16 vuotiaan seurustelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silloin kun itse olin 16v niin kyllä yli 20veet olivat ällöttäviä. Varsinkin siis ne jotka nuorten perässä juoksivat. Nyt olen itse 22v, kohta kolmen lapsen äiti. Ammatti ja talo on. Vaikea kuvitella että kiinnostuisin 16 vuotiaasta. Ei ikäero muuten hirveän iso ole, mutta tuon ikäisillä. Itse en tykkäisi, jos omasta lapsesta kyse.

Mulla oli 16-vuotiaana 25-vuotias poikaystävä, ja nyt 10 vuotta myöhemmin mulla on saman miehen kanssa hyvä avioliitto, ihana taapero ja mukava koti.

Lähtökohtaisesti suhtautuisin noin suuren ikäeron suhteeseen noin nuorena varauksella ja sen ansaitsemalla ennakkoluulolla, mutta ei se välttämättä ole huono ratkaisu. Riippuu kyseisistä ihmisistä, tytön lisäksi pitää tavata mies, joka tulee mielellään näytille jos on puhtaat jauhot pussissa. Tytölle pitää puhua siitä ettei mihinkään ole kiire, hän itse asettaa omat rajansa ja suurissa ratkaisuissa (esim. opiskelun suhteen) parisuhde ei saa olla se ratkaiseva tekijä.

[QUOTE="vieras";26761384]Mulla oli 16-vuotiaana 25-vuotias poikaystävä, ja nyt 10 vuotta myöhemmin mulla on saman miehen kanssa hyvä avioliitto, ihana taapero ja mukava koti.

Lähtökohtaisesti suhtautuisin noin suuren ikäeron suhteeseen noin nuorena varauksella ja sen ansaitsemalla ennakkoluulolla, mutta ei se välttämättä ole huono ratkaisu. Riippuu kyseisistä ihmisistä, tytön lisäksi pitää tavata mies, joka tulee mielellään näytille jos on puhtaat jauhot pussissa. Tytölle pitää puhua siitä ettei mihinkään ole kiire, hän itse asettaa omat rajansa ja suurissa ratkaisuissa (esim. opiskelun suhteen) parisuhde ei saa olla se ratkaiseva tekijä.[/QUOTE]

Juurikin näin.

Silloin kun itse olin 16v niin kyllä yli 20veet olivat ällöttäviä. Varsinkin siis ne jotka nuorten perässä juoksivat. Nyt olen itse 22v, kohta kolmen lapsen äiti. Ammatti ja talo on. Vaikea kuvitella että kiinnostuisin 16 vuotiaasta. Ei ikäero muuten hirveän iso ole, mutta tuon ikäisillä. Itse en tykkäisi, jos omasta lapsesta kyse.

Miehille tuo ajatus ei ole niin outo, että kiinnostuisi nuoremmasta naisesta. Nuoruus on valttia tuossa kohtaa, mutta toki rajat ne on miehilläkin.
Mutta missä kenenkin raja menee, niin häilyväähän se on. (Tässä tulee väkisinkin pohtineeksi, että ehkäsamasta syystä miehet on suuremmin edustettuina kun pedofiileista puhutaan...)

Riippuu 16vuotiaasta.Jotkut ovat tuossa iässä vielä ihan lapsia,ja toiset ovat kypsyneet enemmän.
Itse muutin 16vuotiaana yhteen mieheni kanssa,joka oli tuolloin 21v.
Nyt itsellä ikää jo 30v ja edelleen sama mies.

Noh, mieluiten valvovien silmieni alla kuin selkäni takana. Jos siis noin olisi käynyt, että siinä iässä tyttöni olisi alkanut tapailla 23 vuotiasta. Tuollainen suhde yleensä on kokeilua ja harjottelua joten vakavasti en sitä ottaisi (siis nuorelta).

Riippuu niin paljon ko. tyypeistä, ei voi sanoa oikein mitään jollei heitä ole tavannut... itse aloin 17v:nä seurustelemaan 26 vuotiaan kanssa. Nykyään ollaan naimisissa. Kyllä tuota ikää molemmat silloin alussa mietti (lähinnä että mitä muut ajattelee), mutta kun ei se päällepäin mitenkään näkynyt ja tunteet olivat niin vahvat, niin ei annettu sen haitata, enää sitä ei huomaa senkään vertaa kuin silloin aikanaan.

En tykkäisi. Toivoisin tuon ikäisen tytön vielä puuhaavan ihan muuta, kavereidensa, opiskelujen ja harrastusten parissa. Luulen että tuosta suhteesta tulee aika seksipainoitteinen, eikä se ole ihan hyvä tuon ikäiselle.

Kieltäminenkin kyl on vaikeaa! -jollei mahdotonta.

olin 15v ja ex 22v kun alettiin olemaan yhdessä. menimme kihloihin, saimme 2 lasta ja mentiin naimisiinkin. ei vaan ollu mun mielestä kaikki kohdallaan siinä suhteessa. tein itse ainakin niin monta virhettä että sen mukaan sanon että EI. en aio hyväksyä sitä jos omat tytöt roudaa kotiin jonkun vanhemman jätkän.

Minulla oli 16-vuotiaana 23v. poikaystävä, eikä siinä ollut mielestäni mitään ihmeellistä. Asuin siihen aikaan jo omassa asunnossanikin. Eli kotonaan asuvat 16-18v. pojat tuntuivat itsestäni melko lapsekkailta, koska kuitenkin minulla oli jo oma elämäni ja talouteni hoidettavana. Ja minä äitinä olisin paljon iloisempi, että 16-vuotias tyttäreni seurustelisi kuin pyörisi kylillä ja kenties olisi harrastamassa yhden illan juttuja..

En näe mikä tuossa ikäerossa joitakin mättää. Tietysti hyväksikäyttö on eri asia, mutta kyllä sitä 16-vuotiasta voi pahemminkin hyväksikäyttää joku ihan omanikäinen.

[QUOTE="vieras";26761587]Luulen että tuosta suhteesta tulee aika seksipainoitteinen, eikä se ole ihan hyvä tuon ikäiselle.[/QUOTE]

No huh huh! Eli mammojen omat seksiasenteet on tässäkin taustalla. Itse en harrastanut sen 23v. poikaystäväni kanssa yhtään sen enempää seksiä, kuin lähempänä omaa ikää seurustellessakaan. Ja toisaalta, miksi naisen seksuaalisuus tulisi kieltää? Ei minua kukaan hyväksikäyttänyt kun olin 16v, tuon poikaystävän kanssa sekstailtiin ihan kummankin nautinnon tähden. Suurin osa ajasta oli kyllä jotain leffojen katselua ja autolla ajelua ym, mitä nyt tuossa iässä ruukataan tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nykyään kolmekymppinen;26761675:
No huh huh! Eli mammojen omat seksiasenteet on tässäkin taustalla. Itse en harrastanut sen 23v. poikaystäväni kanssa yhtään sen enempää seksiä, kuin lähempänä omaa ikää seurustellessakaan. Ja toisaalta, miksi naisen seksuaalisuus tulisi kieltää? Ei minua kukaan hyväksikäyttänyt kun olin 16v, tuon poikaystävän kanssa sekstailtiin ihan kummankin nautinnon tähden. Suurin osa ajasta oli kyllä jotain leffojen katselua ja autolla ajelua ym, mitä nyt tuossa iässä ruukataan tehdä.

Samaa mäki ihmettelen, että miks suhde olis seksipainotteenen. Mä oon 16-vuotiaana ruvennu seurustelemaan vanhemman miehen kans eikä sitä seksiä mitenkään sen enempää ollu ku samanikääsen seurustelukumppanin kans. Kyllä mä osasin sanoa ei jo tuos iäs.

Yhteistyössä