11-hoidot

Peppi: Voi kurjuus! :hug:

Meg: Pidetään vielä peukkuja!

Sydänveri: Paljon onnea! :flower:

AdAstra: Tylsää kun lääkkeiden kanssa on tuollaista säätöä! Toivottavasti lopputulos olisi kuitenkin nyt se toivottu!

Kn071: Onnea mahtavasta saaliista! Nyt vaan hedelmöittymisintoa solusille!

UnelmaSirpaLeena: Voimia sinulle! :hug:

Toivorikas: Kiva että voisi onnistua tuo kahden alkion siirto. Tsemppiä!

Leppis: Toivottavasti punktiosi meni hyvin?

HalleB: Tulis nyt se miehesi pian kotiin ja pitämään kainalossa! Jaksamista sinulle ja positiivista mieltä!

Avolavapaku, 1nainen, Bubu, Pumppu: Loppuviikosta plussia tulossa?! :)

ON: Kävin labrassa aamulla. Puregonia jatketaan samalla annostuksella, 150iu. Munasarjoja pakottaa, jotain siellä selvästi kasvaa... Pe sitten ultra ja päätetään punktiopäivä.
 
Meg
sydänveri: Oikein paljon onnea! :heart: En usko että luget vaikuttaisi raskaustestin tulokseen. Toivottavasti plussia lisää tulossa. Mulla ei ole ainakaan plussaa tulossa, mut voi poistaa piinailusta, nimittäin vuoto yltyi joten en laittanut edes illalla lugeja enään. Tuskin kannattaa tehdä raskaustestiäkään enään. Toivon olen menettänyt jo :'(

Pepille myös :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Punktio sattui sain suoneen lisää kipulääkettä kesken punktion. Punktiossa piti vähän sohasta endoa niin se ei oikein kivalta tuntunut
Saalis ei ollut kummonen 6 munasolua auts! 2006 se oli kuitenkin yli 40 munasolua. Taisi lääkeannokset olla vähän liian maltillisia. Nyt sit täällä jännitän et päästäänkö edes siirtoon jos päästään niin siirto on ke:na.
Täällä ei ole kovin mieltä ylentävä olotila......

T: Leppis
 
Meg ja Peppi, olen tosi pahoillani teidän puolesta :(

Sydänveri, oikein paljon Onnea!!! Mahtava saada iloisia uutisia piinailijoilta :flower:

).( Vuotoa ei toistaiseksi ole näkynyt, vaikka ramppaankin vessassa vähän väliä tarkistamassa. Vielä olisi tuskalliset kolme päivää ennen testauspäivää, tuonne meinaan sinnilläkin jaksaa... jollei sitten täti tuo huonoja uutisia aikaisemmin. Olo on ollut tosi väsynyt tänään ja kuvottava olo aamupäivällä vähän ennne ruokatuntia töissä, mutta näähän nyt voi olla mun mielikuvituksen tekemiä oireita kun toivon niin lujaa että tämä 3,5 vuoden piina päättyisi.

Tsemppiä kaikille muillekin palstailijoille!
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Peppi, Meg ja UnelmaSirpaLeena Olen todella pahoillani, jaksamista :hug:

Leppäkerttu Pidän peukut pystyssä, että kaikki 6 munasolua hedelmöittyvät ja jakautuvat =)

Neela Naranja Kiitos ! Tsemppiä piikittelyihin, toivottavasti kasvaa hyvä määrä soluja!

HalleB Ymmärrän tunteesi, on tosi piinaavaa piinailla yksin kotona. Toivottavasti miehesi pääsee pian työmatkalta kotiin:hug:

Barbapörrö Toivottavasti vatsa/kylkikivut ovat helpottaneet ja voit jo paremmin.

AdAstra En usko, että yhdellä "epäselvällä" liuoksella on vielä ratkaisevaa vaikutusta hoitoon. Tsemppiä loppuhoitoon, plussatuulia toivottelen!:)

Sydänveri78 Voi, miten ihana uutinen!! Hurjasti onnea:flower:
 
Voi UnelmaSirpaLeena: pahoittelut! Onpas kurja tilanne :'( :hug: Voimia!
Meg! :hug:
AdAstra Mitäs ultrassa sanottiin? En usko, että follit kerkes karkaamaan, et varmastikaan onnistunut pilaamaan mitään :)
Sydänveri78 Onnea ihan hirmuisesti!! :flower: :heart: Ihanaa saada hyviäkin uutisia tänne!!!

Plussaonnea kaikille piinailijoille!!!!

Mitäs Hallelle kuuluu??!??

Mulle huonoa: PP4 ja eilen illalla ja tänä aamuna on ollut aika tuntuvia menkkakipuja!!! :( WHAAAAAT??? Näin aikaisin??? En tiiä, mitä tästä pitää päätellä... liekö kaikki toivo taas mennyttä :'( Tiedän, ei kai se välttämättä vielä tässä vaiheessa tarkoita mitään - eihän alkio(t) edes ois vielä ehtinyt yrittää kiinnittyä - mutta silti... on tää vaan niin surullista ja raastavaa, että ikinä ei saa kokea mitään muita tuntemuksia kuin noita menkkakipuja. :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Hei muuten, varovaisena täällä kyselen, että miten ivf-lapsen laskettuaika lasketaan? Onko se niin, että punktiopäivä on 2 raskausviikkoa? Eli kun meillä punktio oli 28.3 niin laskettuaika olis 19.12?
kaikkea sitä saaki haaveilla..
 
Jos sitä uskaltaisi ilmoittautua tänne kirjoittelemaan. Olen jo jonkun aikaa seurannut tätä palstaa.
Meillä on menossa nyt 2 ivf, viime perjantaina pistin procrenin nahkaan. 05.04. on supressioultra ja puregonin piikityksen aloittaminen. Jos kaikki menee kuten suunniteltu on punktio viikolla 16.
 
halit neganneille, tiedän miltä teistä tuntuu.

mulle saa päivittää että siirto on 1.4. OYSsissa ei taaskaan uskallettu luvata 2 alkion siirtoa :/ mä en tajuu miks se voi olla niin vaikeeta. eiköhän näitä tuloksettomia yhden siirtoja ole jo tarpeeksi tehty. huoh.
 
******************11- hoidot**********************
29.3.2011


kn071....................1.ivf............................siirto 30.3.
leppäkerttu-77........2.ivf............................siirto 30.3.
Heidh..............3. icsi:n 2.pas......................siirto 1.4.
toivorikas-72..........4.icsi:n 2.pas................siirto 1.4.
AdAstra.................2. ivf/icsi……...............punktio 31.3.
Joku_päivä.............3.ivf 1. pas...................vk13-14
Hopping................3.icsi............lyhyt...........maalisk.
Sintu74.................3.ivf.............................maalisk.
lapseton81.............1.ivf.............................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas..................maalisk.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas.............maalis-huhtik.
Minä-85.................1.icsi...........................maalis-huhtik.
myy75.....................2.ivf...........................vk 14-15
iinamiina................2.ivf............................vk 14
Hanskis..................2. ivf/icsi 1.pas.............vk 14
Neela Naranja........2. ivf............................vk 14
Minne....................1.ivf.............................vk 15
anya74...................2.ivf............................vko 16
Sirunen81..............1.ivf/icsi.......................huhtik.
chidi......................1.icsi............................huhtik.
Barbarella...............1.ivf............................huhtik.
SaaraX..................4. ivf 1.pas ...................huhtik.
nanniga..................2.ivf.............................huhtik.
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................huhtik.
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................huhtik.
Mansikkatyttö.........2.icsin 2.pas..................huhti-touko
Toivelintu.........1.ivf 1.pas..........................vko 16-17
Kaarne....................1.ivf 2.pas...................toukok.
Susirouva..............1. ivf.............................toukok.
Mequ....................1. ivf.............................toukok.
Talvitaika..............1.ivf..............................toukok.
Kevätkello..............1.ivf.............................toukok.
Milli81...................2. ivf 1.pas....................toukok.
syssy......................4.icsi..........................toukok.
Mörkötys.................2.ivf/icsi......................toukok.
Silmäterä................1.icsi...........................toukok.
Peppi1981............2. icsi 3. pas...................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi.......................kesäk.
MT79.....................2. icsi……….…..............syksy?
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.......................
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi..................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
Mollamaija82............2.ivf....
millis1981...............1.ivf 2.pas..
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................
Lo..........................5. icsi
Laurella.................
Syystoive..............
Meg......................2.ivf 1.pas?

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Avolavapaku.........1. Icsi..............1..........13.........31.3. BuBU...................1.ivf.................1..........13.........31.3.
sydänveri78............1.IVF.............1..........12...+ testattu
Pumppu.................1.ivf...............1..........12..........1.4.
Miukumau..............2.icsi 1 pas.......1..........6...........6.4.
barbapörrö13.........3. ivf/icsi.........2...........5..........7.4
Lili_78....................4.icsi..............2...........4..........8.4
HalleB....................2.icsi..............1...........4..........8.4

****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaanlakka......2.ivf.................:heart:............kt...........14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
Jessie82.................1.ivf................:heart:............vt/75......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:.............kt..........
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille, se on aina pieni maailmanloppu tiedän sen :hug:

Onnittelut sille onnekkaammalle sakille :flower:

Täällä 5 Puregon-pistosta nyt mennyt, eilen illalla alkoi tuntua jo mahassa jotain pientä. Viimeksi ei tuntunut varmaan oikein missään vaiheessa juuri mitään. Aloitettiin 150IU ja nyt tällä kertaa lähti suoraan 225IU. Huomenna on ultra, pelottaa mitä sieltä löytyy. Kuitenkin joku superkysta, jonka takia hoito joudutaan keskeyttämään. Tai jotain vielä pahempaa. Kyllä tää on piinalllista ihan alusta loppuun asti tää koko pjaska!

Nii, ja nyt rupes pelottaa ja ahistaa toi Leppiksen kommentti tuosta blastoviljelystä! Että ei tehdä jos punktio ma/ti. Mä oon just laskeskellut että mulla vois hyvinkin osua just ma/ti.. :O Ja että muniksiakin (vai alkioita??) pitäis olla yli 15kpl! Ei tuu siis mitään. Meillä oli viimeksi 15 kypsää munista ja 8 hedelmöittynyttä alkiota. Ja mä kun olin just tämän varaan laskenut koko homman! :'( en mä usko enää minkään perusalkion kiinnittymiseen omalla kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
iinamiina: Tää voi olla ihan joku Tampereen oma juttu ?! Ja meillähän ei nyt ollut kun 6 munasolua, että ei niistä paljon blaston viljelyyn olisi ollut. Että älähän hermostu eiköhän kaikki hoidot katsota yksilöllisesti :D

Toivorikas-72: kiitti kun olit laittanut mut listalle :D En ollut edes ajatellut sellasta kun on niin ajatellut et tää on nähty jo koettu jo niin monesti, mutta ehkä tää on nyt hyvä enne.

Tänään ei ainakaan vielä puhelu tullut toivotaan ettei tule huomennakaan.

T: Leppis
 
Täällä 9 päivää siirrosta ja 12 päivää punktiosta.. miten sitä nyt laskee.. eilen illalla tuli paperiin hieman tummempaa väriä. Hyvin vähäistä rusahtavaa tuhrua aamuksikin.. Välillä ei mitään..
Voikohan se olla kiinnittymisvuotoa näin myöhänkin?? Kuukautiset pitäsi alkaa vasta su tai ma.
Voikohan progesteronkin tuhrua aiheuttaa?
 
Taustailen vielä täällä menkkoja odotellessa..

iinamiinalle tulin kuitenkin kommentoimaan tota blastokysti-asiaa.. Meillehän tehtiin Taysissa pitkä viljely viimeksi. Punktio oli tosiaan torstaina, ja siirto maanantaina, jolloin siirretty alkio ei (?) käsittääkseni vielä ollut blasto. Tiistaita pakastetut kaksi alkiota kuitenkin olivat sellaisia.

En kyllä ole itse kuullut tota 15 muniksen sääntöä. Itellä ainakin tuntui että pitkään viljelyyn lähdettiin aikataulusyistä puhtaasti. Myös miljoona eri lääkäriä saattoi vaikuttaa tohon, kaikilla eri mielipiteet kuitenkin.. Tai ainakaan kukaan ei sanonut mitään muuta syytä asialle, vaihtui vaan lennossa suunnitelma tokavikassa ultrassa, kun näytti että munasolut ei kasva tarpeeksi nopeasti alkuviikon punktioon. Mulla oli viimeisessä ultrassa munasolujen saldo muistaakseni 11, 12 niitä sitten saatiin punktiossa, 8 lähti jakaantumaan. Eli tuolla ei ollut merkitystä. Ja jos (ja Taysin tapauksessa kait kun) se viljely yms. on päätetty jo ennen punktiota, niin eihän ne voi tietää kuinka monta solua lopulta saadaan?

Tarkoitukseni oli siis lieventää huoliasi tuon munasolumäärän puolesta. Tuolla keräyspäivällä on toki varmasti merkitystä, koska viikonloppuna ei siirretä.

En siis halua antaa mielikuvaa että pitkä viljely olis jotenkin ollut mun mielestä huono asia, mulla jäi vaan p**kan maku suuhun tosta sinkoilusta ja siitä että kukaan ei kertonut mistään mitään, olisi ollut kivampi lähteä pitkään viljelyyn niin että olis tiennyt jo aikaisemmin sen, niin ei ois tarvinnut huuli pyöreenä vaan ihmetellä että mitä nyt tapahtuu.

Meillä 12 munasolusta saatiin 3 alkiota, joten koen aika vähäisenä määränä tuon.. Josko sitten olisivat jotenkin parempia. (Tai no eka siirretty ei ainakaan näyttänyt olevan..). Nyt vaan sitten jännään kahden pakastetun kohtaloa sulatuksessa. Luin nimittäin, että blastojen sulatus on paljon riskialttiimpaa kuin vähempisoluisten.. Jotenkin yritän jo valmistautua siihen että siirrettävää ei jää.

Summa summarum, vaikealta tuntuu tämä touhu, mutta toivoa ei saa menettää!

Iso tsemppi sulle iinamiina ja tietenkin kaikille muillekin, käyn teidän juttuja päivittäin lukemassa ja elän mukana!
 
Avolavapaku :hug: Kyllä nyt plussat on kiven takana tänä vuonna!

).( Nyt alkaa olla jännitys jo aivan järkyttävää, toistaiseksi ei ole vielä vuotoa näkynyt mutta eipä se ole mitenkään tae plussasta. En ole edes uskaltanut vielä hakea testiä apteekista, kun ajattelen että vuoto kuitenkin alkais samantien kun ostan testi. Olo on hämmentävä, sillä jouduin lähtemään maanantaina kesken työpäivän kun alkoi vatsassa kiertämään ikävästi ja saikulla olen edelleen ainakin tämän päivän... vatsa kun kiertää ja on sekaisin edelleen, yritän ajatella positiivisesti että tämä olis jotain raskauden alkuoireita, vähän niinkuin raskauspahoinvointia väärästä päästä :p Tosin mulla on vatsan toiminnan kanssa ollut aika paljon ongelmia, sisätautilääkäri syytti endoa siitäkin, eli ärsyttää paksusuolta ja sikse menee sekaisin aika ajoin, mutta ei se nyt näin paha ole ollut ehkä ikinä.
 
MiukuMau mites sun piinailut?

Joku_Päivä ja Minne mies kävi kotona maanantain ja tiistain. Aamulla lähti taas ja tulee perjantaina. Piinailu oli paljon helpompaa, ku sai olla murun kainalossa:heart:

Peppi:hug: voi surku..:(

Meg toivotaan, et vuoto on harmitonta!

sydänveri paljon onnea plussasta!:flower:

Lili jos ne menkkakivut tulee siitä kiinnittymisestä tai lugeista. Mä en osaa eritellä oloja suuntaan enkä toiseen. Toivon kovasti, että siellä nyt kiinnitytään

tervetuloa anya:flower:

kn ja leppäkerttu tulkaahan kertomaan pääsittekö siirtoon ja saitteko jotain pakkaseen:)

Adastra tsemppiä punktioon!:)

iinamiina tsemppiä kasvatteluun!:)

avolavapaku :hug: negasta.. Tsemppiä vielä muille piinailijoille! Toivotaan parasta!:heart:
 
Avolavapaku: Voi ei! :hug:

Pumppu: Tuokin vielä piinailun päälle... Voihan se olla ihan "vain" joku virus kun niitä on liikkeellä. Ei varmaan siihen plussan tuloon vaikuta kuitenkaan, senhän täytyy olla tulossa! :)

HalleB: Kiva että sait kainalohoitoa ja tukea muruselta!

1nainen: Olen ymmärtänyt että progesteron voi aiheuttaa ärsytystä ja vuotoa. Pidetään peukkuja siis eikä lannistuta!

Toivelintu: On kyllä tavallisen ihmisen vaikea ymmärtää mikä olis parasta: pitkä vai lyhyt viljely, 1 vai 2 alkiota yms, kun lääkäritkin on montaa mieltä ja sitten voi käydä juuri noin kuin teillä että lennossa vaihdetaan suunnitelmaa. Toivotaan että pas:ssa tärppää ja teidän blasto asettuu taloksi!

Lili: Jos ne olis kuitenkin kiinnittymistuntemuksia! Olen lukenut hiukan englanninkielisiä ivf-sivuja ja siellä ainakin sanottiin että kaikenlaisia menkkamaisia tuntemuksia voi olla liittyen juuri kiinnittymiseen ja lääkityksiin. Tsemppimieltä vaan!

Anya: Tervetuloa mukaan! :flower:

Iinamiina: Toivottavasti sait tänään ultrassa varmistuksen blastoasiaan?

Kn071 ja Leppis: Teillä taisi tulla tänään kyytiläiset matkaan? Onnea pikkuisille, olkaa sitkeitä!

AdAstra: Tsemppiä huomiseen punktioon!

ON: Munasarjoja kyllä särkee edelleen, piti yöllä ottaa panadolia että sain nukuttua. Viimeksi ei ollut mitään tuntemuksia... Kasvaakohan siellä joku armeija? Toisaalta verikokeen mukaan arvot oli sopivat ja samoilla annoksilla jatketaan piikityksiä. Toivottavasti tää ei enteile hyperiä! : / Ylihuomenna ultrassa pitäisi kuulla arviota minkälainen tilanne siellä on.
 
Moi vaan! Ensiksikin pahoittelut negan saaneille :hug:. Vaikka tässä itsellä on pieni toivon pilkahdus niin oikeasti tunnen välillä syvää surua ja epätietoisuutta elämästä positiivisen testin jälkeen. aikas uskomatonta että verikokeesta ei testiä tehdä ollenkaan vaan ultra on vasta pääsiäisen jälkeen! Siihen asti voi kuulemma ostella testejä jos haluaa..Näin siis julkisella. Ei siis mitään tietoa varmaksi ennen ultraa: / Vielä hämäävämpää on että juuri mitään oireita ei ole..Lugeja täytyy käyttää ultraan asti:headwall: Eikä siis selviä oireita tule varmaan ennen 1 ultraa. Ehkä hieman väsy kuin normaalisti..Voi johtua myös lugeista. Mutta näin täälä mennään ja hengessä mukana ollaan! Vielä ollaan kovin varhaisessa vaiheessa ja ihmetellään..
 

Yhteistyössä