11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

Helmi ja RD meillä mies tykkää autosta niin paljon että ei pessyt koko viime kesänä :LOL: :LOL: Nyt sentään on vähän korjaillut ruostekohtia... Sanoi että jos EHKÄ kerran pesis, saas nähdä kui käy :D
Meillä myös sama tarkoitus autolla kuin helmillä, kumpikaan ei niin välitä autoista ja niillä ajosta. Kunhan kulkee vaan ja mahtuu penskat ja tavaraa kyytiin =)

Pienin taisi sammua jo sänkyyn.. Isompi likka kattelee täällä teletappeja vielä. Oli sitten itse laittanut dvd:n pyörimään :wave: Tietää mistä napista pitää painaa kaukosäätimestä (yleiskauko ) :LOL: En tiiä onko mies sitten opettanut, veikkaan että on muutaman kerran lähtenyt vahingossa päälle ja siitä oppinut itse...

Nyt jos koittas viimeisenkin tyttelin saada unten maille. Äiskää odottelis jäätelö ja kultalonkero.. Aah, ihanaa B)
 
Pitää vielä autojuttuja jatkaa... Mun siskon ukko on ihan älytön autonsa suhteen :eek: Puunaa ihan hulluna, talvella ei saa kengistä lumia kolauttaa helmoihin kun voi maalit lähtee?! Sit kauhee valitus jos vähän likaantuu maalla käydessä lehmänsontaan.. Jaksaa jauhaa pitkään kun on tiellä pas*** ja auto on nyt ihan likainen. Linnunkakat pesee heti pois, kerran mun toisen siskon koira oli pissinyt pentuna autoon, hirvee kiroaminen kun turvavyölle pienen pieni tipla oli mennyt :LOL:
Mitähän sitten kun joskus tulee omia lapsia, huh!
 
Pikaiset tervehdykset!

Miehen isän 60v juhlista kotiuduttu ja minäkin selviydyin ehjänä, vaikka ensimmäisen kerran tapasin kaikki sukulaiset. Eipä kovin usein tollasia sukujuhlia tuppaa olee :)

yermasoya, minäkin seuraan Serranon perhettä. Ihan huippusarja! :D

Ja meilläkin miehellä ois ollu päivystys juhannuksena, mut onneks nyt vaihtoi sen ni mennään sit mökkeilemään Kustaviin.

Ilmastointi autosta löytyy ja on se sitte ehdoton jo nykyään. Esikoinenkin aina huutelee takapenkiltä: "viilennystä!"
 
Juhannus menee meillä kotosallla... Miehellä töitä joka päivä jonnekin iltapäivään noin viiteen saakka:( Tytär on oulussa, minä siis esikoispojan ja pikkumiehen kanssa koitan keksiä jotain kivaa päiviin. Illat voidaankin sitten nautiskella isännän kanssa grilliherkut ja oluet, sen suurempia juhlia ei voida viettää kun toinen menee joka aamu töihin...Tylsää!!!!

Töihin paluu tapahtuu mulla sitten kun äippäloma loppuu. Alunperin olin ajatellut jäädä hoitovapaalle, mutta ehdotin työpaikalle, että voisin tehdä joka viikko kaksi yövuoroa - näin saisi poika olla kotihoidossa ja kuitenkin tulot hieman paremmat kuin hoitotuella pelkästään. Tämä hyväksytty, sillä ehdolla että käyn myös kokouksissa yms. pari tuntia silloin tällöin päiväsaikaan-- Mikäpä siinä, loistojuttu kaikinpuolin!!! Miehellä työajat vaihtelee, mutta hoitaminen omin voimin järjestynee aika pitkälle. Suunnitelmissa on kuitenkin etsiä sopiva henkilö, joka paikkaa ja on käytettävissä tarpeen tullen.

Kysymys hoitotuesta: Saako kotihoidontuen ja kaupunkilisän tuloista riippumatta? Vai onko jotenkin sidoksissa tulojen määrään? Muistelen, että perusosan ja kuntalisän saisi joka tapauksessa kun lapsi on kotihoidossa, mutta en nyt oo ihan varma... joten viisaammat kertokaa! :) Ja lisäosa olisi riippuvainen perheen tuloista..??!!
 
huomenia! =)
Täällä saa ainakin kuntalisän kunhan lapsi ei vaan ole kunnallisessa hoidossa, tuloista riippumatta! Myös kotihoidontuki käsittääkseni menee samanlailla, mutta siinä on joku tuloraja kaiketi, minkäverran saa "kotonaoleva" vanhempi tienata esim. keikkailemalla. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta näin oon käsittänyt.
Lisäosa on tulojen mukaan.

Juhannus...me lähdetään paraisille, meren rannalle..mun vanhemmat lähti sinne vuokraamaansa mökkiin jo eilen, ja meidän perhe sekä veljeni avokkinsa kanssa lähtee torstaina. Ihana paikka kuulemma, mökin rappusilta on pari metriä merenrantaan;hiekkaranta....Se on sellainen lammastila, missä vuokralla n. 100vuotta vanha "muumitalo", ei ihan perinteinen lomamökki. Niin siellä ollaan to-su. Kova pakkaaminen sittenalkuviikosta, ja että saa vielä kaiken mahtuun autoon. :whistle:

Nyt leipoon sämpylät...täällä onkin tosi painostava ilma nyt, yöllä ukkosti, eikä nytkään kaukana oo.
 
helmi: Voi, kun kuulostaa ihanalta teidän juhannus :heart:

Me ollaaan ihan vain kotona juhannus. Eipä tässä oo varaa lähteekään mihinkään, kiitos ylimääräisten menojen. Mutta nautitaan toistemme seurasta :heart:

Tänään mennään sawolaisille perinnekonepäiville & sen jälkeen lähen ite Blast fx -tunnille.

Mutta nyt menox. :wave:
 
Miun käsityksen mukaan kotihoidontuki menee niin, että sen hoitorahan saa kaikki ja se hoitolisä on sit koko perheen tuloihin sidottu. Mie sain nuutin aikaan jonkun verran sitä hoitolisääki kun miehellä on sen verran pienet tulot. Kuntalisä ei oo meillä ainaka tuloihin sidottu, mutta eikös kuntalisän ehdot saa jokainen kunta määritellä itse kun on tuollainen vapaaehtoinen kunnan tuki?!?

Täällä oli melkoinen ukkosmyräkkä aamupäivällä. Mie kävin mammakaverin kans lenkillä aamusta heti. Kateltiin pilvien tuloa ja onneks jäätiin ihan tähän lähistölle lenkkeilemään. Päästiin sit hieman oikasemaan kun alkoi näyttää että kyllä se sade tulee. Juosten tulin viimesen puolisen kilometriä ja olin silti aivan litskamärkä. Kävin sit suihkussa ja otin jalkakylvyn siihen päälle. Kuorin ja rasvasin jalat myös ja leikkasin kynnet. Eli tee-se-itse-jalkahoito! :D Isi ja pojat kerkesivät just kuivana kotiin sateen alta, kerkesivät olla ulkona ehkä puolisen tuntia.

Pienet miehet heräsivät tänään 5.15. eikä kumpika enää nukahtanu uudelleen. Leevillä jäi aamutorkutki vähäseks kun eivät ulkona ollu. 11.30 laitettiin jo molemmat nukkumaan eikä tarvinnu unta houkutella! :)
 
Heipsistä vaan!

Aika surkeesti nukuttu yö takana. Pikkuneiti heräili pari kertaa, oli ukkostakin jollakin aikaa ja vettä tuli kauheella ropinalla :headwall: Pienin sitten heräsi vielä 6.30 ja seiskan jälkeen oli pakko nousta ylös kun toinen oli niin pirteänä että! Tein aamupesut ja annoin velliä ja mentiin nukkumaan takas. Vartin yli ysin herättiin esikoisen kanssa =)

Paistelin aamulla leipää, ja mun kaveri tuli käymään kylässä.
Ulkona tosi hiostava ilma, varjossakin +23 astetta! Vettä satoi äsken joten entisestään hikisempi ilma. Mut ei passaa valittaa, molemmat tytöt kuitenkin päikkäreillä :D

Arrrggh! Nyt ottaa aivoon.. Mies tuli just kotiin, painui sit samantien nukkumaan... Ja niin sano eilen että ei viitti paljoo ottaa kun pitää ajaa autolla takas ja on vielä yövuoroon meno. Kyllä mä tuon sen verran hyvin tunnen, et on taas eilen unohtuneet nuoki asiat :kieh:
Se vaan on helpompi olla mies, ei tarvii niin olla aamulla valmiina lapsia hoitamaan!!!
 
Huhhuh.. kaipa se elämä pikkuhiljaa alkaa voittamaan! |O
Mutta ihan mukava ilta oli. Ensin oltiin meillä ja hyvän sään aikana istuskeltiin terassilla ja grillattiin. Myöhemmin illalla sitten tuli vettä kuin esterin perseestä ja ukkonen jytisi. Se kuuro ehti sitten mennä onneks ohi ennenkuin lähdettiin baariin.
Nukuin suht hyvin melkein kymmeneen, kun olin laittanut korvatulpat korviin. Puol ysin aikoihin kuulin kun tyttö huuteli sängyssään ja tönäsin ukkoa kyynärpäällä; johan lähti sitten hoitamaan velvollisuuksiaan! :D Ja hienosti on kyllä tänään hoidellutkin! Toivoa sopisi, että jatkossakin osottaisi samallaista oma-alotteisuutta yms. edes pienemmässä mittakaavassa.
Ei jaksa enempää kirjotella, eikä mulla kyllä oo mitään "asiaakaan"! :LOL:
 
iltoja

Aivan loistava ilta oli meillä eilen =) Kavereita oli ihan rutkasti käymässä ja jatkettiin kasin maissa kaliscruisingeihin (tuning tapahtuma), sieltä terassille jossa pojat sai idean että haetaan juomat mitkä jäi alkuillasta juomatta ja painutaan aallonmurtajalle istuskelemaan ja juomaan. sieltä sit taas terassille ja kahden aikaan otiinkin kotona jo.

POjilla oli mennyt loistavasti mummolassa, Leevikään ei ollut kertaakaan huutanut :) ja Juuso oli oppinut ajamaan ilman apurenkaita pyörällä =)

Huomenna muutanb poikien kanssa 5päiväksi kaverin nurkkiin kun mies tekee remonttia aj kaverin mies on reissuhommissa niin snne mahtuu.Ollaan jo suunniteltu lapsille kaikkea kivaa tekemistä, puistoilua, uintia,hoploppia, kylpylää jne. Kaverilla Juuson ikäinen poika ja ovat ihan bestiksiä niin heillä varmasti aika hyvin vierähtää.

Nyt viemään esikoinen uimaan ja tavaroita kaverin luo =)
 
Terveisiä Pyynikin näkötornilta, olin poikien kanssa kotiseutumatkailemassa. Ihana paikka paitti mulla kauhee korkeenpaikankammo... Tässä pari kuvaa:



Ihmettelijät


Muutoin tänne ei kummempaa, kaksikko juttelee keskenään tuossa lattialla. Ilma on hiostava, koska se ukkonen tulee???

Tällä erää ei muuta, laitan tuoreet kuvat vielä kaksikosta

Wilma


Oskari


HM ja kaksikko, tänään 8 kk
:heart: :heart:
 
kiitos hm, nyt mä tiiän mitä me voitas tehdä juhannusta ootellessa...pikkuinen retki pyynikille ois loistava idea!!! :D On upee paikka, ja nam, niitä munkkeja! :p niin ja lapsosistakin söpösiä kuvia :heart:

keijulla ihanankuuloisia suunnitelmia tulevalle viikolle, sä jaksat kyllä puuhastella lasten kanssa kaikkee kivaa! =)

ja yermasoyallakin ilta mennyt kivasti...hyvähyvä! :D

itellä mennyt tää päivä vielä vähän toipuessa äiten juhlista, tulenko vanhaksi kun krapula kestää 2-3päivää :LOL: Tai tää väsy on mikä painaa.

 
Me vietettiin iltapuoli miehen äidin luona. Oltiin ulkosalla useampi tunti ja grilliherkkuja syötiin. Kotiin kun tultiin niin laitoin pikapikaa pojille iltapalat pöytään ja menin vielä ruokakauppaan. Nyt on ruokaa taas muutamalle päivälle ja pojat nukkuu. Ite hetkisen tässä koneella pyörähdän ja sit nukkumaan! Miehellä viimeinen lomaviikko alkamassa, pitää nyt koittaa näitä iltavalvomisia rajoittaa ja oikeesti hieman levätäkki. :D Kaks lomaviikkoa oon illat nautiskellu: valvonu myöhään, ottanu parit oluset silloin tällöin ja tehny omia hommiani. Ihanaa... Nyt sit on sitä lajia saatu, nyt alkaa toisenlainen voimien keruu! :)
 
Iltaa! Ompas monet ollut eilen liikenteessä! Itekkin pääsin vaihtaan vapaalle, ens päivällä shoppailua ja illalla olin baarissa kaverin synttärijuhlissa. Mies oikeen yllytti lähtemään, varmaan sitä kävi sääliks kun toissa päivänä ihan tohkeissaan menin kampaajalle ja tulin ihan maani myyneenä poies, kun kauhee hutilus kampaaja leikkas ihan huonosti. :kieh: Nyt on pakko mennä pian uusiks.

Joo eilen illal oli muuten ihan mukavaa, paitsi tyttö oli pitäny miehelle pienet yökonsertot. Kumma juttu, miten päivällä saa kyllä olla reissussa, mutta annas olla jos äiti (ja hinkit?) yöllä katoaa, niin se on sitte huudon paikka. Vaiks yleensä nukkuu ihan hyvin sinne aamu viiteen :headwall: No, tänään oli tyttö vähän nuhasen olonen, ehkä siitäkin johtu tuo.

Tänään sitten heräsin seiskalta peseen lattiat, kun meiän nykystä asuntoa tuli uudet vuokralaiset kattoon. Heti meni kämppä kaupaksi, hyvä juttu niin ei tartte sitte joka viikonloppu edustaa täällä :D No mies edusti, mä siemailin kahvia puistossa ja tyttö veteli sikeitä.

Illalla viellä heitettiin lenkki eläintarhassa parin kaverin kanssa, nyt väsyttää!!!!

Ihania kuvia HM :heart:
 
huomenta! hienoa että ootte niin moni päsäsyt vähän tuulettumaan! B) mulla meni viikonloppu vääntäessä projektisuunnitelmaa kevään opintojen päätteeks.taas omaa tyhmyyttäni ja laiskuuttani jätin senkin teon viime tinkaan. onneks vilho päätti nukkua viime yön rauhallisesti,koko viime viikon yöt kun oli tosi repaleisia ja minä miehen kanssa ihan rikki. nyt kun sai rauhassa nukkua 01.30-07 niin auttoi jo kummasti vaikkei tuossa mitään kovin suurta unijaksoo nyt tullutkaan.

jaahas,alkaa pikkumies vääntämään kakkaa ilmeisesti kun niin keskittyy tuolla lattialla. :D
ainiin, Vilholle on tulossa oikein rytinällä hampaita! eilen tarkastelin suuta (protestien kera) ja ylhäällä jo läpi tulleiden etuhampaiden lisäks näkyi kummallakin puolella jo kolmet pullistumat, jotkut semmosia tummanpunasinisen puhuvia ja joistain kuulsi jo valkoinen läpi. alhaalla onkin nyt 3 näkyvää hammasta ja kai pari tulossa.

nyt alkoi vaativa kiljunta joten :wave:
 
Meidän talon naisväki on sitten flunssassa :headwall: :headwall:
Esikoinen aloitti eilen kunnolla rään valuttamisen. Itsellä pikkuisen illalla kurkku kipeä ja nenään pisti. Pienin meni nukkumaan vielä terveenä kunnes 23 aikaan heräsi nenä ihan tukossa :| Ei sitten osannut kunnolla nukkua, itke ja pärski vähän väliä... Ja tottakai esikoinen heräili toisen itkuun ja välillä sai siellä juosta. Viiden aikaan isompi tyttö itkulla heräsi ja eikun ylös |O Pienin heräs pian kans ja me oltiin hereillä kuuden aikaan kun mies tuli töistä :snotty: Yön unisaldo huimat 2h pätkittynä..
Onneksi isompi meni nukkumaan takas ja me vauvan kanssa perästä. Tunnin sain sitten lisää nukuttua.

Meillä olisi ollut tälle viikolle vaikka mitä suunnitelmia, pitää alka perumaan alkuviikon juttuja :( Neuvolalääkäri ois huomenna, jos sinne selviydyttäisiin kuitenkin. On lääkäriajat niin tiukilla että ei ihan heti pääsis uudelleen...
 
no on kyllä monella ollut tuuleentumisviikonloppu, kyllä sitä aina sitten jaksaa taas vähän aikaa paremmin. =)

maotao, koskas te pääsette muuttaan? Millainen on se uusi koti?

noonie, meillekin tuntuus tulevan kovalla rytinällä hampuja, pullottaa yläikenet kovin ja hohtaa kuin helmet siellä ikenissä. Huomenna hampi"tarkastus-neuvonta", niin katsotaan mitä täti sanoo..

luminkalle ja pikkuplikoille paranemista! Kesälentsu on ikävää :/

Täällä oikeen myrskyää, kattopellit paukkuu, ei pahemmin huvita kotoo lähtee, mutta suunnittelin jos tuolla veskassa poikkeis poikien kanssa, pienemmällä jäämässä 74cm pieneksi, ja niitä oli paljon...muutama uus vaate ois mukava hankkia. Ja sitten penkoo isoveikan vanhoista seuraava koko. Kauheen vähälle vaan on jäänyt niiden pito..

Katsastin tuossa juhannuksen säätäkin,ei paljoo innosta, kun sadetta luvattu rannikolle! Tää on niin tyypillistä, pitäs kai olla jo tottunut.

mut meen nyta laittaan itteeni valmiiks, jotta pääsis asioille!
 
Huomenta!

Ihania kuvia HM!

Ja joo, oottepa monet päässy viihteellä käymään, hienoa! Mä en oo viel kertaakaan, mut yhdet häät tossa elokuussa tiedossa, jonne ilmottauduttiin miehen kanssa ilman lapsia. Hui! Mitäköhän siitäki tulee :)
Saunomassa ku käytiin mun äidillä, Lumi itki raivoissaan koko ajan kun saunottiin :/ Oivoi sentään.

Esikoisen piti eilen palata Helsingistä isältään, mutta mun sisko ottikin hänet luoksensa Lahteen. Tyttö kotiutuu vasta keskiviikkoaamuna ja sit samana päivänä onkin ne hänen synttärikekkerinsä.

Luminkalle ja tytöille pikaista paranemista!

Meilläkin on nyt yöt ollut melko huonoja. Joka yö on tunnin huutojakso (kun en anna heti maitoa) ja lisäksi monta kertaa saa olla tuttia laittamassa. Ja tänään aamulla kun tyttö oli vierellä tissillä, simahdin ite ja heräsin kolaukseen ja itkuun...Lumi oli ryöminyt alas meiän sängystä :( Mut ei tainnu edes sattua, kun heti kun nostin, loppui itku.
 
pakko oli tulla tännekin ihmettelemään kun joku aika sitten kirjotin tänne palstalle että ei meidän poika vaan lepäile tai sammu kesken leikin.... no,nyt sitten ottaa kunnon unia keskellä keittiön lattiaa... :heart: kieppui ja hyöri sylissä joten laitoin lattialle leikkiin pois energiaansa kun tiesin että kohta on päikkäriaika. yhtäkkiä tulikin hiljaista ja kun katsahdin lattialle niin siinäpä se poika halailee lattiaa...
 
Pikaisesti käväsen ilmottamassa että meidän pikkuinen joutui sairaalaan :'(
Viime yönä jouduttiin soittamaan hätänumeroon kun ei saanut happea...Oli aivan järkyttävä yö ja sitten kiidätettiin ambulanssilla sairaalaan. Olin siellä yön ja vaihdettiin miehen kanssa vuoroja, et pääsin vähän kotia levähtämään. Lähden tästä taas takaisin sairaalaan yöksi.
 
Onpas aika livahtanut ohi nopsaan.

Meillä Tara-neiti kasvaa ja kehittyy. Huomaa tosi ison eron ruokien kanssa verrattuna isoveikkaansa. Kian aina söi vaikka kuinka karkeaa ruokaa mutta lihaa suostui syömään vasta 10kk vanhana. Tara taas on syönyt lihasoseita sieltä 5kk ikäisestä ja syö lihaa mieluummin kuin hedelmäsoseita(jotka on muka niin yäk) mutta on niin silkkikurkku ettei vieläkään suostu syömään muuta kuin täys sileää sosetta. :LOL:

Nyt sitten suuren pohdiskelun aihe onkin se että sain juuri tietää olevani taas raskaana. Täysin vahingossa mutta raskaana kuitenkin. Vielä ei ollut kolmas suunnitelmissa ja nyt mietinnässä onkin että pitääkö tämä pieni ylläri vaiko hakea keskeytystä...
Miten se päättäminen voikin olla niin vaikeaa...? :ashamed:
 

Yhteistyössä