.

Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Tällaiset ketjut on mielestäni tarpeellisia. Näistä asioista puhutaan liian vähän. Väkivaltaa tapahtuu perheissä paljon enemmän kuin luullaan. Ei täällä nimillä olla.
 
määite
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Mä kävin lukemassa sen ketjun - kirjoitin kyllä siinä ettei mies ole lapsia kuristanut, mua "vaan". Rupesin miettimään, ettei pää nyt noin laho voi olla :|

Ajattelen lapsia - puolustelen omaa saamattomuuttani monilla jutuilla :ashamed: :ashamed: Oletko itse ollut vastaavassa tilanteessa? Ja sulle lähtö oli ihan tosta noin vaan - helppoa..?
Mä olen 5 vuotta yrittänyt päästä tästä tilanteesta pois - joko pariterapian avulla tai eroamalla.
Mä olen äiti, ja lasteni suojelu olisi mulle hyvinkin helppoa, jos he joutuisivat kotonaan väkivaltaa kokemaan, kuulemaan ja/tai näkemään. Sillä sekunnilla, kun päätin lapsia hankkia, sitouduin myös pitämään heistä hyvää huolta. Niin se menee. Niin sen kuuluu mennä! Oli helppoa tai ei...kuka väitti, että elämä on aina helppoa tai kivaa?

Mulla ei ole väkivaltaista miestä, mutta väitän silti tietäväni että en jäisi suhteeseen jos saisin turpiini, tai jos joutuisin jatkuvasti kuuntelemaan miten paska olen yms. Eikä se ole oleellista mun mielestä, miten mies sinua kohtelee: olethan aikuinen. Mutta lapsi raukat, kun isä on tuollainen eikä äitikään suojele :'(

"Mä olen äiti, ja lasteni suojelu olisi mulle hyvinkin helppoa, jos he joutuisivat kotonaan väkivaltaa kokemaan, kuulemaan ja/tai näkemään. "

Niin. JOS.

Ainoastaan Jossittelijat ovat pätevämpiä, kuin Jälkiviisaat. :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja määite:
"Mä olen äiti, ja lasteni suojelu olisi mulle hyvinkin helppoa, jos he joutuisivat kotonaan väkivaltaa kokemaan, kuulemaan ja/tai näkemään. "

Niin. JOS.

Ainoastaan Jossittelijat ovat pätevämpiä, kuin Jälkiviisaat. :)
Emmehän me kaikki voi olla uhreja, entisiä tai nykyisiä....jonkun on pakko olla se, jolla on vahvat periaatteet tiettyjen asioiden suhteen, ja selkeät sävelet miten menettelee JOS mies alkaa väkivaltaiseksi.

Mä toivoisin, että jokainen väkivaltaisessa suhteessa elävä saisi jostain voimaa muuttaa tilannetta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja määite:
"Mä olen äiti, ja lasteni suojelu olisi mulle hyvinkin helppoa, jos he joutuisivat kotonaan väkivaltaa kokemaan, kuulemaan ja/tai näkemään. "

Niin. JOS.

Ainoastaan Jossittelijat ovat pätevämpiä, kuin Jälkiviisaat. :)
Emmehän me kaikki voi olla uhreja, entisiä tai nykyisiä....jonkun on pakko olla se, jolla on vahvat periaatteet tiettyjen asioiden suhteen, ja selkeät sävelet miten menettelee JOS mies alkaa väkivaltaiseksi.

Mä toivoisin, että jokainen väkivaltaisessa suhteessa elävä saisi jostain voimaa muuttaa tilannetta.
Peesaan. Nollalinjalla mennään meillä ja lapsille on opetettu että ketään ei lyödä ja lyömistä ei pidä suvaita kenenkään taholta, siitä on kerrottava heti jollekkin. Jos mun mieheni tulisi lyömään, se jäisi heti.
 
Voimia sulle ja kerro lääkärille kaikki ihan valehtelematta.

Tosi ikävää, että teillä meni nyt tuollain kuin meni, mutta parempi sulle päästä eroon tuollaisesta kuin jatkaa. Sulla on nyt uusi elämä tiedossa, jossa ei tarvitse tuollasta pelätä, eikä tarvi stressata, koska toiselta alkoholi vie aivot..

Voimia!
 
on kaikenlaista
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja suku:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä olen:
kyllä musta ainakin tälläset asiat kuuluu omaan tietoon ja ehkä jos haluaa apua niin niitten tietoon ainoastaan.
Ja kyllä noita tapauksia tulee ilmi että itse kertoo.Lehdessä tuon tuosta joku riehuu tai mies juo yms.
ja täällä sinä kuitenkin niitä kieliroikkuen luet.....

jos perhiväkivallasta ei puhuta ei sitä kukaan ymmärrä ja uhrit luulevat olevansa yksin ja alistuvat.
enpä lukenut koko juttua kun ei paljon huvittanut,nuo mitä luin oli ihan tarpeeksi.
kyllä kaikki tietää että ei tarvitse olla yksin ja alistua.
Niitä on perhekoteja yms mihin voi mennä tai sukulaisetkin on yksi mihin varmasti monet voi mennä apua hakemaan!!
kokemuksesta tiedän.
et siis ole koskaan törmännyt henkiseen väkivaltaan joka saa ihmisen tuntemaan itsensä hulluksi, tyhmäksi ja täysin arvottomaksi. jos väkivaltaisesta suhteesta pois pääsy olisi niin helppoa kuin kuvittelet ei suomessa olisi perheväkivaltaa.

ja ne sukulaiset harvemmin auttavat... varsinkin sen puolen joka väkivaltaa käyttävät. ei meilläkään mummu ja pappa korvaansa lotkauttaneet vaikka äidillä silmämustana ja lapset pihalla pakkasessa.
kyllä minä olen kokenut,niin tuossa luki että olen myös kokenut samanlaista.tiedän mistä puhun.
kyllä sukulaiset yleensä auttavat,ainakin ne jotka ovat sun läheisempiä.en ikinä kuvittelekkaan että sun oma äitisi vaikka kääntäisi selkänsä.siltä itse sain parasta apua.

toisilla on sitten oudot sukulaiset jos ei auta tuollaisessa tilanteessa :eek:
 
lukenut tätä
Ei tarvitse olla urhi.Ole itse viisaampi ja lähde siitä parisuhteesta.
Yleensä ne loppuvat tuollaiset ja heti kun saa oman asunnon ja pääsee irti tuollaisesta miehestä.
joskus tietysti tarvitaan vaikkapa poliisiakin selvittelee tai oikeusjuttu.

mutta kyllä usein pääsee irti ja ei tarvitse olla se uhri.
 
turvakoti
tulipa mieleen että eikö jokaisessa kaupungissa ole turvakoti mihin saa mennä naiset+lapset turvaan?
sinne vaan jos joku kokee väkivaltaa suhteessa.
 
Helekutti
Ja kaiken tän 37 sivun verran mitä olen hammasta purrut ap:n puolesta ja kiukunnut mielessäni äijän välinpitämättömyyttä ym ym paskaa, mielessä soi vain ap:n sanat "jos mies haluaa vielä jatkaa" !!!!!! SIIS MITÄ HELVETTIÄ OIKEESTI??? Kuinka paljon paskaa annatte miehen syytää päällenne ja pelotella lapsia ennenkuin toteatte ettei se ole ansainnut yhtäkään mahdollisuutta enää????
 
w.w.w
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Ja kaiken tän 37 sivun verran mitä olen hammasta purrut ap:n puolesta ja kiukunnut mielessäni äijän välinpitämättömyyttä ym ym paskaa, mielessä soi vain ap:n sanat "jos mies haluaa vielä jatkaa" !!!!!! SIIS MITÄ HELVETTIÄ OIKEESTI??? Kuinka paljon paskaa annatte miehen syytää päällenne ja pelotella lapsia ennenkuin toteatte ettei se ole ansainnut yhtäkään mahdollisuutta enää????
niinpä. uskomatonta. lapset pois tuollaisesta kasvuympäristöstä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja turvakoti:
tulipa mieleen että eikö jokaisessa kaupungissa ole turvakoti mihin saa mennä naiset+lapset turvaan?
sinne vaan jos joku kokee väkivaltaa suhteessa.
Ei ole joka kaupungissa turvakotia, pitäisi olla mutte ei ole. Jóissaki pakoissa voi olla jopa 100km matkaa lähimpään turvakotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
:ashamed:
Ei ole kuristanut lapsia - mua kännissä :ashamed:
Mä muistaisin sun kertoneen, että olisi kuristanut lastakin...mies itse kielsi mutta lapsi ja jäljet sanoivat toista. Ja että oli lyönyt lasta kirjalla päähän, tms ja isompi lapsi oli siitä sitten sulle kertonut/soittanut.

Ehkä mun muistini pettää, mutta näin mä muistelisin.
Mie muistelen myös lukeneeni khimairan juttuja perheväkivallasta. Ja jossaki kommentoineeni kun oli kovasti lähdössä pois, et heti huomenna lähden. Tais olla just se ketju missä kirjotteli siitä että oli lapsiinki käynyt käsiksi :| (jos en aivan väärin muista)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Ja kaiken tän 37 sivun verran mitä olen hammasta purrut ap:n puolesta ja kiukunnut mielessäni äijän välinpitämättömyyttä ym ym paskaa, mielessä soi vain ap:n sanat "jos mies haluaa vielä jatkaa" !!!!!! SIIS MITÄ HELVETTIÄ OIKEESTI??? Kuinka paljon paskaa annatte miehen syytää päällenne ja pelotella lapsia ennenkuin toteatte ettei se ole ansainnut yhtäkään mahdollisuutta enää????

Mähän sanoin.. Surullista sinänsä...Mutta hatunnosto siitä, että reilusti myönsi.
 
Referaatti Jari Sinkkosen kirjasta, Yhdessä isän kanssa: Vanhempien parisuhde on lapsen paras koti, lauseesta on tullut suoranainen hokema, mutta sen sisältämä ajatus ei ole menettänyt mitään arvostaan eikä ajankohtaisuudestaan. Puolisoiden keskinäiset ongelmat haittaavat kiistattomasti lapsen kehitystä.
Voimia ap ja harkitse ihmeessä tosi tarkkaan jatkoa :|
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja joSSSu:
mie kyl ihmettelen tuota poliisin käytöstä.... kun on lapsiakin kotona...
Minkä poliisin? Sori, mutta ymmärsin, ettei ap oo poliisille ilmottanut, mut on menos/käyny tänää lekuris? Kertokaa lyhyesti jutun juoni, tää 37 sivuinen hirvitys on mahdotonta lukea tässä äkkiseltään.
 
tripodin vaimo
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mutta mua niin suunnattomasti huvittaa sellasten pikkuvaimojen elämä, jotka vahtivat ukkojaan ja joiden ukko vahtii niitä. Vähäks se on ihkuu hei.
Vaimojen elämä olisi hyvin tylsä jos ei olisi epäluotettavaa miestä jota vahtia. Perheen ja oman miehen suojaaminen muiden naisten lähentelyistä on oleellinen osa naiseutta.. siksi tämänkin palstan naiset ovat jatkuvasti toisensa kurkuissa kiinni.

Täysin luotettava mies ei herätä intohimoja, vaan on todennäköisesti viallinen.
Haista ny pitkä p! :p

Hups. Suojelinpas miestäni muitten naisten lähentelyistä, jotta nämä ymmärtäisivät pysyä kaukana hänestä!
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja tripodin vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mutta mua niin suunnattomasti huvittaa sellasten pikkuvaimojen elämä, jotka vahtivat ukkojaan ja joiden ukko vahtii niitä. Vähäks se on ihkuu hei.
Vaimojen elämä olisi hyvin tylsä jos ei olisi epäluotettavaa miestä jota vahtia. Perheen ja oman miehen suojaaminen muiden naisten lähentelyistä on oleellinen osa naiseutta.. siksi tämänkin palstan naiset ovat jatkuvasti toisensa kurkuissa kiinni.

Täysin luotettava mies ei herätä intohimoja, vaan on todennäköisesti viallinen.
Haista ny pitkä p! :p

Hups. Suojelinpas miestäni muitten naisten lähentelyistä, jotta nämä ymmärtäisivät pysyä kaukana hänestä!
Niin, ajatella että sulla on pervo sika mies? Hienoa! Ja vielä pitää sua tossun alla.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä