Onnittelut päivänsankareille! :flower:
Meillä tuli
anoppi hoitamaan poikaa loppuviikoksi. Eilen tuli illalla ja mulla on nyt jo ihan hermo kireellä. Ei oo hoitanut pikkulasta noin 30 vuoteen ja sen kyllä huomaa. Kuuntelin sivukorvalla, kun olin itse laittamassa tavaroitani kasaan, miten mummi kielsi poikaa koskemasta stereoihin. Samalla nauroi, ja äänensävy oli sellainen, joka varmasti kannustaa menemään uudelleen stereoille.
Ja kun poika rimpuili pottailun jälkeen pitkin olohuonetta konttailemaan, niin anoppi sanoi, että "ai sä et halua vaippaa päälle, ei sitten". Mä siihen tokaisin kylmästi, että "sitä nyt ei vauva päätä, laitetaanko vaippaa vai ei" ja koppasin pojan lattialta vaipanvaihtoon. Ja vaatteiden vaihdossa mummilla on niin hermostuneet otteet, että poika alkaa itkeä, vaikkei yleensä mikään herkkis ole. Huhhuh, parasta oli vain että lähdin sieltä äkkiä töihin, kun nää jutut on oikeasti ihan harmittomia, mun pään sisällä vaan kiehuu. :kieh:
Maarias, meillä tuli myös tavallisesta maidosta öisin vaikerrusta, kun alettiin isommissa määrissä antaa. Samaan aikaan oli kyllä poika kipeänä, että en ole varma mistä johtui. Ollaan kuitenkin annettu varmuuden vuoksi iltapuuron kanssa tuttelia, vaikka muuten päivällä juo jo tavallista maitoa. Voihan jo ihan pienistäkin määristä alussa tulla vatsavaivoja.
Leikeistä, meillä suosikkeja on nyt tavaroiden laittaminen koriin ja keittiövälineillä (kattilat, kannet, muovikipot, kaulin) kalistelu. Ja ikuinen suosikki, korkkiset lasinaluset, pitää olla aina kädessä kun harjoitellaan kävelyä
Mumman kanssa olivat myös keksineet leikin, jossa lasinalusia tungetaan sohvatyynyn rakoon ja otetaan pois, sitä poika yrittää vähän väliä. Sit meillä on sellainen lentokone (SAS:n mainoslelu), joka pitää nousukiitosurinaa kun painaa napista, se on ihan suosikki. Muita leluja on mm. pahvikirjat, pallo, limsapullo jossa on vettä ja muovinen auto. Potalla istuessa katsellaan kirjoja.
Meillä on otettu viime päivinä muutamia kävelyaskeleita (5 peräkkäistä askelta taitaa olla enkat). Josko sittenkin oppisi kävelemään ennen päivähoitoon menoa?! Maanantaina alkaa