11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

täällä taas mummolassa luurataan viikko kun mies lähti Saksaan työreissulle (Aacheniin). mulla vieläkin kauhee yskä,ehkä jo tosin alkaa hieman helpottaan, toivon että huomenna ois jo poissa kuvioista

mä oon nyt muutamia kertoja jo antanut maistiaispaloja omista ruuistani ja esim. juustoa on poika maistanut. tosin nyt on kaikki syöminen niin pirun hankalaa. tänään meni ehkä puolikas päärynä paloina, aamupuuro, kaks lusikallista ruokaa ja puolikas iltapuurosta, maitoakaan ei oo tänään kauheesti juonut.en tiedä mikä sit nyt mättää kun mikään ei maistu.

onpas luminka ollut ahkerana! mä oon ihan kateellinen, oon saanu tänään aikaiseksi yhden kävelylenkin...

HM :hug: ,välillä sitä oon kans vastaanottanut aamulla niiiiin loistavaa kommenttia omista lapsenrauhoittelutaidoistani kun on ollut pojalla levoton yö! silloin tulee kyllä väkivaltaisia ajatuksia mieleen kun itellä silmät ristissä väsymyksestä ja toinen alkaa mussuttamaan...mur...

ja jaksamisia yermasoyalle ja kaikille flunssaisten pikku potilaitten hoitajille. meilkin tuntuu että jos poika ei oo kipee niin sit oon minä tai mies...

sormet syyhyää askartelemaan tai neulomaan jotain kivaa mut jäi kaikki neulomisprojektitkin kotiin,höh.pitänee alkaa penkomaan mummolan kaappeja, jos vaikka testaisin osaanko vielä virkata :D
helmistä kans tekis mieli väsätä aina jotain koruja kun ne on niin ihania pussukoita askartelukaupoissa. vähemmälle on jäänyt kun mun veljen avovaimo on lasinpuhaltaja/lasiartesaani (tai joku semmonen) ja opiskelee kultasepäksi vielä ja tekee ite siis lasihelmiä ja koruja ja ne on niin mahtavia että mun muoviräpellykset jäis vähän varjoon :LOL:

ah, joulu! korviin jo soi jostain kaukaa pääkopan uumenista joululaulut ja mieli laukkaa joulumaisemissa lähes joka päivä. mitäköhän sitä ostais tuolle pikkumiehelle joululahjaksi?? joku yks laadukas lahja joka sit säilyy aikuisikään...hmmm... :xmas:
 
Kotona ollaan taas. Matka sujui ihan mukavasti. Vähän oli outoa, kun ei ollut lapsia mukana. Nautittiin kuitenkin kovasti ja käveltiin jalkamme kipeiksi pitkin Gdanskin katuja. Ruoka ja juoma oli hyvää ja edullista. Illalla sitten saavuttiin kotiin. Lapset oli vielä hereillä ja kyllä ne riemuitsivat meidän paluusta vaikka ihan hyvin appivanhempien kanssa kaikki oli mennyt. Mä vaan taas järkytin kaikesta sotkusta ja kaaoksesta, mitä olivat täällä tehneet. Tavarat olivat hukassa ja levällään. Nytkin on vielä tv:n kaukosäädin paikassa x :headwall: Kyllä mua raivostuttaa, vaikka hyvin olivat pärjänneetkin. Mutta että mellastavat meillä ja kutsuvat vielä kasan vieraitakin viikonlopun aikana kylään :headwall: En kyllä heitä enää päästä meille, vaan tästä lähtien vien lapset heille hoitoon ;)

Aikamoista valitusta taas täältä :ashamed: Mutta illalla kävin vielä niin ylikierroksilla kaikesta järkytyksestä, että uni ei edes tullut silmään :ashamed: Juu, mutta nyt tää valitus saa riittää ja alan järjestää paikkoja kuntoon ja lähden jumppaamaan, että mieli tulisi iloisemmaksi ;)
 
Huomenia!

Kiva kuulla, että teidän reissu maarias oli menny kivasti! Se on jännä kyllä, miten "toisten luona" elellään erilailla kun kotona... ;) Mutta parin päivän loman jälkeen varmaan jaksaa siivoilla taas =) Ja ehkä lapset ja isovanhemmatkin on nauttinu rentoilusta ja "lomasta".

Meilläkin meni anopin vierailu kivasti, sain välillä omaa rauhaa ja joku (mmukin kuin te)jaksaa kuunnella + osallistua mun "vauvalätinöihin". Mies ei nimittäin jaksa kuunnella esim. pohdintaa oikean värisen/latuisen/kokoisen talvipuvun ostosta... mies otti sen sijaan vähän yhteen äitinsä kanssa esim. tytön syöttämisestä (antoi halpaa, suolasta ei-eko-lihaa omalta lautaselta) yms. Mäkin annan kyllä maistiaisia, mutta katon kyllä vähän, että mitä annan...

Kukaan ei ollutkaan kommentoinut tuota jalkojen virheasentoa, josta kyselin. Se on kuitenkin mennyt jo hiukan paremmaksi, joten sas nähdä, josko korjaantuu itestään. Lähetteen fyskaan saamme varmaan kuitenkin, ois ihan hyvä juttu.

Anzkulin teempäivä on hyvä juttu! Mä oo myös huomannu, että tytöllä välillä menee hermot kun touhuan jotain muuta. Ja saa mennäkin, touhuan nimittäin aika paljon siihen nähden, että toinen on vsta 11 kk. On todella itsenäinen leikissään, mutta iloitsee kyllä kovasti jos hänen kanssa käy matolle rakentamaan jotain tornia. Mitkä leikit teillä muuten on IN? Meillä on nyt kaikki "sisäkkäinasettelujutut", raivaaminen ja kirjat on POP. Myös nukke on todell rakas ja sitä kannellaan ympäriiinsä (myös kontaten).
 
Apua mulla on niin paljon kommentoitavaa, ettei yks viesti riitä! :LOL:

Äiti88:n poika on juu tosi ison kokoinen. (Ei ihme että vauvakuume yllättää taas ;) ) Meiänkin tyttö on samaa kokoluokkaa, oon 86 bodeja sanut bodinpidentimillä pidettyä käytössä viellä. Mutta esim. talvipuvun kanssa meillä tuli ongema, kun koko 80/90 on keskivartaloltaan liian pieni, koossa 90/100 taas lahkeet ja hihansuut turhan pitkät. On viellä sellanen "vauvan mallinen". Talvimyssyjä ostin kaks, toisen kokoa 48, toisen 50 :LOL: Kokopuvun kävin vaihtamassa housuihin kokoa 90/100 ja niitten kanssa menee toppatakki kokoa 92/98. Mutta tosiaan, monet vaatteet on niin naftisti leikattuja, että ihan leveyden puolesta tarvitsee tuon mitan.
 
Meillä on mun äiti Otsoa hoitamassa alkuviikon ja loppuviikoksi tulee anoppi. Maarias, kun valitit, että appivanhemmat olivat tehneet sotkua, niin meillä on vähän toisinpäin: äitini järjestelee ja pyyhkii muruja koko ajan. Itse oon enemmän boheemi järjestyksen kanssa, niin ihan kiva että joku laittaa tavaroita järjestykseen :D Hyvin ovat pärjänneet pojan kanssa, aamulla poika vilkutti minulle naama virneessä, kun lähdin töihin, jäi auttamaan mummaa pyykkien ripustamisessa.

Maotao, kerrohan sitten mitä jalkojen asennosta sanotaan (eikös teillä ollut joku tarkastus tulossa lähiaikoina?). En osannut oikein mitään kommentoida, kun meillä ei vielä kävellä.

Haalareista on ollut kovasti puhetta, mutta kertokaas mulle ystävät hyvät, onko joku löytänyt rukkasia, jotka olisivat lämpimät, mutta joilla muksu myös pystyisi tarttumaan esineisiin (lapioon, pihaleluihin ym.)?! Kokeiltu on nyt H&M, Polarn o. Pyret, joku citymarketin kosteutta hylkivä, Rukka kurahanskat, Elsa Pitkänen, pari eri mallia Sokokselta... Kaikissa peukalon kohta on liian "alhaalla", vaikka olis kokoa 0. Ja rukkasen peukalonkohta on kolme kertaa lapsen peukalon pituinen... H&M:n rukkaset on lähinnä sopivat, mutta niissä kädet kylmettyy. P.o.P olis kaikkein lämpimin, mutta ne ei pysy kädessä. Muutamaa noista malleista oon vain testannut kaupassa. Poika on ihan reppana päiväkodin ulkoleikeissä, kun ei pysty pitämään mitään kädessä :ashamed:
 
Merkki vaan, ei kertakaikkiaan jaksa kirjottaa. Viime yö meni jälleen huutamisen puolelle, lopulta viiden aikaan annoin Oskulle maitoa vähän ja nukahti kainaloon (jolloin Wilma tietty alkoi ulvomaan...). Päätä särkee hitosti. Mutta ihme ja kumma, ukko lähti kaksikon kanssa yksivuotisneuvolaan ja vielä ihan omasta aloitteesta!!! Ihmeiden aika ei ole ohi. Kasperi ainoostaan kotona ja leikkii yläkerrassa kaverin kanssa. Rauha siis... Mutta selittäneeköhän se yöhuudot kun kaksikko on kumpikin hieman räkäinen ja kröhänen? Jos esim lihaksia särkee niin kovasti yöllä kun lentsu tulossa. No, täytyy katsoa ja toivoa että menee ohi- pian!

Nyt kahvia ja sohvalle toviksi.

HM ja päivää vaille yksivuotiaat! :heart: :heart:
 
Ai niin, maotao, meillä isommilla pojilla olen kanssa pienenä katsonut että jalat kasvaa ihan varmaan kieroon kun niin kummilta näytti, mutta se kuuluu kuulemma asiaan kun opettelee kävelyä. Ja nyt pojilla on ihan normaalit jalat. Luulisin siis että jalat siitä asettuvat ihan itekseen ajan kanssa.
 
Nyt olen hieman jo rauhoittunut, kun sain appivanhemmat lähtemään koirineen ja kuntopiiriin jäi pahimmat kiukut :D Mutta pointti tuossa minun ryöpytyksessäni oli se, että itse tykkään pitää tavarat edes jossain järjestyksessä, mutta appivanhemmat eivät paljon välitä järjestyksestä edes kotonaan. Ja mulle on opetettu, että tavaroista pitää pitää hyvää huolta, mutta nämä sotkevat ja rikkovat kaiken :kieh: Sitten, kun näkee oman kodin kaaoksessa, niin verenpaine nousee ja sitä on ihan järjen menetyksen partaalla :kieh: Kun itse yrittää ja toiset viis veisaa :headwall: Mutta nyt mä lopetan ja lupaan, että en taas palaa aiheeseen ennen kuin NE taas tulee ja sotkee kaiken ;)

Mä olen kanssa miettinyt tuota rukkasasiaa. Jos joku tekee löydön hyvistä rukkasista, niin mäkin haluan tietää!!! Lapaset on hyvät, mutta nyt niissä alkaa jäätyä kädet ja möyriessähän ne ovat heti märät.
 
Meillä on lunta!! Oli kyllä mahoton kiukkureissu sit puistoon kun ei pyörällä päästykä menemään. Nuutti ei ois a) halunnu lähtee kotiin niin aikaseen (mut pakko kun kävellen menee aikaa matkaan) b) kävellä metriäkä. Hyvä setti siis! Seisomalauta on lainassa kaverilta, mutta voip olla että sillä ei sohjossa kauheesti työnnellä. Pitää testailla joku päivä. Mutta eiköhän nää lumet vielä sula!

Ruuan jälkeen maalattiin vesiväreillä. Leeviki maalas ekaa kertaa ja hieno teos tuli. Mukavempaa hänestä kuitenki oli se pensselin varren pureminen. Bodyki saatiin maalattua ja poski. Eipähän taas äly pelannu ees sen vertaa että ois voinu vaikka ottaa vaatteet pois ennen maalaamista. Sitä on jo niin tottunu että tuo iso poika osaa maalata sotkematta vaatteita niin kuvittelee että kyllä se pieniki... Kivaa oli silti!
 
Hari Mao: Voimia :hug: ! Voin vain kuvitella miten rankkaa kun on kaks jotka huutaa. Mayalla tosiaan oli toi flunssa 3 viikkoa ja joka yö oli kamalaa huutoa ja valvomista. Lopulta saatiin lääkäristä vahvempaa särkylääkettä joka tehoaa 12h ja se auttoi lopulta. Nyt näyttää olevan pahin jo ohi, viime yönä selvittiin parilla heräilyllä, tuntui luksukselta! Mulle tulee kans aina kamalat migreenipäänsäryt valvomisesta. Kannattaa ehkä antaa särkylääkettä vaikka ei oo kuumetta, mayalla se ainakin tepsi, kuumetta sillä ei siis ollut mutta varmaan kipuja kyllä.

MaoTao: Mayan IN leikki tällä hetkellä on lelukoriin kapuaminen ja sieltä ulos. Jaksaa touhuta tota samaa vaikka kuinka kauan, edes takaisin. Kirjat on kans alkaneet kiinnostamaan. Eilen tosin repi sivun sellaisesta kurkistuskirjasta (jossa siis ei ollut tarpeeksi paksut sivut). Toinen juttu mikä on ärsyttävän IN on laatikoiden avaaminen ja tyhjentäminen!! Niihin kun ei saisi mennä... Sitten sillä on sellainen "laulava keksipurkki" johon laitetaan sellaisia palikoita ja siitä kuuluu sellaista laulua, se on kans tosi kiva, ihanasti tanssii sen mukana ja laittaa palikoita sisään, ottaa ulos, jne jne jne...
 
Oon kans ollu hukassa Lumin hanskojen kanssa. Lähinnä sen takia, et Lumi ei yksinkertaisesti anna hanskojen olla kädessä. Ihan jatkuvasti kiskoo niitä irti! Oon koittanu vaikka mitä ja kiinnittäny hanskat hihaan mut kyllähän Lumi silti pystyy ne repimään irti käsistä. Pienet kädet paleltuu! Ja ulkoilu on tosi raskasta kun jatkuvasti pitää niitä hanskoja laittaa. Siis niin et minä laitan, hän repii, minä laitan, hän repii, minä laitan....

Ja tänään oli meilläkin liian suuret rukkaset, kun lapaset ois ollu liian kylmät.
 
Nyt jos ennättäs täällä pyörähtämään...

Nukuin aamulla ysiin saakka, pienin veteli puoli kymmeneen! Mitähän unilääkettä meille on annettu :whistle: SItä edellinen yö tosin meni aika vähin unin, itkeskelyä ym. kivaa.. :(

Aamulla pyörähdin kirpparilla, kotiintultua olen jotain kotihommia koittanut tehdä. On tuo neulomishomma vienyt ajan sitten pyykinpesulta ja siivouksilta :D Esikoinen vielä toisenkin yön mummolassa, sit käydäänkin hakemassa kotiin. Ei ole ikävä ollut äitiä edes :snotty: Parempi tosin niin...

Meillä tuo likka nyt konttailee paljon enemmän kuin esim. eilen! JEE! Ja nyt nousee jopa polvilleen tukea vasten. Kiinnostuksen kohteena ovat iskän elekrtoniikka, eli vahvistimesta pyörittelee volume-nappia ylös alas :kieh: Kivaa siinä kuunnella ku välillä täysillä tulee...

EIpäs nyt muuta, lähden miehen herättelee, on nyt 2 viikkoa yövuorossa :| Viikonloppu toki siinä välissä (ja pikkuneidin synttärit =) ), se varmaan valvoo myöhään ja koittaa ainaki sunnuntaina nukkua pitkään et jaksaa seuraavan yön taas valvoo....

Jaksut sairastelijoille, meillä tältä erää nuhat ohi...
 
Hanskakeskusteluun..
Meillä on vielä lapaset kauppareissuilla käytössä, itsetehdyt paksut. Mut jos laitan ulos nukkuu niin esikoisen vanhat topparukkaset. Isot ne vielä on, ja toppiksen hihat niin pitkät ettei ota pois! Ei muutenkaan ole vielä hoksannut et ne vois lähtee käsistä :D Sukkia lattialla repii jaloistaan, pitäs siirtyä sukkahousuihin. Esikoisella pidin sukkiksia paljon, en tiiä miks en oo tälle toiselle vielä laittanut jalkaan?! Ehkä on kaapissa niin kivannäköisiä collegehousuja :whistle: =)
 
Rukkasista: reimatecillä on sellaset ns.vauvarukkaset joissa vetoketju tohon kämmen selän päälle ja niissä on pieni peukku. helpot laittaa ja tosi kätevät.Kalliit ovat mut käytössä hyvät.Ainut huono puoli on se että ei ne nekään pysy kädessä ellei niitä jotenkinhihaan laita nipsuilla kiinni. H&M:n rukkaset on myös hyvät mut ei niin lämpöiset, lapset täytyy laittaa alle.
 
hanskoista meillä kans on ollut harmia. tuo muksu repii niitä ja mikään ei pysy kädessä just kun on niin julmetun kokosia tai ihan ihmeen muotosia! ja tosiaan villalapasilla jäätyy kädet ja kastuu ku leikkii ulkona
meillä on semmoset vetoketjulliset mustat reimatecit, mut ei vielä olla paljoa käytetty. mies väitti että ne on ihan kauheet ja poika huutaa kurkku suorana kun niitä pitäs käyttää (......) ja joltain tutultakin sain samanlaista kommenttia että on ihan kumman muotoiset, kämmentä ei sais kuulemma suoraksi tai jotain. en sit tie, niitä kyllä aletaan joka tapauksessa pitämään. toiset hanskat on minymo:n semmoset noppakuvioiset, niitä en oo vielä testannut (sisukas.netistä ainaski löytyy).
tänään oli kädessä jotkut halpiskurahanskat fleecevuorilla ja ne ei pysyny sit yhtään kädessä,tai siis pysyi mutta se itse käsi liikkui sielltä pois johkin hihan sisälle...ota siinä sitten leluista ja lehdistä kiinni. vilho oli siis tutustumassa syksyn yhteen hauskimmista asioista eli lehtikasoihin ja sai ajaa myös vaarin sylissä ruohonleikkuri/traktoria ja oli hauskaa :) kunnes väsy iski ihan totaalisesti ja tulin pojan kanssa sisälle keinustuoliin kiikkumaan ja sammui siihen lähes heti!

ja tänään söi ekan kerran pitkään aikaan kunnolla välipalalla (mummu oli soosannut banaania, päärynää ja lusikallisen viiliä ja oli hyvää)! on se kyllä kivaa kun saa ite pikkasen ottaa rennommin kun on useampi käsi hoitamassa poikaa.tosin pitää vähän katsoa sormien läpi välillä isovanhempien hoitotapoja (välillä kyllä meinaa hermot ratketa)
 
Kerkesinpäs tänne kirjottamaan...mies tuli kotiin ja mä ryntäsin äkkiä koneelle!
Kovasti on tänään pakkailtu ja pähkäilty millasta vaatetta otetaan reissuun mukaan.
Huomenna lähdetään kolmistaan tuonne etelään vuoristomaisemia ihailemaan. Ilmakin on siellä korkeella raittiimpaa ja vissiin terveellisempää kait. Saa nähdä onko siellä jo lunta ja kylmempää.

hanskoista, ei olla vielä tarvittu täällä, mutta otan reissuun mukaan.
Meillä on henkkamaukasta sellasseet kudotut lapaset ja sitten thinsulaten talvirukkaset, mis on peukalo. Mut eihän tuolla kyllä pysy mitkään rukkaset kädessä mitä oon kokeillu.
Kait sitten tottuu, kun kädet jäätyy et ne on mukavatkin kädessä...en tiiä.

sukkahousuja, tykkään pitää vaiks onkin poika. Ja meillä kun on niin vanha talo ja kylmät puulattiat, niin on ainakin lämpösenä kun konttailee. Nyt on tosin kahdet sukkahousut saatu jo polvista rikki tuolla konttaamisvauhdilla. Nyt oon sit laittanu päälle vielä housut, ni ei mee niin helposti rikki.
Ja sukkisten päälle vielä jarrusukat.

bodyja, tykkään kanssa vielä käyttää pojalla. Kun ne pitää selänkin mukavasti lämpösenä ja on pitkähihasia. Tyhmä kysymys: Mitä bodyjen jälkeen tulee?:LOL:
Mä olen niin bodyfani etten tiiä muusta...ei vaa...mut en ole täällä nähny muita kuin pikkuhousuja ja sitten sellassia akselipaitoja pojille.
Oishan se varmaan helpompi pottaillessa kun on ne alushousut, body alkaa olee hankala...

INleikeistä, Meillä on AUTOT. Saattaa keskittyä pitkäksikin aikaa ihan yksinään, puoli tuntia mennä hujahtaa kun ajelee ja päristelee autolla. Ja kuola vaan roiskuu! Oon nyt joutunu ottamaan kuolalaput käyttöön, ettei tarvi kokoajan olla vaihtamassa märkiä paitoja.
Kissan kiusaaminen siis sen perässä konttaaminen ja maukuminen( leikkiiköhän et on itekin kissa?)Sitten kaikki tavaroitten järjesteleminen hänen omaan järjestykseensä, mikä on äidin mielestä kyllä kaaosta ja tavaroitten piilottaminen tai heittäminen roskiin. Meillä on sellanen patentoitu hajuton vaipparoskis( ilmatiivis. Oikeesti huippu, ei haise yhtään ja on vielä meidän makkarissa) siinä on sellanen kahva millä se niinku käännetään ympäri. No nyt pojulla on niin paljon voimia et saa ite käänneltyä sitä ja heittelee sinne tavaroita, joita me sitten etsitään, niinku hänen oma harja oli pitkään kadoksissa ja löyty sitten sieltä kakkavaippojen seasta :x Sitten on alkanu niitä erimuotosia palikoita laittamaan reiistä sisään( mikä se lelu ny onkaan).
Minkä ikäisenä muuten legoilla aletaan rakentamaan?
Niillä isoilla legoilla siis. Mä ostan muuten pojalle lahjaksi leikkipölynimurin
:D!Vaiks se onkin yli 3 vuotiaille ni ei haittaa. Tykkää niin kontata imurin perässä kun mä imuroin ja oikeen suuttuu kun se menee pois päältä. Sitten koittaa laittaa ite sitä päälle, kiskoo johdosta ja suuttuu kun ei saa sitä toimimaan.

Hienosti on HM: n kaksoset kasvaneet! Mä en tiedä yhtään noita mittoja.
Seuraava neuvolakäynti on tän kuun lopussa tai meneekö ens kuun alkuun. Täytyy sinne lastenlääkärille varata aika siihen U6 tutkimukseen. Kerro Maotao kans sitten miten teillä meni se U6 ja sun kandee varmaan siitä jalasta siellä kysäistä.
Mun täytyy kanssa nyt kysyä mikä on normaalia juomista tän ikäiselle. Kun musta tuntuu, että pojalla on koko ajan jano, ettei vaan ois mitään sokeritautia( Meillä ei kyllä suvussa ole, mut jos ne mittais sen verensokerin)Voihan se olla, että se on vaan kun liikkuessa tulee niin jano ja se on kiva juoda ite nokkamukista...mut mietityttää.

Mut nyt täytyy käydä vielä kaupassa viime hetken ostoksilla ja jotain tuliaisia sinne sukulaisille. Kun kerta sinne syötettäviks ja juotettaviks mennään niin en osaa mennä ilman viemisiä. Sunnuntaihin asti aateltiin olla siellä täyshoidossa. Tälläne pidennetty viikonloppu :)
 
on vähän pinna kireellä, kaikenlaista mieliharmia tässä :whistle:

mutta pikaseen HANSKAKESKUSTELUUN!! meillä vasta ollut tumput (jonkun omakutomat) kädessä ja niissä hyvä pitkä varsi, mutta repiihän tuo ne sekunnissa jos haluaa! Sitten nyt kylmemmillä aamu-ulkoiluilla on ollut äippäpakkaukset peukalottomat toppahanskat, niitä ei revi. Mutta eihön noilla pysty mitään tekeen, tosin tuo ei vielä kävele, niin ulkoilut vielä vaunuissa ja muutaman kerran konttaillut pihassa. KAIKKI vaan menee suuhun männynkävyistä, neulasiin ja hiekkaa oikeen imee maasta! :LOL:
Kirpparilta (ihme, jaa minäkö kirpparilla? ;) ) ostin lassien 0-koon toppahanskat, ne vaikuttaa ainakin aika siroilta, en sitten tiedä käytössä!
Esikoisella oli ihan mun lempparit sellaiset nahkarukkaset!! meni 2 talvea, tosin ei ihan kauheen suojakeleillä oo hyvät mutta paukkupakkasilla parhaat, sopivan pienet kun oli, peukalonkolo ja muutenkin.
 
Täällä yöllä kukun, kun ei uni tule. Joskus on niin väsy, ettei edes nukutuksi saa...raivostuttavaa |O

Jotain piti vielä kommentoida...niin hampaiden pesusta mannako sitä kyseli...
Auttaisko jos jotenkin leikin varjolla koittaa? Et kun näkee et äiti ja isikin pesee.
Meillä tykkäs ihan alun alkaen hampaiden pesusta, on ihan innoissaan ja osaa oottaa sitä iltapuuron jälkeen suu aukee automaattisesti. En tiedä onko se vaan kivaa kun se hammasharja hieroo vai hyvänmakuinen hammastahna :) Tähän asti on pesty joka ilta.
Mut nyt alotan pesemään aamuin illoin. Aamulla xylitol-hammastahnalla ilman fluoria ja illalla vauvojen fluorihammastahnalla. Nyt noita hampaita on 7. Alhaalla 4 ja ylhäällä 3.

No nyt koittaan jos uni tulis....
 
Onnea Hari Maon kaksosille! :flower:

Leikkikeskusteluun sen verran tulin kommentoimaan, et meillä leikitään muoviastioilla ihan onnessan. Löysin esikoisen vanhoja noita muovisia astioita ja Lumihan innostui heti. Laittaa lusikkaa suuhun ja lautaselle :) Pitäis ostaa vähän lisää noita, kun aika paljon on hävinnyt. Joku kannu ja kattila vois olla kiva :)
Little people sarjan eläimimet on kans ihan in. Ja tommonen vanhanaikainen leikkipuhelin, laittaa luuria korvaan ja nauraa jos joku sanoo "haloo".

 
Synttärionnea wilmalle ja oskarille! :)

Pikaiseen: Meillä leevi ei kauheen kiinnostunu oo leluista. Mieluummin konttaa tai kävelee pitkin poikin ja tutkii ympäristöä (lue: kaivelee kukkamultaa, painelee telkkarin nappeja, tyhjentää laatikoita ja nykii johtoja). Leluista parhaita on keittiölelut, autot ja duplot (kun esikoinen niillä rakentelee mielellään). Kukas niistä kyselikään... Meillä nuutti on ihan pienestä asti tykänny duploista mutta vasta tuossa vähän vajaa kolmevee alko niillä rakentelemaan. Nyt nuutti on siis 3,5 vee ja duplot on päivittäin esillä!
 

Yhteistyössä