11-hoidot

Pumppu: Kiitos. Mie testaan huomisaamuna ennen kuin tarvitsisi ottaa Luget. Jokin pienen pieni toivo vielä välillä mielessä on, mutta pakko vain varautua pahimpaan. Minusta olisi ihanaa, jos ihme tapahtuisi, mutta pakko olla realistinen oman pään takia.

Välillä on ollu todella vaikeaa, koska ei ole oikein ketään kenen kanssa tästä puhuisi, miehen kanssa jotain ollaan puhuttu, mutta kaipaisin jotain ulkopuolista. Onneksi sentään tänne voi purkaa tuntemuksia. :) Olen joskus miettinyt ammattiihmisen puheille menoa, mutta toisaalta en jaksaisi taas kerrata kaikkea jollekin joka ei tiedä minusta vielä mitään. Menen yleensä lukkoon, jos jollekin vieraalle pitäis näistä asioista puhua. Kavereille olen joskus puhunut, mutta en viitsi heitäkään vaivata tällä asialla joka hetki.
 
Meg
Pumppu: Mulla kans illalla tosi väsynyt olo, päänsärkyä, lämmöt koholla.. Tosin voi nuo lugeistakin johtua. Paljonko sulla on ollut lämmöt sitten? Ens su vasta testailen jos ei menkat ala ennen sitä..Inhottavaa kun toivoo että nyt onnistuu ja tiputaan sit korkealta ja kovaa, ei oo reilua tämä:kieh: Pepille tsemppiä!
 
Moro!
Neela Naranja: Tsemppiä piikittelyyn toivottavati tulee hyvä saalis!
Lili78:Tsemppiä pitkiin piina päiviin toivotaan, että piina palkitaan :D
HalleB:Onnea kyytiläisestä :D Ja ihnaa kun saitte pakkaseenkin alkioita silloin on aina hiukan helpompi piinailla , mutta vain hiukan
barbapörrö: tsemppiä tupla piinailuun!!!
Peppi; Onnea testailuun! Peukut on täällä pystyssä

teitä on niin paljon, että unohdin monen monta :( Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja +++ tuulia kaikille!
Omoo napo: Huiii huomennna punktio edellisestä onkin jo 5v ja silloi se meni hyvin nyt jännittää kuinka käy. Perjantaina oli ultra ja kiinnikkekimppu/kystä tai mikä nyt onkaan on pienentynyt munasoluja tai folleja oli semmoset 15 ja jotain pienempiä saas nähdä sit huomenna paljon oikeasti on hyvän kokoisia? Kun lääkäriltä kysyin sitä alkioiden viljelyä blasokysti vaiheeseen asti niin ei sitä meille tehdäkkään kai ? Punktio ei saa olla ma eikä ti jos se tehdään ja jotain muutakin syitä siinä oli ? Aika jännä kun oltiin suunnittelu käynnillä niin just tota blastoa mainostettiin, että se tehdään nykyään aina ? No katsotaan nyt monta päivää noita alkioita viljellään ja paljonko niitä edes tulee. Olis tosi tyytväinen jos pakkaseen sais pariin pas:iin alkioita. Ai niin yks syy , että noita alkioita ei viljellä blastoiksi asti on se , että munasoluja pitäisi kuulemma olla enemmän ? Kuinkahan paljon niitä sit pitäs olla ? No huomenna on sit jo vähän viisaampi ja sit se piina alkaa kun pitää jännittää, et tuleeko alkioita ja jos tulle niin onko top vai flop.

T:Leppis
 
Kiitti kaikille onnitteluista ja sitä vauvaliimaa tosiaan tarvittas,mistähän sitä sais ostaa:p

Peppi,toivotaan et kuitenkin saisit plussan,täällä sitä toivoo ihan jokaiselle,normisti raskautuville ei niinkään:ashamed:

Adastra,mäkin aina vaan toivon et hoito olis äkkiä ohi,kävi miten kävi,tää on niin hurjan "pelottavaa"aikaa:rolleyes:

Piinailijoille toivottelen pitkää pinnaa,sitä tässä touhussa tarvitaan!

Mulla oli eilen ihan kamalat mahakivut,tai ei pelkästään maha,vaan puolet kropasta ihan tulessa.Koskaan en oo sellasia "kipu aaltoja" tuntenu:O Varmaan kroppa päätti työntää alkiot ulos ja koko kohdun samalla:kieh:

Kaikille mukavaa alkanutta viikkoa ja paljon plussatuuuuuuulia:whistle:
 
Peppi, onnea hirmuisesti testailuun!

Meg, en ole edes ihan joka päivä noita lämpöjä viitsinyt mittailla, mutta parina iltana on ollut 3-4 kymmenystä koholla eli n. 36,8 ja normaali lämpö 36,4. Jännittävä viikko tulossa, mä kyllä aion tehdä testin heti aprillipäivänä, en kestä tätä piinaa enää kauempaa :kieh: ... jos / kun nega napsahtaa, niin saapahan sitten heittää hetkeksi luget kaakkoon.
 
Negahan se oli. Yritin kyllä siihen 5 minuuttiin asti katsoa olisiko edes haamua tullut, mutta ainoastaan se kontrolli-viiva siinä oli. Potuttaa ja rankasti, mutta ei auta kuin päästä pettymyksestä taas yli. Toivottavasti teillä muille tulee parempia uutisia.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut negasta...
Itse pelkään samaa kovasti..
Meillä jäi pakkaseen vielä jotain, joten PAS olisi vielä mahdollinen, mutta sielläkin kaikki onnistumisprossat niin vähäiset.. miten sulatus.. ja siirto jne.. Onneks pääsis ainakin siitä piikittelystä.. ja rahaakin menisi vähemmän..
Minulla tänään dpo 10, hermot alkaa mennä tämän inhottavan progesteroni mössön kanssa.. toisaalta mitä sitä ei kestäisi!!!!
 
Peppi: :hug: Muille piinistelijöille plussaonnea, kyllähän jonkun on PAKKO plussata, mielellään mahd. monen.
ON: naikkarilla käytiin verikokeessa ja ultrassa. tänään aamulla oli ovistesti vielä negaa, mutta lääkäri oli sitä mieltä että tosi lähellä on, follikkeli oli mieheni mukaan 18*16mm (se on niin ihanan tarkkana aina, minä kun en ollenkaan näe sitä näyttöä) ja limakalvo lääkärin mukaan hyvä 12mm. Arveli että huomenna voisi jo olla plussaa, se tarkoittaisi siirtoa perjantaina. Keskiviikon plussa siirtoa lauantaina. Mut tällä viikolla hyvin todennäköisesti. Ja sit taas piinaillaan. Tosin mulla on jotenkin luovuttanut olo, en oikein usko että passista plussaa tulee. Tää on nyt mun neljäs pas-siirto. Vai viides - no en oo ihan varma mut yhtään plussaa tai edes haamua ei ole tullut. Lääkäri onneks väläytti vähän sitä kahdenkin siirtoa, mielummin otan alkio-poloisen kohtuuni kun että se yritetään pakastaa uudelleen ja sitten se urvahtaa. Katotaan.
 
Voimia peppi ja muutkin neganneet!

Kävin sitten apteekissa, ja ostin kolme testiä :) ihan varmuuden vuoksi... Menin sitten testaamaan jo melkein viikko sitten, eli pp7 ja negahan se oli (tietysti!). No se johti siihen etten uskalla enää testata ollenkaan, niin ihanaa ajatella, että saattaisi olla raskaana, en halua nähdä sitä negaa siinä testissä.. Mitään oireita ei ole enää suuntaan eikä toiseen.. Mutta jos huomenna uskaltaisi? Tai sitten keskiviikkona..
 
******************11- hoidot**********************
28.3.2011


Hopping................3.icsi............lyhyt...........maalisk.
Sintu74.................3.ivf.............................maalisk.
lapseton81.............1.ivf.............................maalisk.
AdAstra.................2. ivf/icsi…….................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas..................maalisk.
toivorikas-72..........4.icsi:n 2.pas............siirto 31.3.-1.4.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas.............maalis-huhtik.
Minä-85.................1.icsi...........................maalis-huhtik.
kn071....................1.ivf.............................vk 13
Joku_päivä.............3.ivf 1. pas...................vk13-14
Heidh..............3. icsi:n 2.pas.....................vk 13-14
myy75.....................2.ivf...........................vk 14-15
iinamiina................2.ivf............................vk 14
Hanskis..................2. ivf/icsi 1.pas.............vk 14
Neela Naranja........2. ivf............................vk 14
Minne....................1.ivf.............................vk15
Sirunen81..............1.ivf/icsi.......................huhtik.
chidi......................1.icsi............................huhtik.
Barbarella...............1.ivf............................huhtik.
SaaraX..................4. ivf 1.pas ...................huhtik.
nanniga..................2.ivf.............................huhtik.
Vanessa-80............1.ivf. 2pas....................huhtik.
AnnaD...................2.ivf 1.pas.....................huhtik.
Mansikkatyttö.........2.icsin 2.pas..................huhti-touko
Toivelintu.........1.ivf 1.pas..........................vko 16-17
Kaarne....................1.ivf 2.pas...................toukok.
Susirouva..............1. ivf.............................toukok.
Mequ....................1. ivf.............................toukok.
Talvitaika..............1.ivf..............................toukok.
Kevätkello..............1.ivf.............................toukok.
Milli81...................2. ivf 1.pas....................toukok.
syssy......................4.icsi..........................toukok.
Mörkötys.................2.ivf/icsi......................toukok.
Silmäterä................1.icsi...........................toukok.
Peppi1981............2. icsi 3. pas...................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi.......................kesäk.
MT79.....................2. icsi……….…..............syksy?
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.......................
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi..................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
Mollamaija82............2.ivf....
millis1981...............1.ivf 2.pas..
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................
Lo..........................5. icsi
UnelmaSirpaLeena...2.ivf?
Laurella.................
Syystoive..............

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Avolavapaku.........1. Icsi..............1..........12.........31.3. BuBU...................1.ivf.................1..........12.........31.3.
sydänveri78............1.IVF.............1..........11..........28.3
Pumppu.................1.ivf...............1..........11..........1.4.
Meg......................2.ivf...............1..........11..........1.4.
Miukumau..............2.icsi 1 pas.......1..........5...........6.4.
barbapörrö13.........3. ivf/icsi.........2...........4..........7.4
Lili_78....................4.icsi..............2...........3..........8.4
HalleB....................2.icsi..............1...........3..........8.4

****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaanlakka......2.ivf.................:heart:............kt...........14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
Jessie82.................1.ivf................:heart:............vt/75......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:.............kt..........14
 
Viimeksi muokattu:
Meg
Tais mulla sit toivo mennä tähänkin hoitoon :'( Aamulla heräsin ja ruskeeta näky pikkuhousun suojassa, näin aikaisin, mulla tänään pp11! Aina mulla on joskus pp14-pp16 alkanut vuoto. Tietty vielä ainakin illalla luget laitan kun ei ole kunnolla vuoto alkanut, esim pyyhkiessä ei ole vielä tullut mitään. Ei ole edes mitään menkka kipuja, niin yllätyksenä vuoto sitten alkanut.. Ei kait näin myöhäänkään kiinnittys vuotoa tulis??
 
Hei vaan kaikille! No niin, punktiosta selvitty. Pää oli ihanan sekava toimenpiteen ajan, eikä punktio sattunut yhtään.. :) saaliiksi saatiin 15 munasolua. keskiviikkona sit siirtoon, toivottavasti kaikki menis ok.

mukavaa päivää kaikille!
 
Meg: mulla alkoi viimeksi vuotelemaan su-iltana ja tuhrusi vaan, välillä punaista, välillä ruskeaa. Su oli silloin PP11. Kun testi näytti negaa vielä ti-aamuna PP13 niin jätin luget pois ja kunnon vuoto alkoi sitten torstaina. Mutta toisaalta kyllähän voi olla myös ns. valemenkat, mitkä oli mulla viimeks kun olin raskaana, ihan vastaavaa vuotoa oli silloin. Toivotaan sitä parempaa vaihtoehtoa sulle!
 
Meg
toivorikas-72: Juu, ajattelin seurata tilannetta ja luget vielä ainakin illalla laittaa, sit kun kunnolla vuotaa niin lopetan. Jännä kun ei ole mitään vihlomista, aina kun mulla menkat alkaa niin vasemmalla puolella juolimista kun endoa on siellä. Kylmä/kuuma olo kyllä on, lugeista johtuvaa ja aamulla lämmöt vielä korkealla..

MUOKS:Tarkistin, niin viime IVF alkoi myös menkat pp11, joten varmaan ihan turhaan käytän edes testejä! (PASseissa on alkanut menkat pp14-pp16)
 
Viimeksi muokattu:
Meg: :hug: Tuo on todella turhauttavaa, kun tietää jo ennen testejä mikä sieltä tulee ja vielä noin aikaisin. Toivon kuitenkin, että tuo olisi väärä hälyytys ja testi näyttäisi plussaa.

kn071: Onnea hyvästä saaliista. :)
 
Tein testin juuri äsken..ja plussahan sieltä pätkähti: / Tuntuu pahalta kertoa kun niin moni on saanut negan. Mutta en kyllä usko yhtään ennenkuin virallinen testi on tehty. Lisäksi pelkään ,että pissaan sekoittu lugea..voiko tämä vaikuttaa testiin..onko tietoa? Tästä se piina vasta alkaakin:O Keskiviikkona saan toivottavasti vahvistuksen..
 
Näin se vaan menee, hyvät ja huonot uutiset kulkevat käsi kädessä...Onneksi ollaan täällä toistemme tukena.
Peppi pahoittelut :hug:
Ja sydänveri hurjasti onnea!:flower:
Kn071 hyvä saalis sulla ollut!
Meg pidän vielä peukkuja viimeiseen asti!
Avolavapakukin ja 1nainen hyppäätte sitten plussajunaan loppuviikosta...

ON: nyt on sellainen olo, että mönkään menee tämäkin hoito. Oon sössinyt lääkkeiden kanssa. Pahuksen Cetrotide! Se on siis sellainen sekoitettava, vähän niin kuin pregnyl, eli sekoitetaan kuiva-aine ja liuotin. Pe- iltana liuokseen jäi hiutaleita, mitkä eivät sekoittuneet millään ja paketissa lukee, että ei saa käyttää mikäli lious on sameaa tai kokkareista. Otin sitten uuden pakkauksen ja se oli ok. No eilen liuos oli taas sameeta, ei ollut hiutaleita, muttei se kirkastakaan ollut vaikka kuinka sekoitin. Pistin sisään sitten vaan kun ei noita extra-pakkauksia enää tuhlattavaksi ole. Ei tehnyt mitään reaktiota iholle (niin kuin yleensä) joten mahtoiko sitä lääkeainetta nyt sitten yhtään imeytyä... Täksi illaksi on jäljellä yksi ainoa pakkaus, toivottavasti sen kanssa ei nyt tule ongelmia. Huomenna toka ultra ja selviää punktiopäivä, jollei munikset sitten ole jo karanneet...
 
Sydänveri78 ONNEA!!! :flower: Kyllä täällä jaksetaan iloita aina plussista, samoin kuin surra niitä negoja! Tosi kurjaa Peppi! :hug:
Lili_78 kiitti terkuista! =).
Kn071, hieno saalis, toivotaan, että saat suurperheen tuosta satsista kokoon!
Meg, voi, toivottavasti tuo on jotain muuta. Oletko testannut? Olet kuitenkin jo noin pitkällä.. Sinuna käyttäisin Luget loppuun asti ohjeiden mukaan. Jos tuhrun syy onkin jokin muu ja kohdussa on alkio, saattaa se tarvita tuota Lugetukea.
AdAstra, tuo onkin täysin uusi lääketuttavuus. Käytin itse myös tuollaisia sekoitettavia viimeksi ja aika säätämistähän se niiden kanssa on. Toivottavasti sitä lääkeainetta kuitenkin on päässyt kehoosi riittävä määrä ja loput jäljellä olevista pistoksista ovat hyvälaatuisia. Sinuna ottaisin yhteyttä lääkkeen valmistavaan yhtiöön ja ilmoittaisin, että noin pienessä erässä on ollut kaksi virheellistä lääkettä. Tämä siksi, että lääketehdas saa raportoitua asian eteenpäin ja pystyy kehittämään tuotteestaan entistä laadukkaampaa. Se ei suoranaisesti sinua auta, mutta tulevia käyttäjiä ainakin. =)
 
Minut voi poistaa tuolta listalta, tälle vuotta emme hoitoihin pääse. Lääkärin mielipide oli, että elokuun alusta ilmoittautua IVF-jonoon eli hyvinkin ens vuoden puolelle menee.

Olen parin viikon sisällä juossut kolmeen kertaan varhaisultrassa, koska lääkärit eivät ole olleet täysin varmoja raskauden tilasta. Oikeassa paikassa oli ja tänään viimein tuli lopullinen tuomio: keskeytynyt keskenmeno, ilmeisesti keskeytynyt viikolla 6.
Seuraavana ohjelmassa lääkkeellinen tyhjennys...

Tsemppiä teille muille jatkoon! :heart:
 
kiitos kaikille :) minäkin käsitin, et tuo 15 on ihan hyvä saalis? voi että jännittää keskiviikko, nyt tarvii onnea matkaan!
lugesteronhan alotettaa sillon siirto päivänä, kuin pitkälle se jatkuu? mää tilasin ny niitä 3 pakettia meidän apteekkiin..
 
Joku_päivä se lääke on vastaava kuin Orgalutran, toimii siis jarruna. Orgalutranistahan sain tosi kovia sivuoireita ja hoitava lääkäri teki siitä ilmoituksen Lääkelaitokselle. Jos vielä tähän rumbaan joudun/lähden, niin pitkällä kaavalla sitten ehkä, kun tuntuu aina näiden lääkkeiden kanssa tulevan jotain sählinkiä.
Unelmasirpaleena pahoittelut!
Jatoivorikkaalle unohdin viimeksi toivottaa tsemppiä tulevaan siirtoon!
 
kn071: Minulle on aina sanottu OYS:ssa, että Luget aloitetaan vasta seuraavana päivänä siirrosta. En tiedä sitten onko tuoresiirron kohdalla tuota muutettu, mutta ainakin viime syksynä mentiin tuon mukaan ja nyt PAS:ssa. Minun kohdalla tuoresiirrossa sitä käytetään 3 kapselia kaksi kertaa vuorokaudessa. Kuuri kestää sen reilu kaksi viikkoa ja jos kaikki käyttää, niin kuin pitäis käyttää, niin pakkauksia menee 4, yhdessä pakkauksessa on 30 kapselia. Minulla on noita on jonkin verran jäänyt, kun olen lopettanut päivää paria aikaisemmin niiden käytön, koska vuotoa on ollut ja testi näyttänyt negaa. Tietysti suositellaan, että koko kuuri käytetään, mutta mie olen itse kokenut sen turhaksi, kun toivoa ei enää ole.

Sydänveri: Onneksi olkoon! :) :flower:

Toivorikas: Tsemppiä siirtoon. Toivottavasti tämä on se kerta, kun onnistaa. :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä