11-hoidot

HalleBkiitos vastauksesta. Taitaapa olla eka kerta elämän aikana kun tosiaan toivon, että menkat tulisivat jo! Pistokset alkaisivat ke 30.3 ja samalla kontrolli-uä, jossa katsotaan ovatko munasarjat lepotilassa. Onneksi on siis vielä tämä viikko aikaa odotella.. Hurjasti onnea ja voimia Sinulle huomiseen punktioon ! Tule kertomaan kuulumisia, kun olet toipunut.

MiukuMau ja 1Nainen paljon tarrasukkia kyytiläisille ja voimia piinailuun!
 
ON: Onko kenelläkään tullut Lugesta niin kova paha olo, että se vaivaisi koko aamun ja siihen välillä auttaa vain syöminen tai mehun juominen? Siis vaikka ottaa lääkkeen alakautta. Minulla on ollut jonkin verran jo viikonloppuna paha olo, mutta vasta eilen illalla se iski kunnolla ja vaivasi koko aamun. Ei tehnyt yhtään mieli kahvia, eikä kyllä väsyttänytkään, vaikka kahvia en juonut koko aamuna. Yleensä aamulla, jos jätän kahvin juomatta, olen ihan poikki. Miehen työpaikalla on jotakin vatsatautia liikkeellä ja nyt mietin, että voiko se sitten olla sitä, vaikkei kuumetta ole. Olo on muutenkin ihan kuin jyrän alle jääneellä ja eilisilta meni ihan pipariksi, kun nuokuin koko illan. Lämpöä oli 37 paikkeilla, mutta sitten en siitä on vähän laskenut. Pelkään, että kuvittelen nämä oireet mahdollisiksi raskausoireiksi, vaikkei niitä vielä viikkoon pitäisi tulla ja petyn sitten tämän viikon aikana tai viimeistään viikon päästä, kun raskaus ei ole alkanutkaan. Nyt olo on ihan vähän parempi, mutta töissä sitten iski päänsärky ja väsymys.

Tsemppiä muille piinailijoille, hoidossa oleville ja sitä odottaville. Toivottavasti plussapino taas kasvaa kohta, vaikka omalta osalta sitä en enää uskalla toivoa. Välillä olen ollut aika toiveikas, mutta sitten iskee pelko pettymyksestä ja vuodosta. Pelottaa, että huomenna tai viimeistään loppuviikosta erittäin tuttu tuhru tulee ja saan heittaa toivon romukoppaan. Odottelen menkkajuolimista koko ajan ja reakoin kaikkeen tuntemukseen mitä alavatsassa tuntuu.
 
Viimeksi muokattu:
Peppi ja sydänveri, mulla on vähän sekaisin noita teidän oireitanne. Eli välillä tuntuu, että pitäis syödä aivan koko ajan ja kaikkea tekee mieli. Mutta sitten esim. kahvin suhteen on mennyt ihmeellisen helpolla, olen nimittäin tarkoituksella yrittänyt vähentää siirron jälkeen kahvin juotiin pariin kuppiin ja ennen tuo olisi ollut ihan tuskaisaa, mutta nyt ei edes kahvia tee mieli kuin ehkä vasta illalla kotiin tullessa.
Myös melko uupunut olen koko ajan, iltaisin uni tulee väkisin silmäkulmaan jo tuntia normaalia aikaisemmin.
Kovin paljon en ole uskaltanut ajatella, että olisko nämä jotain merkkejä positiivisista tuloksista, koska tuntuisi niin lottovoitolta ensimmäisestä ivf:stä jo tärpätä.
 
Täälläkin samoja oireita, kuin muilla piinailijoilla, eli väsymys, kahvi ei maistu ja vähän paha olokin, ja heikottaa.. Olen kyllä pistänyt oireeni noiden lugejen piikkiin. Vaikka tietysti toivon, että olisivat raskausoireita.
Alavatsa on myös hieman kipeä, menkkakivut mulla tuntuu aina munasarjoissa, tämä kipu on alempana. Olen välillä tässä pelännytkin, että alkio on kiinnittynyt väärään paikkaan, mutta kait siitä olisi kovemmat kivut, eli toivottavasti on kiinnittymiskipuja!?

Tietäisikö joku, mitä tarkoittaa top-alkio, kun sanoivat sellaisen siirtäneensä?
Kun mun käsityksen mukaan kaikki (7kpl) olivat 4-soluisia, mutta eivät kaikki kuitenkaan top-luokkaa?
 
1nainen onnea kyytiläisten johdosta!:flower:

Minne kiitos tsempeistä! Hyvä, et sillä vuodon alkamisella ei oo viel kauheen kiire:)

Peppi, Pumppu ja avolavapaku lupaavia oireita! Toivottavasti ovat sitä itseään:heart:

on: Punktiosta palattu kotiin ja onneksi mies kerkesi ennen lähtöää tuoda minut, ettei tarvinnut ystävää vaivata. Kanyylin laitto onnistui vasta kolmannella kerralla, kun lääkäri laittoi. Punktiossa neula sattui välillä inhottavasti, mutta sain heti lisää kipulääkettä. Todella tyytyväinen olen saaliiseen. Kahdeksan imettiin ja 6 solua löytyi!! Kaikille tehdään ICSI. Nyt tuntuu menkkakipua ja kävely on vaikeaa. Jännityksellä odottelen huomista soittoa hedelmöittymisistä..:eek:

Mites Lili?
 
Avolavapaku mä olen ymmärtänyt sen niin, että top-alkiossa ne solut ovat jakautuneet siististi ja säännönmukaisesti eli ovat samankokoisia.
HalleB hieno saalis sulla ja eiköhän ne hedelmöity!
Piinailijat: oireet kuulostavat juuri siltä itseltään, ensi viikolle luvassa plussia siis!
).( päänsärky alkoi eli jotain hormoonitasapainossa taas tapahtuu...
 
Hellurei,
terkut punktiosta... Oli aika kivulias, mut nyt alkaa jo helpottaa onneksi.
Hei, Halle, hieno saalis!!!!! =) Wow, onnea!!! Ihan varmasti hedelmöittyvät, ja kaikki menee hienosti :)

Meillä saalis oli vain 4 solua, mikä oli tosi suuri pettymys. Meillä yleensä puolet on hedelmöittyny, ja niistä taas puolet jakaantunut, eli pitää olla iloinen, jos yksi alkio edes saatais :|
Pelottaa se huominen soitto ihan hirveesti :eek:
Yritän viettää tän päivän pohtimatta tätä liikaa, huomenna sitten vasta murehdin jos aihetta on. Neljä on parempi kuin nolla, ei tässä muuta voi toistaiseksi ajatella...

Aurinkoista kevätpäivää kaikille!! :cool:
 
Viimeksi muokattu:
HalleB: Hieno saalis. :)

ON: Taitaa taas käydä samalla tavalla kuin ennenkin. Aamulla oli jonkin aikaa menkkajuilimista alavatsassa, mutta ajattelin sitten, että niin kauan toivoa ku ei vuoda. Sitten se toivokin taisi mennä, koska päivällä alkoi jonkinlainen vuoto, ei pelkkää tuhrua. Tulee siis muutenkin kuin vain pyyhkiessä ja kokoajan pelkään, että se voimistuu. Alavatsassa ei nyt tunnut sitä juilimista ja välillä tuntuu, että olisi turvoksissa, mutta en uskalla enää ajatella, että siellä mitään elämää olisi. Masentaa ja tuntuu, että turhaa edes toivoa lasta, kun ei edes hoidot auta. En enää yhtään ihmettele miksi jotkut jättävät hoidot kahden IVF/ICSI:n jälkeen, koska on tää rankkaa pettyä kerta toisen jälkeen. :'(
 
Moi!

Ketjuun ilmoittautuu uusi hoidokki. Olemme mieheni kanssa toivoneet lasta kesäkuusta 2009 asti eli lähemmäs kaksi vuotta. Ensi kesänä mittariin tulee meille molemmille 30 vuotta. Aikamoinen rajapyykki(Ja minä kun joskus kuvittelin, että lapsia olisi tuohon ikään mennessä jo tullut).

Lähdimme tutkimuksiin vajaa vuosi sitten. Ensimmäinen miehen simppatesti oli masentavaa luettavaa. A-siittiöitä oli 0% ja B-siittiöitä 8%. Loput olivat C:tä ja D:tä. Eli tietenkin kuvittelimme syyn siis löytyneen. Terveyskeskuksen lääkäri laittoi meidät lähetteellä "toivottomina" tapauksina keskussairaalaan odottelemaan ja mainitsi jo tuossa vaiheessa, että koeputkeen tai että onhan niitä lahjoitussimppojakin olemassa...

Odottelimme puolisen vuotta pääsyä keskussairaalaan hoitoihin. Mies antoi uuden simmpanäytteen. Yllätys olikin suuri, koska miehen tulos oli parantunut huimasti. A:ta oli edelleen 0% ja B:tä 73%. LÄäkäri sanoi, että kyllä tuollaisella simppamäärillä ja liikkuvuudella pitäisi tulla raskaaksi. Tietenkin olimme helpottuneita, mutta toisaalta epätietoisuus jatkui. Kummankaan verikokeesta ei löytynyt mitään. Eli ensimmäinen simppatesti oli virheellinen/johtui jostakin selittämättömästä syystä. Lääkäri ehdotti meille inseminaatioita ja niitä tehtiinkin kolme kappaletta, viimeisin helmikuussa. Lääkärit kehuivat kilvan, miten hieno kohdun limakalvoni on ja miten hyvin reagoin clomifeneihin. Myös miehen siemennestetulokset olivat OK. Siltikään raskautta ei tullut. :(

Nyt olemme menossa yksityiselle lääkäriasemalle IVF:ään/Icsiin huhtikuussa. Minun pitäisi aloittaa pistelyt noin kuun vaihteessa, riippuen siitä, milloin kuukautiseni alkavat. Hieman pelottaa, koska lääkäri sanoi, että minulla on hyperstimulaation riski. Luuli, että olin tässäkin kierrossa käyttänyt jotakin hormonia, vaikka en ole. Lisämurhetta tuo se, että todennäköisesti siirto pitää tehdä pihtejä avuksi käyttäen. Eli lääkäri ottaa pihdeillä kohdunsuusta kiinni. Se puolestaan lisää riskiä supisteluun, mikä ei ole hoidon kannalta hyvästä. Oli myös hieman piinaavaa löytää kaikki hoidossa tarvittavat lääkkeet, mutta lopulta sekin onnistui...Eli nyt pitää vaan jännitellä ja odotella menkkoja alkavaksi, jotta voin aloittaa ne pistelyt. Onnea kaikille hoitoihin!

Sirunen81.......................................... 1. IVF/ICSI..............huhtikuu 2011
 
Hei!

HalleB Ihanaa, että punktiossa oli noin hieno saalis, onnea! Nyt varpaatkin pystyyn, että kaikki 6 munasolua hedelmöittyvät ja jakautuvat hyvin!

Lili_78 Toivottavasti tällä kertaa kaikki 4 munasolua hedelmöittyvät ja jakautuvat hyvin!

Peppi1981 Voimia Sinulle piinailuun, toivottavasti vuoto olisi vain ohimenevää ja hoito olisi tuottanut toivotun tuloksen!

Sirunen81 Tervetuloa mukaan!
 
Kiitti tännekkin puolelle kaikille ketkä vastaili =)

Lugeista: En ainakaan muista , että mulla niistä mitään pahaa oloa olisi tullut ? Ja tosta nälän tunteesta hmmm mä oikeutan itseni hoitojen aikana syömään kaikkia herkkuja, et mun ei ehdi nälkä tulla :p


Tänään oli taas ultra ja selvis, että se mikä siellä munasarjassa on ei ole kystä vaan kiinnikkeitä 17v vanhasta leikkaukseta, mutta ei edelleenkään haittaa punktiota. Särkylääkettä oon kyllä vedellyt ja en edes vielä halunnut kysellä mitä noille kiinnikkeille tehdään katellaan nyt tää ivf ensi alta pois.

Munasoluja oli kasvamassa yhteensä 18 osa oli pieniä ,mutta n10 oli ainakin hyvän kokoisia. Pe taas uus ultra ja sit päätetään punktio päivä, mutta maanantai se taitaa olla huii alkaa jännittää.
Kolme kertaa tule tällä viikolla käytyä lääkärissä aikamoista työvuorojen sumpalusta ja miinustakin tulee kivasti Ja ens viikolla sit se punktio en tiedä saanko sen palkallisena sairaslomana vai en ?
Edellisessä työpaikassa sain palkan s-päivistä.

KYSYMYS: Kauanko blastokystiä viljellään ennenku siis siirretään ? Siis et niistä tulee noita blastokystia punktio---> koska siirto ?

T;Leppis
 
******************11- hoidot**********************
24.3.2011


Hopping................3.icsi............lyhyt. ..........maalisk.
Sintu74.................3.ivf...............................maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................vk 12
lapseton81.............1.ivf...............................maalisk.
HalleB...................2. icsi...............................maalisk.
AdAstra.................2. ivf/icsi……...................maalisk.
Lili_78....................4.icsi..............................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas....................maalisk.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............maalis-huhtik.
Minä-85.................1.icsi.............................maalis-huhtik.
kn071....................1.ivf................................vk 13
Joku_päivä.............3.ivf 1. pas.....................vk13-14
Heidh..............3. icsi:n 2.pas......................vk 13-14
myy75.....................2.ivf..............................vk 14-15
iinamiina................2.ivf................................vk 14
Hanskis..................2. ivf/icsi 1.pas................vk 14
Neela Naranja........2. ivf...............................vk 14
Minne....................1.ivf................................vk15
Sirunen81..............1.ivf/icsi...........................huhtik.
chidi......................1.icsi................................huhtik.
Barbarella...............1.ivf................................huhtik.
SaaraX..................4. ivf 1.pas ......................huhtik.
nanniga..................2.ivf................................huhtik.
Vanessa-80............1.ivf. 2pas.......................huhtik.
AnnaD...................2.ivf 1.pas.......................huhtik.
toivorikas-72..........4.icsi:n 2.pas...................huhtik.
Mansikkatyttö.........2.icsin 2.pas....................huhti-touko
Toivelintu.........1.ivf 1.pas...........................vko 16-17
Kaarne....................1.ivf 2.pas.....................toukok.
Susirouva..............1. ivf...............................toukok.
Mequ....................1. ivf................................toukok.
Talvitaika..............1.ivf................................toukok.
Kevätkello..............1.ivf...............................toukok.
Milli81...................2. ivf 1.pas......................toukok.
syssy......................4.icsi.............................toukok. Mörkötys.................2.ivf/icsi........................toukok.
Silmäterä................1.icsi.............................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi..........................kesäk. MT79.....................2. icsi……….…..................syksy?
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.......................
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi..................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
Mollamaija82............2.ivf....
millis1981...............1.ivf 2.pas..
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................
Lo..........................5. icsi
UnelmaSirpaLeena...2.ivf?
Laurella.................
Syystoive..............

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Peppi1981............2. icsi 2. pas..2.............10..........29.3.
Avolavapaku.........1. Icsi..........1...............8...........31.3. BuBU...................1.ivf.............1...............8...........31.3.
sydänveri78............1.IVF.........1...............7............1.4.
Pumppu.................1.ivf...........1...............7............1.4.
Meg......................2.ivf............1...............7............1.4.
Miukumau.............2.icsi 1 pas..1..............2.............6.4.



****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaanlakka......2.ivf.................:heart:............kt...........14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
Jessie82.................1.ivf................:heart:............vt/75......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:.............kt..........14
 
Viimeksi muokattu:
Hei, mut voisi napata tältä erää pois listaa pidentämästä. Mulla todettiin keliakia, ja tehtiin miehen kanssa periaatepäätös odottaa suosiolla syksyyn ennen PASin yrittämistä. Antaa kropan toipua ja jospa painoakin saisi samalla oikealla ruokavaliolla alas, turha alkioita on kiireessä alkaa tuhlaamaan ja saadaanpa viettää kesää rauhassa. Meillä alkoikin siis jo kesäloma, heh. :)

Käyn täällä kyllä lähes joka päivä lukemassa ja elämässä hengessä mukana, voimia kaikille ja toivotaan oikein plussaista kevättä! :heart:
 
Huomenta!!!
Mitäs Hallelle kuuluu???
Odotan, ja toivon, että sulla on parempia uutisia kuin mulla, me saatiin vain yksi solu hedelmöittymään :( Nyt sitten huomiseen asti jännitetään, jaksaako eteenpäin... Harmittaa ihan hirveesti tää huono tulos. Aika pitkä päivä tästäkin nyt sit tulee... huokaus.

Odotan siis iloisempia uutisia Hallen suunnalta =) ja muillekin leppoisaa päivää...!!

Ja NormaJeanelle piti jo aiemmin sanomani, että juu ei suotta kannata kadehtia mun asennetta, kun sehän on vasta suunnitelmissa :LOL: Voi olla, että käy niinku aiemminkin, että kaikki aikomukset pysyä coolina kaatuu, ja taas kyttään jokaista tuntemusta hullun lailla ;)
Mutta ihan sama, kunhan nyt vaan pääsisi piinailemaan... ei väliä, miten hulluksi tuun taas, kunhan vaan sinne asti pääsisi :)
 
Peppi, toivotaan että vuoto on jotain muuta kuin sitä itseään :hug:

ON: Kyllä nämä piinapäivät on yhtä piinaa, sydän hyppää joka kerta kurkkuun jos mahaan vähänkin juilasee. Eilen illalla oli jonkin verran mekkamaista kipua vatsassa, joten meinasi jo epätoivo iskeä ja tänäänkin on tuntemuksia vatsassa ollut, mutta tuntemukset on nyt enemmän tuolla vatsan sivuilla. No vaikka tässä kuinka yrittääkin toiveikkaana olla, niin onhan se jo tilastolllisestikin todennäköistä että tämä meidän eka IVF ei onnistu...:(
 
Kiitos kommenteistanne!:) Kuudesta munasolusta kolme oli hedelmöittynyt! Voi kumpa päästäis huomenna siirtoon! Jännittää ihan kamalasti..

Tervetuloa Sirunen:flower:

Lili voi kamala miten jänskä tilanne sulla! Pidän peukkuja, et sissi siellä alkaa jakautua!:heart:

LadyGigi:hug: hyvää kesälomaa!

Piinailijoille tsemppiä! Toivotaan Peppi, et vuoto on vaaratonta:)
 
Hienoa Halle ja Lili! Kyllä se yksikin riittää! Toivottavasti pääsette molemmat siirtoon.
Lady Gigi mun yhdellä kaverilla on kanssa keliakia ja heillä ollut myös vaikeuksia lapsensaannissa, nyt ovat onnistuneet kuitenkin kaksi lasta saamaan (en tiedä onko hoidoilla tai luomusti).Nauti tauosta!
Tervetuloa Sirunen ja piinistelijöille edelleen hyviä hermoja toivottelen!
ON: ultrassa käyty, kahdeksan potentiaalista siellä olisi tulossa, loput pienempiä.
 
Hei!

HalleB ja Lili_78 Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että pääsette huomenna hakemaan kyytiläiset mukaan !

Lady_Gigi Hyvä, että keliakia todettiin, se on voinut olla myös yksi este raskautumiselle.
Oikein mukavaa ja rentouttavaa kevättä ja kesää!

Voimia kaikille piinailijoille !

ON: menkat alkoivat onneksi tänään, joten ensi viikolla pääsen 0-ultraan. Vähän jo huolestuttaa, miten piikittelyillä saadaan munasoluja kehittymään, kun minulla on oikea munasarja lapsettomuus- tutkimusten yhteydessä tehtyjen uä-tutkimusten perusteella näyttänyt olevan lepotilassa eli siellä ei
enää näyttäisi olevan munarakkula-aiheita jäljellä. Täytyy toivoa, että vasemmalle tulee sitten edes muutama solu.
 
Hei vaan kaikille taas! Nyt on kyllä niin sellanen tunne että ei nyt ole tainnut tällä ekalla yrittämällä tärpätä..En tiedä mikä siinä on, mutta alusta asti oon "tienny" että eka hoito ei onnistu. Vaikea keskittyä muuhun kun on koko ajan mielessä tämä juttu ja surullinen olo tulee jo valmiiksi kun arvaa mikä on tulos..Olisi uskomatonta jos olisin väärässä:rolleyes:.Vielä kolme päivää ja sitten pääsee piinasta. Oireita ei ole oikein mitään, väsymystä ja lievää rintojen arkuutta. Sen olen itselleni luvannut että yhtään ennemmin en testaile=) Jaksamista piinailijoille!
 
Sydänveri: Toivotaan silti parasta eli plussaa!

Minne: Eiköhän se toinen puoli kompensoi tilannetta. Toivottavasti ainakin! Ja se vanha viisaushan pätee: tarvitaan vain yksi.

AdAstra: Hyvältä vaikuttaa!

HalleB: Onnea huomiselle!

Pumppu: Toivotaan että vihlaisut on vaan pikkuisen sisustuspuuhia!

Lili: Voi kun teidän sissi nyt jakautuisi ja pääsisitte siirtoon!

LadyGigi: Rentouttavaa kesälomaa!

Leppis: Onneksi kiinnikkeet ei haittaa punktiota! Solumäärä vaikuttaa lupaavalta!

Sirunen81: Tervetuloa mukaan!

Peppi: Pidän peukkuja että kaikki olis vielä ok!

Tsemppiä vielä tasapuolisesti kaikille muillekin siskoille täällä! Tämä on kyllä niin tärkeä vertaistukipaikka, kiitos siitä! :heart:

ON: Mulla alkoi piikitykset eilen.
 
NormaJeane Kyselit tuolla aikaisemmin tuiosta oviksesta hoidon jälkeen. Mulla tuli molempien hoitojen jälkeen ovis vasta kp 22. Ja silloinkaan en sitä tikkuun saanut, haalea viiva kylläkin mutta ei selkeä plussa. Mulla onneks kroppa kertoo vahvasti milloin ovis on. Seuraavat kierrot on sitten olleet normaalit.
 

Yhteistyössä