2 IVF elo/syyskuu

taitaa mennä pieleen koko hoito ainakin elokuulta nyt tulee jo vaaleanpunaista ja kuukautiset sais alkaa aikaisintaan maanantaina eli "riemusta" hypin kattoon ensin hoitopaikka kiinni ja sitten vielä tämä en ymmärrä miksi en voinut saada reseptejä ennen keskustelua kun lääkäri varmaan jos suunnitellut kaikki valmiiksi että ois voinut hankkia lääkkeet valmiiksi just tämmöistä parin päivän heittoa ajatellen nyt sitten kiukusta mieli maassa miksi mikään ei voi toimia niinkuin pitäis :ashamed:
 
Artikulointi täällä pätkii.
Tarkoitin siis sitä että ne jotka on yrittäny vähemmän aikaa tulee helpommin raskaaksi, eli hoidot auttaa nopeammin niitä... :x
En sitte tiedä tosta, näin olen lukenu/kuullu/ymmärtäny.

Eilen oli taas niin mieli maassa kuin vain voi olla. Zumenonit tekee hallaa järjenjuoksulle. Isäntä kysääsi eilen että mitävarte mä oon niinku perseeseen ammuttu karhu eka ja sitten aiva maassa, niin tuntuu vaan siltä, että ei kannata toiveita kovin ylös nostaa vaan valmistautua jo tulevaan pettymykseen. :'(
MÄ en JAKSA!!!!!!! ottaa niin päähän. Sitte toisaalta en halua luovuttaakaan joten tauko ei todellakaan ole edes paikallaan...
 
oisko syy siinä miksi ne jotka vähemmän aikaa yrittänyt lähtee helpommin hoidoilla raskaaksi kun ei vielä ole niin paljoa stressia vauvan saantia ajatellen stressihän joidenkin viisaiden mukaan heikentää mahdollisuuksia. nyt taas näytää vähän valoisammalta ei ole vielä alkanut vuoto joten voi olla hyvinkin mahdollista että ehdin saada reseptit ajoissa, tuntuu että hulluksi tulee kun ei tiedä alkaako eikö ala ehtiikö eikö ehdi ääh anti olla jos menee pieleen ajoitus nyt niin seuraavista sitten ;)
 
et kyllä rupee antaa mitään periks!!! kyllä se vielä iloksi muuttuu :hug: . se pitää varmaan paikkaansa se mitä Tiina80 kirjotti... sitä varmaan ei vielä siinä vaiheessa ota niin paljon stressiä, kun mennyt vähemmän kun 3 vuotta....mutta onhan sekin jo aika pitkä aika. kun minä ainakin ajattelen asiaa joka hemmetin päivä...vaikka ei varmaan pitäis... :headwall: ...ja herrajumala, mä en vielä ole käynny hki:in lääkärin juttusilla.. siis mä tulen olemaan aivan sekasin ennen kun alkaa tapahtua mitään :/ . mun mies sanoi että pitää ajatella positiivisesti, niin kaikki järjestyy.
 
Kaikki sanoo ettei saa ajatella koko asiaa, että on helpompaa kun yrittää unohtaa. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
yritä ny sitte unohtaa, ku koko ajan näkyy isoja mahoja, pieniä vauvoja, joutuu kertoon onnellisille tuleville vanhemmille raskaustestin tuloksia yms. Helvetti. :'(

Huomaa että hormoonit hyrrää ku ny on niin kova vatutus(*kirj.virhe*) päällä että tekis mieli nakata tietokone seinään ja hyppiä päällä ja huutaa lyödä ja potkia.... aaargh. Hulluksi tulossa
Enhän ole ainoa jolla on hormonien aiheuttamia henkisiä aggressioita???? enhän?
 
ulpulummukka et ole ainoa jolla on hormooneista kärtynen olo mulla jopa e pillerit teki minusta ampiaisen mitään kärsinyt sanoa kun räjähti (raivostui tai itki) saman tekee myös nämä hormoonit että vois sanoa voi mies poloista nykyään yritän olla mahdollisimman rauhallinen ja laskea 10 kun meillä tuo pikku mies joka ei ymmärrä
 
Kirjoittelit tuossa PCO:sta. Minulla on on kyseinen "kirjainlyhennelmä" myös lievänä todettu. Lääkäri kehoitti pttamaan Metformin lääkitystä ja toinen tärkeä asia oli painonpudotus. No nyt on lääkettä syöty ja painoakin tarkkailtu, tosin sitä saisi pudota vielä reilusti lisääkin - joten pääsekö teidän painonpudotus ryhmään mukaan? Henkilöt joilla on PCO on kuulema yleensä myös taipumusta lihomamiseen ja laihtuminenkin on hieman vaikeempaa. Niin tässä vaiheessa tulee kyllä mieleeni mikäköhän meikäläisen elämässä menisi yksinkertaisesti ? :headwall:

Kierron alkua tässä odottelen ja keskiviikkona sitten sovitaan 2 IVF hoidon muodosta joka toivon mukaan alkaa ensiviikolla jo. Toivottavasti päästään taas lyhyellä kaavalla, malttamaton kun olen.

 
niinkun olen tässä maininnut...että olen vasta menossa hki naistenkliniikalle juttusille ivf hoidosta....niin mitä tarkoitat lyhyellä kaavalla... :headwall: kun en oikein tiedä näitä erillaisia hoitomuotoja ivf:lle :snotty: ...
 
IVF hoitodossa voi olla pitkä - tai lyhyt kaava. Koska itselleni on tehty yksi IVF-hoito (lyhellä kaavalla) niin kirjoitan millainen hoito meille tehtiin ja laitan sulkuihin lääkkeen mitä käytettiin.

Lyhyessä kaavassa nenäsumute jää pois ja kuukautisten 2. tai 3. päivä aloitetaan suoraan FSH-valmiste pistokset (Conal F) n. 5 pv ja sen jälkeen FSH-valmisteen kanssa yhdessä jarrupiikki (Cetrotide) 6 päivää. Istukkagonadotropiinia sisältävä pistos (Pregnyl) annetaan 36 tuntia ennen munasolujen keräyshetkeä.
Siirron jälkeen keltarauhastukihoito (Lugesteron).

Korjatkaa jos on tuli virheitä.


 
Vieläkö mahtuu mukaan PAS:iin olen menossa elo tai syyskuulla. 1 IVF takana jossa siirrettiin yksi joka ei kuitenkaan kiinnittynyt. Nyt sitten Pas luonnolliseen kiertoon yritetään koska Zumenon aiheutti sellaisia oireita että lääkityksen jouduin lopettamaan.
Mari 66 : Mukavaa kun päätitte vielä yrittää ettekä luovuttanut, nyt onnea matkaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin.
 
Mari66:kiitos vastauksesta..nytten selkis vähäsen tämä asia :flower: .

Tiina80: onko ensimmäinen ivf:ä hoito. saanko kysyä, että kuinka kauan jouduitte odottaa varsinasta hoito.. ja jos vielä saa kysyä missä olet hoidossa? hki naistenkliniikka?
 
sesty kiva kuulla sinusta. Ehdin jo kaivata ja vähän haeskelin pinoista että olisitko kirjoittanut jotain touko-kesäkuun jälkeen. En ainakaan onnistunut löytämään.

Päätettiin vielä yrittää jotta ei jää sitten kaivertamaan mieltä muutaman vuoden päästä. Tehdään nyt tämä toinen kerta, ja katsottaan mitä se tuo mukanaan. Nyt ei edes se punktio kauhistuta niin kuin ekalla kerralla ;) . Katsotaan nyt keskiviikkona mitä lääkäri tällä kertaa on keksinyt meidän hoidoksi.

Demi; Eipä kestä kiitellä. Itsekin olen vielä tosi amatööri tällä allalla ja toivotaan ettei kenekään meidän tarvitse niin montaa hoitoa ottaa että tulisikaan ammattilaiseksi. Ja eikös niin ollut että tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan.

Kaikille tsemppiä tuleviin hoitoihin!
 
Sesty kiva kuulla sinusta. Ehdin jo kaivata ja vähän haeskelin pinoista että olisitko kirjoittanut jotain touko-kesäkuun jälkeen. En ainakaan onnistunut löytämään. Toivotaan että pääsette siirtoon saakka tällä kertaa.

Päätettiin miehen kanssa että yritetään nyt vielä, jotta ei jää sitten kaivertamaan mieltä muutaman vuoden päästä. Tehdään nyt tämä toinen kerta, ja katsottaan mitä se tuo mukanaan. Nyt ei edes se punktio kauhistuta niin kuin ekalla kerralla ;) . Katsotaan nyt keskiviikkona mitä lääkäri tällä kertaa on keksinyt meidän hoidoksi.

Demi; Eipä kestä kiitellä. Itsekin olen vielä tosi amatööri tällä allalla ja toivotaan ettei kenekään meidän tarvitse niin montaa hoitoa ottaa että tulisikaan ammattilaiseksi. Ja eikös niin ollut että tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan.

Kaikille tsemppiä tuleviin hoitoihin!
 
eka ivf meillä tulossa me ollaan lähetteellä keskipohjanmaan keskussairaalasta oulun väestöliitolla jonottamaan ei oikeastaa jouduttu meille viimeinen inssi tehtiin toukokuussa sitten olis ollu se pakollinen tauko kuukausi että oma kierto ei mene kokonaan sekaisin ja sitten hoitopaikka oli kiinni heinäkuun eli hoitoon ei ollut jonoa
 
kaikki sopivasti pyöreät kanssasisaret läski liikkumaan ja ruvetaan laihduttamaan jotta saadaan kaikki plussat seuraavista hoidoista!

Aloitettasko noilla painonvartijoiden pisteillä? aloitin itse kyllä jo eilen jotta kaikki mukaan vaan!!!
Ja tänään hain apteekista foolihappoa ja sit multi tabseja. Onko noi Multi-tabs plus niitä mitä raskaaksi haluavat täytyy syödä?
Sitte hain kaupasta Greippiä, verikreippia, vihanneksia, hedelmiä ja greippimehua!!! hulluksi täs tulee mutta ku ei tiedä enää mitä tekis.

Laihdutuspäiväkirjaa:
Tänään jo toinen päivä ilman karkkia!!! *saa onnitella* :D
Lenkillä käyty haukun kanssa kaksi kertaa päivässä, eli kilometreja yht. 12km! Töissä sitten tulee pari kilsaa lisää. Jotenkin tuntuu jo niiiiin laihalta ku on saanu tarkkailtua syömisiä. (Siis sitä viimeyönä klo 12 syötyä juustoateriaa ei lasketa... :whistle: )
Tosiaan siis tänään oikeen kunnolla aloitetaan tuo painonpudotus. Toivottavasti Metformiinista olis hyötyä.

Kaikki siis vaan mukaan!!! B)
 
ulpulummukka: tänään en ole käynyt lenkillä, mutta toiset päivät kyllä. eilen kävelin 7km, su,la,pe pyöräilin 17 km. että kyllä se tästä....mutta söin vähän karkkia töissä tänään, kun työkaveri oli ostanut :whistle: . muuten sain tänään kirjeen hki naisten kliniikalta....9.10 on aika lääkärille....siis mä tulen hulluks ennen sitä :headwall: .....pyysivät kaikki paperit ennakkoon diaconista, missä ollaan käyty..saas nähdä miten kauan sitten saadaan odottaa varsinaista hoitoa...mutta tämä menee silti eteenpäin.
 
murehdi, se aika menee loppuviimeksi niin nopeaa jotta!!! meilläkin jo ensiviikolla uä, jossa katsotaan että päästäänkö alkionsiirtoon...

Tuli muutes tuosta greipistä mieleen, ku siitä on niin monenlaista tietoa, että parenteraalisesti otettaviin lääkkeisiin (injektiot) ei greippi vaikuta, mutta enteraalisesti otettuihin vaikuttaa varsinkin jos ottaa samaan aikaan tabletin kanssa. Eli jos käyttää greippiä niin kannattaa huolehtia se vähintään 2 tunnin tauko greipin ja tabletin välillä.!

Nyt taas mielialat heittelee, aamulla mies sai kuulla kunniansa ku oli keittäny liian kypsää riisiä :D
on kuulemma loukkaantunut eikä ikinä enää kokkaa mulle :whistle:

Niin ja nyt tuntuu että kaikki onnistuu ja haluan tehdä kaikkeni onnistuakseni...

GAllUppiA:
Mitä teidän ammatit on?/mitä työtä teette?
 
ulpulummukka: ai-niin unohdin just onnitella :flower: . kun et ole syönyt karkkia..ja kuulostaa tosi hyvält tämä sinun innostus..tehdään yhdessä tämä =) . ja galluppi: olen oikealta ammatiltani parturi-kampaaja....mutta olen rautakaupan myyjänä nykyään :p .
ja kyllä se varmaan on näin että aika menee nopeasti...olen kyllä kysynyt sinulta..mutta en muista, kuinka nopeast pääsit varsinaiseen hoitoon lääkärikäynnin jälkeen....sorry sama pää kesät talvet :snotty: .
 
Moi kaikille, kirjoittelen vähän kuulumisia; sumut (suprecur) on nyt sumuteltu ja tuohon alkaa jo tottumaankin siis ällöön makuun. Ensi viikolla 8.8. olisi käynti klinikalla ja silloin katsotaan nuo pistosjutut ja aikataulut. Toistaiseksi ei kummempia oireita ole tullut suprecurista, ehkä lievää kireyttä joka esiintyy sitten mm. tiuskimisena. Mutta noin päällisin puolin on mennyt ihan hyvin. Tossa äsken lueskelin teidän kirjoituksia ja Mari66 kertoili lyhyestä kaavasta. Itselleni on aina tehty kaikki pidemmän kaavan mukaan ja olisin kiinnostunut tuosta lyhyestä mutta en ole älynnyt sitä ottaa koskaan puheeksi lääkärissä. Tietääkö kukaan millä "perusteella" tehdään lyhyt ja millä pitkä ivf-hoito? Olishan se kiva, jos ei tarvitsis noita hormooneita niin paljon, kun jäisi sumut pois ja onhan se aina rahallista säästöäkin. Jos jollakulla on tähän vastaus, niin kiitän jo etukäteen.
Omat ajatukset vaihtelevat tosi paljon pessimismistä optimismiin. Välillä tuntuu, että ei varmasti onnistu ja sitten taas on "voiton tahto päällä" että menen läpi vaikka harmaan kiven... Tsempit kaikille!
 
meillä kans pitkä kaava jos olen oikein ymmärtänyt niin pitkässä kaavassa tulis enempi munasoluja kuin lyhyessä, meillä pitkä kun toivotaan että saataisiin myös alkioita pakkaseen aloitan suprecur sumut 17.8
jos olen ymmärtänyt väärin niin korjatkaa toki
 
huomenna olisi sitten ultra, saas nähä selviääkö pakaste hyyryläisten siirto ajankohta.
minä kokenut jo yhden ivf:n pitkällä kaavalla ja yhden lyhyellä kaavalla ja ainakin mulla lyhyt kaava toimi paremmin, soluja oli 15 joista 14 solua.
minä olen lähihoitaja ja hoidan vanhuksia.
 
Meillä menossa eka IVF-hoito. Aloitin 2 viikkoa sitten synarelan sumuttelun ja eilen oli seurantaultra jossa huomattiin ettei synarela ollut vailuttanut toivotulla tavalla eli pysäyttänyt omaa hormonitoimintaa.
elikä mulle oli kasvanut 2 follia ja oli ovisaika. Nyt joudun jatkamaan synarelaa vielä toiset 2 viikkoa ja sitten ultra ja aloitan puregonin. Punktio olisi ollut alunperin vko:lla 33 sekin siirtyy vko:lle 35. Harmittaa.
Onko kellekään käynyt synarelan kanssa vastaavaa?
 

Yhteistyössä