2 IVF elo/syyskuu

s80
Lämpimät onnitteluni, Kristanna! Aivan uskomaton tunne varmaan, kun hoidot viimein tuottavat tulosta. Toivottavasti pikkuiset/pikkuinen pysyvät loppuun saakka mukana.

Minulla pp 4, ja olen taas kiinnostunut siitä, minkä laatuisilla ja monisoluisilla alkioilla plussasit?

Onnea!
 
Kiitos onnitteluista ja toivotaan että loppuun asti mennään...
Kyselit laadusta ja soluista, mutta en edes kysynyt mitään, koska tieto lisää tuskaa, niin ajattelin etten kysele mitään, toivon vaan parasta... ja onneksi näin hyvin kävi
 
Lämpöiset onnittelut Kristanna plussasta! Hieno juttu! Toivotaan plussauutisia paljon lisää. Itsellä menossa pp 9.
Angelina: Yritetään joo tämä viikko kestää ja toivotaan että molemmat voidaan testata perjantaina positiivisesti. Olen lomalla vielä maanantain ja tiistain joten yritän ottaa oikein rennosti viimeiset lomapäivät. Keskiviikkona alkais sitten taas työt...plääh. Nytkin täällä sataa vettä kaatamalla ja on tosi harmaata ja ankeeta (masentavaa!). Tiistaiksi olen varannut itselleni oikein hemmottelupäivän; ensin menen jalka-ja käsihoitoon ja niiden jälkeen vielä hierontaan. Loppupäivän taidan makoilla rentoutuneena.
 
Onnea teille plussanneille. Mukavaa kun tässä ryhmässä alkaa näitä plus tuloksia tulemaan se tuo toivoa myös itselle. Itsellä Pas edessä ja ovistesti näytti tänään plussaa ja huomenna soitto klinikalle ja toivottavasti alkiot selviää sulatuksesta ja siirto saadaan tehtyä.
 
Hei!

Päätin omalta osaltani väsätä listaa että nähdään pinon kokonaistilanne:

Unelma-Anelma 2.ICSI testipäivä 21.8. ??
HelinäKeiju75 2.PAS HKI Felicitas testipäivä 22.8. -
Kalinka71 1.IVF:n 1.PAS Hki Väestöliitto testipv 26.8. (virallinen testi ma 27.8.) ??
Maariaa 3.IVF Hki Väestöliitto alkionsiirto 13.8. -
Ulpulummukka 1.IVF/ICSI:n 2.PAS Seinäjoen KS/Tays alkionsiirto 14.8. -
Angelina 1.IVF:n 1.PAS elokuu Tays alkionsiirto 24.8. Testipäivä 7.9.
SaaraX 1.IVF:n 1.PAS elokuu, siirto 31.8., Testipäivä 17.9.
Päivi68 1.IVF elokuu Tays siirto 29.8., Testipäivä ??
Elina67 2.IVF elokuu Lpr Felicitas, siirto 23.8., testipäivä viikolla 36
Lapin matkaaja 3.IVF elokuu siirto 24.8. Testipäivä 4.9.
Samary 1.IVF:n 1.PAS elokuu Oulun Väestöliitto testipäivä 4.9 +
Nikki28 1.IVF elo-syyskuu
Sesty 1.IVF:n 1.PAS syyskuu
Tuulia-76 2.IVF elo-syyskuu
Lotta77 2.IVF elo-syyskuu
Mari66 2.IVF elo-syyskuu
Kuunlilja 2.IVF elo-syyskuu Tays, siirto 18.8., testipäivä ??
Tiina80 1.IVF syyskuu Oulun Väestöliitto/Keskipohjanmaan KS siirto viikolla 38
ST74 2.IVF syyskuu
Alexandria 2.IVF:n PAS syyskuu
Amelia3 2.IVF syyskuu
Aida 2.IVF marraskuu Turun Väestöliitto
Esse 2.ICSI? syys-lokakuu
Pure love 1.IVF lokakuu
Mamselli78 1.IVF/ICSI lokakuu Tays
s80 1.ivf, siirto 29.8., testipäivä ???
Satunnainen kulkija 1. ivf
sporty 3.ivf, yksityisellä
Miina -76 2. ivf 1. PAS Siirto 27.8., Testipäivä ???
kristanna icsi:n 1 PAS +
Minttu -65 1. ivf
Pirita -76 2. ivf/icsi lokakuu
Liinuz 1. IVF elo-syyskuu
Pyryy 2. IVF siirto 30.8. Testipäivä 10.9.
Darma 1. IVF marras/joulukuu
Tuulia-76
Marli 1. PAS marraskuu
Nefeli 2. IVF syyskuu/lokakuu
Marika28 1. IVF syyskuu/lokakuu

Pyydän anteeksi jos olen jonkun henkilön missannut noista viesteistä tai jos on väärää tietoa. Vapaasti voitte päivittää näitä tietoja!

Saara pp3
 
Kiitoksia paljon onnitteluista :heart: Huomenna siis virallinen testipäivä ja teen vielä varmistustestin.

Onnea muille plussanneille ja toivottavasti te loputkin plussaatte =)

Sesty pidetään kovasti peukkuja et pääset siirtoon saakka. Haluaisitko että siirretään yksi vai kaksi?

Satunnainen kulkija toivon että punktiosi onnistuu kivuttomasti ja että jokaisessa rakkulassa olisi kypsä munasolu

Elinalla ja Lapin matkaajallakin tuo testausaika lähestyy. Jännittävää :flower:

Ja kaikille muille joita en maininnut kaikkea hyvää ja plussatuulia :heart:
 
Huomenta!

Piinapäivä 12 menossa ja stressi vain kasvaa. Hyvin on tähän asti mennyt, mutta nyt tuntuu aika rankalta. Testiä en kuitenkaa ole tehnyt ja yritän olla tekemättä. Testauspäivä olisi sitten torstaina ja siihen asti yritän malttaa mieleni.
Mulla on ollut tuntemuksia jos jonkinlaisia - mutta mikä johtuu mistäkin, niin siihen en osaa vastata. Punkion jälkeen alkoi "myllerrys" vatsassa ja yhtenä yönä heräsin alavatsakipuun, joka onneksi meni nopeasti ohi. Mutta koko ajan on vatsassa jotain tapahtumaa ollut. Rinnat olivat punktion jälkeen arat, mutta nyt ei ole rinnoissa mitään normaalista poikkavaa tuntemusta. Vielä perjantaina oli arkuutta havaittavissa. Viikonlopun vietin palelleen - ihan järkyn kylmä oli koko ajan ja oli sellainen vähän "piikikäs" olotila noin muutenkin. Saunassa oli hyvä olla. Nyt on pari päivää särkenyt päätä ja väsymys on aika ajoin melkoinen - ja toisaalta, hetken päästä olen täynnä virtaa.
Perinteisistä menkkatuntemuksia ei ole ollut mitään, vielä.

Viimeksi mulla oli sama aikataulu, eli ma punktio ja to siirto. Silloin alkoi menkat sitten testipäivää edeltävänä päivänä. Nyt se oli sitten huominen.. Voitte arvata, että jännittää!!! Yöunet ovat jääneet vähille jo useana yönä - ja se on harvinaista mulle (yleensä nukun kuin tukki).

Satunnainen kulkija, mulla on nyt takana kaksi punktiota ja molemmat ovat menneet hyvin (toinen kyllä kesti melkoisen kauan). Jännitin sitä ekaa ihan mielettömästi, alavatsakipujen kanssa mulla ei taida olla kipukynnystä ollenkaan - taju lähtee tosi nopeesti. Lääkärini on ollut tosi mahtava ja mieheni tuki toimenpiteessä myös iso apu. Lääkäri sanoi, että ei kannata pelätä - kipulääkettä on kyllä varattu. Eli yritä mennä hyvin mielin, ja muista, että sitä kipulääkettä saa lisää jos sattuu. Olin lähes "onnellisessa" tilassa molemmissa punktioissa - tarkkaa mielikuvaa ei ole edes kaikista asioista eli siitä voit päätellä, että lääkitys on tosiaan ollut kohdillaa...

Mulla on lähelläni kolme ihmistä ja kaikki odottavat esikoisiaan. Heidän lasketut ajatkin ovat suunnilleen samat. Yhdelle on tulossa kaksoset. Yritän iloita heidän odotuksesta ja siitä, että he ovat raskaana, mutta onhan se kysymys pakostakin mielessä "miksi meille ei voi tulla vauvaa?" Nyt jos tämä ivf-hoito taas epäonnistuu, niin katkeruus kyllä elämää kohtaan nousee joksikin aikaa pinnalle - toivottavasti sen asian saa sitten märehdittyä pian pois ja siitä ei jää pitkäksi aikaa mitään katkeruutta.

No, enää yksi herätys ja sitten seuraavalla herätyksellä on jo testi! Jollei sitten menkat ala aiemmin...

elina67-piinailija
 
s80
Minulla virallinen testipäivä 12.9, mutta tuskin jaksan sinne asti odottaa. Nyt kun siirrosta on kulunut melkein viikko, alkaa pelko tulevasta pettymyksestä nousta pintaan. Vaikea uskoa, että ensimmäinen ivf onnistuisi, varsinkin kun molemmat alkiot olivat aika heikkolaatuisia.

Hormonihoitoja en kokenut raskaaksi, joten sen puolesta ei pelota koko homman alusta aloittaminen, mutta rahoituspuoli tuottaa jonkin verran vaikeuksia, ja valmiiksi ahdistaa poissaolot töistä ym. Minullahan ei jäänyt mitään pakkaseen.

Toivotaan parasta kaikille!

s80, pp 6
 
Samary: Torstaina olisi siirto. Ollaan mietitty josko kaksi siirrettäisiin jos nyt sulatuksesta selviävät kun niitä ei ole siellä kuin kolme.
Montako sulle siirrettiin? Olen tosi iloinen puolestasi kun tärppäsi.
 
ei vielä ole tietoa punktiosta tällä hetkellä olisin onnellinen jos nämä kuukautiset loppuisi ultran jälkeen taas vuotanut enempi taitaa olla limakalvot vähän ätynyt siitä jarru piikistä (elimistö sekaisin)
 
Mut voi ottaa pois listasta...Meille ei taaskaan onnistu. Sairaalassa taas ISO moka...Nyt pitää siirtää kaikki taas kk eteenpäin...Päätettiin sitten lopettaa epäluotettavast pelleilyt julkisella ja siirtyä yksityiselle puolelle. Saa nähdä koska pääsee aloittamaan siellä. Nyt ainakin V*tuttaa niiin paljon toi sairaalan touhu että psyyke tarvii tasaantua ensin.

Onnea ja tsemppiä teille kaikille!

Amssu :'(
 
amelia3:parempaa onnea yksityisellä
elina67: sulla lähellä testauspäivä, peukkuja plussalle!!
angelina: sinullakin testipäivä lähenee, peukkuja plussalle!!
lapin matkaaja: testasitko tänään?? toivottavasti plussaa...
Ja kaikille muillekkin hyviä plussatuulia ;)
Tänään oli virallinen verikoe ja plussaa oli. Hormoniarvo 280, ihan hyvä. Ja ilmeisesti yksi maha-asukki vatsassa, koska jos olisi kaksi, arvo olisi jo kolminkertainen. Nyt vain odotellaan syyskuun lopun ultraa ja rukoillaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Yksi kysymys: miten noi raskausviikot nyt laskettiinkaan näiden hoitojen kanssa, ihan viimeisistä menkoista vai jotenkin siirtopäivästä vai miten?!
Kaikille tasapuolisesti onnea hoitoihin!!!
 
Amelia3 olen pahoillani puolestasi!!
Voin lämpimästi suositella meidän kokemusten perusteella yksityistä puolta! Se on nopeaa toimintaa siellä. Olemme olleet hoidossa Felicitas-klinikalla Lappeenrannassa ja kaikki on muuten mennyt hyvin - vaikka vielä ei ole vain tullut toivottua plussaa (toisen ivf-hoidon testipäivä on huomenna). Mutta hoitohenkilökunta on MAHTAVAA!! Siellä on tosiaan yksilönä hoidossa, eikä tule sellaista oloa, että hukkuu massaan. Luottavaisin mielin olemme siellä olleet ja helpotti monella tavalla muutenkin, kun sinne hakeuduimme hoitoon. Ja olen ymmärtänyt, että olet alle 40-vuotias, joten saat kela-jutut suoraan siellä. Ja kun se lääkekatto on täyttynyt, niin voit sopia apteekin kanssa, että he hoitavat valtakirjalla kelalta rahat itselleen.

S80, samat ajatukset! Hormonihoidot menivät hyvin ja minäkään en kokenut niitä niin kovin raskaiksi. Raskainta oli se pettymys, kun ekan ivf:n jälkeen paukkui negaa. Ja sitten se taloudellinen puoli, meillä kun iän suhteen rajapyykki tullut kela-jutuissa vastaan... Nyt on kelalla hakemus sisällä ja toivotaan parasta, että korvaisivat edes osan. Meillä ei myöskään olla saatu mitään pakkaseen kummallakaan kerralla - ja se kyllä masensi tällä toisella siirtokerralla. Kaksi siirrettiin tälläkin kertaa.

Satunnainen kulkija, hyvin se punktio menee! Ja hyvä, kun on piikitysmäärä pienentynyt. Ihanan optimistisesti totesit, että yksi piikki eli puolet vähämmän kuin kaksi!

Mulla on testi huomenna ja yritän parhaani mukaan varautua negaan. Väsymys ja päänsärky on ollut melkoista ja vähän on viiltelyä vatsassa. Flunssainen olo on koko ajan ja palelee. Rinnoissa ei ole enää mitään tuntemuksia - ne olivat hoidon lopussa ja punktion jälkeenkin yli viikon melko arat. Vessassa tulee juostua paljon, mutta luultavasti jännityksen takia - sitä kun vahtaa, että näkyykö mitään punaraitaa...
No, jospa se torstai olisi kuitenkin toivoa täynnä!

Mukavaa keskiviikkopäivää koko porukalle!

elina



:( :(
 
Onnea Kristiana & Samary! :flower: :flower: Näitä uutisia on aina niin kiva lukea.

Seasty: Ihan mielettömän paljon onnea huomiseen! Puristan jo nyt täällä peukkuja pystyyn sulle rystyset valkoisena.

Elina67: Nuo oireesihan kuulostovat tosi lupaavilta. Tulethan kertomaan uutiset heti kun kerkeät?

Omaa napaa. Eilen käytiin keskustelemassa lääkärin kanssa ja näyttäisi siltä että lyhkäsellä kaavalla mennään tälläkin kertaa ja punktio osuisi tällä näkymällä tuonne viikolle 40 tai 41. Joten en taida tämän pinon kriteerejä enää täyttää :(

Kaikkille tsemppiä hoitoihin ja paljon plussia!!
 
Mari66, pysyttele pinossa mukana :) Me ollaan myös menty molemmat ivf:t tuolla lyhyellä kaavalla, sopi hyvin elimistölle - itkuherkkyys oli kyllä melkoinen, mutta se oli ainoa "negatiivinen" ja sellainen oire, joka minua haittasi.

Juu, oireet kuullostavat lupaavilta, mutta uskonpuute vaivaa. Kaikkialla mistä luen raskausoireista, niin melkein ekana on mainittu "arastavat ja suurentuneet rinnat". Mulla ei ole tietoakaan siitä.
No, enää yksi yö nukuttavana ja sitten se asia selviää.

elina
 
Elina67: Tsemppiä huomiseen. Ei sitä välttämättä jokaisella ole kaikkia raskauden tyypillisiä oireita. Joillakin ei ole oireita lainkaan ja saattaa joka kuukautiset olla loppuun asti! Jos sinä plussaat niin se antaa minullekin uskoa! Voi kun meitä nelikymppisiä onnestaisi!

Mari66: Pysy vain pinossa, varmaankin hoidoissa jatkavat siirtyvät uuteen pinoon sitten kun syyskuu on lopussa mutta ei sen vielä tarvitse tapahtua! Lyhyt IVF myös minulla mutta meni melkein hyperstimulaation puolella. Tuloksena 3 alkiota pakkaseen.

Sestylle peukkuja siirtoon, toivottavasti sulatukset menevät nappiin.

Amelia3: Tuo yksityiselle siirtyminen on hyvä päätös. Me emme ole katuneet rahanmenosta huolimatta. Palvelua saa nopeasti ja olen samaa mieltä Elinan kanssa että myös henkilökohtaisesti räätälöityä hoitoa!

Oma tilanne: Päivitän listan myöhemmin (sen voi kopioida Wordiin ja tehdä muutokset ja sen jälkeen kopioida takaisin tänne). Tänään ei ole aikaa eikä oikein energiaa. Tietysti minulla on pahin työruuhka juuri näinä piinaviikkoina ja vielä työmatka testipäivänä! Tulen sitten kertomaan myöhemmin miten minulle kävi. Testaan vasta koti-Suomeen palattuani että on mies tukena kävi miten kävi. Oireita ei ole ollut muuta kuin pientä nipistelyä alavatsassa. Jotenkin on silti kovin positiivinen olo, toivottavasti en tipu korkealta jos tulee miinusta. Mitä raskaustestejä muuten käytätte? Ulpulummukalla oli tuota Clearbluen digitaalitestejä, mutta itse en ole niitä käyttänyt. Missä on paras hintalaatusuhde?
 

Yhteistyössä