2 IVF elo/syyskuu

Toivotaan, että Tiina80 saat maanantaina iloisia uutisia! Koita kestää mahakivun kanssa. Itselläni ei edelleenkään ole oireita, lukuun ottamatta rintojen hyvin vähäistä arkuutta. Ainoastaan Lugen valumisesta tietää, että jotain on meneillään. Huoh, kuinkahan sitä kestää odotella vielä viikon?!?

Lueskelin eilen sairaalasta mukaan saamiani ohjeita. Siellä sanottiin, että tulee välttää juoksemista, voimistelua yms. Kysyin lääkäriltä siirrosta lähtiessäni, että onko jotain mitä pitää ottaa huomioon, niin hän sanoi, että elä aivan normaalia elämää. Itselläni normaaliin elämään kuuluu toisinaan lenkillä ja jumpassa käynti. Nyt sitten mietin, että onko ne hyväksi vai ei. Onko teille muille sanottu asiasta mitään?
 
Toivotaan että Tiinan mahakipu tietää hyvää! Kertoivatko mistä syystä aikaistivat testin tekemistä? Minun kipuiluihini eivät lapsettomuuspolilla ole koskaan sen kummemmin reagoineet...

Tämä piinailu syö naista!!! Jokaista pientä vihlaisua kuulostelee vaikka kuinka yrittäisi olla miettimättä asiaa. Viikko on pitkä aika odotella ja nämä viimeiset päiväthän ne tuskaisimmat ovat kun koko ajan pelkää vuodon alkamista.*huokaus*

Mulle sanoivat, että normaalia elämää saa viettää, mutta viikko-pari punktiosta kannattaa kuulostella olotilaa ja varoa kovin vauhdikkaita urheilulajeja. Ilmeisesti kuitenkaan mikään ei ole kiellettyä. Ja tuo siirron ei pitäisi olla este liikkumiselle, käsittääkseni kyse on vain tuosta punktiosta ja sen jälkeisestä komplikaatioriskistä. Sanoivat, että siirretty alkio ei sieltä tipu vaikka kuinka hyppisi! ;)
 
toivotaan parasta kyllä ne minullekkin ehdottelivat ensin että vain odottaa ja tehdä koti testi mutta olen ollut paljon tekemisissä tämän hoitajan kans oli hoitamassa myös keskenmenon aikana (näki silloin miten raskaasti sen otin) niin siinä puhuttiin tänään jonkin aikaa ja ilmeisesti ajatteli että kuitenkin on yksi keskenmeno alkuraskaudessa ja huomas että stressaan ja jännitän että onko tämä sitä pahinta mahdollista niin suostui että voin käydä veri testissä että nähdään onko mitään tapahtunut ja saisin itselle mielen rauhaa ensin suunnitteli että jos perjantaille mutta sitten sanoi että vois näkyä jo maanantaina
no joo tulipas pitkä selitys toivottavasti asiasta kuitenkin
 
Kävin tänään apteekissa ja sieltä tarttui mukaan jos jonkin laista purnukkaa.. raskausvitamiineja, kalkkia, e-vitamiinia, sinkkiä ja L-arginiinia. Osa itselle ja osa miehelle. Oli oikein mukava apteekin täti ja mietittiin yhdessä, että mitä kaikkea voisi kokeilla. Ja täytyy tunnustaa, että tulipahan ostettua pari raskaustestiäkin. Saas nähdä montako päivää menee, kun on pakko testata ensimmäisellä..

Mun saamissa ohjeissa oli oikein, että liikunnaksi suositellaan kävelyä. Mies ei antanut eilen mun edes osallistua taloyhtiön talkoisiin. Taitaa nyt mennä kyllä ylivarovaisuuden puolelle. Reppana puhuukin minusta jo "te" muodossa. Kunpa ei nyt joutuisi tippumaan korkealta.

Ja oireita ei ole edelleenkään mitään. Outoa?
 
Heissan! Onko teillä muilla oireena väsymys? Olen jo pari päivää ollut ihan uskomattoman väsynyt vaikka unta olen kaiken järjen mukaan saanut riittävästi. Palelua ja pientä lämpöä on ollut myös parina iltana. Ilmeisesti Luget tekee tepposiaan? Muuten ei uutta taivaan alla...odotusta, odotusta ja kiduttavan hidasta odotusta.
Mukavaa viikonloppua! =)
 
Heippa. Ei väsytä ei. Herään joka aamu ennen kellonsoittoa ja kukun puolille öin, kun ei iltaisinkaan väsytä. Palelua mulla on aina, joten sitä en omalla kohdallani katso oireeksi. Silloin tällöin on pientä vihlaisua ollut alavatsassa ja rinnat ovat taas vähän enemmän turvoksissa. Siinä kaikki. Vajaa viikko pitäisi vielä kestää tätä piinailua.

Mitäs muille kuuluu?
 
jännittää vähän se huominen verikoe, muuten olo on ihan ok eilen kun piti mennä aamusta uimaan esikoisen kans niin jätin progesteronin laiton muutaman tunnin myöhempään kuin yleensä niin uinnissa oli kuitenkin huono olo saa nähä sitten mitä huominen verikoe näyttää johanna72 sehän on ihan hyvä oire se rintojen turpoaminen ja mahan vihlaisut jospa siellä tapahtuu jotain toivotaan niin :hug:
 
Tsemppiä matkaan Tiinalle huomiseksi, pidetään peukkuja! Oma olo on melko mitäänsanomaton. Tuntuu, että ne vähäisetkin oireet alkavat hiipua, mikä yleensä tietää menkkojen alkamista. Harvoin aika kuluu NÄIN hitaasti...
 
Mä oon ollut viikon mökillä viettämässä sairaslomaa ja ekoja piinapäiviä, ma siirrettiin siis se ainut hedelmöittynyt munasolu eikä sekään mikään huippuyksilö ollut joten toiveet ei tosiaankaan ole korkealla. Tänään siis pp6 ja veritesti 4.10 ja kotitestin voi tehdä 8.10, en kyllä oikein tiedä että eikö ne voi soittaa sen veritestin tulosta vai miksiköhän kotitestin teko on sit vasta 8.päivä. No viimeksi siirrettiin huippuyksilö ja menkat alko jo pp9, joten eiköhän noi menkat nytkin ala.
Mulla ei mitään oireita, rinnat arat ja suurentuneet mutta ne oli viimeksikin ja aivan vaan progesteronejen takia, mulla viimeksi oli myös pahoinvointia, pääkipua, vilunväreitä ja väsytti koko ajan, eli oli ns kaikki raskauden oireet ja sit selvis ettei se munasolu ollut edes kiinnittynyt. Lueskelen huomenna paremmin teidän juttuja, nyt nukkumaan.
 
Mukava kuulla Tuulian kuulumisia. Samoilta kuulostavat nuo oireesi, tosin mulla loppui rintojen turvotus pari päivää sitten.
Tänään on pp10 ja jo eilisillasta lähtien vatsassa ollut kipuja, jotka yleensä tietää menkkojen alkamista. Viime IVFssä tuhruvuoto alkoi pp10, joten ei oikein hyvältä näytä vaikka vielä ei ole tuhruttanut. Olo on siis aika matala ja alan jo henkisesti valmistautua siihen, että jälleen meni yksi siirto päin he*vettiä. :(
 
Voi kuinka ikäviä uutisia Tiina! Voihan tuo olla että vielä on liian aikaista, joten toivotaan että loppuviikosta tilanne olisi jo positiivinen. Käytkö loppuviikosta uudestaan veritestissä vai testaatko kotona?
 
uus veritesti juttelin tänään sen lääkärin kans joka hoitaa meitä väestöliitolla niin hän oli sitä mieltä että tämänpäivän tulos ei ole alkuunkaan luotettava että alkion mahdollisen kiinnittymisen ja tämän päivän välillä oli liian lyhyt aika
 
Toivoin lukevani täältä Tiina80n plussauutisia, mutta hienoa, että toivoa vielä on. Onko kivut hellittäneet? Entä mitä kuuluu Nefelin ja muiden piinailijoiden piinailuun? Itselläni on alkanut pelonsekainen jännitys selvästi nostamaan päätään, kun ajattelen perjantain lähestymistä. Alan olla kohta kuin viulun kieli. Lähipiiri parka. Suurin osa ei edes tiedä, että mitä käyn läpi, joten ihmettelevät varmaan, että kylläpäs sillä on pinna tiukalla. No, toivottavasti voisi jossain vaiheessa ilmoitella ilouutisia ja selittää silloin samalla käytöstään.
 
Pitkä on odottavan aika ja hermo on kireällä täälläkin. Töissä on vaikea olla, kun tuntuu että ajatukset kiertävät vain yhtä ja samaa kehää. Testin tekeminenkin aivan kammottaa!

Outoa tässä olossa on se, että rintojen turvotus on hävinnyt täysin. Yleensä rinnat ovat kipeänä ja turvonneet aina menkkoihin saakka. Menkkamaista juilimista on ollut nyt pari päivää alavatsassa, joten sellainen olo on ettei tarvitse odotella testipäivään saakka. Tuskinpa tämä valmistautuminen pahimpaan nyt pettymystäkään helpottaa, mutta nuo oireet antavat kyllä vahvat merkit tämän hoidon epäonnistumisesta... :(
 
Tosi vähäiset on oireet täälläkin. Mulla ei ole ollut inssin jälkeen lugejen kanssa lainkaan rintaoireita ja nyt on vähän. Voisikohan syynä olla, että nyt niitä laitetaan yksi enemmän päivässä. Pettymystä pelätään täälläkin ja kauhistellaan jo valmiiksi sitä, ettei mitään jäänyt pakkaseen ja koko rumba alkaa taas alusta. Tuo onnistumisketju kyllä vähän herättelee toiveita, mutta kun ei uskalla antaa itsensä oikein toivoakaan liikoja, ettei pudotus olisi niin kova.
 
toivoa riittää eilen selailin netti sivuja etsien tietoa alkion kiinnittymisestä ja hcg:n noususta löysin yhden sivun missä oli että alkio alkaa hedelmöittymisen jälkeen noin 10 päivän päästä tuottaa hcg hormoonia eli maanantain verikoe oli liian aikainen niin kuin väestöliiton lääkärikin sanoi ja toisilla hcg nousee nopeammin kuin toisilla ja esikoisen inssi piinailusta päätellen mulla nousee hitaasti se kun näytti vasta pp 18 plussan oltiin kyllä reissussa ei voinu testata mutta silloin pp 11 oli nega ja niin kuin eilen väestöliiton lääkäri sanoi niin kauan on mahdollista olla raskaana kun kunnon kuukautisvuoto ei ala
 
niin ja oireet on ollu vähäisiä täälläkin mahan juiliminenkin on jo vähentynyt mutta aamulla jos ottaa progesteronin myöhemmin niin on pahoinvointia ei voi tietää mistä johtuu toivo kuitenkin herää että jos se vaikka ois vinkkiä että jotain tapahtuis
 
Okei, no nyt sain minäkin pontta jaksaa odottaa testin kanssa sinne perjantaille. Silloin on kylläkin pakko testata, kun pitää soittaa tulos polille. Jos se näyttää negaa, niin täytynee kysyä hoitsulta/lekurilta, että onko viisasta lopettaa luget, jos kerta tulos voi vielä muuttua. Mutta hei, todennäköisyyden mukaan ainakin jollain meistä olisi tärpättävä! Mutta eiköhän romuteta usko todennäköisyyksiin ja plussata kaikki?!? :)
 
Kannatetaan kaikkien plussausta!!! Tosin en saa itseäni nostettua täältä epätoivon suosta nyt millään. Mulla testipäivä on vasta sunnuntaina, sikäli jos sinne saakka tarvitsee odotella. Ajattelin kuitenkin että jos menkkoja ei kuulu, testailen jo lauantaina, jotta on sitten aikaa toipua tuloksesta ennen uutta työviikkoa. Miten tän ajan saisi kulumaan nopeammin? Ja kuinka pystyisi keskittymään muuhunkin kuin tähän jännittämiseen? Ideoita otetaan vastaan...
 

Yhteistyössä