11/08 masunkasvattajien murut *tammikuussa*

Meillä oli taas yhden syötön yö - viiden maissa ruokailtiin ja jatkettiin sit unia. :)

2kk neuvola oli tänään leevillä. Vähän oli kasvu nyt hidastunut, mutta ihan tarpeeks oli kuulemma kuitenki kasvanu. Nyt mitat 62cm ja 5860g. Kaikki ok siellä siis. Rotarokote saatiin tänään kans. Toivottavasti ei käy mahaan!

Isi ja nuutti lähtivät kylättelemään ja leevi nukkuu parvekkeella. Toivottavasti nukkuu kuuteen saakka niinkun yleensäkki. Miulla ois kauheesti hommia ja jumpataki meinasin. Reilu 1,5 tuntia ois tässä rauhan aikaa! (Ja minä vaan koneella istun... :ashamed: ). Pitää sitä mammanki rentoutua. Mutta kohta vaihdan jumppakamppeet ja kaivan dvd:n esille. Noinkohan sitä jaksaa mitään... :)

Meillä on tinyloven meriaiheinen leikkimatto. Nuutti oli jo hieman vanhempi kun se ostettiin, hän ei kauhean kauaa ehtinyt siinä olla kun lähti sit jo liikeelle. Tykkäsi kyllä! Leevi pötköttelee lelujen kans tosi mielellään, kattelee ja naureskelee kovasti! :)

Nyrkkejään meilläki leevi natustaa kovasti. Kyselinki siitä neuvolassa tänään että pitäiskö sitä tuttia sit antaa. Mutta tuumailtiin sit siinä yhessä että ei oo välttämätöntä kun ei kerta ime niitä sormiaan. Sit jos sormien imeminen tulee tavaks niin sit kannattaa tutti antaa mieluummin. Eli katellaan vielä jos selvittäs ilman sitä tuttia. Ja varmaan reilun kuukauden päästä alkaa lelut pysyä jo kädessä niin sit vois jotain pururengasta tarjotella...(tai ainaki nuutilla alkoi 3,5 kk iässä lelut olla kädessä ihan tukevasti).

Anzkuli ja Leevi 2kk 2pv

No nyt on laitettu verhot keittiöön... ihqut täytyy sanoa :D
Laitoin saunan päälle,saa isommat penskat mennä sinne istuskeleen ;)
Emma tutii vaunuissa tuossa partsilla ja varmaan alkaa heräileen kohta puoleen....

Antzkuli - Huh sun poitsus on pitkä,vajaa 10cm melkein pidempi Emmaa ja ei meidän lapsukaisilla ole oikeastaan mittää ikäeroakaan,sen 2kk sekin ja päälle hiukan..

Mepäs oltiin siellä Suomen maalla reissussa, niin en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Edellispäivänä palailtiin ja nyt olen parissa päivässä kahlannut teidän tekstit läpi =)
Ihania kuvia olette laittanu vauvoista! Meidän tyttö on nyt 2 kk 2pv ja pituutta jotain 62 ja 68 cm:n välistä, painoa itse punnittuna 6,6 kg. Potra pakkaus. Täysimetyksellä mennään... en ollu ees ajatellu mitään vellejä viellä syötellä. Mutta pitääpäs nyt tarkkailla tilannetta.

Meidän tyttö kastettiin Suomessa ja nimeksi tuli Matilda Lumi Luisa. Ei haluttu alunperin kolmea nimeä, mutta kompromissimielessä sitten päädyimme tähän ratkaisuun. Eka nimi eli kutsumanimi on tarkoitus olla sopiva sekä Saksassa että Suomessa, ei joudu tavailemaan myöhemmin. Lumi on sitten suomalainen, mutta kuulostaa saksalaiseenkin korvaan kauniilta ja Luisa on saksalainen nimi, muttei liian vieras suomalaisille.

Lentomatkat sujui meidän neidiltä mallikkaasti. Olin valmistautunu huutoon ja korvakipuun, muttei tullut mitään. Menomatkan nukkui ja tulomatkalla katteli pilviä. Muutenkin jotenkin uskomattoman hienosti meni matka, meillä oli mukana myös tytön saksalainen kummisetä ja kolme kissaa (!). Kissat tosin haettiin uusiin koteihin Suomeen. Ja suomalaiset sukulaiset ja kaverit olivat tietty ihan hurmaantuneita meidän hymytyttöön.

Nyt meillä on sitten niin vähän kissoja, että tyttökin on jo sanuut leikkiä (tai loikoa) leikkimatolla lattialla. Ostin E-Baysta sellasen Sterntalerin maton, jossa on kaari. Lisäksi meillä on sellanen puulelu jonka voi laittaa maton päälle ja tyttö voi makoilla siellä alla. Eipä tuo ainakaan viellä tavoittele niitä kaaren leluja, mutta katselee kyllä.

Oletteko soittaneet vauvoille musiikkia ja tykkäävätkö? Mä olen tähän mennessä vaan itse lauleskellut, mutta Matilda sai nyt pari CD:tä lahjaksi. Ei se tunnu oikeen tajuavan, että musiikki tulee soittimesta, eikä äidistä. Tuijottaa mua aina kun CD:n laittaa soimaan... taitaa luulla että oon kehittäny jonkun uuden laulutekniikan, jossa suu ei liiku :LOL: Mutta tykkää kyllä. suomalaisia lauluja aion soitella, jotta kieli kehittyy.

Mulla oli tuhat asiaamielessä, mutten enää muista... ÄÄÄÄ. Musta on tullu ihan dementikko. Luin Suomessa iltasanomista, että myös missi Heidi Willman (?) valitteli samaa lapsen saatuaan :LOL:

en sitten tosiaan jaksa lähtee tänään tuulettuun vaan vaihtui suunnitelmat koti-iltaan...isi ja esikoinen tekivät retkipedin sohvalle, kaivoivat makuupussitkin esiin. :D Mä meen hakeen herkkuja; dippiä, kasviksia, ehkä ihan vähän namia ja limua ja löhöillään vaan, ja toivoen että saisi ensi yönä nukutuksi!!!!!!!!!!!

Meillä ei ole nyt hommattuna mitään viihdykemattoa vauvalle, esikoisella oli lainassa ja tykkäsi, mutta nyt ei vaan oo tullut oikeestaan mieleen hankkia, makoilee paksun päiväpeitteen päällä ja koitan sitten ripustella aina jos johonkin helistimiä ja laitan kuvakirjoja auki viereen, että ois kateltavaa... =)

nyt kauppaan

Alkuperäinen kirjoittaja Pöppiäinen82:
Antzkuli - Huh sun poitsus on pitkä,vajaa 10cm melkein pidempi Emmaa ja ei meidän lapsukaisilla ole oikeastaan mittää ikäeroakaan,sen 2kk sekin ja päälle hiukan..
Joo, +2-käyrällä kasvaa. Pitkä oon mieki, eikä isäntäkä ihan pätkä oo. Esikoinenki on +1-käyrällä kasvanu. Sukuunsa tulee siis tämä uusikin! :)

Kiva oli huomata että oli kaipailtu, Helmi =)

Nyt katoinkin nuo Anzkulin pojan mitat. Voisko meidän neiti olla yli puoli kiloo painavampi vaikka ois about saman pitunen... olen taas jotain omiani punninnu vissiinkin??!! Punniimpa uudelleen kun heräilee tuosta.

Maotao: Oli meidänkin neiti viime viikolla kun neuvolassa punnittiin (ikää siis silloin 6 viikkoa) 6790g eli melkeistä kilon painavampi kuin muut vauvat täällä :ashamed: :D ja nuorimmasta päästäkin taitaa olla. Että todella eri tahtiin nämä vauvat kasvaa. Niin ja olihan meillä toki se syntymäpainokin niin iso, että tietysti siitäkin johtuu tuo ero.

Alkuperäinen kirjoittaja Maotao:
Nyt katoinkin nuo Anzkulin pojan mitat. Voisko meidän neiti olla yli puoli kiloo painavampi vaikka ois about saman pitunen... olen taas jotain omiani punninnu vissiinkin??!! Punniimpa uudelleen kun heräilee tuosta.
Voi olla hyvinkin! Meillä molemmat pojat on painon puolesta olleet hieman alakanttiin aina - siis pituuteen verrattuna! Hoikkia poikia siis - eivät äitiinsä tulleita siinä suhteessa ainaka!

:LOL:

no taas se tuli todistetuksi, että vannomatta paras! :LOL:
lähdin lenkille ja kaupasta hakeen herkkuja, niin soitinkin kaverille, "mitä jos mentäskin...ihan yhelle" =) Ja niin me sitten mennään, tai ollaan meillä siihen kunnes pojat nukkuu ja sitten käydään jossain, oikeesti parilla. Tuun jo aikasin kotiin, niin että pääsen nukkuun. Eihän sitä tiiä saisinko kuitenkaan nukutuksi vaikka menisin aikasin sänkyyn, kuten eilen, kun pikkumies kuitenkin kukkuu myöhään..valvokoon isin kanssa ;)

nyt meikkaan ja herkutteleen ukkeleiden kanssa dipattavista, ja kai sen yhden siiderinkin vois korkata!! :p

Katoin just tuota keskimäisen likan korttia niin se on ollut 2kk 60cm ja tulee isänpuoleen täysin,mitä vertasin ekan muksun korttiin niin tämä Emma on keskiväli likoistani hih.
Mutta ooooon tosi tyytyväinen,kun toinen on niiiiiin pikkunen että,oikea pikkunen rakkaspakkaus hih...

HC: Joo niin teillähän olikin se syntymäpaino jo niin iso, varmaan ainakin ekoina kuukausina tuo syntymäpaino viellä vaikuttaa siihen, millä "käyrällä" pituus kulkee.

Anzkuli; teijän poikaan on kyllä hauska verrata kun on sama synttäripäivä kuin meidän neidillä. (Samoin kuin tais olla Olli Petteri - pojalla?!) Mutta meidän tyttö on kyllä pulska, posketkin on ku omenat... ja nyt sain viellä 100 grammaa lissää painoon uudestaan punnitessa.

Aloittelin tänään Leevin kanssa kotosalla vauvajumppaa, siis ite jumppaan ja käytän Leeviä painona.Voi että poika tykkäs ja mukavaa oli kun sai ite jumpattua =) . Sit Lähettiin luistelemaan, kävilin tonne radalla 2km ja luisteltiin 1,5h ja kävelin takasinkin. Nyt on hyvä olo kun on saanu kuntoiltua. Ajattelin ottaa ton vauvajumpan ihan joka päiväiseksi ohjelmaksi meille.
Nyt on pannari uunissa :p kohta sitä syömään ja nukkumaan että huomenna jaksaa touhuta.

keiju

Meillä Onni oli 7vkoa neuvolassa 59.5cm ja 6100g.

Kakkajuttuun vielä: mallasuutetta saa apteekista ja makso jotai 6e muistaakseni. Useempi päivä meni enne ku alko vatta toimii sillä joka päivä et ei kannata heti luovuttaa jos ei heti toimi. :)

Minun on pakko kehua, että meidän Milka nukkui viime yönä erittäin hyvin (nukkuu kyllä muutenkin, mutta nyt viel paremmin.). Meni nukkumaan klo 22.00 ja heräsi, kun tulin kotio, kun olin isosiskot vienyt päiväkotiin eli klo 9.15 :heart:

Neiti oli tunnin, max. puoltoista tuntia hereillä, jonka jälkeen nukkui klo 14.30 asti! Ja sitten on ollut hereillä ja toivottavasti kohta menisi taas yöunille.

Itse kävin tänään tunnin salilla, jonka jälkeen oli bodypump+pilates -tunnit. Pilateksesta en niin välitä, mutta tuo bodypump: Aivan mahtava tunti :heart: . Siellä ja RVP (Reisi-Vatsa-Pakarat) -tunneilla rupean käymään. Ja vatsalihaksiakin jo jaksoin paremmin tehdä.. Vaikkakin siis oli ensimmäinen bodypump tunti.. Mutta oonhan mie salilla käynyt joka päivä.

Tein tänään viikkosiivouksenkin, kun huomenna on tosiaan sinne fonttanellaan meno.

- RD -

huomenta!

täällä katsellaan esikoisen kanssa aamun lastenohjelmia kahvikupposen kera, Veikka vielä nukkuu. nukahti illalla kympiltä ja on kaks kertaa syönyt yön aikana ja vielä nukkuu. jospa nyt sais nukkumaan jatkossakin noihin aikoihin, kun tavallisesti se nukahtaminen menee lähemmäs 24 ja ite on jo silloin ihan poikki.

mies on meillä vielä töissä, lähti illlalla kasilta ja tulee kun homma on valmis eli oletettavasti joskun 13-14 aikaan. tänään olis ollut mun isän 60v synttärikahvit mutta jää häneltä väliin. ei silti, että me ollaan niitä jo isän kanssa juhlittu sillion kun oli oikea päivä reipas kuukausi sitten,nyt kahvit lähinnä isän sisaruksille. illalla vielä kummipojan 1v synttärit, jospa sinne sais miehen mukaan kun ehtii nukkua muutaman tunnin niin sitten ei rytmikään mene ihan sekaisin hänellä itsellään.

meille tuli tällä viikolla se neurologin aika, on 5.2. vähän jännittää.... tai siis aika paljon.. mutta eihän se auta kuin ottaa vastaan mitä tulee. itsestä tuntuu että kyllä Veikan kehitys tällä hetkellä vastaa ihan ikäistään. hymyilee, jokeltelee vähän (aika hiljaista "hyrinää"), on tosi jäntevä ja kannattelee hyvin päätään+punnaa sylissä istualleen ja yleensäkin ylemmäs. nyt on pari päivää osunut käsillä lelukaaren leluihin. eikös siinä ole se mitä tällaisen 2,5kk ikäisen "kuulukin" tehdä suurinpiirtein(tottakai myös osittain yksilöllistä)? ja kädet tuntuu löytyvän meilläkin! jatkuvasti nyrkit suussa!:) tuo neurologin käynti siis niiden huonojen syntymäpisteiden takia (ekat pisteet 2, vain pulssista, ei hengittänyt tms. saanut lisähappea 3minuuttia). lastenlääkäri sanoi 1kk kontrollissa synnytyssairaalassa että vastaa ikäistään ja ei näe mitään tällä hetkellä miksi laittaa neurologille mutta heillä kuulemma käytäntö että kaikki lisähappea saaneet/noin huonoilla pisteillä syntyneet 4kk iässä neurologille.

vauvan ihosta oli ollut puhetta.. meillä myös sellaisia kuivia punertavia pieniä läikkiä jaloissa ja mahassa muutamia. itselä mulla atooppinen iho + pahasti allerginen ja esikoinen ollut tosi allerginen pienenä, joten aloittelen kiinteät sitten tosi varovaisesti ja lasten allergialääkärin neuvomalla tavalla ja järjestyksessä. yritän lykätä niiden aloittamista sinne lähelle 4kk vaikka poika jo nyt iso ja luulen että kohta alkaa syöntivälit tihentymään ja nälkä olemaan jatkuvasti. esikoiselle aloitin 3kk iässä perunalla ja 5kk iässä jouduttini aloittamaan koko homma alusta kun oli niin allerginen.

ne jotka kokeilleet jo vellejä niin onko miten onnistunut kokeilut? maha kipuja vai mennyt ihan "kivuttomasti" millä vellillä olette aloittanut? itse en esikoiselle vellejä kokeillut ollenkaan,vaan aloitin suoraan kiinteillä niin ei niistä kokemusta. mietin että nyt aloitan ensin velleillä ja sitten vasta kiinteisiin kun sen aika tulee. siksi mielelläni kuuntelen kokemuksia.

täällä kaipailen kovasti kuulumisia ainakin seuraavilta: viides, äiti88, rinzessa, löllykkä... jos käytte lukemassa ja ehditte niin mielelläni pikaiset kuulumiset haluttais kuulla!:)

mutta nyt toinen kuppi kahvia ennen kuin nuorempi veljes herää! mukavaa viikonloppua!

korppinen

huomenta!!!
Vihdoinkin HUIPPUhyvät yöunet takana! :D :D 01-9.30 ja vain kerran annoin tutin!!! Illalla käytiin siis pyörähtää baarissa, mutta en ollut kuin pari tunti kun mies soitti että "tää ei huoli pulloo, ja huutaa pää punasena.." No, oltiin onneksi ehditty oleen, ja ne kaksi melkein juotuna. Ja tuosta kävelee kotiin 10misassa. Ei sitten muutakin kotiin ja sain kuitenkin syömään pullosta, vaikkakin aivan sairaan hidasta, ei kauheen tuttua puuhaa... :LOL: Joi 120ml, en tiiä onko millainen määrä tuon kokoiselle....

Nyt tosiaan ihana olo!!!! Hyvät unet ja kiva ilta takana! Päivemmällä lähdetään koko perhe jäälle, grillataan makkaraa ja poitsut pääsee pilkkiin, isommat siis =)

mukavaa viikonloppua, toivottaa helmi *ilman kipeitä niskoja ja päänsärkyä*

ps. kaipaan ihan noita samoja kuin korppinenkin!!!!! :attn: :attn: laittakaa ees puumerkki, jos täällä käväsette!!!

Korppinen: me aloitettiin maissivellillä, annoin kolmena aamuna maidon seassa että näin tuleeko mitään oireita, ei tullut ja eilen annoin sit illalla80ml velliä ja 80ml maitoa sekasin herra söi ne puol kasin maissa ja rupes yö unille nukkui puol kahteen asti.

Nyt lähen kaverin luo, haluaa kokeilla mulle jotain haudehoitoja ja samalla niska-hartiahieronta =)

Meillä nukuttiin hyvin. Kahdentoista aikaan sain epelin viimein hiljenemään, heräs jossain puoli viiden tienoilla. Kasilta vielä toinen tankkaus ja puoli kymmeneltä ylös!
Itellä mielettömän tukkoinen olo :snotty: Yskittääkin... :(
Vauva suht hyvän kuuloinen jo, mutten viitti vielä ulos laittaa nukkumaan. Odotan kyllä sitä hetkeä kun voi taas pihalle laittaa, nukahtaa pukiessa ja nukkuu sen 3 h ainakin.

Mies lähti esikoisen kanssa pulkalla ajelee ulos. Ihana ois jo iteki käydä mut ei edes jaksais pukeutua!

Käykäähän tosiaan jotain ilmoittamassa itsestänne jotka olette olleet pitkään poissa =) Meitä on iso lista etusivulla...

Voih, pitäisköhän siirtää vaaveli nukkumaan parempaan paikkaan, sitteriin torkahtelee jo pieni =)

Huomenia...

Meillä on nyt takana kaks erittäin huonoa yötä. Neiti on sit alottanu sen huutamisen. Ei suostu nukkumaan, ei syö, mikään ei auta, huutaa vaan. Viime yönä loppu keinot ihan kokonaan. Yritettiin ensin niinpäin et mä menisin nukkumaan ja mies valvoo (olin valvonu edellisen yön), mut eihän siitä mitään tullut, en mä pysty nukkumaan ku tuo huutaa. Vaihdettiin sit osia... Joskus kolmen jälkeen tuo hiljeni ja sain mäkin sit nukuttua muutaman tunnin. Täytyykin nyt painua itekin pehkuihin heti kun saa tuon päikkäreille. Jostain syystä meillä on tuo nukkumaan meneminen alkanu tökkiä, neiti haluais vaan olla valveilla ja seurustella. (Ja sit käy niinku eilen et virta loppuu kesken leikkien :) )

korppinen: Mä annoin tänään pikkuisen peruna-porkkana velliä, ihan kokeeksi, n. 10ml alkuun. Katotaan reagoiko maha siihen, jos ei niin sitten aletaan antaa sitä pikkuhiljaa. Jos se vaikka pitäis nälkää paremmin pois. Neiti kun haluaa syödä koko ajan, lutkuttaa lähes joka ilta tissit tyhjiksi ja on pakko antaa pullosta vielä lisää.

Ai niin vielä... Korppinen laitapas osoite, niin laittelen alkuviikosta pakettia tulemaan :)

Olihan mulla vielä muutakin kerrottavaa, jotenkin vaan unohtunut... Me mentiin jouluaattona kihloihin :heart:

-JennyA-

JennyA, ONNITTELUT TUOREELLE KIHLAPARILLE!!!! :flower: :flower:

keiju, olispa mullakin tuommoinen kaveri/kavereita, että tekee hoitoja ja hiusjuttuja, niin että sais olla koekaniinina! Ihanaa!!!!Nautihan nyt!! =)

Onnea JennyA!!!!

korppinen, me ollaan noin viikon verran annettu peruna-porkkanavelliä pikkusille, alkuun lantrattiin maitoon mut nyt iltasin vetävät "raakana" sellaset 2 desiä per nenä ja sillä nukkuvat noin 7-8 tuntia. Alkuun Oskarille tuli hieman masuväänteitä, mutta aloin antamaan Rela-tippoja joilla masuvaivat nyt vähentyneet. Syövät vellinsä ihan mielettömällä innolla, saattaa siis olla että Oskun masuvaivat johtu silkasta ähkystäkin! Meillä siis vellit toimii hyvin! Nyt oon parina päivänä antanut pari lusikankärjellistä luumusosetta kumpaisellekin ja ilmeet on oikeesti näkemisen arvoisia, kumpikin hymyilee kun Hangon keksit ja lipsuttaa lisää! Suuttuvat kertakaikkiaan jos tarjoilu loppuu liian aikaisin! Kakka luistaa kummallakin mallikkaasti :LOL:

Mä olen huuto.netistä koittanut metsästää sittereitä kaveruksille kun lattialla eivät enää kauheesti viihdy. No siellä on hinnat nousseet aika korkealle ja harmittelin sitä eilen, sit satuin eksyyn sellaselle sivulle kun 4family, siellä oli sitterit tarjouksessa 10 e kpl!!!! Normihinta melki 60 e. No minä sit tilasin kaksin kappalein, toihan on yli puolet halvempi kun huuto.netin roinat! Nyt sit ootellaan että tulevat... Ipanat viihtyy turvaistuimissaan mut ois se nyt kiva jos ois joku muukin jakkara mihin toiset laittaa.

Isoilla pojilla on tänään synttärikemut naapuritalossa, minä aattelin sillä välin imuroida. Saa mies pitää pikkusille seuraa. Miehellä loppuis 20. päivä vanhempainvapaa, mutta se sai päivää ennen joulua lomautuslapun että ainakin 90 päivää jatkaa sitten kotonaoloa. Ihan kiva mut välillä kyllä on ihan |O .

Vielä kun pikkuväki torkkuu niin mä meen leikkaan kynteni, kauheet petolinnun kynnet jo. Oon huomannut että raskauden ja synnytyksen jälkeen luonnonkiharat on villiintyneet ja kynnet kasvaa luvattoman nopeeta. Eli nyt manikyyriin... mukavaa lauantaita kaikille!

HM

Yhteistyössä