2 IVF elo/syyskuu

Nefeli, testaa mun seurana pe aamuna. Voidaan sit joko riemuita tai itkeä yhdessä. Tai jotain siltä väliltä. Voiko muuten menkat tosiaan alkaa lugejen aikanakin? Kuvittelin, että luget pitää ne poissa joka tapauksessa.

En tiedä mitä sitä keksisi, kun ei oikein edes huvita mikään. En ole yhtään käsityöihmisiä (valitettavasti), joten täytynee keksiä jotain muuta. Josko löytyisi joku hyvä kirja, johon saisi itsensä uppoamaan niin totaalisesti, ettei ajatukset ehtisi pyöriä tämän asian ympärillä.
 
Pitää katsoa josko uskallan Johannan kanssa jo perjantaina testata. Viimeistään lauantaina jokatapauksessa =)

Riippuu kai henkilöstä miten hyvin Luget pitävät menkat poissa. Edellisessä IVFssä mulla alkoivat menkkakivut sekä punertava tuhrutus jo pp10. Ja negatiivinenhan tuon hoidon tulos oli. Nyt sitten jännitän kuinka tässä hoidossa käy ja ehdinkö edes testaamaan ennenkuin vuoto alkaa.

Lukemista olen yrittänyt ja kun en oikein käsityöihminen ole, en usko että neulominenkaan olisi kovin hermolepoa. Pitänee vaan yrittää nyt jaksaa nämä viimeiset päivät. Tuntuu vaan siltä ettei yksikään alkio kykene kiinnittymään tällaiseen stressipesäkkeeseen... *huokaus*
 
Meitsi testaa pe aamuna ja päättää sitten itketäänkö vai hymyilläänkö koko päivä. Kääk, kyllä kohtalotovereita silloin kaivattaisiin, joten Nefeli rohkeasti vaan :saint: Mies tuossa juuri kysyi, että onko tänään ollut mitään tuntemuksia. Vastasin, että ei, entäs itselläsi. Hän sanoi, että sellaisia tuntemuksia, että pettyy valtavasti, jos tulee nega. Kiva huomata, että asia on molemmille yhtä tärkeä. Meillä alunperin mies oli sitä mieltä, ettei se nyt olisi niin kamalaa, vaikka ei lapsia saataisikaan. Kummasti mieli muuttuu tämän prosessin myötä. Mites teidän muiden miehet ovat kokeneet asian?
 
Meillä miehen suhtautuminen on muuttunut paljon tämän kolmen yritysvuoden aikana. Etenkin kun IVF-hoidot aloitettiin, on mies alkanut elämään hoidoissa mukana paljon enemmän ja jännittää ja stressaa mukana. Aiemmin ei ehkä osannut ottaa asiaa niin vakavasti, ajatteli varmaan että aika tekee tehtävänsä.
Hyvä huomata että molemmat osapuolet on sitoutuneet "projektiin" ja että asia merkitsee molemmille niin valtavasti. Onneksi vaikuttaa siltä että ollaan yksi niistä pareista, jotka ovat hoitojen myötä hitsautuneet yhteen. Rankkaa aikaa kummallekin, mutta onneksi ainakin vielä jaksetaan olla toistemme tukena iloissa ja suruissa. =) Toivottavasti tästä prosessista vielä sitä ILOAKIN saataisiin!!!
 
Minusta tuntuu myös siltä, että tämän prosessin läpikäynti on lujittanut meidän suhdetta entisestään. Meillä miehen osaksi on langennut pistämiset, joten tämä on ollut kuin yhteinen "harrastus" :LOL: Toivotaan, että pistoista päästään uuteen harrastuksen, nimittäin kakkavaippojen vaihtoon =)
 
Täällä pp 7 menossa eikä oikeastaan mitään tuntemuksia, parina yönä oon kyllä hikoillut tosi paljon, mutta muuten ei mitään. Mullakin on toi rintojen arkuus hävinnyt, viimeksikin oli sinne asti rinnat arat ku alko menkat eli pp 9. Näin viime yönä jo unta että menkat alko ja heräsin siihen että olin märkänä hiestä ja jopa alkanut itkeen unissaan, toivottavasti ei ollut mikään enne uni.
 
Mulla on myös ollut tuota yöhikoilua pp6 lähtien. Ja unet ovat muuttuneet levottomammiksi: viime yönä tosin näin unta että tein plussatestin ja olin aivan uskomattoman onnellinen. Ikävä herätä sitten taas tähän todellisuuteen...
Edelleenkin vatsaa&selkää jomottelee menkkamaisesti ja tuntuu että vuoto alkaa minä hetkenä hyvänsä. Kuinkas muiden keskiviikkoinen piinapäivä on lähtenyt sujumaan? =)
 
mahaa vähän jomottellu ja ihan pikkusen rintoja aristaa ei jaksais enää käyttää progesteronia mutta pakko kait se on käyttää loppuun asti perjantaina ois viimeinen päivä, tänä aamuna ollu maha vähän sekaisin muuten saa nyt nähdä mitä perjantain verikoe näyttää tekis mieli tehdä kotitesti silloin aamulla niin kuin muut piinailijatkin ennen lapraan menoa vaikka ei kait siinä ole sinänsä järkeä, aloitin just kutoa kaverille tarhatätin sukan paria ne on värikkäät niissä on käytetty lankakerien jämiä eli väriä riittää kaveri on töissä alle kolmivuotiaiden ryhmässä
 
Mulla tänään alkoi jo aamulla sellaset menkkamaiset kivut ja nyt sitten alkoi jo vuoto, eli loppui piinailut jo pp 8. Tosi surullinen olo ja oon vielä tuplavuoroa töissä, joten on tosiaan kestämistä. Tähän loppui sitten meidän lapsensaanti yritys.
Onnea teille jotka vielä piinailette ja toivottavasti tulis nyt edes teille plussia!
 
Hei kaikille! Pistäydyin tällä puolella lukemassa vanhasta tottumuksesta kuulumisia. Hakeutukaa ihmeessä myös veritestiin kun testipäivä tulee, itselläni kotitesti näytti negaa vaikka veritesti oli tehty jo 2 päivää aiemmin (positiivinen) ja arvot oli jo niin korkeat että kotitestin pitäisi näyttää positiivista!! Kun vauhkosin tästä lapsettomuuspolin tädille, hän kielsi minua tekemästä enää koskaan kotitestejä.. :LOL:
Toivon teille kaikille paljon onnea ja voimia!!! :hug:
Kuunlilja 8+3
 
:hug: Tuulialle. Tuo nega aina vetää maton jalkojen alta vaikka siihen miten yrittäisi varautua. Olen todella pahoillani puolestasi, paljon voimia sinulle!

Kuunlilja: Kävitkö veritestissä lapsettomuuspolin kautta vai terveyskeskuksen kautta? Ajattelin testailla viikonloppuna kotona, mutta mietin josko tuo veritesti olisi tehdä negankin jälkeen, jos siinä näkyy esim. kiinnittymisyritys.

Pessimisti-Nefeli pp12
 
Lääkäri teetti lapsettomuuspolilla testin koska olin kuluneen viikon käynyt siellä seurannassa tulehduksen takia. Eli kohdussa oli tulehdus, joka huomattiin noin viikko pakastesiirrosta. Lääkäri oli laittanut ensimmäisen veritestin muiden labrojen sekaan, joten itse en tiennyt asiasta. Uusinta lähetteen labraan sain myös lapsettomuuspolin kautta! Kannattaa varmistaa asia! Itse en enää luota kotitesteihin sata prosenttisesti! Pidän peukkuja teille! :)
Kuunlilja
 
Eka Ivf-hoito takana, josta nega viime viikolla. Pari alkiota pakkasessa odottelee siirtoa. Kannattaako siirtää yksi kerrallaan, vai molemmat kaksi, mikäli selviävät sulatuksen? Vai mikä määrää sen että kuin kannattaa tehdä?
 
taidan tiputtaa itseni pois ja jäädä taustalle seurailemaan maha on vähän kipee ja pieni vuoto alkoi yöllä mutta taidan käydä vielä perjantaina verikokeessa että näen yrittikö alkio edes kiinnittyä no kahden kuukauden tauko sitten pas hoitoon haen jonkun kolmesta alkiosta mukaan niin jos kestävät sulatuksen
 
Hei Kris! Ajattelinkin että nämä hikoiluoireet liittyvätkin tuhon Lugesteroniin. Kumman pitkään nuo oireet sinua vainoavat!! Mutta onhan koko IVF rankka prosessi sekä keholle että mielelle ja palautuminen kestä aikansa. Mielelläni vaan pääsisin eroon tästä hikoiluoireesta, yöt tulee nukuttua todella levottomasti.

Kannattaa varmaan keskustella lääkärin kanssa mitä mieltä ovat siirrettävien alkioiden määrästä. Ilmeisesti myös alkioiden kunto vaikuttaa siihen siirretäänkö yksi vai kaksi. PASsissa käsittääkseni siirretään herkemmin 2 alkiota kuin tuoresiirtona. Tämä nyt ihan näppituntumana, me kun ei olla vielä kertaakaan päästy PAssiin saakka.

Iso :hug: Tiinalle! Ikävä kuulla! Käy nyt vielä kertomassa huomisen veritestin tulos. Paljon jaksuja sinulle!
 
Odottele Tiina nyt vielä rauhassa tuo verikokeen tulos, onhan tuota pintä ja joskus isompaakin vuotoa vaikka pikkuinen olisikin kiinnittynyt ja kaikki kunnossa. :hug:

Miten Johanna72, sullahan on testipäivä huomenna. Millainen on olo ja joko jännittää kovasti? =)
 
Ei tarvitse enää jännitellä eikä odotella.. Päivällä alkoivat menkat ja testasin äsken varmuuden vuoksi ja tulos oli selkeä negatiivinen. Sinne meni ne ainoat kaksi topalkiota. Taisin jopa nähdä ne (kaksi hyytymää). Huomenna pitää kerätä voimat ja soitella polille. Ei ole mitään tietoa jatkosta. Onko kukaan tietoinen miten mahdollinen lakko vaikuttaa julkisella puolella?

Nefeli, sinulle näyttää todennäköisyydet aikas hyvää! Pidän kovasti peukkuja. Meinaatko malttaa lauantaihin?
 
Voi itku Johanna! Olen niin pahoillani, olin ihan varma että sinä tai Tiina tuotte tähän pikkupinoon sen kaivatun plussan. Tiedän millainen pettymys tuo nega on... Toivottavasti seuraavalla yrityksellä saatte parempia uutisia. :hug:

Yritän itse malttaa lauantaihin (lähinnä olen kauhuissani koko testaamisesta), mutta en odota suuria. Olo on oireeton, mutta menkkajuilimista on edelleenkin eli odottelen menkkojen alkamista minä hetkenä hyvänsä.

Vieläkin pessimistisempi Nefeli pp13
 
Mulla ei ollut mitään oireita ja olin täysin varautumaton menkkojen alkamiseen. Eli oikein "mukava" työpäivä takana. Pieni punaviinipullo aukesi kyllä pian kotiin ehdittyäni. Enköhän saa sen avulla itseni koottua huomiseksi.

Täällä myötäeletään sinun, Nefeli, jännitystäsi ja todellakin toivotaan sinun pitävän tilastot kunnossa. Tulethan sitten heti kertomaan? Myös Tiinan kuulumisia odotetaan jännityksellä ja peukut ovat kovasti pystyssä.
 
no lähinnä verikoe on enää varmistus että oliko puhdas nega vai keskenmeno vuotaa niin paljon että oli menny yöllä isoimmastakin siteestä yli ja kun käy vessassa valuu vaan mutta mulla yleensä kuukautisten alkupäivät on aina tämmöiset että ei mitenkään normaalista poikkeavaa kävin eilen kaivamassa marras- joulukuun ivf listan ylemmäs sinne me varmaan liitytään ainakin minä vaikka onkin pas
voima hali tuulia-76 ja johanna72 :hug:
 

Yhteistyössä