11-hoidot

avolavapaku pahoittelut negasta!:hug:
heidh onko teillä joku perusteltu syy siihen, ettei kahta siirretä? Kun meille lääkäri antoi itsellemme mietittäväksi haluammeko siirtää yhden vai kaksi. Itse haluaisin ahneena siirtää kaksi, mutta mies pelkää liikaa kaksosia eli ehkä menee lääkärin päätettäväksi kuitenkin.
NeelaNaranja ja HalleB kiitos! On ihan sairaan tukala olo...
 
avolavapaku: pahoittelut :hug: muille piinailijoille onnea, pumpulla vaikuttaa lupaavalta :p. Sydänveri, siirränkö sut plussanneisiin nyt? Mikäs pp teitkään sen kotitestin? Veritestiin pääsee kyllä yksityiselle vaikka ilmankin lähetettä jos mielenrauhaa haluaa, samoin voi mennä ultraan aikaisemmin kuin mitä se julkinen tarjoaa. Multa mitattiin verestä HCG vissiin neljä kertaa kun vähän vuosin jne ja sitten kävin ultrassa 5+1 jolloin näkyi jo ruskuaispussi ja sitten 6+0 jolloin näkyi jo sykekin. Tosin eihän se mitään takaa, kesken meni sitten 8+ viikolla, mutta kyllä se ainakin mulle antoi mielenrauhaa kun sai nähdä jotain konkreettista.
 
AdAstra: ei ole muuta syytä annettu ku et alkiot ovat muka hyvän laatusia niin niitä ei siirretä ku yksi kerralla. jotenki tuntuu niin tyhmältä. blaah. jotain se lääkäri selitti et ei ole varmaan tietoa siitä onko yhden vai kahden alkion siirto parempi ku on eritutkimuksia jne jne ja blaah. en sit tiiä, ärsyttää vaan ku tää on nyt tässä hoidossa kolmas siirto ja joka kerta oon pyytäny 2 niin ei.
 
Me ollaan yksityisellä ja mulle siirrettiin 2 sen takia, että yks oli top luokkaa ja toinen ok luokkaa, ja lääkäri oli sitä mieltä, että ei kannata pakkaseen sitä ok tyyppiä laittaa.. eikä ilmeisesti roskiinkaan kannata heittää, niin laitettiin sit 2..
Niin ja yksi 8-soluinen kaveri laitettiin pakkaseen. Tarvittaessa seuraavaksi sit PAS, jos se sen helvatin sulatuksen kestäisi!! On tää pikkuinen kyllä MONEN mutkan takana....
 
Viimeksi muokattu:
Meg
Kiitoksia haleistanne ym, kiva että täällä välitetään :hug: Kyllä mulla nyt ihan oikeat menkat alkoi, siis ihan silloin maanantaina vuoto vain yltyi, joten en tehnyt edes testiä. Pakkaseen jäi neljään siirtoon alkioita, varmaan 2 IVF.1 pas teen joskus syksyllä.. Päätin että pidän nyt taukoa tästä hommasta ja nautin vain elämästä:) Kaikesta huolimatta miehen kanssa menee tosi hyvin ym :heart: Tsemppiä kaikille, mä varmaan jatkan lukemista joka päivä täällä ja kommentoinkin aina välillä:)
 
heipparallaa!
Siirto tänään tehty :heart: Kyytiin lähti 1 top-alkio. Oli kuulemma huippuluokkaa ulkonäöllisesti. 15 munasolusta 12 jakaantui/hedelmöttyi?, mutta pakkaseen laitettiin 6 alkiota. Pakkasessa siis 2 top-alkiota erikseen ja sit oli 2* 2alkiota eli 4. Lääkäri selitti siten, että nuo kahdissa erissä on 4 alkiota mut ne on sillain et 2 kii toisissaa, eli joskus vois vaikka kaksoset saaha ;) Ymmärtääköhän tästä mun sönkötyksestä mitään? :D Huomenna sitte lugesteroneja. Nyt varpaatki pystyyn, että kiinnittyis!
Kuin nopeasti teillä alkanu menkat jos alkio ei kiinnittynyt? Tänään tuli postissa testitkin valmiiksi..
 
heidh: Mie kysyin viimeksi OYS:ssa tuosta 1 ja 2 alkion siirrosta, kun sain ensimmäisen kerran kaksi alkiota kyytiin. Aikaisemmin minulle on laitettu vain yksi alkio kerralla. Sanottiin, että sain tällä kertaa kaksi, koska ne olivat selvinneet samana aamuna tehdystä sulatuksesta, mutta paremmin ei tietty alkaako ne sitten kehittymään. Ne olivat 2 ja 3 soluiset. Eivät mielummin laita kahta juuri sen takia, ettei tulisi kaksosia. Miehen kanssa juuri puhuttiin ennen siirtoa, että haluamme mieluiten kummatkin kyytiin, jos vain ne selviävät. Meitä ei haittaa vaikka kaksoset tulisivat. Olemme varautuneet siihen. Olen nyt miettinyt, että haluan kyllä ensi kerrallakin kummatkin alkiot kyytiin, jos ne vain selviävät sulatuksesta ja mieluiten niin, että ne ovat jo alkaneet kehittymään.

ON: Olen alkanut jo pääsemään pettymyksestä taas ohi. Joskus tulee sellainen olo, että mielessäni kuvittelen tuonne tietokone huoneeseen, jota olemme ajatelleet lastenhuoneeksi, pinnasängyn, hoitopöydän ja ympäriinsä lasten tarvikkeita ja sillä hetkellä tulee sellainen ns. tyhjäsyli olo. Että elämästä puuttuu jotain, kun sitä pikkuista ei ole. Siitä on niin monesti nähnyt unta ja yleensä se siinä unessa on poika. En tiedä tunnenko enää sellaista vauvakuumetta kuin ennen, koska tämä kaipuu on jotain erilaista. Tai sitten olen alkanut henkisesti varautumaan, että meille ei ehkä lasta koskaan tule ja sen takia en tunne enää samanlaista vauvakuumetta kuin esim. viisi vuotta sitten. Onneksi hoitaja lohdutti, kun puhuttiin tuosta, ettei ole vielä onnistunut, että eihän meille ole tehty vielä montakaan siirtoa, että vielä onnistuminen on mahdollista.


Mutta tsemppiä piinailijoille ja plussatuulia.. :)
 
Täälläpäin alkoi sitten menkat ..kai.. 5 päivää aikaisemmin kun olisi pitänyt.. ihmettelen sitäkin.
Vuoto on tosi vähäistä, mut tuskin siitä enää mihinkään on....
Edes toi henkinen kuormitus ei ole niin raskasta, kun se että n. 2500 € on heitetty taas taivaan tuuliin... Voi hiton hitto sanon minä...
 
Huonoja uutisia täälläkin, menin sitten ostamaan tänään raskaustestin ja pakkohan se oli tehdä. Eka katsoin että selkeä negahan sieltä tulee, mutta sitten parin minuutin kuluttua oltiin kumpikin miehen kanssa näkevinämm ihan ohuen himmeän pystyviivan (clearblue). Pitää tehdä huomenna testi uudelleen aamupissasta ja katsoa miten käy, mutta kyllä tässä toivo on jo menetetty,, niin superhimmeä haamu se meidän muka näkemämme pystyviiva kuitenkin oli. Hassua ettei ole tullut vielä sitä surun oloa, vaan pohjaton pettymys ja turtumus....
 
Pumppu, uutta testiä vain kehiin. Jos on aikataulun puitteissa tuo haamuviiva saatu, niin kannattaa varmistaa. E pitäis haamuviivaa tulla, jollei Hcg:tä ole. Ja Clearblu on luotettava testi.

HalleB Kiva, että miehesi ehti käydä antamassa vierihoitoa. Täällä jatkuu edelleen 4-5 päivän reissut/viikko vielä 3 viikon ajan, että nähdään käytännössä vain viikonloppuisin. Onneksi ei ole nyt punktiota suunnitteilla, menis molemmilla varmaan hermot kaikkien lentojärjestelyiden kanssa, kun mies reissaa Euroopassa. :)

Avolavapaku voih, ikävä kuulla. :hug:

anya terve! :wave:

Meg no voi kurjuus! :hug:

kn071, vauvaliimaa, tarrasukkia, sementtiä, laastia, superliimaa ja kaikkea hyvää!

1nainen, jep toi rahan meno ei paljoa naurata, itse saldo lähenee jo 10 000 euroa, mutta lasken sen varaan, että kaikki kurjat asiat: masennukset, pettymykset ja rahan meno unohtuu, kun saa pitää omaa vauvaa sylissään... joskus... toivottavasti.

ON: Arvatkaapa monesko kp? 50!!! Ja Primolut-kuurikin loppui jo kolme päivää sitten ja testasin negan. Huomenna soitto lääkärille, että nyt hemmetti on otettava jo järeät keinot käyttöön. Eihän tämä näin voi mennä! Pelkään että se suunniteltu PAS ei toteudu tätä menoa huhtikuussa (senhän piti alunperin olla ensi viikolla), kun tulee pääsiäinen ja reissu eteen, joten sitten siirtyy taas kuulla... nyt nyppii... mutta olo sut positiivinen...

Tsemppiä piinailijoille ja lohdutusta pettyneille. Jaksamista kaikille!
 
Ehtoota täältä soffan pohjalta tasapuolisesti kaikille
Ei mitään...siis tuntemuksia tms.
Ihan normi settii vaan.
Naama kukkii ko teinillä :kieh:
(varmaa ko kattoo tota omaa teiniään ni tarttee sit omaaki naamaa kukittaa myötätunnosta :p )
Kevät väsymystä |O
(tai sitten oikeesti sitä ettei nuku tarpeeksi :D )

Että näillä mennään ja ootetaan viikonloppua
(ja soffan pohjaa ;) )
 
Kyllä se oli meidän silmänlumetta se muka näkemämme haamu, sillä aamulla tein uuden testin ja negahan se oli eikä mitään haamun haamuja enää näkynyt vaikka kuinka kääntelin. Huomenna ajattelin soitella gynen polille ja kysellä kuinka tästä lähdetään eteenpäin, eli PASssiinhan tässä sitten tähdätään, mutta millä aikataululla. Ja pitää varmaan kysellä, että kuinka pitkään joutuu jonottamaan sitten seuraavaan IVF:ään, koska meillähän on pakkasessa ainoastaan kaksi alkiota. Viikonloppu taitaa tässä mennä tätä pettymystä sulatellessa, vaikka eipä se suremisesta plussaksi muutu eli täytyy kääntää katse eteenpäin seuraaviin steppeihin.
 
Avolavapaku, 1nainen ja Pumppu :hug:

kn071 Täällä pidetään peukkuja pystyssä.

Täällä kärvistellään kivojen oireiden kanssa. Muistuttavat järkyttäviä pms-oireita, palelua, tissikipua, veetutusta jne. : /
 
Kiitos. Tämä palsta ja te kaikki.. annatte voimia..

Luin kohdun ulkopuolisista raskauksista.. jäin vähän sitäkin miettimään.. mulla nimittäin erittäin niukka vuoto nyt toista päivää ja useita päiviä aikaisemmin kun olisi pitänyt alkaa..
Ei ole kyl minkäänlaisia erikois-oireita.. Eilen kun tein iltapissasta testin.. näytti negaa.. mut tunnin päästä erittäin haalea viiva.. pitäisköhän huomen-aamulla vielä testata..

Varasin jo uuden ajan PAS hoitosuunnitelmaan. Luultavasti siit ei tule mitään, tuskimpa se yks ja ainoa sen sulatuksen kestää...
Minä olen jo maassa tästä parista hoidosta, sitä ihmettelen kovasti, mtien te muut jotka käynneet useita hoitoja.. kestäneet useita keskenmenoja jne.. miten te olette jaksaneet???
 
Meg
Heips! :wave: Sanokaapa viisaat mitkä verikokeet kannattaa ottaa mitkä vaikuttaa raskauteen? Ajattelin että kun mulla on PAPAsta pari vuotta aikaa, niin kävisin kesän aikana terveyskeskuksessa siinä ja samalla niitä verikokeita pyytäisin ottamaan. Silloin kun sain lähetteen hoitopaikkaani, niin eipä oikein lääkäri tietänyt että mitä verikokeita kannattaa ottaa, enkä itsekkään tiennyt.. Jospa saisi vähän selvyyttä että miksi en raskaaksi tule :( Niin ja voiko ne ottaa mihin aikaan päivästä tahansa ja tarviiko olla syömättä? (että voisi kerralla ottaa ne) entä onko kuukautiskierrolla väliä? (jossakin on)
 
1nainen: Jaksamista sinulle! :hug: Epätoivo on suurimmillaan kun nega tulee, mutta ihme kyllä sieltä suosta aina jotenkin nousee yrittämään uudelleen. En tosiaan tiedä mitä sitten jos joskus joutuu toteamaan että lasta ei vain tule. Omalla kohdallani luulen että se on helpompi hyväksyä jos ns. kaikki on tehty kuin jos ei olisi yritetty hoitoja lainkaan.

Pumppu: Voi ei! :hug:

Joku päivä: Toi on niin tylsää, kun oma kroppa ei suostu toimimaan niinkun pitäis! Toivottavasti lääkäriltä löytyis joku konsti ja pääsisitte huhtikuussa passiin.

Peppi: Ihana kuulla että olet päässyt jo vähän pettymyksestä eteenpäin. Ja hoitaja on ihan oikeassa, kyllä se onnistuminen vielä tulee!

Miukumau: Tuttu paikka tuo sohvanpohja! Kutsuu minuakin! ;)

Kn071: Onnea! Kiva että saitte pakkaseenkin huuruneniä! Mulla alkoi tuoresiirrosta vuoto pp 10 ja passista vasta kun oli veritestin nega saatu ja luget lopetettu.

Anya: Mullakin oli ikävimmät oireet sumujen aikaan, sitten kun alkoi piikit niin olo parani huomattavasti!

ON: Mun kipu on paikallistunut enemmän vas. puolelle eli sinne missä on iso endometriooma. Kuulen oikeen kun se huutaa "Jihuu!" kun pistän Puregonia - sehän on sillekin kasvatusainetta...

Meidän naapuriin muutti jokin aika sitten nuori pari, joilla pieni lapsi ja nyt nainen selvästi raskaana. Tuntuu niin kurjalta nähdä kun se nainen kulkee tuolla lapsen ja vatsan kanssa. Aiemmat asukkaat, keski-ikäinen pari jolla aikuiset lapset, oli paljon turvallisempia. Ärsyttää kun itsellä herää näin "alkukantaisia" fiiliksiä. :kieh:
 
Kiitos tiedoista Toivelintu! Ultrassa näkyi vähemmän muniksia kuin viime hoidossa. Toivon että punktiossa niitä pulpahtaisi lisää esiin jostain uumenista. Mut kyllä niitä siellä kai joku 10kpl ehkä oli. Limakalvo 6,8mm.. :( Greippimehua kolme litraa kaapissa, ja ostan tarvittaessa vaikka joka päivälle oman litran.. :) Kortisoni alkaa punktiosta, aspiriinia olen syönyt jo yli viikon. Uusi ultra on perjantaina eli huomenna, jolloin selviää lopullinen aikataulu. Mutta melko varmasti punktio on ma ja siirto pe. Eli eivät voi tuoresiirtoon viljellä blastoksi asti, mut kuitenkin täytyy uskoa että on se 3-4-päiväinenkin parempi kuin kaksipäiväinen.. Sit ne mahdolliset loput pakastettavat alkiot viljellään blastoiksi asti. Eilen meni eka Orgalutran.
 
Viimeksi muokattu:
Mä käytin myös pari kuukautta greippimehua, gelee royale, b ja d-vitamiinit.. omega3..kaikki luonatistuotekapuasta. Tupakkaa en muutenkaan polta, viinaa en käytä paitsi harvoin saunaolutta..., olen liikkuva ja urheilua harrastava kaikin tavoin.. Lopetin jopa lihan syönninkin, olen ollut vegetaristi vasta 6 ja puoli viikkoa.. luin netistä testiryhmästä, jossa kasvisruualla olevat hedelmöittyi helpommin.. eikä se oikeastaan ollut ainoa syy lopettaa. Nyt menee jo todella off-topic:)
Pointti siis oli se, että mitä kaikkea sitä tekiskin sen toivotun tuloksen eteen.....
Tietenkin terveellinen elämäntapa ei ole koskaan pahaksi muutenkaan:)
 
Heipat kaikille ja terveiset punktiosta... Toivottavasti ei enää ikinä tarvii mennä, sen verran tuskaista oli tällä kertaa, vaikka sama määrä soluja sieltä nyt saatiin kuin viimeksikin eli 13.
Pumppu pahoittelut, mulle on kanssa kerran käynyt niin, että tosi haalea haamu tuli, joka seuraavana päivänä olikin sitten puhdas nega. Testin merkki oli muistaakseni Predictor. Että kyllä niissä testeissäkin vikaa voi olla, kerran CB:n digitaalinen ei toiminut ollenkaan.
 
Meg Noista verikokeista ainakin prolaktiini, ca-125 (endon ja kasvaimien merkkiaine) ja kilpirauhasarvot.

Neela Naranja Mulla taas synarela ei aiheuttanut ollenkaan oireita mutta tää procren, voi elämä... :O Puregon turvotti hieman ja pregnyl sitten oikein kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
Sama teksti myös tänne: Testin tulos: negatiivinen. Huoh. Seuraavaan IVF- hoitoon jonotetaankin sitten taas 1/2v. Hiljenen keskustelusta, mutta käyn katsomassa teidän muiden kuulumisia. Ja palaan taas kun aihetta on, jos maltan pysyä poissa

Sydämeni pohjasta kaikille hoidon eri vaiheisiin toivotan huikean paljon zemppiä ja plussia <3
 

Yhteistyössä