11-hoidot

Moi NormaJeane! Kiva kuulla sustakin :)
Mulla on ollut aina hoitojen (tähän asti 3 ICSIä) jälkeen ihan normaali kierto. Eli 28-30pv, eli kierron 14.-16. päivänä oon aina bongannu oviksen. Oon käyttäny vaan CB:n digitaalisia testejä, eli ei ole ollut epäselvyyttä siitä. Itse asiassa hoitokiertokin mulla on aina samanpituinen ku normikierto, kun mul on - tähän asti, nyt menee pidempään - ollut aina melko lyhyet pistelyt, mut sit taas vastaavasti luget on loppukierrosta venyttäneet menkkojen alkua.

Päänsärkyä ei ole ollut hoitojen jälkeen, pistelyiden aikaan kevyesti kyllä. Oon muuten päättäny, että nyt loppu kaikkien oireiden tarkkailu ihan ylipäätään, siis varsinkin piinapäivien aikaan, jos sinne asti päästään. Sama fiilis, että ois ihanaa elää vaan normaalisti, ilman kaikkia kolotuksia...!!! Mutta tosiaan jos niitä tulee, niin aion olla huomaamatta, ei jaksa enää uhrata energiaa oireiden tarkkailuun tän 2,5 vuoden, neljän hoidon, plus inssien ym. yrittämisen jälkeen... Huh, mut toi oli siis kyllä pikkasen asian vierestä, tuli vaan mieleen :LOL:

Ai niin, ja kovasti tervetuloa kaikille uusille!!! Toivotaan, että kukaan meistä ei jää tänne liian pitkäksi aikaa pyörimään :)
 
Norma Jeane mulla kanssa ollut ihan normikierto hoidon jälkeen. Päänsärystä olen kärsinyt siitä lähtien, kun hoidot aloitettiin. Aikoinaan pillereitä syödessä kärsin jatkuvista migreeneistä, jotka jäivät samantien pillereiden lopettamisen jälkeen. Seurasi pari päänsärytöntä vuotta, mutta heti ekasta ovulaation induktiosta lähtien on päänsärky ollut mukana kuvioissa ja myös hoidon jälkeen. Lääkärille siitä puhuin, käski vaan ottaa tarpeeksi troppia. Mun kroppa (pää) ei ilmeisesti vaan tykkää, että hormonitasapainoa muutetaan.
 
Viimeksi muokattu:
Moi :wave: tervetuloa uudet ja vanhat! Ikäviä tarinoita on lapsettomuuden takana, mutta ei anneta periksi !
AdAstra: minulla sama juttu, migreeni on ollut seuranani viime kuukaudet ja lisäksi akne on ihan kaikkialla päänahasta lähtien :LOL:

Omaa napaa: hoito siirtyi sitten apteekin päätöksellä huhtikuulle, merimonot kun menevät vanhaksi jo kesäkuussa. Aivotoiminta on hormonipöllyissä jo sen verran yksinkertaista, että aloitin vaan nyt sitten ne merimonot ja käyn pas-siirrossa huhtikuussa ja jään sitten odottelemaan viimeistä hoitoamme..
 
Kiitos vastauksista Lili_78 ja AdAstra. =) Toivottavasti täälläkään kierto ei olis karannut kovasti omille urilleen.

Lili_78
, mullakin on ollut noi CB:n digitaaliset käytössä. Yleensä niillä homma toimii, mutta nyt ei näy eikä kuulu mitään. No, ehkä tässä kuussa ovis on vaan kadoksissa syystä tai toisesta. Ihailen todella sinun asennettasi kaikkien kolotusten suhteen! Täytyypä yrittää seurata esimerkkiä ja keskittyä ihan kaikkeen muuhun kuin oman olonsa tarkkailuun. :)

AdAstra, Mansikkatyttö ja muut migreenistä kärsivät; ihan lohdullista, vaikkakin ikävää, että on muitakin päänsäryistä kovasti kärsiviä. Mulla on kanssa hormonaalinen migreeni ja aika paljon on ollut vaikeuksia sen suhteen näiden hoitojen aikana ja niiden välissä. Jotenkin tuon t odellisenhoitojakson ajan vielä ymmärrän, mutta en olis uskonut että paha migreenijakso jatkuu näin pitkään. Eipä taida lääkäreilläkään tähän vaivaan oikein keinoja olla. Ja oman kokemukseni mukaan ihan kaikki lääkärit eivät myöskään ota asiaa täysin tosissaan. Joskus myös olen kokenut näistä samoista syistä hieman hankalaksi tuon lääkitysasian hoidon eri vaiheissa; mitä lääkettä millonkin uskaltaa ottaa. Saahan noita nappeja, sumuja ja pistoksia ladata itseensä aikalailla ilman täsmä- ja särkylääkkeitäkin. Mutta toisaalta toimintakykyäkään ei ole varaa moneksi päiväksi päänsä takia menettää. No, onneksi tähän ei kuole, vaan paljon pahemminkin voisi olla.

Kyllä täällä on vahvoja naisia; paljon kovia vastoinkäymisiä ja tarinoita takana. Monilla tie on myös ollut kovin pitkä. Uskotaan Mansikkatyttö, että nyt on vihdoinkin teidän vuoronne, eikä sitä viimeistä enää tarvita. Voimia ja onnistumisenuskoa myös kaikille meille muille!
 
Hei kaikille taustalta! Onnea plussanneille ja tsemppiä huonoja tuloksia saaneille. Tervetuloa uudet, mukaan mahtuu!

ON: Minun aina niin säännölliset kuukautiseni päättivät jäädä sitten tulematta, juuri kun odotan PASiin pääsyä, eikä plussasta ole tietoakaan. Kiertopäivä taitaa olla nyt jossain 40:ssä ja ottaa päähän. Kun kerrankin olisi mahdollisuus päästä "helppoon" hoitoon ensimmäistä kertaa elämässään, niin sitten kroppa kenkkuilee ja aikataulu venyy ja paukkuu. Murr! Ultrassa perjantaina näkyi upea limakalvo ja pieni munarakkula. Lääkäri epäili, että on vaan kierto myöhästynyt. Lääkkeitä tähänkin vaivaan sitten taas (tosi luomua joo) ja haaveen siirto 12 päivää eteenpäin, jolloin odotetaan seuraavan kierron alkua... Eli meidän PAS siirtyy arviolta viikolle 15/16, jos toi kierto nyt taas tasoittuu.... puuh! Kiitos, että "kuuntelitte".
 
Mulla on myös tullut hormoonihoidoista migreeniä, kärsin siitä kyllä tavallisestikin mutta munkaan kroppa ei oikein tykkää pään osalta muutoksista.

Punktion jälkeen on kierrot olleet aina vähän pidempiä kuin normaalisti mutta tasoittuneet kyllä.

Ensimmäinen punktio (joskus vuonna 06 ehkäpä) oli äärettömän kivulias, seuraava oli helpompi mutta silloin olin aivan mielettömän kipeä irroituspiikin jälkeen. Nyt kolmannessa ei ollut mitään irroituspiikin jälkeen, ei tarvinnut kantaa osastolle mutta punktion jälkeen olin mielettömän kipeänä. Joka tapauksessa, aikamoinen hoitohan se on!
 
Tervetuloa uusille!

Neela N. Kiitos kun vastailit: tosi ikävää, että sulla se on noin pahana. On tää hankala tauti! Itse en oikein edes aina ymmärrä, miten tämä vaikuttaa, mutta ei se mitään helpommaksi tee. Kirjoittelin tuohon toiseenkin ketjuun, jos joku muukin osaisi lisää vastailla...

Voimia kaikille taas uuteen viikkoon ja tuleviin koettelemuksiin! :flower:
 
******************11- hoidot**********************
23.3.2011


Hopping................3.icsi............lyhyt. ..........maalisk.
Sintu74.................3.ivf...............................maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................vk 12
lapseton81.............1.ivf...............................maalisk.
HalleB...................2. icsi...............................maalisk.
AdAstra.................2. ivf/icsi……...................maalisk.
Lili_78....................4.icsi..............................maalisk.
Michele..................3.icsi 1. pas....................maalisk.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............maalis-huhtik.
Minä-85.................1.icsi.............................maalis-huhtik.
kn071....................1.ivf................................vk 13
Joku_päivä.............3.ivf 1. pas.....................vk13-14
Heidh..............3. icsi:n 2.pas......................vk 13-14
myy75.....................2.ivf..............................vk 14-15
iinamiina................2.ivf................................vk 14
Hanskis..................2. ivf/icsi 1.pas................vk 14
Neela Naranja........2. ivf...............................vk 14
Minne....................1.ivf................................vk15
Sirunen81..............1.ivf/icsi...........................huhtik.
chidi......................1.icsi................................huhtik.
Barbarella...............1.ivf................................huhtik.
SaaraX..................4. ivf 1.pas ......................huhtik.
nanniga..................2.ivf................................huhtik.
Vanessa-80............1.ivf. 2pas.......................huhtik.
AnnaD...................2.ivf 1.pas.......................huhtik.
toivorikas-72..........4.icsi:n 2.pas...................huhtik.
Mansikkatyttö.........2.icsin 2.pas....................huhti-touko
Toivelintu.........1.ivf 1.pas...........................vko 16-17
Kaarne....................1.ivf 2.pas.....................toukok.
Susirouva..............1. ivf...............................toukok.
Mequ....................1. ivf................................toukok.
Talvitaika..............1.ivf................................toukok.
Kevätkello..............1.ivf...............................toukok.
Milli81...................2. ivf 1.pas......................toukok.
syssy......................4.icsi.............................toukok. Mörkötys.................2.ivf/icsi........................toukok.
Silmäterä................1.icsi.............................toukok.
iloksi......................1.ivf/icsi..........................kesäk. MT79.....................2. icsi……….…..................syksy?
tipetsu...................1.ivf.........................
Janttu-85...............3. ivf/icsi……............
sarina13................2. ivf.........................
nainen83................4.ivf.......................
-Nella.....................1.ivf 1.pas.............
kolmisin..................4. icsi..................
fiia 69.....................3.ivf 2.pas ?
NormaJeane............1. ivf 1.pas
Mollamaija82............2.ivf....
millis1981...............1.ivf 2.pas..
Lady_Gigi................3. icsi 1.pas
futuremami.............3.icsi.......
batinka ................
Rebec....................
Lo..........................5. icsi
UnelmaSirpaLeena...2.ivf?
Laurella.................
Syystoive..............

*****************Piinailijat************ ********

Nimimerkki...........hoito.…............alkiot...........PP.......testipv

Peppi1981............2. icsi 2. pas..2.............9...........29.3.
Avolavapaku.........1. Icsi..........1...............7...........31.3. BuBU...................1.ivf.............1...............7...........31.3.
sydänveri78............1.IVF.........1...............6............1.4.
Pumppu.................1.ivf...........1...............6............1.4.
Meg......................2.ivf............1...............6............1.4.
Miukumau.............2.icsi 1 pas..1..............1.............6.4.



****************:heart:plussanneet:heart:*********************

Nimimerkki...............hoito...........alkiot.........testi...........PP

Smirg..................1.ivf 1.pas...........:heart:...........vt/130.......13
Mizze77..............1.ivf...................:heart:. .........vt/194.......12
kaz......................luomu................:heart:...........kt.........
Annuli-81............. 2.icsi................:heart:...........vt/43........11
sydänmaanlakka......2.ivf.................:heart:............kt...........14
Jenna-76...............3.icsi..............:heart::heart:..........kt..
Katjuska-79............1.ivf...............:heart::heart:..........kt.
Jessie82.................1.ivf................:heart:............vt/75......11
virvatulia................1.icsi...............:heart:.............kt..........14
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää maanantaipäivää kaikille...
Tulin vähän kuikuilemaan, oisko jo Hallen ultrakuulumisia... :) Mut ei vielä. No mites meni???
Toivottavasti hyviä uutisia =)

Mulla oli tänään ultra, ja tulossa 4-6 follia. Niistä pari on vähän pienempiä, eli ei välttämättä ehdi mukaan, ja yks megasuuri, joka varmaan poksahtaa jo aiemmin... Punktio on nyt sit keskiviikkona! Oon pettynyt määriin, mutta onhan toi nollaa parempi : / eli positiivisin mielin kuitenki eteenpäin!!!

Täällä on on ollut paljon erilaisia, koskettavia tarinoita. Toivotaan, että meille jokaiselle toivovalle se onni vielä suodaan, että tulee plussa ja vauva kotiin asti!!! :heart:
:hug: Mansikkatytölle, Huurre-80:lle ja jokaiselle muullekin vielä omaa vuoroaan odottavalle :)

Joku_päivä: murrr, tietysti se menee just noin, että just sillon se ovis antaa odottaa itseään, kun pitäis tulla ajallaan!! :mad: Mutta vielä se sieltä tulee, ja PASiin pääsette :) jaksamista vaan odotteluun!!!!
 
Mansikkatyttö ja Huurre+ muut kauemmin lasta toivoneet :hug: voi kumpa odotuksenne palkittaisiin...näissä asioissa ihminen tuntee itsensä niin avuttomaksi..
Se on kyllä jännä, kun vuosi sitten mä ajattelin, että en voisi elää jos en saisi lasta. Mä oon ihan pienestä asti ollu varma, että musta tulee äiti. Viime hoidon pettymyksen jälkeen tuli sellanen olo, et ei näitä hoitoja voi loputtomiin jatkaa. Joskus tulee raja vastaan ja on hyväksyttävä elämä sellaisena kuin se on. Enää se lapsettomaksi jääminen ei tunnu niin maailmanlopulta ja se tuntuu tosi helpottavalta. Onneksi on ihana parisuhde.:heart:

NeelaNaranja kyllä on ärhäkkänä sulla tuo endo : / tulisipa raskaus pistämään sen hetkeksi aisoihin!

Ompa inhottavaa, et monella toi migreeni vaivaa :(

Lili toivotaan, et noissa kaikissa olisi laatusolu sisällä;) Tsemppiä punktioon!
Mulla punktio myös keskiviikkona. Saikkua sain jo nyt mun raskaan työn takia. 17-21mm soluja oli 6kpl ja yks 24mm, joka tuskin selviää punktioon asti. Illalla pistän Pregnylin. Mä oon jo niin täynnä näitä lääkkeitä:kieh: ja niitten muistamisia, että ihanaa pitää huomenna taukoa:)
 
Halle, Lili ja Barbapörrö teillä alkaa olla tosipaikat lähellä, tsemppiä punktioon!
Itseä huolestuttaa kun ei tunnu miltään, ei sitten niin mitään tuntemuksia, että mahtaako munasarjoissa jotain tapahtua. No, torstaina ultra ja sitten se selviää.
Tänään tuli Cetrotiden käyttöohjeet postissa, ke pitäisi sitäkin pistellä. Onko jollain kokemuksia siitä lääkkeestä?
 
Kopsaan tännekkin tuolta pikkukakkosten puolelta



Siis voi Vi#%%# !!!! Tänään oli ultra kun oon nyt 5 kertaa piikitellyt ja lääkäri kun ultras niin ekat sanat oli, että tää hoito nyt tais jäädä kesken!!
Mulla on vasemmalla puolella 6cmx3cm kystä ja on muuten kipeä no lääkäri soitteli vähän konsultointi apua ja hoito nyt kuitenkin jatkuu , kun punktion pystyy tekemään kun kystä on niin alhaalla.
Kivut on aika kovat ja toi panadol ei auta mitään eli viikko pitäis kärvistellä punktioon jos nyt sinne päästään. Keskviikkona on uusi ultra ja katsotaan tilannetta.
Mä en edes tiedä monta munista siellä oli munimassa kun otti toi kystä asia niiiin hermoon. Alle kymmenen niitä kuitenkin oli ehkä sit keskiviikkona on viisaampi ellen ole vetänyt itteeni hirteen sitä ennen:headwall:
Tää hoito vedetään sitten vaikeemman kautta.....

T ::mad: Leppis ps. Onko kenelläkään kokemusta miten punktio sujunut kun kystä munasarjassa on varmaan jo jalkapallon kokoinen kun on punktion aika!
 
Hei kaikille!

Olen pysynyt taustalla ja kerännyt toivoa ja voimia passiin.. Mutta lukemassa olen käynyt kokoajan teidän juttuja.

Harmillisen paljon negoja pinossa, ja valitettavasti pari plussaakin sellaiseksi muuttunut.. Tosi suuret pahoittelut ja halaukset kaikille tarvitseville!

virvatulia taitaakin olla ainoa plussannut sitten viime kommenttini, onnea sulle! :)

Paljon tsemppiä tulevaan punktioon HalleB, Lili ja Barbapörrö, toivotaan että te tuotte kaivattua muutosta tuohon plussanneitten pinoon! Myös AdAstralle hyviä hermoja, eiköhän siellä ultrassa näy tulosta vaikka ei kauheasti tuntemuksia olekaan!

ON: Mun on jotenkin tosi vaikea asennoitua positiivisesti siihen passiin.. Alkioita on vain kaks, joten tuntuu epätodennäköiseltä että niistä mitään jää sulatuksen jälkeen jäljelle. Lisäksi ne on blastoja, ja olen antanut itseni ymmärtää, että niiden sulattamisessa on suurempi riski kuin vähempisoluisten alkioden. Että silleen. Ajattelin ottaa kokonaan vapaapäiväksi siirtopäivän, että sitten jos huonosti käy niin ei tartte selitellä töissä. No mutta sinne on vielä kuukausi matkaa.

Toivottavasti teillä muilla on enemmän taistelutahtoa..
 
Adastra toivotaan, et siellä kuitenki kasvais liuta hyviä ehdokkaita! Cetrotidesta ei oo kokemusta.

leppäkerttu mul on huomisen jälkeen kokemusta punktiosta, ku kysta on mut ei nyt kuitenkaan noin iso. Eilen se oli kooltaan 3cm. Toivotaan, et se ei sulla häiritse stimulaatiota tai punktiota!:hug:

Kiitos toivelintu! Toivottavasti taistelutahtosi lisääntyy passin lähestyessä:hug: ja toivottavasti kestävät sulatuksen!

on: huominen jännittää sen puoleen, kun mies joutuu lähtemään aamupäivällä ulkomaille työreissuun, et kerkeekö se viedä mut punktion jälkeen kotiin. Onneksi työkaveri/ystävä on luvannut "päivystää", et käy hakee mut jos mies joutuu lähtee kesken kaiken. Ei kuulema taksilla sa lähteä jos ei oo saattajaa:confused:
 
Leppäkerttu, mulla oli punktiota häiritsemässä "endopallura", mutta sattui olemaan sellaisessa paikassa etteivät joutuneet sitä juuri sörkkimään. Ja itse asiassa mulle kävi niin, että sillä puolella missä on endo ei tuntunut juuri mitään punktiossa, mutta sitten oikeelta puolelta, jossa ei ole mitään, sattui ihan älyttömästi.
 
Kiitos kommenteistanne :) Kun yrittää lasta ensin 7 vuotta ilman hoitoja ja sitten yksi v. hoidoilla, on kyllä kadottanut tunteen jostain vauvakuumeesta tai sellaisesta.. Aika puuduttava olo vaan. Toisaalta aika helpottaa hyväksymään asian ja kun ovis tapahtuu aina myöhään ja limakalvo surkastuu aiemmin kuin pitää, on kai jo aika huonosti asiat...
 
MiukuMau, onnea matkaan!!!

Muut piinailijat: miltäs tilanne näyttää/tuntuu?
Mennään näköjään kaikki hyvin samoissa päivissä. Itsellä on ollut jonkin verran vihlontaa aina silloin tällöin, mutta muuten en ole huomannut vielä merkkejä suuntaan tai toiseen. Niin ja rinnat on melko kipeet, mutta niinhän ne on aina ennen vuotoakin, joten ei siitäkään voi mitään merkkejä ammentaa.
 
Plussatuulia kaikille piinailijoille! ON: tsekkausultra ma 28.2. ja samana päivänä alkaa oviksen tikutus. Oletan (ja toivon) että siirto viikolla 15. Kysyin myös siitä alkiosta joka sulatettiin mutta jota ei siirretty vaan oltaisiin uudelleenpakastettu. No, eipä ollut selvinnyt. Mua ketuttaa että ne ei voi siirtää sitä toista sinne kohtuun jossa sillä olis edes jotain mahiksia....prkl.
 
Moi! Heti kärkeen kysymys kokeneemmille onko luget aiheuttaneet myös ruokahalun lisääntymistä? En tiedä mikä nyt on mutta voisin syödä KOKO ajan..ajattelin ensin että ruoka vaan maistuu paremmalta kun mahalaukun koko kapasiteetti on käytössä..aiemmin tuntui ettei sinne mahtunut kun munarakkuloita:D Siirrosta on kulunut nyt 5 päivää ja sitä alkaa jo tunnustella mahdollisia oireita. Tuttavaperheessa sain kuulla raskausuutisia. Heille syntyy toinen lapsi IVF hoidoilla:)
 
Hei!

Onnea ja voimia tällä viikolla punktioon meneville ja piinailijoille! Täälä ketjussa on todella paljon koskettavia ja rankkoja elämäntarinoita lapsettomuushoidoista. Sydämestäni toivon kaikille hurjasti plussatuulia pitkän odotuksen jälkeen!

ON: ensimmäisen ivf-hoidon ( pitkä-kaava) Synarela-sumutevaihe jatkuu, 9 päivää olen sumutellut ja nyt menkkoja odottelen, olis jo eilen pitänyt alkaa.. Tein raskaustestinkin, nega tuli. Onko Teillä muilla Synarela siirtänyt menkkojen alkua?
 
Minne mul siirsi Synarela viikolla ja Suprecur parilla päivällä. Toivotaan, et sieltä alkavat pian, että pysytte aikataulussa.

MiukuMau :hug: onneksi kuitenki pääsitte siirtoon! Jospa se rupsukka vihtyy paremmin siellä missä sen kuuluu olla:heart:
 
Mulla takana 3 x inssi = nega
1 x IVF = munikset eivät hedelmöittynyt
Eilen tehtiin ensimmäinen ICSI, jossa siirrettiin 2 alkiota, toinen top luokkaa ja toinen "ok" luokkaa.
1 kunnollinen alkio saatiin myös pakkaseen.
Nyt sitten ootellaan..
 

Yhteistyössä