vieras
Suomalainen tutkimus sanoo toista; perhepeti on riski kätkytkuolemalle.Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Mä kyllä muistelin, että siinäkin tapauksessa oli joku pyörähtänyt päälle, nauttinut alkoholia tms..? Voi kyllä olla että muistan omiani...Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:Ooh näin siis on joskus käynyt. Kauheen vaarallinen tapa!!!Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Juurihan toukokuussa vauva kuoli perhepetiin, syynä ilmeisesti kuumuus.Alkuperäinen kirjoittaja meah:Enpä muista sellaista uutisoidun...no... sinä aikana, kun mä olen lukenut/katsonut netistä/telkkarista uutisia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:niitä vauvoja on tukehtunut perhepedissä ihan selväpäistenkin vanhempien alle. en ikinä ottais tuollasta riskiä pienen vauvan kanssa.
Yksittäistapauksia on molemmissa, ikävä kyllä.
Otamme vauvan kuolemanriskin jo siinökin että menemme autolla jonnekin... Tai ylipäätään astumme ulos talosta, tai pysymme sisällä...
Ei voi valita paremoaa ratkaisua kun sitä ei ole, muuten vaihtaisin varmasti. Siihen turvallisempaan.
Mutta kuolee niitä vauvoja omassakin sängyssä nukkuen, ja silloin kätkytkuoleman riski on suurempi, kuin perhepedissä nukkuessa.