2 vauvaa kuoli vanhepiensa sänkyyn

  • Viestiketjun aloittaja d
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomalainen tutkimus sanoo toista; perhepeti on riski kätkytkuolemalle.
Ainakin niissä kulttuureissa joissa perheet nukkuvat yhdessä, kätkytkuolema on harvinaisempi kuin länsimaissa.
Suomessa perhepeti ei niin kauhean yleinen ole, samoin on kätkytkuolemia vähän.
Ja jatkoa, että Suomihan on myös länsimaa, kuten tietänet. Ja täällä hyvin vähän kätkytkuolemia ja perhepetikään ei ole yleisin nukkumistapa.
Eiköhän nuo oo laskettu ihan prosentuaalisesti, ei määrän mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niitä vauvoja on tukehtunut perhepedissä ihan selväpäistenkin vanhempien alle. en ikinä ottais tuollasta riskiä pienen vauvan kanssa.
Enpä muista sellaista uutisoidun...no... sinä aikana, kun mä olen lukenut/katsonut netistä/telkkarista uutisia.
Juurihan toukokuussa vauva kuoli perhepetiin, syynä ilmeisesti kuumuus.
Siis tarkoitatko sä sitä mökillä siskonpedissä kuolemaa? Sehän on toki hieman eri asia, vai nukkuuko normaalisti perhepedissä joku 6 ihmistä..?

Vittu sä oot tyhmä!!
Jaahas. Sen takia että kysyin mistä tapauksesta on kyse? No, varmaan sitten olen joo. Pahoitteluni.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomalainen tutkimus sanoo toista; perhepeti on riski kätkytkuolemalle.
Ainakin niissä kulttuureissa joissa perheet nukkuvat yhdessä, kätkytkuolema on harvinaisempi kuin länsimaissa.
Suomessa perhepeti ei niin kauhean yleinen ole, samoin on kätkytkuolemia vähän.
"Vauva on siis neurologisesti ja kehityksellisesti epäkypsä nukkumaan yksin. McKennan tutkimustulokset tukevat sitä oletusta, äidin lähellä nukkuminen aktivoi vauvaa hengittämään. Kun vauvan hengitys katkeaa, äiti ehkä tiedostamattaan liikahtaa, mikä taas havahduttaa vauvaa sen verran, että hengitys taas jatkuu. Vauva tuntee patjan välityksellä äidin hengityksen sekä kuulee sen rytmin, mikä auttaa vauvaa rytmittämään omaa hengitystään. Yksin nukkuvalla vauvalla tätä valvontamekanismia ei ole".

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=95&Itemid=139
Antropologi ja FILOSOFIAN tohtori!

Haloo!

Ei ei mitään painoarvoa! Toisin kuin linkitetyt LÄÄKÄREIDEN tutkimukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kovin on epämiellyttävä ja inha tyyppi tuo Chala, joka täällä riehuu.
Kiitos. Hyvä että tunnet mut noin hyvin tuomitaksesi :saint:
Minä joka tässä on vääntänyt en tuota sanonut mutta samalta alkaa tuntumaan sinun juttus.
Ikävää. Ei ole ollut tarkoitus antaa sellaista kuvaa. Aina ei kirjoitetulla tekstillä saa perille todellisia sanojaan kun ei ole ilmeitä ja eleitä mukana.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomalainen tutkimus sanoo toista; perhepeti on riski kätkytkuolemalle.
Ainakin niissä kulttuureissa joissa perheet nukkuvat yhdessä, kätkytkuolema on harvinaisempi kuin länsimaissa.
Suomessa perhepeti ei niin kauhean yleinen ole, samoin on kätkytkuolemia vähän.
"Vauva on siis neurologisesti ja kehityksellisesti epäkypsä nukkumaan yksin. McKennan tutkimustulokset tukevat sitä oletusta, äidin lähellä nukkuminen aktivoi vauvaa hengittämään. Kun vauvan hengitys katkeaa, äiti ehkä tiedostamattaan liikahtaa, mikä taas havahduttaa vauvaa sen verran, että hengitys taas jatkuu. Vauva tuntee patjan välityksellä äidin hengityksen sekä kuulee sen rytmin, mikä auttaa vauvaa rytmittämään omaa hengitystään. Yksin nukkuvalla vauvalla tätä valvontamekanismia ei ole".

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=95&Itemid=139
On muuten helvetin suuri EHKÄ! :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomalainen tutkimus sanoo toista; perhepeti on riski kätkytkuolemalle.
Ainakin niissä kulttuureissa joissa perheet nukkuvat yhdessä, kätkytkuolema on harvinaisempi kuin länsimaissa.
Suomessa perhepeti ei niin kauhean yleinen ole, samoin on kätkytkuolemia vähän.
"Vauva on siis neurologisesti ja kehityksellisesti epäkypsä nukkumaan yksin. McKennan tutkimustulokset tukevat sitä oletusta, äidin lähellä nukkuminen aktivoi vauvaa hengittämään. Kun vauvan hengitys katkeaa, äiti ehkä tiedostamattaan liikahtaa, mikä taas havahduttaa vauvaa sen verran, että hengitys taas jatkuu. Vauva tuntee patjan välityksellä äidin hengityksen sekä kuulee sen rytmin, mikä auttaa vauvaa rytmittämään omaa hengitystään. Yksin nukkuvalla vauvalla tätä valvontamekanismia ei ole".

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=95&Itemid=139
Antropologi ja FILOSOFIAN tohtori!

Haloo!

Ei ei mitään painoarvoa! Toisin kuin linkitetyt LÄÄKÄREIDEN tutkimukset.
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja piippis:
kiitos keskustelijoille, tosiaan valaisi miten aion omaa vauvaa nukuttaa: minun vieressäni tietysti ja mahdollisimman lähellä, mutta omassa sängyssään :)
Mä olen nukuttanut kaikki kolme vauvoina ( ja vähän isompina ) vieressä ja aion niin tehdä jatkossakin.
En näe yhtään järkevää syytä siitä mikä haitta toisen lähellä nukkumisesta voisi olla :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
http://www.helistin.fi/?page=8165280&id=0412131#
Mutta HUOM!! Muistakaa Tiiru ei ole koskaan väsynyt!!! :attention:
No en ole kertaakaan vauva aikana ollut KOVIN väsynyt.
En niin väsynyt että olisin suorastaan sekaisin.
Miksi mua kohtaan hyökätään? Missään vaiheessa en ole haukkunut muiden tapoja. Olen koko ajan yrittänyt sanoa että molemmat ovat yhtä riski ja jokainen osaa itse valita.
Teenkö jotain tosi ärsyttävää?

ja...NIITÄ TUTKIMUKSIA ON MOLEMPIIN SUUNTIIN EN VOI SILLE MITÄÄN!
Luepa ihan ensimmäisestä kommentistas noi kaikki sivut ja mieti sitten!! :headwall:
PEESI!!!!!!!!
No olisko vastine vaan siihen kun sanottiin miten voin ottaa riskin "omaan suuntaani" ja mainitsen siinä että NÄIN MULLE SANOI LÄÄKÄRI; KÄTILÖ JA TERKKA!

NÄIN MULLE SANOI Olisiko sitten pitänyt valehdella että ei sanonut?

Ja siinä vaiheessa kun huomasin niitä toiseenkin suuntaan meneviä tutkimuksia USKOIN KYLLÄ(mainitsinkin tämän)! Kerroin myös lukeneeni omaa näkökantaani VASTAAN olevia tutkimuksia.
Totesin myös, että selvästikään ei voi tietää kumpi on ehdottomasti turvallisempi, kun tutkimukset kumoavat toisiaan. Luittenko suoraan ekan sivun ja tämän? Ei ihme jos vaikuttaa hassulta.

Olenpa kauhea...

MUOKS: niin ja mainittakoon vielä että kun sanoin tuolla aikaisemmin että tutkimuksen mukaan ON turvallisin, niin olin lukenut n.10tutkimusta/lääkärilausuntoa jne ja siksi noin ajattelin myös olevan.
Luin lisää ja huomasin myös pari vastaan olevaa tutkimusta/lääkärilausuntoa.(TÄMÄN SIIS MAINITSIN)

Yleensäkkin luotan tutkimuksiin vain jos niitä on MONTA ja samaa mieltä.
Niitä kun olin sen 10 lukenut niin luotin siihen. Anteeksi kovasti siitä.
Musta tuntuu etten ehkä se ilkein täällä ole kuitenkaan ollut :whistle:
 
järkikin sanoo
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Anu78:
:(
Mut sitä se on kun nukutaan perhepedissä ja vielä päihteiden alaisena..
Jep, teilataan koko perhepeti ja lynkataan kaikki lastensa vieressä nukkuvat vanhemmat, koska joku viinaanmenevä, mahdollisesti narkkaripariskunta onnistuu tukehduttamaan lapsensa. :flower:
Kaikki, koko perhe nukkuvat paremmin kun kaikki omissa sängyissään. Normipareiltakin voi vauva tukehtua kun siellä useita lapsia sekaisin, sikinsokin.
 
kännissä oli niin hyvä idea...
Alkuperäinen kirjoittaja Anu78:
:(
Mut sitä se on kun nukutaan perhepedissä ja vielä päihteiden alaisena..
Ääliöt taas yleistää! Huoh. Perhepedissä on kasvatettu jo 6 lasta, vieläkin elävät :D
Ehkä tuo ALKOHOLI on se paha tuossa jutussa, haloo oikeesti!!!!!! Niinhän se menee että viina on viisasten juoma.
 
piippis
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja piippis:
kiitos keskustelijoille, tosiaan valaisi miten aion omaa vauvaa nukuttaa: minun vieressäni tietysti ja mahdollisimman lähellä, mutta omassa sängyssään :)
Mä olen nukuttanut kaikki kolme vauvaina ( ja vähän isompina ) vieressä ja aion niin tehdä jatkossakin.
En näe yhtään järkevää syytä siitä mikä haitta toisen lähellä nukkumisesta voisi olla :/
niinhän nukunkin vauvan lähellä :) ei se että nukkuu eri patjalla läheisyyttä poista.
 
Anu78
Alkuperäinen kirjoittaja kännissä oli niin hyvä idea...:
Alkuperäinen kirjoittaja Anu78:
:(
Mut sitä se on kun nukutaan perhepedissä ja vielä päihteiden alaisena..
Ääliöt taas yleistää! Huoh. Perhepedissä on kasvatettu jo 6 lasta, vieläkin elävät :D
Ehkä tuo ALKOHOLI on se paha tuossa jutussa, haloo oikeesti!!!!!! Niinhän se menee että viina on viisasten juoma.
Niinpä niin ja seli seli :whistle:
Mut oikeesti, kuka tekee mitenkin, mut minä en ole nukuttanut enkä tule nukuttamaan perhepedissä muksujani! Mulle se on aivan sama miten kukin muksunsa nukuttaa! Mut toimpahan jotain mielipiteitäni julki :snotty: HEI HALOO!!!
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja järkikin sanoo:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Anu78:
:(
Mut sitä se on kun nukutaan perhepedissä ja vielä päihteiden alaisena..
Jep, teilataan koko perhepeti ja lynkataan kaikki lastensa vieressä nukkuvat vanhemmat, koska joku viinaanmenevä, mahdollisesti narkkaripariskunta onnistuu tukehduttamaan lapsensa. :flower:
Kaikki, koko perhe nukkuvat paremmin kun kaikki omissa sängyissään. Normipareiltakin voi vauva tukehtua kun siellä useita lapsia sekaisin, sikinsokin.
Riippuu perheestä:snotty:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kovin on epämiellyttävä ja inha tyyppi tuo Chala, joka täällä riehuu.
Kiitos. Hyvä että tunnet mut noin hyvin tuomitaksesi :saint:
Minä joka tässä on vääntänyt en tuota sanonut mutta samalta alkaa tuntumaan sinun juttus.
Ikävää. Ei ole ollut tarkoitus antaa sellaista kuvaa. Aina ei kirjoitetulla tekstillä saa perille todellisia sanojaan kun ei ole ilmeitä ja eleitä mukana.
Sun ilmehtimistäshän tässä vielä kaivattaiskin.

 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja piippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja piippis:
kiitos keskustelijoille, tosiaan valaisi miten aion omaa vauvaa nukuttaa: minun vieressäni tietysti ja mahdollisimman lähellä, mutta omassa sängyssään :)
Mä olen nukuttanut kaikki kolme vauvaina ( ja vähän isompina ) vieressä ja aion niin tehdä jatkossakin.
En näe yhtään järkevää syytä siitä mikä haitta toisen lähellä nukkumisesta voisi olla :/
niinhän nukunkin vauvan lähellä :) ei se että nukkuu eri patjalla läheisyyttä poista.
Ei tietenkään poista.
Onko teillä sängyt vierekkäin vai nukutteko patjoilla lattialla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja järkikin sanoo:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Alkuperäinen kirjoittaja Anu78:
:(
Mut sitä se on kun nukutaan perhepedissä ja vielä päihteiden alaisena..
Jep, teilataan koko perhepeti ja lynkataan kaikki lastensa vieressä nukkuvat vanhemmat, koska joku viinaanmenevä, mahdollisesti narkkaripariskunta onnistuu tukehduttamaan lapsensa. :flower:
Kaikki, koko perhe nukkuvat paremmin kun kaikki omissa sängyissään. Normipareiltakin voi vauva tukehtua kun siellä useita lapsia sekaisin, sikinsokin.
Meillä nukkuu kaikki paremmin kun vauva nukkuu samassa sängyssä ja taapero sivuvaunussaan. Ei lapsia sikin sokin, ei kaikki omissa sängyissään, mutta kaikki tyytyväisiä :) Se on hienoa että teillä nukutaan kuten teistä tuntuu parhaalta, joku muu tekee toisella tavalla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ihmettelen minäkin miksi helvetissä nukutaan kännissä/aineissa vauvan kanssa samassa sängyssä ja miksi OI MIKSI tehdään se vielä toistamiseen jos on jo yksi lapsi samoilla keinoin tapettu?! |O
Voisko olla tahallaan? :/ Ennen vanhaanhan moni vauva "tukehtui äidin alle" perhepedissä koska ennen kunnollisia ehkäisykeinoja, se oli yksi tapa päästä eroon ylimääräisestä suusta perheessä. Siitä lähti myytti, että perhepeti olisi jotenkin vaarallinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kovin on epämiellyttävä ja inha tyyppi tuo Chala, joka täällä riehuu.
Kiitos. Hyvä että tunnet mut noin hyvin tuomitaksesi :saint:
Minä joka tässä on vääntänyt en tuota sanonut mutta samalta alkaa tuntumaan sinun juttus.
Ikävää. Ei ole ollut tarkoitus antaa sellaista kuvaa. Aina ei kirjoitetulla tekstillä saa perille todellisia sanojaan kun ei ole ilmeitä ja eleitä mukana.
Sun ilmehtimistäshän tässä vielä kaivattaiskin.
Kuten myös sinun :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ihmettelen minäkin miksi helvetissä nukutaan kännissä/aineissa vauvan kanssa samassa sängyssä ja miksi OI MIKSI tehdään se vielä toistamiseen jos on jo yksi lapsi samoilla keinoin tapettu?! |O
Voisko olla tahallaan? :/ Ennen vanhaanhan moni vauva "tukehtui äidin alle" perhepedissä koska ennen kunnollisia ehkäisykeinoja, se oli yksi tapa päästä eroon ylimääräisestä suusta perheessä. Siitä lähti myytti, että perhepeti olisi jotenkin vaarallinen.
Tuotahan joku täällä aikaisemminkin sanoi, eipä sekään mikään ihme olisi kun miettii mitä kaikkea lapsille nykyäänkin tehdään :(
 
ekalta sivulta
tiiru sanoit kyllä selvästi että minä muka paheksun sinun valitsemaasi tapaa JOKA ON TUTKITUSTI TURVALLISIN ja et TIETOISESTI OTTAISI MITÄÄN RISKIÄ koska ammattilaiset on niin ja näin todennut :)

ja minä en ollut tuossa vaiheessa sanonut muuta kuin että minä en ikinä ottaisi riskiä nukkua perhepedissä ja sänky vieressä ajaa saman asian kuin perhepedissä nukkuminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ekalta sivulta:
tiiru sanoit kyllä selvästi että minä muka paheksun sinun valitsemaasi tapaa JOKA ON TUTKITUSTI TURVALLISIN ja et TIETOISESTI OTTAISI MITÄÄN RISKIÄ koska ammattilaiset on niin ja näin todennut :)

ja minä en ollut tuossa vaiheessa sanonut muuta kuin että minä en ikinä ottaisi riskiä nukkua perhepedissä ja sänky vieressä ajaa saman asian kuin perhepedissä nukkuminen.
Lue tuo minun edellinen kommentti. En jaksa enää toistaa itseäni...
 
piippis
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja piippis:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja piippis:
kiitos keskustelijoille, tosiaan valaisi miten aion omaa vauvaa nukuttaa: minun vieressäni tietysti ja mahdollisimman lähellä, mutta omassa sängyssään :)
Mä olen nukuttanut kaikki kolme vauvaina ( ja vähän isompina ) vieressä ja aion niin tehdä jatkossakin.
En näe yhtään järkevää syytä siitä mikä haitta toisen lähellä nukkumisesta voisi olla :/
niinhän nukunkin vauvan lähellä :) ei se että nukkuu eri patjalla läheisyyttä poista.
Ei tietenkään poista.
Onko teillä sängyt vierekkäin vai nukutteko patjoilla lattialla?
sängyt vierekkäin.
 

Yhteistyössä