11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

merkkaan taas vaan pikaseen ja taas hehkutan kun oon nyt niin hyvillä mielin päätöksestäni, jonka ilmoitin juuri pomolle, eli olen nyt sinne 2011 syksyyn kotona =) TAI en nyt välttämättä ihan "vaan" kotona, mutta pojat pidän kotona. Päätös ei ollut helppo, en tiedä kuinka tiukille menee, tai joudunko tekeen jotain työtä tässä ohella, mutta toimin täysin niinkuin sydän sanoo. Ja olen viihtynyt nyt aivan erilailla kotona kuin esikoisen aikaan.
Mä tosin täyttelen nyt verohallintoon papereita ja olen nyt yksityisten pph:n listoilla, eli voin koska vaan alkaa töitä tekeen sillä saralla, toisaalta mitään hoppua en pidä, kun vielä näyttää että pärjätään näinkin.

Tuleepas mun suunnalta vaan omaa napaa, on niin hektistä vaan nyt tää touhu täälläpäässä, ettei malta rauhottua muiden juttuihin. Viikonloppukin menee aika kiireessä. Palaan taas tarkemmin asiaan ens viikolla!

ja hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Meillä oli vaihteeks aivan kauhee yö!!! Mä en ymmärrä enää mikä tuota pienintä valvottaa, itkettää ja ynisyttää...
miehen kanssa päästiin nukkumaan VASTA 02.30!!! Neiti heräs vähän sen jälkeen kun miehen kans kömmittiin sänkyyn, noin 23.30.
Itseäkin alkoi lopulta itkettämään, suututtamaan kaiken sen väsymyksen lisäksi. Annoin maitoa parikin kertaa jossain 01 jälkeen. Panadolia lopuks annoin, en tiiä koskiko muka johonkin kun siihen sammui. Luulen että niin kauan oli valvonut et lopulta nukahti.
Pitää yöllä sellaista yyYYYYyyy-ääntä, vaikee selittää. Välillä pienemmällä voluumilla ja sit taas kovempaa.j

On välillä vähän parempia öitä, et JOPA nukkuu aamuun saakka heräämättä, tai yhdellä tutin laitolla. Tyttö on kuitenkin jo vuoden vanha, eli meillä on näitä pas***** öitä ihan tarpeeks. HUH!

Ja tottakai silloin kun miehen kanssa "saadaan" nukkua vähemmän ja kuunnella itkuja ja ähinöitä yöllä, vaikuttaa meidän väleihin :/ Tiuskitaan toisille, ja mies kuittailee mulle ilkeesti et vielä pitäs kolmas lapsi saada :snotty: Joo joo, ei ole ehkä tarvetta sille kolmannelle. Mut kauhee vauva-ja raskauskuume silti jyllää...

Huomenna mun äiti tulee käymään pari tuntia, nakitettiin heti lapsenvahdiks =) Mennään miehen kanssa kahdestaan käymään uimassa, sen jälkeen syömässä. (vähän niinku mun 25v. synttäreiden kunniaks, en siis juhli)... Esikoisen kanssa toisinsanoen on, pienempi rääpäle toivottavasti ois päikkäreillä siihen aikaan..
Kiva päästä paris tunniks pois kotoa, ja ihan kahdestaan =)

Mulla alkaa sormiin pikkuhiljaa käymään tuo neulominen |O Nyt on aikuistensukat työn alla, ihanalle ystävälleni teen lahjaksi :heart:
Kunhan kirppikseltä käydään tyhjentää pöytä, näen todellisen määrän paljon on tullut ööö.... 3-4vk aikana neulottua! Vein sinnekin myyntiin, taidetaan olla sen verran maalainen paikka että täällä osaavat kaikki tehdä sukkia :LOL: :kieh:

Nyt tulikin pitkä juttu, vaikka piti tulla ihan nopsaan käväseen :saint: Mun oma läppis vissiin on simahtanut, tai joku juttu mennyt rikki (kertoi mies).. "Joudun" siis käymään ukon koneella, eikä oo yhtään kivaa kun kaikki minun salasanat ja tunnukset saa kirjoittaa joka kerta uudelleen :headwall: Jospa tuo korjais niin ois helpompaa koneella käynti...

Mut nyt hampaanpesun kautta nukkuu, ei paljoo tullut viimeyönä unta. Herättiin aamulla kasilta kun lähdettiin perhekerhossa käymään. Esikoinen melkein aiheutti kiukupuuskallaan sen että ois jäänyt väliin. Onneks rauhoittui. Niin, kaikkien huonojen öiden lisäks tuo isompi saa kauheita uhmaraivareita!!! Huutaa meille ja temppuilee.. Pikkasen kiristää hermoja (hyvä tilanne, yks huutaa päivät, toinen yöt...) :headwall: |O

Sori valitus, jospa tää taas paremmaks kääntyis!

Mukavaa viikonloppua!

No niin, Luminka kuittaa vihdoinkin B)
 
Nii, pitäskö marraskuun pino alottaa jo tonne taaperoihin? Vai vasta joulukuu sitten. Eipä sillä merkitystä oo missä kirjotellaan, kunhan kaikki löytää perille! :D

Ny lähetään kirppikselle tarkistaa oma pöytä, onko mitään menny kaupaks ja lisätään sit sen mukaan tavaraa sinne. Jännittää, ku ekaa kertaa elämässäni oon kirppikselle vieny tavaraa :D Pelkään et kukaan ei oo ostanu mitään :ashamed:
 
Miulle on sama kummalla puolella marraskuussa ollaan. Yritän edelleen kovasti vierottautua, mutta joka päivä silti täällä käyn ainaki lukemassa! :D

Tutti ollaan jätetty vajaa viikko sitten pois ja tuttipulloja ei olla käytetty juuri ollenka. Ne on jo aikaa sitten annettu pois. Tissivierotus alkaa toden teolla varmaan ens viikolla?!? Pitää vielä vähän sitä suunnitella!

Meillähän kuukaus sitten tuli voimaan sääntö että rattaita ei saa säilyttää käytävässä. Mie oon sit kantanu niitä ylös-alas. Nyt sit on tullu alakertaan rattaille lukollinen varasto, eilen saatiin siihen avain! Nyt ei tarvii kannella kuin leeviä vaan! Ja osaahan se sekin jo kontata portaat ylös, pitäski ruveta reenailemaan!

Leevi nukkui viime yön aivan heräämättä! Samoin nuutti ja samoin mamma! Tuli tosin liian myöhään valvottua kun aloitin askarteluhommia kun pojat kävi nukkumaan enkä sit malttanu mennä ite unille. Mutta sain kranssin askarreltua ulko-oveen! Ja hieno tuli - ainaki omasta mielestä!

Meitä miehen kans vaivaa kovasti talokuume. Haluttais omakotitalo ostaa sit kun mie meen takas töihin. Mutta ongelmana on se että todennäköisesti ei saada niin isoa lainaa kun molemmat ollaan pienipalkkaisissa töissä. Tuumailtiin eilen ja nyt mieski sit alkaa olla sitä mieltä että ensisijaisesti rivaria sit etitään. Mutta suunnitelmat on edelleen voimassa, aateltiin ruveta nyt kattelemaan jo ilmoituksia vähän sillä silmällä että minkälaisia asuntoja on olemassa ja samalla sit hintatasoa seuraamaan jo. Mutta kyllähän siihen nyt ainaki se 2 vuotta vielä menee ennen kuin oikeesti ollaan hankkimassa. Nyt mie koitan sit ruveta nipistämään sieltä sun täältä menoista ja laittamaan rahaa vähän topakammin säästöön. Tässä 2-3 vuoden aikana näilläki pienillä tuloilla kerkee kyllä säästää ihan kivan summan muuttorahaa että saadaan sit ostaa uutta sohvaa ja muuta mitä tarvitaan. Mutta kiva kun on suunnitelmia ja jotain mitä odottaa! :)

Mies joutu lähtemään töihin yllättäen. Tai siis eihän sen nyt pakko ois, mutta kysyivät niin meni sit tienaamaan perheelle (muutto)rahaa! ;) Menee varmaan iltaan saakka, vesiputki halennu jossakin...plääh! No, me aletaan nuutin kans tekemään pizzaa päivälevon jälkeen ja toivotaan että leevi nukkuis pitkät päikkärit!!
 
Jos me marraskuu ollaan vielä täällä, mennään sit taaperoiden puolelle kun kaikki on täyttäneet sen 1v. =)
Vai mitä?!

En mä usko että tuolla ois korvissa mitään, kun tulee niitä parempiakin öitä välillä! Sitten kun nukahtaa, niin saattaa vetää jopa kymmeneen saakka! Eikä päiväunien kanssa ole ongelmaa... Nuha meillä oli monta vk sitten, ja ennen sitäkin oli tuota yöriehumista.
Viimeyö meni viitteen saakka hyvin. Ei millään asettunut joten silmät ristissä otin tytön ja mentiin olkkariin! En jaksanu sitä hyppimistä enää, viereen koitin kans mut ei jäänyt. Ei varmaan puoltatuntia oltu, mentiin takas ja hyvin jäi nukkuu.
Esikoinen tuli 09.40 :eek: herättää meidät! Hyvä et saatiin siis kuitenkin nukuttua...

Me käytiinkin miehen kanssa pyöräilemässä kaupungilla, pizzat vetästiin ruoaksi =) Mun pyörällä ei sitte taideta ajaa enää. On jotain mennyt rikki, on muista mikä. Mut kauhee rutina käy, ja mies sano et saattaa rengas kohta mennä vaikka jumiin :eek: En halua kokeilla miltä tuntuu alamäessä tuo renkaan jumittuminen :LOL:

Nyt jos vähän neulois... taas... =)
 
Meillä oli taas itkuinen yö. Leevi sai muutaman kunnon itkukohtauksen, epäilen että koski mahaan. Syliin kyllä sit rauhottui ja nukahti, mutta kyllä siinä aina melkein puol tuntia meni. Nuutti näki painajaisia ja sillä nenä vuoti. Melkoista hyppelyä taas. Piti lähteä salille nyt aamulla mutta peruin sen menon ja jäin kotiin elpymään. Pojat läks isin kans ulkoilemaan. Kunpa sitä tajuis tänään mennä ajoissa illalla nukkumaan! (varmaan pitää kuitenki BB kattoo...)
 
Huomenta!

Esikoinen tuli aamulla herättää meidät 8.40. Sit mentiin kattoo pikkukakkosta ja siinä kertoivat kellojen siirrosta taaksepäin :LOL: Eipä siinä kuin kellot siirtää vaan taaksepäin ja kappas, tuli päivään lisää tunteja =) Onneks on pikkukakkonen, ois jäänyt tuokin muistamatta ;)

Me saatiin pitkästä aikaa nukkua koko yö ilman itkuja! Minä tosin itse pari kertaa heräsin pienimmän ähinöihin, mut onneks ei itkuks muuttunut ja asettui itsekseen..

Tälle päivälle ei oo oikeestaan mitään tekemistä, perus-kotijutut vaan...
 
heippa! tulin laittaan meitin 1veestä kuvan, kun kaveri kävi eilen poikia kuvaamassa =)


mulla on tänään monenmoista järjestelyä; ja esivalmisteluja huomiselle kun mulle tulee ainakin joksikin aikaan 1,5vee tyttö hoitoon. Eli se olis niinkuin esimakua pph:n työstä! Jännittää, mutta samalla odotan ihan innolla mitä tuleman pitää!
 
Ihana kuva helmin pojasta! :heart:

Meillä yöt edelleen huonoja. Mies jo meinasi et pitäs kohta ottaa tutti takasin ku hermot menee. 9 päivää tutin poisjättämisestä eikä ollenkaan helpota :( Neljästä viiteen huusi kurkku suorana, vaikka siliteltiin. Nukahti sit viereen viiden jälkeen ja tunnin päästä taas alkoi huutaa. On kyllä tosi kurja fiilis, kun ollaan kaikki ihan väsyneitä ja joka ikinen aamu Lumi herää viiden kuuden aikaan eikä enää nuku, huutaa taukoamatta siihen asti että noustaan :(

Kirppissaldo oli kahden päivän jälkeen 82 euroa! Olin kyl aivan yllättynyt :) Jee, puoltoista viikkoa vielä ainakin on hyllypaikka.
 
Nopee kuittaus. Oskarilla oli - tai on- vauvarokko. Nyt ollaan näppylävaiheessa. Mutta yöt on ihan painajaista, herra herää parinkymmenen minuutiv välein kiljumaan, hetkeksi syliin rauhoittuu mutta sitten taas venkoaa ja kiljuu. Ei jaksa ymmärtää mikä nyt vaivaa. Ite saan nippa nappa pari tuntia yössä unta, eli oon ihan haudasta noussut- fiiliksellä. Perjantaina lääkärissä korvat oli ok, keuhkot oli ok. Eli olen yhtä isoa ??????

Onnittelut yksivuotiaille!

HM
 
Ihana kuva poijjaasta Helmi, oikeen hiuksetki kammattu pystyyn. :heart:

Meillä sairastetaan tällä hetkellä myös, joten yöt on sen mukaisia... :/ Paranemis :hug: kaikille sairastajille.

Dara: tästä mun neuvosta ei kyll taida olla apua... mutta minä oisin niin mukavuudenhaluinen et jos tyttö tarvis tuttia ja nukkus sen kanssa paremmin niin antasin vaan lupsuttaa sitä... Kokeilisin sit viim. 1,5 v ottaa pois. Meillä kun on se tilanne ettei tutti tai pullo kelpaa. mieluusti antasin tutin olla jos vain suostuis syömään. On se vaan niin nopee rauhoituskeino.

Luminka: on se onni et meillä kotiäideillä on tuo pikkukakkonen, miten me muuten pysyttäis ajassa mukana? :LOL:
 
Tuntuupa monella olevan ongelmaa nukkumisen kanssa. Olisikohan hampaita tulossa? Otso on vähän kipeänä (taas), yskii ja nenä vuotaa. Taitaa olla päiväkodin pöpöt nyt kierroksella yksi toisensa jälkeen. Liputan suolaliuossuihkeen puolesta, auttaa tukkoiseen nenään. Ja hammasta pukkaa alaikeneen. Mutta nyt on nukuttu taas oikein hyvin, vain ne normaalit pari heräämistä tutin pudottua.

Aamulla nukuttiin yhdeksään (kesäaikaa kymmeneen!), kun otettiin poika viereen torkkumaan. Nyt on saatukin päivärytmi nytkähtämään heti tuntia myöhemmäksi, toivottavasti huomenna aamullakin on sopivat heräämiset päiväkotia ajatellen.

Meillä on sattunut ja tapahtunut viikonlopun aikana. Otso on

1. jättänyt sormen pesukoneen luukun väliin saranapuolelle ja samaan aikaan toisella kädellä nojasi luukkuun (sormeen jäi hetkeksi sinipunainen kuoppa ja toiselta puolelta lähti nahka). Ja mikä huuto! |O :eek: |O :eek:

2. vetäissyt kuuman ruokakipon pöydältä käsilleen (selvittiin säikähdykseltä ja kylmän vesisuihkun alle menemisellä) ja

3. oksentanut kaksi kertaa (toisella kerralla kokeiltiin maitojuoman juomista pillillä suoraa tetrasta ja toisella kerralla meni kuivaa leipää kurkkuun).

Otso on myös oppinut kiipeämään sohvalle ja tulemaan sieltä jalat edellä alas :flower: Meillä on siis vanha 70-luvun matala sohva.

Ensi viikolla on tarhassa kuvaus ja varhaiskasvatussuunnitelman teko. Vaikeita kysymyksiä sinä vasussa: "Minkälainen on lapsen oma käsitys itsestään?" tai "Mitä haluat lapsesi oppivan suhtautumisessa muihin ihmisiin ja luontoon?". Onneks saatiin noi kysymykset etukäteen nähtäväksi, niin voi jo kotona vähän mietttiä.
 
Ainiin, unohdin ihan kertoa, että näin viime yönä unta, jossa olin teidän palstaihmisten kanssa jossain leirillä :LOL: Paitsi Helmi ei ollut siellä (missä olit, Helmi?!).

Jostain syystä me ei mun unessa tultu kauheen hyvin toimeen keskenämme. Tai siis mä huomasin itse käyttäytyväni tosi ärsyttävästi ja jouduin sanaharkkaan muiden kanssa. Kerroin tän miehelle aamulla ja se sanoi, että meidänhän olis pitänyt ottaa läppärit käyttöön ja kommunikoida niiden avulla, niin olis sujunut paremmin :LOL: Samassa unessa mä olin myös pöllinyt Gessleinin kolmipyöräisten vaunujen metallisen runko-osan ja rullailin sen kanssa kaupungilla. Oon siis himoinnut sellaisia vaunuja ja eilen taas näin yhdet, siitä tuo tuli varmaan uniinkin :saint:
 
Maikki, näin vois hyvinkin käydä :LOL: Ollaan varmaan aika erilaisia persoonia ;)

Mulla ollut kiireitä töiden vuoksi. Kauheesti kaikkea kotona ja sitten vielä töissä tuhraantuu aikaa ;) Nyt taas pidän pari viikkoa paussia keikkailusta. Isäntä lähtee reiluksi viikoksi reissuun ensi torstaina, joten pääsen sitten maistamaan yh:n arkea. Ei varmaan ole helppoa. Viikonloppuna sitten mennäänkin mun vanhempien luo viettämään halloweenia, saan sitten vähän itse hengähtää. Meillä tuota juhlaa on odotettu jo elokuusta lähtien. Isommat haluavat tehdä kurpitsalyhdyn ja kurpitsakakun ja leivoksia. Mun sisko on sitten lupautunut pääorganisaattoriksi.

Ihana kuva helmin poitsusta :)

Tuosta tutin pois jättämisestä vielä. Näköjään joka lapsella eri suhtautuminen. Mutta harmi, jos ei onnistu :| Mutta jos itse jo uupuu huutamisesta, niin kaikki keinot mun mielestä sallittu ja tutti takas kehiin ;) Tosin mua ainakin ärsytti herätä laittamaan tuttia takas suuhun!

Paranemisia kaikille kipeille ja pitkiä unia kaikille yökukkujille :hug:
 
maitoo: joo jos se tutti oliskin ratkaisu tähän, niin kyllä varmasti otettais takaisin. Mutta tutista luovuttiin sen takia, et yöt meni niin vaikeiksi kun Lumi sylkee koko ajan tutin pois ja alkaa huutaa ja meni jo siihen, että jouduin yöllä valvomaan ja pitämään tuttia Lumin suussa, heti jos irrotin niin tutti lensi ja huuto alkoi. :eek: No mut kyllä tää ihan varmasti jossain vaiheessa helpottaa :D
 
Ihana on kyllä Helmin pojasta tuo kuva :heart:

En oo paljon kerenny kirjoittelemaan ku on olevinaan niin hoppu töissä että kotona. Töissä kerkee paremmin käydä lukemassakin tiedän juttuja :whistle:
Töissä on mennyt ihan mukavasti, mutta leevi on ruennut nyt heräilee öisin maidolle ku päiväkodissa aloitti. En oo vielä jaksanu tassutella kun helpommalla oon päässy antamalla sen maidon :ashamed: Mutta jos sitä ennen joulua jaksais kouluttaa pois yösyönnistä.

Täytyy mennä saunaan kun se varmaan alkais olla lämmin...
 
Mähän oon nykyään ahkerammin alkanut täällä käymään..

Ei kai mul mitään asiaa edes ole =)

helmi: onks tuo kaappi tuossa kuvassa se mistä joskus puhuit? niin ja hyvä kun kyllä on pojasta =)

Meillä pienin vetelee ekoja päikkäreitä. Näkyy välillä ottavan kahdet unet, välillä yhdet. Tänään heräsin aamulla kahdeksalta. Siihen heräs esikoinen, ja pienin vielä vähän aikaa nukkui.

Jes, mä sain sukkatilauksia lisää! Kaveri tilas omille kummilapsilleen sukat... :D

Mut nyt auttaa esikoista, tuli tähän mun viereen hokemaan että EI ONNISTU EI ONNISTU =) Jotain se tuossa peittojen kanssa riehuu......

Palaillaan!
Mukavaa viikonalkua =)
 
Terve!

Oskarin kanssa tuli eilen illalla tsekattua Tampereen uusi päivystysasema Acuta. Meni tuo kiljuminen ja kieppuminen niin mahdottomaksi. oli selkeästi kipeä poika. Mutta mitään ei löytynyt, ei verikokeista eikä muuten. Sai lähteissä Pronaxenia suuhunsa ja se auttoi uneen. Tänään käytiin vielä kontrollissa ja saatiin reseptille tuota lääkettä. Se tuntuu olevan noin sata kertaa parempaa kuin Panadol, ja sitä paitti iso pullollinen maksoi 4.20 e Kela-osuuden jälkeen, kun Panadolin miniatyyripullo maksaa muutaman kymmentä senttiä enemmän. Liputan siis nykyään Pronaxenin puolesta. Eikä sitä tarvi antaa kun max 2 kertaa päivässä (vaikuttaa 12 tuntia) kun Panadolia saa tyrkkiä parhaimmillaan 4 tunnin välein.

Muutoin tänne ei kuulu hullua hurskaampaa. Rupean pikkuhiljaa suunnittelemaan Kasperin 6 v synttäreitä, joita sankari odottaa kun kuuta nousevaa. On pojalle kova paikka kun synttärit ovat viimeisenä (Artturilla elokuussa ja kaksikolla lokakuussa).

Mä olen laihtunut. Vaakalla en ole käynyt mutta huomasin että se muikea mahakumpu on kiitettävästi lähtenyt ja vyötäkin sai vetää kolme reikää pitemmälle! JEE!!! Enää en näytä siltä että oottaisin taas lisäväkeä tähän huusholliin!

Nyt kattila ja pannu kutsuu. Onnittelut sankareille ja ihania kuvia olette laitelleet. Kyllä ne lapset sitten ovat söpöjä!!!

HM sekä Wilma ja Vinkuintiaani
 

Yhteistyössä