11/08 masunkasvattajien murut *maaliskuussa*

Nukuttiin tänä aamuna pitkään :) ;minä puol 10 ja tyttö heräili 10n pintaan. Tyttö nukahti 22.15 ja yösyötöt oli 02 ja 06 aikoihin.
Meillä ekat 1,5kk oli taistelua saada tyttö iltaisin (lue yöllä) tissin äärestä koppaan nukkumaan. Alottelin nukuttamisrumban joskus klo 21 pintaan, että imetin ja nostin nukahtaneena koppaan, josta samantien heräs (tai max torkahti jotain 15min) ja alotti huutokonsertin -> taas tissi suuhun ja sit taas uutta yritystä koppaan, ja tätä kesti vähintään puolille öin ja pahimmillaan nukahti vasta 02 aikoihin.. Tuntui, että siinä ei tassuttelut auttaneet eikä tuttia suostunut imemään vaan tissin ääressä olisi pitänyt saada nukkua.. Sitten vuodenvaihteessa en tiedä mitä tapahtui, mutta yhtäkkiä enää tätä taistelua ei tarvinnut käydä vaan syönnin päätteeks nostin unisen tytön nukkumaan. Ja 2kk vanhana tyttö siirtyikin sitten omaan huoneeseen sänkyyn nukkumaan. Nykyään siis imetyksen jälkeen nostan unisena sänkyynsä, uniriepu kainaloon ja peittoa niskaan niin nukahtaa samantien tai hetken ihmettelee itekseen mobilea. Oon kyllä tyytyväinen asiasta, mutta vähän "pelolla" jo odottelen tulevaa; tuntuu, että eiköhän asia tule vielä kostautumaan myöhemmin kun hampaidentulo alkaa vaivata tai kun on levoton liikkeellelähdön aikaan tms.. No, ei maalata vielä piruja seinille vaan nautitaan tilanteesta :D

Pneumokokkirokotekokeilussa olijat! Tuliko teillä minkälaisia oireita ja kestikö pitkään? Tyttö sai eka satsin 1,5vkoa sitten. Mitään kuumetta tms. ei tullut, mutta sen jälkeen on puklaillut tavanomaista enemmän; itseasiassa välillä aika paljonkin.. Yleensä toi puklailu tapahtuu n. 5- 30min kuluttua syönnistä, eikä ole aina edes kyse siitä, että olisi paljon imeskellyt eli, että olisi nauttinut liikaa.. Sitä sitten miettii, että noinkohan se reppana saa tarpeeks ravintoa ja kun imetyksellä mennään, niin ei edes tiedä noista määristä, että paljonko se syö. Siis ennen näitä puklailuja kasvoi vallan mainiosti täysimetyksellä.

Sitten toinen kysymys
kuivasta ihosta, eli onko teidän vauvoillanne kuiva iho ja joudutteko paljon rasvailemaan?? Meidän neidillä on toosi kuivat jalat sekä otsa ja takaraivo.. Rasvailen vähintään aamuin illoin ja silti tuntuu, että kuivaa on. Mietityttää onko toi jo atooppista ihottumaa.. Neuvolassa kyl on todettu, että ihan perusvoiteella voidella mut.. Ehkä pitäis voidetta vaihtaa..
Oikeastaan tähän samaan voi liittää aiheen
raapiminen.. Nimittäin tyttö on kova unissaan raapimaan otsaansa ja päänahkaansa (nytkin on aika hurjan näköinen otsa), niin varmaan sitten kuiva iho kutittaa tai jotain.. Sitä myös ihmettelen, että miten sais pikkupikkukynnet leikattua silleen, ettei ne ois niin terävät?!?? Tuokin operaatio on suoritettava silloin kun toinen nukkuu.. =)
 
Tuutikki73: Tervetuloa joukkoomme minunkin puolesta! :flower:

pp79: Tervetuloa! :flower:

yermasoya: Tervetuloa! :flower:

noonie: Oih, Ensimmäinen hammas :heart: Täällä Milka myös sylkee ihan mielettömästi ja kaluaa leluja yms.. Kunhan ei tännekin ensimmäinen hammas tulisi lähiaikoina :D

Esikoinen täytti tänään 5 vuotta :heart: . Niin se aika menee. Ensi vuonna jo esikouluun :D.

Tänään oli myös Milkan 4,5 kk:n neuvola. Kehittynyt on erittäin hyvin. Mitä jäi vaivaamaan lääkärin luona. Kävin varaamassa 1.4. ultraääneen ajan röntgeniin.. Lääkäri, että varmistetaan, etttei toisen kallon luut ole ruvennut luutumaan liian nopeasti kiinni..

Mä en ihan oikeasti ala.. Tuntuu, ettei mikään lapsissa oo koskaan hyvin.. Esikoisella on keskiasteen dysfasia, keskimmäisellä yliliikkuvat nivelet ja kolmannella päänkuvaukset.

Mitat tänään to 12.3.2009 (17.2.2009) 10.11.2008:
Painoa: 7400 g (6795 g) 3990 g
Pituutta: 66 cm (64 cm) 51 cm
Päänympärys: 45 cm (43,4 cm) 38 cm

Neiti on jo yli kuukauden kääntynyt selältä mahalleen ja takaisin. :D On se niin hellyttävää katsoa. Neiti on muutenkin rauhallinen, tarkkailee erittäin paljon ja katsoo tarkasti. Ei tarvitse kuin vähän itse hymyillä, ni toinen hymyilee takaisin :D. Eikä itkeskele pahemmin. Ainoastaan, jos on nälkä jne. Yöt saadaan nukkua paremmin kuin hyvin. Milka menee nukkumaan klo 21-22 aikoihin ja herää siinä 7.30-8.30 aikoihin.

Mustikkaa, peruna-porkkanavelliä & maissivelliä olen toiselle antanut. Maha näyttää kestävän noita hyvin. Puoltoista kuukautta oon varmaan antanut muutakin kuin pelkkää maitoa.

Vauvauintiin pääsemme tämän kuun viimeinen lauantai tai sitten huhtikuun ensimmäisenä lauantaina. Eilen jo soittelin, että miten on, kun ei heistä ole kuulunut mitään.

Minä olin kuukauden sairaslomalla rintaleikkauksen takia (paranneltii oikeaa rintaa parin vuoden takaisesta leikkauksesta) ja kerkesin pari kertaa käydä ladyline:lla sairasloman jälkeen.

Ja miksi näin.. Mulla on häntäluu murtunut! :headwall: :headwall: Olin rupeamassa Milkalle vaihtaa lattialle vaippaa.. Olin työntävinäni vasemmalla kädellä Milkan sellaisen madon alta pois, jonka selkään voi ns. legoukkoja laittaa kyytiin".. Mutta eihän se tietenkään ollut kokonaan poissa alta, vaan pahin nyppylä jäi perseen alle :headwall: . Viime viikon ke tapahtui tämä onnettomuus. Kyllähän se tuntui, mutta vielä ei niin paljoa.. Viime viikolla laskettiin myös mäkeä, jossa takapuoli kipeytyi entisestään.

Eilen oli pakko mennä jo lääkäriin. Käveleminen, sohvalta nouseminen, istuutuminen, autolla ajaminen yms tekee vaikeaa. On pirun kivuliasta. Ja kivaa on se, kun menee ajan kanssa ohi :whistle: .

Toissa yönä käytin Emmaa ensiavussa, ku rupes valittaa vasenta korvaansa, joka oli tulehtunut, ni en silloin älynnyt pyytää itselleni lääkettä :LOL: :headwall: .

Minäkin olen yrittänyt laihduttaa, mutta nyt ei ole sellaista fiilistä, että jaksaisin asialle perustaa yhtään. Huomenna olisi punnitus, joka on varmasti +. Mulla olisi tavoitteena heinäkuun alkuun mennessä painaa 55 kg, johon on vielä 9 kg.. Tuskinpa siinä onnistun. Nyt siis painan 64 kg. Laihdutuksen alussa 68,9 kg. Raskauden lopussa 79,9 kg.

Viime viikon keskiviikkona kävin näöntarkastuksessa, jossa selvisi, että minulla on ollut väärät lasit jo pitkään. Pitäisi olla plussaa eikä miinusta linsseissä. Optikko oli pyörtyä, kun näki mun lasien vahvuudet. Viime vuonna uusin viimeksi lasit ja silloin vain lisättiin miinusta. Optikko kertoi, että oon vain rasittanut silmiäni ja että tarvitsen vain ns. työlasit. Maanantaina olisin saanut ne, mutta lasit, jotka oli toimitettu, niissä virheitä. Miksi aina minulle! Viime vuonnakin sama juttu. Aurinkolasit tulee kaupan päälle voimakkuuksilla, joihin tulee hieman miinusta, koska käytän luultavasti niitä autolla ajossa eniten. Jos haluaisin, niin ajolasit pitäisi erikseen hommata, jossa on erittäin vähän miinusta. Mutta en viitsinyt. Ei olis antanut lompakon nyörit myöten.

Ensi viikolla olisi torstaina kampaaja, että jospa sitten saisin vähän ns. piristystä ja innostuisin taas kunnolla tuosta painonpudotuksesta :D.

Ja tässä ollaan vähän miehen kanssa puhuttu, että jätän pillerit pois.. Halut hävisi niiden aloituksesta jne.. Kaikkea muuta mukavaa.. Pitää nyt tässä katsoa.. Mutta parisuhde tässä vain kärsii ja muita ehkäisyjäkin ollaan mietitty, mutta ei kiitos.. Tulee, jos on tullakseen -periaatteella ehkä jos niin päätetään.

Mutta nytten kahtoo salkkareita.
 
huomenta..
täällä pojat ilmeisemmin siirtyvät jo ennakkoon kesäaikaan, kun puolseiskan kieppeillä alkoi pienempi kiekuun ja päristeleen (muutenkin oli vähän risanenn yö) ja perästä tui isompikin heräs.
Nyt leipoon leipää ja kahvia kittaan!
 
Huomenta vaan!
Eilen päätin sitten ottaa härkää sarvista ja yrittää sänkyyn nukuttamista. Yritin ottaa pehmeän lähestymistavan ja nostin pojan aina syliin kun huuli väpätti sängyssä. Eli siis aina kun hänet sinne laskin...Heti kun selkä kosketti patjaa niin itkun tuherrus alkoi. No, 50 minuuttia myöhemmin poika viimein hyytyi syliin ja laskin hänet nukkuvana omaan sänkyyn. Tämä voi olla tietysti virhe laittaa hänet ihan unessa omaan petiin, mutta katsotaan...Nukkui sentään vajaa kolme tuntia omassa sängyssä ja heräsikin "vain" 5 kertaa viime yönä. Mutta ei jäänyt lupsuttamaan tissiä, söi vain ja nukahti. Harmi vain, että itsekin torkahdin syöttäessäni ja loppuyö meni sitten vieressä nukkuessa. No, tämä oli meille jo suuri edistysaskel, kun nukkui ekan pätkän itsekseen. Kiitoksia vinkeistä! Ei tässä tosiaan auta muu kuin oma sinnikkyys.
 
Huomenta täältäkin!

Parina aamuna kaksikko on heräillyt jo ennen seitsemää (way too early for me!!!) mutta tänään torkkuivat onneksi puoli ysiin. Mä en ole kauheen hyvä heräilijä... Minä tosin tänään jo läksin puoli kahdeksalta kauppaan kun jääkaappi huutaa tyhjyyttä, eli se niistä unista sitten...

Me ollaan täällä jo maisteltu lihaa, tarkemmin broileria ja kinkkua, ja hyvin tuntuu uppoavan. Lisäksi olen nyt parina kertana antanut kokeeksi sellaisia kaupan valmispuuroja, jotain vadelma-kaurapuuroa. Kyllähän sekin maittaa. Näillä näkymin siis hyvin menee, kaikki ruuat tuntuu sopivan. Toivottavasti jatkuukin näin.

Ensi maanantaina sitten olisi 5 kk neuvola. Kuvitelkaa nyt kuinka nopeeta aika kuluu, vastahan sitä ekoja ultrakuulumisia täällä hehkuteltiin! Voi kamala. Mutta tällä kertaa oon osannut nauttia äitiydestä ihan eri tavalla kun edellisellä kerralla, tuntuu että Kasperin vauva-aika oikeestaan vaan meni ilman että muistan siitä mitään. Mutta vaikuttanee se että Artturi oli niin pieni sillon kanssa, ja elämässä oli kaikenlaista just sillon. Mutta nyt on taas ihanaa olla äiti, osaa nauttia sekä vauvoista että isommista pojista! Elämä on ihanaa.

Monikos on jo hankkinut välikausihaalaria tms? Mulla olisi Oskarille haalari metsästyksessä, ja elättelen toiveita että kirppikseltä löytäsin. Onko kellään H&M:n tai Lindexin sellaista "nallehaalaria" tai miksi sitä kutsuisi...? Millainen on? Se on yksi vaihtoehto.

Tähän loppuun uusi kuva kaksikosta, otettu noin viikko sitten.



Nyt uuden kaksplussan pariin.

HM ja pikkuväki, huomenna 5 kk!
 
Otso heräsi 38,6 asteen kuumeessa ja reisissä oli isot punaiset patit eilisistä rokotuksista. Kaikkein pahin mollukka on siinä kohdassa, johon tuli pneumokokkirokote. Annoin supon ja kävin yhdistysasioita hoitamassa vaunujen kanssa, ja takaisin tultua kuume oli laskenut (37,6 ei kai enää ole varsinaisesti kuumetta?) ja poika hymyili naantalin aurinkona. :D Seuraillaan nyt, tuleeko parasetamolin hälvettyä kuume vielä takaisin. Ensimmäisestä rokotuskerrasta ei tullut kuumetta tai patteja, mutta silloin tuli kyllä muuta itkun tuherrusta koko viikon.

Katsoin muuten Panadol 60 mg suppopaketin ohjeita, että 3kk-1v ikäisille (5-8 kg) suositellaan 60 mg suppoa ja sitten 1-4 v-vuotiaille (9-16 kg) astetta vahvempaa 125 mg. Kumpaa tuossa sitten katsotaan, kiloja vai ikää, jos esim. puolivuotias painaa yli 9 kg?

Hari Mao, me saatiin vauvalahjaksi 56-senttinen H&M:n nallehaalari ja se oli koko talven kovassa käytössä vaunuissa. Tosi kätevä, kun oli huppu ja käännettävät hihansuut ja lahkeet. Nyt se ei tietenkään enää mahdu (vaikka mies kyllä vielä muutama viikko sitten tunki poikaa puoliväkisin siihen...). Se oli kyllä myös tosi lämmin, vaikka oli jotain tekokuituteddyä.

Aiemmin hehkutinkin kevääksi ostamaani uutta fleecehaalaria käännettävillä lahkeen- ja hihansuilla (Jonathan-merkkinen, maksoi 14 euroa), joka on nyt vaunu- ja kantoreppukäytössä. Sen tyylisiä en onnistunut etsinnöistä huolimatta löytämään kirppiksiltä. Mulla on näköjään joku fiksaatio siihen että lahkeet ja hihat pitää saada umpeen...

Meillä poika on tosi kuumaverinen, en ole käyttänyt äp:n toppahaalaria kuin 2 kertaa koko talvena, vaan pääasiassa fleece-, vanu- ja nallehaalareita. Eilen lähdin pelkällä fleecehaalarilla kantoreppuilemaan (+ myssy ja villatumput) ja vasta ulkona huomasin että pakkasta oli yli 10 astetta. Vähän alkoi hirvittää, että perillä löydän siniseksi jäätyneen kalikan selästäni, mutta 2 km kävelyn jälkeen oli pojalla kädet ja jalat edelleen ihan lämpöiset (tästä tietenkin saa kiittää niitä käännettäviä lahkeita ja hihoja... :LOL: )

En ajatellut ostaa sellaista "liukaspintaista" välikausihaalaria kevääksi, mutta miehen kanssa puhuttiin, että seuraillaan huutonetissä, josko sieltä ostaisi sitten jonkun 80-senttisen vettähylkivän syksyksi. Toppahaalarin ostin jo ahneuksissani ensi talveksi, kun oli Remun 86-senttinen haalari Prismassa alessa 30 euroa.

Nyt on muutama päivä syöty porkkanaa ja luumua, ja tänään annoin vähän perunaa porkkanan seassa. Ihan hyvin meni alas, suu auki odotti seuraavaa lusikallista. :eek: Ja kiitos taannoisesta jääpalamuottivinkistä, se on kyllä tosi kätevä tapa pakastaa pikku annoksia. Yllättävän pitkälle pääsee maisteluissa yhdellä porkkanalla ja yhdellä perunalla :)
 
Välikausipukua oon mieki miettiny... Meillä on nuutin entinen semmonen fleecehaalari jossa on vuori. Sillä vaunuilut kyllä tarkenee, mutta muuten ei kun ei pidä tuulta. Mekin kun ulkoillaan joka aamu niin voi olla että jossain vaiheessa alkaa ne aamu-unet sit lyhenemään ja tarviis varmaan leeviäki sit ottaa rintareppuun vaunuista. Tuulenpitävää pitäis oikeestaan sit olla. Pitäs käydä kirpparilta kattomassa, kaupasta en ainaka kehtaa ostaa kun on niin vähäistä se käyttö sit kuitenki. Tietysti jos 74-kokoa sais niin se varmaan menis vielä sit syksylläki. Syksyks ois kyllä nuutin entinen 80-senttinenki oottamassa... Se voi kyllä olla vielä sit vähän reilu. No, kattoo nyt...

Eipä taas oo muuta kuin että iso väsy päällimmäisenä. Onneks nyt on miehen työpäivystys ohi ja ehkä jotain mahollisuuksia tehä jotain omia juttujaanki ens viikolla viimestään. Viikonloput menee jostain syystä aina ihan persiilleen, mie oon aina ihan kainaloita myöten kotihommissa useimmiten - en ymmärrä miten se on ees mahollista.

Huomenna mennään aamulla koko perheellä prismalle. Katellaan nuutille polkupyörää ja miehelle takkia. Ja tietysti ruokaostokset on tehtävä kans. Käydään varmaan sit hesessä syömässä joko aamupäivällä tai sit illasta. Yleensä päivystysviikon jälkeen tehdään aina jotain kivaa yhessä. :)
 
Heissan!
Käytiin aamulla perhekerhossa, reissu sujui hyvin! Vauvan jouduin herättämään ihan yöuniltaan, aamupesut ja imetys ja eikun menoksi =)
Jaksoi valvoa koko ajan, "loppulauluille" ei enää menty toiseen huoneeseen. Esikoinen leikki sen aikaa kun tankkasin pienimmän unia varten. Simahti jo sisällä pukiessa :heart: Ulos jäätiin vielä vähäksi aikaa toisen äitien ja lasten kanssa, ei oo enää välttämättä pakko käydä pihalla jos ei jaksa :D

Eilen keittelin ja silppusin valmiiksi pakkaseen broileria. Myös bataatin keitin ja survoin jääpalamuotteihin (ai niin, pitäis siirtää loputkin rasiaan ) .. On valmiina sit kun niitä aletaan maistelemaan. Eilen annoin vadelmakiisseliä, kylläpä näytti maistuvan :D Huomenna taidan ottaa ehkä sitä broiskua tai bataattia seuraavaksi maistiaiseksi!
Parin päivän päästä taidan ottaa kauravellit testiin, jos iltaisin antaisin sitä.

Meillä on vaihteeksi yöt taas parantuneet :D
Eilen teki hirmu satsin kakkaa, se varmasti auttoi yö-ähinöihin! Tänä aamunakin kuului pamaus, luulin sen olevan vaa pelkkä pieru. Olikin vähän paksumpi pieru ja äkkiä pyllyn pesulle että ennätettiin kerhoon!

maikki:
meillä on käytössä molemmilla nestemäinen Panadol. Siinä olen kilojen mukaan laittanut millit kohdilleen. Supoista en sit kyllä osaa sanoa kun en ole koskaan niitä käyttänyt.

yermasoya: Meillä on esikoisella todettu atooppinen iho. Ja pari vk sitten huomasin ihan samanlaisia karheita länttejä pienemmälläkin :( Olen nyt kokeillut laittaa samaa rasvaa vauvallekin. Öljyn sanotaan auttavat tosi hyvin! Pitäis hakeakin kylppäristä kylpyöljy vessaan niin jos sitä laittais välillä. Jos oikein pahaksi menee, Bebanthen on hyvä apu!

Eipäs nyt muuta tällä kertaa :wave:

Luminka
 
maikki, oikeen hymyilitti tuo ylistys käännettäville lahkeille :LOL: ihana! Kieltämättä ne on käteviä, ei tarvii toppatöppösiä. :D
Välikausihaalaria myös minä haeskelen huutonetistä, että samoilla apajilla ollaan :LOL: :LOL: Vaikkakin esikoiselta on olemassa yksi travallen 75cm ja yski h&m:n fleecehaalari KÄÄNNTETTÄVILLÄ lahkeillä. ;) Niin aina sitä vaan tuntuu että nuo 4vuoden takaiset vaatteet on jo niin out. Tyhmästi sanottu, kun ei sitä rahaa oo ja yletön tuhlaaminen on ihan hölmöö, mutta minkäs sitä taas luonnolleen mahtaa. Sitten aattelen että kun ja jos löydän käytetyn niin eihän se oo silloin niin tuhlausta ja myyn kuitenkin sitten kun jää pieneksi..joo joo ja seli seli.... :LOL:
Sitten h&m:n nettikaupasta katsoin, siellä syötävän söötti ruudullinen kevät takki, aika turhake, mutta ois niiiiiiiin söde.

Me maalattiin esikoisen kanssa meidän perintölipasto eteisessä samalla valkoisella kuin muitakin huonekaluja. Kohta täällä kaikki valkoista. Hieno siitä tulee.

 
Äh, ärsyttää mun mummo :kieh:
Soitin tuossa äsken ja kerroin kuulumisia. Ollaan varmaan menossa viikon päästä menossa käymään.
Kerroin sit että miten kahden kanssa menee... Mummu vaan sanoi että tuohan kuullostaa ihan sadulta, miten minä sain hoidettua 4 alle 5v lasta aikoinaan. Siihen lisäksi vielä navettahommat ym.!!
Samoin ei ymmärtänyt kun olin esikoisen odotusaikana sairaslomalla, ei entisaikaan mitään ennättänyt sairastelemaan..

Jotenkin ärsyttämään aina laittaa nuo mummon kommetit :kieh: :kieh:
 
luminka, niinhän se tuppaa oleen että me pullamössösukupolvi ei tiedetä elämän kovuudesta mitään, kun ei olla sota-aikaa eletty, me ei tiedetä kuinka kahvi ja sokeri oli kortilla..ja vaikka me tiedettäis niin eihän me ymmärrettäis. Saatika juuri sitä miten isoäitimme ovat hoitaneet 10 penskaa, 10 lehmää ja vielä ruokkineet ja passanneet miehensäkin ja miehen vanhemmat. Eikä silloin kuule kukaan valittanut mistään. Kun se on niin kummaa kun nykyajan naiset ei viitsi eikä jaksa mitään tehdä. :LOL:

Näinkö?

...töissä kun hoitaa tuota vanhaa kansaa niin jutut on välillä pikkusen puuduttavaa kuultavaa, kun me "nuoret" ollaan lapsia vaikka kolmekymppisinä. Eikä koskaan tulla oleen niin kaikkivoipia kuin he. Kaikki kunnia vanhuksille, mutta joo...ymmärrän mistä puhut!
 
Moikka!

Meillä on Onnilla ollu kovaa flunssaa, ei kuumetta nostanu mut iha röhäne oli ja tänää ei paljo mitää :O yhtä nopeesti ja yllättäi lähtee ku tuliki :D Vaikka oli toisella vaikee olla ni silti oli todella hyväntuulinen koko ajan, ei turhia itkeskelly niinku ei yleensäkää.

Yöt nukkunu kans hyvi, edellisyönä heräs kerra ja viime yön nukku läpi yön että ei paljoo oo moksiskaa flunssasta :D

Mietein et ku se on jo noin hyvi pois, ni uskaltaisko vauvauintii huome. Mitä ootte mieltä?

tässä vielä tuoretta kuvaa Onskuliinista <3


ja tässä Onni olevinaa kipeenä, ei näytä siltä :D
 
harmi ku meil onni o tyttö mutta ehkä teitä kellä tyttö on ni saattaa kiinnostaa nämä =)

http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=100545403

http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=100674419
 
Tervehdys! Kiitos kommenteista mun edellispäiväseen imetyskysymykseen; Anzkuli, Helmi, Maikki ja Luminka! Eli imettelen sitte ihan rennosti vaan - paitsi että oon itse just samaa mieltä, että ei sitä tissiä tartte ihan siinä tiskillä esitellä, enkä osaa kovin rennosti imettää julkisilla paikoilla, ku aina aattelenn et ehkä häiritsen muita. Mutta siis jos iltasanomien otsikot ens viikoll huuta, että "Saksalaistuneen naisen vauva jäätyi rintaan kiinni puistossa!" niin tiiätte sitten että minä siellä oon ollu puistossa imettelemässä :LOL:

Kauheesti juttua taas tullu tässä välissä, kiva lukea! Tuli vielä mieleen tuosta nukkumiskeskustelusta, että mun ei tosiaan pitäis antaa mitään nukutusvinkkejä, kun tyttö on niin hyväuninen, et nukahtaa lattialle vauvakerhossakin, jossa tietty on kauhee äläkkä. Lapset on niin erilaisia. Mut toivotaan ett pp79:n vauva harjantuu myös hyväunisemmaksi, alku ihan lupaava!

Kuka oli keränny jotain Ruokablogia jossa reseptejä ja kuvia? Pääsiskö sitä lukemaan? Oliko Anzkuli? Mun täytyy kunnostautua ruonlaitossa, että tyttö voi myöhemmin "syödä normalia kotiruokaa vnhempien kanssa" niinkun aina neuvotaan. Kun ei meillä syödä pahemmin normaalia kotiruokaa. :p Ajattelin mennä sellaselle "Kokkaa lapselle" kurssille. Vois olla aika hyvä!

Mä en tiedä tarviiko täällä välikausihaalaria olleskaan. Mun ostama 74 haalari (Suomen reissu silmällä pitäen) on vähän ohuempi ja luulempa, ettäsille ei täällä huhtikuussa oo enää käyttöä. Nyt jo ollaan oltu kantokassilla ja vaunuilla ihan takissa ja housuissa, haalarissa tulee vähän kuuma.

Jihaa, lähden tänää illal ulos! Pitääpä mennä taas pumppilee maitoa :D
 
Mä nautin kanssa tästä vauva-ajasta! Esikoisen kohdalla sitä odotti aina seuraavaa kehitystä, milloin lähtis jo ryömimään, konttaamaan ja kävelemään.
Nyt en vielä odota ollenkaan, kun jopa tapauksessa ne uudet taidot joskus opitaan. Antaa toisen kehittyä ihan rauhassa, mulla kyllä on aikaa :D
Muistan kun tää pienin syntyi, niin musta oli niiiiin ihana kun toinen oli vasta niin pieni :heart: Nyt 5kk ikäinen tuntuu jo tosi vanhalta :snotty:
Näitä aikoja kun ei takaisin saa, koitan painaa mieleen päivien tapahtumia, ilmeitä ym. Olen kirjoittanut paljon koneelleni päiväkirjaa, sekä kuvia tulee räpsittyä usein! Esikoisen ajoilta olen myös kirjaillut ylös tapahtumia, mutten näin tarkkaan.
Aivan ihanaa lukea jälkeen päin millaista on ollut elämä joskus :)

Maotaolle kivaa iltaa, tulee ehkä jo myöhässä =)

Sanse: Meillä on esikoinen tosi hyvä nukkumaan vaikka ois kipeä! Yskii ja nenä tukossa mut silti hyvin nukuttaa yöllä ja päikkäreillä! Mun kaverilla samanikäinen, nukkuu kipeänä paljon paremmin kuin terveenä :D Hassu jätkä =)

Juu, meidän mummo varmaan olettaa että mulla menee päivät tyyliin loikoiluun ja välillä jos lapsia ruokin! Ei mummon aikaan ole paljoa lapsia viihdytetty ja hoidettu ja sylitelty. Ja isommat ovat hoitaneet pienemmät! Pitäis kyllä kysyä äidiltä että millaista niillä sit on oikeesti ollut lapsena!
Eikä ne ole kaupungilla vaatekaupoissa pyörineet, saatika netissä :LOL:

Mulla on nyt vähän tylsää, mies lähti kaverinsa synttäreitä juhlimaan (tänään vasta päätti ja mä olin suunnitellut tälle illalle yhteistä aikaa kun tytöt nukkuu... eli siis koneet ois olleet kiinni ja oltas katottu vaikka elokuvaa ja syöty jotain hyvää :) ) Mutta eipä tuo niin usein ole käynyt joten päästin "kilttinä vaimona" hänet tuulettumaan =)

Ittee ei edes kiinnosta tällä hetkellä lähteä mihinkään illanviettoon! Mieluummin olen kotona. Kummasti se yksi kerta riittää nykyään pitkälle. Ja hyvä niin, säästyy rahaa ja jää nekin kalorit pulloon :D Juu, eihän näistä karkeista yhtään kaloria saa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maotao:
Tervehdys! Kiitos kommenteista mun edellispäiväseen imetyskysymykseen; Anzkuli, Helmi, Maikki ja Luminka! Eli imettelen sitte ihan rennosti vaan - paitsi että oon itse just samaa mieltä, että ei sitä tissiä tartte ihan siinä tiskillä esitellä, enkä osaa kovin rennosti imettää julkisilla paikoilla, ku aina aattelenn et ehkä häiritsen muita. Mutta siis jos iltasanomien otsikot ens viikoll huuta, että "Saksalaistuneen naisen vauva jäätyi rintaan kiinni puistossa!" niin tiiätte sitten että minä siellä oon ollu puistossa imettelemässä :LOL:

Nyt repesin aivan täysin!!! :LOL: :LOL: :LOL: Tää pelasti miun päivän!! :D

Laitan siulle yksäriä blogiasiassa! :)
 
huomenta!
meillä Vilho päätti että klo 05.45 on oikein hyvä aika herätä aamuun! Sängystä alkoi kuulua sen päivänen jutustelu ja kujerrus, kävin laittaan tuttia suuhun(jonka sylkäs heti pois) ja sanomassa että nyt on yö nyt nukutaan...no,haisevan vastalauseen sain heti kun menin sänkyyn kuuntelemaan pojan juttuja...ja oikeen kunnon kakat sitten väänsikin |O nyt jo syödään sit aamumaitoja,hohhoih :heart:

Meillä on mennyt ihan ihmeellisen hyvin yöt nyt 3 yötä kun ei ole ollut yösyöttöä,ainoastaan pari kertaa vaan tarvinnut vähän kääntää takas kyljelleen per yö! Oisko se panadol sit auttanu vaikka en oo ees kilosuositusten mukaan antanut vaan pikkasen vähemmän (6kg:n annoksen, poikahan jo 7kg ja yli). Eihän tästä syömisestäkään nyt tuu mitään kun nauraa vaan ja räplää mun paitaa...
 
lauantaihuomenta!!
hittolainen tuo ukkeli on siirtynyt aamuvirkuksi!! uniaika aamusta lyhentynyt reilulla 2tunnilla!! :eek: ja yölläkin ruvennut syömään kerran, joten enemmänkö sapuskaa päivään?? vai onko tää niin tätä sitten??

mutta onneksi isi ja isoveikka nukkuu, ei jaksa touhuta ihan täydellä teholla vielä...
 
Huomenta!

Täällä Leevi päätti 04.50 että ny on aamu.Onneks mies nousi sit sen kanssa ylös.Ite sain kasiin asti nukuttua esikoisen kanssa. Puol tuntia sit sain vasta Leevin päiväunille. Ihme ukko kun ei voi nukkua aamuyöllä vaan pitää hertä kukonlaulun aikaan. Oisko vinkkejä millä toisen sais nukkumaan pidempään? Tassutellut olen ja tuttia laittanut, mut ei tunnu auttavan.

Eilen sulatin pakkasen ja pesin sen ja jääkaapin. Tänään on sit jo kerennyt siivota lattiasta kattoon. Taidan lähtee pikku ukon viereen köllimään. Esikoinen lähtee mummon kanssa jäälle kun siellä joku tapahtuma ja mies lähtee veljensä muuttoon avuksi.

keiju
 
Huomentapäivää!

Maotao, vähän mä repesin tuota Iltasanomien otsikko -juttua!! :LOL: :LOL:

Onpas nyt ilmassa vauvojen unirytmien muutoksia! Meillä Otso söi yösyötön 2 tuntia tavallista aiemmin (klo 3, kun yleensä syö klo 5), mutta nukkui sitten normaalisti puoli kasiin.

Eilen ostin Otsolle sellaisen purulelun, jossa on vettä sisältävä viilennettävä osa ja kuminen kahva. Se oli aivan mieletön hitti, poika pureskeli sitä ja jokelteli sille koko illan.

Mulla on tullut vähän ongelmaksi nuo ensimmäiset hampaat ja imetys. Muutaman kerran oon joutunut jättämään imetyksen väliin ja syöttämään pullosta, kun poika on vain purrut tissiä. :kieh: Muutaman haukkaisun vielä kestää, mutta kun hän monta kertaa iskee leuat kiinni nänniin ja vetää päätä poispäin, niin siinä alkaa olla vitsit vähissä. :'(

Usein puremiseen liittyy vatsanväänteet, pieru ja leukojen kiinni meneminen on vissiin ohjelmoitu samaan nappiin... Ja noita vatsanväänteitä riittää, kun poika on taas viimeksi kakannut maanantaina. Luumua oon syöttänyt tällä viikolla joka päivä, mutta ei mitään tulosta. En oikein viitsi edes kokeilla uusia sosemakuja ennenkuin olen nähnyt, minkälaisena ne ensimmäiset maanantaina annetut tulee ulos.
 
Ompas teillä varsin aamuvirkkuja naperoita!

Meillä nukkui ysiin saakka, esikoisen kanssa herättiin 8.30. Oon koko aamun tässä pessyt pyykkiä, vienyt kuivia kaappiin, tehnyt vauvalle sosesatsin, tiskannut altaan tyhjäksi, käynyt ulkona tyttöjen kanssa, tehnyt siellä lumiukon (morjestaa tuolla etupihalla käsi pystyssä :D ), syönyt esikoisen kanssa, syöttänyt vauvaa monta kertaa, leikkinyt välillä, ja nyt viimeisimpänä laittanut molemmat nukkumaan samaan aikaan :D Ah, mun vapaahetkeni on koittanut!!!

Ulkona on kyllä mielettömän ihana ilma, +3,5 astetta ja aurinko välillä paistelee! Saa jo miettiä et mitä vaatetta kellekin pukee päälle ettei tulis liian kuuma. Aamupäivällä totesin jo että villatakki vauvalla fleecepuvun alla oli liikaa -> kuumuuteen varmaan heräsi :(
Laitoin eilen löydetyn ja pestyn siskonsa "perintötakin" alle, velouria. Jospa se ois sopivampi näille ilmoille jo :)

Tuntuu että mulla riittäis virtaa vaikka mihin! Ois aika ihkua päästä käymään kaupungilla muttei me taideta mitään tarvita. Jotenkin näin keväisin tekee mieli uudistaa sisustusta, vaatteita yms..

Mulla on taas nälkä :eek: 1,5h sitten syötiin esikosen kanssa eilistä kinkkupastaa... Ja taas maha murisee... Tuntuu välillä et tulee liikaa syötyä, pitäisi olla kotona TOIMIVA vaaka niin voisi välillä tarkistaa ettei tulis ylensyöntiä. Imetyksen takia kuitenkin koitan syödä silloin kun nälättää. Ensi viikolla onkin vauvan neuvola, pääsee tsekkaamaan oman painonsa samalla =)

Luminka
 

Yhteistyössä