11/08 masunkasvattajien murut *loka-marraskuussa*

jassoo, Vilholle pärähti sitten taas räkätauti.nokka vuotaa solkenaan ja yöt on nyt olleet taas tosi fantastisia |O
mitäs muuta hmmm...öö...
lähden tonne vesisateeseen runsaan tunnin päästä talsiin kun lupasin mennä kaverin kanssa syömään
...ja kauhea vauvakuume!!! lupasin niin itelleni että eka pitää laihtua ennen kuin mitään aletaan suunnittelemaan mutta en sit tie. toivottavasti zumba tepsii nopeeta kiloihin ;) aattelin ennen joulua käydä poistattamassa tuon kierukan,siitä ei oo ollut kuin harmia.
ja ehkä siitä sitten testailemaan vieläkö onnistuu suvunjatkaminen :LOL:
 
Siis koska nää yösyömiset loppuu? :headwall:
Poika herää joka yö sängynlaitaan huutamaan:"Äiti namnam!"Vähintään yks pullollinen menee, joskus jopa 2 kertaa herää syömään. Syödäänkö teillä muilla vielä öisin?


Ihana tuo Helmin pojan kuva :heart: oikea hurmuri pienestä kasvanut.
Täytyis kans etsiä hyvä valokuvaaja 1-vuotiskuvaan. Sitten aateltiin nyt teettää sellanen kuvakirja kaikista ekan vuoden kuvista, parhaimmat otokset niinku yksiin kansiin. Albumeja en enää tee, paitsi tohon vauvakirjaan muutamat kuvat. Kaikki muut kuvat onkin tietokoneella ja tulee sieltä helpommin katsottua.

Tänään oli neuvola ja 1-vuotis mitoiksi tuli 77 cm ja 10,7 kg. MPR-rokotus laitettiin.
Mutta se lääkäri ei ollut oikein hyvä, hätäisesti vaan teki sen tutkimuksen. Meidän oma lastenlääkäri on lomilla ni jouduttiin menee toiselle. Ja sitten kun meillä on tässä vähän huolta ollut sellaisesta, kun pojalle tulee sellaisia silmän muljautuskohtauksia.Ootteko tollasseesta kuullu? Kuulostaa hölmöltä. Ne on sellaisia tosi nopeita, että molemmat silmät menee ylös vähän vasempaan viistoon, että vaan valkuaiset näkyy. Aika pelottavan näköistä, mut kestää vaan jonkun sekunnin. Näitä on tullut muutaman kerran,yleensä kun poika on väsynyt. Netistä kun oon tietoa ettiny, ni on tullut jotain epilepsiaan viittaavaa :eek:
Kyllä musta vaikuttais, että se on joku neurologinen juttu, niinku joku pakonomainen juttu. Ekaks aateltiin että se jotenkin pelleilee silleen, mutta viimeks tollanen tuli syödessä ja näytti siltä ettei hän sille mitään voinut. Tää lääkäri laitto lähetteen silmälääkärille, meinas että ois jotain karsastusta?!Mä koitan nyt saada sen meidän oman lääkärin kiinni ja aikaa sinne, kun huolettaa tuo. :(

Tuttipullo on vielä yöllä käytössä ja tutti. En pidä vielä kiirettä sen tutinvieroituksen kanssa, kun käytetään vaan yöllä. Vaikka taas kauhistuin kun näin kaupassa 4-vuotiaan tytön tutti suussa ja toinen tutti kädessä. Kassatäti kysyi äidiltä, että eikös se tutti vieläkään ole mennyt rikki.

Onnee tasapuolisesti kaikille 1-vuotiaille :flower: !:heart:

Mulkin on vauvakuume! Kavereille putkahtelee taas kääröjä, nyt on jo 2 syntyny lokakuussa. Mutta tää sikainfluenssapandemia pitää tän vauvakuumeen toistaiseksi vielä kurissa...
 
Iltaa! Meillä kävellään nyt sujuvasti pitkiä matkoja. Viikonlopun aikana alkoi kävellä pidempiä matkoja. Päiväkodissa oli tänään työnnellyt nukenvaunuja koko aamupäivän ja iltapäivällä oli ulkonakin kävellyt. Onpa mahtavaa, nyt varmaan alkaa se ulkoilukin maittaa paremmin!

Nyt keittiötä siivoamaan, pojan kummit kävivät iltateellä.
 
huomenta!
oottelen tässä työpäivän alkua ja ihanaa reipasta pikkuneitiä siis hoitoon.
Vähän pientä flunssanpoikasta taas tulollaan, poikiin ja muhun :( Todella raivostuttavaa kun koko ajan tuntuu että jollain nokka vuotaa tai yskittää!!!

piti jotain kommentoida, mutta palaan päikkäriaikaan ns. siis ruokatauolla!
 
Täällä syödään myös yöllä. Imetän vielä, niin ajattelen että päästään kaikki helpommalla kun syötän yöllä. Syö yleensä 2-4 kertaa, viime yö oli ihme poikkeus kun heräsi vain kerran. Nousee yöllä aina herätessään pystyyn huutelemaan, mutta taintuu tissillä nopeasti. En jaksa huudattaa pientä ja toivon että nuo yösyömiset loppuisivat joskus itsestään...viimeistään sitten kun lopetan imetyksen.
Täällä olisi kanssa toive kolmannesta lapsesta, mutta saa nähdä...Oli aikamoinen työ jo toisen kanssa, piti olla lähes mahdotonta saada "luonnollisesti" lapsia. Nyt vasta alkoivat kuukautisetkin, joten oikea yrityskin voi alkaa :)
 
muikka:)

meillä ollaan myös kipeitä ja oonkin saikulla!
kuunkulta mustakin kuulostaa siltä että kannattaa vaatia hyvät tutkimukset tohon silmä juttuu... ei ainakaan musta kuulosta karsastukselta mut toivotaan että on vain sitä! :hug:

yleensä leevi ei herää syömään yöllä... mutta kipeänä annan joskus että nukahtaa paremmin takas...!

Täällä myös edelleen vauvakuume jonka Leevi saa kyllä menoillaan välillä tainnutettua:D me ollaan sovittu että 10kk pääst poistan kierukan! eli elokuun lopus....2010 |O !mutta ensin mulla on tavoitteena pudottaa 8kiloa pois:) vaikka ensiis ylipainoinen ole mutta ihan omasta halusta!

jep mut nyt aamupalalle:)
 
hohhoijjaa.... |O

Kylläpäs oli taas yö!!! Koskahan tuo tyttö oppis nukkumaan. Me aletaan miehen kanssa olemaan kohta lopussa ja niin toivottomia :ashamed: Pari tuntia meni taas, lopulta maitotilkan kanssa Panadolia ja sitten asettui! Mies meni jollain aikaa olkkarin lattialle nukkumaan. Se ennätti ehkä ottaa noin 3-4h yöunet ennen kuin herätyskello soi :(

Kyllä mun vauvakuume kummasti laimenee aina öisin. Silti hullu kun haikailen vielä vauvan perään |O

Esikoinen heräsi kasin jälkeen, siihen saakka sain sitte nukkua hyvin.
 
Eilen kävin ultrassa, vauva vastas 10+3 viikkoi. sohvaperunatapaus, ei paljo ressannu ultrauksesta, välil vilkutteli =D sykkeet 158.

Pelästyin eilen iha tolkuttomasti ku Onni ei pystyny kävelee, vasen jalka petti alta koko ajan ja sit ku yrityksen kans pääs pystyy ni tosi pahasti nilkutti. Ei saatu kunnallisee aikaa jotenka kiikutettii poika mehiläiseen. Lääkäri oli sitä mieltä (erikoistunu just askel vikoihin ym) että Onnilla on virustulehuksen jälkitautina myosiitti jalassa, eli lihastulehus. Asiaa vahvisti seki et onni oli just kovassa räkätaudissa. Jos ei loppuviikkoon mennes kävele normaalisti ni sit tulee lisätutkimuksia, röntgeniä ja verikokeita. Raasu eile roikku vaa lahkeessa kokoaja. Sitkeesti yritti kävelyy ja turhautumisen myötä vasta itki. Sitten se keksi kävellä taaperokärryn avulla :D Tänää kävely suju paremmi. Katotaa mite on unien jälkee.

Että mua kettutti ku soitin kunnallisee, ootin eka 2 TUNTIA et he soitti takas ja ku kerroin vaivasta ni ivallisesti kysy vaan et ai käveleekö ton ikäne vielä muutenkaa.. HUH sanoin että on kuule kävelly 9kk ikäsestä, meni pikkasen hermot niihi, saatii tälle päivälle aika ku häne mielest ei ollu akuutti vaiva :O Nyt soitin sinne tunti sit peruuttaakseni aikaa ni ei vielkä oo soittaneet takas. YLLÄRI. Eile ku valitin siitä että 2h jouduin oottaa ni vihasesti vaa sano et hänel on kuule 100 puhelua tullu päivän aikana että on kiire.. plaa plaa...

Yksityisellä käynti makso 64e et ei ees pahan hintasta.

Kuunkulta: Kannattaa ehottomasti vaatia tutkimuksia että selvii mikä on.

Mä oon ajatellu että tän raskauden jälkeen pistän piuhat kiinni. Tuo ultraajalääkäriki eile muistutti että ehkäsykeinot on vähissä jatkossa ku huomas että mulla on aurallinen migreeni.
 
Sanse, ihanaa että maha-asukki voi hyvin. Ja toivotaan, että Onnin jalka paranee nopsaan! Voin kuvitella miten hätäännyit!

Joudun valitettavasti yhtymään mielipiteeseesi siitä, että yksityisellä lääkäriasemalla lasten asiat sujuvat jouhevammin. Siihen suuntaan tää Suomen terveydenhuolto kai on menossa. Onko teillä hoitokuluvakuutus? Me otettiin sellainen, mutta en oo vielä hakenut korvauksia (yksi sairaalayö, pari lääkärikäyntiä, muutamat lääkkeet). Onhan se vakuutus melko kallis (meidän muutamilla käynneillä ei ehkä vielä pääse "omilleen" ), mutta jotenkin se mataloittaa kynnystä mennä yksityiselle. Meillä oli viimeksi korvatarkastuksen aikoihin tk-omalääkäri lomautettuna, joten ei tarvinnut sitten miettiä kummalle sektorille menee...

Meillä on illalla päiväkodissa perhevalokuvaus. Tosi kivaa, että ne järkkää mahdollisuuden perhekuvaukseen päiväkotipäivän jälkeen (ottavat lasten kuvat aamupäivällä ). Pitäis vaan ehtiä jossain välissä työpalaverien jälkeen kotiin ehostautumaan... Ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, poikaakin pitää ehkä vähän puunata syömisten ja hiekkaleikkien jälkeen.
 
Moikka

Kiva kuulla sansen ultrakuulumiset! Terveyskeskustoiminta on kyllä perseestä! Tota asiaa Turun puolella asuessa vihasin suuresti! Kaikki jonottamiset et pääsee hoitoon ja mullakin usein puhelimen päässä vähäteltiin ongelmia eikä otettu hoitoon ja sit jouduin yksityisellä käydä.

Kerran mulla meni kurkunkannen tulehdus niin pahaksi et hengenlähtö oli lähellä, kun terveyskeskuksessa oli joku harjoittelija?! mun kurkkua katsomassa ja totes vaan et kotiin lepäämään. Seuraavana päivänä mentiinkin kiireellisellä lähetteellä Tyksiin, jossa makasin 5 päivää tarkkailussa, kun ei oltu varma pystynkö hengittää.

No nyt tässä Naantalin puolella toistaiseksi ihan hyvin on toiminut kunnallinen terveydenhoito, vaikka jonotella saa vieläkin, ei silti niin paljon kuin Turussa.
 
kuunkulta ja sanse, molemmilla varmasti aika säikäyttävät tilanteet ollut :| Toivonmukaan molempien lasten asiat/ongelmat ratkeevat pian.

Luminka, voi teitin pimua :/ Univaje on ihan kaameeta! ps. niin se kaappi siinä kuvassa on se samainen minkä huusin joskus huutonetistä, :LOL: itseasiassa raskauden alussa ja muistan kun varmaan tännekin tilitin kuinka se kuski joka sen toi koitti saada mua kantaan sitä kaappia kanssaan! ja olin ihan kauhuissani. :D

Täällä pienet muksut nukkuu ja isoin katsoon toystooria, meillä oma pikku-ukkeli vähän kipee, yöksi noussut kuume, tänään ollut aika kärttyinen. :(
Muuten hyvin mennyt, harmittaa vaan sadesää ja tuo kipeenoloinen pikkumies, ei olla oikeen ulkoiltu! Sitä kaipaan, jotenkin happi loppuu täällä sisällä! :whistle:
 
kommentoin vielä tuohon tk-toimintaan, on kauheeta tollanen jonottaminen, pompottelu ym. Mutta mulla on päinvastaisia kokemuksia, täällä sitten vissiin hyvä tilanne, lääkäriajan saa lapsille AINA samalle päivälle. Ja puhelimessakaan ei ole tarvinnut juurikaan jonotella. Tosin jos olis vakuutukset, niin varmasti käyttäisin yksityisiä.
Ja joskus ollaan yksityisellekin viety, kun en ollut ea:n lääkärin kanssa yhtämieltä. :LOL:
 
Ei ihmeitä tänään.

Sitä kysyisin että ootteko miettiny sikainfluenssarokotetta? Otatteko muksuille/itellenne. Meillä täällä alkaa tällä viikolla raskaana olevien ja hoitohenkilökunnan rokottaminen ja ens viikolla kroonikoiden. Eli varmaan sit ehkä kuukuden päästä sattais olla ajankohtaista tuo. Mutta kun en tiedä mitä sen kans tekis! Tavallinen influenssarokote otetaan leeville. Nuutille ei oteta kun ei ilmaseks enää saa.
 
Mulla kans samanmoisia kokemuksia kunnallisen omalääkärin toiminnasta kun helmille...meidän kohdalla ainakin hyvin toiminut.

Sikarokotteen sain tänään ja huomenna saa Juuso (astman takia), Leevi saa sit parin viikon päästä sen. Kausi infulenssarokotteen pistätin eilen töissä ja Juuso saa myös sen huomenna. Leevi saa sen 18päivä.
 
keiju, Tiesithän että tavallisen influenssarokotteen ja sikainfluenssarokotteen välillä pitäisi olla 4 viikkoa aikaa.

Näin mulle ainaskin sanottiin kun kävin otatuttamassa viime viikolla sen kausi influenssarokotuksen. Aion pojallekin ottaa sen kausi influenssarokotuksen.

Tuosta sikainfluenssarokotuksesta en ole vielä varma. Katselen tässä miten tilanne etenee.
Vielä ei ole ainakaan Saksassa hyväksytty alle 3-vuotiaiden rokottamista pandremix-rokotteella. USA:ssa rokotetaan alle 3-vuotiaat ja raskaanaolevat sillä toisella elohopeattomalla ja ilman adjunvantteja sisältävällä rokotteella. Nyt on täällä käynnissä vasta hoitohenkilökunnan, poliisien ja palomiesten rokotukset. Poliitikot ja sotilaat on saanu sen "paremman" rokotteen, paitsi nyt kun siitä tuli kamalaa kohua, niin Merkel otatuttikin sen maallikkorokotuksen itelleen. Rokottaisin heti lapseni sillä eliittirokotteella, jos ois mahdollisuus. Mutta tavallinen kansa saa täällä rokotukset vasta marraskuun lopussa/joulukuun alussa, ellei nyt sitten kutsuta lasta erikseen rokotukseen. Mutta tällähetkellä on lastenlääkärien yleinen mielipide, että ei alle 3-vuotialle tuota rokotusta.
Tilanne on täällä tällähetkellä aika kaaottinen ja kansaa ei informoida tarpeeksi, että tiedä tässä sitten. Itte voisin ottaa tuon pandremixin kyllä, mutta lapselle en tiedä...

Mutta nyt saatiin ensin tuo MMRV-rokotus siis. Yks piikki vain ja vesirokkokin siinä samassa.
Ei tullut mitään sivuvaikutuksia pojalle.

Kiva kuulla Sansen ultrakuulumisia !ja toivottavasti Onnin jalka paranee pian.

Meiän oma lastenlääkäri on vasta ens viikolla taas tavoitettavissa. Toivottavasti saan sinne pian aikaa ja selvyyttä asiaan. Tää odottaminen on niin kurjaa ja huoli vaan kerkiää kasvaa :headwall:
 
Päivää pitkästä aikaa! Meillä on tässä Suomen reissu takana, siksi oon pysytellyt hetken poissa, käynyt lukemassa kuitenkin ahkerasti kuulumisia päivittäin.

Paljon kommentoitavaa... eli ensinnä paranemisia Noonien Vilholle ja toivottavasti Kuunkullan Thomasin silmänmuljautuksiin saadaan jotain selvyyttä. Onneks täällä Saksassa puututaan helposti lasten vaivoihin (öh, joskus liinkin helposti...) joten varmaan juttu tutkitaan mikäli niin haluat. Sansella kans varmaan ollu piinaavia hetkiä Onnin jalan kanssa... hyvä että selvis!

Meidän Suomen reissu oli kiva ja vaiherikas, tosin just lähtöpäivän aamuna tytöllä alkoi nenä vuotaa ja alkuloma menikin sitten sairastellessa. Käytiin tyttöä pulssissa näyttämässä kun kuumeen ja flunssan jälkeen tuli vinkuva yskä. Antibiootitkin saatiin mahdolliseen keuhkoputkentulehdukseen, muttei onneksi tarvinnu syöttää. Kyllä mekin Suomessa mielummin yksityiselle mennään, ei tarvi odotella mitään päivystysjonoja + jännittää, hyväksyvätkö täkäläisen sairasvakuutuskortin. Täällä Saksassa onkin vähän erilainen sairaanhoitosysteemi. Sairaskassamaksulla saa yksityislääkäripalvelut, joka on ihan kiva juttu, vaikkakin kalliimpi systeemi kuin Suomessa, sekä valtiolle että veronmaksajalle.

Lennot ei tällä kertaa menny han niin hyvin kuin aiemmin, en tiedä kävikö paine nuhan takia enemmän korviin vai oliko paikallaan istuminen muuten vaan turhan tylsää.

Täällä näyttää vauvakuumetta olevan liikkeellä - perustetaanko kohta rinnakkaislista odottajille/kuumeilijoille ;) Suomessa käytiin myös kahden pikkuisen kastajaisissa ja kyllä mullakin melkeen vauvakuume iski - ja ihan puun takaa! Ihania pikku pylperöitä olivat ja samalla tajuaa, miten iso tuo oma jo on. Suomalaisten äitikavereiden kanssa myös haukuttiin myös saksalaisten ja saksalaistuneiden lepsut kasvatusmenetelmät, joiden kuriton hedelmä meilläkin kiipeilee pitkin seiniä. Miehen kanssa päätettiin, että EI (ja nein) otetaan meilläkin aktiivisempaan sanavarastoon, ennen kuin häntä heiluttaa koiraa.

Meillä viedään nyt viimeistä äitiyslomaviikkoa, jännittää jo vietävästi miten tyttö pärjäilee kotona iskän kanssa! Alotettiin eilen "tissittömät yöt" ja hienosti meni: tuttia mies laittoi ja heivasi likkaa moneen otteeseen, mutta selvittiin ilman raivoitkukohtauksia. Tästä on ihan hyvä jatkaa. Normaalisti meilläkin on viime aikoina heräilty kaks kertaa yössä maitohinkin ääreen. Mutta nyt koitti tälle ammulle ihanat kokonaiset yöt ;)

Mutta kun tuota imetystä nyt vähennetään, niin ei me sitä tuttia olla viellä pois otettu, vaikka suunniteltiinkin niin. Yks juttu kerrallaan. Katotaan sitten vähän myöhemmin, kun meilläkin syödään tuttuia vaan öisin ja "hätätapauksissa".

Mitäs muuta tänne... kauheeta vauhtia tyttö juoksee ympäri, 11,5 kk mitat oli 78 cm (kiemurrellen mitattuna ;) ja 12,1 kg. :heart:
 
pikainen merkki, kun lapset unilla ja mulla kai nyt siis lakisääteinen tauko :LOL:

Mä oon tehnyt valtavaa paperityötä sen eteen että nyt sitten mulle tulee ihan vaikituiseksi tämä pieni tyttö hoitoon. =)

Sikainfluenssarokote se vaan kummittelee munkin mielessä, vaikka jo niin vannouduin että sitä en ota. Niin jotenkin nuo RAIVOSTUTTAVAN manipuloivat uutiset aina saavat mietteliääksi..Oikeesti, tää ei ole VIELÄ aikakaan niin kauhe asia kuin miksi sitä kuvitellaan. On paljon asioita joita pitäs miettiä. mm sitä mietin että miksi mitään ei olla enää valmiita sairastamaan? Onko oltava vaan niin tehokkaita kokoajan, että ei ole varaa sairastaa. On kentiäs normaalimpaa että erilaisia viiruksia on kuin että ei ole. Huoh. Ja taas toisaalta kun ymmärrän sitä pelko mitä meissä on, itsessäkin. En tietenkään halua joutua petipotilaaksi tai vielä mitään pahempaa, mutta niin, en ole *kop-kop* koskaan sairastanut INfluenssaakaan, siksi tuntuu kai niin ihmeelliseltä että tämä tauti olisi todennäköinen.
Toisaalta, tässä taitaa olla vielä aikaa miettiä ennenkuin tarvii tehdä päätös. Lapsia mies ei halua rokotettavan, ja itsekin sillä kannalla olen ollut. Vaikea aihe....
 
Mua on kanssa alkanut mietityttää tuo rokotushomma...

Varsinkin esikoisen kohdalla kun sillä on todettu astma kuukaus sitten. Eli kuuluu riskiryhmään. Vaikeempi tuo possunuha on varmasti sellaisille astmaatikoille joilla tavan flunssakin tekee jo pahaa.

Ja se et tuo possuviersio ois laimeempi jo kuin kausiinfluenssa! Joku oli kirjoittanut artikkelin et possu syrjäyttää kausi-influenssan. Ja kuolemia tulis viime vuotta vähemmän?!

Pitää koittaa soittaa lastenpolille, on muutakin kysyttävää tuosta esikoisesta. Jos se lekuri vaikka vähän valaisis mitä kannattas tehä...

Mut nyt kattoo onko meidän makaronilaatikko valmista =) Tein perhosmakaronista, esikoinen meinas tukehtua raakaan makaroniin, vähän säikähdettiin molemmat. Nyt ei sitten tyttö syö raakana vähään aikaan :kieh:
 
Edelleen mammojen kans pohditaan kovasti rokotteen ottamista - että kyllä vaiko ei... Itelläni oli tavallinen influenssa muutama vuos sitten ja oli kyllä aivan kamala tauti! En oo ikinä ollu niin kipee ja niin pitkään!! Sen kokemuksen perusteella tekis mieli rokote ottaa ja ylipäätään muutenki oon kyllä rokotteiden kannattaja. Mutta kun tuosta rokotteesta nyt on monenlaista keskustelua liikkeellä niin on sen turvallisuus ja terveellisyys alkanu pohdituttaa. Mutta mietintä jatkuu... Ens viikolla on leevin neuvola, pitää sit vaikka terkan kans jutskailla myös aiheesta.
 
Päivää taloon! :D
Ajattelin pitkästä aikaa jotain kirjotellakin.. Tullut niin laiskaksi, et käyn vaan nopeesti nykyään lueskelemassa mitä ootte kirjotelleet, mut en itse jaksa alkaa naputtelemaan.

Toivottavasti kuunkullan ja sansen poikien silmät ja jalat saadaan kuntoon eikä mitään vakavampaa löydy! Ja kiva sanse, että maha-asukilla kaikki hyvin! =) Miten mahtaa Irulla sujua; ei ole vähään aikaan mitään kuulunut!?

Oltiin lauantai-iltana miehen kanssa iltaviihteellä ja tyttö oli muuten pärjännyt hyvin hoitajiensa (ukon veljen perhettä 3 hlöä) kanssa, mutta yöunille menon kanssa oli ollut jotain vaikeuksia. Ilmeisesti vellipullo ei oikein korvannut tissiä tai jotain sellasta..

Eilen ja tänään ollaan kerhoiltu. Ma-ti oli ihanan lämmintä, +10, ulkona vaikkakin sumuisen harmaata; niin oli kiva ulkoilla. Tänään on sitten ollutkin hrrrr kylmää tuulen kera ettei äiskä viitsinyt kerhomatkaa pitempään ulkona viihtyäkään..

Influenssarokotetta possulla ja ilman on päätetty yhteistuumin olla ottamatta! Kyllähän tuo yleinen keskustelu aiheesta puolesta sekä vastaan on vähän mietityttänyt, mutta koska kuitenkin ollaan perusterveitä, niin ei koeta tarpeelliseksi rokottaa. Tuntuis, ettei sitä omaa vastustuskykyä pääse muodostumaan, jos kaikkea vastaan rokottaa. Että näin meillä, mut siis mitään rokotevastaisia ei olla; onhan tyttö siinä pneumokokkirokotetestiryhmässä ja on myös rotarokotteen normirokotteiden lisäksi saanut!

Eilen viimein muistin soittaa ja varata tytölle hammashoitajalle aikaa! Ja saatiin viimeinen, vapaa aika tälle vuodelle terveysasemamme hammashoitolaan! 8.12. Hyvä nyt kuitenkin, että edes silloin. Tänään soittoajalla yritin soittaa vuosihuoltoaikaa neuvolaan, mut suprise siellä oli puh.vastaaja vaan paikalla... Mulla on jotenkin lahopää noiden soittamisien suhteen! Millään meinaa pväaikaan muistaa soitella ja sit yleensä muistaa illalla, et jaa, taas se unohtui.. Nähtävästi täytyis olla esim. kännykkähälytyksiä tms.

Mites pottailut sujuu? Meillä on jotain takapakkia havaittavissa.. Varmaan kohta pariin viikkoon ei ole tulosta tullut ja ei kovin innokkaasti pysy potalla vaan on heti kiire pois.
 

Yhteistyössä