2 IVF elo/syyskuu

Täällä yksi malttamaton odottaa, että aika kuluisi ja piinapäivät loppuisivat. Onko kanssamalttamattomia? :wave: Koko ajan mietin, että jokohan voisi näkyä plussana, vaikka vallan hyvin tiedän, ettei vielä ole pienintäkään järkeä testailla. No, kaippa ne päivät jotenkin kuluu. Onko teillä Tiina80 ja Nefeli ollut mitään "oireita"? Mulla ne vähäisetkin oireet alkavat olla kadonneet. Toivottavasti ei tarkoita mitään huonoa. Olisi mukava kuulla teidän tuntemuksianne. Itse en ole kertonut tästä tilanteesta kovinkaan monelle, joten kokemusten jakajia ei ole juurikaan. Entä muut, kuinka laajasti teidän tilanne on tiedossa?
 
oireita on vieläkin vähempi kuin ennen mutta on kuitenkin. niinhän sitä sanotaan että odottavan aika on pitkä mutta meillä se taitaa olla toosi pitkä. meillä suurin osa meidän läheisistä tietää ja piinailee meidän kans ihanaa kuitenkin että saadaan ihan rauhassa piinailla mutta on kuitenkin joku jolle puhua etteivät mieti että mitä höpöttää piina päivistä
 
Piinapäivät ovat tuskastuttavan pitkiä. Samoissa ajatuksissa pyörin kuin Johannakin eli mietin jatkuvasti joko näkyisi jos on kiinnittynyt ja milloin lie kaveri/kaverit kiinnittyy. Jos nega tulee, täältä tullaan alas oikein komealla rytinällä!

Oireet ovat vähentyneet täälläkin. Menkkajomotus on vähentynyt eikä tänään ole juuri tuntunut miltään. Rinnat ovat kipeät, mutta sen tuo progesteroni tekee joka kerta. Tiedä nyt sitten miten tulkita tämä oireettomuus. Tai ehkä ei juuri pitäisi tulkita vielä lainkaan... =)

Lähimmille ystäville ja vanhemmille ollaan tilanteesta kerrottu, mutta esimerkiksi työpaikalla on vaikea olla kun asiasta ei voi mitään kertoa. Helpottaa kun on edes ystäviä joiden kanssa asiasta voi puhua. Toisaalta taas niitä negauutisia ei kovin mielellään sitten kerro kun itselläkin on niin paha olla...Omassa lähipiirissä ei edes ole ketään muuta lapsettomuudesta kärsivää, joten toisinaan olo käy yksinäiseksi. Onko teillä muilla lapsettomia ystäviä?
 
mulla on kolme ystävää jotka kärsineet lapsettomuudesta yksi plussasi clomeilla toinen insseillä ja yksi (selittämätön) ei millään hoidoilla onnistunut mutta kun vaihtoi miestä niin sitten luomuna joten mulla on ainakin jotka tietää mitä läpikäyn itse asiassa mitä testeihin tulee mulle ystävä neuvoi että hänelle kaikki paitsi yksi testi näytti negaa ja se ainoa plussan näyttäjä oli care merkkinen varhais raskaustesti arvatkaa vaan tekiskö mieli juosta apteekkiin ja testata niin ja se joka neuvoi testistä on nyt noin 16 viikolla menossa ja oli tehnyt testit piina ajan jälkeen
 
Ai kuinka mukava kuulla, etten ole ainut malttamaton. Googlettelin tänään tietoa, että monentenako päivänä/viikkona tapahtuu mitäkin.. Saas nähdä milloin on pakko tehdä ensimmäinen testi, vaikka tietää tasan tarkkaan, että negahan sieltä tulee. Menettekö muuten veritesteihin vai testaatteko apteekin tms testillä? Minä en saanut mitään ohjetta, joten apteekin kautta poikkean joku päivä. Olemme myöskin kunnallisella puolella hoidossa. Olen ollut ihan tyytyväinen saamaamme palveluun. Ainoastaan lääkäreiden vaihtuminen ja ainainen kiire välillä vähän harmittaa. Tietoa kyllä saa, jos osaa kysyä, mutta harmillisen usein unohtaa jonkun asian kysyä jännitykseltään, eikä lääkäriä enää sen jälkeen saa langan päähän. Hoitajat kyllä vastaavat ja ovatkin muuten superihania, mutta heidän välityksellään on kommunikoitava lääkärin kanssa. Onko teillä muillakin näin?

Me olemme päätyneet olemaan kertomatta vanhemmillemme ja sukulaisillemme. Olemme jo niin vanha pari ja lisäksi aikas vanhoja, joten eivät enää edes kysele "no, milloinkas teille.." ja saamme olla aivan rauhassa. Muutama luottoystävä tietää. Lisäksi päädyin kertomaan töissä tilanteestani, sillä työni luonteen vuoksi se oli aika välttämätöntä. Halusin myös olla reilu työnantajaani kohtaan, joka on aina ollut minulle todella reilu. Hetkeäkään en ole katunut kertomistani. Kaikki joille asia "vuodettiin" ovat olleet tosi hienotunteisia (ovat muuten kaikki miehiä) ja mahdollistaneet pääsyni hoitoihin.

Kaveripiirissä kaikilla pariskunnilla on lapsia (se on tämä ikä?) ja osa odottaa parhaillaan. Olen onneksi pystynyt olemaan onnellinen heidän puolestaan ja osallistumaan heidän onnenhetkiinsä mm kummitädin roolissa. Toivonkin, ettei tämä asia muutu ajan kuluessa. Tietenkin niitä hetkellisiä surun vihlaisuja on ollut ja varmasti tulee olemaan..
 
ensin taidan tikuttaa tavallisella koti testillä mutta aion kyllä pyytää myös neuvolantätiltä verikoe testi lapun se tietää meidän tilanteen kun esikoinen hoidoilla ja sitten nyt tästä hoito kierroksesta yks keskenmeno (inssin jälkeen) rv5+ on sitten jos on onnistunut niin jokin arvo mihin verrata jos tulee jotain että tarvii verrata hoitaja meilläkin julkisella ihana lääkäri on aina yks ja sama ja ei niin ihana sitä onneksi joutuu kärsiin vaan pakolliset ultrat kun hoito läheteellä (ostopalveluna) väestöliitolla siellä kaikki tosi mukavia
 
Tavallisella kotitestillä ilmeisesti testailen niin kuin aikaisemminkin. Meille ei ainakaan muuta ohjetta edes tullut...
Tuttua on tuo julkisen puolen kiire meillekin. Olenkin nykyisin jo kirjoittanut "ostoslistan" käynneille joilla on enemmän kysyttävää. Nuo käynnit kun ovat niin täynnä asiaa ja tietenkin aina myös tunnepitoisia juttuja, joten joka kerta jotain jää kysymättä. Olen osin puhelimitse hoitanut asioita hoitajien kanssa, mutta olen kyllä halutessani saanut myös lääkärin langan päähän.

Ihmeen vähän tosin on tuo lääkärien vaihtuminen haitannut tätä prosessia. Tässäkin IVF:ssä mukana oli 3 eri lääkäriä, mutta kaikki olivat mukavia ja asiantuntevia, joten kaikki sujui hyvin. Ja tässä ultrissa ravatessahan sitä on sitten eri lääkärit käyneet tutuiksi. Laskeskelin, että tähän IVF-hoitoon kävin yhteensä neljässä ultrassa ja sitten punktio sekä siirto päälle. Keväällä oli IVF:n suunnittelu, joten aika usein sitä on saanut taas tähänkin hoitokertaan sairaalassa pöksynsä heittää pois! ;)

Mikä teille on muuten annettu testipäiväksi? Itse testailen 7.10 jollei nyt sitten hermo petä tai menkat ala jo tuota ennen.

 
Mun käskettiin testata jo 5.10 ja lopettaa Luget, jos negaa!! Meilläpäin näköjään luotetaan apteekin testeihin jo 2 vkon kuluttua? Laskeskelin, että mulla oli 2 ultraa ja seuraava ultrauskerta oli punktion yhteydessä. Vaihtelee näköjään aika paljon. Tai sitten se johtuu siitä, että meillä oli lyhyt kaava?
 
hmm nyt pitää kyllä miettiä varmaan jotenkin hoitopaikka kohtaisia mulle meinasivat että kyllä sen silloin pitäis näkyä itse olen alkanu esikoisen jälkeen ostaa noita varhais raskaustestejä esikoiselta kun tavallinen testi näytti negan vielä pp12 sitten tein uuden testin pp18 ja se oli plussa oltiin reissussa siksi oli silloin noin pitkä väli mutta silloin nyt tässä hoitokierroksessa inssin jälkeen acon herkkä testi näytti jo pp10 plussaa mutta se ei valitettavasti kestäny pitkään
 
Tiina80: Mulle on tehty tätä ennen pari inssiä ja silloinkin oli samat ohjeet. Taitaa olla hoitopaikasta kiinni? Lisäksi olen ihmetellyt, kun muissa keskusteluissa ihmiset kirjoittavat ovulaatiotestien tekemisestä. Missä hoidoissa näitä tehdään? Minä en ole tehnyt niitä lainkaan hoitojen aikana. Ennen hoitojen alkua kokeiltiin luomuna niidenkin avustamana, mutta tuloksetta. Yksi luomu-km on takana 2 vuoden takaa, mutta sen jälkeen on ollut hiljaista.
 
Meilläpäin on sekä insseissä että ivf-hoidoissa sanottu, että testata saapi vasta tuon 16 vuorokauden päästä. Ilmeisesti vaihtelee hoitopaikoittain tuo 14-16 vrk.
Ovulaatiotestejä käytetään ainakin insseissä ja luonnolliseen kiertoon tehtävässä pas:ssa.

Meillä ei plussan plussaa ole saatu koko kolmen vuoden yrityksen aikana. Tänään on taas iskenyt pessimismi, tuntuu ettei varmasti tästäkään hoidosta plussaa saada. Toivottavasti olen väärässä, mutta jotenkin en nyt tänään jaksa uskoa ihmeisiin. :|
 
minun ymmärtääkseni ovulaatio testejä tekee ne joilla on luomukiertoon inseminaatio tai sitten käyttävät vain niitä clomifen tabletteja käynnistämään kierron yleensä jos on hormooni avusteinen inseminaatio esim. clomifen+ menopur+pregnyl niin silloin on seuranta ultrat ja silloin ei tarvitse tehdä ovulaatio testejä mutta voihan se vaihdella vähän paikkakunnittainkin tiedän että jotku varmistaa itse että on ovulaatio ennen inssiä minä luotin kyllä ultriin

onko muilla maha turvoksissa mulla on heti niin kuin olisin rantapallon nielaissu
 
Aika jännä juttu nämä paikkakuntakohtaiset erot. Meillä tosiaan 14vrk jälkeen testin perusteella joko lopetetaan luget tai jatketaan niitä.

Aika sekavat on tunnelmat täälläkin. Ei ole turvotusta, vihlomisetkin ovat loppuneet ja rinnatkaan eivät ole enää yhtä turpeat ja kipeät. Yritetään uskoa -taas kerran- ja kuitenkin olla toivomatta liikoja, ettei pudottaisi korkealta. Toisaalta jännittää myös tuo kaksoisraskauden mahdollisuus. Kysyttiinkö muuten teiltä, että siirretäänkö yksi vai kaksi? Meiltä ei kysytty. Ilmoitettiin vaan.
 
Maha on turvoksissa täälläkin. Tänään on selkää särkenyt juuri sillä menkkojen alkamista ennakoivalla tavalla, mutta muuten ei mitään suurempia oireita ole.

Me saatiin valita josko haluttiin yhden vai kahden alkion siirto. Ajateltiin sitten että siirretään tällä kertaa kaksi ja otetaan vastaan mitä sieltä tulee. Pelottaahan tuo kaksosraskauden riski, mutta ollaan myös puhuttu tuo kaksosasia jo etukäteen selväksi ja tiedetään riskit. Johanna: Kerrottiinko teille edes syytä miksi siirsivät kaksi?
 
meille sanottiin heti että hyviä alkioita yksi ja heikoista ois saatu päättää että yksi vai kaksi perusteluna oli että ollaan niin nuoria ja meillä on jo yksi lapsi minun ymmärtääkseni minulla taitaa loppua progesteronin käyttö tuon kahden viikon jälkeen toivottavasti koska sen jälkeen joutuisin hakemaan progesteronit lähimmästä ya apteekista ja niihin on matkaa lähemmäs 200km mitä oireisiin tulee niin maha turvoksissa, rinnat aristaa ja tulee jonkin verran enemmän limaa samat oireet oli kun aloin odottaa esikoista
 
Ei kerrottu syytä. Mulla saatiin punktoitua vain neljä, joista vain kaksi lähti jakautumaan. Molemmat olivat kuitenkin top-alkioita (2,5 <=mitä lie tarkoittaa?) ja lääkäri vain totesi, että molemmat laitetaan. Olisikohan syynä ikä? Huono puoli on, että mulle on vaikea saada munasoluja kehittymään, joten jos nyt ei tärppää, niin homma alkaa taas alusta, kun pakkaseen ei jäänyt mitään.

Höh, teillä on sentään jotain oireita. Mulla on sellainen olo kuin ei olisi mitään tehtykään.
 
Johanna: Ehkä eivät halunneet pakastaa vain yhtä joten siirsivät sitten molemmat. Jokatapauksessa, toivotaan että tulos olisi se odotettu + =)

Enpä tiedä onko tämä oireilukaan nyt niin mukavaa. Tiinalla sentään oireet vaikuttavat järkeviltä kun taas mulla on lähes punktiosta alkaen tuntunut kuin menkat olisivat alkamassa. Turhauttavaa tämä odottaminen!
 
Sitä minäkin ajattelit. Halusivat varmaankin ottaa suurimman hyödyn irti, jos vaikka pakastus vai paremminkin sulatus ei onnistuisikaan. Tiedättekö mitään noista luokituksista? Sitäkään ei selitetty. Mikähän se skaala on?

Juu, toivotaan, että reilun vkon päästä täällä hihkuu riemusta kolme plussalaista. Kai te otatte varaslähdön testailuun silloin pe, niin mun ei yksin tarvitse testailla :D
 
Luokituksista en osaa sanoa mitään, meille ei luokkaa kerrottu, sanottiin vain että molemmat siirretyt alkiot olivat 4-soluisia ja huippulaatuisia.

Vaikka tämä alakulo nyt jyllää, niin toivoa on kunnes vuoto alkaa. Toivotaan nyt että päästään kaikki 3 siirtymään vielä odottajien puolelle. Yritän malttaa odottaa testaamista 7.10 sunnuntaille, mutta saa nyt nähdä kestääkö hermo sinne saakka... :)
 
Viime kerrallakin alkio oli 4-soluinen ja hyvälaatuinen, mutta niinpä jäi kiinnittymättä.

Selittämättömiä ollaan oltu tähän saakka, mutta nyt arvelivat, että syynä saattaisi olla endo. Munasarjoissa nyt ainakin on useampia endometrioomia. Reilu vuosi sitten tutkittiin tähystämällä ja pieniä endometrioomia oli silloinkin, mutta lääkärin mielestä niistä ei pitäisi aiheutua ongelmia. Nyt tilanne näyttää kuitenkin endon suhteen pahentuneen, joten josko tämä lapsettomuus olisi sitten alusta lähtien johtunut juuri tuosta endosta. Kuinkas teillä? Onko syytä löytynyt?
 
meillä oli 5 soluinen hyvä virkeä alkio mikä siirrettiin,meillä vikaa miehessä. en tiedä mitä tekis kyselin kaverilta joka on sairaanhoito alalla ollu töissä että milloin vois näkyä noilla herkillä testeillä niin meinas että hyvällä tuurilla jo alkuviikosta arvaa tekiskö mieli testata alkuviikosta sais ehkä vähän viitteitä että voisko olla eli voi olla että jos jaksaa perjantaita odottaa niin silloin sitten
 
Simppojen määrässä ja laadussa on probleemia. Siksi alun perin alettiin siis saamaan hoitoja. Nyt näyttäisi, että myös munasolujen kehittymisessä voi olla ongelmaa, kun saatiin vain neljä synnytettyä. Muuta ei ole -ainakaan vielä- todettu.
 
mun piinailu saattaa loppua jo maanantaina mulla tuli maha vähän kipeäksi viime yönä niin soitin sairaalaan lapsettomuus hoitajalle ja selitin asiaa niin sain maanantaille verikoe lähetteen, mites muiden piinailu edistyy, se mahan turvotus selvis osittain illalla mahassa oli paljon ilmaa
 

Yhteistyössä