11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

Vähän upee kakku HM:n kaksikolla!!!!! :p :p (ja oikee joukkue..) :D

Mä oon kanssa käsittänyt että se kives on sitä varten "pussissa" kehon ulkopuolella, että pysyy viileempänä. Eli siittiöthän ei jotenkaan kestä liian lämmintä...esim. miehet ei sais hautoo munaskukkeleitaan vaikkapa läppäri sylissä :LOL: SIIS jos meinaa vielä jakautua, meillä mies on nykyään vallan aina kone sylissä tunti tolkulla, ei kuulemma enää haittaa jos toiminta tyrehtyy... :LOL: :LOL:
olipas taas fiksua kirjoitusta.
Hyvä siis että nuo leikataan "kuntoon", vaikkakin mies vissiin pärjää vallan mainiosti vielä yhdelläkin =)

ei mulla sitten muuta, kun tätä miehen anatomiaa. :D

Lähen siivoon, jumppaan ja koitan houkutella miesväkee ulkoileen.

Tulinpas käymään koneella. Jos vähän aikaa istahtais sohvalle :)

Meille piti alunperin tulla jo aamupäivällä vieraita, peruivat sitten tulonsa sairastumisen vuoksi. Toisaalta ihan hyvä, en ois mitenkään ennättänyt klo.10 mennessä kaikkee saada valmiiks (ittestä puhumattakaan).

Meillä oli aika surkee yö :/ Menin ite nukkumaan 23.30. Yhden aikaan neitisynttärisankari aloitti itkut ja älömölöt! KAKSI tuntia sitä kesti, kokeiltiin vaikka mitkä temput tehdä. Lopussa piti varmaan puoli tuntia ihme yninää, ei ihan itkua mut ei siinä pystynyt itekään nukkumaan.
Kasilta oli mulla herätys, toiveena oli että lapset edes nukkuisivat jonnekin ysiin saakka että jaksavat.
Pienin heräsi sitten pakastekarjalanpiirakoiden pussin rapinaan :kieh: :headwall:
Ukko tuli sit ärjynä kansa makkarista. Minkäs mä sille voin et lähti niin kova ääni. Kaikki vatkaamiset suunnittelin myöhemmäksi..

Käytiin aamupäiväkahveilla Otson kummien luona ja vähän kaupoilla. Etsiskelin jotain siistiä vaatetta 1-vuotiskuvaan, johon mennään (Otso menee) ensi viikolla. Ei löytynyt. Ostin sen sijaan Reimatecin mini -rukkaset, kun tähän mennessä mikään rukkanen ei oo sopinut. Tuohon hintaan luulis jo saavan toimivaa...

Alkuillasta mennään Otson kummien kanssa ulos syömään :p Pojalle omat eväät mukaan, kun mennään sellaiseen grill/burger/wok -paikkaan, niin ei taida löytyä 1-vuotiaalle sopivaa sapuskaa...

Nyt menen piirtämään kaavoja, tavoitteena ommella pojalle huppari B)

WAU mitä kakkuja teidän synttäreillä ollut! Teitkö Luminka itse nuo kaikki figuuritkin kakun pintaan? Ja mikä pursotus! Tämä ilves ja muumikakku on kuin suoraan kakkutehdas-ohjelmasta! Saas nähdä minkä kakun mun sisko tuo Leon synttäreille...

Mä olen vasta tullut töistä ja huomenna olen menossa seiskan aamuun. Hiljaista on, kun Leo nukkuu ja isommat on mummolassa. Isäntäkin lähti naapuriin, niin saan nauttia ihanan hiljaisesta talosta =) Huomenna mennään mun vanhemmille syömään. Anoppi tulee sitten taas kolmeksi yöksi hoitamaan lapsia :headwall: Olen keskiviikkoon töissä. Täällä on sitten koko kööri kotona, kun nyt alkoi syyslomaviikko. Jotain ekstraa tartteis varmaan keksiä loppuviikoksi lapsille, uimista tai jotain sellaista.

Mä kanssa ostin nyt sitten vihdoin rukkaset ja päädyin lassien vetoketjullisiin. Toistaiseksi ovat tuntuneet hyviltä ja on helpot pukea. En kyllä raaskinut ostaa reiman rukkasia, kun olisivat maksaneet yli 30 euroa! Järkky hinta yksistä rukkasista!

Juu, mutta kai se on mentävä pehkuihin, kun herätys on kuitenkin jo kuuden aikoihin. ÖITÄ!

wau mitä kakkuja!!! slurps slurps :D En kyllä saa aikaseks noin hienoi =D mä laitin tilauksen onnin kuvasta kakkuun, sellasen ajattelin laittaa :) Pitäs alkaa tekee kutsui jo. Jännä miten toisilla jo 1v juhlia vietetää, meil vasta huome tulee 11kk täytee =D Ja mulla rv 10 huomenna =)

HM: ihania sun yksveevanhat :heart: Wilmalla tukka on jo tosi pitkä, ihana ponnari =) Oskarikin niin komia :)

Maarias, meidän prismasta oli sit vissiin loppu. Reiman rukkaset oli Anttilassa 19,90, katsellaan josko ne jäis tän talven viimeisiksi (taitaa olla viidennet ostamani rukkaset).

Tässäpä kuva meidän Otsosta kurkkaamassa sohvan alle :wave:

no nii...nyt ois synttärit juhlittu ja appikin jo kotiinsa lähti (asuu mikkelissä joten yöksi jäi kun eilen tuli)

Mukavasti meni juhlat, lahjaksi sai vaatetta ja joitain brion puisia leluja =)
Leevi meni eilen mummolle illalla ja jäi vielä yöksikin sinne, että mä saisin nukkua kun nyt niin huonoja öitä ollut.Antoi anoppi minulle mahdollisuuden nukkua,no Leevikin oli sit nukkunu mummolassa koko yön heräämättä. Oli kyllä mahtavaa nukkua koko yö heräämättä...toivottavasti nukkuu ensi yönäkin hyvin.

mut nyt ilta hommille...

ai niin ihania kakkuja teillä ollut =)

onnea päivänsankareille jos en ole jo muistanut onnitella! ja aivan mahtavia kakkuja ootte väsänneet!

vihdoin ollaan saavuttu kotiin. vilho ilmeisesti matkasta tai jostain kiukutellut mulle päivällä ja sit sammui kuuden jälkeen, eikä vieläkään oo herännyt... jännittävä yö tulossa kun jäi iltapuurot ja -maidot saamatta ja noin kun aikasin nukahti... :whistle:

mies saapuu yöllä kanssa työreissultaan, eli arki alkakoon! huomenna pitäis postitella huutoja ostajille ja metsästää vilholle talvikenkiä kun ei tuolta reimatutan tehtaanmyymälästä löytynyt sopivia (ois ollut ihan hienoja mut en saa niitä tungettua pojan jalkaan, kun eivät aukea alas asti)

mä aatteli EHKÄ hankki semmoset ruskovillan lapaset missä on silkkivuori ja sit niitten päällä vois pitää tavallisii villatumppuja,toki ulkoleikkeihin on ne reiman rukkaset.

hyyh mä jäädyn tänne, pitäisköhän pattereita ruveta jo vääntelemään päälle...

Huomenta

Hienot kakut tosiaan on monella ollut! Ite en varmaan kovin kummoista väsää. Joku peruskakku vaan :)

Meillä kun on noi yöt olleet tosi surkeita ja viimeaikoina varsinkin joka välissä saa tuttia tunkea suuhun ja vieläpä pitää sitä kiinni ettei lennä suusta heti ja itku ala. Niin, perjantaina päätettiin, että nyt saa tutit jäädä ja laitettiin tutit pois. No se pe-la yö oli sitten aivan kaameeta huutoa, la-su meni jo paremmin, ennen kuutta alkoi vasta huutaa! Ja samaten viime yönä, huuto alkoi kuudelta. Huuto on edelleen niin kaameeta että korvat meinaa hajota eikä se huuto lopu ollenkaan ennenkuin noustaan, mut periaatteessa yritän nyt pitkittää kuitenkin tota nousemista. Huutelee sitten mun kainalossa sen mitä huutelee.

Mä ostin kans rukkaset, meinasin ostaa anttilasta ne reimatecin vetoketjulliset (19,90), mut sit en raaskinutkaan ja ostin lassien normit (8,90). Harmi kun en tiennyt että on vetoketjullisiakin lassieita, ois voinu prismassa käydä etsii! No sitten vähän hölmönä ostin kuitenkin reimatecin hatun, joka maksoi 24,90! Huvitti kyl ku ensin en millään noita hanskoja raaskinut ostaa ja sit ostin ton hatun noin kalliilla, mut tuli vaan semmonen olo, et mä haluun ja se oli niin söpö Lumin päässä :D Oon siis etsinyt myös tollasta vedenpitävää hattua, ettei räntäsateella mee ihan märäks. Toki huppu ajais saman asian. Noi reimatecin hatut oli viel muutama viikko sitten alennuksella yhessä pikkuliikkeessä 10e, mut enpä sillon sit ajatellut haluavani ja hinta oli silloinkin musta liikaa... :LOL:

Käytiin eilen varaa kirppishylly ja keskiviikkona viedään ihan järkyttävä kasa kamaa sinne myyntiin. Otin kerralla kaks viikkoa, kun tota tavaraa on tosiaan niin paljon ettei kerralla saa mahtumaan. Mut laitoin kaikkeen niin pienet hinnat, et ei varmaan mitään voittoa tuu, kunhan nyt sais sen paikkamaksun verran ainakin. Itteäni niin pännii kun kirppareilla pidetään kovaa hintaa ni aattelin et pistän niin pienet hinnat, et kyl joku ny varmaan vie ne. Ja siis pääasia meille, et saadaan pois ennen muuttoa noi ylimääräset, niitä riittää!

Mitäs vielä. Esikoinen oli viikonlopun taas isällään, itekseen meni bussilla. Edelleen se tuntuu vaan niin hurjalta pistää toinen yksin linja-autoon Turku-Helsinki matkaksi, mut hyvin hän kuulemma pärjää eikä yhtään oo valittanut, ettei haluisi. Kuuntelee musiikkia ja lueskelee tai täyttää ristikoita yms. Takasintulomatkalla hänellä vaan oli kännykästä akku mennyt niin vähän jännätti, et jos hänelle joku hätä kesken matkaa tuleekin niin ei voi soittaa. Ei sitten ollut huomannut laturia repussaan, että olisi voinut ladata kännykkää iskän luona...

1v. neuvolakuulumiset:

Pituutta 72cm, painoa 8,485kg.

Painoa ei ole tullut 10kk jälkeen kuin 100g. Oppi siis tässä välissä liikkumaan kunnolla, sen takia ei tuota painoa ole päässyt kertymään.
Ja siskonsa kanssa ovat melkein samankokoisia vuoden vanhoina =) Sama pituus, isosisko painoi jopa vähemmän (8,2kg). Et aika samaan muottiin on lapset valettu :LOL:

Osaa pinsettiotteen =) Viimeks tänä aamuna katsoin kun leivänmuruja söi ettei osaa. Vaan niin helmen otti oikein kiinni!

Eilen oli ihan kiva ja rauhallinen päivä. Syötiin pariin otteeseen vielä täytekakkua :whistle: Mä neuloin parin vauvantumput, ja kaverin 5v. pojalle villasukat.
Sit kun mä saan mun neuletarpeen täyteen, ajattelin kysyä tuosta KYSiltä tarviisivatko pikkuruisia villasukkia lapsivuodeosastolle :heart: Musta oli niin ihana laittaa tälle nuorimmaiselle omat vaaleanpunaiset sukat jalkaan, pysyi pikkuvarpaat lämpiminä :heart: (ja helpommin tulee verikokeita varten kantapäästä verta jos tarvii ottaa)

Maarias:
joo, tein kyllä itse kaikki kukat ja hahmot. Tooosi kivaa hommaa, harmi kun ei ole nyt pitkään aikaan tarvetta tehdä :snotty: En tee edes itselleni 25v. kakkua, on vielä edelliset kakut mahassa :whistle: Seuraavaksi teen siskolleni 16v. synttärikakun...

Voi että kuinka hyvää lohisalaattia mies tuolla tekee :p Töihin siis sitä on vääntämässä evääksi, jää onneks vähän meillekin syötäväksi =)
Mut nyt jos kävis ettii taas uusia lankoja ja puikot esiin ja alkais neulomaan...

luminka, sä oot ihana :heart: Kyllä luulisi villasukat kelpaavan pikkuruisten vaavien varpaita lämmittämään!!

me lähdetään tästä viemään esikoista kerhoon ja sillä välin kyläileen kaverin luona jossa 1vee pojan synttärirääppijäiset. Pojilla on vaan reilu viikko ikäeroa. Hauskaa tavata kun ei olla kuin kesällä nähty, ja sitä ennen siinä menikin 7vuotta! :D Vauvat siis ovat tuoneet takaisin yhteen.

Vähän kuulumisia:

Lauantai oli kiireinen päivä! Ulkoilin aamulla pokien kans ja illalla tuli nuutin kummit meille syömään. Laitoin heidän kihlajaisten kunniaks alkupalat ja jälkkärit ja viinin kans ihan syötiin. Hyvää oli, mukava ilta. Meni kyllä näprätessä niitä ruokia! Mutta tykkään kovasti laittaa!

Sunnuntaina pojat yllätti ja nukkuivat 7.45 saakka!! Eipä oo semmoista ihmettä ihan äsken tapahtunu. Yleensä kun heräävät viimeistään 6.00. Hieman luksusta. Mie kävin kädentaitomessuilla äitini kans ja illalla sit vielä miehen siskon luona pyörähdettiin pikaiseen.

Tänään oli nuutilla kerhoaamu ja me leevin kans mentiin sit perhekerhoon samalla reissulla. Tässä meidän lähitienoilla on kahessa paikassa perhekerho. Koko porukalla käydään keskiviikkoisin ja nytpä sit tajusin että samalla kun viedään nuutti kerhoilemaan niin voidaan jatkaa sit leevin kans sinne perhekerhoon. Ja olipas kiva olla yhen muksun kans liikenteessä! Mikä rauha! :)

Nyt sit ollaan päivälepobreikillä. Leevi nukkuu ja nuutti tuossa kattoo telkkaria ja lepäilee.

Nopee merkki vaan.

Luminkan ideasta tulikin mieleen että jos on kauheesti ylimääräsitä pientä vaatetta niin kannattaa kysyä vaikka sairaaloista tai keskolasta tarvisivatko vaatetta ja antaa sinne. Me ollaan osa joka muksun vaatteista viety keskolaan, eillä on tarvetta (ainakin Tampereella).

Nyt hakeen Kasperia eskarista. Jahka ensin pakkaan W & O mukaan...

HM

Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
HM: KYSsistä kysästiin asiaa kun oltas kaveriporukalla sinne vaatetta lahjoitettu niin eivät saa ottaa vastaan ku rahalahjoituksia. :(
Oho, onpas todella kummallista!!! TAYS ainakin vielä kun töissä olin niin otti lahjoituksia vastaan. Tietty joka sairaalalla oma tapa toimia, mutta :eek: siltikin.

Nyt risoton tekoon...

HM: niin meistäkin oli outoo. Esim. kun jouduin Leevin kans sillon akuutilla olemaan niin sielläoli tosi heikosti vaatetta ja risojakin oli ne vaatteet.Sillon kyselin ekan kerra asiaa niin sanoivat että mielellään ottaisivat mut yllemmältä taholta tullut päätös että ei saa ottaa kuin rahaa vastaan.

nonniiin, vihdoinkin on hankittu vilholle talvikengät! eka meinasin ostaa jostain uudesta lasten kenkäliikkeestä ihan kivat mustat lampaankarvasisuksiset kengät, mutta sit päädyin ruskeisiin nahkaisiin (kans jollain villa/lampaanvillasisuksella) nauhallisiin kenkiin stockalta, kun meni paljon helpommin pojan jalkaan.
oli jotkut suomalaiset Tepsut-merkkiset. ne toiset ois olleet ruotsalaiset (kämp galleriassa oli niiden liike, ihania lasten kenkiä!). tuli sit samalla hankittua uusia tutteja ja juomamuki joka kai pitää lämpöä/kylmää (avent-merkkinen). en jaksanut sit sen enempää vertailla kun kerran sain kengät jalkaan menemään niin kelpas mulle! ;)

onpas tosiaan jännä juttu ettei sais sairaalaan muutakuin rahaa lahjoittaa!! :eek: ja ihana idea Luminkalta!

Vilholla meni eilinen ilta ihan ihme häröilyks, nukkui siis kuudesta illalla puol kymmeneen,heräs ja hillui ylhäällä varttia vaille 12 asti! ei suostunut olemaan kuin sylissä,jonkun verran söi ja joi ihan hirveesti maitoa, mut nukahtamaan en saanut millään. sit otin pojan viereen ja leikki varmaan yli puol tuntia sängyssä kunnes sammui ja nukkui aika rauhallisesti puol kuuteen aamulla ja heräs sit ihan virkeenä. itellä meni kahteen yöllä tai sen yli valvominen joten olipas tosi virkeä olo! vähän oli poika kyllä ihmeissään kun aamulla löytyi isi vierestä (oli tullut yöllä Aachenin reissultaan).

Ja nyt on talo täynnä printteneitä! :LOL: mies toi varmuuden vuoks vähän kaikkee laatua ja sit pojalle vielä xylofonin (ihan innoissaan hakkaa puukepeillä sitä) ja mulle, jouluhullulle, lasisen violetin joulupallon ja lumihiutale-pikkuleipämuotit :) :heart:

nyt sit glögiä lämpenemään ja mussuttamaan printteneitä :xmas:

sanse: aika hurja tuo uutinen! Onkohan kuitenkaan luottamista, itse en kauheasti IltaSanomiin usko... mutta toisaalta oon ollut aivan alusta saakka sitä mieltä että kyseistä rokotetta ei ole testattu tarpeeksi ja en siksi sitä itse antaisi lapselleni... tuon luettuani olen kyllä vielä varmempi siitä.

Luminka: ihanaa miten sä jaksat (ja osaat!) kutoa! Mulla kun ei tota taitoa ole ollenkaan, ois ihana voida kutoa sukkia ja lapasia ja ties mitä mutta en vain osaa :ashamed:

en ole ehtinyt kirjoittamaan moneen päivään ja nytkin aion painua pehkuihin jo kun viime yönä oli taas aivan hullua valvomista. Mies oli illalla laittanut mayan vaipan tosi löysälle :kieh: ja toinen ressukka heräs puol kolme ihan märkänä (olin vasta puolenyön jälkeen päässyt itse nukkumaan)... siinä kun vaihdoin vaipan ja yökkärin niin se sitten heräs niin hyvin ettei nukkunut pariin tuntiin. Puol viideltä kun Maya heräs olin itse niin valveilla etten enää saanut unta. Nukahdin lopulta joskus ennen kuutta ja puol seiskalta miehen herätyskello soi enkä enää saanut nukuttua kun se kolisteli... grrr... enkä voinut olla vihainen kun ei kuitenkaan ollut tietenkään tehnyt tahallaan. Ja tollaista sattuu...

mutta nyt unten maille!

huomenta..
samoilla linjoilla mannan kanssa tuosta rokotteesta :/ ja tuo sama on ollut viikkoja sitten ylen dokkarissa, silminnäkijä? ajankohtanen2 tai vastaava....ja siinä vahvistui myös oma kanta rokotteeseen.

jos menis laitteleen aamupalaa esikoiselle ja yhdelle pienelle yökyläläiselle. Ja sitten ulkoileen! :wave:

Otso täyttää tänään 1 v :heart: Iltapäivällä on neuvola ja illansuussa tulee Otson kummit ja "tyttöystävä" kahveille. Sen isommin ei juhlita nyt, kun ensi viikolla on veljenpojan 8-vuotispäivät ja siellä juhlitaan myös Otsoa sukulaisten kanssa.

Päiväkodissa oli mennyt eilen loistavasti. Hoitajat sanoivat, että poika oli ollut tosi hyväntuulinen koko ajan. Otso oli touhannut kovasti ja iltapäivällä kotiin päästyä poika olikin aivan rättiväsynyt. Tänä aamunakin jäi sinne lelujen kanssa touhaamaan, eikä melkein huomannutkaan kun yritin heilutella, että äiti lähtee nyt töihin.

Yhteistyössä