11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

heippa!! mies on acdc:n keikalla, mulla siis ukkovapaa ehtoo ja pakkailla tässä pitäis...ei oikeen jaksais, on mennyt herkutteluksi ja löhöömiseksi koko ilta.
huomenna juhannuksen viettoon, palelen jo valmiiks kun mietin miten kylmä tuuli mereltä puhaltaa, hyi.. :/

 
Iltaa, poika simahti laakista yhdeksältä ja nyt kuuntelen hiljaista kotia, kun mieskin on reissussa.

Helmi, mulla on vähän sama meininki kuin sulla, pakata pitäis, mutta yllättäen pari telkkarisarjaa katsottu ja puoli levyä suklaata masussa :p

Meillä poika on alkanut narskutella hampaita. Nyt vissiin ottaa ylä- ja alahampaat jo yhteen ja ruokapöydässä kahdella aterialla jo jouduin kuuntelemaan sitä narskutusta, kun lusikallisten välillä kokeiltiin hammasta toista vasten. :kieh: Ihan kylmät väreet meni! Toivottavasti tää on joku vaihe, joka menee ohi kun hampaiden uutuudenviehätys hälvenee!

Öitä!
 
Vielä käyn pikaiseen täällä, sit nukkumaan.. Pienin jo kerran itki nukkumaanmenon jälkeen. Vieläkin pipinä toinen, pitää seurailla jos vaikka korvatulehdusta pukkaa... :(

Huominen menee vauhdilla, aamupäivällä ajattelin tehdä tuoretta leipää. Mun porukat tulee ekaks käymään, sit rakkain ystäväni tulee iltapäivällä kylään. Ei olla nähty 3kk kun muutti toistaiseksi ulkomaille miehensä kanssa :snotty: Mut eivät kuulemma lopullisesti sinne jää, täällä kuitenkin perhe ja ystävät...

Mies tulee aamulla töistä, ja sitten onkin vapaata aina sunnuntai-iltaan saakka ja lähtee taas yövuoroon. Pikkasen tulee taas hoitoapu tarpeen. En itekään ole vielä terve, rankkaa yksin hoitaa yöt ja aamut kahteen saakka kunnes herää (tai herätetään )|O

Hyvät yöt :)
 
hyvää myöhäisiltaa vielä täältä!

ihana kuva taas Onnista Sanse!

jostain syystä ei nyt yhtään taas nukuta.voi olla että tuli lisäannos energiaa mulle kun menin Vilhon kans päikkäreille ja poika posoottikin sit 2,5 tuntia unta :)

semmoinen kysymys noista hampaista ja ikenistä kun niitä nyt pojalla pukkaa että onko kenenkään lapsen hampaiden tulossa se ikenen kohta ollut paisunut ja sinipunainen niinkuin olis verta pakkautunut?

Vilho ollut to-del-la ärtyisä tänään, annoin sit illalla panadolia kun ei muu auttanut. aattelin kysästä neuvolasta huomenna jos saan neukkutädin kiinni että pitääks mitään erikoista tolle ikenelle tehdä...näyttää vaan niin pahalta ja jotenkin oletan että se ärtyisyys johtuis siittä. kun siis kyllähän ne ikenet aina punoittaa kun hammasta pukkaa ja sit alkaa se valkoinen hammas kuultaan läpi,mut toi (yläetuhampaiden vieressä tuleva hammas) on jo monen monta päivää ollut sinipunainen ja paisunut.

onpas tosi kesämäinen kesä taas...käytiin tänään Linnunlaulun kahvilassa (on "sopivasti" lenkkireitin varrella... ;) ) ja kylmähän siellä viimassa tuli hitto..että hauskaa keskikesää vaan... :whistle: juhannuksen me rahapulaiset ollaan vaan täällä kaupungissa.luultavasti linnoittaudutaan teeveen ääreen ja skoolataan juhannukselle yhden lonkeron voimin ;) näin hurjat suunnitelmat juu!
 
Huomenta.

Herätys on täällä ollut kello 4.34, Oskari heräsi ja päätti vetää sydänyön kunniaksi sellaisen vajaan tunnin laulukonserton. Nukhati sitten viereen ja ite torkahdin noin vartiksi kunnes Wilma alkoi heräillä. |O Vähän väsyttää, kaksikko painui ekoille päikyille.

Tänään olisi tarkoitus suunnistaa nokka kohti mummun ja papan mökkiä, mennään sinne päiväksi. Kasperi haluaa sitten jäädä sinne yöksi, me muut tullaan illalla kotiin. Saatiin eilen auto vihdoin korjaamolta, nyt päästään koko popula taas liikkeelle. Mua vähän ahdistaa kyllä lähtee, kun kaksikko ei nuku kunnolla päikkäreitä muuta kun kotona niin se reissu tulee olemaan yhtä kitinää. Olis ollut ihan kiva itekin kellistää hetkeksi tänään. Mut toisaalta kiva päästä vähän pois kotootakin välillä.

Mulla ei nyt ajatus oikeen luista. Toivottelen hyvät päivät ja tulen paremmalla vireystilalla kurkkimaan kuulumiset.

HM
 
Väsynyt merkkailu. Viime yönä klo 1 Lumi itki 2,5 tuntia putkeen...Sit simahti hetkeks ja alotti taas huudot, otin sit tissille ja nukkui siinä aamuun asti välillä tissiä maistellen. Isäntäki jo vähän hermostu siinä, no vähemmästäkin kun aamusta töihin ja töissä kauhee stressi päällä.

Nyt vasta sain Lumin aamu-unille, jotka yleensä on ysiltä. Huhhuh mitäköhän meiän juhannusreissusta tulee jos sielläkin nukkuminen yhtä vaikeeta.


Mut joo, kauppaan tänää hakee juhannussapuskat ja lonkeroa myös! Ja meinasin kyl vähän enempi ottaa ku noonie, mut ei tietty mitään kännejä voi ku on toi tissityttö mukana.

Mut ny en jaksa muuta, fiilikset vähän väsyneet täälläkin kuten HM:llä.
 
moi

Tulin tossa pari tuntia sit kotiin kun olin pojat vieny mummolle hetkeksi että saan siivottua ja nyt oiskin sit siivotu, oli muuten ihan jonkun verran pölyä kun noi portaat olivat purkaneet ja hioneet. Vielä on portaat ilman kaiteita ja hieman maalaamista mutta pahin urakka mieheltä jo ohi.

Alku viikko meni ihan mnukavasti, ulkoilemaan ei oikein päästy kun täällä on satanut kokoajan. Mut hoplopissa käytiin isompien kanssa ja leikittiin sisällä kaikenlaista. (olin siis muksujen kanssa siellä kaverin luona evakossa).

Nyt pitää lähtee poitsut hakemaan ja mennä johonkin kivaan paikkaan syömään =)
 
Hieman on sateinen sää taas. Eilisillasta saakka on satanu oikeestaan nonstoppina.

Kävin kaupassa tänään jo heti aamutuimaan (on se vaan kiva kun on tuo isäntä vielä lomalla!). Leevi oli aamutorkuilla kun tulin. Edelleen ihmettelen tuota että isiki voi leevin vaan laittaa sänkyyn ja se sinne nukahtaa, nuutti kun ei vauvana nukahtanu kuin tissin kans - eikä aina niinkään! Eikä varsinka isin kans!

Isi ja nuutti menivät uimahalliin ja me leevin kans kokkailtiin. Tehtiin kohta vanhaks menevästä kermasta kuivakakku. Sit omenakakku huomiseks kun mennään piipahtamaan miehen siskon mökillä. Ja leeville broileri-peruna-bataatti-riisi-sipuli -sosetta yks satsi. Leevi oli sitruspuristimen kans kaverina pöydässä ja hyvin taas viihtyi. Vähän omenaaki maisteltiin siinä leivonnan lomassa. :)

Nyt kaikki miehet nukkuu, itellekki tekis hyvää mutta en vaan malta...
 
anzkuli: laitoitko ihan tavallistä riisiä vaiko niitä riisihiutaleita? ja muistelinko oikein että aikaisemmin kirjoittelit käyttäväsi niitä hiutaleita soseissa... meillä kun ei peruna käy, mut tuo riisihiutale tuntuu sopivan...

huutelenpa tässä samalla rinzessan ja tietämättömän perään! :wave: ois mukava lukea kuulumisia. =)

Rauhallista juhannusta!
 
Moi!

Daralle toivotuksia paremmasta ensiyöstä :hug:

Mä tekaisin aamulla leipää.. Äitini kävi siskon kanssa kylässä, nyt esikoinen nukkumassa ja pienin yllättävän hyvin viihtyy tuossa vieressä lattialla :eek:

Vähän siivoiltiin ja nyt odottelen että mies heräilis tuossa tunnin päästä jotta pääsen viemään huutiksen paketin postiin :D
 
Jotenkin tylsää.. En tiedä.. Pitäisi jaksaa siivotakin, mutta ei oo inspiraatiota :ashamed: . Mies sai kissalle raapimapuun tehtyä tai ns. pöydän jalkaan ostettiin sisal-narua, jolla päällysti pöydän jalan. Tyttöjen huoneeseen tehdään jossain vaiheessa sitten lattiasta kattoon menevä. Eli jokainen varmaan hoksasi, että nyt meillä on sitten kissanpentu:D.

Kohta kone pessyt pyykkiä, niitä sitten laittamaan & jos jaksaisi tuon keittiön siivota.

Sanse:lle lähti tänään paketti tulemaan matkahuollon kautta. Kiitos nopeista kaupoista! :flower:
 
maitoo: riisihiutaleita laitan ihan keittelyn loppuvaiheessa

Voi mahoton miten hyvää pizzaa tein tänään! Yleensä miun pizza on kuivaa pohjasta ja täytteestä, mutta nyt oli niin kupsakan kosteeta!! NAMMMM! (ohje blogissa jos jotakuta kiinnostaa!). Nyt sit napa paukkuu! :)

Mie sain viettää leevin kans laatuaikaa tänään iltapuolellaki. Mies meni laittamaan miun serkun miehen kans vielä autoihin ikkunoiden tummennuskalvoja ja nuutti meni serkkunsa luo leikkimään. Pari tuntia sain olla leevin kans ihan rauhassa, leikittiin ja höpöteltiin ilman mitään häiriötekijöitä. Olipas kiva! :)
 
iru
Moikka kaikille!

Onneksi meni ohi se Ilmarin kuume :heart: viimeyön nukkui paremmin ku pitkään aikaan ja aamulla oli jo ihan normaalilämpöinen.

Maikki: Ajattelin että jos koittais mummon kans tehdä M-kokoisen housutaskuvaipan, kokeilis muokata sitä Myllymuksujen kaavaa, ku meille se on sopinu niin hyvin. Tekis just sillai et toiselta puolelta kii ja toisessa sivussa tarrakiinnitys. Saa nähä mitä tulee, mut ainahan sitä voi kokeilla :LOL:

Vähänkö olin raju tänää, käytiin Alkosta ostaa pullo kuoharia niin saadaan sitte huomenna nauttia ku saa pojan nukkumaan. Me ollaan ihan kotosalla vaan. Saattaa olla että muutama kaveri käy pyörähtään, mut ei kummempia. On kyllä tosi inhottava ku on näin kylmä, tänäänki 10 astetta. Ihana juhannus juu...

Mut hauskaa jussia kaikille!!! :wave:
 
Hyvät juhannukset tulin myös toivottamaan!

Täällä nökötellään kotona,Kasperi on mummun ja papan kanssa mökillä, me muut kotona. Ilma on ihan hanurista, mutta ehkä jotain tekemistä keksii. Jospa vaikka keskittyis välillä tuohon ihan-kohta-koululaiseen enemmän. Viime yönä nukuttiin vierekkäin, jotenkin aika hellyttävää kun ekaluokkalainen on periaatteessa jo iso mies, mutta sitten se pikkupoika kuitenkin välillä tirkistää ja kysyy että "saako, äiti, nukkua sun vieressä..."

Mutta mukavat Jussit kaikille säästä riippumati!

HM ja porukka
 
JOUDUIN tulee koneelle, oon tässä piilossa kun pienimmäinen viettää aikaa iskän ja siskonsa kanssa. Välillä tulee itkupuuskia, reppana on kyllä niin äitiinsä kiinni kasvanut :/

Sateinen keli (ylläri) on täällä, nyt tosin vähän ilma kirkastui ja aivan kuin aurinko olisi tuolla pilvikerroksien takana =)

Tänään ollaan kotona, huomenna mun vanhempien luo ja sunnuntaina anoppilaan. Tulee nyt mummolat kierrettyä vähäks aikaa =)

Tehtiin äsken tosi juhannusruokaa, pitakebabeja :p Meinataan kyllä grillatakin, mutta myöhemmin sitten. Vähän kyllä harmittaa kun ei päästä oikein mihinkään miehen kanssa lähtemään. Olisi ollut niiin kiva mennä kavereiden mukaan mökille, ilman lapsia tietenkin :snotty: Mutta eipäs tässä mitään voi, itse olemme lapsia tahtoneet. Kyllä sekin hetki vielä joskus koittaa kun voidaan vielä tytöt mummolaan ja lähteä yhdessä illanviettoon :heart: (ei olla siis oltu kohta kolmeen vuoteen yhdessä, paitsi viime elokuussa yksi yö kylpylässä mut silloin oli raskaana.. kaipaan siis tuulettumista edes muutaman siiderin kera :) )

Nyt alkaa tuntumaan vähän siltä, että jos tässä olisikin meidän lapsiluku täynnä. Kun tytöt kasvavat, on niiden kanssa helpompi kulkea ja tosiaan voivat mennä mummolaan yökylään. Jos vaikka 5v päästä tulisi vauva, me oltaisiin taas "jumissa" pitkän aikaa. Ja ei varmaan kolmea lasta tulisi noin vaan vietyä mummolle, pitäisi osa laittaa eri paikkaan..

Tämmösiä mä täällä nyt pähkäilen aikani kuluksi :D Mut nyt jos näyttäytyisi tuolle pikku-ipanalle ja laitettas isompi nukkumaan...

MUKAVAA JUHANNUSTA!

 
Tulin toivottelemaan juhannuksia! Sää on mikä on; ei sille mitään mahda! :( Täällä on koko aamupvän sadellut, välillä rankkojakin kuuroja, mutta kateltiin netistä säätutkasta, että sateet täällä alkais olla tältä pvältä ohi! :)
Mutta ainahan on hyvä sää grillata! :LOL: Tänään ois tarkotus savustaa kalaa ja ajattelin sille kyytipojaks lämmintä perunasalaattia uusista perunoista.. Semmosta kevytversiota, kun siis joukkoon tulis mm. paistettua pekonia! :p

Maitoo, mä oon silloin tällöin keitelly tytölle ihan riisiäkin. Riippuu vähän riisilajista, mut jotkut saa tosi pehmeiks niin ne menee hyvin soseen joukossa sellasenaan.

Hyvää Juhannusta kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä