2. Plussanneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesäyrittäjät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oho, oltiinpa tiputtu alas!

Täällä meni viikonloppu vanhemmat kiertäessä, käytiin kertomassa uutiset ja kaikki suhtautui tosi iloisesti anoppia lukuunottamatta, hänen reaktiotaan kuvaisi lähinnä kai järkytys. Hoki vaan että tekö meinaatte tehä musta mummun varmaan kymmenen kertaa...:)Pitää poikaansa vielä pikkupoikana (vaikka ikää pian jo 28) että kaipa siinä on sulattelemista että omasta pojasta tulee isä, saati että hänestä itsestään isovanhempi.

Muuten menee ihan ok, rintoja kutittaa vaan aivan perkuleesti että sen suhteen meinaan tulla hulluksi. Toivon mukaan helpottaa pian. Ilokseni oon huomannu että kynsistä on tullu tosi vahvat, jee!

Tulin ""hyvästelemään"" teidät. Siirryn tuonne haaveilijoiden puolelle kermit ryhmään.
Eilen siis keskenmeno, ja koko pv meni itkiessä... Huomenna pitäs vielä mennä verikokeeseen, lekuri puhui jotain kohdunulkopuolisen mahdollisuudesta..

Niin ja oikein onnellista odotusta teille kaikille=)

Hei Valo!

Tarttui silmään tuo sun viesti, missä mainitsit neuvolatädin olleen perjantaina lomalla ja vasta tänään ma paikalla. Mistä päin olet..? Mun neuvolatäti (T.P.) myös samaan aikaan lomalla.. Onhan noita lomia monellakin tähän aikaan vuodesta, mutta tuli vaan mieleen josko oltaisiin menossa samaan neuvolaan. Meillä on la myös vierekkäin.

Terveisin,
Katri 6+1

Voi haniliini, pahoittelut keskenmenosta! Ei oikein osaa sanoa mitään...kaikki sanat tuntuu niin tyhjiltä. Voimia sulle.

Päivitän tohon listaan oman uuden lasketun ajan, nyt menossa 10 + 4 sen mukaan. Ja poistin haniliinin.

Dora 28.12.2005 TYKS (26/26 esikoinen)
Eme 23.3.2006 KOS (25/30 esikoinen)
Athene 14.4.2006 KYS (28/29, esikoinen)
Tinnu 11.5.2006 OYS (25/27 esikoinen)
Kevätkukkanen (ex-f) 17.5. Lohjan sairaala tod.näk
Ava 1.6.2006 (26/27 esikoinen)
Nipsu 8.6.2006 (25/29, esikoinen)
Katri 13.6. 2006 (28/27 esikoinen)
Valo 12.6.2006(27/28 esikoinen)

suuret pahoittelut haniliinille. Tosi kurja juttu varmasti. Voimia teille!!!

Onnea muille jatkossa, ehkä joskus itse myös samassa tilanteessa. Parin päivän päästä olis oviksen aika.

Ketju olikin pitkään alhaalla ja etin teitä, no onneksi oli nyt näkyvillä, jospa taas nousisi.

Mukavaa viikkoa!!!

Olen tosi pahoillani puolestasi Haniliini! Ei tiedä oikein mitä sanoa, varmasti tuo kokemasi on ollut aivan kamalaa. Toivon sinulle paljon voimia!

Katri, Helsingistä olen. Mun neuvolatäti on nimikirjaimiltaan K.S, eli ei taida sama hlö olla kyseessä? Olisipa ollut hauska yhteensattuma kun oltais oltu saman neuvolan piirissä :) Oletkos sinä jo varannut jo ajan neuvolaan?

Minä sitten sain tänään sen ajan, se on viikolla 7+4, eli tosi pian jo, ensi viikolla! Luulin jotenkin että se olisi ollut myöhemmin. Millä viikolla muuten on se eka lääkärintarkastus?

Kirjoittelemisiin taas,

Valo 6+1

Heippa,

tulin vielä ennen nukkumaanmenoa piipahtamaan koneella..

Valo, juu eri neuvola taitaa kuitenkin olla meillä. Itse olen etelä-Helsingistä. Mullakin on neuvola-aika varattu jo ensi viikon torstaille, rv 7+4. Jännittää! :)

Ja sitten omaan napaan.. Mä olen onnekseni säästynyt pahoinvoinneilta, nälkäisenäkin. Ihan lievää kuvotusta joskus nukkumaan mennessä ja hampaita harjatessa yököttää helpommin kuin ennen, mutta muuten ei mitään. Rinnat edelleen arat ja turvonneet, olenkin joutunut siirtymään c-kupista d-kuppiin ja pahimmillaan nukkumaan rintsikat päällä...

Yhdelle ystävälle kerroin muutama päivä sitten, toiselle tänään tekstarilla. Olen vähän hämmentynyt, kun en ole saanut vastaukseksi MITÄÄN... voihan olla, että on tilanne ettei pääse puhelimen ääreen, mutta kun toinen ensin kysyi kuulumisia tekstarilla johon vastasin, niin...

Molempien vanhemmille tuleva beibe on ensimmäinen lapsenlapsi. Ajateltiin kertoa ainakin mun vanhemmille isänpäivänä, kun mennään käymään. Asuvat yli 300 km:n päässä, enkä haluaisi puhelimessa kertoa.

Että sellaista meille tänään. Nyt maate ja maha sylliin! :)

Haniliini, tuntuu todella pahalta sinun puolesta. Siihen vauvan alkuun kun ehtii kiintyä niin äkkiä ja niin lujasti... toivon sinulle voimia koko sydämestäni.

Valo, minulla ensimmäinen neuvolalääkäri oli rv 10+5. Neuvolan terkkari sanoi, että aika varataan vasta sellaisille viikoille, että on todennäköistä kuulla vauvan sydänäänet.

Katri ja muistaakseni Tinnukin kirjoittivat, että kuppikoko sen kuin kasvaa. Joo, täytyy kyllä minunkin tällä viikolla suunnata rintsikkaostoksille :) Olen sinnitellyt tänne asti entisillä malleilla ja koolla, mutta kun rinnat ei enää B-kuppiin mahdu, niin ei mahdu! Samoin joudun haikeudella luopumaan lempihousuistani varmaan tämän viikon jälkeen... päällä ovat nytkin, mutta eivät tunnu enää jalassa kovin mukavilta, kun ovat niin piukalla mahan kohdalta kuin olla voi. Millä viikoilla Dora ja Eme olette siirtyneet äitiyshousuihin tai suurempiin kokoihin?

Athene 13+5

Bye bye sexyt alusvaatteet, tälläkin hetkellä mulla on päällä puuvillainen urheilutoppi kun ärsyttää ja painaa kaikki rintsikat. Pitäs ostaa näitä lisää, nimittäin nää on tosi mukavat päällä ja auttaa kans mulla tuohon rintojen kutinaan. Eikä paina ja purista!!!:) Jalkaan menee enää kahdet pitkät housut, joten niitäki pitäs varmaan lähtä shoppaileen, mutta en sit tiiä ostasko normaaleja housuja vähän isompana vai odottasko vielä että se maha tulee esiin ja ostan sit äitiyshousuja...Vinkkejä teiltä jo pidemmällä olevilta otetaan ilomielin vastaan!

Me aateltiin sittenkin lähtä np-ultraan. Oulun väestöliitolla tekevät sen alle 80 e hintaan (siis kelakorvauksen jälkeen) ja kun uteliaisuus voittaa niin pakko se on mennä.:) En ole vielä saanut soitettua varsinaista aikaa, vaan pian kai se täytyy tehdä kun menossa on jo 10+4 neuvolan mukaan.

Työmotivaatio taas miinus viis...

En muista tarkkasti, että milloin housut alkoi ahdistaa (mulla monet housut jäivät ""mahan alle"" - siis näitä low cut-versioita). Elokuussa oli lopulta ihan pakko ostaa parit oikeat mammahousut, ei mahtunut enää kuin jotkut trikooviritykset päälle. Itse olen tykännyt pitää tällaisia äitiyshousuja, joissa mahan päälle tulee joustava kangas. Pysyy masu ainakin lämpimänä eikä tarvitse pelätä, että alushousut vilkkuisivat. ;) Joo, seksikkyys ei ole enää tärkeä ominaisuus alusvaatteissa... Eikä kyllä juuri missään muussakaan... *nauraa* Kannattaa käydä sovittamassa erilaisia äitiyshousumalleja, niin löytyy se itselle mieluisin. Muistakaa kuitenkin sovittaessanne, että se maha kasvaa vielä siitä hetkestä vaikka kuinka paljon!!!

Rintojen kasvu ei ole täällä paljon naurattanut - lähtötilanne oli jo luokkaa dd/e... Onneksi aika maltillista kasvu on ollut. Kylmenevä syyssää ei ainakaan minulla tee rinnoille hyvää, jos rinnat vähänkin jäähtyy niin heti alkaa pakottamaan. :(

Lähden tästä taas TYKSiin, tällä kertaa esittelemään mallikelpoiseksi laskeneita verensokeriarvojani. Ruokavalion muutos (= suklaan unohtaminen) auttoi huimasti ja nyt sokerit on tosi hyvällä mallilla. Kymmenen viikkoa vielä ilman suklaata... *huokaus* Kymmenen viikkoa laskettuun aikaan... *sätky*

Dora 29+6

Voi damn, täällä tais iskeä hiiva päälle, voihan kurjuuksien kurjuus.:/ Sen siitä saa ku mussuttaa tuota makeaa aamusta iltaan, pitäs tosiaan laittaa stoppi päälle mutta minkä sille mahtaa kun himottaa koko ajan suklaa ja karkit... Äh, huomenna apteekkiin ja karkkilakko päälle, ei kai tässä mukaan auta.

Pitääpä teillekkin kertoa tämänpäiväisestä kokemuksesta.

Eli viime yönä oli aika kovaa kipua alavatsalla, kovempaa kun aikaisemmat alkuraskauden kivut. Tänään sitten soitin neuvolaan ja kysyin mitä pitäisi tehdä, ja neuvolantäti neuvoi menemään naistenklinikalle päivystykseen. Sanoi että näillä viikoilla (olen nyt 6+2) toispuoleiset alavatsakivut voivat olla esim kohdun ulkopuolisesta raskaudesta johtuvia ja että kannattaisi tarkistaa tilanne. Kyllähän siinä itku pääsi kun ajattelin että nyt tulee keskenmeno tai jotain. Soitin sitten miehelle ja yhdessä mentiin päivystykseen. Jouduttiin odottelemaan vaan n. tunti ja sitten pääsin ultraan, jossa oli kaikki ihan kunnossa!!!! Sykettä ei vielä näkynyt, mutta ei vielä kuulemma pidä välttämättä näkyäkään.

Voi että olen helpottunut että raskaus on alkanut ihan normaalisti eikä ollut kohdunulkopuolinen! Ilm. pitää vielä kuitenkin mennä yleislääkärille tuon alavatsakivun vuoksi. Mutta luultavasti se on ihan harmitonta.

Ostettiin raskaan päivän palkaksi herkkuja ja vuokrattiin video miehen kanssa. Nyt pitää vaan rentoutua ja olla onnellinen että kaikki on hyvin :)

Mukavaa iltaa kaikille!

Joo tää on aika ihmeellinen nykyään tää sivusto, ketjut nousee tosi hitaasti jos ollenkaan.

Hyvä Valo että sulla oli kaikki ok. Mulla on ollu täs välillä monta kivutonta viikkoa, mut parina päivänä on tuntunu sellasta sykkeenomaista kipuilua aina toisinaan, mutta taitaa olla ihan normaalia niin ku melkeen kaikki nää kipuilut raskauden aikana. En oo oikein missään välissä osannu huolestua ku niin paljon kuitenki lukenu ja valtaosalla kipu on ollu täysin normaalia, niin miksei myös mulla. Täytyyhän sitä positiivisena pysyä.;)

Tänään just aattelin että vaikka kuinka yrittäny olla kiintymättä tuohon alieniin liikaa niin jos tässä vaiheessa tulis keskenmeno niin olisin kyllä aika murtunu, jotenki sitä on jo täysin rakastunu tuohon vaaviin mikä tuolla mahassa köllii. Pampersin sivuilta seurailen aina että minkä näkönen se on milläkin viikolla.:) Tilattiin sittenki aika np-ultraan, kelakorvauksen jälkeen jää hintaa 78 e, mutta mies niin halus nähdä sen niin pakko kai se on mennä...ja tahtoohan tuota itekki sen nähä...meiän vaavin!!!

Tinnu ja alien 10+6

mitäköhän tänne...

ultraa odotellessa... se siis 28.10.

nälkä on vähän väliä ja vielä pitäisi yrittää syödä terveellisesti. Epäterveellisiä himoja silloin tällöin ja välillä ihan terveellisiäkin.

väsymys vaivaa myös välillä mutta luulisin että on poistumaan päin.

Sunnuntaina yks hyvä kaveri, jota kuitenkin näen valitettavan harvoin, kävi 1 v tyttönsä kanssa kylässä. No, en sitten voinut olla kertomatta mutta taisin olla minä yllättyneempi kun hän ilmoitti että heille tulee toinen toukokuun alussa eli on pari viikkoa mua edellä. Kivaa odotella yhdessä vaikka hän onkin jo ""kokenut konkari""

itse en osaa edes ajatella milloin olisi toisen aika, jahka tästä ekasta jotenkin selviäis...

mun vanhemmat jotka asuu kaukana tulee viikonloppuna kylään, mahtaa olla hössötystä... äiti on ihan seonnut vauvasta :-)

rv 10+0 , luin neuvolan kirjasta että tästä alkaen vauveli ei ole alkio vaan sikiö, jee !!!

Mitenkäs täällä voidaan?

Kävin just syömässä ja nyt väsyttää ihan julmetusti...tahtoo kotiin päikkäreille. Jännä että kun puhutaan alkuraskauden väsymyksestä niin mua ei oikeestaan oo nukuttanu paljoo sen enempää kun aikasemmin, mutta lähinnä se väsymys näkyy siinä että töiden jälkeen ei jaksa tehdä mitään. Hyvä kun kaupassa käy ja ruokaa tekee pakon edessä, mutta ei juuri muuta. Ja työmotivaatio on tosiaan miinus viis.

Aattelin lähtä huomenna kaupungille osteleen uusia rintaliivejä, enää mahtuu yhdet liivit päälle + urheilutopit, joten pakko saada jotain uutta. Housuja en taida raskia ostaa, ei mitään järkeä ostaa nyt isompia ku käytän nyt näitä jotka päälle mahtuu ja siirryn sit äitiyshousuihin sit ku sen aika tulee. Olkoonki että tylsää vaihdella vaan näitä kahtia housuja, mut aivan sama kai se on mitä täällä töissä on. Kotona sitä kuitenkin makaa vaan lökärit jalassa. :)

Mutta ihanaa viikonloppu kaikille!

Tinnu ja masukki 11+1

Koetetaas nostaa meitä...

Minä olen ajatellut vaatehankinnoista kuten Tinnu. Että sinnittelen nyt niillä pitkillä housuilla, jotka päälle suinkin mahtuu sinne asti, että voin sitten siirtyä kerralla äitiyshousuihin. Mulla taitaa olla vielä neljät housut, jotka mahtuu jalkaan. Onneksi on matalalla vyötäröllä olevia housuja, ne tuntuvat mukavilta päällä.

Tuolla huhtikuulaisten ketjussa monet ovat kertoneet jo tuntevansa vauvan liikkeet. Tässä siis mielenkiinolla odottelen jo itsekin, että josko jotain alkaisi lähiviikkoina tuntua. Jännää!

No, ei kun leppoisaa sunnuntaita kaikille! Täällä meillä päin on todella kaunista, kun yöllä on satanut lunta. Maa ja puut ovat valkoisia.

Eihän mulla niitä viikkoja ole vielä kuin 14+3, joten ei tässä mikään ""kiire"" ole liikkeitten tuntemisen kanssa... tiedän, että lähes pari kuukauttakin voi mennä, ennen kuin liikkeet tuntuu. Mutta kun niin monet on jo näillä viikoilla jotain tunteneet, niin kai sitä voisi alkaa itsekin kuulostella... täytyykin kokeilla, tuntuisiko mitään, jos mahallaan pötköttelee.

Athene - Joo, voi tosiaan mennä vielä tovi. Itse tunsin liikkeet viikolla 19 niin, että olin varma, että muksija oli vauva. Mä vähän epäilen, että voiko ensisynnyttäjä tuntea/tunnistaa vauvan liikkeitä mitenkään hirveän aikaisin - monet varmaan toivovat niin kovasti tuntevansa liikkeet, että kuvittelevat jokaista suolenmutkassa matkaavaa ilmakuplaa vauvaksi. :) Tämä on siis ihan mun oma mutu-tuntuma asiasta.