siinä oli elämänohjeita aikuisellekin. Suosittelen :)

Hitsi, vaipanvaihto ja ruuanlaitto kutsuu, tarvii vastata muihin galluppeihin myöhemmin...
 
höh.. en mä pääsekkään leffaan tänään :/ tai pääsisin, mutten yksin viiti mennä :|
Naapurin pojalle oli noussu neljänkympin kuume :eek: Voe rähmä. Toivottavasti parantuu pian :heart:

Ei mulla mitään tähdellistä, mutta pitipäs surkutella :kieh:
 
no jos minäkin sit...

musiikkia kuuntelen laidasta laitaan... suomalaista eniten. suomipoppi tai iskelmä soi mun autossani. ja karaokessa tulee joikattua anna erikssonia ja muita helmiä.

keikoilla ei oo tullu käytyä... paitsi jossain pubissa. olin mä kyl 2005 katinkullassa rockkatissa kuuntelemassa lordia, 69eyes ja mikäköhän se sellanen vanha jenkkiläinen hevi bändi on? mut joo...eipä noi oikeen kiinnostanu mut tulihan käytyä. en siis kuuntele heviä!!!

lehtiä meille tulee aku, vauva, auto bild... seiska tuli mut peruin sen ku täyty karsia jostain päästä laskuja.

kirjoja
en lue.

jäätelöistä mangomelooni on ykkönen ja oi jos jostain sais pehmistä niin söisin satalitraa tai tötteröä.

töllöstä katon samoja ohjelmia ku tekin... milteinpä.

mun jakeluun kans ei mienaa mennä rontin ac/dc fanitus... :LOL: no ihmiset muuttuu! ja mistäs me tiietään kuin raju täti se rontti oikeen onkaan oikee ku viihteelle pääsee... hihi :D
 
Mä oon tosi kova Zen Café-fani. Toissa kesänä oli pakko päästä RMJiin kun siellä oli kesän ainut Zen Café-keikka :D Sitten mä kuuntelen CMXää, Maj Karmaa (luonnollisesti myös Herra Ylppö ja Ihmiset), PMMP:tä, Apulantaa... Ja sitten Jenni Vartiaista ja Jippua ;) Melkein kaikki käy taustamusiikkina, mutta ällöintä on hiphop ja reggae. Ja Celine Dion, anteeksi vaan PuPu :ashamed:

Telkkarista pitää saada kattoo Täydelliset Naiset, CSI, House ja Dexter.

Jäätelö mieluiten suklaata tai minttua jos kiskasta ostaa, muuten mukaan tarttuu laarista Valion Suklaapilvi ;)

Tämän hetken paras kirjailija on George R.R. Martin. Muutenkin luen pääasiassa fantasiakirjallisuutta tai jotain Vareksen tapaista.

Lehtiä tulee liikaa... Hesari ja Kaleva, sitten Puolanka-lehti ;), Me Naikkoset, Suuri käsityö, Hippos, Hevoset ja Ratsastus, Viherpiha, Vauva. Miehelle sitten Kauppalehti, Veikkaaja, Urheilulehti.
 
Herrantähden että Leya lukee lehtiä miehensä kanssa :eek: :D Meille ei tuu mitään, nyt tuli kaleva kuukauden ja luin sen kolmesti... :whistle: Mut kirjoja luen paljon. Ja Zen cafe on ihan ykkönen :D Olitkos ilmaiskeikalla toissa vuonna Teatrialla?

Mitä mun piti kysyä... niin tuosta maidon/hapanmaitotuotteiden antamisesta. Mulla tekis mieli kans totuttaa jo maitoon, mut miks mä oon käsittänyt että se on vaaville vaarallista antaa sitä ennen 1 vuotiaana? Että ois jotain haittoja? Elimistö ei osaa käsitellä tms? Valaiskaahan hieman, en muista mistä olisin ton lukenut...
 
Maitotuotteista Eikös nuo korvikkeetkin ole maitopohjaisia tuotteita joten ei luulisi maidon olevan mitenkään erityisen vaarallista..Suolisto on vielä kehittymätön (jota se taitaa olla 4-5 vuotiaaksi asti) sen takia maidon antamista kai venytetään sinne lähelle vuoden ikää...Mutta kyllä minä siirryin aikanaan kaksosten kanssa tavalliseen maitoon pikkuhiljaa kun olivat 10kk ikäisiä. Minä taisin antaa alkuun laktoositonta maitoa ja sitten siirtyä tavalliseen maitoon (enkä tiedä oliko tuosta nyt mitään erityistä apua..). Hapanmaitotuotteitahan suositellaan annettavaksi ensin niin sitähän voisi kokeilla vaikka pienellä määrällä piimää miten vatsa sen kestää.. Mutta nämä on taas näitä minun omia MuTu-juttuja :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Maitotuotteista Eikös nuo korvikkeetkin ole maitopohjaisia tuotteita joten ei luulisi maidon olevan mitenkään erityisen vaarallista..Suolisto on vielä kehittymätön (jota se taitaa olla 4-5 vuotiaaksi asti) sen takia maidon antamista kai venytetään sinne lähelle vuoden ikää...Mutta kyllä minä siirryin aikanaan kaksosten kanssa tavalliseen maitoon pikkuhiljaa kun olivat 10kk ikäisiä. Minä taisin antaa alkuun laktoositonta maitoa ja sitten siirtyä tavalliseen maitoon (enkä tiedä oliko tuosta nyt mitään erityistä apua..). Hapanmaitotuotteitahan suositellaan annettavaksi ensin niin sitähän voisi kokeilla vaikka pienellä määrällä piimää miten vatsa sen kestää.. Mutta nämä on taas näitä minun omia MuTu-juttuja :D
Hyvä tietää, tekis kyllä mieli jo siirtyä vähän halvempaan maitoon... oisko ero pastoroidulla ja jos Nan ei ole pastoroitu? Tiedä häntä, pitää jutskata myös neuvolassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Maitotuotteista Eikös nuo korvikkeetkin ole maitopohjaisia tuotteita joten ei luulisi maidon olevan mitenkään erityisen vaarallista..Suolisto on vielä kehittymätön (jota se taitaa olla 4-5 vuotiaaksi asti) sen takia maidon antamista kai venytetään sinne lähelle vuoden ikää...Mutta kyllä minä siirryin aikanaan kaksosten kanssa tavalliseen maitoon pikkuhiljaa kun olivat 10kk ikäisiä. Minä taisin antaa alkuun laktoositonta maitoa ja sitten siirtyä tavalliseen maitoon (enkä tiedä oliko tuosta nyt mitään erityistä apua..). Hapanmaitotuotteitahan suositellaan annettavaksi ensin niin sitähän voisi kokeilla vaikka pienellä määrällä piimää miten vatsa sen kestää.. Mutta nämä on taas näitä minun omia MuTu-juttuja :D
Peesailen =)
Olin juuri tätä maitoasiaa tulossa kommentoimaan itsekin :)
En mäkään ole kuullut että mitenkään vaarallista olisi, ainoa vaan et pikkuisen masu/suolisto voi olla tavallisille maitotuotteille herkkä.
 
Topsy, no tietenki olin Teatrialla :LOL: Ja hlvetin hyvissä ajoin olinkin, varmaan joskus seittemän, kaheksan aikaan :D

Essi söisi jogurttia vaikka kuinka paljon, en ole hirveästi uskaltanut antaa, muutamia lusikallisia vain.
 
Leya meidänkin muksulle maistuisi jukurtti..en oo minäkää uskaltanu antaa ku muutaman teelusikallisen.
uppoais varmaan purkki tolkulla...

enja:
kanntaa kokeilla sitruunahappo(olikan se ton nimistä)
jota saa ateekista(?)
KERTOKAA TE VIISAMMAAT!!
ainakin pyykkikoneesta saa ällö-hajut sillä pois,ja sit tietty välillä tyhjillää pyöritys
 
Toi sitruunahappo on tosi hyvä. Sitten tiivisteitten desinfiointi jollain keittiöpesuaineella. Mulla on lisäks sellanen koneessa pidettävä raikastin joka kestää, en muista miten monta pesua, ja jättää koneen raikkaaks eikä hajut villiinny ihan kauheeks, vaikka likaset astiat oiskii siellä jonkin aikaa. Näin kesällä sitte huuhtelen astiat ennen koneeseen laittoo tai sitte pyöritän huuhteluohjelman ruokailun jälkeen.
 
dogtor, oon antanu niitä lasipurkeissa olevia jogurtteja, ts missä lukee vaikka että mangoa ja jogurttia. Sitten muutaman kerran oon antanu oikeaa maustamatonta ja sitä se nimenomaan vetelis niin että perä laulaa :LOL:
 

Yhteistyössä