11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

Onnea synttärisankarikaksikolle!!! :flower:

Mulla ollut tänään kummipoika syyslomapäivää viettämässä ja vielä tänään haetaan illalla meille yöksi ja huomiseksi päiväksi. Hyvin pojat viihtyvät yhdessä vaikka ikähaarukka on 1-7vee :D
No, ja kaiken päivätohinan keskellä, meillä käytiin vielä tekeen juttua paikalliseen lehteen. Kuntalisästä. Kauhulla ootan niitä kuvia ja mikä se juttu sitten on kokonaisuudessaan. Laitoin joskus toimitukseen postia että tekisivät aiheesta jutun, lähinnä että päättäjiä tenttaisivat, mutta soittivat sitten mulle! :LOL: En ensin ois mennyt ,mutta suostuin sitten...kun aattelen että siitä jutusta voisi olla jotain hyötyä. Mutta yhtä tyhjänkanssa nää asiat kun hoituu aina niin oudon hitaasti ja kaikki tapahtuu pahasti jälkijunassa.
 
Onnea Wilma ja Oskar, sekä keijun Leeville myöhästyneet onnittelut sekä muille 1v täyttäneille =)

Sukkahousui meil käytetää, vaikka mies onki sitä mieltä et ne on vaa tytöille :D

Rukkasista: Meil on jonahthanin välikausirukkaset, sit on iha normit rukkaset.

Leikeistä: Kirjat kiinnostaa Onnia kovin. Ovien ja laatikoiden paukuttelu, tavaroiden levittely, tyynyjen kanssa peuhaaminen. Noita mm. Onni tekee paljon. Taaperokärryn kanssa touhuaa kans paljon.
 
Paljon onnea synttärikaksikolle!! :flower:
Ja hyvin ovat tosiaan neuvolamittojen mukaan kasvaneet!

Leluista/leikeistä Meillä kans enemmän kiinnostaa saada kämppä mullinmallin eli kaikki mahdollinen irtoava on heiteltävä lattialle. Vetolaatikoita (kaikkia ei saa mitenkään pysymään kiinni) on vedettävä edestakaisin ja pengottava tavarat pois. Ovien paukuttelua. Sit elektroniikka on erittäin kiinnostavaa; johdot, nappulat yms. sekä sitten ylimääräiset, vanhat kaukosäätimet ja kännykät ilman pattereita ja akkuja on hyvin, hyvin kivoja! :D CD-telineestä on kiva kiskoa levyt lattialle. Lukeminen tai kirjojen katselu on myös ok. Välillähän oli ihan into piukassa osottelemassa kirjahyllyä, että nyt taas täytyy katsella luukkukirjoja!
Taaperokärryä meillä ei oo, mut välillä keksii jotain laatikoita tai rahin tai jonkun, jota käyttää ikäänkuin taaperokärrynä ja käveleskelee sitten pitkin asuntoa.

Joo, siis vielä ei ilman tukea kävellä, mutta muutaman kerran on potalta noussut seisomaan silleen, ettei ole mistään ottanut tukea! Myöskin seisoskelee muutamia sekunteja pitämättä mistään kiinni. Saas nähdä ehtiikö oppia kävelemään ennenkuin täyttää vuoden!? Vielä on melkein kk aikaa..

Nyt täytyy palata takaisin viihdytysjoukkoihin!
 
Huomenia! Meillä yö meni huonosti. Leo heräili läpi yön ja piti valittavaa ääntä. Enpä muuta keksi kuin tuon maidon aloituksen, joka vois aiheuttaa vatsavaivaa. Olen nyt parina päivänä antanut pieniä määriä maitoa tuttelin lisäksi. En ymmärrä, jos noista määristä saa tuollaisia vatsanväänteitä, niin miten me se maitoa saadaan aloitettua :eek:

Kohta varmaan otetaan jo päikkäriä mekin. Iltapäivällä pitäis nimittäin jaksaa raahata kamaa kirpparille. Tuon esikoisen pientä vaatetta taas kertynyt paljon ja Leoltakin jo jäänyt taas paljon vaatetta pieneksi. Keskimmäisen vaatteet olen nyt säästänyt varastoon Leolle, 110 senttisestä eteenpäin on aika paljon paitaa, takkia, housua ym. :D Sitä ennen saan toteuttaa itseäni kierrellen kirppareita :D

Myöhästyneet ONNITTELUT Wilmalle ja Oskarille :flower:
 
Onnittelut päivänsankareille! :flower:

Meillä tuli anoppi hoitamaan poikaa loppuviikoksi. Eilen tuli illalla ja mulla on nyt jo ihan hermo kireellä. Ei oo hoitanut pikkulasta noin 30 vuoteen ja sen kyllä huomaa. Kuuntelin sivukorvalla, kun olin itse laittamassa tavaroitani kasaan, miten mummi kielsi poikaa koskemasta stereoihin. Samalla nauroi, ja äänensävy oli sellainen, joka varmasti kannustaa menemään uudelleen stereoille.

Ja kun poika rimpuili pottailun jälkeen pitkin olohuonetta konttailemaan, niin anoppi sanoi, että "ai sä et halua vaippaa päälle, ei sitten". Mä siihen tokaisin kylmästi, että "sitä nyt ei vauva päätä, laitetaanko vaippaa vai ei" ja koppasin pojan lattialta vaipanvaihtoon. Ja vaatteiden vaihdossa mummilla on niin hermostuneet otteet, että poika alkaa itkeä, vaikkei yleensä mikään herkkis ole. Huhhuh, parasta oli vain että lähdin sieltä äkkiä töihin, kun nää jutut on oikeasti ihan harmittomia, mun pään sisällä vaan kiehuu. :kieh:

Maarias, meillä tuli myös tavallisesta maidosta öisin vaikerrusta, kun alettiin isommissa määrissä antaa. Samaan aikaan oli kyllä poika kipeänä, että en ole varma mistä johtui. Ollaan kuitenkin annettu varmuuden vuoksi iltapuuron kanssa tuttelia, vaikka muuten päivällä juo jo tavallista maitoa. Voihan jo ihan pienistäkin määristä alussa tulla vatsavaivoja.

Leikeistä, meillä suosikkeja on nyt tavaroiden laittaminen koriin ja keittiövälineillä (kattilat, kannet, muovikipot, kaulin) kalistelu. Ja ikuinen suosikki, korkkiset lasinaluset, pitää olla aina kädessä kun harjoitellaan kävelyä :LOL: Mumman kanssa olivat myös keksineet leikin, jossa lasinalusia tungetaan sohvatyynyn rakoon ja otetaan pois, sitä poika yrittää vähän väliä. Sit meillä on sellainen lentokone (SAS:n mainoslelu), joka pitää nousukiitosurinaa kun painaa napista, se on ihan suosikki. Muita leluja on mm. pahvikirjat, pallo, limsapullo jossa on vettä ja muovinen auto. Potalla istuessa katsellaan kirjoja.

Meillä on otettu viime päivinä muutamia kävelyaskeleita (5 peräkkäistä askelta taitaa olla enkat). Josko sittenkin oppisi kävelemään ennen päivähoitoon menoa?! Maanantaina alkaa :)
 
onnittelut synttärisankarikaksosille! :flower:

maikki, toi kuulostaa NIIN mun omalle äidille kun hoitaa poikaa! just semmosta hymy naamassa "eieieieie ei saa vilho" ja sit toi vaipan/vaatteiden vaihto menee aina ihan kaoottiseks ja venyy kun äitini yrittää viihdyttää poikaa ettei karjuis ja kieppuis (ja siinähän ei sit onnistu..kuka oikeesti rauhoittuu kireellä paniikinomaisella äänellä lauletusta nonsensesta ja hätäisistä kädenliikkeistä?!?...) oon yrittänyt sanoo että mitä nopeemmin ja "konemaisemmin" sen vaipan siinä vaihdat niin sitä nopsempaa jätkä rauhoittuu ja jatkaa omia leikkejään.mut ei.
anoppi sit taas ei ees uskalla koskee poikaan.viime kerralla kun olivat käymässä niin väkisin nostin pojan anopin syliin ja sit hän ihan paniikis hetken sitä piti kunnes laski lattialle...! kauheen kova ois lykkäämään leluja pojan naaman eteen ja osteskelee niitä tavaroita aina tuolle mut sit ei osaa olla pojan kans yhtään.weird...silti sekin nainen on 2 lasta kasvattanut ja on ollut sairaanhoitaja... ja mun äiti 3 kasvattanut, joista minä ja siskoni vielä keskosina ja kaksosina että luulis jotain rutiinia ja kokemusta olevan hankalistakin muksuista ja tilanteista. näin se aika sitten tekee hallaa näköjään.

Vilho on tänään vedellyt taaperokärryllä (se semmonen brion puukärry) ympäri mummolaa ihan innoissaan, hyvä kun päikkäreille kerkes :heart: eilen vai toissapäivänä seisoi pihalla hetken ilman tukea mut mitään muuta tuesta irrottautumista ei oo tehnyt.

mä en vieläkään oo saanut kunnolla aloitetuksi maitotuotteita pojalla. nyt ollaan parina päivänä annettu viiliä ja vaikka eka luulin ettei tuu mitään oireita niin nyt ehkä näyttäs siltä että sittenkin ottaa mahaan poikaa kun yöllä kitisee ja itkee ja mahanhieronta auttaa. vai oisko se leipä mitä on syönyt... no, toivotaan että kohta tottuu. kohtahan tuo on jo 11kk ja varsinkin niitä hapanmaitotuotteita kai pitäis jo syödä.
 
merkkiä vain, yöt menny valvoessa ja päivät töissä. Leevillä nuha jatkuu ja sitä mukaan huonot yöt. Tuntuu että pojan olo menee kokoajan paremmaks ja yöt huonommaks. Mummon kanssa Leevi tänään päivän oli ja käytti lääkärissäkin ja Ei sil mittään kuulemma ollu.

Lauantaina ois sit poikien yhteissynttärit =)
 
Nopea merkki. Oskarin kanssa käyty tänään lastenkirurgin luona ja pikku-ukkeli joutuu leikkaukseen :( Toinen kives ei ole laskeutunut niin se autetaan oikeaan paikkaan. Artturilla on aikanaan tehty sama temppu, eli sinänsä ei ole uusi juttu. Mutta silti on olo pikkusen :( :snotty:

Mummu kävi tänään synttärikahvilla, toi mukanaan muhkean täytekakun joss aoli Ilveksen kuva (jääkiekkojoukkue siis). isot pojat olivat tietty ihan myytyjä ja kakku kävi kaupaksi. Yksivuotiaatkin maistelivat kakkua ilolla, varsinkin Wilman ilme oli näkemisen arvoinen!

Nyt suihkun kautta petiin.

HM
 
Voi, vuosi sitten tähän aikaan olin kärvistelemässä synnytyssalissa! Jossain näihin aikoihin lääkäri kävi kattoo tilanteen ja siitä lähti synnytys vasta kunnolla käyntiin... Tyttö syntyi siis 14.07. Vielä ei olla annettu lahjapakettia revittäväksi, odotetaan et isikin herää kahdelta =)

Eilen illalla fiilistelin, kävin lukemassa viestejäni vuoden takaa :snotty: Hih, mähän kävin neljän jälkeen yöllä kirjoittaa et vedet meni :LOL: Eilen vasta kunnolla luin viestejä mitä sillä aikaa olitte kirjoitelleet. Ihana oli huomata miten moni oli käynyt vilkuilemassa joko minä olin ilmoittanut vauvan syntymästä :heart:

Synttärikakku on tehty muhimaan jääkaappiin. Tuli aika hyvä täyte väliin väsättyä ;) Pieni jännitys säilyy huomiseen, kuinka kuorrutuksen kanssa käy. Pohjaa leikattaessa tuli nimittäin reikä, ja sen palan laitoin päällimmäiseksi :whistle: No, jospa se onnistuis....

Kohta aletaan esikoisen kanssa koristelemaan pikkuleivät. En oikeesti ikinä tee muuta kuin joskus joulupipareita. Nyt oli innostusta niin paljon että päätin itse alkaa tekemään :D


Niin, ja keijulle ja pojille mukavia synttärijuhlia, samana päivänä näkyy olevan :D
 
Onnea taas päivänsankareille :flower: Mä luulen, että meilläkin joku jääkiekkoaiheinen kakku olis (miehen mielestä) pop! Pitäisköhän yllättää tiistaina TPS-kakulla (mies Turun suunnalta kotoisin) B)

HM, ymmärrän että leikkaus aiheuttaa vähän kurjia tunteita, kun siinä varmaan nukutetaan jne. Mutta hyvin se menee!

Hirveä vauvakuume mulla. Ja sellaisia syviä kateudentunteita tulee raskaana olevia ja juuri synnyttäneitä kohtaan :kieh: Ei kai tässä auta muu kuin tehdä asialle jotain ;)

Eilen ompelin pojalle talvimyssyn. Löysin vanhasta käsityölehdestä kaavan ja mulla oli sattumalta juuri samanväristä neulosta kuin on veljenpojalta saatu Reiman toppahaalari. Laitoin sitä neulosta päälle, väliin vuorikangasta (sellaista liukasta) ja päätä vasten microfleeceä. Vuorikangasta tuli myös lippaan. Tuli tosi söpö (vaikka itse sanonkin) ja lämmin. Hieman oli tuo koko 50 reilunlainen, kun ohjeessa neuvottiin tekemään fleecesisustainen numeroa isompi (pojan pää oman mittauksen mukaan 49 cm!). Anoppi meni pojan kanssa aamupäivällä päiväkodin pihaan räntäsateeseen, täytyy kysyä iltapäivällä, miten se hattu toimi.

Eilen tein jauhelihakastiketta ja annoin sitä Otsollekin. Käytin kuivattua sipulirouhetta, kun meiltä oli sipuli loppu, ja laitoin siihen myös paprikanpaloja ja puoli teelusikallista valkosipulimurskaa. Sitten mausteena kokonaisia maustepippureita, laakerinlehteä, paprikajauhetta, basilikaa ja suolatonta kasvisliemikuutiota.

Taisi olla nuo sipulit vähän liikaa, poika alkuyöstä kiehnäsi, vaikersi ja itkeskeli. Mies nosti pojan hetkeksi viereensä rauhoittumaan ja totesi samantien, että "Otso haisee ihan vanhalta viinalta!" :LOL: En keksinyt muuta kuin että valkosipulin tuoksu puski läpi!
 
Onnea Luminkan tytölle vielä tätäkin kautta :heart: :flower:

kyllä nuo odotusajan vuodentakaiset kirjoitukset on aika liikuttavaa luettavaa, monella oli jännät paikat!!

Mun piti jotenkin enemmänkin kirjoittaa, mutta nyt ei ajatus kulje...esikoinen lähti juuri herra hakkaraisen taloon mummun ja papan kanssa, pienempi on unilla ja kunhan herää niin lähdetään kirppareille ja ruokakauppaan ja ehkä mennään ostaan jotain pientä 1vee lahjaa yhdessä. Mä vähän haaveilen pikkumiehelle sitä brion helikopteria, nuo briiot on ainakin niin kestäviä että jää väkisinkin muistoksi, ja niitä en meinaa laittaa myyntiin. Esikoinen sai meiltä taaperokärryt, sitten mäyräkoira on ja se on ollut tosi suosittu. Sekä nuo kilpa-autot on kivoja! Legot on toinen mitä tykkään että nuo sais lahjaksi. Kaikki laadukas, vaikka vain pienempikin, on parempi kuin tuhottaman isoa ja halvalla!
 
Isoäidit ostivat jo Otsolle synttärilahjat täällä ollessaan, äitini osti nahkaiset kärjestä kumipinnoitetut talvikengät ja anoppi osti Ruskovillan villasukat ja villahaalarin kokoa 90. Sanottiin kans, ettei poika vielä itse ymmärrä lahjojen päälle, niin tuollaiset käytännölliset lahjat on parhaita. Vähänkö olen kiitollinen noista talvivermeistä! Helmi, legot on kyllä hyvä idea, kun ne varmasti kestää käytössä ja niistä on iloa pitkään.
 
Mekin ollaan duploja toivottu lahjaks jos josku on toiveita kyselly.

HM: melko aikaseenhan nuo leikkaavat!! Meillähän siis nuutilla on sama vaiva. Täällä kirurgi sanoi että nelivuotiaaks voidaan seurata tilannetta. Meillä on varmaan nuutin kans sama operaatio edessä keväällä - karmii jo nyt! Nuutilla on kyllä melkein perillä se kives, mutta nyt on varmaan reilun vuoden pysyny tilanne ihan samana. Kives on ihan siinä kivespussin suulla ja käsin vetämällä kirurgi sai sen pussiin, mutta ei se siellä pysy. No, onhan tässä vielä puolisen vuotta, pitänee sit keväällä soitella taas ja käydä näytillä. Nuutilla on nestettä siinä kivespussissa, se on vissiin se ongelma meillä. Mutta voin hyvin kuvitella miltä tuntuu! Jaksuja!! Kerro sit kaikki!!!!! :)

Hulinaa hulinaa... ei muuta tällä kertaa!
 
meillä kans Leevin lahjatoiveissa ollut briot ja niitä jo kotoakin löytyy, pojat tykkää niil leikkiä ja ne kestää.TOinen mitä meiltä löytyy hirveesti on legot, Juuson suosikkeja oli ne "pienempänä" nyt jo pikkulegoihin siirtynyt. Leeviä sit odottaa kaikki dublot, joululahjaksi jotain dubloa Leeville olin ajatellu. Juusolla on se dublon junarata ja se on varastossa Leeviä odottelemassa, kovasti Juuso siitä ainakin tykkäsi jospa Leevikin kunhan sen aika on.

Mut kohta pääsis tästä töistä pois, oon aivan puhki...valvonut Leevin kans pari yötä ja päivät ollu töissä niin alkaa olla univelkoja jo aika paljon.
Eilen anoppi käytti Leeviä tk:n omalääkärillä ja Leevi oli kuulema tervepoika, no tänää sit korvalääkäriltä töissä kyselin että mitähän tekisin ton poistun kanssa, hän otti sit Leevin vastaanotolle (mummi toi ku mummilassa Leevi ollu 2pv hoidossa.) niin nielurisat on tulehtuneet poitsulta :/ mut muuta oirettahan pojalle ei ole enää (oli pitkään nuhaa ja yskää) ku käheä ääni.Synttärit jokatapauksessa huomenna järjestetään kun ei kuoleman tauti pojalla ole.

mut jospa sitä huomenna kirjoittelis synttäreiden jälkeen kuulumisia jos en jo illalla tänne eksy.
 
Pikapikaa tulin tänne kirjottelemaan!
Pitäis pakkailla vähän taas tavaraa kasaan, kun vaihteeks ollaan menossa vlopuks anoppilaan.. ukko menee hirvimetsälle.. Ja joo, yhdyn Maikin ja Noonien puheisiin anopeista (sekä oma äiti) ja heidän hoitomuodoistaan.. Pliisua meininkiä kieltelyiden suhteen. Ja anoppi on koko ajan tuputtamassa ruokaa + sit tietysti aina kahvittelun lomassa kaikkea makeaa tyrkkäämässä tytön suuhun. :( No mä en enempää nyt jaksa aihetta ruotia; voi vielä käydä niin, että saan itseni valmiiksi raivon partaalle tai muuta sellaista.. :D
Ens vloppuna ei onneks tarvi anoppilaan lähteä, koska miehellä on lauantaina joku työhön liittyvä illanvietto kansallisteatterissa; avec-tilaisuus, joten minäkin pääsen mukaan! Miehen veljen perhettä tulee isolla köörillä lapsenlikaksi; onkin tyttö ensimmäisen kerran tuolleen jäämässä hoidettavaksi ja et täytyy antaa iltapuurot ja laittaa nukkumaan. Ainoa ongelma on se, että millä mä nämä läskit peitän kyseisessä tilaisuudessa.. Pitäis olla jotain hienompaa settiä ja ei mulla kyllä löydy niin hienoa.. eikä kyllä huvittas mitään ostaakaan.. :O

Nyt mä viimein muistan heittää tällasen kysymyksen ilmoille (on pitänyt jo vkokausia kysyä) että oletteko sattumoisin sattuneet näkemään jossain myynnissä juomamukia, jossa on pohjassa paino, joten sitä mukia ei saa mitenkään kaatumaan!? Mä en oo nähny missään ja se ois hirveen kätsy tossa opetteluvaiheessa kun opettelee itse juomaan mukista.. Noita oli käytössä silloin kun itse oli lapsi sekä kyllä vielä myöhemminkin! :LOL:

Mä kans toivosin lahjaks tytölle tommosia "kehittäviä" leluja eli semmosia missä pujotetaan renkaita tappiin tai pudotetaan esineitä sopivista koloista yms vastaavia leluja. Sekä briota, duploja ja muita kasattavia juttuja. Tässä vähän aikaa sitten "heräsin", että meillä on kyllä noita pehmoleluja yms. enemmän vauvalle tarkotettuja, niin nyt sit tommoselle isolle tytölle ei oikein oo mitään.. Onneks keittiöstä löytyy kaikkee kivaa muovista esinettä! :D

Voi vitsi keijun Leeviä! Saiko jotain lääkettä nielurisatulehdukseen? Mä kans hiukan pelkään, että tuolle tulee joku vastaavanlainen tulehdus tai keuhkoputkentulehdus, kun räkä senkun valuu ja köhiskelee senkuuloisena, että limaa on ainakin kurkussa.. Onneks ei oo yöuniin pahemmin vaikuttanut. Päinvastoin hällä tuntuu noi yöunet pitenevän, kun esim. tänä aamuna heräsi vasta 9.30 ja koko viikon heräilly ysin maissa. Ei oo kauaakaan kun aamuherätykset oli viimeistään seiskan aikoihin! Nukkumaan menee illalla 22n aikoihin; joskus aikasemmin ja joskus venähtää puol yhteentoista.

Synttärionnitteluja Luminkan tytölle ja mukavia synttärikemuja huomenna myös keijun perheeseen!

Hauskaa viikonloppua!
 
Tosiaan kanssa ihan keijun puolesta harmittaa kun teitin leevi sairastaa. Alkais jo riittämään yhdelle pienelle pojalle. :| Ja sinulle kanssa jaksuja, se on mielettömän rankkaa yhdistää; työ-koti-pienet lapset-ja vielä KIPEÄ lapsi/huonot yöunet. Toivotaan pikaista helpotusta teitin arkeen!! :hug:

Sain taas äsken vauvauutisia, hyvä ystäväni saanut pojan :heart: Meitin kavereissa on vissiin 90% jo poikia :D

Oltiin siellä ostoksillakin ja muhun iski kauhee ahistus kaupoilla, siellä on NIIN SAIRAASTI roinaa kaikki hyllyt väärällään, ettei tehnytkään mieli ostaa mitään! Siellä tuli sellainen ihme sokeus, kun niin paljon vaihtoehtoja niin mikään ei napannut. Mä taidan suosia entistä enemmän nettishoppaamista, luulen sen säästävän mielenrauhan lisäksi myös kukkaroa, koska kotona tulee ehkä erilailla punnittua kaiken tarpeellisuutta. Ja toi jonottaminen kassalle ylipäätään, yök! Huomas kyllä että perjantai...Sain mä sentään itelle hiusvärin ja shamppoon ja viikon ruokaostokset tehtiin.

Oon tosiaan ens kuun lopussa menossa lelukutsuille, pitää sinne tehdä lista kenelle pitää lahja hankkia ja tilata sieltä sitten.
 
Mies kylvettää poikaa, itse odotan saunavuoron alkua.

Yermasoya, oon nähnyt niitä kaatumattomia nokkamukeja ainakin Kuopiossa Carlson-nimisessä kaupassa ja jos en ihan väärin muista, niin Vapaa Valinnassa oli myös (löytyykö kotiseudultasi?). Meille myös tuollainen muki voisi olla seuraava askel, kun nyt juodaan kovanokkaisesta "taikamukista", mutta päiväkodissa ei nokkamukeissa ole venttiiliä (vietiin oma taikamuki päiväkotiin, kun siellä poika kaatoi ja kallisteli nokkamukia miten sattuu).
 
Isot onnittelut kaikille yksivuotiaille! :flower:

Anzkuli täällä on vallalla sellanen käytäntö että se kives pitäs leikata aika aikasessa vaiheessa koska se voi jotenkin sitten myöhemmässä iässä vaikuttaa hedelmällisyyteen. Artturi aikanaan leikattiin samasta syystä muistaakseni neljän (vai kolmen...) vanhana koska neuvola ei mun mielestä riittävän aikaisin asiaan puuttunut. Mutta nyt siis ihan ok hemmo. Nukutuksessa tehdään, puudutus ei lapsilla oikeen tahdo kunnolla onnistua.

Muutama synttärikuva tähän väliin



Kakku



Sankarit

Artturilla joskus aikanaan oli sellanen kaatumaton nokkis, mutta en yhtään muista merkkiä... Nyt kaksikolla on MAMin venttilimukit ja ne on ihan hyvät olleet.

Täällä ollaan räkänokkaisia edelleen mutta kuumetta tai vastaavaa ei ole noussut. Pikkasen hengitys rohisee kummallakin, yöksi olen Ventolinea antanut että eivät kovasti yskisi. Jospa päästäis pienellä??? Nyt pari yötä on ollut pikkasen parempia (tätähän EI saisi sanoa ääneen...) ja herätyksiä ollut vaan muutama, eli itelläkin ihan bueno olo.Itellä vähän kurkkua kivistää, mutta sentään tolpillani pysyn!

Jaaha, neiti heräsi uniltaan (päikkäreiltä). Måste gå!

HM ja kaksikko 1 v 3 pv :heart: :heart:
 

Yhteistyössä