11/08 masunkasvattajien murut *kesäkuussa*

Meillä mies nukkua täräytti pommiin aamulla.... Toinen kerta ihan vähälle aikaa, onneks ei tullut duunissa sanomista! Kuulin kyllä kun sillä herätys soi, mut nukahdin (itekin) samantien. Sit kuulin kun vauva alkoi heräämään, ja mies pyörähti vierellä! Heti tajusin et nyt se on myöhästynyt, ja niinhän se olikin, kello jo 7.20 ja työt alkaa kuudelta :whistle:

Vois koha lähteä käymään vaunulenkillä, ei tuolla näytä vettä satavan vaikka on lupaillut sadetta.. Taidan ekaks kyllä päästä pyllyn pesulle, neiti tuntuisi änkäävän tässä mun jalkojen välissä :x Istua napottaa ja kattelee tietokonetta :D Yllättävän hyvin osaa jos istua, pysyy hetkiä ilman mitään tukea ja korjaa asentoaan hienosti :)
 
huomenta

yö meni levottomasti, liekö hampaat sit taas vaivanneet vai mikä oli kun vähän väliä poika heräili

puuro ja maito meni alas kummiskin aamusta hienosti ja sen jälkeen on näytellyt mittarimatotaitojaan lattialla.

nyt pitäis kyllä vilhon saada vähän unta alle ennen kuin lähdetään vauvakinoon ja sen jälkeen tavataan mun sisko ja lähdetään shoppailemaan (tai sisko shoppaa ja mä rahattomana kuolaan vieressä)
 
huomenet...

ja LUMINKALLE iiiiiiso hali :hug: (oon näemmä kova halaileen nykyään...)
Sulla on niin pieniä vielä molemmat tyttöset, että et ole päässyt vielä nauttimaan että helpottaa, kun lapsi kasvaa, joissain asioissa; pukee itse, syö itse, käy vessassa itse, on pihassa itsekseen, katselee 1½tunnin piirretyn sohvalla mm. Se aika on vielä luminka teilläkin eessä! Kun vaan jakselet nyt pikkuistesi kanssa. =) Ei taida lohduttaa jos sanon, että mun mielestä vaikein vaihe / rankin esikoisen kanssa on ollut juurikin 1½-2½vee....uhmaa, takertumista, OSAAMATTOMUUTTA monessa asiassa!

Ja vaikka nytkin tää 4,5vee osaa olla hyvin hankala halutessaan, asioista voi keskustella! Voi selittää etu- ja jälkikäteen tilanteita ja tietää että hän ymmärtää, jos haluaa. Ja se että mun ei tarvii stressata sen syömisistä ym.

Meidänkin pikkumies on mussa hyvin kiinni! En voi mennä ees toiseen huoneeseen, ilman älinää..onneksi tässäkin esikoinen on korvaamaton apu! Viihdyttää ja naurattaaa vauvaa.

Nyt pyykkijuttuja hoitaan...ja siivoon, taas! :wave:
 
Meillä ei oo vielä kalaa tai kananmunaa syöty. Kumpaakin oon jo miettinyt et alotettais mut ei oo viel "ehtinyt".

Eilen sain vihdoin viimein soitettua perhesuunnitteluneuvolaan. On pitänyt jo monta viikkoa soittaa aikaa kun minipillerit uhkaavasti loppumassa. No nyt niitä on enää 4 jäljellä... Ei yhtään tiukille mee. Kierukan ny ajattelin sit laitattaa. Kun ei meille seuraavaa vauvaa vielä pariin vuoteen ois tulossa (nyyh, vauvakuume ois). No...tänään meen sitte papan ottaa. Viimeisimmästä onkin jo aikaa...ja mun ois aikoinaan pitänyt mennä papakontrolliinkin kun arvot oli vähän huonot. Koepala sillon otettin ja se sit osoittautuikin ihan ok arvoksi, mut ois siitä vuoden päästä pitäny mennä kontrolliin enkä koskaan mennyt :( No toivotaan et nyt ois kunnossa ja sit saisin sen kierukan.

Menkkoja ei täällä vielä oo näkynyt, hyvä niin! Mut pelkään pahoin, että ellen nyt ehdi kierukkaa saamaan ennenkuin minipillerit loppuu, mikä on kovin todennäköistä, niin menkat alkaa heti ku noi pillerien hormonit lakkaa vaikuttamasta :( Näin viimeyönä unta et mul oli hirveet supermenkat ja verta kaikki peitot ja lakanat täynnä ja koitin pestä niitä ulkona? jossain vadissa ja kaikki ohikulkevat miehet naureskeli et jaaha, rouvalla on NE päivät menossa... Ihme unia sitä ihminen näkee..

Esikoisen synttärit on juhannuspäivänä ja oon ny koittanu ens viikon keskiviikoks järkätä lasten kekkereitä. Hankala ajankohta aina ku saa miettii et millon ihmiset ehtii ettei oo juhannuksen vietossa. Ja kesällä on muutenkin hankalaa ku ei tiä miten saa kutsut lapsille. Mekin on muutettu tänne vuosi sitten ni kaverit on vaihtunut. Nyt mulla oli sit hieno idea ja ajoissa kierrätettiin esikoisen ystäväkirjaa luokkakavereilla et saadaan osoitteet ja puhelinnumerot. Noh...Pari viikkoa ennen koulun loppua, se meni yhelle tytölle joka ei koskaan sitä muistanut palauttaa. Nyt on koitettu metsästää sitä kirjaa takas kun ei tiedetä missä tää tyttö asuu. Esikoisen kaverin kännykästä löytyi tytön numero, soitettiin ja hän lupas kirjan tuode seuraavana päivänä koulun eteen kello kaks. Esikoinen odotteli tunnin verran siellä eikä tää tyttö koskaan tullut eikä enää vastannut puhelimeen
:headwall:

No nyt on enää myöhästä alkaa kutsuja postittaa ni ollaan nyt sit metsästetty niiden osoitteet jotka on pystytty ja kutsuttu ne. Sit vielä muutama vanha kaveri Turusta (josta siis muutettiin Naantaliin) on tulossa, ni on niitä ny saatu sit 8 kutsuttua. Saa nähdä kuinka moni tulee. Mut ihan hirvee stressi mulla on näistä kutsuista ollut.

Jaha, veinkin Lumin tähän väliin sänkyynsä, taidan nauttia kahvin loppuun ja sit pitääki alkaa valmistautua uloslähtöön. :wave:
 
Huomenta

Tänään pääsin jopa itse ennen yhdeksää sängystä ylös... Edistystä. Miehellä on tänään työpaikan kesäjuhlat, ilta tiedossa pojan kanssa kahdestaan.

Laitanpa pari kuvaa viimepäivien puuhista, kun tuosta ruokailusta on ollut puhetta. Tänään taas oli puurot ja mustikkasoseet ympäri ämpäri (kuva on otettu ruokailun alkupuolelta...), mutta ei poikaa tuntunut haittaavan. Itseänikin nauratti, että kai tässä pitää vain antaa mennä ja siivota sitten.



 
Esikoinen tulee vasta huomenna kotiin, on siis kaks yötä mummolassa =)
Kuulemma sanoo mummoa äitiks :LOL: Onkohan kaks yötä jo liikaa :whistle: Ei tosi, mun sisko kun asuu vielä kotona niin se tottakai kutsuu äitiks ja sit meidän likka matkii tätiään...

Tehtiin tuossa tunnin vaunulenkki, ja aika lämmin tuli! Neiti nukkui jopa hetken vielä takapihalla. Tottakai sitten heräsi kun sain kahvit mukiin kaadettua...

Mulla on tänään puoli neljältä kampaajalle aika! Vihdoinkin sain sen varattua. Oli tarjouksessa eräässä paikassa, 20? vaan! Ja seuraavalle päivälle sain jo ajan kun soitin. Ihanaa, pääsee vähän näistä kaksihaaraisista hiuksista eroon! Toivottavasti ei tee mitään ihme tyyliä sit mulle, en ole ikinä siellä käynyt.. Pitää tarkkaan sanoa miten haluan leikattavan...

Taas pyllynpesu kutsuu... :x :kieh:
 
Huomenet! Täällä taas hirveä päänsärky. Mulla oli eilenkin kaamea jysäri ja edelleen tuntuu jatkuvan :headwall: Hirveän satsin olen napannut pillereitä, mutta ei vaan tunnu auttavan. pitää ottaa vaan ihan rauhallisesti tää päivä. Lapset katteleekin elokuvaa ja pienin nukkuu.

Juu kyllä se Luminka siitä helpottaa. Meilläkin kun isommat jo 6 ja kohta 9, niin osaavat kaikkea jo ittekseen tehdä. Sen takia ajattelinkin, että olenko ihan idiootti, kun halusin aloittaa kaiken alusta :D Mutta on tää niin ereilaista nyt, kun on vaan yksi oikeesti pieni, niin siitä jaksaa nauttiakkin ihan eri tavalla. Vaikka kyllä tääkin joskus jaksaa väsyttää, mutta ihan eri mittakaavassa kuin kahden pienen kanssa ja isommat jaksavat vielä viihdyttääkin pientä.

Leo meillä ollutkin eilen ja tänään vähän kränkkänä. Flunssaa taas pukkaa. Rassukka on ihan räkäinen, joten ehkä se on se, mikä kiukuttaa.

Maikin poitsulla samat elkeet kuin meidänkin jäppisellä. Samanalista sotkemista tuo ruokailu toisinaan meilläkin =)
 
Huomenta!

Tuosta kananmunasta: Se on tosi allergisoivaa, täällä ei suositella ekana vuonna ollenkaan. Eli ei siitä itsestään välttämättä tule oireita, mutta myöhemmin saattaa tulla muuta allergiaa helpommin. Sama juttu kalan kanssa, sitä me ei saada antaa vasta kun talvella.

Mieki oon saanu osani hermoromahduksista! Kauhea olo kun välillä vain ei kerta kaikkiaan jaksa kuunnella itkua tai tyytymättömyysähinää.. Raksulla on nyt kaikki 4 etuylähammasta tulossa, alahampaatki tuli kerralla, eli itkua on piisannu, siksi en oikein oo jaksanu täälläkään kirjotella, mutta oon hengesä mukana ja halailen teitä mielessäni joilla on myös ollu vaikeaa.. pitää taas rientää, PipsaPiiperö heräilee.. :wave:
 
Luminka, mä oonkin usein miettinyt, miten sä jaksat ja pärjäät, kun on kaksi niin lähekkäin syntynyttä lasta. Meillä on ollut puhetta, että leikkikaveria voisi alkaa yrittää niin että ikäeroa tulisi 2-3 vuotta, mutta viime aikojen kokemukset on vähän antaneet viitteitä, ettei tämä oma jaksaminen olekaan ihan rajatonta... Toisaalta haluaisin olla lähempänä kolmea- kuin neljääkymmentä, kun lapseni saan ja enemmän kuin yksi lapsi olisi tavoitteena.

Mulla ehkä suurin huolen aihe tuon jaksamisen kanssa on se, miten jatkossa yhdistän työn ja perheen. Kun tutkijan työ ei lopu ikinä siihen että kello tulee neljä, vaan työajat venyy ja paukkuu ja ajatustyötä on kotona vaikea yhtäkkiä laittaa nollille. Ja sitten kun on jatkuva huoli rahoituksen riittämisestä, niin siinä on tekemistä ettei pää hajoa.

Jaahas, poika nukkuu vielä päikkäreitä, mutta herää varmaan pian. Taidan mennä katselemaan jo lounastarpeita valmiiksi.
 
maikki: en kyllä osannut odottaa tällaista olevan kanden pienen kanssa. Toki olen kuullut että on rankkaa kun on pienellä ikäerolla, mutta kun tuo esikoinen on ollut aina niin helppo! Vauvana nukkui päivät ja yöt hyvin. Ei mitkään hampaantulot vaikuttaneet, ei kontannut sängyssä keskellä yötä eikä varsinkaan noussut pinnistä vasten! Luulen että tää kakkonen tekee just nuo kaikki mitä siskonsa ei aikoinaan tehnyt :LOL: Toki ollut kipeänä useammin kuin esikoinen (eka flunssa 6kk iässä, seuraava vasta 1.4kk)...

Mut eiköhän tää tästä! En mä nyt täysin väsy voi olla, juuri tulin matonpesusta :LOL: Laitoin vauvan päikkäreille ja pesin kylppärin lattialla makkarin karvamattoja... Sain jopa ikkunoitakin pestyä, vauva JOPA oli ihan tyytyväisenä lattialla sekä omassa sängyssään?! Ei voi olla nyt täysin terve, on varmaan kipeeks tulossa :D

Anzkuli: Jee, onnee uusista laseista! Piristää kummasti kun on uudet kakkulat nenällä :D Ja arskat vahvuuksilla ovat tosi huiput! Ite hommasin ne tänä keväänä, ja on olleet kyllä käytössä B)

Dara: kesä on kyllä sellaista aikaa et kaikilla tahtoo olla paljon menoja. Meillä esikoinen on syntynyt toukokuun lopussa, ehkä isompana ennättää pitää synttärit vielä koulujen pyöriessä.
Jospa saatte ystäväkirjan joskus edes takas, harmittaa varmasti sua, hyvä idea tuollainen!

Voi #^'¤¤%, olipa hyvä idea lähteä koneella käväisemään kun suklaamuffinsit on uunissa..... Ei ihan palaneet, mutta tuollanen ärsy musta reunus ennätti tulla.. Äh, nyt konetta kiinni, ja suihkuun niin ois vähän freshimpi kun meen sinne kampaajalle ja kauppaan :wave:
 
tulin lukaseen taas uusimmat uutiset :D
ja hehkuttaan että mullakin on tänään kampaaja!! kivaa!!

Lasten ikäerosta, tällä meidän kokemuksella, 4vuotta ikäeroa on tähän saakka ollut LOISTAVA!!! Tosin ei koskaan ollut suunnitelmissa tää ikäeroa, olisin halunnut itse 2vuoden välillä...leikkikaveria noista ei varmaan ole pitkään aikaan toisilleen, tai emmätiiä. Mutta apua tuosta 4veestä on ollut niin kovasti, reipas isoveikka!

 
Papassa käyty ja kierukkaa laitetaan vasta syksymmällä. Sain kolmen kuukauden pillerit ilmaseks jei :D

Oon kans todennut, että tää seitsemän vuoden ikäero on oikein loistava näin oman jaksamisen kannalta :) Mut juu kyl haluisin seuraavan sitten tossa parin vuoden päästä.
Vaikka on tässä nytkin omat hankaluutensa, esikoisella menossa joku ihme kausi, mököttää ja ankeilee, kaikki on huonosti, kiukuttelee ja valittaa. Tarvii vaan koittaa enemmän huomioida ja touhuta, hän ois kaikkein mieluiten vaan kaverinsa kanssa ovet kiinni..
 
Moi!
Olettepas taas paljon kirjoitellu, meillä tehdään nyt taas hampaita niin on tämä jaksaminen aika heikolla hapella. Kerkesinkin jo iloita, että parannuttiin ja muutama yö nukuttiin paremmin, mut nyt on ollu yhtä kitinää ja kiukkua ja mamma se hoitaa, ukosta ku ei ole apua:(
miehen kanssa otettiin yhteen sen menoista, ku tuntuu, että minä vaan pyöritän arkea sun
muuta ja se vaan saa käydä viihteellä, milloin on minun vuoro kysyn vaan??Oli aika herkkä mieliala eilen ja itkuunhan stä piti pillahtaa, tuntuu vaan välillä ettei jaksa ja sit oli vielä mensut...tänään tilanne vähän rauhoittunut, mut ärsyttää vieläkin ku ukko menee lauantaina työpaikan kesäkauden avajaisiin ja aikalailla joka viikonloppu sillä on jotaki viihteelle menoa:(sori, oli vaan pakko purkaa vähän tuntoja.Anoppi otti Ollin sinne tänään pariksi tunniksi, niin saan touhuilla omiani, no osa ajasta meni jo siivoamiseen..no täm meni ihan meitin napaan tämä juttu, mut nyt menen jatkaan touhuja :wave:
 
Voi, voi, mä olen niin kade teidän uusista prilleistä! Mä itse odottelen veronpalautksia ja sitten hommaan uudet lasit. Uudet lasit ja uusi tukka piristää tosiaan mieltä! Mä idiootti tajusin ottaa migreenilääkkeen vasta puolen päivän aikoihin. Nyt on autuas olo, kun päänsärky kaikonnut. Tosin hieman aina tokkuraiseksi tää lääke vetää, mutta haettiin kiinalaisesta ruokaa ja ollaan vaan oltu tässä kotosalla, niin ei sen niin väliä, jos on vähän pöhnässä :D
 
Ensiksi: Luminka Kiitos uudesta pinosta! Hienon oot taas tehnyt! :flower:

Viestini saattaa olla vain omaa napaa, kun kerrankin kerkeän jotain kirjoittamaan. Miten voikaan olla kiire, kun tuntuu etten mitään kerkeä. En edes lukemassa käydä.

En edes muista kävinkö ilmoittaa viime kerran neuvolassa käynnin lukemat.
Neidillä on onneksi paino alkanut tasoittumaan, mutta pituutta on tullut ihan kivasti. Pituuden puolesta kuulema menisi jo vuosikkaasta.

Elikkäs puolen vuoden nla:n tulokset:

22.5.09.(21.4.09.) 10.11.2008

Pituus: 70cm (67,4cm) 51cm
Paino: 8540g (8300 g) 3990g
Päänympärys: 46,8 cm (46,2 cm)38 cm

Milka on aivan ihana :heart: . Minä haluan toisen vauvan :whistle: .

Neiti on hoksannut jo nousta konttausasentoon, mutta onneksi vielä pysyy paikoillaan, koska omalla liikkumatavallaan menee jo miehen tietokoneen johtojen luokse.. Vaikka nekin on hienosti laitettu kiinni. Sitten sitteriä vasten nousee vähän pystyyn ja sohvaa vasten.

Ihanan rauhallinen neiti. Nukahtaa lattialle itsekseen nukkumaan, jos väsyttää. Miten meille syntyykään rauhallisia lapsia. Mutta se kostautuu tuossa kolmen vuoden jälkeen, jolloin alkaa mieletön uhma ja tottelemattomuus :kieh: . :kieh:

-----------------------------------

Siskoni oli yökylässä viime torstaista perjantaihin meillä & torstaina huomasi, että meidän vesisänky vuotaa! Siellä oli ihanan kokoinen reikä, joten kaatopaikalle lähti se sänky. Hiukan suututti & ketutti. Eniten ehkä ketutti se, että olisi sattunut muutamaa päivää aikaisemmin, kun tuli ylimääräistä rahaa tilille koululta, jolloin olisimme heti painuneet huonekaluliikkeeseen & ostettu uusi sänky.

Toisena ketutti se, kun kk aikaisemmin oltiin varastosta heitetty runkopatjat kaatopaikalle :headwall: . Luulimme, ettemme niitä enää tarvitse & varastoon piti saada tilaa.

Siinä oli sitten kiva mietintä, että mistähän rahat saadaan KUNNOLLISEEN jenkki-sänkyyn, joka on myös selälle hyvä.

Eilen sitten meni kaikki rahat & ostimme uuden Jenkki-sängyn. Tarkoituksena oli, että sänky on kokoa 160 cm, isompaa ei. Ihan sen takia, koska, kun vaihdettiin huoneita niin, että me siirryttiin pienempään makuuhuoneeseen & tytöt isompaan.. Mutta, kun menimme liikkeeseen, niin myyjä teki erittäin hyvän tarjouksen 180 cm:n jenkki-sängystä. Ovh oli 1300e. Pitkästä aikaa sain nukuttua todella hyvin!

Sänky, jota ensiksi katsottiin, niin myyjä sanoi rehellisesti siitä, ettei ole hyvä sänky, vaan siinä menee selkä nopeasti kipeäksi. Hänen sukulainen oli sen ostanut ja puolessa vuodessa meni selkä niin pahasti kipeäksi, että oli joutunut käymään lääkärillä asti :(. Onneksi ei sitä ostettu, kun itsellä on kanssa ongelmia selän kanssa.

---------------------------------------------

Painonpudotus on junnannut takaisin aloitukseen, josta lähdin 68 kg. Oli kolme viikkoa, etten kerennyt ollenkaan liikkumaan, en edes salilla käymään, joten virkeystaso laski huomattavasti :(. Maanantaina aloitin TAAS kerran kuntoilukuurin, terveelliset elämäntavat (ja tällä kertaa pysyvästi). Tiistaina menin uuteen jumppaan, joka vetää melkein voiton bodypump:iin. On niin monta osa-aluetta, mutta mikä parasta 10 min tehdään vatsoja :D. Ja tiistaina oli niin energiaa, että rupesin imuroimaan, kun tytöt oli jo nukkumassa & siivosin keittiön+olohuoneen. Nukkumaan yritin mennä klo 3.00, mutta uni ei meinannut millään tulla, kun oli energiaa, vaikka kuinka paljon.

------------------------------------------------

Minä jatkan oppisopimusta elokuussa. Mies vaihtuu kodinhoidontuelle. En kyllä haluaisi, mutta ei olisi koulua kuin vuosi enää jäljellä, ni saisin edes yhden ammatin. Jospa merkonomin paperit saisin.

Kävin tässä jokin torstai käymässä koululla & kertomassa suunnitelmistani.. Kysyin luokanvalvojalta, että missä vaiheessa on minun liikkeen toimintasuunnitelmani, että joko saan sen takaisin. Olisi tarkoitus syksyllä se näyttää.. Oliko korjattu, että pääsisin tekemään muutokset, koska en ole pahemmin käynyt taloushallinnon tunteja..

Opettaja vain ilmoittaa: "Ei se minulla ole. Se on hävinnyt jonnekin."

Minä olin siinä, että kiitosta vaan. Minä sen keväällä 2008 palautin opettajalle, joka lupasi sen käydä läpi, mutta lopetti sitten 2008, kun koulut loppui & työt siirtyi tälle meidän höpsölle luokanvalvojalle, joka lupasi syksyllä 2008 käydä sen läpi. Kun kävin vielä koulua.. Aina sain kuulla: "En ole vielä kerennyt käydä läpi."

Luokanvalvoja painotti, että jokaisen oppilaan pitää pitää itse huolta asioistaan. Siihen sanoin, että olen vuoden kysellyt, mutta äitiyslomalla en viitsinyt kouluhommia ajatella.

Ja kaiken kruunaa se, että sen näyttö olisi elokuussa :headwall: . Täytynee se lähettää luokanvalvojalle sähköpostilla & toivoa, että menee perille.

Ketutti mielettömästi, varsinkin, kun olin ahertanut yöt & päivät, että sain sen ajoissa valmiiksi.. Ja muutenkin on käynyt mielessä lopettaa koulun käynti.

Joten kun jatkan syksyllä, ni neidit vaihtuu päiväkotiin kokopäiväiseksi..
------------------------------------------

HM: Hyvin on lapsukaiset kasvanut. :heart: Voin vain kuvitella minkälainen vilske teillä käy :)

-------------------------

Minunkin tekisi mieli pyöräillä Milkan kanssa, mutta taitaa toinen olla hieman liian pieni pyörän istuimeen & mistä mie niin pienen kypärän löytäisin? Ja neidin varmaan pitäisi kunnolla osata istua, että pystyy laittamaan istuimeen?

Meillä ei vielä ilman tukea istuta kunnolla. Täälläkin seisotaan topakasti tukea vasten.

Milka syö iltapuuron klo 19 aikoihin & rupeaa nukkumaan klo 21.00-22.00 aikoihin. Nukahtaa maitoon. Herää aamulla klo 7.30-8.00.

--------------------------------------

maikki: Sinulla on kyllä kultainen mies. :heart: En tiedä miten mun mies ois tuohon reagoinut, jos itsellä olisi tuollainen tilanne..
Itsellä on aika usein sellainen tilanne, että perhana tuo ukko lentää pihalle, jos ei ala ajatella miltä minusta tuntuu, kun ei meinaa auttaa missään..

Mutta minä olen luonteeltani sellainen, että haluan tehdä kaiken itse (joten toisin sanoen, ukon ei edes kannata tulla auttamaan..). Ja en tykkää sotkusta.. Sitten, kun tulee voimaton olo, etten jaksa mitää tehdä.. Ni suututtaa ihan mielettömästi, jos on sotkuinen huoneisto.

Illalla pitää olohuone olla kerättynä Milkan leluista, keittiö siisti yms pientä järjestelyä.

-------------------------------------------

iru: :hug: toivottavasti ruokailu helpottaa ajan kanssa :). Meillä oli vielä vähän aikaa niin, että nti päätti sylkäistä ruoat ulos suustaan.. Mutta nykyään aukaisee jo suun valmiiksi, kun huomaa lusikan lähestyvän :D

------------------------------------------------

Anzkuli: Paljonko tuli auton ilmastoinnin huolto maksamaan?

------------------------------------------------

Luminka: Minusta sinun pitäisi vain ns. kylmän viileästi lähteä käymään vaikka pihalla ja antaa isän huolehtia. Ei siitä muuten pääse eroon. Pikku hiljaa totutella, ettei äiti ole aina paikalla, pieniä aikoja vaikka kerrallaan. On varmasti erittäin raskasta, kun et pääse itse menemään mihinkään. Voimia! :hug:

----------------------------------------------------

Meillä on hankalin ikä ollut nyt, kun keskimmäinen on 3,5v & vanhin 5v. Siis sellaista kitinää, tappelua jatkuvasti. Mikään ei ole hyvä. Ja keskimmäisen ihana "Minä haluan" -ikä.. Kun mummo tulee Pieksämäeltä miehensä luota käymästä takaisin tänne, ja lähtee takas Pieksämmäelle, lähtee vanhimmat lapset mummon mukaan. Niin saadaan me ainakin levätä vähän aikaa.

--------------------------------------------------------

Minulla ois kampaaja tämän kuun loppu puolella. Lähtee nämä pidennykset pois.. ovathan ne sieltä marraskuusta lähtien jo olleetkin.. Toisaalta en haluaisi luopua, kun olen näihin niin tykästynyt. Mutta jospa mie jotain omille hiuksilleni keksisin.

Miekin keväällä hommasin uudet lasit. Tai kävi niin, että mulla on vuosia ollut väärät lasit, että minä tarvitsen vain lukulasit. Kun teen käsitöitä, luen tai olen koneella. Eli - vaihtui +. Aurinkolasit sain voimakkuuksilla kaupanpäälle. Niihin tuli vähän miinusta. Aurinkolasit on kyllä olleet erittäin paljon käytössä, kun taas noita lukulaseja en oo pahemmin käyttänyt, vaikka ihanat sangat niissä onkin. Onneksi vaihdoin liikettä, että sain tietää asian. Optikko todisti asian minulle paikan päällä & päänsäryt on hävinneet.

-------------------------------------

Mutta taidan tästä ruveta noita leluja keräilee. Ja mies jo kommentoi: "Sie et taida todellakaan olla pitkään aikaan käynyt kirjoittelemassa, kun kirjoitellut jo jonkin aikaa :D"

----------------------------------------

Red Dragon & Milka 7 kk :heart:
 
iltoja =)

Elin olin siinä lopputentissä ja tänään sain vastauksen, H3 eli läpi meni! oon niiiiiiiiin onnellinen!! enää niin pienestä kii ja oon valmis lähihoitaja =)

Ikäeroista: Mulle sopii tää 8 ja 5v ikäerot Onniin. Isommista on suuri apu =)
Tässä viimeset päivä ollu remppaa siskon tuleval kämpäl tekee ja tänää siivottii sitä ja käytii pakkaa. Huomenna selästä naprapaatille se aika ja sen jälkee taas pakkausta ja sit iltapäivällä alkaa muuttourakka.

Lauantaina lähen naapurin kans viihteelle =)
Nyt ei jaksa enempiä kirjottaa =D
 
Sanse: Oikein Paljon Onnea! :flower: Siskoni valmistui kans nyt lähihoitajaksi.
Mukavaa päivää lauantaille! :D

Mitäs suunnitelmia teil kaikilla on juhannukseksi?

Tuli tässä mieleen, että jokos ootte suunnitelleet sitä yhteistä miittiä johonkin? :whistle: :D Eikös siitäkin oo ollut joskus aikoinaan puhetta?
 
Huomenet!

Täällä herätys ollut taas kuuden korvilla, mutta tuntuu että sain herätyksistä huolimatta hyvin nukuttua. Itseasiassa kun Oskari kuuden aikaan alkoi vieressä kieppua niin luulin että kello olisi seitsemän tai jopa enemmän... :D Kiva kun ei väsytä (mikä on melko kesto-olotila nykyään). Kapseri on jo ulkona ilmapallon kanssa, pienet torkkuvat ja ukko ja esikoinen ovat viimeistä päivää kiekkoleirillä.

RD, kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Harmittavasti oli käynyt tuon koulutyösi kanssa, opet on välillä vähän höyhenpäitä... :LOL: Toivottavasti asiat lutviutuu.

Ikäeroista, meillä Artturilla ja Kasperilla on 1 v 2kk ikäero, ja muistan kun Kasperi oli pieni niin päivät meni ihan sumussa, en oikeen edes muista mitään... Nyt Kassulla ja kaksikolla on se 5 vuotta ikäeroa, mikä on taivaallisen ihana! Nyt ehtii nauttimaan vauvoista kun isommat ovat itsenäisempiä. Mutta kuten RD totesikin, hulina on melkoinen... Itse ajattelisin että se pahin vaihe alkaa hellittämään siinä 2-3 ikävuoden tienoilla kun taapero alkaa itsenäistymään. Innolla odotan että mitenköhän kaksikon kanssa tulee käymään, on kuitenkin ihan eri olla kahden pienen kanssa kun yhden.

Juhannukseksi ei ole kummoisempaa tiedossa. Silloin tulee mulle ja miehelle 10 vuotta yhteistä taivalta täyteen. Juu-u, hän oli mun juhannusheila vuosimallia -99. Jessus, mä oon vanha... :eek:

Tapaamisesta, eikös joskus sellaista vähän juteltu? Koskas nähdään, ja missä??? Olis ihan meilenkiintoista nähdä kaikkien kasvot ja jutella ihan "livenä"!

Taidan mennä laittamaan pyykit kuivamaan. Esikoinen meni yöllä hieman unenpöppörössä pissalle ja unohti laskea housunsa alas, oli siis haiseva pyykki odottamassa... :whistle:

HM
 
Paljon onnea Sanse! :flower: Ja, pidähän hauskaa viihteellä :D

Oli hauska kuulla RD:stä taas!

Juhannus on vielä vähän auki. Esikoisella on tosiaan synttärit siinä lauantaina, meinasin jos aikuisten kutsut sais siihen sunnuntaiks...vai mahtaakohan kaikki haluta viettää vielä juhannustaan rauhassa. No..kattoo nyt.

Tänään täytyy käydä heittää esikoinen puoleen väliin Helsinkiä josta isänsä tulee noutamaan ja sen jälkeen sit mennää mun äitille grillaa ja saunomaan. Ja huomenna onkin miehen isän 60v juhlat ja sinne lähdetään ajelee heti aamusta. Jotta kiirettä pitää!

Hyvät viikonloput kaikille!
 

Yhteistyössä