11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

iru, oon joskus nähnyt, että joku on tehnyt sellaisia vaippoja, joissa on toinen sivu housumainen ja toisella reunalla tarra. Jos teet kokonaan housumallisen, pitää laittaa kuminauhaa sekä eteen että taakse, jotta saat vyötäröä tarpeeksi joustavaksi päälle pukemista varten.

Meillä on myös vähän ongelmaa saada poika pysymään riittävän pitkään aloillaan vaipan pukemiseksi, mutta olen yrittänyt lanseerata sanaa "selällään" ja antanut aina jotain käteen (helistin, harso tms.) vaipan pukemisen ajaksi.

Me ollaan käytetty pehmeänokkaista nokkamukia jo muutama kuukausi veden tarjoamiseen ruuan yhteydessä. Myös lääkemittamukeista oon välillä hörpyttänyt. Saatiin myös rokoteklinikalta Mam-merkkinen "ensimuki", jossa on sellainen venttiilinokka, mutta Otso ei ole kertaakaan suostunut juomaan siitä. Tuttipulloa on käytetty satunnaisesti korvikkeen antamiseen, mutta nyt pitäisi varmaan alkaa antaa sekin nokkamukista.
 
Nokkamuki: me kokeiltiin ensin semmoista nuk-nokkamukia missä on silikoninen se nokkaosa, melkein kuin tuttipullo. Ei osannu leevi juoda siitä, pureskeli vaan (nuutti osas tästä mukista juoda vauvana parhaiten - tosin leevillä ei noita tuttipullokokemuksiaka oo kovinkaan montaa takana...). Sit kokeilin taikamukia venttiilin kans, sama ongelma, ei älyä imeä sitä mukia. Sit otettiin taikamuki ilman venttiiliä niin siihen sit oppi. Ei pure nokkaa kun siitä heti tulee vettä kun kallistaa. Sit onki jo pakko nielasta. Nopeesti leevi oppi tuohon! Hörppyytystäki opeteltiin, mutta ei oikeen sujunu, pitäs nyt koittaa uudestaan kun osaa jo juoda sujuvammin.

Pinsettiote on harjoittelussa. Meilläki leevi edellisessä neuvolassa otti etusormijohteisesti helmestä kiinni. Nyt eilen just kiinnitin huomiota kun persikkaa tarjosin että otti jo siita persikanpalasta pinsettiotteella kiinni mutta ei se pysyny kuitenka otteessa - liekkö sit vielä hutera ote vai oliko se persikka liian liukas. Mutta harjoittelee siis jo!

Tänään herättiin sateisen harmaaseen aamuun. Lähettiin kuitenki sen verran ottaamaan raitista ilmaa että käytiin poikien kans kaupassa vähän leipomistarvikkeita hakemassa. Sit leivottiin porkkanapiirakkaa. Nuutti opetteli kuorimaan ja raastamaan porkkanoita (yllättävän hyvin sujui) ja leevi paukutteli syöttötuolissa desin mittoja, lusikoita ja vispilää. Ja hauskaa oli kaikilla! :) Tein myös valkosuklaakiisseliä nuutille vanukkaan korvikkeeks - vähän vähemmän lisäaineita kuin kaupan vanukkaissa! Nyt saan sit iltapäivän mie huilailla, isi lupas viihdyttää poikia!
 
pinsettiotetta ei vielä haltsaa...koko nyrkillä kahmaseen suuhunsa.

juu meinas hampitäti että ihan vallan nokkamukia, mutta joo, mä en suoraansanoen jaksa!Kyllä meillä saa ruoan päälle mukista, ja sitten vielä pullosta tai tissistä. Esikoinen kuitenkin kanssa oppi ihan ajoissa mukiin, vaikka vielä 1v2kk oli pullokin.

makaroonilaatikko oli menestys!!Suu auki ootti aina uutta lusikkaa. =) Ja laitoin ihan tippasen ketsuppiakin (ei kai sais..)

perinneleikkipäivästä tultiin, esikoinen tykkäs! Oli kiikkulautaa, hernepussien heittoa, käpylehmien tekoa, nappihyrriä, wanhoja soittimia...mutta paras oli keittiöleikki!!! Jossa siis kokattiin vedellä, kuralla, kasvinosilla soppaa, ja yltäpäältä ravassa! =)
Pikkumiehelle ostin oranssit villasukat,kun 3eurolla sai. Ihanat! Esikoinen totes "aika reteet sukat" :LOL:

 
Kiitos teille myötäelämisestä. Ootte ihania :heart:

Poika pääsi kotia. Kaikki taas hyvin. Flunssainen on vielä, mutta voi taas hyvin.
Se oli sellainen pseudokruppi-kohtaus elikkä kurkunpääntulehdus.
Tuli aivan yllättäen ilman mitään ennakkovaroituksia, poika oli päivällä vielä ihan terve, yöllä herättiin siihen kun poika huusi ihan paniikissa, kun ei saanut happea. Kuului vaan sellaista kamalaa hinkuvaa rohinaa, vähän kuin astmakohtaus ja sitten tuli suusta valkoista limaa. Säikähdettiin kyllä miehen kanssa ihan kamalasti! Mä vaan tärisin ja soitin hätäkeskukseen samalla kun mies koitti rauhoitella poikaa. Ambulanssi tuli tosi nopeesti 3 minsaa vaan kesti ja ne miehet antoi kortisoonia sisältävän supon ja veivät sairaalaan, jossa poika sai happinaamarista hengitellä jotain lääkettä. Meni kyllä vielä kahta kauheempaan panikkiin, kun se naamari laitettiin kasvoille. Mutta se auttoi heti. Tarkkailussa oltiin vielä se päivä ja toinen yökin ja hengitys pysyi hyvänä. Sellaista koiran haukunnalta kuulostavaa yskää oli kyllä, liittyy tuohon kurkunpääntulehdukseen. Oli kyllä aivan järkyttävä, ei oltu ikinä kuultukaan tuommoisesta!
Huono juttu tuossa on, että se on joku taipumus, että nuo kohtaukset voi uusiutua aina infektioiden yhteydessä. Näitä on siis 0,6- 3 vuotiailla ja pojilla enemmän. Mutta lääkärit sanoi, että ei välttämättä ikinä uusiudu. Ja nyt saatiin neuvot miten toimia tuollaisessa tilanteessa, jos tulee uudestaan ja saatiin kortisoonisuppoja hätätilanteen varalle.
Poika oli ihan onnessaan kun pääsi kotiin, suu hymyssä vaan. Ja heti rupesi ruokakin maistumaan. Nyt nukkuu tyytyväisenä omassa sängyssä, se sairaalan metallinen lasten vankilasänky oli ihan kamala. Kärryttelinkin enimmän ajan vaunuissa sairaalan pihalla raittiissa ilmassa. Se raitis viileä ilma on parasta hoitoa tohon kohtaukseen.
Eiköhän se taas tästä.

 
TOOOSI pitkän tauon jälkeen Moi taas, mä olen palannut!!!! :wave: :wave:

En ole ehtinyt enää käymään täällä, mutta oon välillä lukenut (en tosin tässä kuussa, näyttääkin olevan paljon luettavaa)
Me ollaan nyt sit Suomessa, kaun onkin kestänyt tässä muutossa, vieläkin on koti ihan puolityhjä ja kaiken järjestelyssä vaan kestää...
Maya on kasvanut siitä kun viimeksi kirjoitin, niin kuin teidän muidenkin vauvat tietenkin, tosin nukkuu edellen yhtä huonosti kuin pikkuvauvana... :headwall: Oon tainnut tehdä kaiken ihan väärin ton nukkumisen kanssa, viime viikon ollaan heräilty öisin JOKA IKINEN tunti. Ei tarvi syöttää, mutta rauhottaa pitää.

Maya ryömii, nousee konttausasentoon, pyöriskelee ympäriinsä minkä ehtii, hampaita on jo 2 ja tuntuu siltä että ylöskin ois tulossa... ja tänään just huomasin että näyttää parhaillaan harjoittelevan pinsettiotetta, mistä olittekin puhuneet!

Alankin tästä heti lukemaan teidän juttuja ennen kuin Maya herää, jos vaikka ehtisin kirjoittamaan vielä pidemminkin tai joskus vähän useammin kuin kerran kuudessa kuussa!!
 
kuunkulta, meidän esikoisella oli pienempänä, tosin ei näin pienenä kurkunpäätulehdus ja on ollut kyllä kipein reppana silloin kuin ikinä. :( Ei uskaltanut silloin nukkua itse koko yönä kun tuntui ettei saa henkee...ja muistan kuulleeni kanssa että pojilla yleisempää kuin tytöillä..Ihana kuulla että kaikki kääntyi parhain päin. Ripeesti saitte avun paikalle!

MANNA, kiva kuulla susta!!! =)
 
Kuunkulta, kiva kuulla, että poika jo paranemaan päin! Just viime vai toissa vkolla yks lähitalon äiti (en kovin hyvin tunne heitä) puheli, että heidän nuorimmainen n. kait pari vuotias oli juuri sairastanut valekuristustaudin eli juuri tuon kurkunpäätulehduksen! Ja kuulemma aina ajoittain uusii ja silloin he istuvat yöllä parvekkeella viileässä yms. Ei kuulosta kivalta taudilta! Epäilemättä tulee todella paniikkifiilis, kun lapsi haukkoo henkeä yms.

Me käytiin aamupvällä neidin kanssa rokotekeskuksessa antamassa näytteitä.. Hirmu hienosti se sujui; itellä vaan tuli tosi kammo olo, kun näki taas kuinka syvältä nenästä se yks näyte kaivettiin... :eek: Tyttö oli tosi nauravainen siellä ja höpötteli eikä yhtään vierastanut, toisin kuin aina neuvolan tädin luona se raivoaa! :LOL: Taputteli siellä muuten ensimmäisen kerran käsiään! :) Liekö sitten vahinko.. Pinsettiote on meillä vielä hakusessa; täytyis varmaan vähän alkaa harjottamaan sitä joillakin pienillä esineillä, vartioidusti... Hmm.. huono äiti vähän aikaa sitten jätti tytön lattialle lelujensa kanssa touhuamaan ja nojoo, neiti oli sitten lukenut erästä pahvikirjaa aikas tarkkaan! ..oli yks kulma aika muhjuna.. :/
Siitä tulikin mieleen, että täytyy käydä tsekkaan liedellä porisevat tuotokset! Ihan hyvältä näytti; siellä on tytölle tulossa kaikennäköistä soseutettavaa. :p

Meilläkin juodaan nokkamukista vettä aterioitten yhteydessä, mutta vellit edelleen tuttipullosta silloin harvoin kun sitä annetaan. Ja edelleen imetystä ehkä 3-4 kertaa pvän aikana. Et ei meillä ainakaan onnistu vielä lähimaillekaan se, että sais ruokaa tai tissiä yhteensä 5-6 kertaa pvässä kun yleensä noi imetykset ei oo heti ruokailun yhteydessä..
Mut kyl se maidontulo on jo heikkenemään päin, niinkuin Maikki tais todeta! Ei enää tuu pingotuksia vaikka ois vähän pitempäänkin imettämättä.

Nyt täytyy mennä jatkaan hommia! Päivän jatkoja kaikille! Ja ihan lopuksi mä toivosin suureen ääneen niitä aurinkoisia, lämpimiä kesäpäiviä!!! B)
 
Ei vitsi nyt mä oon tääl ihan fiiliksissä! *hehkuttaa*
Poika alkoi PUHUMAAN! Toinen oli niin onnessaan kun pääsi sairaalasta tuttuun ja turvalliseen kotiin, että alkoi puhua pälpättämään, kun luin hälle kirjaa niin alkoi siitä vaan toistelemaan sanoja. Eikä siis mitään väliä vaikka ois mikä kurkkutulehdus. Siis täh uskomatonta! Puhelimellakin kun soitettiin mummolle, niin toisteli luuriin "mömmö"=mummu ja sitten sanoi sen jälkeen oikein "mummu puh" =mummu puhelin.
No nää menis vielä kaikki toistelun piikkiin, mutta sitten kun isi tuli töistä niin tapahtui SE , hihkaisi isän sylistä naama hymyssä muhun päin ja siis kaikista selvimmin sanoi: ÄITI. Siis ihan tarkoituksella sanottu. Siitä ei voinut erehtyä. Eka sana!
Ja sitten vähän myöhemmin sanoi uudestaan ÄITI ja PAPA. Kyllä meillä siinä molemmilla tuli onnen kyyneleet silmiin. Tuntuu ihan palkinnolta tuon kamalan kokemuksen jälkeen.
Poika on vasta 7,5 kk ja puhuu. Mä vähän kyllä arvelin, että tää oppii puhumaan ennen kuin konttaa tai kävelee, kun on ollu viimeaikoina laiskanpuoleinen liikkumaan ni on vaan kehitelly tuota sanallista puolta.

Nyt tuli vaan omaa napaa, kun tää on ollu yhtä vuoristorataa viime päivät. Tuun sitten ajan kanssa lukemaan teidän kirjoituksia, kun oon laskeutunut taas maan pinnalle.
Kiva kuulla susta manna! :)
 
Piti vaan tulla kommentoimaan, että ihanaa Kuunkulta, kun saitte pikkuisen jo kotiin eikä hätää enää ole. Mutta teillä onkin sitten tullut vielä oikein onnellinen tapaus kotona, onnea ekoista sanoista! :flower: Varmaan aivan ihana tunne!

Mut ei ny muuta tältä erää, Lumilla on vähän nukkumisvaikeuksia, kipuitkua selkeesti. Kai mun pitää suppoa kohta antaa.
 
Kuunkulta, Thomas on niin innostunu kun pääsi sieltä sairaalasta että avas sanasen arkkunsa :heart: Ihana! Ja kiva että jotain positiivista tuon sairaalareissun vastapainoksi!

Meilläkin likka on flunssassa, ja varmaan myös liikkumaan opettelu vaikuttaa, mutta unirytmit on kyllä ihan sekasin. Aina jos herää niin ei malta käydä nukkumaan vaan nousee sängyssä "pumppaamaan". Puolunessakin nousee konttausasentoon ja heiluu. Siks ruvennu nukkumaankin mahallaan, kun nukahtaa suoraan kontiltaan... Samoin päiväunista jätti kertaheitolla puolet pois. Mun vauva lähti ja tilalle tuli tollanen kauhukakara :kieh: Lattiallakan ei viihdy jostain syystä ja kauheesti omaa tahtoa saanut viime päivinä.

Onneks allergiaepäily meillä helpottanut, nyt sietää kaikkea ruokaa ilman punanaamaa!

Nokkamukista: Mäkin oon niin laiska, et annan tuttipulloa van, osaa kyl melkeen paremmin nokkmukista juoda. Ja mummonsa juottaa tavallisesta kupista tuolle yrttiteetä! Hyvin maistuu ;)

Kiva kuulla Mannasta! Teilläpä onkin aikamoinen muutto takana!

Pinsettiotteella meillä jahdatan kisujen viiksiä! Mirriparat ;)

Nyt parku käy meillä... ei suostu nukkuun.
 
Kiva kuulla kuunkulta että kaikki on taas hyvin! Ja onnea uusista sanoista! :) Mie muistan vieläki sen tilanteen kun nuutti vauvana ensimmäisen kerran matki sanoja. Se eka matkittu sana oli "paippa" eli vaippa. Oli se vaan ihanaa! Meni sit vielä siitä aikaa ennen kuin alkoi tulla oikeat ekat sanat - tyttö, isi ja momo eli mopo (tärkeimmät vissiin! :D )

Kiva kuulla mannan kuulumisia myös! Tervetuloa suomeen! :) Ja et sie varmaanka oo mitään tehny nukkumisen suhteen väärin, jotkut muksut vaan ei nuku... Kokemusta on! Tai sit mieki tein esikoisen kans nukkumisjutut väärin! HIH! Mutta ihan samalla tyylillä mennään nyt leevinki kans ja tämä ukko nukkuu kuin unelma! Jaksuja kovasti!!!
 
Iltaa/yötä

Mulla taitaa tulla se kaksi tuntia pian täyteen (jotka mulle sallittiin netissä), mutta vielä lyhyet terveiset.

Maotao, meillä on ollut myös ihan mahdoton pumppaaminen käynnissä, tänään melkein kolme varttia nytkytti sängyssä kun piti nukkumaan mennä. Sellainen sekopäinen virne naamalla möyrii ja heiluu sängyssä! Meinasin juuri kysyä, pitäiskö asialle tehdä jotain, vai annanko vain heilua siellä itsekseen... Periaatteesta en enää hyvänyöntoivotusten jälkeen nosta sängystä, eikä se näytä mitään auttavan, että siinä istuu vieressä seuraamassa sitä meininkiä.

Kuunkulta, voi miten mahtavaa, varmaan ihanaa kuulla sanoja vauvan suusta!! Mä oon miettinyt että minkälaisia sanoja vauva poimii omista jutuista. On se kyllä sitten varmasti mahtavaa, kun aukeaa ihan uusi kommunikaatiokanava puheen myötä!

Manna, jaksamista heräilyn kanssa. Meillä oli pari edellisviikkoa heräilyä 10 kertaa yössä, mutta nyt on vähän rauhoittunut, kun ylähampaat on puskeneet kunnolla läpi. Viime yönäkin kitisi unissaan varmaan 5 kertaa, mutta ei vaatinut toimenpiteitä (tutin tai peiton korjaamista). Tai en ainakaan tehnyt mitään :whistle: Viime yönä ei meinannut uni tulla silmään, valvoin puoli kahteen lehtiä lukien ennenkuin nukkumatti saapui. Nyt voisi olla aika kömpiä petiin. Öitä!
 
Huomenta!

Herättiin pienimmän kanssa seiskalta, esikoinen heräs ihan äsken.Kattelevat tuossa kakkosen lastenohjelmia :) Ja kumpikin tunkevat vuorotellen paukkuja tulemaan :LOL: Taitaa päästä äippä kohta pyllyjen pesulle :D

Näin yöllä unta, Helmi oli tulossa meille perheineen yökylään.. Minä olin vanhempieni luona ja helmi vaa sano että mepäs tullaan sitten sinne ja voidaanks jäädä yöksi :) Sit siinä tapahtui jotain kummallisia juttuja, tuli murtovarkaita ja kohta uni olikin toooosi jännä. En vaan muista enää mitä tapahtui :snotty:

Mutta nyt täytyy lähteä hoitamaan lapsia välillä, eli siis puuronlaittoon :wave:
 
siis LUMINKA, ja muut!!! tätä ei nyt usko kukaan, mutta olin tulossa kertoon unestani! :eek: Siinä oli luminka, maikki, iru ja joku "lippu" ?? (kenties uus palstamamma) :LOL:

Te olitte tulleet tampereelle bilettään ja yöllä 5aikaan lähettiin tilataksilla meille jatkoille. Meillä oli ihan sairaan hauskaa siinä taksissa ja sitten mentiinkin yhtäkkiä mun porukoille ja siellä uimaan..hohhoijaa mun naurattaa! :LOL:

kaikenlaista, ja miten niin oon koneella liikaa?? :whistle:
 
Huomenta!

Lumin vein ekoille päikyille just ja juon kahvin loppuja tässä. Odottelen esikoista kotiin Lahdesta mut eiköhän sillä vielä ainakin tunti mene. Siskon mies sen tuo kotio kun hänellä on työasioita Turkuun.
Sit aletaan leipoo ja siivoo illan lasten kekkereitä varten.

Meilläkin on ihan samanlaista ylösalas pumppaamista sängyssä. Ja välillä ottaa sänkynsä laidasta kiinni ja vetää ittensä ylös. Ja tuijottaa pinnojen välistä. Nykyään on tullut tavaksi, et kun miehen kanssa mennään nukkumaan, Lumi havahtuu ja nousee tuijottamaan pinnojen välistä, pää painuu alas ja taas hetken päästä ylös ja tuijottaa. Mulla aina naurussa pidättämistä kun se näyttää niin hölmöltä :LOL:

En tiiä mikä lie hormonilataus mulle nyt on tullu kun oon tän viikon ollu tosi itkuherkkä. Itken ihan mitättömiä asioita. Esimerkiksi eilen kun mies pelasi koneella ja kysyin siltä jotain eikä se vastannu kun oli niin keskittynyt peliinsä, aloin itkeä... Ja aamulla kun meinasin et mies vois äkkii vaihtaa Lumin vaipan ennen töihin lähtöään, mut sillä olikin kiire eikä ehtinyt (kimppakyydillä menee kaverin kanssa ja se oli jo alhaalla odottaa) ni taas aloin itkeä. Ei hitto...tosi outoa. Toivottavasti tää nyt ei kovin kauaa jatku. Saattaa johtua kyllä siitäkin kun oon nyt pikkuhiljaa masennuslääkkeitä lopetellut tai vähentänyt mut en kyllä kestä jos joudun ne uudelleen alottaa. En haluis ollenkaan syödä mitään lääkkeitä! :( Ja kun nyt on ollut niin hyvä olo jo varmaan puolitoista vuotta. No mut jospa tää on vaan jotain hormoniheilahteluja, kun ei mulla yhtään masentunut olo siltikään ole, itkua vaan pukkaa välillä.

Koira pitäs varmaan harjata (taas)...jos sais kämpän edes jotenkin vähemmän karvaseks kun ne muksut tulee. Palaillaan!
 
Helmi: tää on aika hurjaa :LOL: Noh, meille vai teille siis ;) :D

Dara:
itselläni ei ole kokemusta masennuslääkkeiden käytöstä, mutta olen monen vuoden ajan seurannut ystäväni elämää. Hän siis jätti myös lääkkeet pois, oli kuulemma niin hyvä olo jo. Niin siinä sitten kävi että mieli synkkeni huimasti, eikä lääkkeiden aloitus auttanut kunnolla. Mutta jokainen on erilainen, kannattaa kuitenkin miettiä kumpi on parempi: syödä lääkkeitä ja olla paremmalla mielellä vaiko ei lääkkeitä. Ystäväni ei myöskään tahtoisi syödä enää, mutta on kuitenkin todennut että parempi niin päin...
 
Luminka juu voihan siinä noinkin käydä :/ Oon jo kerran lopettanutkin lääkkeet ja sillon meni kyl kaikki ihan surkeesti ja tuli entistä kauheempi olo ja aloitin ne uudelleen. Mut sillon lopetinkin äkkiseltään kerrasta poikki, mitä ei sais tehdä. Tuli aivan hirveet vierotusoireetkin :( Mutta seuraillaan tässä tilannetta. Jos tulee masennus takasin niin toki aloitan lääkkeet taas.
 
iru
Kuunkulta: Ihana kuulla että poika on jo paranemaan päin ja taisi todella olla iloinen kotiin pääsystä ku oikein puhumaan alkoi :heart:

Helmi: Voin vaan kuvitella, meillä oli varmaan tooosi hauskaa :LOL:

Oon ihan hyvällä tuulella vaikka viimeyö oliki ihan outo. Yhtäkkiä poika alkoi kahden jälkeen yöllä itkemään, ei kelvannu tutti eikä maito eikä oikeen mikään ja huusi ku hyeena!!! |O tuntuin lämpimältä niin laitoin supon ja vaihdoin vaipan, itki ihanhirveesti niin en viittiny kuumetta alkaa mittaamaan. Isiki heräs (ei herää yleensä mihinkää ) ja hyssytteli niin vähän rauhoittui. Siinä niiskutti unipussissa mahallaan mun rinnanpäällä kauan ja sitte laskin meidän väliin niin aamuun asti yhdeksään nukkui. Nyt aamulla sit mittasin niin lämpöä 38,2 laitoin supon.. nyt kahen aikaan mittasin 38,1.. nyt päiväunilla. Syöny on ihan hyvin, ehkä vähän uneliaampi ku normaalisti. Räkä valuu vähän.. ei arasta korvia ku niihin koskee.. et en tiedä mikä on, olisko hampaita tulossa?

Niin ja sit toi nukkumaan meno illalla on melkoista hommaa.. sänkyynkö vie niin sekunti ja siellä ollaan polvillaan seisoma-asennossa.. monena iltana nukkumaan meno menny 23-23.30 asti, normaalisti nukkumaan menee 21-22..

Meillä varmaan noustaan seisomaan kohta, jumppailee kädet maassa jalkoja siihen malliin et saa nähä..

Ja sitte vielä pinsettiotteesta, meillä toimii.. huh ei jaksa kirjoittaa enempää, tai ei mulla vissiin mitää enää ollukaa.. :kieh:
 
Helmi, kiitos vain viimeyön bileistä :D :LOL:

Tulin juuri kaupasta, sekopäistä ruuan hamstraamista Prismassa... Me lähdetään vasta perjantaina kavereiden mökille saunomaan ja grillailemaan, mutta ostin nyt jo grillattavat valmiiksi. Mies tulee vasta huomenna illalla reissusta, joten kaupassakäynti jäi minun hoteisiin. Lidlin pilsnerit jäi vielä ostamatta, kun eihän siellä ollut vauvaistuimella varustettuja kärryjä, eikä mulla ollut mukana rattaita tai kantoliinaa.

Äsken kun olin peppua pesemässä kylppärissä, poika heittäytyi sylissä taaksepäin ja löi päänsä pöydän kulmaan. Tuli sellainen pieni kolo (ihoon?) ja tietenkin alkoi heti nousta hirveä kuhmu. Ei antanut painaa pakastevihannespussilla, vaikka yritin. Itkeä röllötti pitkään, mutta nyt jo rauhoittui. Näköjään en pysty olemaan kolhimatta lastani säännöllisin väliajoin...

Nyt meen keittämään kahvia ja yritän saada pojan hetkeksi päikkäreille, kun on tuolla ihan kiukkuisena.
 
iru: meillä on molemmilla ollut vauvarokko. Eka 2-3 pv kuumetta, ei mitään muuta. Sitten tuli punaisia täpliä ja sitten tiedettiin että oli rokosta kyse.
Pienin sairasti tässä jokin aikaa sitten tuon rokon. Muuten oli ihan ok, oli toki väsympi ja nukkui tosi pitkiä päiväunia. Söi myös hyvin ja jaksoi olla suht hyvällä tuulellakin =)
Että voi teillä olla esimerkiksi tuosta johtuvaa kuume, tai sitten jostain muusta.

Käytiin äsken heittää kauppareissu Prismaan... Huhhuh, ei tuollaisia viittis ihan joka päivä tehdä. Ompahan nyt juhannukselle ostettuna pöperöä :D

Nyt kahvinkeittoon, kiitos vinkistä maikki :)
 
Kyllä vissiin monella ois tarvetta vähentää tätä palstailua kun alkaa nuo unetki olla melkosen levottomia! (ihan vitsinä siis tää kommentti!) :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: Ja toivottavasti ette vähennä, että lukemista sit aina riittäis! :)

Tänään ollaan ulkoiltu ja mamma on bloggaillu ahkerasti... Tai siis koittanu saada uutta juttua blogiin, mutta mikrotuen apua oisin tarvinnu eikä sopivaa saumaa oo löytyny. Paria blogia aloin eilen kahlata läpi ja voi kun on kiva lukea muittenki juttuja!

Mie kävin tänään yhen nettikaupan kotimyymälässä (sattumalta löytyi semmonen tuosta n. 1 km:n päästä meistä ja kun sinne menin niin huomasin että se myyjä oliki miun tuttuja). Ostin yhen kestopikkuhousunsuojan ja kaks erilaista sidettä kokeeks. Ja pesupähkinöitä. Nyt sit menkkoja oottelemaan...kerranki niitä ihan oottaa... HIH!
 
Kuunkulta: Ihanaa että kaikki on taas paremmin, varmasti säikäytti teitä :( :hug:

Onni sanoo myös Äiti, on tässä hetken sitä hokenut :heart:

Pinsettiote: Ei ole vielä mutta selkeesti kehittymässä koska oikeen yrittää etusormella ja peukalolla jotain ottaa mutta sitten kaappaa sen koko kädellä

Nokkamukia ollaan koitettu mut ei paineita oteta pullosta vierottautumiseen. Isommilta lähti n.2 vuotiaana että takaraja Onnillakin on se. Yöt nukkuu taas hyvin ja yösyönnit on loppunut jo jokusen aikaa sitten.

Hopeakaislalle
jaksuja, varmasti oikea päätös teidän kannalta tulee tehtyä. :hug:

Onnilla oli eilen 7kk neuvola, tai oikeestaan se oli vaan pneumokokkirokotetta varten mut katottii paino, pituus ja päänympärys ja tulos oli tällänen : 73cm, 9610g ja pipo 45.5cm :)
Hyvin kasvaa :) Ens kuussa on sit 8kk neuvolalääkäri.

 
Hopeakaisla: Voimia pohdiskeluun :hug:

iru: Todella hienoja vaippoja! :flower: Minunkin on pitänyt ommella noita kestovaippoja, mutta aika ei vain yksinkertaisesti riitä. Aktiivisesti oon miehen mummolle neulonut villashortseja jotka o kohta valmiit.. Joten taitaa neljännelle sitten kestot tulla ;) Sitten joskus.

Meillä lähtee tuttipullo+tutit vuoden iässä pois & nokkamukia ei välttämättä edes opetella tai sitten kuukauden päästä vois kokeilla.

Minun mielestä Milka ottaa ihan oikeasti kiinni, ei pinsettiotteella. Kaikenmaailman pyöreät jutut on nopiaa kädessä ja tarttuu joka paikkaan kiinni.

Hampaita tulee tiuhaan tahtiin, nyt on jo neljäs tulossa alas & ensimmäinen ylös pilkottaa. Neiti on ihmeissään, kun ikeniään puree yhteen. Voi sitä ilmettä :heart:


Mutta nyt jatkaa hommia!
 

Yhteistyössä