2 IVF elo/syyskuu

vaan kaikille. Mieliala on ollu täs jo pari päivää parempi (oli nimit. se pirulainen kohtutulehdus keskenmenon jäljiltä...

Pitää aiva itekki miettiä notta mitähän mä oon nappaallu ku on tuo mieli niin korkialentooses vaihees...

Ai nii ja sitä asiaaki oli elikkä mollaan Seinäjoen Ks:ssa hoidoissa, mutta iiveeäffät ja passit on tehty tays:ssa.

Olisko täällä Seinäjoelta taikka lähikunnista jotaki ihmisiä jokka haluus ilimoottautua?
 
Vieläkö pääsee mukaan joukkoon?

Meillä on edessä toinen IVF elo-syyskuussa jos ei mutkia matkaan ilmaannu. Ensimmäinen IVF tehtiin toukokuussa ja silloin siirettiin kaksi alkiota. Tulos oli positiivinen, mutta valitettavasti meni sitten kesken. Pakkaseen ei jäänyt mitään eklasta hoidosta.

Ikää itsellä on jo 40 ja miehellä pari vuotta enemmän eli yksityisellä ollaan hoidossa. Minulla on todettu lievä PCO , miehessä ei vikaa (mitä nyt vähän ärsyttää välilllä ;) ).

Viimeksi mietittiin jo että onko järkeä yrittää enää enään, jos luonto pistää vastaa. Kesä ollaan ellelty ajattelematta sen enempää hoitoja kun muutakaan aiheeseen liittyvää. Ja päätettiin pari päivää sitten että eiköhän yritetä vielä toisen kerran. Elokuun eka päivä on suunnittelu käynti ja siitä se sitten taas lähtee.

Lämmintä heinäkuun loppua teille kaikille!
 
Tervetuloa mukaa Mari66!

Huomenna olisi viimeisen Terolut tabletin aika ja sitten odotellaan tätiä käymään... ja kuun loppuun ultra-aikaa. On ristiriitainen fiilis; toisaalta odottaa kovasti hoitojen alkua ja siinä onnistumista ja sitten toisaalta "suunnittelee" tulevaa vuorotteluvapaa vuotta. Tosin tossa suunnittelussa on hiukan otettava huomioon hoidon mahdollinen positiivinen tulos ;)

Tässä jälleen päivitettynä ja hoitopaikat lisättynä:
Kalinka71 1.IVF:n 1.PAS elokuu Hki Väestöliitto
Angelina 1.IVF:n 1.PAS elokuu Tays
SaaraX 1.IVF:n 1.PAS elokuu
HelinäKeiju75 2.PAS elokuu
Päivi68 1.IVF elokuu Tays
Unelma-Anelma 2.ICSI elokuu
Amelia3 2.IVF elokuu
Elina67 2.IVF elokuu
Lapin matkaaja 3.IVF elokuu
Nikki28 1.IVF elo-syyskuu
Tiina80 1.IVF elo-syyskuu Oulun Väestöliitto
Tuulia-76 2.IVF elo-syyskuu
Lotta77 2.IVF elo-syyskuu
Mari66 2.IVF elo-syyskuu
Kuunlilja 2.IVF elo-syyskuu Tays
Ulpulummukka 1.IVF:n 2.PAS elo-syyskuu Seinäjoen KS
Maariaa 3.IVF elo-syyskuu Hki Väestöliitto
Alexandria 2.IVF:n PAS syyskuu
Aida 2.IVF syyskuu Turun Väestöliitto
Esse 2.ICSI? syys-lokakuu
Pure love 1.IVF lokakuu

Mitäs muille kuuluu? Lomilla?
 
kotona ollaan, meillä on jo yksi lapsi (1v ja 9kk) joka sai alkunsa 3 inseminaatiolla ja nyt meillä on 3 inssin jälkeen tulossa eka ivf, meillä on keskustelu 30päivä silloin saan hormooni reseptit ja hoito suunnitelman kuukautisten pitäisi alkaa melkein heti keskustelun jälkeen jännittää vähän, mitä muille kuuluu? voimia (hormoonimyrskyyn) jo hoidon aloittaneille :hug:
 
Täällä on toi turvotus alkanut vihdoinkin helpottaan ja tän hetkinen "pömppö" menee jo ihan grilliherkkujen piikkiin =) Mä en oo vieläkään saanut klinikalta postia, sanoivat tosiaan että ilmoittavat kun voin aloitttaa sumuttelut, ovat varmaan kesälomilla. Mulla vielä tää viikko töitä ja sit pari viikkoa lomaa, täällä on vettä satanut viimeset 4 viikkoa joten eipä oo hirveesti lomalle tehnyt mieli, mutta tänään sit alko aurinko paistaan, toiveissa kunnon kesälomailmat B) Minähän tosiaan masennuin tuosta ekasta ivf:stä niin että olin koko kesäkuun saikulla ja nyt sitten oon jotenkin saanut itteni taas "ihmisten ilmoille" joten oon miettinyt tosi kovasti tätä seuraavaa yritystä ja jos nega tulee siitäkin niin kuinkahan alas sitä sitten vajoaa...Onko teistä joku hakenut ihan ammattilaisen apua?
 
Tuulia-76: ainakin Helsingin Väestöliitolla on lapsettomuuteen perehtynyt psykologi, jolle voi halutessaan varata aikaa (niin yksilö- kuin pariterapiaa). Miten lie siellä Oslossa laita? Luulisin kuitenkin, että apua saa kunhan vain kysyt :)

 
Katoinkin tuosta just netistä että meidänkin klinikalta on mahdollista saada psykologin apua, mutta maksaa tietty aika lailla, tuntuu vaan että kaikki rahat menee jo muutenkin näihin hoitoihin, mutta ei kait se auta ku ottaa yhteyttä jos kovin vielä masentuu. Mulla on kyllä ihana mies joka yrittää piristää kaikilla mahdollisilla tavoilla ja musta tuntuukin että meidän suhde on vaan lujittunut/syventynyt näiden hoitojen myötä, joten jotain positiivistakin =)
 
Heippa. Vähän pikaisia kuulumisia kerron. Tässä lomaillaan niin en juurikaan vietä koneella aikaa. Mutta keskenmenon jälkeinen vuoto loppui viikko sitten ja nyt tuntuu että on ovisaika. Seuraavista menkoista alkaa sitten Zumenonin popsiminen. Huomenna menen kontrolli verikokeeseen.
 
Aivan ihanaa palata kotiin lomareissulta. Kierreltiin reilu viikko ympäri Suomea. Kassit purettu ja heti tänne palstalle lukemaan kuulumisia.
Mahtavaa kun pinomme on alkanut kasvamaan eli on kiva jakaa kokemuksia ja tuntemuksia muiden kanssasisarten kanssa. Kyllä lapsettomuus on välillä niin vaikeaa. Lomallakin asia tuli mieleen ja tietenkin alkoi itkettää.
Tällä hetkellä syön Primolutteja maanantaihin asti. Ensi viikon tiistaina on ensimmäinen UÄ ja siitä sitten mahdollisesti alkaa Gonalin pistäminen ellei tässä nyt jotain tapahdu.
Nyt alkaa tässä pinossa varmaan tapahtumaan kun klinikoiden lomat loppuvat. Jännittää meidän kaikkien puolesta! Toivottavasti plussatuulet puhaltavat niinkuin kesäkuun pinolaisilla!!!
Rentouttavaa viikonloppua!!!
 
Moi :wave: Saako tulla mukaan vaikka 1. ivf onkin vasta lokakuussa? Hoidossa olemme TAYSissa, takana yksi inssi, josta nega. Miehen simpat ovat sen verran huonoja, että lääkäri ei nähnyt järkeväksi kokeilla useampia inssejä. Luulenpa, että meille tehdään ivf:n yhteydessä myös icsi, ainakin aion siitä puhua suunnittelukäynnilä :) Lapsettomuutta meillä takana reilut 2 vuotta, ilman yhtään plussaa.

Mun rivi siis: mamselli78 1. IVF lokakuu
 
Hei vaan kaikille !
Tänään käytiin miehen kanssa väestöliitossa keskustelemassa tästä meidän tilanteesta. Tuloksena oli reseptit käteen ja apteekkiin seuraavista menkoista aloitetaan 3.ivf hoito. =)
Punktio olisi näillä näkymin viikolla 33. katsotaan onnistuuko ? Päivi68 oli samalla viikolla punktiossa, eli samoissa aikatauluissa mennään. Ja ollaan muuten melkein saman ikäisiä jos tuo 68 viittaa syntymävuoteen ?!
T:maariaa
:heart:
 
En olekaan käynyt aika päiviin sivuilla, on ollut niin kiirusta tämä kesä. Nyt kuitenkin kuulumisia sen verran, että sumuttelua on ollut tämä viikko (Suprecur) ja todellakin maistuu ällölle, kun se tuonne nieluun väkisinkin tuppaa valumaan. Itse toimenpiteethän meillä on suunniteltu vasta viikolle 34 joten kyllä tässä joutuu vielä "kärvistelemään". Yksi asia, jonka unohdin kysyä viimeksi lääkäriltä on vaivannut ja ajattelin, että teiltä voisi löytyä vastausta; miehen pitää antaa etukäteen (elokuun alussa) spermanäyte joka tutkitaan, niin muistaako kukaan tai löytyykö teiltä kirjallista ohjetta, että miten kauan oli pidättäytymisaika? Me ei saatu tällä kertaa siitä mitään kirjallista, koska lääkäri soitti tuosta vasta jälkikäteen kotiin, eikä älytty kysyä ja vanhat ohjeet on tullut jo poltettua. Jos joku kehtaa vastata niin kiitos. Muistelin, että oisko ollut 3 päivää?
 
Kiitos Kalinka71 hienosta listasta! Meillä todennäköisesti IVF vasta syyskuussa kuitenkin. Ainakin näyttää kierto nyt siltä.
Ollaan mökillä vielä elokuun ekat viikot ja tulen sitten aktiivisemmin kirjoittelemaan kuulumisia kun alkaa "tapahtua" jotain. Nyt pitää vaan äkkiä pestä pyykit ja lähteä takaisin mökkeliemään.

Kiva kun on nyt näin iso pino kasassa! Tukea tarvitaan varmasti kaikki.

Hyvää kesänjatkoa kaikille! Palailen!

Ame B)
 
30 päivä lähestyy silloin menen hakemaan ne reseptit ja pisto ohjeet jännittää ja mietityttää että milloin kuukautiset alkaa alkaako juuri sinä päivänä vai myöhemmin toivottavasti ei ainakaan aikaisemmin ettei aikataulut menis uusiksi, mulla ois niinkin tyhmä kysymys muille jotka jo käynyt punktiossa olitteko hirmu kipeänä sinä päivänä ja parina päivänä sen jälkeen
 
Voi apua, sain tässä kaksi viikkoa jopa oltua miettimättä tätä ko. asiaa mutta nyt alkoi mahan nipistelystä taas muistumaan asioita mieleen... :x

Keskenmenosta on jo melkein 6 viikkoa aikaa. (voiko siis oikeasti olla niin pitkä aika????) jos sitä ei olisi ollu niin kriittiset 3kk olis jo ohi melkein... VOI ITKU ! :headwall:

Noh, tuos sillon ku kesäkuun puolesvälis olin yhteyksis Seinäjoelle niin kehuivat että jos menkat alkaa heinäkuun lopulla niin saa aloittaa Zumenonit ja sit soittaa, mut ennempää ei saisi.

No nyt ne pirun viikkoset on sitte tulematta aivakokonaan ja alamahaa kerranpäiväs nipsaisee lyhykäisesti. Välillä kramppaa. Miksei ne nyt voi sitte alkaa silloin ku pitäs vaan nyt ne alkaa vittuilemaan mulle päin naamaa!!!! alkaisivat ny niin päästäis vielä pariin alkion siirtoon ennenku vuosi vaihtuu ja pitää maksaa kalliit lääkkeet uudestaan itse.

Haluaisin vauvan etten jaksa enää odottaa!!!

Ollaan sitte täs ny kesällä miehen kans yritetty unohtaa koko lapsi asia koko heinäkuuta ajatellen jotta sais vähän henkinen jaksaminen elpaantua. Päätettiin että jos tekee mieli siideriä tai kaljaa niin sitten juodaan sitä, ei säästellä ollenkaan. Heti tuli tietysti syyllinen olo siitä että pitäis elää niin nuhteettomasti kuin vain pystyy. Ja Paksat! Välillä pitää elää rennomminkin :p

Nam, ja jotain kivaakin! Mustikassa käytiin eilen ja melkein 10 litraa saatiin tuota mustaa herkkua!!! Aiettäkuolihyvää!
Isäntäkin innostui että vois siinä mustikkamättäällä koittaa tuota lastentekoa mutta ku oli liikaa hyttysiä. :LOL:
 
Ne ajoitetaan aina arkipäiville. Korjatkaa jos olen väärässä.
Julkisella meille ainakin sanottiin että kannattaa jo itse laskea menkkojen alussa että onko 14päivän kuluttua viikonloppu. Ilm. silloin on vaarana että optimaalisin punktiopäivä osuisi viikonlopulle jolloin sitä ei voi suorittaa.
Luulisin.
 

Yhteistyössä