2 IVF elo/syyskuu

Ulpulummukka: Mun on ihan pakko kysyä, jos Valio korvasi muusin ja perunat miten on mustien makkaroiden laita... olihan se tavallaan seurausta myös ;)

Nyt asiaan:

Kuunlilja: kuulostaa todella ikävältä tuommoinen kohtutulehdus tähän saumaan. Mistä sen voi saada? :hug: Emätintulehdus on aika tavallinen kun hormooneja syö, mutta kohtutulehduksesta en ole kuullut.

Tervetuloa Nefeli ja kaikki muut pinossa uudet joille ei kukaan ole kerinnyt sanomaan hei! :wave:

Enää kaksi yötä siihen kun toivon mukaan kohtaan Huuru-Arvin.

:)
 
Niin, varmaksi ei voi sanoa mistä se on tullut.
Hyvää oli, ettei se ollut märkätulehdukseksi asti kehittynyt vaan menee (toivottavasti) ohi lääkkekuurin avulla. Toki sairaalassa on nyt loikittava jokatoinen päivä verikokeissa ja kontrollissa.
Mistä näistä tietää..kurjaa siirron takia.... :ashamed:
 
Vallan hassuja saaraX kyselee. :) Mähän itse ne syötin sille piskille niin en kehdannu pyytää niistä korvausta.... Eihän kukaan muussaa mustia makkaroita muusin joukkoon tekovaiheessa....? vai muussaako?

T. Ulpis ja Kp 1. (niin ne sitte alko...)
 
Ihan ensiksi tosi paljon voimia Ulpulummukka ja kaikki muut jotka ovat samassa tilanteessa. Oltiin tuossa muutama päivä lomailemassa pääkaupunkiseudulla ja siksi en ole ihan perillä mitä kaikkea täällä on tapahtunut sillä välin. Itsellä piinispäivä 5 menossa ja tuntemuksia on laidastaan; välillä menkkamaisia, välillä rintoja vihloo ja ne on arat (tuntuu kuin niihin pakkais), välillä nippailee muuten ja kohta en enää tiedä mitä tässä uskaltaa edes ajatella. Vessassa käynti on itselleni kaikkein pahin. Aina on menkat alkaneet ennen testiä ja pelkään etukäteenkin jo vessaan menoa, että mitäs jos nyt tuleekin verta, se on ihan hirveetä tuo pelko. Nyt onneksi tuli muutamana päivänä ajateltua muutakin kuin raskautta kun käväs toisella paikkakunnalla.
Voimia kaikille ja yritetään kestää!

Ai niin ja huomasin keskustelun noista lugeista niin itselläni on annostus 200 mg 2 aamuin 2 illoin alakautta ehdottomasti.
 
...Ja hyvät jatkot ja tsemppiä kaikille piinailijoille... Meille selvis että ruuhkien takia hoito menee vasta marraskuulle :ashamed:... niin että taidan siirtyä toiseen pinoon odottelemaan :headwall:
 
Lapin matkaaja mitä kuuluu?? Tänään meillä on pp6! Onko mitään tuntemuksia ollut? Mulla ei minkäänlaisia! Olen jopa pystynyt olemaan sillain etten ole paljoo asiaa ajatellut. Olen tehnyt kaikenlaista. Välillä tulee mieleen että olikohan toi järkevää..joku monella mutkalla olo jne. Sillain on erilaista kun tuoresiirrossa kun olin niin kipeä että sitä mietti koko ajan mutta nyt kun ei ole mitään niin sen on pystynyt unohtamaan välillä. En kyllä usko plussaan...

Angelina pp6

Lisäys: mittasin lämmön, se oli 37,4! :eek: Miten se nyt silleen?! Oliskohan... :heart:
 
Satunnainen kulkija: kyselit Gonalin sivuvaikutuksista. Itselleni ei alkupäivinä tullut mitään oireita mutta sitten hoidon edetessä ja annoksen noustessa alkoi vatsa turvota. Tärkeää on että juot nestettä hoidon aikana (itse pyrin juomaan noin 2 l/päivä) ettei pääse hyperstimulaation puolelle. Viimeisinä päivinä olin aika hurjan näköinen mahoineni ja minulla olin lähellä hyperstimulaatioriski koska minulla oli 20 rakkulaa. Nuo ultrat kertoo missä mennään. Turvotus ja juiliminen on siis normaalia ainakin oli minulle. Jotain munasarjoissa täytyy tapahtua kun rakkulat alkavat kypsyä.
 
Kiitos kysymästä Angelina, ihan hyvää kuuluu. On ollut erilaisia tuntemuksia mutta kun ne tosiaan voivat johtua tuosta punktiosta ja kaikesta siihen liittyvästä. On ollut nippailua, vihlontaa, sellaisia menkkamaisia oireita että varmaan joka toinen tunti ajattelen, että ne menkathan sieltä alkaa!! Tiedän, että pitäs ajatella kaikkea muuta ja onneksi välillä pystynkin mutta sitten valtaa epätoivo. Välillä jopa ajattelen, että mitäs nyt kun ei ole mitään tuntemuksia, ei siellä ketään matkaan tarttunut ole. No ei auta kuin piinistellä. Muistan itsekin, kun tehtiin pas niin ei ollut mitään tuntemuksia (ei siis kipuja). Toivon, että sinulla ja kaikilla muillakin menee hyvin loppuun asti. Kävin just äsken vähän pyöräilemässä ja nyt lähden saunan lämmitykseen ja ajattelin sen jälkeen nautiskella lämpimiä voileipiä. TSEMPPII KAIKILLE!
 
Nyt sitten päästiin onneksi siirtoon asti. Eilen siirrettiin kaksi 8 soluista 2-3 luokan alkiota. Eli ei ilmeisesti kovin hyviä? Mitään ei saatu pakkaseen.

Nyt kyselisinkin samaa kuin päivi68 eli kuinka ne piinapäivät lasketaan? Onko minulla nyt pp 1? Taidamme edetä päivi68 kanssasi aika samalla aikataululla. Minulla verikoe 10.9 ja tulos selviää 11.9.

Kertokaas kokeneemmat kuinkas sen punaviinin kanssa. Muistan joskus lukeneeni, että "auttaisi" kiinnittymiseen? Eli kannattaisiko juoda iltaisin lasillinen?

Pelkään koko ajan, että vahingoitan jotenkin alkioita kun olen niin kova touhuamaan enkä osaa oikein levätä. Mutta lääkäri kyllä sanoi, että voin jatkaa normaalia elämää.

Nyt vaan jännitetään!

 
Pyryy:sulla on siis nyt pp1. Mulla on pp4 eikä mitään tuntoja.. Joskus luulen että jotain jyllää tuolla mahassa mut en usko. Sitte ärsyttää kun lääkäri niin hehkutti kuinka loistavia alkioita sinne siirrettiin niin odotukset on nyt sitten ehkä liian korkealla. Toisaalta oon kyllä aika hyvin saanut nämä ajatukset pois mielestä... Muita hulluja ajtuksia oon sitten ajatellu senkin edestä.... Joopa joo, meinaa nää päivät olla vaan niin pitkiä kun kotona öllötän. Mutta tsemppiä kaikille!
 
Morjesta!
Lämpö edelleen koholla ja eilen rupesin tuntemaan kummallisia tuntemuksia mahassa. Yhdessä tietyssä kohtaa tuntuu sellaiselta kun joku repisi sisältäpäin tai jotain. Vähän vaikea kuvailla. Oikealla puolella, alavatsalla. Mitä sitten tarkoittaakaan! Tietty toivon parasta ja pelkään pahinta.

Angelina pp7
 
Kuulumisia: Siirto oli tänään ja meni sutjakkaasti. Yhdellä sulatuksella selvittiin joten jäi vielä kaksi huuruista pakkaseen. Mieheni vei minut ja Huuru-Arvin lounaalle juhlistamaan tapahtumaa. On tosi positiivinen ja varovaisen toiveikas olo! :heart: Testipäivä on 17.9.

Angelina: Nuo oireethan kuulostavat lupaavilta... Pidän peukkuja että ovat hyviä oireita!
 
onko kellään sumujen aikana tai enanton piikin aikana kuukautiset kestänyt normaalia pidempään hoitopaikka ei ole auki viikon loppuna ettei voi sieltäkään kysyä että voiko olla normaalia maha ei ole kipeä eikä ole kuumetta eli ei ole mitään tulehdus oireita :ashamed:
 
sain ystäväni kiinni joka aikaisemmin käynyt hoitoja läpi hänellä oli kans ekan piikityksen aikana käynyt näin, nyt tulee kaikki pois että on sitten hyvä kasvu alusta alkiolle :) kun kaikki entinen varmasti tullu pois no ens viikolla ultra ja siitä kaikki alkaa
kuukausi vaihtui ja mieliala korkealla mitä nyt harvinaisen räjähdysaltis :p
 
Sporty: meillähän harvinaisen sama aikataulu tosiaan. 19.9. ultraan täälläkin. Toivottavasti supressio onnistunut. Ei kanssa jaksais enää yhtään epäonnistumisia vaikka järki sanoo et pitäishän olla jo oppinut aina varautuu pahimpaan.

Tiina80: Kiva kuulla miten piikki vaikuttanut (mulla ei mitään tarkkoja muistikuvia viimekerrasta), osannee varautua sitten itsekin.

Miina-76: Meilläkin mies on itse hoidoissa ihan mukavasti/riittävästi mukana. Pistoksetkin hoiti vaikka selvästi pelkäsi kuollakseen "mun satuttamista". Mut on kyllä ollut aikoja jolloin olisin kaivannut enemmän mukana oloa, erityisesti nuo lukemattomat luomuyrityskuukaudet. Ei tunnu koskaan olevan kiinnostunut/kärryillä mun ovulaatio ajoista vaikka tasan pitäs tuntea naisen anatomia jo paremmin kuin alakoulun biologian opettajansa. ;) Itse on saanut aina olla "aloitetta" tekemässä.. Myös toukokuinen keskenmeno on ollut aika rankkaa parisuhteelle. Meillä kun raskaus kerkisi jo sen verran pidemmälle (rv 15+4) että mieskin oli kerinnyt mukaan vauvahuumaan. Suru on kuitenkin niin erilainen ja myös sen käsittelytapa. Mulla km tais laukasta todellisen lapsettomuuskriisin, eikä miestä saa millään ymmärtämään kuinka voin vihata kaikkia isomahaisia naisia ja pieniä vauvoja ja olla niin ***** katkera kaikille jotka saavat vauvoja!

Nyt olen onneksi taas siirtymässä suruvaiheessa seuraavaan ja nää tulevat hoidot ovat siirtänee ajatukset taas toivon puolelle. On se vaan niin uskomatonta kuinka sitä toivoa aina vaan riittää! Mäkin oon jo kerinnyt lastenvaunuostoksille ja ihmettelemään kuinka ystävä voi olla niin varma että se (odottamani vauva) on tyttö jne... Sellasta se sitten on: kun ei valveilla anna itsensä päästää mopoa käsistä (vaikeaa on) niin unissa mennään sitäkin kovempaa! :LOL:
 
Tein tänä aamuna testin ja kaks viivaa tuli :heart: Kyl toi varmaan vielä haamu on vaikka selkeästi näkyykin. Virallinen testipäivä on vasta tiistaina. Torstaina tuli pikkasen verta pikkareihin mut loppui onneksi heti alkuunsa. Mut vielä ei uskalla hyppiä riemusta
 
s80 laadusta en tiiä mut ei kuiteskaan parasta luokkaa ja ne oli vain 3- ja 4 soluiset kun siirto oli jo muutama tunti sulatuksesta. eli eivät kerenneet siinä enää jakaantua

Kiitos paljon onnitteluista =)

On hiukan jännää, vessassa tulee rampattua muutaman tunnin välein kurkkimassa ettei vaan ole vuoto alkanut. Mut on mua kyl pissattanutki tiuhaan tahtiin :LOL:
 
Todella lämpöiset onnittelut Samarylle plussasta. Toivottavasti näitä plussia tulisi lisää "elokuun hoidokeille" (tietysti muillekkin).
Minua pelottaa siis edelleen käydä vessassa; pelkään menkkojen alkua, kun aina ovat alkaneet ennen testiä. Viimeksi alkoivat just niinkuin tänä lauantaina, tuli pientä vuotoa, sunnuntaina sitten vähän enemmän ja maanantaina olikin kunnon vuoto. Nyt elellään siis kriittistä aikaa ihan oman henkisen kantinkin kanssa. Huh huh. Pakko vaan yrittää ajatella jotakin muuta mutta koko ajan kuulostelen, että nyt on kyllä menkkaoireet ja selkääkin koskee koko ajan.... plääh. Minulla olisi tiistaina 4.9. mahdollisuus käydä verikokeessa ja tuloksen saisin keskiviikkona mutta odotan kyllä perjantain testipäivään.
 
Lapin matkaaja, saman tuntemukset mulla täällä! Koko ajan pelkään että menkat alkaa!
Eilen tuli kauheita viiltelykipuja mut en usko että ne tarkottais jotain hyvää. Mä uskon että menkat sieltä alkaa. Viimeksi oli kans testipäivä perjantaina ja keskiviikkona tais alkaa tuhruvuoto. Eletään siis kriittisiä aikoja täälläkin! Huhhuh tätä piinaviikkoa! :headwall: Koitetaan jaksaa tämä viikko läpi! :hug:

Angelina pp9
 
Tein tänään aamulla testin tai itse asiassa kaksi ja ne oli PLUSSAA. Uskomatonta, mutta totta. Olo on ihmetyksestä sekaisin, miehen kanssa ihmetellään ja naureskellaan. Ja yritetään palata maan pinnalle, että on niin alusssa, ettei kannata vielä ihan kamalasti hehkuttaa. Mutta kuitenkin jes, se onnistui!!
 

Yhteistyössä