11/08 masunkasvattajien murut *maaliskuussa*

lun nyt hetken vielä tässä koneella roikun, ennenkuin lähden asioille, niin totean olevani maikin kanssa samoilla linjoilla, että meillä kanssa oikeestaan tää soseiden aloituskausi mennään niinkuin maistelun kannalta. Kun tuo nukkuu kumminkin, vielä ainakin, yöt läpeensä, niin ei sen takii tarvii...jotenkin vaan ettei tule sitten hoppu tunkee kerralla kaikkii makuja, kun meinaan edetä aika rauhallisesti. Ja että ehdin katsoon ettei tule mistää ihmeemmin allergiaa.

Ruisleivästä vielä..mä oon nyt tuon painonpudotusoperaation myötä syönyt ruisleipää, sen 1-2 palaa päivässä, mutta koitan antaa sen kuivahtaa niin ettei olisi ihan tuoretta kun siitä tuoreesta kai tulee ne pahimmat kipristykset masuun. Ja kyllä se taitaa silti ottaa vähän tuon masuun. Meinaankin nyt taas pitää taukoo ja syödä vaan neljänviljansämpylää..katsotaan mikä vaikutus.

Nyt suljen tään masiinan, ja palaan päivemmällä. (lue: parin tunnin päästä) :LOL:
 
Heippa täältäkin suunnalta.. :D Meillä oli tossa aamulla 4kk neuvola ja hyvin on poitsu kasvanu.. 4kk 7960g 64,5cm43,2pipo 3kk 7260g 62,7,cm42,3pipo, 2kk 6270g,60cm,41,2pipo, 1kk 5330g,55,7,39,6pipo. Täälä on nanni käytössä kun loppu maito :( mutta hyvin tuo kyllä kasvaa nannillakin :LOL: meillä on luumusose ihan ykkönen ja peruna/porkkana sose myös.. illalla annan kasviksia tai luumua.. jahan taasn kun aattelin että tänne kerkeen kirjotteleen niin eiköhän tuo heräile.. meille on myös muutto tulossa ja ei yhtään kiinnosta pakata..

paula+ sasu 4kk<3
 
sanse ja helmi: kyllä miun käsityksen mukaan se lihasmassa painaa enemmän, eli jos kovasti alkaa reenaamaan niin paino voi vaikka noustakki. Mutta kyllä kai sen laihtumisen pitäs kuitenki mittanauhassa sit näkyä vaikka vaa'alla ei näykkä ja vaatteissa ainaki tuntua! Mie oon kans huomannu että miten "vähästä" herkkumäärästä tulee kauheesti kaloreita että ei oo tosiaan ihme että miullaki paino nousee. Varsinki nyt kun on liikkuminen ihan vaan arkiliikuntaa. Tekee hyvää kirjata syömiset ylös. Se on ollu kiva huomata että ruokailutottumukset miulla on ihan ok. Kasviksia vaan vähän lisää ja sit nuo herkut pois. Että ei sillä tavalla tarvii kauheen suurta muutosta koittaaka tehä. Niin ja liikuntaa pitäs kyllä lisätä kans, mutta tuntuu että nyt ei oo energiaa yhtään liikkumiseen. Tänään mittailin taas vyötäröä ja oli siitä nyt 2 cm lähteny. :) *syö tyytyväisena mokkapalaa* :D
 
Meillä poika syö kanssa 3 kertaa päivässä kiinteitä, noin 11-12 syö kasvista, sitä menee noin puoli desiä (eli puolikas pilttipurkki, pieni sellainen), päikkäreiden jälkeen noin 15-16 syödään hedelmää, yleensä puolikas banaani (juniori versio) ja siihen lisätty jotakin sekaan ja illasta pistellään banaani-maissipuuroa, sitäkin noin puoli desiä. Aamulla ja sänkyyn mennessä illalla syödään vielä riisivelliä, noin 100 ml kumpanakin kertana. Ja kaiken päälle noin 0,5 litraa maitoa.

Kun katselee teidän lasten ruokamääriä, niin meillä menee oikeasti melko vähän ruokaa. Eipä sillä kai väliä, koska poika kasvaa normaalisti. Olen vaan ajatellut, että poika on vielä niin pieni, että vatsaan ei mene enempää ruokaa. Pitää jutella neuvolassa asiasta ensi kerralla :/

Mä olen kanssa ollut aiemmin jo kiloklubissa, mutta nyt en synnytyksen jälkeen. Ajattelin ensi viikon jälkeen ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa taas. Pitää saada ne 10 kg jotka vielä jäljellä raskaudesta, kun on toi ruoka ja varsinkin makea maistunut :whistle:
Ja on sitä jäljellä ennen raskauttakin vielä kiloja, joita voisi yrittää karistaa. Löysin itselleni uuden kuntoklubin, jonne ajattelin mennä. Muutettiin meinaan tuossa raskausaikana ja vanha jäi vähän turhan kauas. Jos ensi alkuun menisi 10 kerran lipulla ryhmäjumppiin, kun toi mies on yrittäjä, eikä aina tiedä miten se pystyy olemaan pojan kanssa kotona. Eikä tuo kuntoklubi ota alle 3 vuotiaita lastenhoitoon...

No, niin minulle ihana rauha, poika onneksi nukkuu meillä edelleen ne noin 3 tunnin päikkärit päivisin!
 
nyt on maalattu eka kerros ja kaamee nälkä, niin sorruin sitten tässä koneella mässään mikrohampparin :/ ei kovin kulinaristinen nautinto, mutta nälkä läks!! Pikkumieskin on kiltisti vedellyt sikeitä ulkona reilu 2tuntia, niin oli rauhallista maalailla...
 
Jeps, pari tuntia kaupungilla kantoreppuilemassa ja nyt on posket punaisina. :xmas: Oon siirtynyt kantamaan poikaa selässä ja se on tosi näppärää! Otso torkkui tyytyväisenä kyydissä ja meni nyt partsille jatkamaan päikkäreitä.

Vaikka miten vähän laittaisi pojalle päälle, aina tulee hiki siinä kantorepussa. Nytkin oli vain fleecehaalari sisävaatteiden päällä (+ kypärämyssy ja villapipo). Ostin Otsolle viime viikolla fleecehaalarin kokoa 86, siinä riittää lahkeiden pituus kunnolla kantoreppuhommiin ilman että nilkat on paljaana. Lahkeissa ja hihoissa on käännettävät "suut", niin ei tarvitse pelätä tumppujen ja töppösten tippumistakaan. Koossa 86 oli sama haarapituus kuin koossa 74, joten päätin sitten liioitella tuon koon kanssa oikein kunnolla. Syksyllä se onkin sitten ehkä jo ihan sopiva vaikkapa välikausihaalarin alla pidettäväksi.

Nyt menen tekemään muffinsseja. Meinasin ostaa valmiina kaupasta, mutta sitten päätin, että kyllä tämän herkuttelun eteen on nähtävä edes vähän vaivaa. Suljen edelleen silmäni kiloklubikeskusteluilta...
 
Taas on vauvakerhoiltu (Vilho taas vähän vikitteli yhtä tuttua tyttöä..nyt pidettiin kädestä :D ) ja käyty lenkillä ja pikkasen shoppaamassa Vilholle Lindexiltä vaatteita (oli taas näitä osta 3 maksa 2-juttuja niin vähän hullaannuin).
Ostin 3 housut joista 2 on niitä plyyssisiä ja yhdet harmaat colleget ja sit 3 bodyä ja aurinkolasit! B)

Vilho nukkui oikeen hienot päikkärit 2,5 tuntia siis vaunuissa!! :whistle: Eli kai sitä sit pitää vaan joka päivä ottaa oikeen pitkä lenkkeilytuokio että nukkuis kunnolla.
Yö menikin sit taas vähän heikosti ja kun eilen oltiin illalla siellä vauvauinnissa (joka oli btw aivan mahtavaa! Vedessä on niiiiin kiva lillua) niin meni ne vähäisetkin rytmit sekaisin kun nukkui mennessä ja tullessa matkat. Ja onhan se hyvää liikuntaakin vaunuilu, on mennyt vähän plörinäks toi kiloklubi,pitänee taas hieman tsempata jotta vuosi tästä mahtuis vanhat lempparifarkut jalkaan...

Kerhosta ja kaupoista kotiin tultuamme sit taas vähän harjoteltiin soseita. Oikein suu ammolla poika odotti lusikkaa :) sai nyt poikkeuksellisesti jotain perus-pilttiä porkkana-perunaa NAN:iin vähän sotkettuna ja päälle lusikallisen luumusosetta. Ja se luumu, voi herttileiri mitkä ilmeet ja kujerrukset kun tajus että makeeta hyvää :LOL:
Aattelin aloittaa jo nyt tämmöset "jälkkärit" kun monet on näköjään huomanneet että esim. perunasta maha kovettuu.
Luomuahan mun ois tarkotus pojalle vaan tarjota ja suurin osa itse tehtynä, mutta tänään sit näin.
Huomenna haenkin sitten taas tilaamani luomubataatit ja -porkkanat joista pitäs sörssätä pakkaseen valmiiks satseja pojalle. Ai niin, kai sitä pitäis pikkuhiljaa siirtyä NAN2:seenkin...

Pitäis kanssa enemmän vaan käyttää kantoliinaa ja -reppua että poika tottuis ja sais ite vähän vapaiks käsiä. Sulais nyt nuo kadutkin kunnolla niin uskaltaisin lähteä uloskin liinan kanssa, nyt joteskin pelkään liikaa liukastumista.

Ja tervetuloa kaikille uusille! Olis myös tosiaan mukava kuulla vanhoista hiljaisemmista listalaisistakin! =)
 
Onko kenelläkään ollut ongelmia omaan sänkyyn nukuttamisen kanssa? Meidä poju on nukkunut nyt syntymästä asti, eli 3,5 kk mun vieressä ja alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että olisi kiva jos herra nukkuisi edes osan yöstä omassa sängyssään. Ongelmana on vaan se, kun poika nukahtaa illalla aina rinnalle ja siitä ei siirto unisena onnistu. Poika herää täysin samantien kun yrittää siirtää. Tutti ei kelpaa, ainut mikä rauhoittaa on rinta. Näin pientä kun en halua huudattaa, niin on jäänyt vähiin pinnasänkyyn nukuttamiset.
Toinen "ongelma" on se kun poika syö/lupsuttaa rintaa yöllä tunnin välein ja välillä suorastaan nukkuu tissi suussa. Onko tähän tosiaan muuta kikkaa kuin tutin tarjoaminen? Vinkkejä otetaan vastaa, välillä on aika väsynyt fiilis.



 
Kirjoittelenpa vain pikaiset heipat!

pp79 : meillä tosiaan oli pakko jo1,5kk iässä laittaa eri huoneeseen nukkumaan, alussa siirto meidän sängystä onnistui, mutta nykyään ei enää. Imetän ensin niin että lapsen silmät luppasevat ja hän imee harvoin/ei enää ime kunnolla, sitten nousen seisomaan ja otan havahtuneen lapsen syliin tissille. Seisoskelen minuutin kaks ja taas on jo lähes unessa. Sitten laitan hänet sänkyyn, peitto päälle ja nopsaan valot pois, joskus sammutan valot jo ennen syliin ottoa, kun ei ole liian hämärää. Ja nopsaan ovi kiinni ja sitten odottelen josko menen uudestaan ottamaan syliin. Yleensä ei eka kerralla nukahda, mutta toisella kyllä. Ja alussa voi mennä useampi kerta että täytyy käyttää sylissä. Olipa sekava sepustus, mutta toivottavasti auttaisi ainakin jotain!

Perjantaina tulee yks kaveri kylään, eli en viikonloppuna paljoa tänne ehdi. Tehdään Raclettea ja käydään katselemassa vuoria. En ookaan päässy kiertelemään yli vuoteen! Huomenna suursiivousta, ja kaupunkireissu: anoppi haluaa ostaa mulle synttärilahjaksi isommat housut :LOL: , kun pidän nykyään vain äitiyspöksyjä. Kuus kiloa vain ylimääräistä synnytyksen jälkeen jäi, mutta tuossa vyötärön ympärillä kaikki...

Olipa tosi pikaiset heipat! Hyvät yöt!
 
pp79 niin piti vielä sanoa: meilläkään ei tutti kelpaa, oikein irvistelee kun on niin ällöttävä suussa! Ja joskus kun me tyhmyrit vielä yritetään, niin tutti saattaa lentää puoli metriä, lapsi vain plompsauttaa sen ilmaan kielellään, aika hieno näky ja hyvät naurut!
Ja vielä: kun oppii pikkuhiljaa omaan sänkyyn, niin ei ehkä tarvi niin koko ajan lutkuttaa. Alussa Amelie söi pari kertaa yöllä, mutta kun imetin sen täyteen ennen nukkumaan menoa, niin rupesi heräämään vasta aamulla. Silti edelleen päivät on kiinni tisussa, tosin nyt alkaa olla sitä ettei minun maito riitä, ja oon tunti ennen nukkumaan menoa antanu pullon ja sit myöhemmin tissiä taas huoneessa.
 
HUomenta

Täällä Leevi heräsi taas "kellohyvissäajoin" eli 05.30 kakkaa tekemään, ja jokeltelemaan säkyynsä. Vitsi mä alan olla aika puhki kun tähän aikaan pitää nousta. No onneks miehellä huomenna vapaa niin saa nukkua edes vähän pidempään.Itellä ois kyllä labraan meno aamulla mutta silti saa nukkua ees seiskaan.

Mä luulin että kevät ois tulossa muttä täällä on -17 astetta pakkasta |O

keiju
 
huomenia mammat!!

täällä ihanan rauhallinen aamu; kun vain yksi poika hoidettavana. =) Tämä pikkumies on oppinut päristämään, pikkuisen sylki lentää.. :D Pyllyä pungertaa edelleen kovasti ylös mutta ei käänny, ei. Voimaa tuntuisi noissa makkarasäärissä olevan, vaan tekniikka hakusessa vielä. Kyllä se siitä.

pp79: Meillä laitetaan nukkuun illalla omaan sänkyyn, sitten kun alkaa oleen väsyneen oloinen, mutta ei liian väsy. (joskus vaikee tajuta viedä ajoissa..) Sitä ennen tissintankkausta, yöpuku päälle. Omaan sänkyyn, unipupu kainaloon, tutti suuhun ja peitto päälle. Sitten ramppaan siinä yläkerran ja alakerran väliä joskus 2kertaa joskus 10kertaa, kun sylkee tutin pois. Välillä istun hetken vieressä ja tassuttelen. Mutta usein helpommalla nukahtaa kun ei ole vieressä. Ja tiedän, tai luulen tietäväni että nukkumaan meno tulee olemaan kohta kahta hankalampaa kun tuo oppiii kääntyyn ja sitten nouseen pystyyn. *huoh* Vielä suhteellisen helppo kun ei pääse ylös.
Mutta sitkeyttä se kai vaatii ja selkeetä rutiinia. Tsemppiä!

Alan tässä maalaan toista kerrosta ruokapöytään, voin laittaa sitten kuvaa kunhan saan operaatio-tuunauksen valmiiksi!
 
Huomenta-päivää! Täällä tänään ohjelmassa vauvakerhoa ja fyskaa... tyttö harjoittaa selkälihaksiaan, jonka pitäis edistää mahalla makoilua jonka puolestaan pitäis edistää lattapään kasvamista pyöreämmäksi!

Meilläkin heräiltiin jo 6.30... onneks oon ostanu sellasen musiikkimobilen, jota tyttö tuijottelee sitten viellä muutamia minuutteja onnessaan heräiltyään.

pp79: En osaa kyllä sanoa tuosta mitään. Mä pelkäsin kanssa että tyttö ei ikinä opi sänkyyn, kun ekat kuukaudet rytmi oli niin hakusessa. Nukahti millon minnekin; sohvalle, lattille, sitteriin. Nykysin kun on rytmissä, tietää koska viedä sänkyyn. Teen vaan iltatoimet ja laitan sänkyyn. Vedän soittorasiasta ja tyttö saa soittorasian narun käteen ja tutin. Yleensä nukaht pian. Joskus teen siinä samalla viellä kotihommia vlot päällä; laitan vaatteita kaappiin jne. Eipä oo ylimäärästä huonetta mihin tuota laittais nukkumaan, joten pakko on tytön ollu tottua vähän meteliin ja valoon ja ainakin viellä näyttää toimivan nukutus näinkin...

Toivon että päästäs muuttaan 1.7 jolloin tyttö olis liki 8 kk - silloin menis isompaan sänkyyn ellei peräti omaan huoneeseen.

Kysymys - kysymys - huomio!!! Ollaan tulossa taas ens viikolla Suomeen ja miten se nyt siellä on - tai miten jokainen subjektiivisesti asian kokee - Onko imetys suotavaa julkisilla paikoilla; kahvilassa, puistossa tms.? En oo ikinä kiinnittäny asiaan mitää huomiota ja täällä voipi imettää missä vaan. Joten mielipiteitä kaipaan!
 
MAOTAO, mun kokemuksen mukaan täällä ollaan hyvin imetysmyönteisiä noin niinkuin yleensä! Ja julkisilla paikoilla sopii ihan imettää ilman paheksuvia katseita!

tässä kuvia mun tuunailusta:
syöttötuolia uudistin hieman isoveikan jäljiltä...


ja tässä siis se lopputulos, maalin jätin tahalleen tuolleen "huonosti maalatuksi", ja ehkä sitä vielä hion vähän lisää pois, että ois semmoisen vanhemman näköinen..


tässä vielä pikku-ukkeli ekaa kertaa hyppykiikussaan ihmettelemässä :)
 
helmi: vautsi vau, siitähän tuli kuin uusi :D

Maotao: mä olen joitain kertoja imettänyt julkisella paikalla tätä pienempää, ei ole ainakaan kukaan mitään tullut sanomaan!

Meillä on aina nukkunut omassa sängyssään vauva. Illalla valvoo noin 2h ennen yötä. Teen iltapesut jossain vaiheessa, imettelen ja sylittelen muutenkin. Sit perunaporkkanavellit naamaan ja hetken ehkä valvoo vielä. Kun alkaa olemaan 2h valvomista, käyn nakkaamassa sänkyyn. Ei ota tutia suuhun, peitto vaan päälle ja yövalo vähän huonetta valaisemaan. Jää yleensä hyvin, laulelee hetken ja nukahtaa =) Oisko jotain 2vk jo näin menty.
Aiemmin oli aika säätöä nukkumaanlaitto, huutoa ja itkua. Että nyt onnistuu illalla paremmin kuin päikkäreille jäänti jos sisälle joutuu laittaa!

Loistavaa, meillä meni viimeyö hyvin vauvan ostalta!!!! Vauva meni nukkumaan ysiltä. Esikoinen itki jossain 23 tienoilla, rauhottui onneks kerrasta kun kävin. Puoli kahdelta luulin että pienin herää, hirvee ähellys kävi sängyssä. Sit kun olin jo takas peiton alla, esikoinen aloitti itkut :( Ei oo moneen viikkoon yöllä itkenyt joten hyvä valinta just tää yö kun siskonsa nukkui kunnolla :headwall: Varmaan 4x sain huoneessa käydä ennen kuin asettui. Sit kello olikin jo 2 ja vauva heräs syömään.
Kuuden jälkeen VASTA seuraava syönti, mies kömpi töistä kotiin nukkumaan mun imettäessä tuolissa =) Ysiltä esikoinen heräs ja vaavi 9.40.
Ihana kyllä kun sain pitkästä aikaa nukuttua paremmin, jaksaa jo ihan eri tavalla!

Mun sisko tuli käymään kylässä, tein sämpylöitä kahville. Ulkonakin käytiin kun vauva meni nukkumaan. Ihe kyllä jatkaa vielä uniaan takapihalla vaikka silmät aukesivat kun takapihalle vein!

Tänään haen postista verhoja, makkariin ja keittiöön. Ellokselta yleensä tilaan, halpoja kun ovat niin voi ostaa vähän useammin uudet kun vanhat alkaa typäsee :D
 
Maotao: periaatteessa täällä ollaan hyvin imetysmyönteisiä, mutta aina niitä nenänvartaapitkikattojiaki riittää. Mutta kyllä mie ainaki imetän julkisilla paikoilla tarvittaessa. Kyllä vähän tietysti katon sitä paikkaaki, että esim. kahvilassa en siinä ihan tiskin eessä oo imettämässä, valitsen suojaisampaa paikkaa. Kaikki kun ei tykkää nähä tissejä kahvilla ollessaan ! :D Ja toisaalta onhan se vauvallekki kiva tarjota ruokarauha puhumattaka siitä että en miekä haluu ihan kaikille ryntäitäni esitellä! :D

pp79: Meillä oli esikoinen siis hankala nukkuja - ja on hieman sitä edelleen. Hän ei millään oikeen nukahtanu mihinkä - paitsi syliin tissi suussa. Joskus auttoi semmonen kun vuorasin sänkyyn tyynyillä pesän mihin vauvan laitoin, varsinki siinä vaiheessa kun alkoi liikkua enemmän niin ei sit mahtunukka pyörimään. Jossain vaiheessa auttoi se kun laitoin sänkyyn unirievuks itteni päällä olleen paidan että oli tuttu tuoksu vieressä. Jossain vaiheessa auttoi unipussi tai tuplapeite jota ei saanu potkittua pois. Joskus ei auttanu mikään... Hyppelehdittiin sit 1,5 vuotta hänen kans säännöllisesti ja useempana yönä viikossa saa vieläki käydä peittelemässä tai muuten hyssyttelemässä. Mutta leevi onneks nukkuu!!

Leevi kääntyi eilen mahalta selälleen - laiskahkosti, mutta ympäri meni. :) Nuutti meni 3,5-kuisena jo sujuvasti molempaan suuntaan... Leevi on hieman lupsakampi tapaus kuin veljensä! :D

Tänään pidin mittailupäivän: -3kg ja -2cm tähän mennessä kaikkiaan. 4-6 kg jäljellä...

Eipäs muuta ihmettä. Väsyttää vaan...
 
Hellou!

Aaamulla käytiin ottamassa toinen satsi rokotteita. Ensimmäisen piikin kohdalla räpytteli silmiä ja naama muuttui punaiseksi, toisen ja kolmannen piikin kohdalla jo itketti. Mutta äkkiä se harmitus meni onneksi ohi. Pyysin samalla punnitsemaan ja painoa oli 8200 g. Ikää on nyt 4 kk 3 vk.

pp79, mä nukutan pojan tosi samaan tyyliin kuin helmi ja Maotao. Joskus musta tuntuu, että oon vähän "karu äiti", kun vain jätän vauvan yksikseen sänkyyn, mutta meillä on toiminut tosi hyvin. Meillä on siinä mielessä eri tilanne kuin sinulla, pp79, että poika ei juuri koskaan ole nukahtanut tissille. Imetän aina istuallaan (en ole yrityksistä huolimatta löytänyt sopivaa asentoa makuullaan), joten imetykselle tulee väkisinkin selkeä alku ja loppu. Vaihdan aina vaipan vielä syötön jälkeen ennen sänkyyn laittamista. Meillä tutti on kyllä ihan ehdoton kapistus, useimmiten vaatii sen suuhun että uni tulee. Nyt tosin hampaiden puhkeamisen jälkeen välillä poika vain kaluaa tuttia tai tunkee tutin suuhun "Pasila-tyyliin" suupieleen, josta se sitten lopulta tippuu ties minne. Tällöin oon ottanut tutin pois ja kokeillut nukahtaako ilman (useimmiten hetken kiehnättyään nukahtaakin).

Komppaan helmiä, että sitkeys ja rutiini on kai tässä ne avainsanat, mutta oon samaa mieltä, ettei niin pientä voi alkaa kovasti huudattamaan. Kannattaa varmaan kokeilla myös Tuutikin tekniikkaa! Vieressä istuminen ja tassuttelu voisi myös toimia lempeänä unikouluna, ja muutaman illan jälkeen sitten saattaisi jo nukahtaa sänkyyn? Tsemppiä ja jaksamista!

Maotao: Mä oon imettänyt ravintolassa ja silloin seurueessa ollut miespuolinen kaveri totesi, että hän tässä yrittää aktiivisesti olla kiinnittämättä huomiota vieressään olevaan paljaaseen tissiin... Kaipa ne asenteet ovat ihan positiivisia, mutta ihmiset häveliäinä eivät tiedä mihin silmänsä laittaisivat. Toivottavasti et kuitenkaan kaavaillut tällä reissulla imettäväsi puistossa, koska nytkin aamulla oli yli 10 astetta pakkasta :LOL: :xmas:
 
Taas tultiin vauvakerhosta, oli ihan kivaa kun oli todella hyvä yö takana ja Vilhokin heräs kujerrellen ja kerhossakin oli oikein nätillä päällä. :heart:

Eilen illalla olin ihan rikki kun poika vaan kitisi ja huusi eikä suostunut kunnolla nukkumaan, heräsi vielä huutamaan ja vähän syömään 23 aikaan... no päätin sitten että nyt kokeillaan auttasko nestemäinen(ja mansikan makuinen) panadol jos vaikka hampaita itkee. Aluks ei mitään eroo huomattu mutta sit kun poika nukahti vähän ennen puolta 12 niin nukkuikin 7 asti! Ite heräsin 03,04 ja 05 (jolloin käänsin pojan kyljelleen kun ähisi vähän) kun odotin jotenkin että kyllä se sieltä nyt alkaa huutamaan kohta ;) ja puol 6 mies katto mua ja kysy että mitä sää siinä virnuilet kun olin ihan innoissani kun poika vaan nukkuu :LOL:
Sit sain vielä makoilla ysiin asti kun mies hoiti aamutoimet pojan kanssa, jonka jälkeen lähdettiinkin taas vauvakerhoon ja sieltä vähän lenkille.
Ja nyt tää muru tappaa äitinsä käden kun retkottaa sylissä niin reporankana =)

Huomenna tulee lähipuistoon joku lastenvaate-esittelijä, ilmeisesti "me&i"-merkki, pitääpä käydä katselemassa löytyskö jotain kivaa.
 
kun nyt taas kerran täällä koneella roikun (siis pakko kehua itteeni, että olin lenkillä tässä välissäkin, oikeesti :D ) niin kommentoin vielä tuohon julkisellapaikalla imetykseen, että oon kanssa ite silleen ettinyt sen rauhallisemman paikan kuten anzkulikin tuossa totesi, ihan itteni takii ja vauvan ruokarauhan..eli johonkin kahvilassa esim. vähän syrjempään mennyt imettään. Ja jotain huivii heitän olan yli ettei rintavarustus tursuile ihan avoimena. Kun mä en omista ainoon ainuttakaan imetyspaitaa. =)
 
ja anzkuli, hienot punnitus/mittaustulokset!!!!!!! :flower: :flower:
mä meen vaakalla sitten huomenna, vaikkakin onkohan mitään tulosta kun eilen oltiin pitsalla ja iltapalaksi meni vielä pussillinen nameja (lue: 250g) :whistle:
 
niin joo meillähän poika ei sänkyyn nukahda vaan vain ja ainoastaan syliin. Jossain vaiheessa saatiin joitakin iltoja poika tosi väsyneenä nukahtamaan sänkyynsä mutta nyt ei onnistu millään, hirvee huuto heti kun tajuaa että nukkua pitäis... :/
tässä vielä kuva Vilhosta Motörhead-body päällä ihailemassa bambia :D

 

Yhteistyössä